Todella puhutteleva kirjoitus aiheesta; http://koti.phnet.fi/petripaavola/kaatumisilmiottarkastelussa.html
Tutkimus; uskonnolliset kaatumisen ilmiöt!
37
219
Vastaukset
- varoitus!
kauheeta eksytystä noi torontot ja lakelandit. Varokaa! Usko vaa Jeesusta ja raamattua nii et eksy.
* Itse olen tullut siihen, että kaataminen on helppo tapa olla jotain suurta tai muuten erikoinen, kaatta on helppo, osaa vain johtaa "uhria" niin, että hän seisoo asenossa, jalat vierekkäin, ja kun hieman tönäisee, se on varmaa menoa taaksepäin kaatuen.
* Olen joskus tämän sanonut aikaisemminkin, että kaatajat ja kaatuilijat pitäis mennä karkean soran päälle, jossa on pään kokoisia ja siitä pienempiä mukulakivä, harvenis kaatuilut kerralla. Eikä vastaan ottajia pitäis olla lainkaan, sillä jos Jumala kaataa, ei taatusti loukkaa itseään.
* En väitä, etteikö Jumala kaada, olin kerran Niilo Yli-Vainon käsien alla, ja en kaatunut, vaan lysähdin vaoimattomana kasaan, niilon eteen, veljet auttoivat pystyyn, ja olin jonkin aikaa kuin humalassa, ja tunne oli aivan ihana, puhuin kielillä, mutta en sitä nyt siihen ansioksi lisäisi, koska olen puhunut kielillä pienen elämäni, en siis siinä yhteydessä saanut sitä lahjaa, mutta halun puhua kielillä kylläkin, ja siksi pidän kokemusta aitona Herran kosketuksena.
* Pikku-niilot vaan on pilanneet Niilonkin maineen, kun retostelevat väkisin kaatamalla. Näin kerran erään saarnamiehen kaatavan, kun olivat polvilaan alttarilla, niin hän väkisin työnsi uhrinsa kumoon, se oli väkivaltaista ja kamalaa katsottavaa.- ???
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Itse olen tullut siihen, että kaataminen on helppo tapa olla jotain suurta tai muuten erikoinen, kaatta on helppo, osaa vain johtaa "uhria" niin, että hän seisoo asenossa, jalat vierekkäin, ja kun hieman tönäisee, se on varmaa menoa taaksepäin kaatuen.
* Olen joskus tämän sanonut aikaisemminkin, että kaatajat ja kaatuilijat pitäis mennä karkean soran päälle, jossa on pään kokoisia ja siitä pienempiä mukulakivä, harvenis kaatuilut kerralla. Eikä vastaan ottajia pitäis olla lainkaan, sillä jos Jumala kaataa, ei taatusti loukkaa itseään.
* En väitä, etteikö Jumala kaada, olin kerran Niilo Yli-Vainon käsien alla, ja en kaatunut, vaan lysähdin vaoimattomana kasaan, niilon eteen, veljet auttoivat pystyyn, ja olin jonkin aikaa kuin humalassa, ja tunne oli aivan ihana, puhuin kielillä, mutta en sitä nyt siihen ansioksi lisäisi, koska olen puhunut kielillä pienen elämäni, en siis siinä yhteydessä saanut sitä lahjaa, mutta halun puhua kielillä kylläkin, ja siksi pidän kokemusta aitona Herran kosketuksena.
* Pikku-niilot vaan on pilanneet Niilonkin maineen, kun retostelevat väkisin kaatamalla. Näin kerran erään saarnamiehen kaatavan, kun olivat polvilaan alttarilla, niin hän väkisin työnsi uhrinsa kumoon, se oli väkivaltaista ja kamalaa katsottavaa.Nyt taidat puhua omiasi, kyllä ne ihmiset kaatuivat Ylivainion käsittelyssä taaksepäin.
- pakis.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Pikku-niilot vaan on pilanneet Niilonkin maineen, kun retostelevat väkisin kaatamalla. Näin kerran erään saarnamiehen kaatavan, kun olivat polvilaan alttarilla, niin hän väkisin työnsi uhrinsa kumoon, se oli väkivaltaista ja kamalaa katsottavaa." että kaatajat ja kaatuilijat pitäis mennä karkean soran päälle, jossa on pään kokoisia ja siitä pienempiä mukulakivä, harvenis kaatuilut kerralla. Eikä vastaan ottajia pitäis olla lainkaan"
Juuri niin. Koska Pyhä Henki on ihmeitä tekevä, niin kaatumiskokoukset voisi viedä
korkealle kallion reunalle ja takana olisi vain 50 metria alas päin vapaata pudotusta, niin kuinkahan moni kaatuu taaksepäin.
