Oi mikä riemu!

Usko Toivonen

Minnehän mahtoi hävitä "Mohikaani-27":n aloitus uskovan hengen tuotoksista Jeesuksen, Herramme ja Vapahtajamme, ylistykseksi.

Ei kai sellainen aihe liene palstakeskustelun vastainen. Piti kommentoida ketjua, mutta käyhän tämä näinkin. Jaksua "Mohikaani" vastustuksesta huolimatta.

Ilo Herrassa jos mikä sopii aiheena hyvin helluntailaisuuspalstalle.

Laulun sanoja lainaten ..

" On valtavaa kun olla saa lapsi Jumalan Hänen armostaan.
Riemulaulu, uusi laulu, laulu Jeesuksesta täyttää sydämen "

Sieltä se kumpuaa uskovan sydämestä kiitos ja ylistys Jeesukselle, voi Herra
en saata ymmärtää armosi määrää.

Kiitos Jeesus siitä mitä teit ja yhä teet!

21

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -2-

Mitä Jeesus tekee yhä?

• Usko Toivonen

>> Mitä Jeesus tekee yhä? >>

Enemmän kuin saatamme ymmärtääkään.

Raamattua lukemalla löytyy kaikki lupaukset, mitä Hän on luvannut toteuttaa.

Jeesus on tänäänkin tie, totuus ja elämä ( Joh. 14:6 )

Hän kuulee, kun Häntä avuksi huudetaan ja pelastaa hänen puoleensa kääntyvän. ( Joh. 10:28, Room. 10:13 ).

Hän on uskovien kanssa joka päivä maailman loppuun saaakka ( Matt. 28:20).

• halleluja Uskolle
        Usko Toivonen kirjoitti:

>> Mitä Jeesus tekee yhä? >>

Enemmän kuin saatamme ymmärtääkään.

Raamattua lukemalla löytyy kaikki lupaukset, mitä Hän on luvannut toteuttaa.

Jeesus on tänäänkin tie, totuus ja elämä ( Joh. 14:6 )

Hän kuulee, kun Häntä avuksi huudetaan ja pelastaa hänen puoleensa kääntyvän. ( Joh. 10:28, Room. 10:13 ).

Hän on uskovien kanssa joka päivä maailman loppuun saaakka ( Matt. 28:20).

Usko Toivonen uskoo Jumalan lupauksiin, ja niin tulee tehdäkin.

" Niinkuin te neljäkymmentä päivää vakoilitte maata, niin saatte nyt, päivä vuodeksi luettuna, neljäkymmentä vuotta kärsiä pahoista teoistanne ja tulla tuntemaan, mitä se on, että minä käännyn teistä pois" 4 Moos 14: 34

Tällainen lupaus täältä löytyy, vai eikö se ole Toivoselle mieleen?

Toivonen kiittää näin: " Kiitetty olkoon Herra, joka on antanut levon kansallensa Israelille, aivan niinkuin hän on puhunut.Ei ole jäänyt täyttämättä ainoakaan kaikista lupauksista, jotka Herra on antanut palvelojansa Mooseksen kautta" 1 Kunink. 8: 56

Ja Usko Toivananen kiittää myös tästä lupauksesta: " Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on teille LUVANNUT; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta" Luuk 24: 49

Kts Apost 1: 4

" Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu..Apost 2: 39

Usko Toivoselle on myös annettu toinen lupaus Jesja 58: 13..." Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta,
        niin ettet toimita omia asioita minun pyhäpäivänäni,
        vaan kutsut sapatin ilopäiväksi.....

lupaus: " Silloin on ilosi oleva Herrassa,
        ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse,
        ja minä annan sinun nauttia Jaakobin perintöosaa.
        Sillä Herran suu on puhunut" Jes 58: 13, 14

Usko Toivanen , kertoo että Jeesus on tie, ja hän , siis Usko on tehnyt valan Jumalansa edessä seurata yksin Kristusta.

Kuuk 4: 16...Jeesus meni tapansa mukaan spattina synagookaan....
        Ja Usko on kertonut minulle että hän tekee näin: " Sillä siihen te olette kutsutut, että noudattaisitte hänen jalanjälkiään" 1 Piet 2: 21

Minä kutsun Uskoa veljekseni, sillä tiedän että usko, toivo ja rakkaus seuraa Jeesusta. terv. benedi

• ~~tähkäpää~~

Minäkin etsiin sitä ketjua, kun en päässyt siihen aiemmin kommentoimaan ja nyt sitä ei löydy mistään.

