Elikkäs, nyt pitäisi löytää auto työmatka- ja muuhunkin ajoon syrjäiseen Suomen kolkkaan hintaluokasta noin 10 000 - 15 000 euroa.
Kriteerejäkin olisi:
- Toimiva alusta röykkyisillä ja osin kelirikkosilla teillä riittävä maavara (min 15 cm) --> kuitenkin myös sen verran ajomukavuutta muutenkin, että jaksaa kurvailla 100 km/päivä työmatka ajoa --> eli älkää suositelko Land Rover Defenderiä tai Suzuki Jimnyä yms. !
- Mielellään nelivetoinen
- Kulutus max noin 10l/100km
- Tilaa sen verran, että kuski 3 isohkoa koiraa mahtuu kyytiin jotenkuten ( eli ei pieni sedan tai mini-luokan hatchbak ) --> ei kuitenkaan tarvetta ylenpalttiselle tilalle
- Toimintavarmuus tärkeää, myös kovilla pakkaskeleillä!
- Huollot ja varaosat suht normihinnoissa ja varaosien saatavuuden oltava nopeaa ( eli ei mikään harvinainen merkki tai erikoismalli, johon tilattava osia ulkomaita myöten )
- Mukavuusvarusteita nyt en paljoa kaipaa, kuitenkin ilmastointi, ohjaustehostin, cd-soitin/radio ja turvatyyny olisi mukavat löytyä.
- Merkki/Malli joka tunnetusti kestää kilometrejä hyvin pidettynä
Itse miettinyt esimerkiksi: Toyota Hiace, Suzuki Liana 4Grip, Suzuki Vitara, Honda HRV/CRV, Subaru Legacy/Forester
Paras auto SYRJÄSEUDUILLE ?
13
406
Vastaukset
- rree6
hrv on pieni ja heppoinen auto,ei yhtään suuntavakautta,tehoton moottori,melu jne ihan kamala.Muista ei ole kokemuksia,
- jup44
TRAKTORI PERÄKÄRRYLLÄ?
- Elikkäs
jup44 kirjoitti:
TRAKTORI PERÄKÄRRYLLÄ?
Elikkäs elikkäs niin...
- keeway f-act
Skoda Octavia Combi
Volkkarin Caddy
Seat Altea xl
Volvo V70
siinä nyt joku vaihtoehto kaikki noi saa nelikkona ja osia saa helposti - jouklupoika
Ite ostaisin Nissan Navaran/Toyot Hiluxin/Ford rangerin mahdollisesti 5-paikkaisena. Tosin miten mahtuu tuohon hintaluokkaan, sitä en tiedä.
- Sulisss
V70n 2000-2008 awd saa tuohon rakoon ja varmasti mukava peli. Neliveto on plus vaikka onkin heikkolenkki ja kokoluokka oikea.
- myytävänä?
Halusitko, että alettais kehumaan Nissan X-trailia?
- Lååda
Lada on paras syrjäkylille. Hinta haitari on vähän yläkanttiin tosin. No, loppurahat voit viedä kaljakauppaan.
- sutki 13
Mutta elä osta mustanpörsän lattaa.......... se on kiinalainen variaatio!
- wdwf2
Lalliauto. Mulla on rällä vika
- Range Rover
Range Rover herrkuilla
- Frtvvvv
Itse ostaisin Dacia Dusterin. Ei varmasti viimeisintä tekniikkaa, mutta tuntuu olevan järkipeli.
- Rellufani
Mulle kanssa Dacia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964973Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1184083Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573545
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372957Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182579- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo312084UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949