On se merkillistä, että täytyy oikein kaatuilla näkyvästi, kun muuten ei mene sana kaaliin muut vippaskonstit mukaanlukien.
Nykyisin tarvii olla oikein show pystyssä, että vasrmasti nähdään Jumlan ihmeet ja sitten niitä ihmeitä aletaan arvostelemaan................ väärä henki---------harhaoppia------------ei parane---------------
Nähtiinhän tuossa Koivistossakin, kuinka saarnasi ja rukoili ja hehkutti Pyhän Hengen läsnäoloa ja kuitenkin itse ensimmäisenä lankesi omiin lihallisiin tarpeisiin.
Tarttis elää niin kuin saarnaa! - tiedoksi!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Pikku-niilot vaan on pilanneet Niilonkin maineen, kun retostelevat väkisin kaatamalla. Näin kerran erään saarnamiehen kaatavan, kun olivat polvilaan alttarilla, niin hän väkisin työnsi uhrinsa kumoon, se oli väkivaltaista ja kamalaa katsottavaa.Raamattu ei tunne muuta kaatumista, kuin ne, joita tapahtui Jumalan vastustajille. Esimerkiksi Jeesuksen kiinnitottajat Getsemanessa kaatuivat, kun Jeesuss kysyi ketä etsitte ja vstasivat, että Jeesusta. siihen Jeesus vstasi että Minä se olen. Silloin koko joukko kumahti nurin. Kaatumsinen ei ole koskaan P yhän Hengen työ ja osoitusJumalale kelpaavuudesta! Vain Jumalan vastustajat siis kaatuvat Jumalan voimasta!
- tomis...
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Pikku-niilot vaan on pilanneet Niilonkin maineen, kun retostelevat väkisin kaatamalla. Näin kerran erään saarnamiehen kaatavan, kun olivat polvilaan alttarilla, niin hän väkisin työnsi uhrinsa kumoon, se oli väkivaltaista ja kamalaa katsottavaa.Ajat muuttuneet..Silloin muistan Yli-Vainion kokouksissa jos ei kaatunut eihän sitä oikein noteerattu oikeaksi uskovaksikaan, tuollaistakin mieenlatua oli uskovissa. Itsekään en tohtinut sillä mennä kaadettavaksi, ajattelin että en kaadu kuitenkaan. Kyllä minua koitettiin kaataakkin parin pastorin toimesta, en kuitenkaan kaatunut, häpeällisesti menin penkkiini ja katselin kuinka muut kaatui. Itse pelasin rehellisesti kuitenkin, nyt ei hävetä yhtään vaan olen päinvastoin hyvilläni.Kerran olen kaatunut en kokouksessa vaan kokousteltassa jälkeen kokouksen, sekin kaatuminen on arveluttanut minua että vaikutinko itse kaatumiseen.
Olen sitämieltä vieläkin että Niilo Yli-Vainiolle annettiin tuo kaatumisilmiö oikeasti Jumalalta, koska ihmisiä kaatui ilman koskettamattakin penkeissä, eikä kaatunet välttämättä selälleen ja paljon muuallakin kaatui. Ihmettelinkin miksi Eija Merilä ja Alpo Renko alkoivat kaatamaan ja sitten paljon paljon muutkin.
- Voi1
Henkilökohtainen suhde ja Sanan kallio, niillä on seisottava tukevasti.
On kai ihan hyvä että puhutaan kärjistäen, että ihmiset varmasti sitten koettelevat missä ovat mukana, vaikka en tuosta kaikkea allekirjoitakaan.
Saman rukoilijan edessä osa saattaa kaatua eteen, osa taakse ja osa pysyy pystyssä aina. Minä enemmän katsoisin hedelmiä. - asserila
Musta tota linkkiä kannattaa funtsia ihan vakavasti. Itteäni on tää aihe puhu ottanut.
- alanian
Ruotsissakin hommat on ihan sotkussa. Lopun päivien luopumusta ja laittomuuden vaikutusta ihan selvästi.
- w1w
Oli hyvä ja monipuolinen artikkeli aiheesta. Kannattaa lukea.
- Menkää ja tehkää..
Totuus on että opetuslapset tekivät suurempia tekoja kuin Jeesus,...sillä
Jeesus tuli pelastamaan ja etsimään sitä, mikä kadonnut on....Niinpä opetuslapset, pelastivat hengen voimassa laajemmalta alueelta ja enemmän ihmisiä kuin Jeesus.
Jeesus puhui totta, kun kertoi että : " Te teette suurempiakin, kuin nämä ovat"
Jeesuksen maanpäälle tulon tarkoitus oli, ei tehdä ihmeitä,..vaan pelastaa ihmisiä, ja pelastaminen on juuri suurta ja laajaa..koska kaikki ihmiset Jumala haluaa meidän saarnamme kautta parantaa Kristuksessa Jeesuksessa!
Ja mitä kaatumiseen tulee, niin kristityt ovat aina kaatuneet,, ei seljälleen, vaan kasvoilleen Herran eteen!
Tässä on kaikki .. benedi Kaatuminen on sivutuote. Ei kannata arvostella sitä, jos toinen kaatuu ja toinen/itse ei.
Muistaakseni pari kertaa olen kaatunut rukousjonossa, ja todella pehmeästi.Silti en tavoittele kaatumista, joskaan en sitä vastusta. Useammin kuitenkin jään penkkiin rukoilemaan, koska Jumala kohtaa siellä yhtä varmasti kuin edessäkin.
Arvostan asiassa suomalaisia julistajia, kuten Seppo Juntusta.
Suomessa on meneillään voimakas (uus)karismaattisuuden vastustaminen, ja moni saa itselleen siitä kunniaa. Koetteleminen ja arvioiminen kuuluu jokaiselle uskovalle, mutta siitä pidemmälle eteneminen on hiukan arveluttavaa.- erot ovat
Katumukseen osallistunut ja parannuksen tehnyt ihminen kaatuu pehmeästi selälleen vain kasteen hautaan,..paikassa jossa on paljon vettä, kuten Ainonissa oli kun Johannes kastoi.
Aina selälleen uudelleen ja uudelleen .. veteen, veden alle.. sieltä noustaan uuteen elämään,..ja sen jälkeen kaadutaan itse aina kasvot maata kohti Jumalan eteen!
S a a t a n a tahtoo tehdä tässä asiassa erotuksen pyhän ja epäpyhän välillä. Hän kaataa ihmiset , selälleen ja panee heidät ryömimään pitkin seurakunnan lattioita, ja nytkyttylemään ruumiistaan, että tulisi selkeä ero, kenessä on riivaaja ja kenessä ei!!
yst. terveisn benedi - PetriTutkii; Asiaa
New Age noituutta; puhdas valkoinen magia vaikuttaa äärikarismaattisessa eksytyksessä, joka Raamatun mukaan lähtee voittajana ja voittamaan (Ilm. 6:2) päässään seppele eli ihmiskunnia. Tämä porukka valmistaa
itse saatanan tuloa seurakuntaan kun valvova srk on jo temmattu Karitsan häihin.
Kaikki kundalini-voiman ilmiöt ovat tuttuja RHB:ltä ja kumppaneilta; piankos aletaan palvoa antikristusta jumalana kun sitä on jo muutenkin seurattu kiitettävästi kokemuskristillisyydessä kaatuillen, noitakonstein parantuen ja Jeesuksen ristinuhria siinä sivussa häpäisten.
Kaikki kaatajat eivät vain tunnusta Jeesusta Kristusta lihaan tulleeksi, mutta sekös sinisilmäisiä uskovaisia ollenkaan haittaa, koska muutenkin on poikettu ristin tieltä sakkokierroksille syvyydestä voideltujen antikristuksien kelkkaan. So long suckers... - rakkaustotuuteen
Tätäkö nyt sitten haluat;
Kundalinigurut saavat yhteyden henkioppaisiin kundalinivoiman kautta ja kykenevät voiman avulla näkemään näkyjä ja parantamaan sairaita.
Sama kundalinivoima Toronto uudistuksen kautta antoi ihmisille valhevoiman kautta näkyjä sekä kyvyn parantaa sairauksia. Kundalinivoiman voimavaikutukset tulevat esille koko ajan enemmän mitä enemmän ihmiset uskovat siihen. Henkioppaat olivat tekeytyneet Pyhäksi Hengeksi eksyttäen Toronto uudistuksen saarnaajia. Kun seuraavat eksytyksen aallot tulivat, niin henkioppaat ottivat enkelin valehahmon tekeytyen Jumalan enkeleiksi.
Lakelandin herätyksen eräs vaikuttaja Todd Bentley opettaa, että enkeli nimeltään Emma asetti ihmisten päälle kultapölyä. Bentley sanoi Emma enkelin ohjanneen ja kasvattaneen ihmisiä sekä Emma avasi auki profeetallisen kaivon. Bentelyn mukaan tämän seurauksena ihmiset alkoivat seurakunnassa vaipua transsiin, saivat näkyjä, pastori sai tiedon sanat ja parantamisen lahjan. Bentley myös sanoi seurakunnan saaneen taloudellisen läpimurron tavalla, jota he eivät olleet koskaan aikaisemmin kokeneet.
Lakelandin herätys oli samaa kundalinivoima eksytystä kuin Toronto uudistus. Lakelandin herätyksen Emma enkeli oli todellisuudessa riivaajahenki toimien käärmevoiman kautta (kundalinivoima). Emma enkelin pölyttämä kultapöly tai kultahiput oli riivaajahengen eksytystä, jolla saatiin ihmisten huomio ihmeisiin ja merkkeihin. Riivaajahengen vaikutusta oli myös transsitilat, valhenäyt sekä parantumisihmeet. Kundalinihenki, eli riivaajahenget kiinnittävät ihmisen mielen taloudelliseen menestymiseen, eli rahan tavoittelemiseen.
Nykyään monet saarnaajat julistavat menestysteologiaa keräten ihmisten rahat, luvaten lahjoittajille suuret taloudelliset siunaukset. Todellisuudessa taitaa käydä niin, että saarnaajat pääsevät kylpemään rahassa, kun ihmiset siunausten toivossa lahjoittavat heille kasapäin rahaa.
Eksytyksen eräs tuntomerkki on rahan kerääminen verettömän evankeliumin kautta valhevoiman ihmeiden ja merkkien vakuuttaessa ihmisiä, jotka eivät tunne Raamatun sanan totuutta. Sen tähden he uskovat valheen ja siunausten toivossa tukevat taloudellisesti eksyttäjien toimintaa.
Uskovien keskuudessa tapahtuu nykyään myös astraalimatkoja, jossa valhehenget kuljettavat heitä paikkaan, jota he sanovat Jumalan taivaaksi. Astraalimatkallaan he näkevät valhejeesuksen taivaassa, joka puhuu heille ja opettaa heille asioita. Astraalimatkoilla valheenhenkien pettäminä ihmiset kuvailevat millaista taivaassa on. Paavalin kirjeessä on opetus että eräs mies temmattiin Jumalan kolmanteen taivaaseen paratiisiin, josta ihmisen ei ole lupa puhua yhtään mitään.
Henkioppaat, eli riivaajahenget melskaavat kaikella valheen voimalla seurakunnissa eksyttäen ihmisiä, jotka eivät tunne Raamatun opetusta.
kopsattu; http://koti.phnet.fi/petripaavola/kaatumisilmiottarkastelussa.html#3c
- hartsila
Linkki kannattaa lukea huolella. En tiennyt kaikkea tuota. Raamatun sanan kautta näen nyt totuuden selvemmin.
- Sanan esimerkit
Kaatumisilmiön harhautusoppi. Raamatun Sanan esimerkit ja caset, missä ja milloin kaaduttiin ja miten? Valaiseva aloitus asiasta, ja kiintoista keskustelu näkyi prof.sivulla http://keskustelu.suomi24.fi/node/11303282
- heinolassa
http://koti.phnet.fi/petripaavola/kaatumisilmiottarkastelussa.html
Tuolla vastustetaan paholaisen valhelahjoja ei raamatullisia armolahjoja. Lukekaa nii tiiätte.- JOOOOOO---
Kyllä niitä kaatumistemppuja on vastustettu jo 35 vuotta! Mutta kristikansa ontarvinnut hupinsa ja hyvinsa!
Nyt tuli teksari näin:
L-M puhuu .... "miten varautua väistämättä vastaan tulevaan Suomen Siionin koetuksen aikaan". 14.3.2013
Joo? Viisas on varautunut, valmistunut siihen jo pitkään. Ja ne jotka eivät vielä ole varautuneet, luultavasti eivät ehdikään?
- rakastunutheart
Jeesus on Herra. Amen kiitos Herralle.
