VAIN Jumalan vastustajat, syntiset huijarit KAATUVAT!!!

AlpoAhola

Pysykää pystyssä, älkääkä kaatuilko.

3. Moos. 25:35
Jos veljesi sinun luonasi köyhtyy eikä jaksa pysyä pystyssä, tue häntä samoinkuin muukalaista tai loista; hän eläköön luonasi.

Ps. 9:3
(9:4) Sillä minun viholliseni peräytyivät, kaatuivat maahan ja hukkuivat sinun kasvojesi edessä.

Ps. 147:6
Herra pitää pystyssä nöyrät, mutta jumalattomat hän painaa maahan.

Sananl. 18:14
Miehekäs mieli pitää sairaankin pystyssä, mutta kuka voi kantaa murtunutta mieltä?

Matt. 28:4
Ja häntä peljästyen vartijat vapisivat ja kävivät ikäänkuin kuolleiksi.

Joh. 18:6
Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.

Ap. t. 5:5
Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

Ap. t. 9:4
ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

Room. 14:4
Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään

Ef. 6:13
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

Hepr. 3:17
Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?

Ylivainion mukaan se oli uskon puute, ellei kaatunut. Olen Raamatusta saanut aivan toisenlaisen käsityksen.

46

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos Jumala kaataa ihmisen, niin miksi usein kaadettavan takana on joku vastaanottaja.
      Eikö Jumala pysty varjelemaan niin, ettei kaatuva loukkaa itseään ilman ihmisapuakin.

En ole Raamatusta löytänyt esimerkkejä siitä, että olisi järjestetty "kaatokokouksia".

• Tapio522eikirj

Tunnettu "kaataja" Niilo Yli-Vainio käytti samaa ”vapauttamiskaavaa: ”Vapautan sinut, tässä ja nyt, lopullisesti sydäntaudistasi, astmastasi, masennuksestasi jne…”
        Mutta todellisuudessa ei tapahtunut mitään, jos tutkimustuloksiin on uskomista!

Yli-Vainio ja ihmeet

Matti Miettinen julkaisi vuonna 1980 Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisusarjassa väitöskirjan "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta".

Miettisen tutkimuksen virikkeenä oli Niilo Yli-Vainion vuonna 1977 alkanut toiminta. Yhteistyössä Yli-Vainion kanssa jaettiin vuonna 1980 kyselylomakkeita 2000 kpl, joista 744 palautettiin. Seurannassa karsiutui määrä 611 henkilöön, jotka ilmoittivat 1403 sairautta, oiretta ja vaivaa, joiden kohdalla myönteisiä kokemuksia kertyi 829, pettymyksiä 574.

Tutkijan oman arvion mukaan ei ainoakaan elimellinen sairaus parantunut, ja mielenterveyden häiriöissä oli joitakin yksittäisiä enemmän tai vähemmän ohimeneviä myönteisiä vaikutuksia, joista valtaosan kohdalla on aiheellista nähdä ne pelkästään tunnelmointiefekteinä.

Kokonaisuutena ei tullut esiin mitään tavanomaisesta ennusteesta poikkeavaa. Vain yhtä viidestä niistä, jotka testattiin psykologisesti MMPI-testillä, voitiin pitää persoonallisuudeltaan normaaleina.

Seurannan ulkopuolella yritti Miettinen jäljittää muutamia kansan suussa kiertäviä ihmeparannuskertomuksia, mutta kohde siirtyi joka kerta kauemmas ajallisesti ja paikallisesti, ja kertomuksetkin muuntelehtivat".

• Usko Toivonen
        Tapio522eikirj kirjoitti:

Tunnettu "kaataja" Niilo Yli-Vainio käytti samaa ”vapauttamiskaavaa: ”Vapautan sinut, tässä ja nyt, lopullisesti sydäntaudistasi, astmastasi, masennuksestasi jne…”

Yli-Vainio ja ihmeet

Matti Miettinen julkaisi vuonna 1980 Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisusarjassa väitöskirjan "Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta".

Miettisen tutkimuksen virikkeenä oli Niilo Yli-Vainion vuonna 1977 alkanut toiminta. Yhteistyössä Yli-Vainion kanssa jaettiin vuonna 1980 kyselylomakkeita 2000 kpl, joista 744 palautettiin. Seurannassa karsiutui määrä 611 henkilöön, jotka ilmoittivat 1403 sairautta, oiretta ja vaivaa, joiden kohdalla myönteisiä kokemuksia kertyi 829, pettymyksiä 574.

Tutkijan oman arvion mukaan ei ainoakaan elimellinen sairaus parantunut, ja mielenterveyden häiriöissä oli joitakin yksittäisiä enemmän tai vähemmän ohimeneviä myönteisiä vaikutuksia, joista valtaosan kohdalla on aiheellista nähdä ne pelkästään tunnelmointiefekteinä.

Kokonaisuutena ei tullut esiin mitään tavanomaisesta ennusteesta poikkeavaa. Vain yhtä viidestä niistä, jotka testattiin psykologisesti MMPI-testillä, voitiin pitää persoonallisuudeltaan normaaleina.

Seurannan ulkopuolella yritti Miettinen jäljittää muutamia kansan suussa kiertäviä ihmeparannuskertomuksia, mutta kohde siirtyi joka kerta kauemmas ajallisesti ja paikallisesti, ja kertomuksetkin muuntelehtivat".

Minä olen pitänyt "Tapio522":ta uskovana miehenä.

Nyt tuntuu jotenkin siltä, että pitäisikö tehdä uudelleen arvio.

Minä uskon, että Jumala voi parantaa, Häntä avukseen huutavan.

On toki Miettisiä ja Korhosia ja paljon muitakin, mutta onko Raamattu heille Jumalan sana, kokonansa totuus.

