No minä sain kanssa ahdistukseen näitä ketipinoreita.Heti kun sain yksityiseltä näitä niin otin 25 mg vitutukseen heti,kävin huolto asemalla syömässä jonka jälkeen alkoi vaikuttamaan niin voimakkaasti että sain vaivoin raahauduttua huolto asemalta autooni.Mieheni yritti soittaa mutta puheesta ei olisi tullut mitään niin en viitsinyt vastata siihen ollenkaan(olis luullut että olin humalassa)..Heräsin aamupäivästä siihen että aseman mies koputtaa ikkunaan.Lääkäri sanoi että näitä voi ottaa aamusta 3 jos tuntuu siltä,miten ihmeessä pääsisin sen jälkeen töihin?Mummollenkin oli määrätty näitä,se sano kans et taju oli lähteny ku näitä otti ja se oli ottanu vielä itä keskuksessa ja viety ambulanssilla sairaalaan kun oli ulosteet housussa maannut käytävällä niin ne oli luullut että oli humalassa.
ketipinor
44
6332
Vastaukset
- se ei ole lääke
Ja tätä lääkettä markkinoidaan parhaillaan vastauksena kaikkeen!
Minäpä ehdin syödä tätä pari kuukautta ennen kuin tajusin, että valtava väsymykseni, ahdistus, psykoositilat eivät ole sisäsyntyisiä vaan tämän lääkkeen tuomia sivuvaikutuksia.
En ole syönyt tätä muotilääkettä puoleenvuoteen enkä syö.
Toivottavasti ei syö kukaan muukaan?- KUN ON.......
Näitä kauhukertomuksia lukenut, valittakaa Fimealle, kyllähän tuon myrkyn syöttämisestä on tultava loppu, ne lääkkeet pitäisi olla mielisairaaloissa lukkojen takana ja yleensä kaikki neuroleptit. Masennuslääkkeetkin pitäisi olla psykiatrian tarkassa valvonnassa, terv. keskus lääkärit ei tiedä haittavaikutuksista.
Paniikkiin låheiselle määrättiin SSRI lääkettä, 3v syönyt ja persoona on muuttunut, saa hirveitä raivokohtauksia, huutaa kurkku suorana, ei välitä , että naapurit häiriintyy keskellä yötä, itku, katumus, anteeksipyyntö on vierasta ne on poistunut lääkkeiden myötä, kylmä kova tunteeton tuli, ennen oli tunteellinen kiltti ja kysymys on rakkaasta läheisestä ihmisestä. - psykopaattipsykiatri
KUN ON....... kirjoitti:
Näitä kauhukertomuksia lukenut, valittakaa Fimealle, kyllähän tuon myrkyn syöttämisestä on tultava loppu, ne lääkkeet pitäisi olla mielisairaaloissa lukkojen takana ja yleensä kaikki neuroleptit. Masennuslääkkeetkin pitäisi olla psykiatrian tarkassa valvonnassa, terv. keskus lääkärit ei tiedä haittavaikutuksista.
Paniikkiin låheiselle määrättiin SSRI lääkettä, 3v syönyt ja persoona on muuttunut, saa hirveitä raivokohtauksia, huutaa kurkku suorana, ei välitä , että naapurit häiriintyy keskellä yötä, itku, katumus, anteeksipyyntö on vierasta ne on poistunut lääkkeiden myötä, kylmä kova tunteeton tuli, ennen oli tunteellinen kiltti ja kysymys on rakkaasta läheisestä ihmisestä.sekö on hyväksyttävää että suljetaan ihmisiä mielisairaaloihin ja siellä kidutetaan neurolepteillä niitä ressukoita?
psykiatria ja neuroleptit ovat natsismia ja pitäis kieltää kokonaan - särkyäkö?
näin on.mene lekurille ja valita polven särkyä niin lääkäri määrää sinulle ketiapiinia.koska polven särky on yleensä psyykkistä.ja ko.lääkkeet maksaa satoja euroja!
- Seroquel67
psykopaattipsykiatri kirjoitti:
sekö on hyväksyttävää että suljetaan ihmisiä mielisairaaloihin ja siellä kidutetaan neurolepteillä niitä ressukoita?
psykiatria ja neuroleptit ovat natsismia ja pitäis kieltää kokonaanKirjoituksestasi voi päätellä muutamia asioita: et tiedä psykiatriasta, mielensairauksista, farmakologiasta etkä natsismista mitään, ja tarvitsisit joko psykiatrista hoitoa tai lääkkeitä tai molempia.