Harmillista! :(

Oli juuri samana aamuna ollut mielessäni hyvin voimakkaasti sanat: SE ON TÄYTETTY! ja olin tuon pohjalta joitain ajatuksia laittanut itselleni ylös ja niissä oli jotain samaa, kuin siinä Mohikaanin runossa.

Ja kun nyt tulin koneelle, ei sitä enää löytynytkään. :(

Voiko olla mahdollista, että sen on joku poistattanut, vai olisiko Mohikaani sen itse ottanut pois ikävien kommentien vuoksi?

En ole ihan varma, puhummeko U.T:sen kanssa kamasta ketjusta?

• Mohikaani_27 ei kirj

* Poistettu on, joko ylläpito, tai jonkun ateistin tai muuten joka ei pidä Mohikaanista ?

* Kyllä vähän ihmettelin, että varmasti ketään loukkaamaton runomittaan kirjoitettu , kiitollisuuden osoitus Herralle . Olisiko he, jotka ivasivat ja nimittelivät sitä " tekeleeksi ja epäonnistuneeksi riimittilyssä" jota sitten itse riimittivät ja muuttelivat sanoja omaan malliinsa.

* Ymmärränkö väärin, jos olen sen kirjoittanut, ja singneerannut sen omalla nimmarilla, eikö sillä ole käyttäjä oikeus ja kaikki kopioinnitkin kielletty, ilman lupaani? Olkoonkin "tekele" heidän mielestään, kristisoida saa, mutta ei minun mielestä saa ilaman lupaani koske sen sisältöön? Mitenkähän se täällä palstalla menee ?

* Kopsaan sen "runotekeleeni" tähän!

* Oi mikä riemu, kun täällä'
        jo alhaalla anteeksi synnit sain
        suurimmatkin.
        Ylistys huulillain pulppuilevi,
        vierailla kielillä soi kiitoksei,
        Jeesukselle.

Oi miten suurta on taistella,
        riemuiten tietäen voittonsa,
        Golgatalla.
        Min taisteli Jeesuksein,
        tähden ryövärinkin.
        Siksi ei vaita voi kiitoksein konsanaan,
        Jeesukselle.

Oi miten valtava, nähdä saan
        Jeesusken kunniassaan.
        Hetkessä, unhoitan taisteluni,
        muuttua saan kaltaisekseen.
        Aika on loppunut, ikuisuus alkanut,
        iäti saan katsella,
        Jeesustani.

--Mohikaani_27..Kesä 1978-

• Usko Toivonen

Se oli sellainen avaus, missä oli hänen kirjoituksiaan Jeesuksesta, niistä huokui
        läpi vilpitön, sydämestä kumpuava, ilo, riemu, ylistys ja kiitosmieli.

Raamatun jakeella ehkäpä tämä jae kuvasia avausta..

47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
        ( Luuk. 1. )

• Usko Toivonen
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Poistettu on, joko ylläpito, tai jonkun ateistin tai muuten joka ei pidä Mohikaanista ?

* Kyllä vähän ihmettelin, että varmasti ketään loukkaamaton runomittaan kirjoitettu , kiitollisuuden osoitus Herralle . Olisiko he, jotka ivasivat ja nimittelivät sitä " tekeleeksi ja epäonnistuneeksi riimittilyssä" jota sitten itse riimittivät ja muuttelivat sanoja omaan malliinsa.

* Ymmärränkö väärin, jos olen sen kirjoittanut, ja singneerannut sen omalla nimmarilla, eikö sillä ole käyttäjä oikeus ja kaikki kopioinnitkin kielletty, ilman lupaani? Olkoonkin "tekele" heidän mielestään, kristisoida saa, mutta ei minun mielestä saa ilaman lupaani koske sen sisältöön? Mitenkähän se täällä palstalla menee ?

suurimmatkin.
        Jeesukselle.

Golgatalla.
        Min taisteli Jeesuksein,
        tähden ryövärinkin.
        Jeesukselle.

Jeesusken kunniassaan.
        iäti saan katsella,
        Jeesustani.

Kiitos sinulle "Mohikaani_27", kun toit runon uudelleen esille.

Runosi parissa on hyvä aloittaa uusi työpäivä, riemumielellä, armon alla.

• ml213.
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

suurimmatkin.
        Jeesukselle.

Golgatalla.
        Min taisteli Jeesuksein,
        tähden ryövärinkin.
        Jeesukselle.

Jeesusken kunniassaan.
        iäti saan katsella,
        Jeesustani.

Runo olisi jopa hyvä kun edistyisit kasvussa pois minäkeskeisyydestäsi ja siirtyisit näin näkemään ihmiseen.Mitä JUMALA on tehnyt ihmiselle.
        Ihmisen narsistitsuus näkyy myös tällä/kin alueella eli ihminen ihailee itseään/tutkii ja näkee napansa..

Mutta, suurin ilonaihe maailmassa on , miten JUMALA pelastaa ihmisen.

• ~~tähkäpää~~

Mutta oli mielestäni vielä joku toinenkin Mohikaanin runolla aloittama ketju, jota en nyt löydä?

Kyseisessä runossa olivat nämä sanat: SE ON TÄYTETTY.

Jotain ongelmaa täytyy olla ylläpidossa / modetuksessa, jos tällaiset ketjut poistetaan, joiden aloituksessa ei ole mitään foorumin sääntöjen vastaista.
      Eikö sen tulisi kuitenkin aina täyttyä, että vieti tai ketju poistetaan?

• Usko Toivonen

Voisiko olla tuolla kakkos sivulla " Gabbata " - sanalla alkava avaus.

• ~~tp~~
        Usko Toivonen kirjoitti:

Voisiko olla tuolla kakkos sivulla " Gabbata " - sanalla alkava avaus.

Mutta, eikö ollut vielä joku muukin runo Mohikaanilta?

Vai sekoilenkohan minä nyt? :)

• ~~tp~~ kirjoitti:

Mutta, eikö ollut vielä joku muukin runo Mohikaanilta?

Vai sekoilenkohan minä nyt? :)

* Tp. et sekoile, oli sellainen kuin, " Löytöretkellä" ! En tosin ymmärrä, miksi sekin poistetiin ? Täällä nuo poistot on merkilisen kriteerin kautta tehtyjä !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Tp. et sekoile, oli sellainen kuin, " Löytöretkellä" ! En tosin ymmärrä, miksi sekin poistetiin ? Täällä nuo poistot on merkilisen kriteerin kautta tehtyjä !

* Jatkan vähän, kun tuli mieleen, sellainen ajatusnäistä asiattomista poistoista, että Jeesus nimi, ja vielä ylistettynä ja kunnoitettna, on kaiketi liikaa jollekulle ?

• ~~tp~~
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jatkan vähän, kun tuli mieleen, sellainen ajatusnäistä asiattomista poistoista, että Jeesus nimi, ja vielä ylistettynä ja kunnoitettna, on kaiketi liikaa jollekulle ?

Mehän emme tokikaan edes kai tiedä, kuka ja minkälaisella vakaumuksella oleva henkilö täällä toimii modena, vai onko jollain tarkempaa tietoa??

Saattaahan olla jopa jokin täysin "uskonnoton"?

• kysymystä

Oliko aloitus selvästi vastoin suomi24.fi yleisiä sääntöjä tai oliko ketjussa jo lain vastaista sisältöä, johon ylläpito katsoi aiheelliseksi puuttua?

• ~~tp~~

Ei kyseisessä runossa ollut mitään sääntöjen vastaista ja koska oli jopa henkilön itsensä kirjoittama, ei voi olla kysymys tekijänoikeuksistakaan.

Jos jossain muussa kommentissa sellaista oli, eikö silloin olisi tullut poistaa kyseinen kommentti, ei koko ketjua?

Onko nyt niin, että tällä foorumilla ei ole omaa modea ja aikapulan vuoksi poistavat vain jokaisen ilmoitetun viestin / ketjun?

Mutta onko tuollainen toiminta foorumin sääntöjen mukaista, vai voiko ylläpitoa toimia, miten haluavat?

Onko heidän toiminnalleen mitään sääntöjä?

Millehän foorumille me täältä siirtyisimme??

• Näin se on
        ~~tp~~ kirjoitti:

Ei kyseisessä runossa ollut mitään sääntöjen vastaista ja koska oli jopa henkilön itsensä kirjoittama, ei voi olla kysymys tekijänoikeuksistakaan.

Jos jossain muussa kommentissa sellaista oli, eikö silloin olisi tullut poistaa kyseinen kommentti, ei koko ketjua?

Onko nyt niin, että tällä foorumilla ei ole omaa modea ja aikapulan vuoksi poistavat vain jokaisen ilmoitetun viestin / ketjun?

Mutta onko tuollainen toiminta foorumin sääntöjen mukaista, vai voiko ylläpitoa toimia, miten haluavat?

Onko heidän toiminnalleen mitään sääntöjä?

Millehän foorumille me täältä siirtyisimme??

Täällä ei ole omaa modea ollut enään pitkään aikaan. Kaikki poistetaan mitkä pyydetään poistettaviksi. Eivät he lue poistettavia tekstejä. Enkä usko että tässäkään Mohikaanin runojen poistossa olisi kyse mistään uskonto vastaan ateisti ja miksi olisikaan. Harmittomiahan nuo sepustelut on.
        Minusta on typerää ja lapsellista mennä poistelemaan ketjuja ja saattaa käydä niin että poistelijoiden omat ketjut ja kirjoitukset alkavat hävitä alta aikayksikön bittiavaruuteen. Tätä kiusaa tekevät modet aikansa kuluksikin, eli poistavat poistattajien kirjoituksia.

• ml213.

Tietysti helluntalaisuuteen liittyy ja kuuluu myös minäkeskeisyys, mutta onko se vaalimisen arvoinen asia?

JUMALA ilmoittaa aivoituksensa ihmisille (kollektiivisesti) ja siksi uudestisyntyneen ihmisen tulisi puhua myös ihmisestä.Olla samassa veneessä, eikä soudella kanootilla.

• ~~tp~~

Tulikohan ml213 viestisi nyt väärään ketjuun?

En ainakaan osaa soveltaa, mitä voisit tuolla kommentillasi tarkoittaa nyt tässä yhteydessä?

• ml213.
        ~~tp~~ kirjoitti:

Tulikohan ml213 viestisi nyt väärään ketjuun?

En ainakaan osaa soveltaa, mitä voisit tuolla kommentillasi tarkoittaa nyt tässä yhteydessä?

Mohikaanin tuotannossa ilmentyy se minäkeskeisyys ja samoin myös helluntalaisuudessa.

Siis turmeltunut ihminenkö ottaisi pelastuksen vastaan omasta halustaan ja siten minä tein sitä ja tätä jne....

Niin, ihmisen pitänee kasvaa JUMALAN armossa huomattavasti kunnes hän saa uskon ja ymmärryksen, miten KAIKKI on JUMALAN työtä ihmisessä. Tuon jälkeen hän puhuu ihmisestä ja mitä JUMALA pelastaakaan ihmisen ja miten ihminen saakaan kiitosmielen jne...........

Mutta, ymmärrän pointtisi hyvin.Juuri tässäkin asiassa ilmentyy eri uskonnollisten puolueiden ohjaus eli sen puolueen laulauja laulat, jonka penkkejä kulutat.Nähdä asiat puolueen opetuksen silmin.

• Usko Toivonen
        ml213. kirjoitti:

Mohikaanin tuotannossa ilmentyy se minäkeskeisyys ja samoin myös helluntalaisuudessa.

Siis turmeltunut ihminenkö ottaisi pelastuksen vastaan omasta halustaan ja siten minä tein sitä ja tätä jne....

Niin, ihmisen pitänee kasvaa JUMALAN armossa huomattavasti kunnes hän saa uskon ja ymmärryksen, miten KAIKKI on JUMALAN työtä ihmisessä. Tuon jälkeen hän puhuu ihmisestä ja mitä JUMALA pelastaakaan ihmisen ja miten ihminen saakaan kiitosmielen jne...........

Mutta, ymmärrän pointtisi hyvin.Juuri tässäkin asiassa ilmentyy eri uskonnollisten puolueiden ohjaus eli sen puolueen laulauja laulat, jonka penkkejä kulutat.Nähdä asiat puolueen opetuksen silmin.

Minusta tuo "Mohikaanin" riemu on aitoa, uskovan sydämestä kumpuavaa aitoa
        yksilöuskovan iloa ja kiitollisuutta. En huomaa tuossa runossa mitään puolueen ylistystä.

Aivan kuten Mariakin hengessään riemuitsee ..

47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
        ( Luuk. 1. )

Eiköhän jokainen, jonka sydämen Jumala on uskolla puhdistanut, kiitä ja ylistä
        sydämestään Jumalaa, joka on juuri tai aiemmin vapahtanut syntisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen