Paras auto SYRJÄSEUDUILLE ?

Kainuun korvesta

Elikkäs, nyt pitäisi löytää auto työmatka- ja muuhunkin ajoon syrjäiseen Suomen kolkkaan hintaluokasta noin 10 000 - 15 000 euroa.

Kriteerejäkin olisi:

- Toimiva alusta röykkyisillä ja osin kelirikkosilla teillä riittävä maavara (min 15 cm) --> kuitenkin myös sen verran ajomukavuutta muutenkin, että jaksaa kurvailla 100 km/päivä työmatka ajoa --> eli älkää suositelko Land Rover Defenderiä tai Suzuki Jimnyä yms. !
- Mielellään nelivetoinen
- Kulutus max noin 10l/100km
- Tilaa sen verran, että kuski 3 isohkoa koiraa mahtuu kyytiin jotenkuten ( eli ei pieni sedan tai mini-luokan hatchbak ) --> ei kuitenkaan tarvetta ylenpalttiselle tilalle
- Toimintavarmuus tärkeää, myös kovilla pakkaskeleillä!
- Huollot ja varaosat suht normihinnoissa ja varaosien saatavuuden oltava nopeaa ( eli ei mikään harvinainen merkki tai erikoismalli, johon tilattava osia ulkomaita myöten )
- Mukavuusvarusteita nyt en paljoa kaipaa, kuitenkin ilmastointi, ohjaustehostin, cd-soitin/radio ja turvatyyny olisi mukavat löytyä.
- Merkki/Malli joka tunnetusti kestää kilometrejä hyvin pidettynä

Itse miettinyt esimerkiksi: Toyota Hiace, Suzuki Liana 4Grip, Suzuki Vitara, Honda HRV/CRV, Subaru Legacy/Forester

13

406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rree6

hrv on pieni ja heppoinen auto,ei yhtään suuntavakautta,tehoton moottori,melu jne ihan kamala.Muista ei ole kokemuksia,

• jup44

TRAKTORI PERÄKÄRRYLLÄ?

• Elikkäs
        jup44 kirjoitti:

TRAKTORI PERÄKÄRRYLLÄ?

Elikkäs elikkäs niin...

• keeway f-act

Skoda Octavia Combi

Volkkarin Caddy

Seat Altea xl

Volvo V70

siinä nyt joku vaihtoehto kaikki noi saa nelikkona ja osia saa helposti

• jouklupoika

Ite ostaisin Nissan Navaran/Toyot Hiluxin/Ford rangerin mahdollisesti 5-paikkaisena. Tosin miten mahtuu tuohon hintaluokkaan, sitä en tiedä.

• Sulisss

V70n 2000-2008 awd saa tuohon rakoon ja varmasti mukava peli. Neliveto on plus vaikka onkin heikkolenkki ja kokoluokka oikea.

• myytävänä?

Halusitko, että alettais kehumaan Nissan X-trailia?

• Lååda

Lada on paras syrjäkylille. Hinta haitari on vähän yläkanttiin tosin. No, loppurahat voit viedä kaljakauppaan.

• sutki 13

Mutta elä osta mustanpörsän lattaa.......... se on kiinalainen variaatio!

• wdwf2

Lalliauto. Mulla on rällä vika

• Range Rover

Range Rover herrkuilla

• Frtvvvv

Itse ostaisin Dacia Dusterin. Ei varmasti viimeisintä tekniikkaa, mutta tuntuu olevan järkipeli.

• Rellufani

Mulle kanssa Dacia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      196
      4973
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      118
      4083
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3545
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3430
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2957
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2326
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      31
      2084
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1949
    Aihe