Tämän päivän Ilkka-lehdessä oli, että yläkoulun pihalla oli vakavasti pahoinpidelty 15v tyttö??? Pahoinpitelijät olivat 17-vuotiaita tyttöjä.
Pahoinpitely Kauhavan yläkoululla!
105
3791
Vastaukset
- paree ilman!
Jaahas, nyt on alettu uhoamisesta tekoihin, ja tietysti joukolla. Tyypillistä etelä-pohjalaista toimintaa. Kotoa opittu malli.
- 7+1
Juu ja yksi kouluun liittyvä aikuinen oli vain vierestä katsellut..
- Korjaus aloitukseen
Pahoinpitely tapahtui koulun sisällä. Hiuksista revitty maahan ja potkittu.
- törkeä pahoinpitely
tapahtuma hetkellä koulussa vielä oli paljon opiskelijoita joten silmin näkiöitä paljon, tapahtumat tallentuneet mahdollisesti koulun omalle videokameralle, tekijät lapuan sedusta 17v, toinen tytöistä paikallisen yksityisyrittäjän tytär
- Kauhavalaisia oli
molemmat tytöt jotka pahoinpitelivät ja olivat jo edellispäivänä käyneet käsiksi UHRIIN
Kirjoitin suurella, koska toinen äideistä puolustaa tyttöään fb:ssa ja vähättelee tämän tytön saamia vammoja eli juuri tämä paikallinen yksinhuoltaja-yksityisyrittäjä!
Itse en olisi kehdannut lähteä puolustamaan, jos oma lapseni olisi ollut osallisena!
Olisin selvittänyt asiaa niin tytön, kuin itseni kanssa - missä on mennyt vikaan ja
mistä syystä!
Tuntuu siltä, kuin useilta nykyajan vanhemmilta puuttuisi tyystin järki ja omatunto.
Monet vanhemmat ovat kavereita lastensa kanssa ja juhliminen on kaiken A ja O! - penis 2
Joo eikös se parturi oo aika mera
- rouva4
saman huhun myös minä kuulin että toisen kopukkaa oli haukuttu ja siitä siis kaikki lähti. Uskomatonta paskan jauhantaa kyllä tältä äidiltä alkaa puolustamaan tytärtään joka siis oli toinen PAHOINPITELIJÖISTÄ eikä suinkaan uhri!
- Iltalehti tietää
Pääsitte iltapäivälehteen.
Poliisi on kuullut rikoksesta epäiltyjä, todistajia ja pahoinpitelyn uhria.
Koulussa järjestettiin poliisin mukaan keskustelutilaisuus oppilaille viime torstaina.
Poliisi ottaa silminnäkijähavaintoja vastaan Lapuan poliisiaseman tutkintaryhmän numeroon 050 537 3571.
STT - mersu 2010
Uskomatonta paskanjauhanta teiltä aikuiset ihmiset,ette tunne noita ihmisiä ja koko tapausta niin ei kannatta heitellä syytöksiä!!!Varmasti jokainen vanhempi kasvattaa lapsia hyvin,tuommoset ongelmat eivät johdu siitä.KESKITTYKÄÄ TE OMAAN ELÄMÄÄN NYT!
- painetaan villasella
Rikosilmoitus tehty, kertoo iltapäivälehti. Poliisi pyytää tieotoja. Vakavasta asiasta kysymys.
- vlhfn
Kyllä mä vaan tunnen :D ja osaahan ihmiset ny lukea
- paree ilman!
Aika nuijaa tekstiä nimimerkiltä mersu 2010. Numerot nimimerkin perässä lienevät mersusi hinta markoissa kun aikanaan ostit sen? Kunpa kaikki kasvattaisivatkin lapsensa hyvin.
- Varmasti kasvattaa..
ja todella hyvin, kun ajatellaan Eerikan tapausta!!! Mikä sinä olet sanomaan, miten joku kasvattaa???
Kehoituksesi keskittyä omaan elämään on vain ja ainoastaan silloin suotavaa, kun se koskee itseen ja läheisiin, mutta koska Kauhavalla olisi oltu keskitytty omaan elämään - täällä kun aina on niitä, joille mielestään kuuluu kaikki.
Tämä pikkupitäjä on pyörinyt omien napojen ympärillä ja täällä valitaan virkoihin niitä, jotka ovat sukulaisia tai jotainmuuta omastamielestä parempaa sakkia ja johan se nähtiin viimeviikon lehdessä, kun täältä eräs nuoripari muutti pois, että Kelassa oli sanottu suoraan, että työpaikat annetaan oman paikkakunnan immeisille, joten paskaa jauhat ja taidat olla yksi silmäätekevä muiden Kauhavalaisten joukossa!!!
- rouva4
Niin minäkin tunnen kummatkin osapuolet ja voin kertoa että tämä toinen pahoinpitelijöistä on ollut ongelmissa ennenkin eikä edes niin pienissä!
- nou3
kertoo paljon kasvatuksesta ku likasta tullu tuallaanen eikä mitään sanota ku jotaki teköö!
- mersu2010
Paree ilman vois painua....en nyt sano minne!Sun kommentti ei liityy aiheeseen mitenkään.
Ja toiseksi:tuskinpa kukaan äiti antaa ja pieksiä muita ja muutenkin neuvo hoitaa riidat lyömällä ym. ja varmasti monissa miltei kaikeissa perheissä tästä aiheesta keskusteltu,eihän me vanhemmat voi aina olla paikalla,lasten pitää ymmärtää ja tietää miten pitää toimia,jos ei siltikään mene opetus perille niin ei kannattaa vanhempia syyttää,jokaikinen yrittää parhaansa.
Vielä tiedoksi että tässä iässä ei tule mitään vankeusraigaistusta jos ei törkeä tapaus,ainoastaan sakot(jotka toisinaan,en tarkoita tätä tapausta,aika huono rangaistus siinänsä)
Asiattomat kommentit kannattaisi jo lopettaa ettei tulisi turhaan mielipaha eikä kunnianloukkaussyytettä kenellekään! - nou3
Mikä kommentti täällä loukkaa kenenkää kunniaa? Siinäpähän sitte haastaa, kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen ja kukaan tässä ei oo ollut törkeä.
"Nyt kannattaa kaikkien tukkia suunsa jotka ette asiasta mitään.Ensinnäkin *** ei ole potkinut ketään! Ja menee vähmmästäkin hermot jos toinen haukkuu ja nimittelee viikkokausia ja viestittelee.Nykyajan nuoret eivät juuri kukaan kestä jatkuvaa mollaamista.Minä olen itse koulukiusauksen uhri, koko ylä asteen ajan.Silloin piti vaan niellä kaikki paska ja kukaan ei puuttunut asiaan. En hyväksy KENENKÄÄN KIUSAAMISTA ja haukkumista. Onneksi kamera tallentanut teon ja kaiiki toisen osapuolen viestit tallella.Kaikissa kolmessa toki on syytä ,mutta se kuka tässä on oikea uhri, tullaan poliisien kanssa selvittämään."
niimpä niin...- nou3
selvästihän tuossa puollustellaan tekoa.
- Noin puolustelee
nou3 kirjoitti:
selvästihän tuossa puollustellaan tekoa.
melkein aikuista tyttöään fb:ssa ja lisättäköön vielä, ettei kyseinen äiti ole käynyt Kauhavalla koulujaan, joten hänen kiusaamisensa on tapahtunut naapuripitäjässä, josta on tänne yrittäjäksi tullut.
- Tyttökin puolustaa
Noin puolustelee kirjoitti:
melkein aikuista tyttöään fb:ssa ja lisättäköön vielä, ettei kyseinen äiti ole käynyt Kauhavalla koulujaan, joten hänen kiusaamisensa on tapahtunut naapuripitäjässä, josta on tänne yrittäjäksi tullut.
itseään fb;ssa - miten naarmuakaan ei tullut tälle uhrille - olivat potkineet mahaankin..
- psödkjh
Tyttökin puolustaa kirjoitti:
itseään fb;ssa - miten naarmuakaan ei tullut tälle uhrille - olivat potkineet mahaankin..
Tyypillistä!
- kuulolla1
Eihän Kauhavan koulussa ole koulukiusaamista, Eihän siellä voida pahoinpidellä ketään ei ruumiillisesti eikä henkisesti. Lastensuojeluhan toimii täällä todella tehokkaasti, seuraa vaikka huostaan otettujen määrää, kun valtio maksaa niistä lapsista kunnalle isot summat .Se on sitä pisnestä se !!!
- mersu2010
Kaikialla Suomessa on jonkun sortin koulukiusaamista,aina ollu ja tulee valitettavasti olemaan,jos me ei siihen puututa,ei aina riitä se että opetetaan kotona ettei toista saa kuisata/lyödä,lapset kun ovat omapäisiä....
Vaikka taustalla olisi kiusaaminen,ei se tietenkään oikeuta käydä käsiksi mutta ei toinen voi loputtomin kestää sitä,hermot kun menee vähemmästäkin,en tarkoita lapsia, vaan meitä aikuisiakin - perkelesdg
ettei vaan olis jo toisen hakkaajan äiti täälä kommentoimassa asiaa? Sillon jos ei oma pää kestä nii on jo hakeuduttava hoitoon tai haettava apua eikä SAATANA KETÄÄN MENNÄ LYÖMÄÄN!!!!
- ksed.
ja mitä tämä toinen likka on siellä tehny kun ja jos kerta tätä toista on kiusattu? Mikä oikeuttaa mennä porukalla toisen kimppuun? ei mikään. Edes se että toista on provosoitu EI oikeuta lyömään.
- mersu2010
EN OLE ASIANOSALLISEN ÄITI mutta äiti olen ja tiedän paljon enemmän kasvatuksesta kuin monet kommentoijat tässä.Opetan omille lapsille hyviä tapoja,vaikka tietenkin koulussa aina voi sattua välillä kaikenlaista.
- kgoa
Opetat siis lapsille että on sopivaa lyödä jos "menee hermot"? Tähän mielestäni viittaat ja mahtaisi olla tästä eräskin taho kiinnostunut..
- Aikoihin on eletty!
Että oikein "asiantuntija-äiti" kirjoittaa puolustaen:"..kun hermot menee vähemmästäkin"..justiinsajoo! Taidat kirjoittaa kokemuksesta, mutta
kertoisitkos sitten, miten omien hermojesi laita on ja mieten itse toimit,
kun hermot menee vähemmästäkin? Käytätkö itse väkivaltaa kenties? - mersu2010
en opeta,en viittaa yhtään mihinkään.kerroin vaan miten asiat kouluissa on ja muuten nuorisomaailmassa....en käytä väkivaltaa ja olen aikas rauhallinen luonteeltaan...ehkä liiankin koska koulussa jouduin kans kiusaamisuhriksi ja kaiken nielin hiljana ja ne kiusaajat ei varmaan moneen vuoteen sitä puuhaa lopettaneet kun ei kukaan puuttunut asiaan.
Noi tyhmät kysymykset/väitteet ym.saa riittää jo!!!!
sitä paitsi tuommonen ei ole eka tapaus Suomessa mutta Etelä-Pohjanmaalla ihmiset osaa kiinnittää huomiota muiden elämään ja ongelmiin vaikka omassakin elämässä varmaan riittää kaikenmoista - mersu2010
ja tuolla hermot menee vähemmästäkin tarkoitin just noita aikuisia/nuoria jotka juovuksissa baareissa ym.julkisissa paikoissa alkaa aukea suuta muille ja noista syntyy monesti tosi pahoja tilanteita....sellasia esimerkkeja ei saisi antaa nuorelle sukupolvelle.
Ja te vanhemmat jotka annatte omille kakaroille ajaa kalleilla ajoneuvoilla kuten traktoreilla vkonloppuisin keskustan alueella,luulette sen olevan hyvää kasvatusta vai?noista voi pahimmassa tapauksessa mennä jonkun henki,puhumatta asuinalueen asukkaiden rauhasta ilta/yöaikaan.Noi koneet kun ei tarkoitettu kaupunkikäyttöön.....Ei tietenkään liittyy alkuperäisaiheeseen mutta kun alettu puhumaan kasvatuksesta - nou3
ai hakkaamisestako ei voi mennä henki mutta vaarallisempaa on ajaa traktorilla? :DDD että painetaan tälläiset pahoinpitely jutut villasella ja keskitytään traktoreihin??? huomaatko itekkään kuinka naurettava oot? ja tässä ITSEKKIN kiusattuna en mennyt ketään hakkaamaan, annoin mennä toisesta korvasta ulos vaikka kotona itkua väänsinkin moneen otteeseen. Puhumalla ne asiat hoidettiin sillonkin, joskus autto joskus ei mutta nyrkein ei tilanteeseen puututa. Vaan PUHUMALLA. Taitaa olla vieraskäsitys sinulle? ihan hävettää.
- mersu2010
Hävetkää sitten ihan vapaasti.Tarkoitan vaan että pitää puuttua ihan kaikkiin tilanteisiin eikä pelkästään tähän.Ei taida olla yläasteella puhuminen riittävän kun kerran tuommosia tilanteita syntyy.Opettajien pitää keskittyä enemmän kiusaamisongelmiin.Ei kotona puhuminen näistä riittää.Etenkin kun nuoret ovat toisinaan hankalat
- nou3
sitte pitää ottaa ammattiauttaja hätiin jos ei omat keinot riitä ja tilanne kärjistyy omassa päässä noin vakaksi
- gga5
kuinkas se koulu voi puuttua tuohon asiaan kun tää on tapahtunut koulun ulkopuolella? siis kaikki muu paitsi pahoinpitely
- mersu2010
sitten kai aika monille tarvitaan ammattiauttajaa....
- mersu2010
koulut ja opettajat varsin hyvin perillä koulukiusaamisesta ja noista pitää puhua aivan ala-asteesta alkaen....mutta asia painetaan villasella aika useasti näköjään kun sukupolvesta toiseen kiusaaminen jatkuu...
- Kokemusta on
usean vuoden ajalta, että alakouluissa on kiusaamista edelleen, eikä siellä opettajat puutu, jos kyse ei ole jonkun "erityisen", tutun tai sukulaisen lapsesta.
- voihele
miten tää liittyy millään tavalla kouluun kun toinen ei oo ees samassa koulussa?? :D
- mersu2010
Kauhavalaanen,todella asiatonta puhetta,katsoisit peiliin!!!
- mersu2010
väkivalta ja muuta löytyy kyl muualtakin Suomessa.Jotkut tapaukset tuodaan vaan esille kovasti,joka siinänsä hyvä asia...
- paree ilman!
Kauhavalla on suomen eniten poliisista erotettuja veljeksiä, et niinku suomen ennätys.
- mersu2010
mitä siitä?jossakin kunnissa sit muut ennätykset....ei oikein liity tähän aiheeseen
- Kuulostaa siltä
kuin tämä mersu2010 olisi hyvin läheinenkin näille, kun kommentoi useaan kertaan..mielestäni näillä palstoilla on jokaisella oikeus sanoa mielipiteensä ja sinun mielipiteesi on jo kuultu!
Kauhavalla kun on sellainen periaate, että kaikki kuuluu kaikille, mutta kun joku asia sattuu jonkun läheisen tai hyvän tuttavan kohdalle, niin sitten ei olekaan enää sama asia!
Hiljattain oli Ilkassa kirjoitus eräästä nuoresta parista, jotka muuttivat pois täältä ja siinä kirjoituksessa tuli esille, miten Kelassa oli sanottu, että töitä saavat vain tutut..täällä kun on aina pelannut sama systeemi, että virkoihin otetaan sukulaisia ja työnsä ohessa he sitten kouluttavat itseään tuohon saamaansa virkaan..
