koska Sirkka-Iitan puhtaasti raamattuun perustuvaan aloitukseen tuli turhan paljon asijatonta henkilöön kohdistuvaa loanheittoa ?
Miksi te omahyväiset fariseukset tutkitte toisten syömisiä, tutkikaa mieluimminkin omaa sydäntänne, sillä sydämestä lähtee kaikenlaiset pahat ajatukset.
Tämä raamatunpaikka kertoi siitä, että Jumala antoi ihmiselle itselleen täydellisen päätäntävallan omista syömisistään ja syömättä jättämisistään.
Sentähden älköön kukaan ryhtykö toiselle tuomariksi syömisen tähden, vaan pitäköön itsensä puhtaana toisten tuomitsemisesta.
1.Moos.9:
1. "Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa
hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
2. Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
3. Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4. Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on."
Aivan oikein, että Sirkka-Iita poisti viestinsä,
38
83
Vastaukset
"asiattomille" !
Kiitos kirjoituksestasi, juuri noin minäkin sen tulkitsin!
Paavalikin joutui muistuttamaan toisten tuomitsijoita seuraavasti:
16" Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta,
älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen."
Paav. kirj. Kolos: 2: 16-21- Jumalla paras tuomar
Ei pidä ajatua toisten synteihin, joka syö saastaista lihaa, niin syö.
Ei vanhurskaan pidä tehdä samoin, vaan totella ennemmin Jumalaa. (3. Moos. 11)Jumalla paras tuomar:lle Olet oikeassa!
Näinhän se on, sillä jokainen elää omantuntonsa mukaan.
Jeesus Kristus on minun tuomarini ja hän on oikeudenmukainen tuomari.
Haluan keskustella Raamatusta, en itsestäni, enkä ole tilivelvollinen kertomaan itsestäni täällä yhtään mitään tuntemattomille ihmisille. Olen ainoastaan Jumalalle tilivelvollinen, ja Hän kyllä tietää tilani tässäkin asiassa.Sirkka-Iita kirjoitti:
Jumalla paras tuomar:lle Olet oikeassa!
Näinhän se on, sillä jokainen elää omantuntonsa mukaan.
Jeesus Kristus on minun tuomarini ja hän on oikeudenmukainen tuomari.
Haluan keskustella Raamatusta, en itsestäni, enkä ole tilivelvollinen kertomaan itsestäni täällä yhtään mitään tuntemattomille ihmisille. Olen ainoastaan Jumalalle tilivelvollinen, ja Hän kyllä tietää tilani tässäkin asiassa.Aivan, Sirkka-Iita on asiallinen keskustelija ja tuntee Raamatun.
- kiistaton totuus...
Ihmettelen sitä, miksi tuon yhden Raamatun kohdan mukaan voi sanoa että kaikki on puhdasta syötävää, miksi unohtaa ne kohdat Raamatusta joissa Jumala antoi selvemmän ohjeen puhtaista ja epäpuhtaista ruuista.
Eikö pitäisi tutkia koko Raamattu ja sitten tehdä johtopäätös, yhden kohdan perusteella voi saada vain kiistoja aikaan.- uskova veli
Niin, "kiistaton tuomari,"
Raamatuko on sitten mielestäsi ristiriidassa itsensä kanssa!
Jos niin on, niin miksi siitä S-iitaa soimaatte?
Kuinka moni teistä on ollut näkemässä, että syökö hän sianlihaa, vai eikö?
Kaikki eivät täällä kerskaa syömättömyydellään. Paavali kielsi tuomitsemasta ketään MINKÄÄN syömisen johdosta.
Hyvä paikka aloituksen tekijältä:
****Tämä raamatunpaikka kertoi siitä, että Jumala antoi ihmiselle itselleen täydellisen päätäntävallan omista syömisistään ja syömättä jättämisistään.
Sentähden älköön kukaan ryhtykö toiselle tuomariksi syömisen tähden, vaan pitäköön itsensä puhtaana toisten tuomitsemisesta.******
Sirkka iita toi ainoastaan raamatusta paikan tutkittavaksi, lisäämättä siihen mitään, tai vähentämättä siitä mitään, miksi häntä soimaatte?