Itse käyttänyt patologiseen,unettomuuteeni 400mg, 8 vuosi menossa eikä taju minnekään ole lähtenyt, mutta pystyn juuri ja juuri nukkumaan 5-6 tuntia.
Ilman niitä olisin zombi ja ajautuisin sairaala-asukiksi - 0+15
Seroquel67 kirjoitti:
Kirjoituksestasi voi päätellä muutamia asioita: et tiedä psykiatriasta, mielensairauksista, farmakologiasta etkä natsismista mitään, ja tarvitsisit joko psykiatrista hoitoa tai lääkkeitä tai molempia.
Itse käyttänyt patologiseen,unettomuuteeni 400mg, 8 vuosi menossa eikä taju minnekään ole lähtenyt, mutta pystyn juuri ja juuri nukkumaan 5-6 tuntia.
Ilman niitä olisin zombi ja ajautuisin sairaala-asukiksiEi ihme, että on unettomuutta tuollaisen käytön jäljiltä.
- Seroquel67
0+15 kirjoitti:
Ei ihme, että on unettomuutta tuollaisen käytön jäljiltä.
Rakas ihminen, kyllä se meni niin päin, että ensin oli unettomuus. Ajatteletko mitään ennen kuin kirjoitat?! Univaikeudet alkoivat jo lapsena ja pahenivat kokoajan. Nukahtamislääkkeistä ja unilääkkeistä ei ollut mitään apua, koska kyseessä on patologinen Insomnia, kuten kerroin.
Kun ei kahteen vrk nuku, niin sitä syö vaikka ulostetta, koska kolmannen aikana iskevät jo pahemmat hallusinaatiot ja seuraavaksi tulee kuolema. Onneksi löytyi tämä lääke, vaikka tiedän miten vahingoittavasti se vaikuttaa esimerkiksi aivoihin. Vaihtoehtona kuitenkin on kuolema. En voi enkä aio ryypätä itseäni joka ilta uneen. Myöskään morfiinia ei ole tarjolla. - 44z4
Seroquel67 kirjoitti:
Rakas ihminen, kyllä se meni niin päin, että ensin oli unettomuus. Ajatteletko mitään ennen kuin kirjoitat?! Univaikeudet alkoivat jo lapsena ja pahenivat kokoajan. Nukahtamislääkkeistä ja unilääkkeistä ei ollut mitään apua, koska kyseessä on patologinen Insomnia, kuten kerroin.
Kun ei kahteen vrk nuku, niin sitä syö vaikka ulostetta, koska kolmannen aikana iskevät jo pahemmat hallusinaatiot ja seuraavaksi tulee kuolema. Onneksi löytyi tämä lääke, vaikka tiedän miten vahingoittavasti se vaikuttaa esimerkiksi aivoihin. Vaihtoehtona kuitenkin on kuolema. En voi enkä aio ryypätä itseäni joka ilta uneen. Myöskään morfiinia ei ole tarjolla.Sinunhan se päätös loppukädessä on. Jos haluat ottaa nappia uniongelmiin niin eihän siinä kellään ole lupaa sanoa, että et saa ottaa. Sinähän ne haitatkin kannat eivätkä ne muut.
- Anonyymi
särkyäkö? kirjoitti:
näin on.mene lekurille ja valita polven särkyä niin lääkäri määrää sinulle ketiapiinia.koska polven särky on yleensä psyykkistä.ja ko.lääkkeet maksaa satoja euroja!
Ketipinor ei kyllä ole kovinkaan hintava lääke. 100×100 mg 8,90 €. Riittää itselleni tämänhetkisellä annostuksella n. 50 päiväksi.
- Anonyymi
Seroquel67 kirjoitti:
Kun ei kahteen vrk nuku, niin sitä syö vaikka ulostetta, koska kolmannen aikana iskevät jo pahemmat hallusinaatiot ja seuraavaksi tulee kuolema. Onneksi löytyi tämä lääke, vaikka tiedän miten vahingoittavasti se vaikuttaa esimerkiksi aivoihin. Vaihtoehtona kuitenkin on kuolema. En voi enkä aio ryypätä itseäni joka ilta uneen. Myöskään morfiinia ei ole tarjolla.Piripäät valvoo joskus viikonkin putkeen, vetävät lisää etteivät vaan nukahtais.
- Turha kuolema
Miksi ihmetellään itsemurhien määrää? Unettomuuteen ja masennukseen annetaan ketipinoria. Elämästä tulee helvettiä ja kun lopettaa vaikka hitaasti ja pitkällä aikajanalle, niin ei pysty enää nukkumaan. Apua - hoitoa et siihen saa. Jos valittaa, niin lisätään lääkitystä.
