Paljonko "juuri katsastettu" nostaa auton hintaa ?

auto myyntiin

Tervehdys asiantuntijat

Olen juuri laittamassa myyntiin vanhaa 12 vuotiasta autoa. Vastaavien hintapyynnit liikkuu 750 - 2500 euron välimaastossa.

Auto pitäisi katsastaa touko-heinäkuun aikana. Autoon pitäisi vaihtaa jakohihna, etujarruremontti ja tehdä vuosihuolto.
Tässä olen pähkäillyt, että jos nuo laitan itse kuntoon, niin paljonko se nostaa myyntihintaa ?
Vai olisiko rahallisesti kannatavampaa myydä auto katsastamattomana ja ilman noita korjauksia/huoltoa ?

Myyn auton itse joten tottakai myynti-ilmoitukseen laitain mainitut puutteet jos niitä en kuntoon laita. Miten se vaikuttaa myyntiin ?

Toinen vaihtoehto itse myynnin sijaan on viedä auto tuollaisenaan vaihdossa jollekkin liikkeelle. Olisiko se järkevintä ?

13

1069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihto on lahjoitus

Saat monissa liikkeissä mistä tahansa autosta PAPERILLA vaihdossa 2000 €, siis myös täysin arvottomasta. Jotkut lupaavat jopa 3000 €, eli niillä on pyynneissä ilmaa juuri se 3000 €

Vastaavasti saat 2000 € (tai 3000 €) alennusta, jos et anna mitään vaihdossa. Maksutavalla ei ole väliä, koska liike saa rahat tililleen rahoitusyhtiöstä parissa päivässä.

Luonnollisesti liikkeet eivät paljasta tuota silmänkääntötemppuaan sinulle, jos on todennäköistä, että haluat antaa autosi vaihdossa. Muutenhan siltä vaihtomahdollisuudelta menisi pohja pois.

Esimerkiksi, jos liikkeen tavoitteena on saada jostakin autosta 5000 €, niin hintalappuun kirjoitetaan 7000 €, jotta ihmiset antaisivat vaihdokkinsa käytännössä ilmaiseksi.

Aika harva yksityinen ostaa autoa jossa on katsastus heti edessä, ja johon pitää heti tehdä kallis huolto. Katsastus ja huolto eivät juurikaan nosta auton hintaa, mutta ne mahdollistavat myynnin.

• wegtewrghes

"Aika harva yksityinen ostaa autoa jossa on katsastus heti edessä, ja johon pitää heti tehdä kallis huolto. Katsastus ja huolto eivät juurikaan nosta auton hintaa, mutta ne mahdollistavat myynnin."

Asiaa. Noita kahta et pysty mitenkään jyvittämään takaisin auton myyntihintaan kuin korkeintaan parin sadan hintaerolla, mutta noiden puute saattaa olla este koko myynnille.

Neuvoisin, että vähintään katsastus kannattaa tehdä. Edessä oleva huolto ei vaikuta niinkään koska on ostajan oma asia paljonko autolla aikoo ajaa. Mutta kun ei ole leimaa, ei saa ajaa ollenkaan.

• Völkkerö

Selvää on, ettei kukaan maksa tuhattakaan euroa autosta, joka pitää lähikuukausina katsastaa ja jossa on ehkä tonnin korjaukset varmasti välittömästi tulossa eteen. Sehän vetää kokonaishinnan jo vastaavien hintahaarukan ylälaitaan.

Minä tekisin jarruremontin, välttämättömän osan huollosta ja katsastuksen. Jakohihnan jättäisin vaihtamatta ja toivoisin ettei ostaja ymmärtäisi siitä kysyäkään. Katsastus on myynnissä kaikkein tärkein.

• kjndfkjnskdfjskdfsfs

"Katsastus on myynnissä kaikkein tärkein."

Kyllä näin on.

Kun ostaa hyväkuntoisen katsastamattoman auton, jossa vielä joku pikkuvika kulutusosissa esim. jarrulevyt loppu tai raidetangonpään vaihto, auton saa aivan pilkkahinnalla.

Se nyt vaan on niin, että osaamattomat maksaa liikaa.

