Olen pohtinut paljon miksi juuri suomessa tehdään niin paljon itsemurhia ja tullut siihen tulokseen että täällä ihmiset ovat todella pahoja eivätkä välitä toisistaan. Kirjoitin tänään naapurit palstalle itsariaikeistani hankalan naapurin takia, ja vastaukseksi tuli jotain vähättelyä ja kiusaamista. Näitä palstojakin kun on lukenut, niin harva oikeasti yrittää auttaa tai on kiinnostunut toisten ongelmista. Minullakin on se ongelma, että jos naapurissa asuisi mukava ihminen, en edes harkitsisi itsaria! Kaikki muu on tällä hetkellä hyvin, lääkitykseni vaihdettu hyväksi jne. Mutta nyt vain odotan jään sulamista että voisin hukuttautua, eikä se johdu vääristä lääkkeistä vaan ilkeästä tyypillisestä suomalaisesta naapurista. Olen hoidossa, ja olen hakenut apua kaikista mahdollisista paikoista. Olen harkinnut muuttamista, mutta en usko että se mitään auttaisi, jos seuraavassa kämpässä olisi samat ongelmat. Minua pitää elossa vain perhe, jolle en halua tuottaa tuskaa sekä pelko, että jos teen itsemurhan joudun samaan tilanteeseen uudestaan seuraavassa elämässä... En kestä ajatusta että syyttömät syyttelisivät itseään kuolemastani, ja siksi yritän vain sinnitelllä päivästä toiseen. Oon aivan liian herkkä tähän maailmaan. Jos olisin terve, muuttaisin johonkin korpeen missä ei ikinä tarvitsisi tavata ihmisiä ellei haluaisi, mutta sairaseläkeläiselle se on mahdotonta rahan takia.
Suomalaiset itsemurhat
9
377
Vastaukset
- kerro sitten
Tuntuu oudolta, että et halua muuttaa kun oletat että seuraavassakin asunnossa on pahat naapurit? Tämä panee epäilemään mikä on todellinen pahan olon syy. Kokeile ainakin ja jos sama toistuu niin silloin voit alkaa epäilemään, että ongelma onkin lähempänä?
- kuoleva
Olen kokeillut! Sama ongelma oli edellisessä asunnossa. liekö vika sitten minussa? Muutin nimenomaan siksi etten kestänyt naapuria joka laittoi postiluukusta ilkeitä kirjeitä jne. Olin varma ettei sama voisi toistua mutta niinpä vain toistui ja siksi syyttelen naapureita enkä itseäni. Koska minulla on kymmenen vuoden aikana ollut vain kivoja naapureita. Tuskinpa kukaan tätä edes lukee...
- sama alkuperäinen
kuoleva kirjoitti:
Olen kokeillut! Sama ongelma oli edellisessä asunnossa. liekö vika sitten minussa? Muutin nimenomaan siksi etten kestänyt naapuria joka laittoi postiluukusta ilkeitä kirjeitä jne. Olin varma ettei sama voisi toistua mutta niinpä vain toistui ja siksi syyttelen naapureita enkä itseäni. Koska minulla on kymmenen vuoden aikana ollut vain kivoja naapureita. Tuskinpa kukaan tätä edes lukee...