Nuoret lähettävät toisilleen josjonkinlaisia viestejä, mutta ei niistä tähän saakka ole ketään menty porukalla hakkaamaan ja varmasti on tosiasia se, mitä täällä joku jo kirjoitti, miten sama tyttö on ennenkin tehnyt näin ja on ollut ongelmainen..jos noin on, niin eikö silloin olisi jo jonkun pitänyt puuttua asiaan???
Tuollaista käyttäytymistä ei tarvitse kenenkään - koskaan - tulla hyväksymään!!!!!!!!- paree ilman!
Ettei vain kahentonnin mersun sukua nämä rikolliset poliisit ja heidän tappajaveljensä? Siten se liittyy asiaan, että jos virkavaltaa myöden annetaan esimerkki kuinka uhkaillaan ja pahoinpidellään niin hyvin menee. Tappajaveljes oli kapiainen. Ja yhden rikollisen poliisin vävy nyt poliisina "naapurissa". Toivottavasti rehellisempi tapaus.
- hmm4
Kyseinen äiti kirjoittaa fb:ssa ettei hyväksy kenenkään kiusaamista ja haukkumista. Olisipa mielenkiintoista saada vastaus siihen, hyväksyykö hän äidin lyövän lastaan...tästä voi jo päätellä monta asiaa.
- mersu2010
Kauhavalla juoruilee aika monet kun ei muuta elämä vissiin on...Paree ilman,sun naurettavat väitteet asiasta kuin asiasta menee jo överiksi!!!Olen työssäkäyvä mallikansalainen,ylpeä äiti ja onnellinen vaimo
- Kiirettä piisaa!!
Kovin sulla on jatkuvasti aikaa kirjotella täällä... mitä sun lapset mahtaa teherä tälläkin hetkellä???
- mersu2010
kun kerran kirjoittanut ettei hyväksyy kiusaamista ja haukkumista niin tuskinpa kukaan hyväksyy lyömistä ja vieläpä omaa lastaan!
- Mitenkä suu pantais
jos uhrina olisi ollut oma lapsi?! Tekijät ovat senverran vanhoja jo, että tiesivät, mitä tekivät ja mielestäni osoittaa aikamoista röyhkeyttä menne koulun tiloihin tuollalailla eli tytöillä ei ole ollut koskaan minkäänlaisia rajoja. Sitä se vapaakasvatus aiheuttaa.
- hmm4
Nimenomaan, vapaan kasvatuksen tulosta. Lisäksi jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus elää turvallisessa, väkivallattomassa kodissa.
- sande281
tuo tyttö ei todellakaan vapaakasvatettu,mutta nuoret kapinoi rajojen kanssa eikä ilomielin niitä noudattaa vaikka kuinka käsketään.Tiedän todellakin mistä puhun koska itsellä kouluikäinen lapsi.
- Millaisia aikuisia
mahtanee noista tytöistä tullakaan..ja ettei ole ollut vapaakasvatusta..turha väitellä..
- Tukkapöllöä
Pitäis ihan perukasvatuksen tuloksena tuon ikäisellä jo polla säteillä sen verran, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin.
- meru2010
kuule mene itse.mulla on sitäpaitsi poika....ei kannattaa noin julkisesti alkaa heitellä noin rumia sanoja!
- paree ilman!
Mersu puolustelee selvästi rikollisia! Ei ne vanhat teot kieltämällä katoa.
- Mersunainen hei
Tuolla ylempänä kerrot kasvattaneen "lapsesi"..ja nyt kerrot, että sinulla on poika..niin että kuinkas tuo juttu nyt olikaan???
- mersu2010
kuulkas nyt,ei kuulu teille montako lapsia mulla on,en näin julkisesti rupea tästä puhua,henk koht asioita kun ovat,mulla on 2 poika joista toinen vielä pieni
en puolustele ketään,aivan sama mulle paitsi en tykkää tuosta suomalaisesta kultturista jossa kaikki juoruilee,arvostelee toisia....- tiiän
Ettei vaa ois likan poikakaverin äitee joka myös on toistuvasti ongelmissa :D
- mersu2010
tiiän kirjoitti:
Ettei vaa ois likan poikakaverin äitee joka myös on toistuvasti ongelmissa :D
Voi taas meni väärin,pikkasen nuori olen ollaakseen näin ison pojan äiti :)keskity omaan elämään hoitamiseen
- haaaahahaaaa
mersu2010 kirjoitti:
Voi taas meni väärin,pikkasen nuori olen ollaakseen näin ison pojan äiti :)keskity omaan elämään hoitamiseen
Samoin ;) ja suosittelen äidinkielen tunteja. Ihan vaikka muistin virkistykseksi :D
Sulla vähän muuttuu nää tarinat - mersu2010
haaaahahaaaa kirjoitti:
Samoin ;) ja suosittelen äidinkielen tunteja. Ihan vaikka muistin virkistykseksi :D
Sulla vähän muuttuu nää tarinatNo mielestäni mulla ei muutu tarina yhtään ja mielipiteeni tullu selväksi.Oma elämäni on ihan mallillaan :)
- paree ilman!
mersu2010 kirjoitti:
No mielestäni mulla ei muutu tarina yhtään ja mielipiteeni tullu selväksi.Oma elämäni on ihan mallillaan :)
Niin kahentonnin mersu, mikä se sun mielipitees nyt sit tiivistettynä oli? Ja mitäs moitit mun kirjotustani. Meinaatko, että vanhat asiat kieltämällä ne poistuvat? Onko normaalia, että rosvot, pahoinpitelijät ja murhamies kävelevät vapaana teilläpäin? Pakko oli muuttaa pois, sen verran sairaita oli vapaana vaikka teot tiedettiin. Ettei olis nämä tytöt vaan samaa sukua kuin nä aiemmin mainitsemani rikolliset?
- mersu2010
paree ilman! kirjoitti:
Niin kahentonnin mersu, mikä se sun mielipitees nyt sit tiivistettynä oli? Ja mitäs moitit mun kirjotustani. Meinaatko, että vanhat asiat kieltämällä ne poistuvat? Onko normaalia, että rosvot, pahoinpitelijät ja murhamies kävelevät vapaana teilläpäin? Pakko oli muuttaa pois, sen verran sairaita oli vapaana vaikka teot tiedettiin. Ettei olis nämä tytöt vaan samaa sukua kuin nä aiemmin mainitsemani rikolliset?
Voi antakaa jo olla!en tie onko ne sukua vai...kuten sanoin se ja sama mulle kaikki.rikollisia riittää kaikialla Suomessa,näin se näköjään järjestelmä toimii.eikä tarvi noin mollata Kauhavaa.muutit pois ja onnea sulle!missä kaupungissa sä nyt asut?
- Perheenäiti
haaaahahaaaa kirjoitti:
Sulla vähän muuttuu nää tarinatIhmettelen pahansuopuutta, mikä välittyy tästä keskustelusta. En tunne asianosaisia, mutta minullakin on lapsia ja onneksi hyvin on sujunut perheen kanssa. Tosiasia on, että jokainen normaali vanhempi toivoo lapsilleen hyvää. Valitettavasti toive ei aina toteudu, vaikka yrittää parhaansa. Omassa lapsuudenperheessäni on sekä selviytyjiä, että häviäjiä, vaikka olosuhteet, kasvatus ja ihmiset olivat perheessä samat. Lähinnä tunnen myötätuntoa kyseisiä vanhempia ja tyttöjä kohtaan, kukaan ei voi nyt hyvin. Vanhemmilla hätä lasten tulevaisuudesta ja häpeä, mikä on tullut perheen osaksi, eikä julmat kommentit asiaa helpota. Tytöt vielä nuoria ja tyhmiä, toivottavasti nyt tulee muutoksen mahdollisuus, kun näin vakavaa on tapahtunut. Olen pahoillani paikkakuntalaisten julmuudesta kyseisiä henkilöitä kohtaan. Missä on normaali lähimmäisenrakkaus teidän keskuudessanne, jotka kovin sanoin arvostelette. Kaikilla meillä on jotain erehdyksiä menneisyydessämme, olemmeko siis toisten yläpuolella ja virheettömiä? Voimia kaikkien tyttöjen perheille ja tytöt: älkää pilatko elämäänne näin typerillä teoilla.
- nou3
Perheenäiti kirjoitti:
Ihmettelen pahansuopuutta, mikä välittyy tästä keskustelusta. En tunne asianosaisia, mutta minullakin on lapsia ja onneksi hyvin on sujunut perheen kanssa. Tosiasia on, että jokainen normaali vanhempi toivoo lapsilleen hyvää. Valitettavasti toive ei aina toteudu, vaikka yrittää parhaansa. Omassa lapsuudenperheessäni on sekä selviytyjiä, että häviäjiä, vaikka olosuhteet, kasvatus ja ihmiset olivat perheessä samat. Lähinnä tunnen myötätuntoa kyseisiä vanhempia ja tyttöjä kohtaan, kukaan ei voi nyt hyvin. Vanhemmilla hätä lasten tulevaisuudesta ja häpeä, mikä on tullut perheen osaksi, eikä julmat kommentit asiaa helpota. Tytöt vielä nuoria ja tyhmiä, toivottavasti nyt tulee muutoksen mahdollisuus, kun näin vakavaa on tapahtunut. Olen pahoillani paikkakuntalaisten julmuudesta kyseisiä henkilöitä kohtaan. Missä on normaali lähimmäisenrakkaus teidän keskuudessanne, jotka kovin sanoin arvostelette. Kaikilla meillä on jotain erehdyksiä menneisyydessämme, olemmeko siis toisten yläpuolella ja virheettömiä? Voimia kaikkien tyttöjen perheille ja tytöt: älkää pilatko elämäänne näin typerillä teoilla.
En tunne myötätuntoa tai sääliä ihmisiä kohtaan, jotka tekevät näin törkeän tempun eivätkä edes häpeä sitä tai ole pahoillaan, kuten ei myöskään ainakaan toinen vanhemmista. Itse voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa etten oo ikä päivänä alentunu tälläiseen tai vastaavaan tekoon.
- En ole minäkään
nou3 kirjoitti:
En tunne myötätuntoa tai sääliä ihmisiä kohtaan, jotka tekevät näin törkeän tempun eivätkä edes häpeä sitä tai ole pahoillaan, kuten ei myöskään ainakaan toinen vanhemmista. Itse voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa etten oo ikä päivänä alentunu tälläiseen tai vastaavaan tekoon.
alentunut tälläiseen tai vastaavaan tekoon.
