Olen maksanut vuonna 2005 eläkevakuutus maksua 17.000€, enkä ole sen jälkeen maksanut mitään. Nyt säästöjä on 16.639€. Saanko rahojani mitenkään pois enne eläketta joka alkaisi 2024. Olen eronnut 25v kestäneestä avoliitosta. Voinko tehdä mitään rahojeni suhteen. Vai korjaako kuolema potin.
Saanko rahat pois Selekta eläkevakuudesta.
3
530
Vastaukset
- Selvitä
oman eläkevakuutuksen ehtosi.
Olet varmaankin saanut vähentää maksusi verotuksessa, jolloin alla oleva pätee,
mutta kun erosit avo- etkä avioliitosta, et ilmeisesti saa rahojasi vielä nostettua.
Tuloverolaki, pykälä 54d
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921535
Vähennyskelpoisuuden edellytyksenä on, että sopimuksen mukaan:
...
2) vakuutusta ei voida takaisinostaa eikä säästömäärää nostaa 1 kohdassa mainittua ajankohtaa aiemmin muilla vakuutetun tai pitkäaikaissäästämissopimuksen mukaan varoihin oikeutetun olosuhteisiin liittyvillä perusteilla kuin näiden vähintään vuoden kestäneen työttömyyden tai pysyvän työkyvyttömyyden tai osatyökyvyttömyyden, puolison kuoleman tai avioeron perusteella. - huono sijoitus
Ei sieltä mitään takaisin saa vaikka yritystuloja ei ole nimeksikään!
- Riitta P
Usein verotuksessa rinnastetaan avoliitto avioliittoon, jos parilla on (tai on ollut) yhteisiä lapsia. Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä, mikä on tilanne tämän sopimuksen kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1203028EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje351415- 1041279
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621027Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661017Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133998- 60937
- 41747
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22723Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta112681