Jännekalkki

Kalkki olkapäinen

Monen vuoden kipujen jälkeen olkapääni viimein kuvattiin (6v vain pistetty aika ajoin kortisonia, hoidettu ahtaana jännekanavana). Sieltä löytyi iso kasauma kalkkia. Lääkräin sanojen mukaan kaksi kertaa suurempi määrä, kuin mikä jo yleensä murskataan pois.
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta toimenpiteestä? Kuulosti lääkärin kuvailemana kivuliaalta, mutta lääkäri vähätteli siitä aiheutuvaa kipua ja puolusti toimenpidettä nopeammalla toipumisella.Tosin vielä odotetaan ENMG-testin tuloksia, jotta nähdään onko hermopinteitä. Ja sanoi myös että nyky trendi onkin ettei olkapäitä leikata, kuin viimeisenä mahdollisuutena. Onko näin?

6

2528

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalkin murskaus

Eikö tosiaan ole ketään kelle tehty kalkin murskaaminen?

• ilmankäsiä

Mulla myös todettiin kalkkiolka, vaan ei murskata mitään, kun iitse pitää "jumpata" se pois, vaikka tekee tosi kipeää.
      En ole vielä päättänyt mitä teen sen kanssa, en oikein jaksa uskoa, että jumpalla lähtee, kun vaan kipeytyy.
      Kai sitä pitää vaan syödä koko ajan lääkkeitä jne.
      Mulla on ollut myös vuosia tuo juttu.
      Yösärky on pahin.

• Sattuma parantaa

Minä varmaan murskasin kalkin olkapäästä vahingossa!

Tapaus 1. Jomottava ja liikerajoitteinen olkapää.

Hyppäsin jostakin alas ja pidin kipeällä kädellä kiinni jostakin kaiteesta. Käsi nousi siinä yhteydessä vahingossa niin ylös etten ollut sitä vuoteen saanut siihen asentoon. Samalla kävi ankara vihlaisu olkapäässä. SITTEN - kaikki kipu oli poissa, jomotusta ei enää ollut ja liikerata palasi normaaliksi, ei vaivoja sen jälkeen. HUOM, ultra, röntgen jne. Ei diagnoosia kivun syystä.

Tapaus 2. Polvi liikerajoitteinen ja kipeä.

Liikerajoitteen jumppasin pois etelänlomalla. Aina kun olin aurinkotuolissa taivuttelin polvea koukkuun niin paljon kun tuskalta pystyin. Itse asiassa oikaisukivun pelko oli suurin rajoite. Kun sitä taivuttelua ja kyykkyynmenoa olin viikon tehnyt alkoi liikerata olla normaali ja pääsin jo kyykkyyn .... Ja sieltä myös ylös.

Oisko näistä kokemiksista jollekin hyötyä? Lie tuo kalkin murskaus, jos tehdään leikkaamatta, tehdään tuon ääriliikkeen avulla.

• Kalkki olkapäinen
        Sattuma parantaa kirjoitti:

Minä varmaan murskasin kalkin olkapäästä vahingossa!

Tapaus 1. Jomottava ja liikerajoitteinen olkapää.

Hyppäsin jostakin alas ja pidin kipeällä kädellä kiinni jostakin kaiteesta. Käsi nousi siinä yhteydessä vahingossa niin ylös etten ollut sitä vuoteen saanut siihen asentoon. Samalla kävi ankara vihlaisu olkapäässä. SITTEN - kaikki kipu oli poissa, jomotusta ei enää ollut ja liikerata palasi normaaliksi, ei vaivoja sen jälkeen. HUOM, ultra, röntgen jne. Ei diagnoosia kivun syystä.

Tapaus 2. Polvi liikerajoitteinen ja kipeä.

Liikerajoitteen jumppasin pois etelänlomalla. Aina kun olin aurinkotuolissa taivuttelin polvea koukkuun niin paljon kun tuskalta pystyin. Itse asiassa oikaisukivun pelko oli suurin rajoite. Kun sitä taivuttelua ja kyykkyynmenoa olin viikon tehnyt alkoi liikerata olla normaali ja pääsin jo kyykkyyn .... Ja sieltä myös ylös.

Oisko näistä kokemiksista jollekin hyötyä? Lie tuo kalkin murskaus, jos tehdään leikkaamatta, tehdään tuon ääriliikkeen avulla.

Kalkki murskataan "tökkimällä" neuloilla kalkkikeräytymää eri kohdista. Toivotaan että se murskautuu ja sitten olkapäähän pistetään kortisonia ja kipulääkettä ja murskausjäte imetään punktioneuloilla pois.
        Ja mikäli kalkki on sen laatuista ettei operaaatiossa murskaannu, se leikataan.
        Tekee kipeätä, mutta paranee nopeammin kuin leikkaus.
        T. aloittaja

• Juki56

Kävin juuri operaatiossa ja voin sanoa että kivut jäivät sinne. Tietty pientä haavakipua mutta liikerajoitukset jo seuraavana päivänä poissa . SUOSITTELEN.

• Kalkkiolka

Tehtiinkö kalkin murskaus yksityisellä? Ilmeisesti tähän murskaukseen julkisella puolella suhtaudutaan epäillen ja tehdään vain joissain sairaanhoitopiireistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      7522
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3481
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2554
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      352
      1520
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      59
      1347
    Aihe