Olen maksanut vuonna 2005 eläkevakuutus maksua 17.000€, enkä ole sen jälkeen maksanut mitään. Nyt säästöjä on 16.639€. Saanko rahojani mitenkään pois enne eläketta joka alkaisi 2024. Olen eronnut 25v kestäneestä avoliitosta. Voinko tehdä mitään rahojeni suhteen. Vai korjaako kuolema potin.
Saanko rahat pois Selekta eläkevakuudesta.
3
424
Vastaukset
- Selvitä
oman eläkevakuutuksen ehtosi.
Olet varmaankin saanut vähentää maksusi verotuksessa, jolloin alla oleva pätee,
mutta kun erosit avo- etkä avioliitosta, et ilmeisesti saa rahojasi vielä nostettua.
Tuloverolaki, pykälä 54d
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921535
Vähennyskelpoisuuden edellytyksenä on, että sopimuksen mukaan:
...
2) vakuutusta ei voida takaisinostaa eikä säästömäärää nostaa 1 kohdassa mainittua ajankohtaa aiemmin muilla vakuutetun tai pitkäaikaissäästämissopimuksen mukaan varoihin oikeutetun olosuhteisiin liittyvillä perusteilla kuin näiden vähintään vuoden kestäneen työttömyyden tai pysyvän työkyvyttömyyden tai osatyökyvyttömyyden, puolison kuoleman tai avioeron perusteella. - huono sijoitus
Ei sieltä mitään takaisin saa vaikka yritystuloja ei ole nimeksikään!
- Riitta P
Usein verotuksessa rinnastetaan avoliitto avioliittoon, jos parilla on (tai on ollut) yhteisiä lapsia. Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä, mikä on tilanne tämän sopimuksen kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882