• Rento-Eemeli
        kjndfkjnskdfjskdfsfs kirjoitti:

"Katsastus on myynnissä kaikkein tärkein."

Kyllä näin on.

Kun ostaa hyväkuntoisen katsastamattoman auton, jossa vielä joku pikkuvika kulutusosissa esim. jarrulevyt loppu tai raidetangonpään vaihto, auton saa aivan pilkkahinnalla.

Se nyt vaan on niin, että osaamattomat maksaa liikaa.

Tuollaisen pikkuvikaisen ostaminen on tietysti hyvä kauppa, jos se pikkuvika tosiaan on ainoa. Oikein ovela myyjä nimittäin kiinnittää kaupanteossa huomion sellaiseen, jolloin isompi vika jää ostajalta huomaamatta. "Katsastus jäi kiinni jarrulevyistä, mutta sehän on pikkujuttu. Uusit levyt ja kovaa ajoa vaan. Mä annan kolmesataa alennusta tästä."

Ja seuraavalla viikolla löytyy perästä sahajauhoja ja rattaankappaleita.

• ksjdfksksjdfsfd
        Rento-Eemeli kirjoitti:

Tuollaisen pikkuvikaisen ostaminen on tietysti hyvä kauppa, jos se pikkuvika tosiaan on ainoa. Oikein ovela myyjä nimittäin kiinnittää kaupanteossa huomion sellaiseen, jolloin isompi vika jää ostajalta huomaamatta. "Katsastus jäi kiinni jarrulevyistä, mutta sehän on pikkujuttu. Uusit levyt ja kovaa ajoa vaan. Mä annan kolmesataa alennusta tästä."

Ja seuraavalla viikolla löytyy perästä sahajauhoja ja rattaankappaleita.

Meinaat että parempi ostaa ihan normaalihinnalla se mistä sitten löytyy ne sahajauhot? Jos ei tuota sahajauhoa huomaa, niin sitä ei huomaa, ei se raidetangonpään väljyys siihen vaikuta.

Autonosto on aina jonkinlainen riski. Jos pelkää sahajauhoja tai muuta vilunkia niin sitten lienee parasta että ostaa uuden.

Itse olen kerran joutunut huijatuksi autokaupassa, ja kyseessä oli ihan autoliike, Helsingin Kalliossa. Ettei se liikkeestäkään ostaminen tee autuaaksi.

• diiapdaii

"Juuri katsastettu" kielii siitä että ajoneuvo on saatu katsastettua ja äkkiä myyntiin jotta pääsee eroon.
      Pelkkä "katsastettu" riittää.

• Jbb

Mun mielestä kannattaa laittaa, ettei autoa ole koskaan katsastettu. Näin ostajalle ei välity kuvaa, että autosta haluttaisiin päästä äkkiä eroon.

• jopp

Jos olet myymässä ei nosta hintaa.jos olet ostamassa nostaa 1500€.

• 010010

Se on sama asia kuin jälkiasennettu kattoluukku myytäessä se on vain reikä katossa, mutta ostettaessa lisävaruste.

• Tarkan markan mies

Itse lisään myös tankkaamani polttoaineet ja maksamani verot ja vakuutukset auton hintaan.

Nyt Sierrallani on hintaa 13 593e ja huomenna 100e lisää kun käyn tankilla.

• kääntääkö

tarkan markan mies vielä eurotkin markoiksi ?

• Tarkan markan mies
        kääntääkö kirjoitti:

tarkan markan mies vielä eurotkin markoiksi ?

Tottakai. Olen säilönyt tuhansia markkoja sukan varteen ja patjan alle, sillä tämä eurohapatus on selvästi tuhoon tuomittu. Haikailen joka päivä aikoja, jolloin alkossa ei ollut itsepalvelua ja jolloin katsastumies oli suurikin herra. Vanhoja nimismiehiäkään ei tunnu olevan enää missään. Nykynuoriso on pilalla ja valtion rahat syydetään kaiken maailman työnvieroksuja gigoloille. Armeijakaan ei ole entisensä.

Enään en pysty luottamaan kuin Suomen pystykorvaani Jeppeen, jonka nimesin edellisen pystykorvani mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe