Nuorissa on tulevaisuus

123 456

5

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvitys tulossa

      Syksyllä julkaistaan SDP:n tilaama selvitys kirkon ja valtion erottamisesta. Mielenkiintoista nähdä mitä selvitys pitää sisällään. Alkaako SDP ajamaan kirkon ja valtion erottamista. Jos ei ala, niin kiehahtaako SDP:n nuorisosiipi. SDP:llä niinkuin ei muillakaan puolueilla ei ole varaa vastustaa maailman kehitystä ja nuorison mielpidettä, joka vahvistuu vuosi vuodelta. Jos tälläistä vahvistuvaa trendiä alkaa vastustamaan, niin koko puolueen kannatus laskee saman tien ja jyrkästi. Toivottavasti SDP:n nuoret painaa päälle ja oikein kunnolla.

      http://yle.fi/uutiset/sdp_teettaa_selvityksen_kirkon_erottamisesta_valtiosta/6136461

      • nimi merkki

        Toivottavasti selvitys on julkinen ettei sitä vaan haudata jonnekin arkistoon ja yritetä näin vaientaa jukista keskustelua.


    • Kuudes pykälä

      Nyt kaikki demerit ja demareita äänestäneet tai äänstämistä jatkossa harkitsevat, voitte lähettää terveisiä työryhmälle tai sen puheenjohtajalle. Kirkko kuitenkin lobbaa työryhmää, jnka jäsenenäkin taitaa olla ex-piispa... Siis:
      SDP:n Kirkko ja valtio -suhteen selvitystyöryhmä,
      Puheenjohtaja Saija Karnisto
      p. 045 630 9253, saija.karnisto(a)gmail.com

      • Minä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...


      • positiivinen kirkko
        rainbowshy kirjoitti:

        Minä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...

        Sekularismi on vielä köyhempi aate kuin sosiaali-demokratia. Itse olen äänestänyt vihreitä siksi, että monet heistä tulkitsevat kirkon paikkaa nyky-yhteiskunnassa siitä näkökulmasta, mikä on kansalaisille parasta. Kaikki tosin eivät ole sitä mieltä, että kirkko vahvistaa kansalaisyhteiskuntaa, mutta yhä useammat ovat näin huomanneet. Pekka Haavisto voisikin tulla myös tästä kaapista ja reilusti liittyä kirkkoon. Demarinuorissa taas yhteiskunta-analyysi on jämähtänyt sadan vuoden takaiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe