Oon kohta 18 vuotias nuori nainen.
Olin n. 3 vuotta sitten lentänyt hevosen selästä selälteen maahan ja siittä lähtien selkä on ollut kipee. Välillä se on alaselkä, välillä koko selkä ja välillä selkäranka.
Oon käynyt rötngenkuvissa, mut mitään poikkeavaa ei löydetty.
Kipuilu on välillä niin kovaa, et oon ruvennu vaan itkeen. Syön välillä 1mg Panadolia, se on ainoo joka auttaa muutaman tunnin.
Oon rampannu tosi monella lääkärillä ton selän takia, mut kukaan ei tiiä mikä siin on vikana.
En osaa sanoo, et missä se kipu on. En tiiä onko se lihaksissa vai esim. siin selkärangassa.
Oonko ainoo jolla on sama tilanne?
Ja sitten nivelistä.
Alustavasti sanon, että mun suvussa kulkee nivelreumaa, mut en tiiä liittyykö se tähän asiaan.
Mutta niin. Omasta mielestäni mun nivelet ei oo hyvässä kunnossa. Jos oon esim jossain tietyssä asennossa ees 5 minuuttii, ni pitää vaihtaa asentoo, koska rupee sattuun joihinkin niveliin. Esim jos istun risti-istunnassa sängyllä/lattialla, niin polvia, nilkkoja ja lonkkia rupee särkemään.
Kun pihalla on kostea ja kylmä ilma, niin rupee sattuun niveliin.
Sormet ei tahdo taipua kunnolla (en tiedä johtuuko se sitten huonosta ääreisverenkierrosta), nilkat naksuu, polvet naksuu.
Välillä oikee lonkka ''lukkituu'' kun kävelen tai oon istunut kauan. Sillon kävely sattuu ihan älyttömästi ja kun se ''lukkiutuminen'' loppuu ja lonkka pääsee liikkuun normaalilla tavalla
En ole lääkärissä nivelien takia käynyt, mut varmaan pitäisi?
En tiedä mihin tämän laittaisin, mut laitoin tänne.
Selästä ja nivelistä
4
125
Vastaukset
- kokemusta on
Käy kiropraktikolla, joka tutkii selkäsi. Ota kuvat mukaan. Mikään läkri ei osaa tutkia mahdollisia nivellukkoja.
http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi
Nivelreuma saattaa myös olla tulemassa, jos nivelissä selkeästi on kipua eikö lihaksissa.
Eli nyt viimeistään ruokavalio ja lisäravinteet kuntoon.
Astman, reuman ja suolisto-ongelmien takana ruokavalio – "Lääkärit antavat väärää tietoa"
http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1624947/astman-reuman-suolisto-ongelmien-takana-ruokavalio---laakarit-antavat-vaaraa-tietoa
Nivelreuman nykyaikainen hoito!
http://www.raikasweb.com/nivelreuman-nykyaikainen-hoito
Reumaa ja niveltulehduksia sairastaa lähes 100 000 suomalaista. Perinteisen lääketieteen rinnalle on kehitelty monipuolisia luonnonmukaisia hoitomuotoja, jotka ovat kaikkien ulottuvilla. Ne ovat turvallisia ja myrkyttömiä tavanomaisiin hoitomuotoihin verrattuna.
http://kirja.elisa.fi/ekirja/reuma-ja-niveltulehdukset-luonnonmukainen-hoito
Viljojen mahdolliset haitat!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin ja Omega-3 rasvahappojen puute on mm. Suomalaisten yleisin ravitsemuksellinen puutos.
C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
D-vitamiinia 50-125µg / vrk
Magnesium (sitraattia) 200-400mg/vrk, kalsiumin ja magnesiumin suhde on 2:1
Omega-3 rasvahappoja
D-vitamiinit saa kympillä iHerbistä.
Muut saa todella edullisesti esim. Citymarketin luontaistuotehyllystä.
Eli kuukausihinnaksi tulee n. 5€.
Ruuan merkitys D-vitamiinilähteenä on vähäinen: 90% ihmisen D-vitamiinista on peräisin iholta (ellei hän ota D-vitamiinia ravintolisänä). Suomalainen saa ruoastaan alle 10µg D-vitamiinia päivää kohti. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16 vähintään kädet ja jalat paljaina.
Huonoin tilanne on afrikkalaista syntyperää olevilla maahanmuuttajilla, joilla esiintyy usein erittäin vakavia D-vitamiinin puutoksia. Syynä tähän on tumma iho ja ruokavalio. Heidän kotimaassaan UVB-indeksi on lähes läpi vuoden 8-15, kun Suomessa se on keskikesällä 3-6. Talvella Suomen UVB-indeksi on 0.
D-vitamiinia pitää syödä niin paljon, jotta veren D-vitamiinipitoisuus nousee luonnolliselle (kesäauringon nostamalle) tasolle, joka on keskimäärin 125 nmol/l. Lukuisten tutkimusten valossa tämä tarkoittaa vähintään 50µg D-vitamiinia päivässä. Yleensä 100µg ja jopa enemmänkin, jos on isokokoinen ihminen. Pienille lapsille hiukan vähemmän.
Miksi Christel Lamberg-Allardt ja Suvi Virtanen jatkuvasti mediassa toistavat iänikuista mantraansa 7,5-10 µg/vrk annoksesta, jota ei saa ylittää. Se on epäeettistä ja väärää. Sama jos hoitaisi päänsärkyä jalkarasvalla. Ainoastaan osa pienistä lapsista saavuttavat tällä annoksella veren D-vitamiinipitoisuuden 50 nmol/l, jonka he väittävät riittävän kokonaisterveydelle. Muilla ihmisillä veren D-vitamiinipitoisuus on selvästi alle 50 nmol/l.
Lisäksi he pelottelevat syövällä ja kuolemalla, jos annostuksen ylittää, vaikka D-vitamiinin puutos on linkitetty yli 70:een syöpätyyppiin ja lukuisiin eri sairauksiin (mm. I-tyypin diabetes, MS-tauti, reumataudit jne...), jotka Suomessa ovat erittäin yleisiä verrattuna päiväntasaajalla asuviin ihmisiin.
Pelkästään luuston hyvinvoinnin kannalta suositeltava veren D-vitamiinipitoisuus on yli 80 nmol/l.
Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!
Kannattaa seurata D-vitamiiniasioita Lääkäri Matti Tolosen sivuilta, vaikka ei hänen mainostamiaan vitamiineja söisikään. - kipuilija myös
Itsellä vähän saman tyylistä vaivaa, niveliä kolottaa kostealla ja kylmällä kelillä. Pitkään ei pysty istumaan/olemaan asennossa, jossa nivelet lukkiutuvat/ovat "epänormaalissa" asennossa. Mitään vikaa ei ole lääkärissä löytynyt, joten lienee aivan normaalia.
Lihakset tiedän itsellä jumiutuvan todella helposti ja venyttelystä huolimatta olen jäykkä, enkä taivu kuten monet ikätoverit. Ja ikää itsellä rapiat 20. Lonkat tuntuvan menevän usein kuin osittain sijoiltaan, jolloin kipu on aivan käsittämätön, mutta onneksi saan ne itse takaisin kivuttomaan asentoon. Ainoa mitä on lääkärissä voitu todeta, on että nivelet pääsevät liikkumaan pois ns. nivelkupista.
Urheilen säännöllisesti ja koitan pitää lihaksista huolta, koska se vaikuttaa nivelten toimintaan ja tukee niitä, mutta apua tästä ei juurikaan ole ollut. Onneksi tiedän itse millaisia asentoja tulee välttää.
Aloittajalle, tarkoitit kai, että otat kipuun 1g Panadolia? Tavallinen apteekistsa saatava Panadol on jo 500mg, joten tuon 1mg saisit lähinnä jostain lasten liuoksesta. Kannattaa pyytää lääkäriltä vahvempia lääkkeitä, jos kivut ovat ajoittain noinkin kovat esim. Panacodia.Joo tarkoitin et 1g panadolia, ei ajatus taas kulkenu ku kirjotin tota. Olin yks kerta käynyt päivystyksessä ton selän takia, ni se läimäs käteen reseptin sitä.
Nyt on sit tullu erilaista kipuu. Eilen kun harrastin seksiä poikaystävän kanssa, niin heti ku lopetettiin, ni alko jumalaton alaselkä kipu. Ei johtunut lihaksista, koska pieni hieronta ois auttanut. Nyt oli kyse lantiosta.
Ja, huomasin jo eilen aamulla, että on tullut kans ihan hirveetä kipuu yläselkään yhteen nikamaan. Kipu on ihan järkyttävä, oon tän päivän pärjänny särkylääkkeiden voimalla et jaksaa jotain tehä..
- kokenut3
magneettikuvaukseen, välilevynpullistuma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15111359
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485413Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p424296Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska372701Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1041623Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?901473Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311406