Luin helluntailaisten keskustelufoorumilta nimimerkin Eenokki 12 kirjoituksen, jossa hän tuomitsi 'uudelleen kasteelle menneet'.
Entä me, jotka ollaan menty kasteelle vasta uskoon tultuamme. On meitä, joita ei ole kastettu vauvana. Onko väärin tai raamatun vastaista, että ollaan käyty kasteella sitten, kun olemme uskoneet Jeesukseen Herrana ja Vapahtajana? Tekikö minun vanhemmat syntiä kun eivät kastaneet minua aikaisemmin?
Tuntuu pahalta, kun jotkut kirjoittajat syyllistävät meitä, jotka on kastettu vasta tunnustettuamme uskomme. Meitä on luterilaisissakin jotka pappi on kastanut järvessä tai meressä.
Mitä minä tai vanhempani tekivät väärin?
3
53
Vastaukset
- BigJ
"Entä me, jotka ollaan menty kasteelle vasta uskoon tultuamme. On meitä, joita ei ole kastettu vauvana"
- Ei siinä ole tietenkään mitään väärää. Raamatussahan kastetaan pääasiassa uskoontulleita ihmisiä. Hienoa, jos olet tullut uskoon ja saanut kasteen!
" Tekikö minun vanhemmat syntiä kun eivät kastaneet minua aikaisemmin?"
- Eivät tehneet. Ilmeisesti eivät kuuluneet kirkkoon.
"Tuntuu pahalta, kun jotkut kirjoittajat syyllistävät meitä, jotka on kastettu vasta tunnustettuamme uskomm"
- Se on tietysti todella outoa ja hämmentävää, jos sellaisesta uskovat syyllistävät. Olisiko kyse siitä, että vastustetaan sellaista ajatusta (mikä koskee aika monia uskoontulleita ja aikuisena kastettua) että kaste nähdään omana tekona, omana tunnustuksena, omana suorituksena ja omana ansiona. Oli kysesssä sitten lapsena kastettu tai uskoontulleen kastamattoman aikuisen kaste, niin se on aina Jumalan armoteko. Uudestikastaminen sitä vastoin on väärin, joten olisiko monet syyllistäjät olleet siinä luulossa, että saat jo toisen kasteen?
Upeaa, että olet ottanut Jeesuksen vapahtajaksesi! Siunausta! - Vaeltaminen
Pyhässä Hengessä on se pyhä elämä Jeesuksessa.
vaeltaminen:lle
Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.Joh 4:23
Turussa on meneillääm missio suomen puolesta,rukoilemassa etsikko aikaa ja paranus armoa uutta.Uudesti syntyneet kristityt nyt on aika toimia Jeesuksen työ tovereina,sillä paikalla millä itsekukin olemme.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760