Evankeliumin täyteys

Kaikilla kristillisillä kirkoilla on evankeliumi perusoppinaan, mutta kovin erilaisena ja muuntuuneena siitä, mitä se oli alussa. Joseph Smith ihmetteli, mikä kirkko on oikea. Hän kertoo tästä historiassaan. Seudulla jolla perhe asui, oli useita eri tavoin uskovia, joista kunkin saarnaajat väittivät olevansa oikeassa:

11 Kamppaillessani äärettömissä vaikeuksissa, jotka nämä uskonkiihkoilijoiden ryhmäkunnat olivat riitelyllään saaneet aikaan, luin eräänä päivänä Jaakobin kirjettä, ensimmäistä lukua ja viidettä jaetta, jossa lukee: Jos kuitenkin joltakulta teistä puuttuu viisautta, pyytäköön sitä Jumalalta. Hän on saava pyytämänsä, sillä Jumala antaa auliisti kaikille, ketään soimaamatta.
12 Milloinkaan ei mikään kirjoitusten kohta ole tullut voimallisemmin ihmissydämeen kuin tämä silloin minun sydämeeni. Se tuntui käyvän hyvin voimakkaana sydämeni jokaiseen tunteeseen. Mietin sitä yhä uudestaan tietäen, että jos joku ihminen tarvitsi viisautta Jumalalta, niin minä, sillä en tiennyt, mitä tehdä, ja ellen saisi enemmän viisautta kuin minulla silloin oli, en koskaan saisikaan tietää, sillä eri lahkojen uskonnonopettajat ymmärsivät samat kirjoitusten kohdat niin eri tavoin, että se hävitti kaiken luottamuksen kysymyksen ratkaisemiseen Raamattuun vetoamalla.
13 Lopulta päädyin siihen tulokseen, että joko minun oli jäätävä pimeyteen ja ymmälle tai sitten minun oli tehtävä, niin kuin Jaakob neuvoo, eli pyydettävä Jumalalta. Lopulta päätin pyytää Jumalalta päätellen, että jos hän antaa viisautta niille, joilta puuttuu viisautta, ja antaa auliisti ja soimaamatta, minä saattaisin uskaltaa.
14 Niinpä tämän päätökseni mukaan pyytää Jumalalta vetäydyin metsään yrittämään. Se oli kauniin, kirkkaan päivän aamuna aikaisin keväällä tuhatkahdeksansataakaksikymmentä. Yritin sitä ensimmäisen kerran elämässäni, sillä kaikkien huolieni keskellä en ollut vielä milloinkaan siihen mennessä yrittänyt rukoilla ääneen.
15 Vetäydyttyäni paikalle, jonne olin edeltäkäsin aikonut mennä, katsottuani ympärilleni ja havaittuani olevani yksin polvistuin maahan ja aloin esittää sydämeni toiveita Jumalalle. Olin tuskin tehnyt niin, kun minuun kävi heti käsiksi jokin voima, joka valtasi minut kokonaan ja jolla oli sellainen hämmästyttävä vaikutus minuun, että se kahlitsi kieleni, niin etten voinut puhua. Synkkä pimeys tiheni ympärilläni, ja minusta tuntui hetken kuin olisin ollut tuomittu äkilliseen tuhoon.
16 Mutta ponnistaessani kaikki voimani Jumalan avuksi huutamiseen, jotta hän vapauttaisi minut tämän vihollisen vallasta, joka oli käynyt minuun käsiksi, ja juuri sinä hetkenä, jona olin valmis vaipumaan epätoivoon ja antautumassa turmioon — eikä mihinkään kuviteltuun perikatoon vaan jonkun todellisen näkymättömästä maailmasta olevan olennon valtaan, olennon, jolla oli sellainen ihmeellinen voima, jollaista en ollut milloinkaan ennen tuntenut missään olennossa — juuri tämän suuren hädän hetkellä minä näin valopatsaan aivan pääni yläpuolella, aurinkoa kirkkaamman, ja se laskeutui vähitellen, kunnes se lankesi minuun.
17 Heti sen ilmestyessä havaitsin itseni vapautetuksi minua kahlinneesta vihollisesta. Valon levätessä päälläni näin kahden Persoonan, joiden hohdetta ja kirkkautta on mahdoton kuvata, seisovan yläpuolellani ilmassa. Toinen heistä puhui minulle kutsuen minua nimeltä ja sanoi osoittaen toista: Tämä on minun rakas Poikani. Kuule häntä!
18 Aikomuksenani mennessäni kysymään Herralta oli saada tietää, mikä kaikista lahkoista oli oikeassa, jotta tietäisin, mihin liittyä. Sen tähden, heti kun hallitsin itseni, niin että pystyin puhumaan, kysyin Persoonilta, jotka seisoivat yläpuolellani valossa, mikä kaikista lahkoista oli oikeassa (sillä tähän mennessä mieleeni ei ollut tullut, että kaikki olisivat väärässä) ja mihin minun piti liittyä.
19 Minulle vastattiin, etten saanut liittyä yhteenkään niistä, sillä ne olivat kaikki väärässä; ja minulle puhuva Persoona sanoi, että kaikki niiden uskontunnustukset olivat iljettäviä hänen silmissään, että nämä julistajat olivat kaikki turmeltuneita, että "he lähestyvät minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; he opettavat oppeina ihmiskäskyjä, ja he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman".
20 Jälleen hän kielsi minua liittymästä mihinkään niistä; ja hän sanoi minulle monia muita asioita, joita en voi kirjoittaa tällä kertaa...

Joseph Smithin kautta palautettiin sittemmin evankeliumin täyteys sellaisena kuin se oli alussa. Jo ensimmäinen näky osoitti hänelle, että Isä ja Poika ovat kaksi erillistä olentoa.

35

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Jälleen kaksoiskieltäsi. Normaalissa kielessä evankeliumilla ei tarkoiteta Smithin oppia.

• Jälleen sitä asiatonta häirintää!

• ...
        nenada kirjoitti:

Jälleen sitä asiatonta häirintää!

Usko nyt, että normaalissa kielessä, kysyitpä keneltä tahansa normaalilta ihmiseltä, evankeliumilla ei tarkoiteta Smithin oppia!

• Kyllä ainakin
        ... kirjoitti:

Usko nyt, että normaalissa kielessä, kysyitpä keneltä tahansa normaalilta ihmiseltä, evankeliumilla ei tarkoiteta Smithin oppia!

niiltä osin, kuin se on Kristuksen oppia!

• ...
        Kyllä ainakin kirjoitti:

niiltä osin, kuin se on Kristuksen oppia!

Kysypä keneltä tahansa vastaantulijalta, että kuuluuko evankeliumiin se, että pidetään jatkuvasti tietyin merkein varustettuja alusvaatteita!

• 18+18
        ... kirjoitti:

Kysypä keneltä tahansa vastaantulijalta, että kuuluuko evankeliumiin se, että pidetään jatkuvasti tietyin merkein varustettuja alusvaatteita!

Sekö on tärkeintä evankeliumissa, miten pukeudutaan?

• ...
        18+18 kirjoitti:

Sekö on tärkeintä evankeliumissa, miten pukeudutaan?

Sitä samaa minäkin ihmettelen;-)

Mormoneillehan se on jopa niin tärkeää, että piispakin asiaa utelee. Jos liittoja ei pidetä, ei ole temppelikelpoisuutta eikä siten asiaa korotukseen.

Todella kummallisesta "evankeliumista" siis on kysymys!

• Luulenpa, ettei
        ... kirjoitti:

ihan kuka tahansa vastaantulija ymmärrä asiasta mitään. Ethän sinäkään!

Sillä erolla tosin, että eivät kuitenkaan käytä sinun laillasi aikaansa tuntikausia vuorokaudessa, vieläpä lähes vuoden jokainen päivä, asiasta vänkäämiseen.

• ...
        Luulenpa, ettei kirjoitti:

ihan kuka tahansa vastaantulija ymmärrä asiasta mitään. Ethän sinäkään!

Sillä erolla tosin, että eivät kuitenkaan käytä sinun laillasi aikaansa tuntikausia vuorokaudessa, vieläpä lähes vuoden jokainen päivä, asiasta vänkäämiseen.

Ai että vastaantulijat eivät tiedä esim., että evankeliumiin kuuluu taika-alusvaatteiden käyttö?

Juuri sitähän yritin kertoa...

• Ja minä
        ... kirjoitti:

Ai että vastaantulijat eivät tiedä esim., että evankeliumiin kuuluu taika-alusvaatteiden käyttö?

Juuri sitähän yritin kertoa...

en.

• tode*

ilmaisua "täyteys" Raamattu ei käytä evankeliumista, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, jossa "asuu kaikki täyteys".

• Ev.lut.

"ilmaisua "täyteys" Raamattu ei käytä evankeliumista, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, jossa "asuu kaikki täyteys". "

Siinä jälleen ero mormonismin ja kristinuskon välillä.

• tode*
        Ev.lut. kirjoitti:

"ilmaisua "täyteys" Raamattu ei käytä evankeliumista, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, jossa "asuu kaikki täyteys". "

niin, eipä niitä yhteneväisyyksiä liene olemassakaan? Jos joku opinkappale näyttää samansuuntaiselta, asiaa tutkiessa polku alkaa jakaantua vähintäin kahteen suuntaan.

• Etsivä löytää
        Ev.lut. kirjoitti:

Raamatun aikana evankeliumi olikin maan päällä täyteydessään. Ei sitä sanaa tarvinnut käyttää. Tosin jo silloin alkoi olla eriseuraisuutta. Kristittyjen tuli olla yhtä.

1. Kor. 3
        4 Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", toinen taas: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?
        5 Mikä sitten Apollos on? Tai Paavali? He ovat palvelijoita, jotka ovat johtaneet teidät uskoon, kumpikin siinä tehtävässä, jonka Herra on hänelle antanut. [1. Kor. 4:15, 1. Kor. 9:1,2, 1. Kor. 15:1; 2. Kor. 3:3]
        6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun. [Ap. t. 18:11,24,27; 1. Kor. 4:15]

Joh. 17:11
        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]

Joh. 17:21
        Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]

Joh. 17:22
        "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

• to..
        Etsivä löytää kirjoitti:

Raamatun aikana evankeliumi olikin maan päällä täyteydessään. Ei sitä sanaa tarvinnut käyttää. Tosin jo silloin alkoi olla eriseuraisuutta. Kristittyjen tuli olla yhtä.

1. Kor. 3
        4 Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", toinen taas: "Minä Apolloksen", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?
        5 Mikä sitten Apollos on? Tai Paavali? He ovat palvelijoita, jotka ovat johtaneet teidät uskoon, kumpikin siinä tehtävässä, jonka Herra on hänelle antanut. [1. Kor. 4:15, 1. Kor. 9:1,2, 1. Kor. 15:1; 2. Kor. 3:3]
        6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun. [Ap. t. 18:11,24,27; 1. Kor. 4:15]

Joh. 17:11
        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]

Joh. 17:21
        Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]

Joh. 17:22
        "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

Kyllä evankeliumeissa oli pahoja puutteita, jos mormonismiin uskoo, evankeliumeistahan puuttuivat kaikki teidän oppinne, ne joita aiemmin olet puolustanut selittämällä että ainahan voi tulla uusia ilmoituksia tai että kaikkea ei heti ilmoitettu ym
        Sekä opettajalta, Jeesus, että teksteiltä puuttui "täyteys" kun kerran uskontonne opit eivät niihin olleet sisältyneet . Aunutlaatuinen moka uskontojen historiassa: koskaan ennen ei perusasoita ole unohdettu kertoa uskonnon syntyessä, vaan ne on pitänyt lisätä 1800 vuotta myöhemin.

• Eihän se niin
        to.. kirjoitti:

Kyllä evankeliumeissa oli pahoja puutteita, jos mormonismiin uskoo, evankeliumeistahan puuttuivat kaikki teidän oppinne, ne joita aiemmin olet puolustanut selittämällä että ainahan voi tulla uusia ilmoituksia tai että kaikkea ei heti ilmoitettu ym
        Sekä opettajalta, Jeesus, että teksteiltä puuttui "täyteys" kun kerran uskontonne opit eivät niihin olleet sisältyneet . Aunutlaatuinen moka uskontojen historiassa: koskaan ennen ei perusasoita ole unohdettu kertoa uskonnon syntyessä, vaan ne on pitänyt lisätä 1800 vuotta myöhemin.

mennyt, vaan reilut 300 v. Kristuksen jälkeen päätettiin jälkijättöisesti, mitä Kristus mahtoi tarkoittaa. Siinä vaiheessa vesitettin perusasiat ja korvattiin ne epämääräisellä hötöllä.

• Ev.lut.
        tode* kirjoitti:

niin, eipä niitä yhteneväisyyksiä liene olemassakaan? Jos joku opinkappale näyttää samansuuntaiselta, asiaa tutkiessa polku alkaa jakaantua vähintäin kahteen suuntaan.

"Jos joku opinkappale näyttää samansuuntaiselta, asiaa tutkiessa polku alkaa jakaantua vähintäin kahteen suuntaan. "

Usein ei tarvitse edes tutkia kovin paljon. Kun puhutaan vaikkapa Jeesuksen ristillä tuottamasta sovituksesta, mormonit sotkevat siihen myös Getsemanen tapahtumat.

Tapani esim. vetoaa siihen, että Jeesuksen hikipisarat Getsemanessa olivat kuin verta, vaikka asiayhteydestä selviää, että kyseessä on kuvaannollinen ilmaus. Sen tarkoitus on kuvata erittäin syvää tuskaa.

• tarkista tietosi
        Eihän se niin kirjoitti:

mennyt, vaan reilut 300 v. Kristuksen jälkeen päätettiin jälkijättöisesti, mitä Kristus mahtoi tarkoittaa. Siinä vaiheessa vesitettin perusasiat ja korvattiin ne epämääräisellä hötöllä.

''Eihän se niin
        13.3.2013 12:44
        1
        Sulje
        mennyt, vaan reilut 300 v. Kristuksen jälkeen päätettiin jälkijättöisesti, mitä Kristus mahtoi tarkoittaa. Siinä vaiheessa vesitettin perusasiat ja korvattiin ne epämääräisellä hötöllä. ''

Äläpäs vääristele - Ekumeenimissa kirkolliskokouksissa poistettiin harhaoppeja kristillisyydesta, eliminoitiin eri lahkojen suorittamia rituaaleja ja päätettiin mm v. 325 Nikeassa kolminaisuusoppi!

- Raamatussa on jo kerrottu, mitä Kristus on ilmoittanut ja tarkoittanut.

• Ev.lut. kirjoitti:

Täyteys on suomenkielinen sana jota käytetään asioista jotka tarkoittava täyteyttä! Se ei ole ainoastaan Raamatuun sidottu sana! Ihan vapaasti sitä saa samassa tarkoituksessa käyttää muuallakin!

• Ev.lut. kirjoitti:

"Jos joku opinkappale näyttää samansuuntaiselta, asiaa tutkiessa polku alkaa jakaantua vähintäin kahteen suuntaan. "

Usein ei tarvitse edes tutkia kovin paljon. Kun puhutaan vaikkapa Jeesuksen ristillä tuottamasta sovituksesta, mormonit sotkevat siihen myös Getsemanen tapahtumat.

Tapani esim. vetoaa siihen, että Jeesuksen hikipisarat Getsemanessa olivat kuin verta, vaikka asiayhteydestä selviää, että kyseessä on kuvaannollinen ilmaus. Sen tarkoitus on kuvata erittäin syvää tuskaa.

Ai jahas ootteks siis muuttaneet Raamattua tolta osin, kyllä minulle aina opetettiin että oli verta... siellä lutkukirkossa!

• tarkista tietosi kirjoitti:

''Eihän se niin
        1
        Sulje
        mennyt, vaan reilut 300 v. Kristuksen jälkeen päätettiin jälkijättöisesti, mitä Kristus mahtoi tarkoittaa. Siinä vaiheessa vesitettin perusasiat ja korvattiin ne epämääräisellä hötöllä. ''

Äläpäs vääristele - Ekumeenimissa kirkolliskokouksissa poistettiin harhaoppeja kristillisyydesta, eliminoitiin eri lahkojen suorittamia rituaaleja ja päätettiin mm v. 325 Nikeassa kolminaisuusoppi!

Jahas ja KUKA niitä poisti? Tieteski ne vahvimmat ne jotka ottivat vallan! Vallassaolevien mahdinkäyttöä se oli! Ei mitään ekumeniaa!
        Niin kolminaisuus oppi ei kuulu evankeliumiin se päätettiin... siis nuijittiin pöytää 325 Nikeassa!

• MItä Kristus
        tarkista tietosi kirjoitti:

''Eihän se niin
        1
        Sulje

ilmoitti kolminaisuusopista?

• ...
        nenada kirjoitti:

Ai jahas ootteks siis muuttaneet Raamattua tolta osin, kyllä minulle aina opetettiin että oli verta... siellä lutkukirkossa!

Sinulle on opetettu aivan väärin tai sitten todennäköisemmin olet ymmärtänyt aivan väärin. Veripisaroiden tavoin EI TARKOITA veripisaroita. Jos sinä saavut johonkin paikkaan hitaasti etanan tavoin, et sinä etana ole!

• Etsivä löytää
        Ev.lut. kirjoitti:

Näin on Raamatussa eli juuri niin kuin kerrot Tapanin sanoneen:
        Luuk. 22:44
        Suuressa tuskassaan Jeesus rukoili yhä kiihkeämmin, niin että hänen hikensä vuoti maahan veripisaroiden tavoin.* [Joh. 12:27; Hepr. 5:7]

Myöhemmässä ilmoituksessa on sanottu, että Kristus todella hikoili verta tuskassaan. Sovitus alkoi jo Getsemanessa. - Miksi kärsimys Getsemanessa oli niin rajua ellei se ollut sovitusta? Kärsimys Getsemanessa oli ankarampaa ja ainutlaatuisempaa kuin kuolema ristillä. Kristuksen kärsimys ristillä kesti normaalia lyhyemmän ajan. Hän antoi henkensä eli Häntä ei tapettu eikä Hänen sääriluitaan katkaistu, kuten yleensä tehtiin kuoleman nopettamiseksi. Sääriluiden katkaiseminen sai aikaan tukehtumisen.

• Millä tavalla
        ... kirjoitti:

Sinulle on opetettu aivan väärin tai sitten todennäköisemmin olet ymmärtänyt aivan väärin. Veripisaroiden tavoin EI TARKOITA veripisaroita. Jos sinä saavut johonkin paikkaan hitaasti etanan tavoin, et sinä etana ole!

veripisarat poikkeavat ulkoiselta rakenteeltaan vesi- tai hikipisaroista, muutoin kuin väriltään ja ehkä sakeudeltaan. Kuka sitten havainnoikin, havainnoi joka tapauksessa niin kaukaa, ettei olisi vettä ja hikeä värittömänä nähnyt, mutta tummempi väri erottui.

• ...
        Millä tavalla kirjoitti:

veripisarat poikkeavat ulkoiselta rakenteeltaan vesi- tai hikipisaroista, muutoin kuin väriltään ja ehkä sakeudeltaan. Kuka sitten havainnoikin, havainnoi joka tapauksessa niin kaukaa, ettei olisi vettä ja hikeä värittömänä nähnyt, mutta tummempi väri erottui.

Voi pyhä Uuno sentään! Nyt vetoat epätoivoisesti siihen, että joku olisi katsonut kaukaa ja nähnyt väärin! No joo, onhan joku voinut nähdä Nenadankin matelevan hitaasti jonnekin ja luullut häntä etanaksi. Mutta olisiko näkijä silloin sanonut NENADAN kulkeneen etanan TAVOIN?

Ei olisi. Siispä selityksesi kuuluu liikeneuvottelu-osastoon...

• ...
        Etsivä löytää kirjoitti:

Näin on Raamatussa eli juuri niin kuin kerrot Tapanin sanoneen:
        Luuk. 22:44
        Suuressa tuskassaan Jeesus rukoili yhä kiihkeämmin, niin että hänen hikensä vuoti maahan veripisaroiden tavoin.* [Joh. 12:27; Hepr. 5:7]

Myöhemmässä ilmoituksessa on sanottu, että Kristus todella hikoili verta tuskassaan. Sovitus alkoi jo Getsemanessa. - Miksi kärsimys Getsemanessa oli niin rajua ellei se ollut sovitusta? Kärsimys Getsemanessa oli ankarampaa ja ainutlaatuisempaa kuin kuolema ristillä. Kristuksen kärsimys ristillä kesti normaalia lyhyemmän ajan. Hän antoi henkensä eli Häntä ei tapettu eikä Hänen sääriluitaan katkaistu, kuten yleensä tehtiin kuoleman nopettamiseksi. Sääriluiden katkaiseminen sai aikaan tukehtumisen.

Tapani hyvä, "myöhemmässä ilmoituksessa" on siis kumottu Raamatun teksti Smithin tekstillä, jossa on olennainen ero: hien sijaan onkin valunut verta!

• En vetoa mihinkään,
        ... kirjoitti:

Voi pyhä Uuno sentään! Nyt vetoat epätoivoisesti siihen, että joku olisi katsonut kaukaa ja nähnyt väärin! No joo, onhan joku voinut nähdä Nenadankin matelevan hitaasti jonnekin ja luullut häntä etanaksi. Mutta olisiko näkijä silloin sanonut NENADAN kulkeneen etanan TAVOIN?

esitinpähän vain yhden vaihtoehtoisen selityksen. Tavoillesi uskollisesti et näe kuin oman totuutesi. Kanssasi on turha keskustella, yhtään mistään.

• ...
        En vetoa mihinkään, kirjoitti:

esitinpähän vain yhden vaihtoehtoisen selityksen. Tavoillesi uskollisesti et näe kuin oman totuutesi. Kanssasi on turha keskustella, yhtään mistään.

Niin, teillähän noita vaihtoehtoisia selityksiä riittää joka lähtöön. Ettei kyseessä sittenkin olisi ollut liikeneuvottelu eikä mikään hien tai veren virtaaminen?

• 8+12
        ... kirjoitti:

Mistäs tiedät ettei olisi? Samanlainen kirjoittaja kuin sinä olisi varmasti kirjoittanut noin!

• ...
        8+12 kirjoitti:

Mistäs tiedät ettei olisi? Samanlainen kirjoittaja kuin sinä olisi varmasti kirjoittanut noin!

Tapsan tai nenskun kaltainen olisi hyvinkin voinut kirjoittaa, mutta kai lähtöoletus olisi se, että mikäli Raamattua pidetään Jumalan sanana, ei Hän olisi antanut kirjoitustyötä sellaisten tunarien käsiin noinkin oleellisissa asioissa.

• ...

Jos yksi sanoo: "Minä olen Paavalin puolella", toinen taas: "Minä Apolloksen", kolmas taas: "Minä Joseph Smithin", ettekö silloin ole kuin ihmiset ainakin?

Ja taas perustelet Smithin oppia Raamatulla...

• Eriskummallista, että sinä Tapani kiihkeästi haluaisit olla osa kristikuntaa mutta kuiten Josephin näkyjen mukaan silloiset kristilliset kirkkokunnat olivat kaikki väärässä; ja Josephille puhuva Persoona sanoi, että kaikki niiden uskontunnustukset olivat iljettäviä hänen silmissään, että nämä julistajat olivat kaikki turmeltuneita.

Pyri Tapani mieluummin olemaan kaukana tuollaisesta riettauden lätäköstä.

• Ja entäs jos se olikin oikea taivaallinen näky... mitens sit suu pannaan?

• hoitoon tai putkaan
        nenada kirjoitti:

Ja entäs jos se olikin oikea taivaallinen näky... mitens sit suu pannaan?

Ainakin minä katsoisin,että pitääkö ''taivaallisen näyn saajalle'' kutsua ambulanssi vai poliisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5875
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3233
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      23
      2400
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2095
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      2008
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1619
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1222
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1206
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1075
    Aihe