Jer. 20:24 "Niin totta kuin minä elän", sanoo Herra, "vaikka sinä Konja [Jekonja] -- Jojakimin poika, Juudan kuningas -- olisit sinettisormus oikeassa kädessäni, minä repisin sinut irti!
Jer. 20:30 Näin sanoo Herra: -- Kirjoittakaa aikakirjoihin tästä miehestä: "Ei perillistä. Mies, jolla ei ollut menestystä." Yksikään hänen jälkeläisistään ei koskaan pääse Daavidin valtaistuimelle hallitsemaan Juudaa.
Jekonja Joosefin sukupuussa, jonka Matteus evankeliumissaan kuvaa, todistaa sen, että Jeesus ei totisesti ollut Joosefin biologinen poika.
Tämä sen tähden, että Herra lupasi, että Jekonjan jälkeläinen ei koskaan istuisi Daavidin valtaistuimella. Luukkaan kertoma Marian sukupuu sen sijaan kertoo, että Jeesus lihansa ja verensä puolesta oli suorassa sukupuussa Daavidiin, Marian olleen Daavidin sukua. Lainmukaisessa ja oikeudelisessä perimissäännössä Hän myös "ottolapsena" Joosefille, oli lain ja kansansa säädösten edessä Daavidin sukupuun perillinen.
Kaiken tämän Herra on näin edeltä säätänyt ja lupauksella osoittanut, todistaakseen Poikansa olevan Pyhästä siinnyt, ei Joosefin siementä, niinkuin moni on siirtynyt väittämään.
Kristinuskon tärkempiä pilareita on Jumalan Pojan neitseestä syntyminen, ja sen tähden vihollinen on läpi historian pyrkinyt sitä monin tavoin peittämään.
Ei näet ole sattumaa, että Herra on kaikessa viisaudessaan antanut Sanassaan meille myös Jeesuksen tarkan sukupuun Joosefin kautta sekä toisen sukupuun Marian kautta Luukkaan evankeliumissa.
Se todistaa Hänen lakiteknisen oikeuden kansansa keskuudessa ollen näin Daavidin perillinen, mutta myös tehden tyhjiksi perkeleen juonet ja eksytykset, koskien Hänen syntyperäänsä ja Isäänsä.
Evankeliumit puhuivat Totta sanoessaan Herran Jeesukseen siinneen Pyhästä Hengestä, neitseeseen ja tämän todistaa Herran lupaus Jeremialle.
Ihminen, ihmisestä siinnyt, ei voi ketään pelastaa, mutta ihmisen Poika, Pyhästä Hengestä siinnyt on Herra, joka kykeni tekemään sen mihin kukaan muu ei kyennyt, voittamaan syyttömänä, toisten synnit päälle sälytettynä kuoleman vallan. Hän voitti kuoleman ja näin kuolemalla ei enään ole mitään valtaa Häneen.
Sen tähden jokainen joka Hänessä on, saa nauttia samasta voitosta Hänen tähtensä!
Jumalan Poika
5
68
Vastaukset
- Usko Toivonen
Ajankohtainen kirjoitus, kiitos sinulle Niko, että tuot esille, sitä mikä kirjoitettu on.
Jeesus Nasaretilainen on Jumalan Poika, aivan kuten Maria todistaa ..
49. Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä,
( Luukas 1. )
Sille joka uskoo, on Raamatun ilmoitus ainoa totuus ja viisaus.
37. Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Joh. 7.
Siunausta ja voimaa veljelleni Herrassa Jeesuksessa. - PE.RO.
JEESUS ON JUMALA! JUMALA ON YKSI! EI OLE MUUTA JUMALAA!
- Pyhä kolmiyhteinen
Isä, Poika ja Pyhä Henki on tosiaankin YKSI Jumala.
Jes. 7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin:
Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Immanuel (hepr, "Jumala kanssamme"),
Joh. 14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle:
"Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? - Tapio522eikirj.
Juutalaiset eivät tunnustaneet, että Jeesuksen tekemät teot ovat tehdyt Isän nimissä.
Isän ja Pojan välinen ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja.
Jeesus sanoo:
” Minä ja Isä olemme yhtä”.
Jeesuksen toiminta on Jumalan toimintaa (Joh. 4:34, 5:17, 9:4, 10:38).
Seurauksena tästä puheesta oli, että juutalaiset tahtovat kivittää Jeesuksen (Joh.10:31). He pitivät Jeesuksen sanoja Jumalan pilkkaamisena, koska Jeesus oli heidän mielestään vain ihminen (”lihasta syntynyt” , ”Joosefin poika”; Joh.3,:6, Luuk.3:23), joka teki itsensä Jumalaksi (Joh.10:33).
--
Johanneksen evankeliumin lopussa Tuomas sanoi Jeesukselle: ”Minun Herrani ja minun Jumalani!" (Joh. 20:28). Tuomaksen uskontunnustukseen voimme mekin yhtyä: ”Minun Herrani ja minun Jumalani!"? - ~~tähkäpää~~
"Tuomas sanoi hänelle: 'Minun Herrani ja minun Jumalani!'" Joh.20:28
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.
Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh.1:1 ja 14
"Tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen tunteaksemme hänet, joka on Todellinen. Me olemme hänessä, joka on Todellinen, hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä." 1Joh.5:20
Ellei sinulla tätä ymmärrystä vielä ole, pyydä sitä Jumalalta, sillä, kuten tuossa edellä lukee, "..Hän antaa meille ymmäryksen tunteaksemme Hänet.......Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä".
Tämä seuraava jae puhuu meille ja meistä paljon:
"Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä." 1Kor.12:3
"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka sinä voit sanoa: 'Näytä meille Isä'? Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa?" Joh.14:9-10
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554032Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182641- 1382563
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152013- 151483
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731357- 1061354
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1571068- 931037
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21998