• Surulla sanon tämän
        Usko Toivonen kirjoitti:

On toki Miettisiä ja Korhosia ja paljon muitakin, mutta onko Raamattu heille Jumalan sana, kokonansa totuus.

Minä olen monta kertaa melkein itkenyt tuota Taipo522 epäuskoa, jolla hän estää uskomasta parantavaan Jumalaan. Selityksiä kyllä tulee ja ulkoista parantamistunnustamista raamatun takia, mutta sydämessään hän on aina kieltänyt paranemiset.

• Tapio522eikirj
        Surulla sanon tämän kirjoitti:

Minä olen monta kertaa melkein itkenyt tuota Taipo522 epäuskoa, jolla hän estää uskomasta parantavaan Jumalaan. Selityksiä kyllä tulee ja ulkoista parantamistunnustamista raamatun takia, mutta sydämessään hän on aina kieltänyt paranemiset.

Uskon, että Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Hän voi kuolleitakin herättää.

Itse en ole nähnyt ihmeparantuneita.
        Usko Toivonen/Surulla sanon tämän, onko teillä tiedossa ihmepantumisia?
        Voisin ottaa heihin yhteyttä.
        Vai käykö tässä niinkuin Miettiselle:

• Usko Toivonen

Uskon, että Jumalalle on kaikki mahdollista.
        Hän voi kuolleitakin herättää.

Itse en ole nähnyt ihmeparantuneita.
        Usko Toivonen/Surulla sanon tämän, onko teillä tiedossa ihmepantumisia?
        Voisin ottaa heihin yhteyttä.
        Vai käykö tässä niinkuin Miettiselle:

Olet varmaankin Raamattua lukeneena " Tapio522 ", löytänyt Raamtustasi kuvauksia Pyhän Hengen armolahjoista, mm. sairaiden parantamisen armolahja, eikö vaan.

Onko siis lupa uskoa Raamatun ilmoitukseen, vai ovatko omat kokemukset yli
        Raamatun ilmoituksen.

Minä näen ihmeellisen Jumalan kivuista päästäneen joka aamu, kun partaa ajaessani katson peiliin.

• Voi epäuskoa
        Usko Toivonen kirjoitti:

Olet varmaankin Raamattua lukeneena " Tapio522 ", löytänyt Raamtustasi kuvauksia Pyhän Hengen armolahjoista, mm. sairaiden parantamisen armolahja, eikö vaan.

Raamatun ilmoituksen.

Minä näen ihmeellisen Jumalan kivuista päästäneen joka aamu, kun partaa ajaessani katson peiliin.

Mitä Jeesus sanoikaan heistä, jotka näkemättä uskovat? Julistiko aivan autuaaksi?

Täällä himoitaan vain ihmisten todistuksia. Mikään muu ei näy merkkaavan mitään kuin vain ihmisten omat todistukset. Raamatulla ei ole juuri väliä, eikä uskota mitä siellä luvataan.
        Ja jos joku kertookin kokeneensa ihmeen, niin hänet lytätään siinä paikassa ja sanotaan valehtelijaksi. Jumala ei anna itseään pilkata, eikä todista epäuskoisille tekojaan. Ei sallittu Miettisen näkevän todistuksia, eikä muiden epäuskoisten tutkijoiden. Jumala on salattu heiltä.

• Tapio522eikirj
        Voi epäuskoa kirjoitti:

Mitä Jeesus sanoikaan heistä, jotka näkemättä uskovat? Julistiko aivan autuaaksi?

Täällä himoitaan vain ihmisten todistuksia. Mikään muu ei näy merkkaavan mitään kuin vain ihmisten omat todistukset. Raamatulla ei ole juuri väliä, eikä uskota mitä siellä luvataan.
        Ja jos joku kertookin kokeneensa ihmeen, niin hänet lytätään siinä paikassa ja sanotaan valehtelijaksi. Jumala ei anna itseään pilkata, eikä todista epäuskoisille tekojaan. Ei sallittu Miettisen näkevän todistuksia, eikä muiden epäuskoisten tutkijoiden. Jumala on salattu heiltä.

Voi epäuskoa...taas tuli tyypillisiä syytöksiä epäuskosta.
        >>>>>>>>>>>i, Jumala ei anna itseään pilkata, eikä todista epäuskoisille tekojaan. Ei sallittu Miettisen näkevän todistuksia, eikä muiden epäuskoisten tutkijoiden. Jumala on salattu heiltä. >>>>>>>>>>>

Väitteesi tuntuu kummalliselta ja on vastoin Raamatun ilmoitusta.
        Miksi emme näkisi todistuksia niin me uskovat kuin epäuskoisetkin.

Apt.3. luku kertoo, kuinka Pietari parantaa ramman ja joutuu suuren neuvoston kuullusteltavaksi.
        Ramman parantumista ei voinut suuren neuvoston jäsenet kieltää seisoihan itse parannettu heidän edessään (Apt.4:14).
        He ihmettelivät keskenään:
        ” Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ILMEINEN IHME, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää".

Ihmeparantumisen myönsivät suuren neuvoston jäsenetkin. Ja koko Jerusalemin asukkaat olivat tietoisia asiasta.
        Toimiiko Jumala tänä päivänä toisin ja salaa ihmetekonsa muilta kuin uskoviltaan (Kuten väität)?

Toivon asiallista keskustelua, ilman syyttelyä!