Pysykää kulloisessakin asiassa, tutkikaa SITÄ, älkääkä sanan tuojaa.
Sillä kuka teistä on synnitön, voidakseen "kaivaa puukolla" sitä rikkaa toisen silmästä? - parannuksen paikka !
uskova veli kirjoitti:
Niin, "kiistaton tuomari,"
Raamatuko on sitten mielestäsi ristiriidassa itsensä kanssa!
Jos niin on, niin miksi siitä S-iitaa soimaatte?
Kuinka moni teistä on ollut näkemässä, että syökö hän sianlihaa, vai eikö?
Kaikki eivät täällä kerskaa syömättömyydellään. Paavali kielsi tuomitsemasta ketään MINKÄÄN syömisen johdosta.
Hyvä paikka aloituksen tekijältä:
****Tämä raamatunpaikka kertoi siitä, että Jumala antoi ihmiselle itselleen täydellisen päätäntävallan omista syömisistään ja syömättä jättämisistään.
Sentähden älköön kukaan ryhtykö toiselle tuomariksi syömisen tähden, vaan pitäköön itsensä puhtaana toisten tuomitsemisesta.******
Sirkka iita toi ainoastaan raamatusta paikan tutkittavaksi, lisäämättä siihen mitään, tai vähentämättä siitä mitään, miksi häntä soimaatte?
Pysykää kulloisessakin asiassa, tutkikaa SITÄ, älkääkä sanan tuojaa.
Sillä kuka teistä on synnitön, voidakseen "kaivaa puukolla" sitä rikkaa toisen silmästä?Nooo joskus tulee ylilyöntejä. Pitäisi aina ensin ajatella ennenkuin sanoo. Me olemme vain vajavaisia immeisiä ja joskus puuskahdamme, ehkä turhaankin.
- että silleen
parannuksen paikka ! kirjoitti:
Nooo joskus tulee ylilyöntejä. Pitäisi aina ensin ajatella ennenkuin sanoo. Me olemme vain vajavaisia immeisiä ja joskus puuskahdamme, ehkä turhaankin.
"parannuksen paikka"le,
puuskahteleppas vain itsellesi, äläkä syyttäjähengessäsi muita. Sillä sinun tulee muistaa, että et ole synnitön itsekkään, joten sinulla ei ole mitään oikeutta tuomita ja haukkua lähimäistäsi.
Usko raamattua äläkä omaa paisunutta ekoasi: Raamatunsana kieltää tuomistemasta ketään syömisenkään johdosta.
Paav. kirj. Kolos: 2: 16-21 että silleen kirjoitti:
"parannuksen paikka"le,
puuskahteleppas vain itsellesi, äläkä syyttäjähengessäsi muita. Sillä sinun tulee muistaa, että et ole synnitön itsekkään, joten sinulla ei ole mitään oikeutta tuomita ja haukkua lähimäistäsi.
Usko raamattua äläkä omaa paisunutta ekoasi: Raamatunsana kieltää tuomistemasta ketään syömisenkään johdosta.
Paav. kirj. Kolos: 2: 16-2113 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
- löysätäänkö vai elet
lappix kirjoitti:
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Miten ymmärrät "lain kirouksen"?
Löysääkö se jotenkin vai edellyttääkö se elämään, koska lunastus on aikaansaatu lain mukaisesti. löysätäänkö vai elet kirjoitti:
Miten ymmärrät "lain kirouksen"?
Löysääkö se jotenkin vai edellyttääkö se elämään, koska lunastus on aikaansaatu lain mukaisesti.Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Olen vapaa laista.- mitä tarkoitat
lappix kirjoitti:
Room. 8:2
Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Olen vapaa laista.Mistä laista lappix on vapaa?
Kerro mikä se laki on ja mitä siihen tarkasti ottaen kuuluu? Onko se annettu sinulle, vai pakanoille, vai jumalnan kansalle, vai seuomen kansalle?
Tarkoitatko työaikalakia, että olet vapaa siitä kun olet eläkkeellä ja siksi se on elämän hengen laki Kristuksessa? - kysytään?
lappix kirjoitti:
Room. 8:2
Olen vapaa laista.Lappix mistä laista olet vapaa?
- eläkeläisen vapaus?
lappix kirjoitti:
Kaikista.
Lapix tarkoitat, että olet työlaista vapaa, kun olet eläkkeellä ja vapaa myös Suomen laista, ne ei koske enää sinua?
Eikös sinun jumala sanonut; että nouda työaikalekeja ja Suomen lakeja ja eli nyt olet niistä vapaa? Koskiko ne ne sinua sitten ennen eläkkeelle siirtymistä? eläkeläisen vapaus? kirjoitti:
Lapix tarkoitat, että olet työlaista vapaa, kun olet eläkkeellä ja vapaa myös Suomen laista, ne ei koske enää sinua?
Eikös sinun jumala sanonut; että nouda työaikalekeja ja Suomen lakeja ja eli nyt olet niistä vapaa? Koskiko ne ne sinua sitten ennen eläkkeelle siirtymistä?Kyllä mutta ne eivät olleetkaan Mooseksen tekemiä lakeja. Jäi tarkentamatta että olen vapaa kaikista Raamatun ja uskontojen keksimistä laista. Eikä niitä tarvitse kukaan muukaan.
Se että tuputetaan lähimmäiselle Mooseksen aikaisia lakeja on puuttumista uskonvapauteen. Siis en ole minkään Raamatussa mainitun lain alainen, olen vapaa niistä,- siis..
lappix kirjoitti:
Kyllä mutta ne eivät olleetkaan Mooseksen tekemiä lakeja. Jäi tarkentamatta että olen vapaa kaikista Raamatun ja uskontojen keksimistä laista. Eikä niitä tarvitse kukaan muukaan.
Se että tuputetaan lähimmäiselle Mooseksen aikaisia lakeja on puuttumista uskonvapauteen. Siis en ole minkään Raamatussa mainitun lain alainen, olen vapaa niistä,Miten Jeesus liittyy sinun elämään, kun sinua ei ole ikinä koskeneet mitkään raamatun lait?
Tarviitko sinä Jeesusta mihinkään?
Varmaan ajattelet, että itse jäit eläkkeelle, joten vapautit itsesi niitä laista ja Suomen laista myös, kun elelet hissunkisun tunturin kupeessa, niin ei nekään lait sinne enää ylety? - lappix on oikeassa
lappix kirjoitti:
Kaikista.
lappix,
olet oikeassa, sillä sille joka on sydämen uskossa Kristukseen Lunastajanaan, riittää omantunnon laki.
Se suojaa ihmisen KAIKESTA vääryydestä, kun vain omasta tahdostamme sitä noudatamme. - kuka ei noudata?
lappix on oikeassa kirjoitti:
lappix,
olet oikeassa, sillä sille joka on sydämen uskossa Kristukseen Lunastajanaan, riittää omantunnon laki.
Se suojaa ihmisen KAIKESTA vääryydestä, kun vain omasta tahdostamme sitä noudatamme.Tunetko, jonkun joka ei noudata omantunnon lakia?
Missä "lappix on oikeassa"? Ei lappix punut mitään omantunnon laista, vaan sanoi, että on kaikista laista vapaa.Joskus on lappixia sitonut työaikalait ym. hänen kertoman mukaan.
Eikös kaikki ihmiset noudata omantunnon lakia?
Eivät tee enmpää vääryyttä, kun omatunto sallii? - Kristuksen alainen
kuka ei noudata? kirjoitti:
Tunetko, jonkun joka ei noudata omantunnon lakia?
Missä "lappix on oikeassa"? Ei lappix punut mitään omantunnon laista, vaan sanoi, että on kaikista laista vapaa.Joskus on lappixia sitonut työaikalait ym. hänen kertoman mukaan.
Eivät tee enmpää vääryyttä, kun omatunto sallii?Eivät kaikki kuuntele omaatuntoansa, ei muutoin maailma olisi tässä jamassa. Suurinosa ihmisistä tekee vääryyttä lähimäisilleen tietoisesti.
Mutta uskosa Kristukseen olevan ihmisen omatunto on herkkä, hän ei tarvitse muuta lakia, koska Kristus hänessä riittää ja on oikeudenmukainen tuomari. - Kristuksen alainen
kuka ei noudata? kirjoitti:
Tunetko, jonkun joka ei noudata omantunnon lakia?
Eivät tee enmpää vääryyttä, kun omatunto sallii?Eivät kaikki kuuntele omaatuntoansa, ei muutoin maailma olisi tässä jamassa. Suurinosa ihmisistä tekee vääryyttä lähimäisilleen tietoisesti.
Mutta uskosa Kristukseen olevan ihmisen omatunto on herkkä, hän ei tarvitse muuta lakia, koska Kristus hänessä riittää ja on oikeudenmukainen tuomari. - Suoraa tietä...
lappix,
Se suojaa ihmisen KAIKESTA vääryydestä, kun vain omasta tahdostamme sitä noudatamme.Omantunnon laki, se meillä ihmisillä on useinkin vääristynyt ja jos me vain noudamme omantuntomme lakia voimme kulkeutua eksyksiin.
Mutta Jumalan antama laki on suora ja oikeudenmukainen ja joka sitä seuraa hän ei tieltä eksy. Kristuksen alainen kirjoitti:
Eivät kaikki kuuntele omaatuntoansa, ei muutoin maailma olisi tässä jamassa. Suurinosa ihmisistä tekee vääryyttä lähimäisilleen tietoisesti.
Mutta uskosa Kristukseen olevan ihmisen omatunto on herkkä, hän ei tarvitse muuta lakia, koska Kristus hänessä riittää ja on oikeudenmukainen tuomari.No nythän siellä puhuu sellainen ihminen, joka todella uskoo Jeesukseen. Tilanne on sellainen, että ihminen on tekemisistään ja tekemisistä jättämisistään ainoastaan Jumalalle. Ei uskonnoille ikä varsinkaan toisille ihmisille.
Siis minä uskon ja toimin kuten Jeesus on opettanut, en niinkuin uskonnot tai kirkot.
Gal.2.
19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
Silloin kun ihminen on tullut tuntemaan totuuden, hän on vapaa kaikesta. Usko ja armo pelastavat, ei mikään laki, olipa se sitten kenen tahansa laatima.
Minä en viitsi kiistellä turhia, koska vanhurskaus ei ole saatavissa lain vaan uskon kautta. Minulle riittää se mainiosti.Suoraa tietä... kirjoitti:
Omantunnon laki, se meillä ihmisillä on useinkin vääristynyt ja jos me vain noudamme omantuntomme lakia voimme kulkeutua eksyksiin.
Mutta Jumalan antama laki on suora ja oikeudenmukainen ja joka sitä seuraa hän ei tieltä eksy.Niin, minä en puhunut omantunnon laista, vaan että jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa uskostaan ja tekemisistään Jumalalle. Minä vastaan omistani ja muut omistaan. Siellä on oikeudenmukainen tuomari, jonka kanssa ei tarvitse kiistellä nippelijutuista.
- Tietämätön...
lappix kirjoitti:
Niin, minä en puhunut omantunnon laista, vaan että jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa uskostaan ja tekemisistään Jumalalle. Minä vastaan omistani ja muut omistaan. Siellä on oikeudenmukainen tuomari, jonka kanssa ei tarvitse kiistellä nippelijutuista.
Lappix, haluaisin kysyä mitä tarkoitat nippelijutuilla?
- Eläkel-vapaukselle!
eläkeläisen vapaus? kirjoitti:
Eikös sinun jumala sanonut; että nouda työaikalekeja ja Suomen lakeja ja eli nyt olet niistä vapaa? Koskiko ne ne sinua sitten ennen eläkkeelle siirtymistä?"Eläkeläisen vapaus" Ei nyt, suinkaan näin älyttömiin saivarteluihin, ja erittäin asattomiin kommentteihin pitäisi kenenkään vastata, sillä tuossa kysymyksessä, ei todellakaan ole älyn häivää, vaan "eläkeläisen vapaus"- yrittää tyhmyydessään nolata Lappixsen. Siksi juuri ymmärrän, että Lappixella, on enemmän tietoa ja syvempää hengellistä kokemusta, kuin kysyjällä!?
- R-kkau
Suoraa tietä... kirjoitti:
Omantunnon laki, se meillä ihmisillä on useinkin vääristynyt ja jos me vain noudamme omantuntomme lakia voimme kulkeutua eksyksiin.
Mutta Jumalan antama laki on suora ja oikeudenmukainen ja joka sitä seuraa hän ei tieltä eksy.Sinä et, siis halua seurata Kristuksen rakastavaa ja uhrautuvaa oppia, joka johtaa kohti täydellisyyttä, eli nimimekki "suoraa tietä", kulkee eroon Kristuksesta - Miksi? Ei kukaan eksy, jos on Kristusrakkauden täyttämä koko sisäisestä sielustaan ja sydämestään, hän ei silloin vaella oman persoonallisen tahdon mukaan uskon totuuden tiellä, vaan pelkästä Kristuksen rakkauden jalosta tahdosta, joten S-t kysyjä on pahasti lipsunut totuuden ymmärtämisestä!
Tietämätön... kirjoitti:
Lappix, haluaisin kysyä mitä tarkoitat nippelijutuilla?
Tyhjän jauhamista.
- ne vaimot
lappix kirjoitti:
Niin, minä en puhunut omantunnon laista, vaan että jokainen on henkilökohtaisesti vastuussa uskostaan ja tekemisistään Jumalalle. Minä vastaan omistani ja muut omistaan. Siellä on oikeudenmukainen tuomari, jonka kanssa ei tarvitse kiistellä nippelijutuista.
et lappix ole puhunut omantunnon laista, vaan joskus työlaista (jonka perusteella sapatti pääritellään) ja Suomen laista.
"
(lappix on oikeassa 15.3.2013 12:24", liekö sinun vaimosi joka laittaa sanoja sinun suuhusi? Vaimot tuppaa semmosia välillä olemaan.) - tässä selvennys
R-kkau kirjoitti:
Sinä et, siis halua seurata Kristuksen rakastavaa ja uhrautuvaa oppia, joka johtaa kohti täydellisyyttä, eli nimimekki "suoraa tietä", kulkee eroon Kristuksesta - Miksi? Ei kukaan eksy, jos on Kristusrakkauden täyttämä koko sisäisestä sielustaan ja sydämestään, hän ei silloin vaella oman persoonallisen tahdon mukaan uskon totuuden tiellä, vaan pelkästä Kristuksen rakkauden jalosta tahdosta, joten S-t kysyjä on pahasti lipsunut totuuden ymmärtämisestä!
kirjoittajalle "R-kkau"
Joh. 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
1Joh. 4:16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä - kukkoukko1
tässä selvennys kirjoitti:
kirjoittajalle "R-kkau"
Joh. 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
1Joh. 4:16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessätäss selvennys". Tuota saivartelua ei ymmärrä "Uunokaan Kun juuri tuossa edellisessä kommentissani kerroin yli kaikkeuden Kristusrakkaudesta, niin sinä menet saivartelemaan, ja tekemään tuon Jeesus Kristus Rakkauden, polkemalla sen täysin arvottomaksi, samalla poistat Jumalallisen tahdon ilmetä tuossa Kristusrakkaudessa, olet sinä aika häpeämätön, että asetat 10 käskyn lain korkeammalle Jumalan Rakkauden Kristuksen yläpuolelle.
Sinä oikeastaan vakuutat, että sinä et luota Kristukseen, eli Jumalaan, joka on Rakkaus, vaaan, jahven lakiin 10 käskyyn, mutta muista, että siinä ei ole edes vähäkään Jeesus Kristus uskosta siementäkään, vaan laki on tuomari, mutta Kristus armahtaa ja vapauttaa meidät juutalaisesta laista, koska Kristus on ruumiimme herra sielussamme ja sydämessämme. Ruumiimme palvelee Kristus rakkaudesta, vain Jumalallisia rakkaudesta johtuvia tekoja, joita Hän ohjaa sydämemme valtaistuimelta meitä tekemään. - Hengessä täyttäkää.
kukkoukko1 kirjoitti:
täss selvennys". Tuota saivartelua ei ymmärrä "Uunokaan Kun juuri tuossa edellisessä kommentissani kerroin yli kaikkeuden Kristusrakkaudesta, niin sinä menet saivartelemaan, ja tekemään tuon Jeesus Kristus Rakkauden, polkemalla sen täysin arvottomaksi, samalla poistat Jumalallisen tahdon ilmetä tuossa Kristusrakkaudessa, olet sinä aika häpeämätön, että asetat 10 käskyn lain korkeammalle Jumalan Rakkauden Kristuksen yläpuolelle.
Sinä oikeastaan vakuutat, että sinä et luota Kristukseen, eli Jumalaan, joka on Rakkaus, vaaan, jahven lakiin 10 käskyyn, mutta muista, että siinä ei ole edes vähäkään Jeesus Kristus uskosta siementäkään, vaan laki on tuomari, mutta Kristus armahtaa ja vapauttaa meidät juutalaisesta laista, koska Kristus on ruumiimme herra sielussamme ja sydämessämme. Ruumiimme palvelee Kristus rakkaudesta, vain Jumalallisia rakkaudesta johtuvia tekoja, joita Hän ohjaa sydämemme valtaistuimelta meitä tekemään.Meinaatko sinä, että et usko Kristuksessa Jumalan lakiin, että se voisi ohjata uskontiellä?
Tavallaan kelloheilurin toinen ääripää. Toinen ei luota lain merkitykseen ja toinen luottaa vain omaan tulkintaan laista, eli lukee lakia ja pyrkii omalla hengellään sen täyttämiseen.
ts. kumpikin ääripää teissä on väärässä.
Lukasoo Roomalaiskirjettä, 2 luku jakkeet 17-29
Selvä sävel. "laki opettaa sinut valitsemaan, mikä on oikein, että voi Kristuksessa opettaa sokeille Jumalan tahdon, että pääsisivät pimeydestä valoon. Kasvatat ymmärtämättömiä, pysyt olemaan hengellisesti epäkypsien opettaja, koska ja ymmärrä tämä, koska Jumalan totuus ja hänen tahtonsa on lakiin kirjoitettuna.
Siten sinä, joka uudessaliitossa opetat, etkö aina opeta myös itseäsi, ettet saa varastaa, et saa tehdä huorin, et saa ottaa osaa uskonnollisiin epäjumalan seremonioihin. Ettet syyllistyisi Jumalan häpäisemiseen opettaessasi, sinä et saa rikkoa tahallasi lakia, ettei rikkomuksenne tähden palveluksesi olisi epäjumalanpalvelua ja Jumalan nimi näin häpäistyisi. Siksi sinut pitää ympärileikata sydämestä, että Hengessä täyttäisit Jumalan lain, koska se on Jumalan tahdon ilmaisu. Siksi sinun lihasi on kuollut, että Henki tekisi sinut eläväksi ja Jumalan valtakunta tulisi kauttasi aikaan. So. Hengen työ.
Mutta jos lihassa yrität olla laintäyttäjä, epäonnistut. Jos lihassa kiellät Jumalan lain, siinäkin epäonnistut, koska laki ei katoa, niinkauan kuin taivas ja maa on, eikä muuta ole lupa opettaakaan.
Vaikeatako? Kyllä lihassa, mutta Hengessä ei, koska Henki eläväksi tekee teidän kuolevaiset huulenne.
ts. älkää eksykö poistamaan ja ylistämään laitonta tilaanne, tahi lakihenkistä tilaanne, kumpikin on kuoleman tie. - 3enkeliä
lappix,
Se suojaa ihmisen KAIKESTA vääryydestä, kun vain omasta tahdostamme sitä noudatamme.Ihmisen omatunto on tunnetusti joooouuuusssstava! Siksi Jumalan laki on ja pysyy!!
- hyvää ruokahalua
Asiassa pysytään: " Kun Herra sinun Jumalasi on laajentanut sinun alueesi, niinkuin hän on sinulle luvannut, ja sinä ajattelet:
" Minä tahdon syödä lihaa"´-- koska haluat syödä lihaa-- niin syö lihaa mielin määrin"
5 Moos 12: 20
...." teurasta, NIINKUIN MINÄ OLEn sinua käskenyt, raavaitasi, ja lampaitasi, joita Herra on sinulle antanut, ja SYÖ NIITÄ porttiesi sisällä mielinmäärin! jae 21
" syö niitä, niinkuin syödään gasellia ja peuraa ( ne märehtivät, ja sorkat on); niin hyvin saastainen kuin puhdas saakoon syödä niitä ( siis märehtijöitä) 22
Saastainen, sikaa syövä ihminenkin saa syödä kanssamme puhtaitten eläinten lihaa... tervetuloa aterialle, syömään ja oppimaan! terv. benedi- Poista paha
Herra ei koskaan anna kansalleen sianlihaa ja muuta inhottavaa
" Hän antoi voita lehmistä, ja maitoa lampaista sekä karitsain ja oinasten rasvaa,
Baasanin härkiä ja kauriita ja parasta vehnän ydintä;
ja sinä sait juoda rypäleen verta, tulista viiniä 5 Moos 32: 14
Jos joskut lankeat loveen ja näet Kaikkivaltiaan näkyjä, ja jos silmäsi avataan, niin jos näet Jumalan lapsen syömässä sikaa ja muuta inhottavaa, ilmoita siitä heti,.. sillä sellainen tulee heti poistaa seurakunnasta.
Näin on tehtävä yst. benedi
- ymmärrystä kehiin !
Olisiko niin, että kaikki oli puhdasta luomisen jälkeen, mikä eli ja liikkui. Syntiinlankeemus, eläimistäkin tuli säikkyjä ja söivät toisiansa esim. made on pohjakala raadonsyöjä.
Kaikki muuttui toiseksi syntiinlankeemuksen jälkeen, eikö vain ?
Jumala näki hyväksi jaotella puhtaat ja saastaiset eläimet erilleen toisistaan. Jumala laittoi sian ja hiiren samalle tasolle sanoessaan jotka niitä syövät, niistä kaikista tulee loppu.
Kaikki eivät Vanhanliiton aikana välittäneet näistä Jumalan ohjeista. Samoin on laita Uudenkin Liiton aikana, läheskään kaikki eivät Jumalan ohjeista piittaa.
Jeesus ei opetuslapsineen syönyt saastaisten eläinten lihaa Jeesuksen esimerkki. - terveydeksi..
Job oli vanhurskas, ei koskenut saastaiseen ruokaan. Samoin oli Nooa vanhurskas eikä syönyt epäpuhtaita (saastaisia) eläimiä.
Job 6:7Sieluni ei tahdo koskea sellaiseen, se on minulle kuin saastainen ruoka.
3Moos.11:7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi; se olkoon teille saastainen.
5.Mooseksen kirja 12:
15Kuitenkin saat kaikkialla porttiesi sisäpuolella teurastaa mielinmäärin ja syödä lihaa, sen mukaan kuin Herra, sinun Jumalasi, sinulle siunaa. Sekä saastainen että puhdas saakoon syödä sitä, niinkuin syödään gasellia tai peuraa.
16 Vain verta älkää syökö, vuodattakaa se maahan niinkuin vesi.
21 Jos se paikka, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee asettaakseen siihen nimensä, on liian kaukana sinusta, niin teurasta, niinkuin minä olen sinua käskenyt, raavaitasi ja lampaitasi, joita Herra on sinulle antanut, ja syö niitä porttiesi sisäpuolella mielinmäärin.
23 Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.
24 Älä syö sitä; vuodata se maahan niinkuin vesi.
25 Älä syö sitä, että menestyisit, sinä ja sinun lapsesi sinun jälkeesi, kun teet, mikä oikeata on Herran silmissä
32 Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
Saastainen ruoka saastuttaa myös ihmisen, kuten epäjumalien palvonta.
Tämän saastaisen ihmisen voi Jumala puhdistaa Jeesuksen veren kautta, joten ei tule enää kutsua ihmistä saastaiseksi, joka uskoo ja tekee parannukseni.
Loppusana saastaisten ruokien ystäville ja vääryydentekijöille ja vanhurskaalle.
Ilmestyskirja:
22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen - Syö sirkkaiita?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11293026
Hyvä ketju seon kettinki _ _ Sirkkaiita varmastikin poisti hulivilien töhrimän viestinsä vain siksi että AVK n kirijottama viestilinja on ihan OK korvaaman sen
'sirkka-iita ja s y ö m i n e n "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse894694Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133872Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1913723Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.732123Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301192
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1551147- 531055
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924