Olen jääny työtömäksi ja kelan asuntotuki ja työmarkinatuki viipyvät. Soitin sosuun ja sanovat että mun kanatttaa hakea huhtikuule toimeentulotukea. mut miten pärjätä täää maaliskuu ko pääsijäinenkin tulee. Maaliskuun vuorka on maksamata ja karhu tuli jo ! Se on pakko maksaaa ellareista ja lapsilisistä muute käy huonosti !!! Kylä on törketä ko korvausten tulo kestää näin kaua ! Rahaa on vaa 48 euroo mulle ja alakauluikäsele lapselle toki lapsi saa kouluruuan ja se hyvä ! Miten rakentaa pääsijäinen kun 3viikolle vaan 48 euroo ja sen pitäs riittää tavan ruokaankin ! APUJA kaivataan. Lapsi ei kyllä suostu syömään sipulikastiketta se on varma ! On totunu pitsaan ym. Winkkejä pärjäämiseen otetaan vastaan !!
rahaongelmia
15
201
Vastaukset
- ei säästöjä?
Milloin työsi on loppunut ja milloin olet saanut viimeisen palkan mahd.lomakorvaukset tms.? Voithan sinä jo tälle kuulle hakea toimeentulotukea,voi olla että saat tai sitten et. Jos olet viimeisen palkkasi saanut helmikuun lopussa niin pitäisihän sillä tämä kuukausi elää?
- ei säästöjä?
Kannattaisiko opettaa lapsesi ihan kotiruokaa syömään eikä pelkkää pizzaa? Ja kyllähän niitä vaihtoehtoja riittää jos se sipulikastike laittaa oksettamaan.
Mitä pääsiäisestä,eihän sillon tarvii mitään juhlia. Meillä ostetaan pari suklaamunaa ja se siitä. Ihan turhaa hömpötystä.
- oldmetall
Ehkä voi kohdallasi olla liian myöhäistä ja osaltani jälkiviisautta. Mutta jos ei työsuhde purkaudu äkkiä vaan on tietoinen työsuhteen purkautumisesta, niin on syytä ennakoida maksukyvyn aleneminen. Ajoissa kannattaa ottaa vuokranantajaan yhteyttä ja selostaa tilanne. Jos asuu kunnan vuokra-asunnossa niin pitäisi ottaa sosiaali-isännöitsijään yhteyttä ja varata aika jolloin voi miettiä josko vuokran voisi maksaa vaikka kahdessa osassa.
En halua olla kovis, mutta nykyisenä lama-aikana työmarkkinatukien maksatus viipyy johtuen ruuhkista.
Sosiaali-isännöitsijälle kun selostaa rauhallisesti tilanteen niin silloin hän toimii linkkinä vuokranantajan suuntaan.
Ei auta itku markkinoilla vaan lusikka on otettava kauniiseen käteen ja pyrittävä selvittämään tilanne.
Pääsiäisestä ei kannata panikoida, se tulee joka vuosi.Nyt kun olet työtön niin nyt on aikaa tehdä itse ruuat eikä tartte sipulikastiketta tehdä.
Jos asut suurella paikkakunnalla missä on leipäjonot niin nöyrästi sinne jonottamaan. Anti on "herrassa" mutta jos on onnea niin sieltä saa jääkaapin täytettä.
Ei auta haukkua instansseja törkeydestä vaikka köyhyys onkin puuduttavaa vaan koettaa olla neuvokas ja valittamisen sijaan miettiä keinoja miten selvitä.
Häätö on äärimmäinen toimenpide ja ainakin yleishyödyllisissä vuokra-asunnoissa ollaan valmiita joustamaan, mutta vuokralaisen olisi hyvä ottaa ajoissa yhteyttä vuokranantajaan palvelun turvaamiseksi.
Olen ollut yh ja kun jäin työttömäksi niin isä auttoi lapsiansa taloudellisesti , samoin isänpuoleiset sukulaiset olivat suureksi avuksi.
Ihmettelen vaan kun tuntuu näillä yh-äideillä olevan lasten isät kateissa , eivätkä osallistu muuten lastensa elämään kuin elareita maksamalla.- uustyötön !
LApseni isä on ulkomaalanen eikä enää asu Suomesssa. No ehkä kaupunnigin kämpässä joustetaa vuorkan maksuasijassa mutta asun lapsen kanssa yksityiseltä vuokratussa kämpässä ja se tyypi lähettäää karhun jos on vaan 5 pv vuokra myähäs ! Kyllä mä haluun järjestää pääsijäistä ko toi muksu niin haluaa. Leipäjonoja ei täälpäin ole. Kävin kaupas ja tomaatteja ostin ja neljä tomaattia 2 eurooa ! Laps tykkää niistä oli pakko ostaa, maitoki kallista ja leivät. No nyt on vaa tasa 40 euroo jälel kolmele viikolla että hiahosti mennee hohhoijaa ..;( Joo diakonille soitan heti huomena kiitti vinkistä. .
- rkbmk
uustyötön ! kirjoitti:
LApseni isä on ulkomaalanen eikä enää asu Suomesssa. No ehkä kaupunnigin kämpässä joustetaa vuorkan maksuasijassa mutta asun lapsen kanssa yksityiseltä vuokratussa kämpässä ja se tyypi lähettäää karhun jos on vaan 5 pv vuokra myähäs ! Kyllä mä haluun järjestää pääsijäistä ko toi muksu niin haluaa. Leipäjonoja ei täälpäin ole. Kävin kaupas ja tomaatteja ostin ja neljä tomaattia 2 eurooa ! Laps tykkää niistä oli pakko ostaa, maitoki kallista ja leivät. No nyt on vaa tasa 40 euroo jälel kolmele viikolla että hiahosti mennee hohhoijaa ..;( Joo diakonille soitan heti huomena kiitti vinkistä. .
Huh. Mitä järkee on maksaa 2 e neljästä tomaatista. Ostaisit kaalia ja porkkanaa, niistä saa halvan salaatin! Opeta se muksusi syömään vähän halvempia ruokia!
- mun neuvot
uustyötön ! kirjoitti:
Kuule leivo ihmeessä leipä tai sämpylät itse, kun kerran et ole työssä. Parilla eurolla leivot monen viikon leivät.
Aivan liian kalliita ovat nyt nuo tomaatit lapsellesi. Sinun on määrättävä, mitä tenavasi syö. Muuten tenavasi syö pian sinut.
Sinä myös määräät, millainen on teillä pääsiäinen, sen mukaan, mihin on varaa.
Diakonilta voit tosiaan saada heti muutaman kympin lahjakortin johonkin ruokakauppaan. Kannattaa ottaa yhteyttä siihen suuntaan.
- Toimi heti!
Ota yhteyttä seurakuntasi diakoniin!
- köyhytä on
Lapseni ei suostu syömän perunia, se haluu aina hamburilasia ja pääle kermavahtoa.
Kohta tule Pääsjäne. Pitäkö sillon syötä mämiä?- ei ole pakko
Ei ole pakko syödä mämmiä, en minäkään sitä syö. Tykkään enemmän pashasta. Ja munia en myöskään syö, vaikka moni niin tekee.
- respals
100% todennäköisyydellä provo...
- panupaistumaan
Kohta kukki heinä voi laitta panulle paistuman. hyvää ja halpaa on.
- Hehheh!
"On totunu pitsaan ym"
Eli olet kasvattamassa lapsestasi samanlaista pullamössöläskiä kuin itse olet.
Heräsi kuitenkin kysymys, että oletko mahdollisesti alaikäinen trolli tai jotain muuta vastaavaa? Aikuinen, koulunsa edes tyydyttävästi käynyt ihminen, ei kirjoita noin huonosti. Kirjoituksesi on kuin poliitikon jorinaa. - LUKUHÄYRIO
VAIN IIN
- nfjkhgkfjhgjhfkghfkj
Vieläkö se lapsesi on alakoulussa? Luulisi sen jo ajat sitten kirjottaneen itsensä vaikka professoriksi, niin kauan on horinoitasi palstalla kuulunut .
Joka vuosi olette useamman kerran pulassa, varmaan on pienokaisesi jo tottunut siihen että välillä ei ole varaa syödä muuta kuin koivunlehtiä, heiniä, käpyjä ja lunta pakkasesta. - hiire korvii oota
Kyl o kurjaa ko lunta nii palljo ettei voi puloja kerätä kkunoola. Ja kevääst ei tiatooka ko ain nää pakaset jatkuu ja jatkuuu.l Voi voi ko tulis ny kevät ja vois krätä koivulehtii ja nii ekana niit hiirekorvii , ne nii namei ko laitaa panulle ja kärstää voin kera että nam ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475465Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612326Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181860Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451761- 171585
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol331513Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5137881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171117Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771088Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2221008