Perheenäidille: Jokainen normaali vanhempi todella toivoo lapsilleen hyvää ja niin on varmasti tämän uhrinkin äidin ajatuksena ollut, mutta kyse onkin siitä, ettei kasvatus ole pelkkää toivetta, vaan se vaatii vastuuta vanhemmilta, samoinkuin esimerkkiä ja neuvomista siinä, mikä on oikein ja mikä ei - pelkkä toive ei riitä kasvatuksessa.
Täällä joku toi esille, miten tämä ei ollut ensimmäinen kerta ja että tytöillä on ollut ongelmia jo ennemminkin, varsinkin tällä yrittäjän tytöllä ja edellisenä päivänä oli jo ahdistellut samaa tyttöä, joten ei todellakaan ole mikään maton alle lakaistava asia, eikä kyse ihmisten pahantahtoisuudesta, jos täällä asiaa puidaan!!!
Tämän ketjun perusteella nähdään, miten on vielä niitä ihmisiä, jotka välittävät ja vielä kertaan erästä kirjoitusta: "Mitä jos kyseessä olisi ollut oma lapsesi, joka hakattiin"???
Tyttö oli sairaalassa viikonpäivät ja on edelleen mustelmilla ja tiesmitä kipuja on!!!! - Perheenäiti
En ole minäkään kirjoitti:
alentunut tälläiseen tai vastaavaan tekoon.
Perheenäidille: Jokainen normaali vanhempi todella toivoo lapsilleen hyvää ja niin on varmasti tämän uhrinkin äidin ajatuksena ollut, mutta kyse onkin siitä, ettei kasvatus ole pelkkää toivetta, vaan se vaatii vastuuta vanhemmilta, samoinkuin esimerkkiä ja neuvomista siinä, mikä on oikein ja mikä ei - pelkkä toive ei riitä kasvatuksessa.
Täällä joku toi esille, miten tämä ei ollut ensimmäinen kerta ja että tytöillä on ollut ongelmia jo ennemminkin, varsinkin tällä yrittäjän tytöllä ja edellisenä päivänä oli jo ahdistellut samaa tyttöä, joten ei todellakaan ole mikään maton alle lakaistava asia, eikä kyse ihmisten pahantahtoisuudesta, jos täällä asiaa puidaan!!!
Tämän ketjun perusteella nähdään, miten on vielä niitä ihmisiä, jotka välittävät ja vielä kertaan erästä kirjoitusta: "Mitä jos kyseessä olisi ollut oma lapsesi, joka hakattiin"???
Tyttö oli sairaalassa viikonpäivät ja on edelleen mustelmilla ja tiesmitä kipuja on!!!!Kommentissani en ilmaissut hyväksyntää teolle, lähinnä kritisoin kanssaihmisten verenjanoa, jos joillakin ihmisillä ei elämä suju yhteiskunnan säätämien normien mukaisesti. Toivottavasti teillä ja jälkikasvulla ei tule vastaavalaisia ongelmia tulevaisuudessa. Ulkopuolisena en voi kommentoida kasvatusmetodeja näissä perheissä, mutta totean, kuten minua viisaammat ovat todenneet: jokainen tekee parhaansa, sen mukaan, mihin kykenee, keneltäkään ei voi enempää vaatia. Surullista toki, kyvyt eivät aina riitä tai muut tekijät tuovat omat rajoitukset resursseihin. Siitä huolimatta kyse on tekojen tuomitsemisesta, ihmisellä on aina ihmisarvo, jota tulee kunnioittaa myös näissä kirjoituksissa. Olen ikuisesti kiitollinen lasteni uskonnonopettajalle, joka sekä työssään että ihmisenä on saanut minut ymmärtämään eron näissä asioissa.
- Tuosta kun ei kyse
Perheenäiti kirjoitti:
Kommentissani en ilmaissut hyväksyntää teolle, lähinnä kritisoin kanssaihmisten verenjanoa, jos joillakin ihmisillä ei elämä suju yhteiskunnan säätämien normien mukaisesti. Toivottavasti teillä ja jälkikasvulla ei tule vastaavalaisia ongelmia tulevaisuudessa. Ulkopuolisena en voi kommentoida kasvatusmetodeja näissä perheissä, mutta totean, kuten minua viisaammat ovat todenneet: jokainen tekee parhaansa, sen mukaan, mihin kykenee, keneltäkään ei voi enempää vaatia. Surullista toki, kyvyt eivät aina riitä tai muut tekijät tuovat omat rajoitukset resursseihin. Siitä huolimatta kyse on tekojen tuomitsemisesta, ihmisellä on aina ihmisarvo, jota tulee kunnioittaa myös näissä kirjoituksissa. Olen ikuisesti kiitollinen lasteni uskonnonopettajalle, joka sekä työssään että ihmisenä on saanut minut ymmärtämään eron näissä asioissa.
"..jos joillakin ihmisillä ei elämä suju yhteiskunnan säätämien normien mukaisesti"..
Asiaa kyllä kirjoitat, mutta kirjoituksesi ei päde kyseisiin ihmisiin.
Jokainen aikuinen tietää, että vanhempien valinnoilla, asenteilla..kaikella on vaikutusta jälkipolveen..miksi ottaa kantaa asiaan, josta ei tiedä yhtikäs mitään?
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin jokaisella on oikeus käydä käsiksi niihin, jotka eivät ole kanssamme samaa mieltä - niinkö???
- mikä meni pieleen..
Tämä tyttö ei kyllä ole ollut sairaalassa !!!?????
Eihän hänelle tullut siinä mitään ulkoista,sisäistä kipua varmasti tuli.. - housekeeper1
lehden tietojen mukaan tyttö pääsi heti kotiin lääkäri reissun jälkeen....
tuskinpa noiden tyttöjen vanhemmat kasvattavat lapsia pelkällä toivella,en tunne yhtäkään perhettä jotka noin tekisivät.- Perheenäiti
Kiitos heidän puolestaan, kun ymmärrät ja haluat uskoa sen.
- Skoda1967
mitäs täällä tapahtuu?!!!!!!
- 13+18
ei voi olla totta,tai siis tottahan se on kun on kauhavasta kyse.
en puolustele tapahtumaa,mutta ei lasten käyttäytyminen aina oo vanhempien syytä,mutta tietenkin kauhavalla syytetään vanhempia.
tällä palstalla on näköjään unohdettu se pahoin pitely ja syytellään tytön äitiä ties mistä.
eikö teitä herranjestas edes hävetä....nii mut kyse on kauhavalaisista.
kyllä nyt tämä "äiti" ihminen sais nostaa tosiaan rikos syytteen jokaista kohtaan jotka tällä suomi24 palstalla siitä puhuvat mitä puhuvat.
liityn edelliseen kirjottajaan tosiaan hävettää asua kauhavalla....- Rauha maas
Kiitos 13 18! Nyt rupee järki voittamaan. Ei kaikki oo pöllöjä.
Pankaa muut vaan kommenttia,kyllä kysely tulee jos loukkaatta.
- jooooooooooooo
Voi luoja. Täällä ne kylän juoruämmät kaakattaa. Ollaan niin olevinansa ja nostamas ittensä palkintopallille kun 'meidän eetulla on kotiintuloajat viikonloppusin' ja 'kyllä sen perheet ongelmat tiedetään'
Tiedättekös? Minä olen teitä varmasti ainakin 20 vuotta nuorempi, ja voi kuinka hävettää teidän puolesta. Tiedän tapahtumien kulun tona pahoinpitelypäivänä melkoisen tarkkaan, enkä todellakaan aijo puolustellä hakkaajia. Todella holtintonta ja ajattelematonta käytöstä kuitenkin 17-vuotiailta.
En silti koe tarvetta tulla huikkimaan minnekkään suomi24 palstalle kuinka meidän iida on hyvä, ja ton perheen likka paha. Tollanen käytös kielii ainoastaan siitä kun on vaan niin perkeleen paska olo itellä että pitää oikein nettiin kirjotella ja ihmetellä. Jokaisella perheellä on luurankonsa, ihan varmasti.
Ja ei, en ole itse tämän tytön äiti, en kaveri enkä sukulainen. Voin sanoa että olen itse päivitellyt maasta taivaaseen koko homman ja miettiny paljon miks tehdään nuoremmille näin. Sitte luin tän keskustelun ja tajusin että raja pitää vetää siihen että vanhempia aletaan syyttämään.
Tottakai kasvatuksella on suuri merkitys nuoren elämässä, mutta niin sitä möhlitään niissä 'kunnollisissakin' perheissä. Pitäkää nyt ikävystyneet rouvat suunne supussa vaan, ja olkaa iloisia siitä kun perheenne on niin ongelmaton ja siirikin käy niin hyvin koulussa. Teineillä on tapana möhliä, ja kun se päivä tulee kun siiri vahingossa tekee jotain tyhmää. niin älkää itkekö kun koko kauhava katsoo pahasti kauppareissulla seuraavan vuoden ja listaa teidän perheen ongelmat nettiin. Ihan oikeesti, aikuistukaa.- Waltsumanni
Voi älä ny Ellu koita esittää niin fiksua. Omat kersas kiusaa ihan samalla tavalla.
- hrposein
Waltsumanni kirjoitti:
Voi älä ny Ellu koita esittää niin fiksua. Omat kersas kiusaa ihan samalla tavalla.
Kuka ellu? Hevoselluko?
- 1+11
pahoinpitelijät ansaitsevat jonkinlaisen rangaistuksen se on selvä,mut jättäkää hyvät ihmiset sen tytön äiti rauhaan.
- ksu85
Niimpä,ei aina syy vanhempien jos nuoret möhlii..mut tollaseen sävyyn puhuminen tytön äidistä jne.ei oo viisaiden aikuisten tapaista.yh äitinä oleminen varmasti vaatii paljon voimia,etenkin kun lapsella teini-ikä ja voipi olla välillä rankka sellanen.kumminkin äiti käy töissä,vieläpä oma yritys,oma talo...ei kaikilla yh äideillä menee näinkin hyvin !
- Tulossa käymään
ksu85 kirjoitti:
Niimpä,ei aina syy vanhempien jos nuoret möhlii..mut tollaseen sävyyn puhuminen tytön äidistä jne.ei oo viisaiden aikuisten tapaista.yh äitinä oleminen varmasti vaatii paljon voimia,etenkin kun lapsella teini-ikä ja voipi olla välillä rankka sellanen.kumminkin äiti käy töissä,vieläpä oma yritys,oma talo...ei kaikilla yh äideillä menee näinkin hyvin !
Menee hieman asian vierestä,mutta tiedustelisin
onko Kauhavalla päin mitään hyviä hinttimestoja. - QQT
Tulossa käymään kirjoitti:
onko Kauhavalla päin mitään hyviä hinttimestoja.PÄÄLEKURIIN HETI HOPI HOPI!
- Sama Suomeksi?
QQT kirjoitti:
PÄÄLEKURIIN HETI HOPI HOPI!
Kiitos!
- Solttu75
Tulossa käymään kirjoitti:
onko Kauhavalla päin mitään hyviä hinttimestoja.Paa kikkeli pöllille ja anna kirveen purota, niin
ei tartte kysellä tervehiltä.
- lillan23
ja vielä minä kaukaa tuntematon tiedän että hakkaajan äidillä on mersu 2010
- paree ilman!
Kuka tahansa on voinut sen nimimerkikseen ottaa.
- Meikkiä,5kg,naamas
Kuulemien mukaan äireensä möi sen hevoosen jota haukuttihin, ja osti flikalleen uuden hepoosen. Tällääästä täältä toivotahan nottei pirä paikkaansa.
- huokauuusss
no uuren hepan son ainaki saanu :D voi herranjumala mitä touhua.
- AAK3
Onko käynyt mielessä että hevonen on voitu vaihtaa muista syistä..?
- Milleniumparturi
Ei, koska tämä oli itte sanoonu näin
- Voihaloo
Ai että hevonen on vaihdettu haukkumisen takia..? :D
- Raasu koni!
Kaskun ei sitäkin pahoinpidelty..!
- hakattu
Mul on kokemusta hakatuks tulemisesta. Siis en enää urppaa tyypeil.
- Kurja juttu!
Oliko kenties samoista henkilöistä kyse vai joistain muista?
- joko oli käräjät?
Joko se pahoinpitely on ollu käräjillä? Tyttöhän oli yli 16-vuotias eli rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan. Voipi olla, että jos on jotain samantyyppistä taustalla, löytää ittensä vielä jostain nuorisokodista. Linnaanhan ne tuskin laittaa, mutta kasvatuslaitokseen ehkä. Plus että joutuu tietysti maksamaan uhrille komeat korvaukset - mitenkähän tyttö muuten voi?
- Ei käräjille?
Eikö se sovittelulla selvitetty??
- kauhavalainen
tyttö voi hyvin , olen hänen kanssaan samassa koulussa..
- Menneet on menneitä
Eikö tämän ketjun voisi jo unohtaa, kiitos. Ihan vaikka sen nyt jo hyvinvoivan uhrin takia.
- Kauhava = kirosana
Menneet on menneitä kirjoitti:
Eikö tämän ketjun voisi jo unohtaa, kiitos. Ihan vaikka sen nyt jo hyvinvoivan uhrin takia.
Ai, että pitäs ketju unohtaa? Tarkoittanet kai, että teko pitäisi "painaa villaisella". Toivottavasti joku pieksäisi sinut niin voisit miettiä sitä unohtamista.
- Solttu 75
Nyt Suomi24: Tämä palsta menee nyt niin henkilökohtaiseksi että
huomen aamulla jos tämä vielä näkyy otan yhteyttä virkavallan
kautta. Kaikki täältä on tallennettu.- pelle 96
Ja mikäs lie solttu 75;sen nimi? Vai mikä ahdistaa kun susta ei kai ole puhe ollut...
- sjk2
Kayhavalla yks nuorisotöntekijäki niin jotenki ylimieline.. muuttanu muualta siis sinne... enne oli niin jumppajumppa jumppa pumppipumppi jne... eli siis oli enemmä itehtää huolehtiva.. nykyää sitte tuol landel... eli syitäki varmaa monia miks nuoriso on mitä on... ja yks tosiaa on vanhemmat jos ne on vaik ollu tosiaa yrittäjii tms.. eihä niil oo aikaa olla kotona ja kattoo mitä kersat tekee... eihä meidän lapsi... meil muute naapuris oli poliisin poika,.,, eihä zekää koskaa mitää tee... :D
- Prööt
Netissäkin pitäis olla alkolukko.
- PIPUTTAJA
Prööt kirjoitti:
Netissäkin pitäis olla alkolukko.
HYI TE , MITÄ SAKKIA KAUHAVALLA !! OOTTA AIVAN SAKIAA PORUKKAA !! KRITUKSEN ILKEÄMIELISIÄ JA PAHANSUOPAASIA IDIOOTTEJA . HYI SAATANA ! TUHKEHTUKAA OMAAN LIKASANKOONNE !!
- Solttu 75
PIPUTTAJA kirjoitti:
HYI TE , MITÄ SAKKIA KAUHAVALLA !! OOTTA AIVAN SAKIAA PORUKKAA !! KRITUKSEN ILKEÄMIELISIÄ JA PAHANSUOPAASIA IDIOOTTEJA . HYI SAATANA ! TUHKEHTUKAA OMAAN LIKASANKOONNE !!
Oot piputtaja oikeassa ja näin kantakauhavalla.
- kullastajusi
Vuosipäivä. Onko kuulunut tuomiosta?
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343982Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232297Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401449
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8827J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756