- Valaiskaas vähän
Siis mä en ymmärrä koko pointtia, miten Jumalaan uskomisen liittyy kaatuminen?
- finaalin-playoffs
Kauheita eksytyksiä.
- Ajattelemisen aihett
Johannes Kastaja saarnasi parannuksen tekoa synneistä, mutta ei tehnyt ihmeitä. Jeesus sanoi hänestä: "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja." (Matt. 11:11)
- lukekaa Raamattuanne
Johannes Kastaja saarnasi parannuksen tekoa synneistä, mutta ei tehnyt ihmeitä. Jeesus sanoi hänestä: "Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja." (Matt. 11:11) --
- siihen mennessä :)
Luuk. 7:28
"Minä sanon teille: yksikään naisesta syntynyt ei ole Johannesta suurempi, mutta kaikkein vähäisin, joka on Jumalan valtakunnassa, on suurempi kuin hän.
- totuudesta
Just näin.
- kehottaja
Lapsukaiset älkää eksykö uskokaa Jeesusta totuudessa.
- pekkalainen4a
Kundaliini eksyttää uskovia.
- kauhistuta
Kauheita harhaoppeja. Varokaa eksytyksiä!
- falkeni
Erästä asiaa olisi myös hyvä pohtia, kun Herra Jumala kaatoi ihmisiä Raamatussa, niin kukaan ei ottanut kiinni kaatuvia ihmisiä, heidän takanaan ei ollut kiinniottajia. Kun Jumala koskettaa ihmistä, niin ihmisen ei tarvitse varmistaa Jumalaa työtä ja kosketusta. Kaatuvan ihmisen kiinniottaminen on Jumalan työn varmistamista, jossa ihminen varmistelee ettei Jumala kaatamisen kautta loukkaisi ja satuttaisi ihmistä, eli oikeastaan on kyse epäuskosta Jumalaa sekä Jumalan työtä kohtaan, jos on ottamassa koppia ihmisestä, jonka Kaikkivaltias Jumala aikoo kaataa.
Kun kaikkivaltias Jumala kaataa ihmisen, niin Hän osaa varmasti kaataa ihmisen siten, ettei hän loukkaa ja satuta itseään. Jumala ei tarvitse ihmisen apua koskettaessaan ihmistä, sillä kaataessaan ihmisen, ihminen on turvassa Jumalan käsivarsilla. Raamatun sanassa Herra Jumala ei edes kehota meitä ottamaan kiinni niitä ihmisiä, joita Hän aikoo kaataa. Tätä asiaa olisi hyvä pohtia ja tutkia ja antaa Jumalan tehdä työnsä, niin kuin Hän sen tekee.- Ehkä on ehkä ei
Raamatussa ei sanota onko siellä ollut kiinniottajia.
- factaa
Ehkä on ehkä ei kirjoitti:
Raamatussa ei sanota onko siellä ollut kiinniottajia.
Ei ollut kiinniottajia.
- totuuson
1 Tess 5:19 Henkeä älkää sammuttako, 20 profetoimista älkää halveksuko, 21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; 22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa. 23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
- kehotustuli
Älkää siis eksykö! Muistakaa.
- kehotusta
Älkää eksykö rakkaat lapsukaiset!
- ettäpä
Aika lailla erikoista on, että nämä saarnaajat jotka sitä ovat harrastaneet eivät näytä ottavan juuri mitään kantaa asiaan ainakaan julkisesti minkään median palstoilla, joka on mielestäni jotenkin lapsellista ja pelokasta.
Eräälle saarnaajalle sanoin, että tässä kokouksessa ei sitten kaadeta ketään.
Meillä ei ole tarvetta auttaa jumalaa kaatamalla vanhoja ylipainoisia ukkoja eikä akkoja lattioille ikäänkuin leikkauspöydälle, vaan he istukoot paikallaan ja sinä menet ja rukoilet sielläpenkissä jos joku rukousta haluaa.
meinasi mies loukkaantua, mutta nieli sillä kertaa suuruutensa ja niin tapahtui, ja se oli hyvä niin.
Eikä ole sen koommin kaatajia näkynyt ei kuulunut. - armonallaolen
Jumala armahtakoon meitä pysymään armossa ja totuudessa.
- frankezi
http://koti.phnet.fi/petripaavola/kingdom_dominion.html
Ala eksyy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse894694Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.732123Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301192
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 531055
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924