Totaalinen umpikuja, johon ei ole ratkaisua. Saa sitten itse päättää käyttääkö ketipinoria ja kuolee, lopettaa sen käyttö ja kuolee, vai "helppo" ratkaisu: kuolee oman käden kautta? Mitä muita vaihtoehtoja jää?
Sitä vaan miettii, kun on vielä nuori ja haluaisi elää. - EB61
Kyllä minä ainakin mieluummin käytän lääkettä kuin elän elämäni kärsien. Marisijat jotka eivät halua käyttää lääkkeitä olkoon käyttämättä jos kerran pärjäävät ilmankin. Mutta miksi he sitten ovat menneet lääkäriin valittamaan vaivojaan? Ei kai kukaan lääkäri niitä lääkkeitä tule kotiin väkisin tyrkyttämään!
Minä olen käyttänyt Ketipinoria nyt monta kuukautta ja ainakin masennus ja unettomuus ovat pysyneet kurissa! Mitään sivuoireita en ole saanut muuta kuin uneliaisuus (mikä onkin hyvä) ja hetkellinen sydämen tykytys lääkkeen otettuani. En koe Ketiä mitenkään pelottavana lääkkeenä, minulle se sopii ja aion käyttää sitä loppuikäni mikäli tarve vaatii.- lääkkeet tappaa
Käytä sitten vaan mutta sydän ei usein kestä noita myrkkyjä noin 10 vuotta kauemmin...
- Kannusaarinen
Just noin. Mulla menee iltaisin 200 mg Ketipinor ja 200 mg Seroquel Prolong eli yht. 400 mg ketiapiinia. Se on tarkoitettu sekä kaksisuuntaisen tasoittamiseen että nukkumiseen. Ainoa sivuoire on suun kuivuminen. Ne, joille ko. lääke ei sovi, puhukoon asiasta lekurin kanssa ja vaihtakoon lääkitystä; aika vittumaista tulla tänne pelottelemaan muita lääkkeen käyttäjiä.
- niinpäseon
Kannusaarinen kirjoitti:
Just noin. Mulla menee iltaisin 200 mg Ketipinor ja 200 mg Seroquel Prolong eli yht. 400 mg ketiapiinia. Se on tarkoitettu sekä kaksisuuntaisen tasoittamiseen että nukkumiseen. Ainoa sivuoire on suun kuivuminen. Ne, joille ko. lääke ei sovi, puhukoon asiasta lekurin kanssa ja vaihtakoon lääkitystä; aika vittumaista tulla tänne pelottelemaan muita lääkkeen käyttäjiä.
nimenomaan
- Pattitilanne
Ketipinorin pakkausselosteessa lukee:"Antipsykoottiset lääkkeet, joihin Ketipinorin kuuluu, saattavat aiheuttaa rytmihäiriöitä, jotka voivat olla vakavia ja vaikeimmissa tapauksissa kuolemaan johtavia." Tämän kaikki voivat lukea vapaasti pakkausselosteesta. Minä olen nyt siinä tilanteessa, että käytettyäni vuosia kyseistä lääkettä suurella annoksella, niin nyt sydämeni ei enää kestä sitä lääkettä ei pienen pientä murentakaan , vaan aiheuttaa niin vakavaa sydänoirettä, että ketipinorin käyttö on täysin mahdotonta. Tilanteessa; ei voi käyttää Ketipinoria, mutta ei pysty nukkumaan lainkaan ilman sitä. Tosi ihanaa, hyvä unilääke.
- Pannu
Pannusaarinen. Mitä ihmettä sinä pelkäät? Jos lääke käy ilman haittoja, ole onnellinen ja nauti elämästäsi. Niille jolle se ei käy, heillä on oikeus kertoa siitä täällä, että muutkin tajuaisivat kiinnittää huomiota sivuvaikuksiin, eivätkä heti uskottele itselleen että nyt minun sairauteni onkin pahentunut vaikka hoito (lääkkeet) on päällä.
Vai pelottaako sinua sittenkin tulevaisuus lääkkeen kanssa? - Äkkikuolema.
En pelkää mittän, mutta en halua turhia sivuvaikutuksia lääkkeestä, joka rapauttaa aivot pitkässä juoksussa. Lääke avaa ja sulkee reseptoreita, kunnes niistä tulle liian herkät toimiakseen ilman lääkettä. Siksi ketiapiinin lopetukseen kuolee herkästi. Se tosin lukee pakkausselosteessakin: Sivuvaikutuksena selittämätön äkkikuolema. Mietippä tätä asiaa.
Unettomuuteen tuota lääkettä ei kannata käyttää, koska se ei alunperinkään ole siihen tarkoitukseen kehitetty. Unilääkkeet ovat erikseen.
Unettomuuteen tälläinen luonnonmukainen vinkki: Jos kärsit unettomuudesta, niin kokeile melatoniinia ja 5-htp:tä samaan aikaan illlalla ennen nukkumaan menoa. Nukahdat taatusti ja lepäät mukavasti aamuun asti ja olet silloin täysin virkeä. Kummatkin luontais tuotteet saa ilman respaa. 5-htp luontaistuote kaupoista ja melatoniinin saa apteekista 1mg.- taikanappejako
Todella raskasta paskaa tekstissäsi, melatoniini on aivan yhtä tyhjän kanssa ja ei taatusti nukuta kuin pientä prosenttia ihmisistä ja senkin luultavasti enimmäkseen lumevaikutuksena. Lisäksi tuo äkkikuolema on tyypillistä paskaa, tuskin kukaan on "äkkikuollut" ketipinoriin. Ainoa mistä olen samaa mieltä, on tuo että ketipinor on kyllä ihan helvetin karmea lääke, mutta alkuun kyllä nukuttaa vaikka norsun. Itse pitäydyn kuitenkin bentsoissa jotka tuntuu todella paljon turvallisemmilta kuin ketarit, ja niistä tulee parempi olokin, rento ja letkeä. Jo heti ekasta Ketipinorista huomaa ( sitten joskus 12 h tajutonta unta nukuttuaan) että jos tätä alkaa popsimaan niin kuuppa pehmenee ennen pitkää.
- Noita Nokinenä
Höh höh. Melatoniini ei todellakaan toimi, jos on vähääkään vaikeammista unihäiriöistä kyse.
- EB61
Saanko kysyä, mikä Ketipinorissa aiheuttaa sydänkohtauksen? Kuinka monesta tällaisesta te olette kuulleet? Saisinko linkin tällaiseen tapaukseen, missä on satavarmaa että kuolema on seurausta Ketin käytöstä? Kyllä varmasti Ketin käyttäjiäkin kuolee sydänkohtaukeen siinä missä muitakin ihmisiä! Ja jos lääke olisi niin vaarallinen, niin aivan varmasti se otettaisiin pois myynnistä!
Ihan turhaa paskaa ja pelottelua koko homma!- kettiiis
Olet täysin oikeassa.
- Uhri.
Kyllä ne oikeesti on vaarallisia, itekkin käytin siis pakolla jopa puol vuotta jos yliki, lopetin salaa ja aloin piilottelemaan nappeja en paljasta missä, koska kukaan ei tajunnut arvata sitä! Käytön aikana olin kiihtynyt, väsynyt nukuin siis epäterveellisen paljon, hengenahdistus paheni, sydämen syke sekoili, pakkoliikkeitä tuli ja pakko-oireet paheni, nytkin kun lopetin ne pakko-oireet ei oo lähteny eikä ennen sitä myrkkyä ees ollu näitä muistelen, astma pahentu ja sydämen sykekkin oon jääny sekoilemaan välillä, hengen ahdistus jäi ja juoksemaan en pysty enää läheskään niin paljoa mitä ennen... että semmosta, ketipinorit ja seroguelit pitäisi kaikki kieltää laissa, ja kyllähän se on tullu jo monelle selväks et ne on MYRKKYÄ! Jotka tappavat ihmisen hitaasti ja varmasti ja jättävät pysyviä haittoja käytön jälkeenkin!!!!!!!!!
- EB61
Niin odotan edelleenkin jotain todistusaineistoa väitteidenne perustaksi! Ei kuulu eikä näy???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 678 - 678
Omakohtaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä, siinä minulle näyttöä ihan tarpeeksi.
Täällä olen moneen otteeseen tästä lääkkeestä kirjoittanut ja tuonut esille sen kauheat vaikutukset. Mitään postiviistä en voi sanoa tästä Ketipinorista.. tottahan sanoisin, jos jotain hyvää olisi.
Haluan omakohtaisilla kokemuksilla tuoda esille nämä haittapuolet, jotta ihmiset voisivat lukemansa perusteella edes miettiä kaksi kertaa kannattaako tämä lääke aloittaa tai jatkaa sen syömistä.
Mielestäni tätä lääkettä voisi syöttää ainoastaan henkilöille, joilla on esim trauman seurauksena päänvamma jonka vuoksi he ovat agressiivisiä tai pitkä päihdeongelma jonka vuoksi aivot ovat kärsineet vaurioita ja tarvitsevat tämän vuoksi lääkehoitoa.
