http://yle.fi/uutiset/maailman_suurin_avaruusobservatorio_avasi_ovensa_yleisolle_atacaman_autiomaassa/6536829
http://yle.fi/uutiset/komeetta_nyt_iltataivaalla_-_nakyy_paljain_silmin/6537069
Kretujen elämä on tietysti helpompaa, koska peruskysymyksiin ei tarvitse vastata, koska peruskysymyksiä ei edes saa esittää.
Katse taivaalle
23
93
Vastaukset
- niinpä niin
Niinpä, tähdetkin luotiin vasta kolmantena päivänä :)
- tieteenharrastaja
Ja unohtui sanoa, että ne ovat oikeastaan etäällä olevia aurinkoja.
- niinpä niin
tieteenharrastaja kirjoitti:
Ja unohtui sanoa, että ne ovat oikeastaan etäällä olevia aurinkoja.
Juu, mitäs "pienistä"...
- wurhigf
niinpä niin kirjoitti:
Juu, mitäs "pienistä"...
Ennen käytettiin sanontaa kiintotähti ja kiertotähti. Lähellä olevat planeetat ovat niitä kiertotähtiä.
- ????
wurhigf kirjoitti:
Ennen käytettiin sanontaa kiintotähti ja kiertotähti. Lähellä olevat planeetat ovat niitä kiertotähtiä.
Entäs se kointähti?
- tieteenharrastaja
wurhigf kirjoitti:
Planeettojen ja tähtien liikkumistavan ero havaittiin kauan ennen kuin kumpienkaan olemuksesta tiedettiin mitään muuta.
- wurhigf
Ei Raamatussa ole mitenkään kielletty tutkimasta maailmaa.
- siitä niin
No se kiellettyys on sitten vain muutaman ominpäintulkitsijan mielipide.
- tieteenharrastaja
Ei ole niin. Sen perusteella silti yritetään kovastikin kieltää.
- ?+?++????+
Mä olen aina miettiny tota tutkimista: mitä enemmän tutkii, vaikka sitten Raamattua, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulee, ettei usko vie kovin pitkälle.
- wurhigf
?+?++????+ kirjoitti:
Mä olen aina miettiny tota tutkimista: mitä enemmän tutkii, vaikka sitten Raamattua, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulee, ettei usko vie kovin pitkälle.
Nykyisin tieteessäkin tiedetään että ajatus on energiaa. Ajatuksen voimalla on käytetty tietokonettakin.
- tieteenharrastaja
wurhigf kirjoitti:
Nykyisin tieteessäkin tiedetään että ajatus on energiaa. Ajatuksen voimalla on käytetty tietokonettakin.
"Ajatuksen voimalla on käytetty tietokonettakin." Ei nyt sentään.
- wurhigf
"Ajatuksen voimalla on käytetty tietokonettakin." Ei nyt sentään.
Niin minä ainakin tämän olen käsittänyt.
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/tulevaisuudessa tietokoneita ohjataan ajatuksen voimalla/a849867 - tieteenharrastaja
wurhigf kirjoitti:
Niin minä ainakin tämän olen käsittänyt.
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/tulevaisuudessa tietokoneita ohjataan ajatuksen voimalla/a849867Asia on kyllä tuttu:
Ohjausvoimalla ja käyttövoimalla on pieni ero. Eikä se ajatuskaan ilman apuvoimia edes ohjaa. - wurhigf
Asia on kyllä tuttu:
Ohjausvoimalla ja käyttövoimalla on pieni ero. Eikä se ajatuskaan ilman apuvoimia edes ohjaa.Tarvitaan ajatus ennenkuin kyseinen laite toimii, siitä on nyt kysymys.
Minä kävelen ajatuksen voimalla. En minä katso että siinä ne jalat taas vipeltää allani, minnekkähän ne nyt taas on viemässä minua? Kyllä minä itse ohjaan niitä ajatuksen voimalla.
Keskitetystä ajatuksesta kaikki lähtee liikkeelle. Ihan sama mitä on siinä ajatuksen ja itse liikkeen välillä. - alzheimer
wurhigf kirjoitti:
Tarvitaan ajatus ennenkuin kyseinen laite toimii, siitä on nyt kysymys.