• ihmetellen totean

>>>>>>>>>>>i, Jumala ei anna itseään pilkata, eikä todista epäuskoisille tekojaan. Ei sallittu Miettisen näkevän todistuksia, eikä muiden epäuskoisten tutkijoiden. Jumala on salattu heiltä. >>>>>>>>>>>

Apt.3. luku kertoo, kuinka Pietari parantaa ramman ja joutuu suuren neuvoston kuullusteltavaksi.
        Ramman parantumista ei voinut suuren neuvoston jäsenet kieltää seisoihan itse parannettu heidän edessään (Apt.4:14).
        ” Mitä me teemme näille miehille? Sillä että heidän kauttansa on tapahtunut ILMEINEN IHME, sen kaikki Jerusalemin asukkaat tietävät, emmekä me voi sitä kieltää".

Ihmeparantumisen myönsivät suuren neuvoston jäsenetkin. Ja koko Jerusalemin asukkaat olivat tietoisia asiasta.
        Toimiiko Jumala tänä päivänä toisin ja salaa ihmetekonsa muilta kuin uskoviltaan (Kuten väität)?

Halusiko nuo suuren neuvosten jäsenet lynkata ihmeen tekijän? Nyt tuntuu siltä, että ihmeen kokijat lynkataan.

Netissäkin on paljon ihmeitä kokeneiden ihmisten todistuksia, mutta harva niitä uskoo. Pilkaksi laittavat ja pitävät remuavaa riemua, jos joku kertoo kokeneensa ihmeitä.

• Usko Toivonen

Tokkopa olisi Pietarin ja Johanneksen kohtaama rampakaan läpäissyt Miettisen seulaa, jos tämä rampa olisi sattumoisin joskus lääkärin pakeilla käynyt, niin Miettisen tutkimuksen mukaan lääkärin antamaa hoitoa ei voitaisi paranemisessa jättää pois laskuista ja ihmettä ei Miettisen mukaan voitaisi näin hyväksyä.

• Usko Toivonen kirjoitti:

Raamatun ilmoituksen.

Usko Toivonen: "Olet varmaankin Raamattua lukeneena " Tapio522 ", löytänyt Raamtustasi kuvauksia Pyhän Hengen armolahjoista, mm. sairaiden parantamisen armolahja, eikö vaan".
        >>>>>>>>
        ".....toinen taas terveeksitekemisen lahjat,..." (1.Kor.12:9).

Raamattu kehoittaa anomaan erilaisia armolahjoja (1.Kor.14:1), varsinkin profetoimisen lahjaa.
        Henkien erottamisen armolahja olisi usein hyödyksi!

• Pysytään asiassa
        Usko Toivonen kirjoitti:

Nimimerkki Usko Toivonen. Tapio522 arvosteli ainoastaan tapaa jolla jotkut komentelevat Jumalaa.

Jumala parantaa silloin kun hän tahtoo, siksi pyyntörukouksiin liitetään aina sanat tapahtukoon kaikessa sinun tahtosi Jumala.

• Usko Toivonen
        Tapio522 kirjoitti:

Usko Toivonen: "Olet varmaankin Raamattua lukeneena " Tapio522 ", löytänyt Raamtustasi kuvauksia Pyhän Hengen armolahjoista, mm. sairaiden parantamisen armolahja, eikö vaan".
        >>>>>>>>
        ".....toinen taas terveeksitekemisen lahjat,..." (1.Kor.12:9).

Raamattu kehoittaa anomaan erilaisia armolahjoja (1.Kor.14:1), varsinkin profetoimisen lahjaa.
        Henkien erottamisen armolahja olisi usein hyödyksi!

>> Raamattu kehoittaa anomaan erilaisia armolahjoja .. >>

Uskon perusta on Jumalan sana, siksi ihmettelenkin miksi tuot esille maailman todistusta Raamattua vastaan.

Jumala tekee ihmeitä,myös sairauksia parantamalla, vielä tässäkin ajassa.

Siellä missä pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta julistetaan.

• Usko Toivonen
        Pysytään asiassa kirjoitti:

Nimimerkki Usko Toivonen. Tapio522 arvosteli ainoastaan tapaa jolla jotkut komentelevat Jumalaa.

Jumala parantaa silloin kun hän tahtoo, siksi pyyntörukouksiin liitetään aina sanat tapahtukoon kaikessa sinun tahtosi Jumala.

>> Tapio arvosteli ainoastaan ... >>

Minulle tuli kylläkin erilainen näkemys "Tapio522":n kommenteista.

Hän toteaa mm. "Itse en ole nähnyt ihmeparantuneita.".

Tuohon voisi kysyä, olisiko "Tapio522" uskonut, jos Jeesuksen parantama mies olisi tullut todistamaan "Tapio522":lle, - Jeesus Nasaretilainen paransi minut .

38. Ja mies, josta riivaajat olivat lähteneet, pyysi häneltä saada olla hänen kanssaan. Mutta Jeesus lähetti hänet luotansa sanoen:
        39. "Palaja kotiisi ja kerro, kuinka suuria töitä Jumala on sinulle tehnyt". Ja hän meni ja julisti kaikkialla kaupungissa, kuinka suuria töitä Jeesus oli hänelle tehnyt.
        Luuk. 8.

>> Raamattu kehoittaa anomaan erilaisia armolahjoja .. >>

Uskon perusta on Jumalan sana, siksi ihmettelenkin miksi tuot esille maailman todistusta Raamattua vastaan.

Jumala tekee ihmeitä,myös sairauksia parantamalla, vielä tässäkin ajassa.

Siellä missä pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta julistetaan.

Usko Toivonen: "Uskon perusta on Jumalan sana, siksi ihmettelenkin miksi tuot esille maailman todistusta Raamattua vastaan".
        >>>>>>>>>>>>>>>
        Kysyinkin edellä tämän päivän "Jumalan lasten" todistuksia ILMEISISTÄ ihmeparantumisista ja sain vain syyttelyä osakseni epäuskosta.
        Mielelläni tapaisin sellaisia henkilöitä.
        Eikö lähipiiristäsi tai seurakunnastasi löydy sellaisia?
        (Esim. kuolleista heränneitä, syntymästään saakka rampa kävelee tai sokea saa näkönsä jne...)

>> Tapio arvosteli ainoastaan ... >>

Minulle tuli kylläkin erilainen näkemys "Tapio522":n kommenteista.

Hän toteaa mm. "Itse en ole nähnyt ihmeparantuneita.".

Tuohon voisi kysyä, olisiko "Tapio522" uskonut, jos Jeesuksen parantama mies olisi tullut todistamaan "Tapio522":lle, - Jeesus Nasaretilainen paransi minut .

38. Ja mies, josta riivaajat olivat lähteneet, pyysi häneltä saada olla hänen kanssaan. Mutta Jeesus lähetti hänet luotansa sanoen:
        39. "Palaja kotiisi ja kerro, kuinka suuria töitä Jumala on sinulle tehnyt". Ja hän meni ja julisti kaikkialla kaupungissa, kuinka suuria töitä Jeesus oli hänelle tehnyt.
        Luuk. 8.

U.T., taidat pitää minua täysin hölmönä.
        Jos esim. kylässäni minulle tuttu syntymästään saakka sokea tai rampa paranee, niin uskotko todella minun kieltävän sen.
        Uskon, ettei kukaan voi parantumista kiistää, jopa jumalattomatkaan ihmiset.

Edellä kerrotun Pietarin parantaman ramman Ihmeparantumisen myönsivät suuren neuvoston jäsenetkin. Ja koko Jerusalemin asukkaat olivat tietoisia asiasta.
        Kukaan ei voinut kiistää tapahtunutta niinkuin ei tänäänkään vastaavassa tilanteessa.

• Usko Toivonen
        Tapio522 kirjoitti:

Usko Toivonen: "Uskon perusta on Jumalan sana, siksi ihmettelenkin miksi tuot esille maailman todistusta Raamattua vastaan".
        >>>>>>>>>>>>>>>
        Kysyinkin edellä tämän päivän "Jumalan lasten" todistuksia ILMEISISTÄ ihmeparantumisista ja sain vain syyttelyä osakseni epäuskosta.
        Mielelläni tapaisin sellaisia henkilöitä.
        Eikö lähipiiristäsi tai seurakunnastasi löydy sellaisia?
        (Esim. kuolleista heränneitä, syntymästään saakka rampa kävelee tai sokea saa näkönsä jne...)

Ei taida löytyä sinun listasi mukaisia ihmeparantamisia, mutta Raamatun ilmoituksen mukaisen listan mukaisia kylläkin.

Matt. 4:24 Ja maine hänestä levisi koko Syyriaan, ja hänen luoksensa tuotiin kaikki sairastavaiset, monenlaisten tautien ja vaivojen rasittamat, riivatut, kuunvaihetautiset ja halvatut; ja hän paransi heidät.

Matt. 9:35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

Luuk. 4:40 Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.

Suljetko tällaiset parantamiset pois?

• Eenokki 12
        Usko Toivonen kirjoitti:

UT. ei halua ymmärtää saati tunnustaa että Jumala ei toimi lahkoissa, vaan siellä mellastaa lahkolaisten oma jumala jota perkkeleeksi ja saaatanaksi kutsutaan.

• Usko Toivonen
        Tapio522 kirjoitti:

U.T., taidat pitää minua täysin hölmönä.
        Jos esim. kylässäni minulle tuttu syntymästään saakka sokea tai rampa paranee, niin uskotko todella minun kieltävän sen.
        Uskon, ettei kukaan voi parantumista kiistää, jopa jumalattomatkaan ihmiset.

Edellä kerrotun Pietarin parantaman ramman Ihmeparantumisen myönsivät suuren neuvoston jäsenetkin. Ja koko Jerusalemin asukkaat olivat tietoisia asiasta.
        Kukaan ei voinut kiistää tapahtunutta niinkuin ei tänäänkään vastaavassa tilanteessa.

Paitsi jos parannettu on saanut aiemmin hoitoa lääkäriltä.

Silloin pääsee "Miettiset" väliin.

Mutta olisitko uskonut Jeesuksen parantaman riivatun henkilökohtaista todistusta?

• Usko Toivonen
        Eenokki 12 kirjoitti:

UT. ei halua ymmärtää saati tunnustaa että Jumala ei toimi lahkoissa, vaan siellä mellastaa lahkolaisten oma jumala jota perkkeleeksi ja saaatanaksi kutsutaan.

40. Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        41. Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.
        Mark. 9.

Jumala toimii siellä, missä pelastuksen evankeliumia julistetaan.

20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        Apt. 11.

Kiitos Herra Jeesus, että sinä teet yhäti työtä, Kiitos Herra, että sinä jätit taivaan kirkkauden, tulit ja annoit itsesi meidän edestämme, että meillä elämä olisi.

• ylim.
        Usko Toivonen kirjoitti:

41. Sillä joka antaa teille juodaksenne maljallisen vettä siinä nimessä, että te olette Kristuksen omia, totisesti minä sanon teille: se ei jää palkkaansa vaille.
        Mark. 9.

20. Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21. Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        Apt. 11.

Kiitos Herra Jeesus, että sinä teet yhäti työtä, Kiitos Herra, että sinä jätit taivaan kirkkauden, tulit ja annoit itsesi meidän edestämme, että meillä elämä olisi.

Kiitos sinulle UT kun tunnustat että me lutherilaiset julisttamme pelastuksen Evankeliumia...

Uudestikastajaliikkeissä ja luikkijoiden group.ry:ssä julistetaan ja vaaditaan ihmisestä lähtöisin olevaa ja hänessä olevaa, mahdollistavaa pelastusta, jota julistetaan ainoana oikeana tapana kokea pelastus, vaikka nykien ja täristen.
        Samoin julistetaan sairaiden paranemista omissä nimissään kuten Ylivainio mainiosti todistaa: minä parannan, minä teen sinut terveeksi minä, minä se olen...

• Tapio522eikirj
        Usko Toivonen kirjoitti:

Paitsi jos parannettu on saanut aiemmin hoitoa lääkäriltä.

Silloin pääsee "Miettiset" väliin.

Mutta olisitko uskonut Jeesuksen parantaman riivatun henkilökohtaista todistusta?

>>>U.T. "Mutta olisitko uskonut Jeesuksen parantaman riivatun henkilökohtaista todistusta"?
        >>>>>>>>>>>>
        Miksi en uskoisi, jos olisin ollut silminnäkijänä tai parannettu olisi tuttu henkilö,
        Myös luotettavan sananpalvelijan todistusta tapahtuneesta ihmeestä, jonka hän on omin silmin nähnyt, en epäilisi.

Epäilisitkö sinä, jos tapaisit kadulla aivan tuntemattoman henkilön, ja hän kertoisi esim heränneensä kuolleista tai hänen ambutoidun raajan tilalle oli kasvanut uusi raaja (Vuosia sitten joku kertoi tällaisestakin ihmeestä, mutta mitään näyttöä ei tapahtumalle löytynyt.).

• Jeshua my LOVE
        Surulla sanon tämän kirjoitti:

Jumala parantaa ilman kaatajapappeja.

Itse olen siitä elävä esimerkki - parannuin täysin kahdesta erittäin vakavasta sairaudesta sairaalan eristyspuolella, kristillisen kuoron laulaessa siellä Jeesuksesta ihania taivaallisia lauluja.

• Tiedoksi vaan
        Usko Toivonen kirjoitti:

Mark. 9.

Apt. 11.

Tämä Usko Toivonen on nokiamissiolaisia, olen seurannut hänen juttujaan jo aiemmin.

• parasta epäillä
        ihmetellen totean kirjoitti:

Halusiko nuo suuren neuvosten jäsenet lynkata ihmeen tekijän? Nyt tuntuu siltä, että ihmeen kokijat lynkataan.

Netissäkin on paljon ihmeitä kokeneiden ihmisten todistuksia, mutta harva niitä uskoo. Pilkaksi laittavat ja pitävät remuavaa riemua, jos joku kertoo kokeneensa ihmeitä.

>>Netissäkin on paljon ihmeitä kokeneiden ihmisten todistuksia, mutta harva niitä uskoo.>>

Vähemmänpähän tuota netissäkään sellaisia ihmeparantumistodistuksia näkee, joissa juoku henkilö todistaisi itse tulleensa parannetuksi. Enemmän on tuollaisia juttuja ja juoruja, että joku jossakin, mutta identitoivissa olevat henkilöt pahasti puuttuvat eikä juuri kukaan kerro itselleen ihmeparantumista tapahtuneen.

Sitten on kyllä tämmöisiäkin todeistuksia, että puhujanpöntöstä kansalle kerrotaan kuinka Herra antoi voimaa siihen ja siihen mutta myöhemmin pienemmässä piirissä voidaan mainita, ettei olisi jaksettu tehdä sitä mitä tehtiin elleivät lääkkeet olisi auttaneet.

• 777***
        Usko Toivonen kirjoitti:

Ei taida löytyä sinun listasi mukaisia ihmeparantamisia, mutta Raamatun ilmoituksen mukaisen listan mukaisia kylläkin.

Matt. 4:24 Ja maine hänestä levisi koko Syyriaan, ja hänen luoksensa tuotiin kaikki sairastavaiset, monenlaisten tautien ja vaivojen rasittamat, riivatut, kuunvaihetautiset ja halvatut; ja hän paransi heidät.

Matt. 9:35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

Luuk. 4:40 Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.

Suljetko tällaiset parantamiset pois?

NIIN, Jeesus toki paransikin - Jumala itsekin.

Rahanahneet menestysteologit kaatavat ja käärivät nenästä vedettävien rahat.

Eikä siinä ole Jeesuksesta tietoakaan.

• Usko Toivonen
        Tiedoksi vaan kirjoitti:

Tämä Usko Toivonen on nokiamissiolaisia, olen seurannut hänen juttujaan jo aiemmin.

Tiedoksi vaan sinullekin.

En ole nokiamissiolaisia, enkä tässä ketjussa puolusta kenenkään yksittäisen
        saarnamiehen/naisen toimintaa vaan tuon esille Raamatun ilmoituksen pohjalta, sen mitä Raamatussa sanotaan.

Jeesus tekee yhäti töitä ja parantaa kenet tahtoo.

En vain hyväksy Raamatun ilmoituksen vastaista kirjoittelua, enkä pidä muutoinkaan toisia uskovia halventavista kirjoituksista.

• puhu pukille
        Jeshua my LOVE kirjoitti:

Jumala parantaa ilman kaatajapappeja.

Itse olen siitä elävä esimerkki - parannuin täysin kahdesta erittäin vakavasta sairaudesta sairaalan eristyspuolella, kristillisen kuoron laulaessa siellä Jeesuksesta ihania taivaallisia lauluja.

Sinähän olit sairaalassa. Lääkärit sinut paransivat.

• Usko Toivonen
        777*** kirjoitti:

NIIN, Jeesus toki paransikin - Jumala itsekin.

Rahanahneet menestysteologit kaatavat ja käärivät nenästä vedettävien rahat.

Eikä siinä ole Jeesuksesta tietoakaan.

Jeesus sanoi tekevänsä Isänsä tekoja ( Joh. 10:37-38 )

Ja taivaaseen astuttuaan antoi Pyhän Hengen häneen uskoville.

Tänäänkin Pyhän Hengen armolahjat, mm. terveeksitekemisen armolahja Jumalan valtakunnan julistajilla mahdollista saada.

Pyhä Henki jakaa armolahjoja tahtonsa mukaisesti.

Rahanahneitakin saattaa olla, niinkuin muitakin syntisä, Herra tietää itsekunkin
        sydämen tilan.

• Usko Toivonen

>>>U.T. "Mutta olisitko uskonut Jeesuksen parantaman riivatun henkilökohtaista todistusta"?
        >>>>>>>>>>>>
        Miksi en uskoisi, jos olisin ollut silminnäkijänä tai parannettu olisi tuttu henkilö,
        Myös luotettavan sananpalvelijan todistusta tapahtuneesta ihmeestä, jonka hän on omin silmin nähnyt, en epäilisi.

Epäilisitkö sinä, jos tapaisit kadulla aivan tuntemattoman henkilön, ja hän kertoisi esim heränneensä kuolleista tai hänen ambutoidun raajan tilalle oli kasvanut uusi raaja (Vuosia sitten joku kertoi tällaisestakin ihmeestä, mutta mitään näyttöä ei tapahtumalle löytynyt.).

Jeesus sanoi:

Luuk. 8.

Riivattuna ollut meni ja kertoi, mitä Jeesus oli tehnyt. Näin myös tänä päivänä monet todistavat parantuneensa, rukoiltuaan tai kun hänen puolestaan oli rukoiltu Jeesukksen nimessä.

Miten tuo esittämäsi kysymys liittyy aiheeseen?

Mutta periaatteesa kyllä, jos ko. henkilö sanoisi Jeesuksen herättäneen hänet
        kuolleista ja todistamaan Herrasta Jeesuksesta Jumalan valtakunnan hyväksi.
        Silloinhan Pyhä Henki todistaisi hänen puolestaan, ei maailman henki.

• Jeshua my LOVE
        puhu pukille kirjoitti:

Sinähän olit sairaalassa. Lääkärit sinut paransivat.

Ei tuberkuloosi ja epilepsia parane yhdessä yössä, kuten minulle kävi.

• Ketkä Alpon mielestä vastustavat Jumalaa?

Minä olen ateisti ja en vastusta Jumalaa, eikä kukaan muukaan ateisti vastusta Jumalaa.
      Ehkä on sitten uskovia jotka vastustaa Jumalaa, vaikka uskovat siihen?

• Viiiiiiuhhhh

No nyt meni yli hilseen Pe.ku.
        Sanot että olet ateisti etkä vastusta Jumalaa.
        Miten voit vastustaa tai olla vastustamatta sellaista jota ei mielestäsi ole olemassakaan?

• kristitty

En ole Ylivainion puheisiin perehtynyt juuri ollenkaan, enkä osaa hänestä sanoa varmaksi, mutta eräs asia on mietityttänyt. Nimittäin sen verran olen pätkän kuullut Ylivainion puhetta, että huusi aika paljon, eikö Pyhä Henki ole RAUHAN JA ILON henki? Ja tämä kaatamisjuttu ei taida olla Pyhästä Hengestä, ainakin Todd Bentley, Jalovaara, Benny Hinn jms. eivät toimi Jumalan voimasta.

• Jalovaara kertoi, että hänellä on henkien erottamisen lahja.
        Kuitenkin hän kuljetti syöpäsairasta miestä todistamassa ihmeparantumisestaan, mikä ei ollutkaan totta.
        (Korjatkaa, jos muistan väärin!)

• Ikävä kyllä
        Tapio522 kirjoitti:

Jalovaara kertoi, että hänellä on henkien erottamisen lahja.
        Kuitenkin hän kuljetti syöpäsairasta miestä todistamassa ihmeparantumisestaan, mikä ei ollutkaan totta.
        (Korjatkaa, jos muistan väärin!)

Näin se oli Tapio522.

On valitettavaa että näissä tilaisuuksissa ei kunnoiteta Jumalan tahtoa, vaikka se on aina liitettävä pyyntörukouksiin Jeesuksen useiden esimerkkien mukaisesti. Tapahtukoon sinun tahtosi!

On ihana asia jos ja kun joku paranee Jeesuksen sanan voimasta, mutta kaikki kunnioa kiitos ja ylistys siitä kuuluu yksin hänelle. Nyt tilaisuuksia on käytetty rukoilija henkilökohtaisen taloudellisen aseman pönkittämiseen, ikavä kyllä. Näin hyvä ja oikea asia Jumalkan tahto ja Jumalan kuynnia tulee tahratuksi omaa kunniaa ja rahaa etsivän ihmisen toimesta.

• Ikävä kyllä kirjoitti:

Näin se oli Tapio522.

On valitettavaa että näissä tilaisuuksissa ei kunnoiteta Jumalan tahtoa, vaikka se on aina liitettävä pyyntörukouksiin Jeesuksen useiden esimerkkien mukaisesti. Tapahtukoon sinun tahtosi!

On ihana asia jos ja kun joku paranee Jeesuksen sanan voimasta, mutta kaikki kunnioa kiitos ja ylistys siitä kuuluu yksin hänelle. Nyt tilaisuuksia on käytetty rukoilija henkilökohtaisen taloudellisen aseman pönkittämiseen, ikavä kyllä. Näin hyvä ja oikea asia Jumalkan tahto ja Jumalan kuynnia tulee tahratuksi omaa kunniaa ja rahaa etsivän ihmisen toimesta.

"On ihana asia jos ja kun joku paranee Jeesuksen sanan voimasta,...".
        >>>>>>>>>>>
        Aivan ja mielellään myös todistavat muillekkin tapahtuneesta ihmeestä....kysyttäessäkin. Näin arveleisin.
        Tuskin he alkavat syyttelemään kysyjää epäuskosta, kuten nyt tässäkin ketjussa on käynyt.

Jos on varma näyttö ihmeparantumisesta, niin miksi se pitäisi salata?
        Salailu herättää aina epäilyksiä.

Iloitaan jokaisesta varmoista ja kaikille ilmeisistä parantumisihmeistä.
        Ja murehditaan niiden kanssa, jotka eivät jostain syystä parane.
        Ja meitä on valtaosa, jotka saavat kantaa sairautensa hautaan saakka lukuisista rukouksista huolimatta.
        Tapahtukoon Herran tahto. Siihen meidä on tyytyminen.

• Usko Toivonen
        Tapio522 kirjoitti:

>>>>>>>>>>>
        Aivan ja mielellään myös todistavat muillekkin tapahtuneesta ihmeestä....kysyttäessäkin. Näin arveleisin.
        Tuskin he alkavat syyttelemään kysyjää epäuskosta, kuten nyt tässäkin ketjussa on käynyt.

Ja meitä on valtaosa, jotka saavat kantaa sairautensa hautaan saakka lukuisista rukouksista huolimatta.

Heräsi yksi kysymys.

Sanot " Tapio522" :

>> Jos on varma näyttö ihmeparantumisesta, niin miksi se pitäisi salata? >>

Millaiset todisteet vaadit, ennenkuin olet valmis uskomaan ihmeparantumiseen?

Mistä sairaudesta, vaivasta paranemin täyttää näyttövaateesi?

Entä uskotko ihmisen omaan todistukseen?

Heräsi yksi kysymys.

Sanot " Tapio522" :

>> Jos on varma näyttö ihmeparantumisesta, niin miksi se pitäisi salata? >>

Millaiset todisteet vaadit, ennenkuin olet valmis uskomaan ihmeparantumiseen?

Mistä sairaudesta, vaivasta paranemin täyttää näyttövaateesi?

Entä uskotko ihmisen omaan todistukseen?

Huhupuheisiin en luottaisi.
        Myös parantuneen omaan todistukseen haluaisin vahvistuksen.

Toimisin kuten Luukas, joka oli lääkäri.

Luuk.11
        1. Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme TOSIKSI TUNNETUISTA tapahtumista,
        2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat OMIN SILMIN ne nähneet ja OLLEET SANAN PALVELIJOITA,

3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
        4 että oppisit tuntemaan, kuinka VARMAT ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.
        >>>>><
        Kun nyt toimisin, kuten Luukas, niin miksi minua syytetään epäuskosta?

SIIS KRITEERIT IHMEPARANTUMISEN TODENTAMISEKSI:
        --- ovat tosiksi tunnettuja ihmeparantumisia
        --- todistus niiltä sanan palvelijoilta, jotka ovat olleet silminnäkijöitä
        (Pelkkä oma parantuneen todistus ei Luukkaalle riittänyt.)

• ~~tähkäpää~~
        Tapio522 kirjoitti:

>>>>>>>>>>>

Tapio522 kirjoittaa:
        >>>

• ~~tp~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Tapio522 kirjoittaa:
        >>>

Korjausta:

Kyllä minä sen huomaan, sen minä huomaan, että saa,tana on ja hel,vetti, ei tähän tarvita enää liekkejä ja per,keleitä, tämä on hel,vetti jo nyt, tässä, tässä metsässä, täällä sisälläni.....

Jos minä voisin, Jumala, olla varma siitä.....ettet Sinä ole olemassa...eikä taivas....eikä hel,vetti, jos minä nyt sen tietäisin........ihan varmasti...niin minä en koskaan enää kävelisi tästä metsästä elävänä ulos!"

• ~~tp~~
        ~~tp~~ kirjoitti:

Korjausta:

Kyllä minä sen huomaan, sen minä huomaan, että saa,tana on ja hel,vetti, ei tähän tarvita enää liekkejä ja per,keleitä, tämä on hel,vetti jo nyt, tässä, tässä metsässä, täällä sisälläni.....

Jos minä voisin, Jumala, olla varma siitä.....ettet Sinä ole olemassa...eikä taivas....eikä hel,vetti, jos minä nyt sen tietäisin........ihan varmasti...niin minä en koskaan enää kävelisi tästä metsästä elävänä ulos!"

Kopioitu teksi loppuu tähän lauseeseen:

Vihdoinkin itku tulee, yrittämättä, hallitsemattomana tyrskähtelynä.....

Laitoin kyllä katkoviivat tuohon loppuun, mutta tämä softa jostain syystä poistelee ne "tulostaessaan":

• Usko Toivonen
        Tapio522 kirjoitti:

Huhupuheisiin en luottaisi.
        Myös parantuneen omaan todistukseen haluaisin vahvistuksen.

Toimisin kuten Luukas, joka oli lääkäri.

Luuk.11
        1. Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme TOSIKSI TUNNETUISTA tapahtumista,
        2 sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat OMIN SILMIN ne nähneet ja OLLEET SANAN PALVELIJOITA,

3 niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
        4 että oppisit tuntemaan, kuinka VARMAT ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu.
        >>>>><
        Kun nyt toimisin, kuten Luukas, niin miksi minua syytetään epäuskosta?

SIIS KRITEERIT IHMEPARANTUMISEN TODENTAMISEKSI:
        --- ovat tosiksi tunnettuja ihmeparantumisia
        --- todistus niiltä sanan palvelijoilta, jotka ovat olleet silminnäkijöitä
        (Pelkkä oma parantuneen todistus ei Luukkaalle riittänyt.)

Niinpä, Luukas oli lääkäri ja ei hän vaatinut lääkärintodistusta ennen ja jälkeen kaikkinaisista sairauksista parennetuilta, vaan hän uskoi Jumalan lapsia.

Hän uskoi, että Jeesus parantaa.

Hän uskoi heitä, jotka pelastuksen evankeliumia julistivat Jeesuksesta Kristuksesta, ei Luukas maailman todistusta ollut vailla.

• Hävetkää huijarit
        Usko Toivonen kirjoitti:

Niinpä, Luukas oli lääkäri ja ei hän vaatinut lääkärintodistusta ennen ja jälkeen kaikkinaisista sairauksista parennetuilta, vaan hän uskoi Jumalan lapsia.

Hän uskoi, että Jeesus parantaa.

Hän uskoi heitä, jotka pelastuksen evankeliumia julistivat Jeesuksesta Kristuksesta, ei Luukas maailman todistusta ollut vailla.

Nauruherätyksen kaatajapappien "paranteluita" on todellinen SYNTI verrata Jeesuksen ja Hänen opetuslapsiensa parantamiseen OIKEAN Pyhän Hengen avulla!!!

• Usko Toivonen
        Hävetkää huijarit kirjoitti:

Nauruherätyksen kaatajapappien "paranteluita" on todellinen SYNTI verrata Jeesuksen ja Hänen opetuslapsiensa parantamiseen OIKEAN Pyhän Hengen avulla!!!

Ihmisiä parantuu joko oman rukouksen johdosta Jumalan puoleen tai kun hänen puolestaan rukoillaan, Jeesuksen nimessä.

Jeesus tekee yhäti töitä.

Joh. 5:17

Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".

Nauruherätystä en tunne, joten siihen en ota kantaa.

• Suubael

Jesajan profetian kontekstissä "selälleen kaatumisessa" ei ole mitään tukea rukousjonoissa " väärään suuntaan kaatumisesta". Voisi ajatella Jesajan profetian historiallisa taustoja.Tämän päivän ilmiöissä tulee tietysti arvostella julistuksen sisältö, kuten Raamattu kehoittaa ,sekä mikä on julistajan arki elämä yms.Jokaisella profeetalla on nimi ja koti ,eli tausta srk.

Jes.28:10. "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä!" - 11. Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle, 12. hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät tahtoneet kuulla. 13. Niinpä on Herran sana oleva heille: "Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä", niin että he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan..."

Niin miksi Jesaja profetoi "..he kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan.." ?

Nähdäkseni kun ajattelee historiallista tekstin taustaa , jossa valloittaja kansa (babylonialaiset ? ) jotka puhuivat israelilaisille tuntematonta kieltä "sopertavin huulin ja vieraalla kielellä" hyökätessään ja sitten ottaessaan heitä vangiksi "..kulkiessaan kaatuvat selälleen ja ruhjoutuvat, että heidät kiedotaan ja vangitaan..."

Nämä "vieraskieliset" valloittajat olivat merkki Jumalan ennalta ilmoittamasta rangaistuksesta .Valloitajien hyökkäys oli Jumalan puhetta. Valloittajien hyökätessä he kuulivat puhetta "..sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,.."

Jumala oli varoittanut Israelin kansaa ja profeettojensa kautta kehoittanut heitä parannukseen josta Jesaja kirjoittaa "..Mutta he eivät tahtoneet kuulla..."

Israelin papppis palvelus ei ollut Jumalan mielen mukainen,eikä profeettojen elämä Jes.28: 5." Sinä päivänä Herra Sebaot on oleva loistava kruunu ja kunnian seppele kansansa jäännökselle 6. ja oikeuden henki sille, joka oikeutta istuu, ja väkevyys niille, jotka torjuvat hyökkäyksen takaisin porttia kohden. 7. Ja nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta. Väkijuomasta horjuu pappi ja profeetta; he ovat sekaisin viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa. 8. Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa! 9. "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?.."

Apostoli Paavali käyttää samaa kielikuvaa opettaessaan Korinttolaisia Hengen lahjoista 1.Kor. "..Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;.." Uskosta osaton kuullessaan omalla kielellään julistettavan Herran suuria tekoja ,sellaisen suusta joka luonnostaan ei kieltä osaa tulee vakuuttuneeksi Jumalan todellisuudesta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesaja
      ".. Jesaja toimi profeettana noin 50 vuotta. Jesaja ennusti myös, että Assyrian kansakunta ei syöksisi valtaistuimelta Juudan kuninkaita eikä hävittäisi Jerusalemia vaan sen tekisi Babylon.Siihen aikaan kun Assyria oli hyökkäämässä Juudaan, Jesaja toimitti kuningas Hiskialle lohduttavan sanoman, jonka mukaan Assyrian sotajoukot eivät pääsisi kaupunkiin.Sanansa vahvistukseksi Jumala lähetti enkelin tuhoamaan 185000 Assyrian armeijan väkevää miestä ja johtajaa, ja niin hän vapautti Jerusalemin.

Jesaja kirjoitti myös monia Jerusalemia koskevia ennallistusprofetioita. Vaikka Jumala sallisikin kansan joutua vankeuteen Babyloniin, koska se oli kapinoinut häntä vastaan, Jumala tulisi aikanaan tuomitsemaan Babylonin, koska se toimi ilkeyttään ja aikoi pitää Jumalan kansan vankina ikuisesti. Jotkin Jesajan profetiat on omistettu Jumalan Babylonia vastaan esittämille tuomioille ja sen autioittamiselle, joka olisi niin perusteellinen, ettei sitä rakennettaisi enää koskaan uudelleen.."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7484
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3173
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      34
      2420
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      7
      2060
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      31
      1996
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1928
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1877
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1653
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      52
      1588
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18