Ei missään nimessä lieville bipoille, masentuneille, psykoosista kärsineille jne
Tuo lääke tappaa ihmisen mielen, järjellisen ajattelun ja kaiken mistä inhimmillisyyys muodostuu. - Anonyymi
678 - 678 kirjoitti:
Omakohtaisia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä, siinä minulle näyttöä ihan tarpeeksi.
Täällä olen moneen otteeseen tästä lääkkeestä kirjoittanut ja tuonut esille sen kauheat vaikutukset. Mitään postiviistä en voi sanoa tästä Ketipinorista.. tottahan sanoisin, jos jotain hyvää olisi.
Haluan omakohtaisilla kokemuksilla tuoda esille nämä haittapuolet, jotta ihmiset voisivat lukemansa perusteella edes miettiä kaksi kertaa kannattaako tämä lääke aloittaa tai jatkaa sen syömistä.
Mielestäni tätä lääkettä voisi syöttää ainoastaan henkilöille, joilla on esim trauman seurauksena päänvamma jonka vuoksi he ovat agressiivisiä tai pitkä päihdeongelma jonka vuoksi aivot ovat kärsineet vaurioita ja tarvitsevat tämän vuoksi lääkehoitoa.
Ei missään nimessä lieville bipoille, masentuneille, psykoosista kärsineille jne
Tuo lääke tappaa ihmisen mielen, järjellisen ajattelun ja kaiken mistä inhimmillisyyys muodostuu."Tuo lääke tappaa ihmisen mielen, järjellisen ajattelun ja kaiken mistä inhimmillisyyys muodostuu."
Itse Ketipinorin lisäksi toista iltalääkettä ottavana olen kyllä 100 %:sesti eri mieltä: oma järkeni ja mieleni on kirkastunut, ja se minuus on löytynyt jälleen sieltä masennuksen sumun keskeltä. Se näiden lääkkeiden tarkoitus on: tuoda se OIKEA SINÄ pois sieltä masennuksesta.
Mutta siitä pääsemme kysymykseen: kuinka kauan näitä nappeja sitten pitää syödä? Itse haluaisin ajaa alas kaikki lääkkeet lopulta.
- tilulilii1
Ketipinor määrättiin minulle iltaisin otettavaksi, ahdistukseen ja unensaantiin.
Olisko ollut se pienin annos 25mg, jonka ottamisesta meni n.15min ja makasin sängyssä sikiöasennossa, valveunessa(painajaisessa) ja olo oli todella kauhea.
Tuota painajaista kesti kolmisen tuntia ja siihen loppui ko. lääkkeen käyttö.
Psykiatri oli vielä sitä mieltä, että itse vain kuvittelin koko asian... Kehotin häntä itse mussuttamaan noita nappeja. Kai ne joillekin jotain apua tuo, minulta meinasi viedä vähänkin järjen.
Nyt masennuksen ja ahdiston hoidossa, varmaankin kymmenes eri yhdistelä; Valdoxan, Voxra, Lyrica, Xanor, Tenox ja Stella.
Eipä juurikaan hyötyä ole.
Bentsoilla pärjään työelämässä, muuten elämä on yksi iso vitsi. Jatkuvaa ahdistusta, masennusta yms.
Taidan seuraavaksi ehdottaa lääkärille että ajetaan alas nuo lääkkeet, bentsoja lukuunottamatta kaikki, kun ei niistä elämä kohene millään tavoin.
Jaksamisia kaikille - EB61
Eli siis mitä kokemuksia 678 - 678:lla on? Sydänkohtaus, äkkikuolema vai mitä? Jokaisella lääkkeellä on alkuun epämiellyttäviä oireita jotka muistuttavat samnkaltaisia oireita mihin kyseistä lääkettä on määrätty.
Parin kolmen viikon jälkeen oireet yleensä helpottavat tai jos eivät niin silloin voidaan vetää johtopäätös, että lääke ei ole potilaalle sopiva. Jos sen sijaan nostetaan vähitellen annosta, niin oireet voivat tietenkin jatkua viikkoja.
Itse aloitin Ketin monta kuukautta sitten, ja nyt voin sanoa, että alkaa olla hyvä ja tasapainoinen olo. Eli kannattaa olla kärsivällinen ennen kuin arvostelee lääkettä koska voi olla että se ei ole alkanut vielä edes vaikuttaa.- Anonyymi
Jep, kaikki mömmöt ottavat oman aikansa ennen kuin alkavat nk. "potkia". Tämän tietää jokainen pilveä kokeillut tai mitä tahansa pillereitä napannut. Toisilla "reseptorit aukeavat" helpommin kuin toisilla. Moni on juuri esim. kannabiksestakin sanonut "ettei se vaikuttanut mitenkään", joten sitä ei ole sen jälkeen ollut intoa kokeilla uudestaan. En kannusta ketään päihteiden käyttöön. Kyllä selvä elämä on parasta. Jos viihdekäyttönä haluaa itseään jollakin kemikaaleilla säädellä ylös tai alas, niin siitä vain. Mutta olkaa varovaisia.
Tarinan opetus lyhykäisyydessään: kaikki aineet vaikuttavat hieman eri tavalla eri yksilöillä ja joskus ensimmäinen kokeilukerta voi tuottaa erilaisen tuloksen, kun oli haluttu — tai ei minkäänlaista efektiä lainkaan.
- ketipiiiinooori
käy samalla lekurilla just kun olet ottanut lääkärin määräämään lääkkeen.ja sano sille,että kokeile!ois hauska nähdä miten arvollinen lääkäri ottaa seuraavan potilaan?
- toimiitoimiiei
Toi on niin yksilöllistä, ettei siitä oikeastaan voi edes väitellä. Itse sain joskus seroquelia 25mg. Söin niitä ilman toleranssia neljä levyä ja sain nukuttua ehkä kolme tuntia.
- Leena721
Lääkärit ite päivystää ja tienaa fyrkkaa ja sitten pitäisi ite toimia kuin joku Big Ben. Mutta lääkkeet on hyväksi, ja taitavat lääkärit Luoja lahja. Se Berry on kyllä ollut paras mitä mulla on toistaiseksi ollut, kysykääpä siltä neuvoja.
- huoli
Minulla on ketipinor 300mg illalla nukkumaan mennessä, jos jää illalla ottamatta tulee heti vieroitusoireet. Vapina,päänsisäiset humahdukset, hikoilu, tuskaisuus, ahdistus levottomat jalat.
- kidutettu.
1. Osa neuroleptien haittavaikutuksista ilmenee parin viikon sisällä lääkityksen aloittamisesta, mutta toiset haittavaikutukset saattavat ilmetä vasta kuukausia tai vuosia lääkityksen aloittamisen jälkeen.[5]
2. Neuroleptien korkea-annoksinen, pitkäkestoinen käyttö voi aiheuttaa pysyviä vahinkoja aivojen tunne-elämää ja älyllisiä toimintoja sääteleville osille[6]. Tämän johdosta niiden käyttö tulisi rajoittaa lyhimpään tarpeelliseen määrään ja aikaan, sekä ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.
3. Neuroleptien säännöllinen pitkäaikaiskäyttö voi johtaa myös tardiiviin dyskinesiaan, joka ilmenee useimmiten suun ja kielen, joskus myös vartalon lihasten matomaisina pakkoliikkeinä, kasvojen nykimisenä tai vapinana.[5][7]Tardiivi dyskinesia on sitä yleisempää, mitä pidempään lääkitystä on käytetty. Oireyhtymä korjautuu hyvin hitaasti lääkityksen lopettamisen jälkeen ja jää usein pysyväksi. [7][6].
4. Neuroleptit voivat aiheuttaa haittavaikutuksia myös motoriikan, aineenvaihdunnan, immuunipuolustusjärjestelmän ja sydän-verisuonielimistön alueilla. [8]
5. Neuroleptit lamaavat autonomista hermostoa mikä voi johtaa mm. ummetukseen ja suun kuivumiseen. Neuroleptit aiheuttavat usein myös väsymystä. Monet neuroleptit lihottavat ja ne voivat aiheuttaa vakavia, kuolemaanjohtavia sydänhäiriöitä.
6. Neuroleptien aiheuttamiin neurologisiin haittavaikutuksiin kuuluvat epileptiset kohtaukset ja kognitiiviset häiriöt, kuten muistin ja ajatustoimintojen heikkeneminen[9][10].
7. Neuroleptit voivat aiheuttaa myös kiihtyneisyyttä, hallusinaatiota, sekavuutta ja näköhäiriöitä[11][10]. Neuroleptien käyttö lisää merkittävästi vanhusten kaatumistapaturmia[12][13][14]. Lisäksi neuroleptien on todettu nopeuttavan dementiaa[3].
8. Neuroleptit saattavat aiheuttaa ekstrapyramidaalioireita, jotka ilmenevät kaulan, niskan, silmien ja vartalon lihasten kivuliaina kouristuksina, pakonomaisena motorisena levottomuutena, lepovapinana, köpöttävänä kävelynä, motoriikan hidastumisena, lihasjäykkyytenä tai kasvojen ilmeettömyytenä.[7] Neuroleptit saattavat aiheuttaa epileptisia kouristuskohtauksia myös ei-epileptikoille[15].
9. Neuroleptien pitkäaikaiskäyttö voi johtaa kyvyttömyyteen kokea nautintoa. Lisäksi neuroleptit aiheuttavat usein sukupuolitoimintojen häiriöitä.[9]
10. Neuroleptien käyttö johtaa joskus pahanlaatuiseen neuroleptioireyhtymään. Neuroleptioireyhtymä kehittyy yleensä lääkityksen muutoksen jälkeen vuorokauden tai muutaman viikon kuluttua. Yleisimpiä oireita ovat vaikea lihasjäykkyys, vapina, kuume, vireyden heikkeneminen ja autonomisen hermoston toiminnan häiriöt.[16]
11.Epätyypilliset neuroleptit, erityisesti olantsapiini, aiheuttavat perinteisiä neuroleptejä enemmän painon nousua.lähde?
12. Neuroleptien käyttö lyhentää huomattavasti käyttäjiensä elinikää kohonneen itsemurhariskin ja keskushermoston toimintahäiriöiden aiheuttamien sairauksien takia.
13. Neuroleptien säännöllinen pitkäaikaiskäyttö voi johtaa aivojen koon pienemiseen muutamassa vuodessa 10%:lla (http://fi.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottinen_l%C3%A4%C3%A4ke)
Siinä on todistusaineistoa nimimerkki: EB61:selle, että naura vaan vielä ja määrää vaan lisää, niin alkaa kyllä jo nukkumaan pois pikkuhiljaa, sitähänsä toivot..
Tv. alistettu psykiatrinen potilas. - alistettu minäkin.
Nimimerkki: huoli, en uskalla muuta sanoa tilanteeseesi, mutta mm. levottomiin jalkoihin auttaa rivatril eli yks bentso, niissä on paljon vähemmän sivuvaikutuksia ja paljon turvallisempia mielestäni, itekkin oon entinen myrkytetty just noilla ketipinoreilla, käytän nykysin vain tilapäisesti bentsoja ja oloni on paljon terveempi, ketinor ei edes ole kyseiseen vaivaani, ja on kyllä tullu huomattua ettei siitä oo muuta kun haittaa, sitä määrätään nykysin joka vaivaan, lääkäreillä on joku ihme muoti-kuume noista neurolepteistä ja ssri -lääkkeistä..
- jooooooooooooooopajo
No ompa taas hysteriaa liikkeellä. Olen käyttänyt ketiapiinia noin 8 vuotta ja ajatellut lopettaa sen. Minulla meni 600mg ja nyt olen vähennellyt vuodessa että menee nyt 50mg, En oikeistaan ole muuta huomannut kuin nukkuu vähän kevyemmin. Harrastan kestävyys urheilua eikä minulla ole ollut mitään sydän ongelmia vaikka olen kokoajan liikkunut ja vähennellyt samalla.
- Sparin
Ketipinor=sparine, vanhanajan neurolepti, joka vaikuttaa motoriikkaan.
- KetiMies
Voi hyvät hyssykät ! No Sparinella ja Ketipinorilla ei ole sitten muuta yhteistä kun se, että ne ovat neuroleptejä. Siinäkin perheessä ihan eri planeetalta. Ketipinorhan on atyyppinen ja Sparine ikivanha. Sparinen myynti Suomessa lopetettiin, koska todettiin ihan liian toksiseksi ja moni vetikin siitä viimeiset överinsä. Unilääke potentiaali oli todella hyvä Ketipinoriin verrattuna ja itsellenikin sain sitä vielä myynnin Suomessa loputtua Tanskasta, Psykiatrin lääkintöhallitukselle tekemän lupahakemuksen perusteella. Vähän tämän jälkeen Yliopiston apteekki alkoi tätä kysynnän vuoksi itse valmistaa ja on myynnissä edelleen; Promazin hydroclorid. 50mg. Yllättävän moni vakavasta unettomuudesta kärsivä on tästä avun saanut. Atyyppisiin verrattuna Promazin mielestäni kasvattaa hiukan toleranssiaan joten parhaiten toimii 'tarvittaessa' käytettynä. Itse otan yleensä vasta vuorokauden valvottuani. Annoskaista on aika laaja; 50mg-200mg kokeilemalla annos selviää mutta toden totta sitä ei kannata eikä hyödytäkään kasvattaa tosin toimii tässäkin tilanteessa päinvastoin kuin Ketipinor. Ketipinorille on aika tyypillistä, että pienemmät annokset nukuttavat ja aiheuttavat sekavuutta. Ei nyt tosin mikään 25mg kuin ehkä hyvin harvoilla. Annosta reilusti nostettuna aika usein nämä itselleni, haittavaikutukset häviävät (nyt 600mg bipo 2) Eipä mitään sivuvaikutuksia ja ihan kiitettävästi tasaa terävimmät 'huiput' niin hypomanialta kuin depressioltakin. En missään tapauksessa lähde yleistämään, koska moni kohtalotoveri on näitä molempiakin huonolla menestyksellä kokeillut. Lääkkeensiedossa olemme niin yksilöitä, että näistä asioista on aivan turha peistä taittaa. Hyvää tulevaa vuotta kaikille...!
- Kammottaa
Tästä lääkkeestä on myös minulla aivan järkyttävä kokemus.
Mulla 25 mg oli tarkoitettu unta parantamaan ja tabletinotto illalla. Mulle riitti viikko sitä kokeilua.
Ketipinorin otettuani nukuin kuin tukki. Aamuisin olin tokkurainen. Enkä oikeastaan hereillä kunnolla koko päivänä.
Olo oli tosi välinpitämätön. En viitsinyt käydä edes hampaita pestä! Ei kiinnostanut.
Ystävättäreni on syönyt tätä joitakin vuosia. Hänestä huomaa, että liikkeet ovat hidastuneet ja samoin reaktiokyky. Kävelykin mennyt tosi huonoksi. Hän vaan jatkaa lääkkeen syöntiä, koska lääkäri on määrännyt. - wherewebelong
- Anonyymi
Ketipinoriin tottuu, ystävät hyvät. Itse vedin 400 mg päivässä: 100 mg aamulla ja 300 mg nukkumaan mennessä. Alussa pienikin määrä, kuten 25 mg saattaa laittaa vintin aika pimeäksi — ja laittaakin. Itsekin soitin seuraavana päivänä vihaisena lekurille, kun olin ensimmäisen kerran ottanut iltalääkkeenä Ketipinoria: olin aamulla aivan tööt. Sanoin etten tuollaista kamaa kyllä enää ota, mutta onneksi hoitohenkilökunta sai minut suostumaan hieman pidempään kokeiluun, joka sitten alkoikin sujumaan — ja mikä tärkeintä — tuottamaan tulosta masennuksen, mielialojen vaihtelujen, ahdistuksen, persoonallisuushäiriöiden ymv. kanssa. No, en tuosta persoonasta mene vannomaan: taidan olla melkoisen viallinen ihminen, kun tällaiseksi menin syntymään...
Sittemmin vedin 300 mg nukkumaan mennessä. Nyt menee 100–200 mg. Toinen iltalääke on Mirtazapin 30 mg, jonka otan maallepanemisen yhteydessä. Siinä kirjaa kun lueskelee hetken, niin uni tulee jossakin vaiheessa.
Itseäni nämä lääkkeet ovat auttaneet. Aamulääkityksenä on ollut niin montaa eri nappia, etten enää muista edes niiden nimiä. Lopetin viimeisimmän (Venlafaxin) itse: alkuun otin sitä 225 mg eli 3×75 mg, sitten se vähennettiin 150 mg:aan. Ajoin itse alas Venlafaxinin käytön ensin yhteen tablettiin ja sitten lopetin sen kokonaan. Kerroin psykiatrille tästä, kun tapasin hänet seuraavan kerran.
Tuon aamulääke Venlafaxinin vieroitusoire oli erittäin mielenkiintoinen: kun liikutti silmiä, kuuli kohinaa. Myös tuuletin tai jokin muu vastaava ääni laukausi kohinan korvissa.
Tsemppiä kaikille — ja sovitaan yksi juttu: ei hypätä sillalta alas! Syksy on hienoa aikaa. - Anonyymi
Millä aikataululla annostusta lasketaan ja pääseekö eroon täysin?
Onko pitkän käytön haitoista kokemuksia?
Miten nämä sydänfilmi jne muutokset vaikuttaa? - Anonyymi
Lääkkeen lisäksi tarvitaan muutakin. Kokeile ilmaisia omahoito-ohjelmia tai paikallisen järjestön apua.
- Anonyymi
Mitäpä jos B12 , D, HB , FERRITIINI (RAUTA VERESSÄ) ihan näillä paranee uni, mieli .Lukekaapa Raudan puutteen oireet, Älkää luottako näissä asioissa lääkärin tietoihin. Ketipinor vaikuttaa myös kilpirauhasen toimintaan joka hoitamattomana on paha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi813898Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693707Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582074
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051153- 601099