Minä kävelen ajatuksen voimalla. En minä katso että siinä ne jalat taas vipeltää allani, minnekkähän ne nyt taas on viemässä minua? Kyllä minä itse ohjaan niitä ajatuksen voimalla.
Keskitetystä ajatuksesta kaikki lähtee liikkeelle. Ihan sama mitä on siinä ajatuksen ja itse liikkeen välillä.Ootko ikinä nähny dementikkoa? Ne kyllä näyttäs kävelevän ilman mitään ajatuksia.
- iruhgohipoj
alzheimer kirjoitti:
Ootko ikinä nähny dementikkoa? Ne kyllä näyttäs kävelevän ilman mitään ajatuksia.
Niin näyttää mutta ei kävele.
- tieteenharrastaja
wurhigf kirjoitti:
Keskitetystä ajatuksesta kaikki lähtee liikkeelle. Ihan sama mitä on siinä ajatuksen ja itse liikkeen välillä.Tätä lausuntoasi kommentoin:
"Nykyisin tieteessäkin tiedetään että ajatus on energiaa. Ajatuksen voimalla on käytetty tietokonettakin."
Jos tarkoitit muuta kuin tietokoneen pyörimistä ajatuksen energialla, niin salasit sen kyllä hyvin. - blindwatchmaker
wurhigf kirjoitti:
Kyllä kognitiivissa toiminnoissa, mukaanlukin ajattelu, tarvitaan energiaa. Lepoaineenvaihdunnasta aivot kuluttavat keskimäärin jopa 20%.
Ajatus on kyllä paljon muutakin kuin energiaa.
Puheet siitä, että ajatus on energiaa ja että ajatuksen voimalla on käytetty tietokonettakin ovat hörhähtäviä.
Herkkien sensoreiden mittaamilla aivojen sähkömagneettisten kenttien muutoksilla on kyetty ohjaamaan tietokonetta. - blindwatchmaker
alzheimer kirjoitti:
Ootko ikinä nähny dementikkoa? Ne kyllä näyttäs kävelevän ilman mitään ajatuksia.
Samaa näyttäisi pätevän myös kreationisteihin :)
wurhigf kirjoitti:
Keskitetystä ajatuksesta kaikki lähtee liikkeelle. Ihan sama mitä on siinä ajatuksen ja itse liikkeen välillä.>>Keskitetystä ajatuksesta kaikki lähtee liikkeelle. Ihan sama mitä on siinä ajatuksen ja itse liikkeen välillä.
- tieteenharrastaja
blindwatchmaker kirjoitti:
Kyllä kognitiivissa toiminnoissa, mukaanlukin ajattelu, tarvitaan energiaa. Lepoaineenvaihdunnasta aivot kuluttavat keskimäärin jopa 20%.
Ajatus on kyllä paljon muutakin kuin energiaa.
Puheet siitä, että ajatus on energiaa ja että ajatuksen voimalla on käytetty tietokonettakin ovat hörhähtäviä.
Herkkien sensoreiden mittaamilla aivojen sähkömagneettisten kenttien muutoksilla on kyetty ohjaamaan tietokonetta.Pitää paikkansa, mutta rajoituksin:
"Herkkien sensoreiden mittaamilla aivojen sähkömagneettisten kenttien muutoksilla on kyetty ohjaamaan tietokonetta."
Paras tähänastinen aivokuvannuksen erottelukyky on noin kuutiomillimetri, johon mahtuu jopa miljardi synapsia. Ajatus on synapsiaktivoitumisten yhdistelmä, mutta sen koodaustavasta tai sijainnista aivoissa ei vielä ole juuri lainkaan tietoa. Ohjaus perustuu vain tietoon isojen aivoalueiden rooleista esimerkiksi liikesuuntien valinnassa, ei siis oikeastaan yksittäisiin ajatuksiin. - hehhehhhehhh
blindwatchmaker kirjoitti:
Samaa näyttäisi pätevän myös kreationisteihin :)
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096386Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M883991L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa393335TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a72730Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6121307Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55713- 61699
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?193698- 8695
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47689