Ja vielä kuka voi väittää etteivät suomalaiset olisi ilkeitä. Ei tarvitse tuntea kuin pari ulkomaalaista sen huomatakseen:( Tuo empatiaa 1 on varmaan ulkomaalainen tai sitten poikkeus:)
- JonesHenry
sama alkuperäinen kirjoitti:
Ja vielä kuka voi väittää etteivät suomalaiset olisi ilkeitä. Ei tarvitse tuntea kuin pari ulkomaalaista sen huomatakseen:( Tuo empatiaa 1 on varmaan ulkomaalainen tai sitten poikkeus:)
Se Suomalaisten "ilkeys" on suoraan sanoen aika suhteellinen käsite. Suomalaiset on vaan hieman töykeitä. Verrattuina eräisiin muihin maihi Suomi suoraan sanoen on aika vieraanvarainen paikka;
http://nazret.com/blog/index.php/2005/12/12/left_wing_monster_mengistu_hailemariam
http://nazret.com/blog/index.php/2011/12/12/ethiopia-the-art-of-bleeding-a-country-dry-ethio-corruption-inc-unlimited
- empatiaa1
Ei kannata hakea arvostelua itsensä ulkopuolelta. Ole armollinen itsellesi ja unohda ulkopuoliset. Opettele rakastamaan itseäsi, pahan olon syynä lienee se, että et itse ole hyväksynyt itseäsi. Ilkeitä ihmisiä on ollut aina ja tulee olemaan jatkossakin, mutta heillä on omat syynsä siihen. Ollan armollisia toisiamme kohtaan. Muista että olet arvokas juuri omana itsenäsi, eikä sinun tarvitse muuttua miksikään muuksi. Kauniita kevätpäiviä sinulle!
- JKOP
NIIINKKÖ
- Rigjjk
Se, miksi Suomessa tehdään paljon itsemurhia, on oikeastaan tilastoharha. Suomessa kuolemansyyn selvitys on varmasti tarkinta koko maailmassa. Ruumiinavauksia tehdään paljon verrattuna moneen muuhun maahan. Monessa maassa itsemurha on häpeä kulttuurissa, joten sitä ei kovin mielellään merkata kuolinsyyksi. Eikä tehdä niitä kuolemansyyntutkimuksia ollenkaan niin paljon. Toki tämä "katajainen kansa rypee itsesäälissään" kuten laulukin kertoo, eli kai täällä vähän synkkiä ollaan.
- Rip, some cute woman
Eräs tutun frendin tyttöystävä teki juuri ilmeisesti itsemurhan lääkeillä ja löytyi ulkoa menetyneenä muutaman päivän jälkeen.
Surullisia juttuja, kun asialla on vasta nuori ihminen joka on niin hukassa, että tekee sellaisen ratkaisun. Surullista. :'(
Olen sitä miettinyt miksi suomalaiset ovat näin itsetuhoisia ja ehkä täällä toisen kunnioittaminen ja arvostaminen omana itsenään joskus puuttuu tässä tuotantoyhteiskunassa. Täällä ollaan usein myös tälläisiä loppuun poltettuja duracell pupuja siinä menossa heikommat jää jalkoihin ja tekevät monien asioiden summana itsemurhan.
Voimia kaikille läheisensä itsemurhaan menettäneille. Kunnioittakaa toisianne ja tukekaa, jos on vaikeaa.- Insomina
Itse en ymmärrä koko itsemurhaa tai sitä että mikä voi ajaa ihmisen siihen tilaan. Ei asiat voi olla niin huonosti kenelläkään aina sieltä pohjalta voi ponnistaa ylöspäin. Olen itse käynyt siellä pohjalla useammankin kerran ja joskus on joku vielä heittänyt lapionkin perään mutta aina olen sieltä hampaat irvessä noussut ja nyt menee jo kohtalaisen hyvin. Mulla alkoi vankilakierre 18 vuotiaana ja omat sukulaiset hylkäsivät minut lopulta, eb ole päivääkään ollu heille katkera vaan enemmänki ymmärtänyt heitä ja hävennyt omia tekemisiäni. Nyt ikää 28v vapaalla ollut n.2v ja olen saanut viimein vakituisen työpaikan jossa teen todella mielelläni töitä vaikka vouti vie ison osan palkasta. Ihminen voi aina ponnistaa ylöspäin eikä katkeroitua itsellensä tai läheisillensä. Tietenki hölmöilyjä pitää ja kuuluukin katua mutta ei pidä silti elää menneessä ja muistella jokaista iskua minkä on elämässään saanut vasten kasvoja. Pitää vaan ottaa se lapio käteen ja alkaa luomaan uutta pohjaa elämälle vaikka se raskasta välillä onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481199Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101139- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733