Enqvistin kommentti

sssssssssssshs

"ateismi on uskonnollinen tuntemus. ei ole kuviteltavissa mitään todistetta, joka saisi minut uskomaan jumalaan"

tämä vastineeksi solonin avaukselle. enqvistin kanta aika kaukana tieteestä, se on uskonto, johon reaalimaailman havainnot eivät voi vaikuttaa.

108

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blindwatchmaker

Nimimerkki "s*h" taitaa harrastaa kretuille tyypilliseen tapaan lainauslouhintaa.

Viitsitkö laittaa viitteen Enqvistin kommenttiin (kuten tapana on).

Täältä, Kirkko & Kaupunki -lehden sivustolta voita lukea, miten kristityt näkevät mitä Enqvistin sanoo ateismista ja suhtautumisestaan jumalaan esimerkiksi uusimmassa kirjassaan:

http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkelit/uskomattoman-sopivaa-puhetta-uskosta

Kyseisen artikkelin kristitty kirjoittaja on rehellisyydessään ja avoimuudessaan valovuosien päässä siitä, mitä meidän kaikki palstakretumme.

• sssssssssssssh

Lainaus Kari Enqvist Uskomaton matka uskovien maailmaan s. 120

" Yritän nyt sanoa sen niin yksinkertaisesti kuin kykenen: ei ole mitään, mikä voisi osoittaa uskonnottoman vakaumukseni epätodeksi, sillä se ei perustu tieteelliseen todistusaineistoon.
        Ei myöskään ole todistusaineistoa, joka saisi minut uskomaan, että Jumala on olemassa. Uskonasioissa en ole evidentialisti "

Keskustele sitten tuollaisen kanssa asiallisesti...

• sssssssssssssh kirjoitti:

" Yritän nyt sanoa sen niin yksinkertaisesti kuin kykenen: ei ole mitään, mikä voisi osoittaa uskonnottoman vakaumukseni epätodeksi, sillä se ei perustu tieteelliseen todistusaineistoon.
        Ei myöskään ole todistusaineistoa, joka saisi minut uskomaan, että Jumala on olemassa. Uskonasioissa en ole evidentialisti "

"Keskustele sitten tuollaisen kanssa asiallisesti..."

Tarkoitatko, että sinä oikeasti uskoit Enqvistin sanoneen noin? Etkö tajunnut, että aloituksen teki kreationisti? Kreationistit valehtelevat aina.

• sssssssssssssh
        moloch_horridus kirjoitti:

Tarkoitatko, että sinä oikeasti uskoit Enqvistin sanoneen noin? Etkö tajunnut, että aloituksen teki kreationisti? Kreationistit valehtelevat aina.

Hmm, mutta kyllä juuri noin minun versiossani lukee. Mikä painos sinulla sitten on?

• ihmettelijä,,,

>

Onko molochin mielenterveydelle tapahtunut jotakin viime aikoina. Aina vuoteen 2012 viestit olivat rautaisen loogisia ja asiaa täynnä, sitten on kyllä tapahtunut jotain.

• blindwatchmaker
        sssssssssssssh kirjoitti:

Enqvist toteaa faktisesti aivan saman minkä itsekin olen tällä palstalla useaan kertaan todennut:

Kukaan ei ole kyennyt tieteellisesti todistamaan 1) että jumala on olemassa tai 2) että jumalaa ei olemassa.

Koska todisteita ei ole kumpaankaan suuntaan olemassa, niin Enqvistin tai minun ateismi yksinkertaisesti ei voi perustu tieteellisiin todisteisiin,

Sinä väitit Enqvistin kommentiksi:

"ateismi on uskonnollinen tuntemus. ei ole kuviteltavissa mitään todistetta, joka saisi minut uskomaan jumalaan"

Tämä ei ollut Enqvistin kommentti vaan *sinun* tulkintasi siitä mitä luin osoittamastasi kohdasta Enqvistin kirjasta. Enqvist ei väitä enkä minä, etteikö tieteellistä todistusaineistoa *voisi* olla. Tällä hetkellä niitä ei ole.

Syyllistyit lainauslouhintaan.

Kerrotko ystävällisesti, missä kohtaa *en* keskustellut asiallisesti?

• tieteenharrastaja
        blindwatchmaker kirjoitti:

Enqvist toteaa faktisesti aivan saman minkä itsekin olen tällä palstalla useaan kertaan todennut:

Kukaan ei ole kyennyt tieteellisesti todistamaan 1) että jumala on olemassa tai 2) että jumalaa ei olemassa.

Koska todisteita ei ole kumpaankaan suuntaan olemassa, niin Enqvistin tai minun ateismi yksinkertaisesti ei voi perustu tieteellisiin todisteisiin,

Tämä ei ollut Enqvistin kommentti vaan *sinun* tulkintasi siitä mitä luin osoittamastasi kohdasta Enqvistin kirjasta. Enqvist ei väitä enkä minä, etteikö tieteellistä todistusaineistoa *voisi* olla. Tällä hetkellä niitä ei ole.

Tuo numerointi näyttää monelta (tahallisesti?) unohtuvan:

"Kukaan ei ole kyennyt tieteellisesti todistamaan 1) että jumala on olemassa tai 2) että jumalaa ei olemassa."

Aika usein niin kreationisti kuin ateistikin yhdistää nuo kaksi riippumatonta loogista propositiota tehden todisteiden (tai vastatodisteiden) olemattomuudesta olemattomuuden (tai uskontotuuden) todisteen. Tämä sivumaku on myös avauksessa, mutta ei aidossa Enqvist-sitaatissa.

• 12 4
        sssssssssssssh kirjoitti:

Hmm, mutta kyllä juuri noin minun versiossani lukee. Mikä painos sinulla sitten on?

Se mitä Enqvist kirjassaan sanoo, on aivan eri asia kuin sinä aloituksessasi väitit hänen sanoneen.

Enqvistin kanta (ja minunkin kantani) on helppo muuttaa: esitä se tieteellinen evidenssi jumalastasi.

"Hmm, mutta kyllä juuri noin minun versiossani lukee. Mikä painos sinulla sitten on?"

Lainauslouhintasi on oikein, sen sijaan viitasinkin aloitukseesi.

• ihmettelijä,,, kirjoitti:

>

Onko molochin mielenterveydelle tapahtunut jotakin viime aikoina. Aina vuoteen 2012 viestit olivat rautaisen loogisia ja asiaa täynnä, sitten on kyllä tapahtunut jotain.

"Onko molochin mielenterveydelle tapahtunut jotakin viime aikoina. Aina vuoteen 2012 viestit olivat rautaisen loogisia ja asiaa täynnä, sitten on kyllä tapahtunut jotain."

Mukavaa, että olet huolestunut mielenterveydestäni ja varsinkin siitä, että arvostat aikaisempia kirjoituksiani. Voit olla huoleti mielenterveyteni suhteen, olen vain vähentänyt panostustani tänne kirjoittamiseen tympääntyneenä kreationistien keskustelukyvyttömyyteen.

• auta minua?
        blindwatchmaker kirjoitti:

"ei ole mitään, mikä voisi osoittaa uskonnottoman vakaumukseni epätodeksi, sillä se ei perustu tieteelliseen todistusaineistoon."

Minä en osaa tulkita tuota mitenkään muuten, kuin siten että Enqvistin uskonnotonta kantaa ei mikään mahdollinen tieteellinen todistusaineisto voi muuttaa.

• auta minua? kirjoitti:

"ei ole mitään, mikä voisi osoittaa uskonnottoman vakaumukseni epätodeksi, sillä se ei perustu tieteelliseen todistusaineistoon."

Minä en osaa tulkita tuota mitenkään muuten, kuin siten että Enqvistin uskonnotonta kantaa ei mikään mahdollinen tieteellinen todistusaineisto voi muuttaa.

"Minä en osaa tulkita tuota mitenkään muuten, kuin siten että Enqvistin uskonnotonta kantaa ei mikään mahdollinen tieteellinen todistusaineisto voi muuttaa."

Niinhän Enqvist sanoo. Hän jatkaa tuota näin: "Uskonnottomuus on sisäinen tunne, joka on empiirisen koeteltavuuden tavoittamattomissa. Se ei ole tieteellisesssä mielessä totta eikä epätotta. Se on pelkkä mielipide."

• ideur

"Onko molochin mielenterveydelle tapahtunut jotakin viime aikoina. Aina vuoteen 2012 viestit olivat rautaisen loogisia ja asiaa täynnä, sitten on kyllä tapahtunut jotain."

Mukavaa, että olet huolestunut mielenterveydestäni ja varsinkin siitä, että arvostat aikaisempia kirjoituksiani. Voit olla huoleti mielenterveyteni suhteen, olen vain vähentänyt panostustani tänne kirjoittamiseen tympääntyneenä kreationistien keskustelukyvyttömyyteen.

Jos joku ihminen uskoo ihan oikeasti olevansa apina niin ei siitä voi mitenkään syntyä järkevää keskustelua.
        Nämä apinaksi itseään nimittävät evokit ovat itse keskustelukyvyttömiä eivätkä ymmärrä mitä keskustelulla tarkoitetaan. Nimittely ja muu sääntöjenvastainen häiriköinti tuntuu näiltä evokeilta onnistuvan.
        (Itse pidän teitä siitä huolimatta ihmisinä).

Wikipedia:
        "Kreationismi eli luomisusko on oppi, jonka mukaan kaikkeus ja sen elolliset olennot ovat syntyneet luomistapahtumassa."

Tälläista kreationismia ei ole olemassa. Elollisia olentoja syntyy edelleen luomistapahtuman jälkeenkin, eikä pelkästään "luomistapahtumassa".

Jumalan luomistyö ei ole myöskään pelkkään uskoon perustuva.

• ideur kirjoitti:

Jos joku ihminen uskoo ihan oikeasti olevansa apina niin ei siitä voi mitenkään syntyä järkevää keskustelua.
        Nämä apinaksi itseään nimittävät evokit ovat itse keskustelukyvyttömiä eivätkä ymmärrä mitä keskustelulla tarkoitetaan. Nimittely ja muu sääntöjenvastainen häiriköinti tuntuu näiltä evokeilta onnistuvan.

Wikipedia:
        "Kreationismi eli luomisusko on oppi, jonka mukaan kaikkeus ja sen elolliset olennot ovat syntyneet luomistapahtumassa."

Tälläista kreationismia ei ole olemassa. Elollisia olentoja syntyy edelleen luomistapahtuman jälkeenkin, eikä pelkästään "luomistapahtumassa".

>Jos joku ihminen uskoo ihan oikeasti olevansa apina niin ei siitä voi mitenkään syntyä järkevää keskustelua.

Juuri tälläkin hetkellä miljoonat itsensä ihmisapinoiden heimoon kuuluviksi ymmärtävät ihmiset käyvät järkevämpiä keskusteluja kuin mihin kreationistit koskaan tulevat pystymään.

• ideur kirjoitti:

Wikipedia:

"Jos joku ihminen uskoo ihan oikeasti olevansa apina niin ei siitä voi mitenkään syntyä järkevää keskustelua."

Ihminen nyt sattuu olemaan apina. Tieteellisesti luokiteltuna:

Osalahko: Apinat Simiiformes
        Yläheimo: Ihmisapinat Hominoidea
        Heimo: Isot ihmisapinat Hominidae
        Suku: Ihmiset Homo
        Laji: sapiens

"Nämä apinaksi itseään nimittävät evokit ovat itse keskustelukyvyttömiä eivätkä ymmärrä mitä keskustelulla tarkoitetaan. Nimittely ja muu sääntöjenvastainen häiriköinti tuntuu näiltä evokeilta onnistuvan."

Höpsis. Projisoit, kreationistit itse ovat osoittaneet täydellisen keskustelukyvyttömyytensä täälläkin.

"(Itse pidän teitä siitä huolimatta ihmisinä)."

Kreationistitkin kuuluvat apinoihin. Aivan tieteellisesti luokiteltuna.

"Jumalan luomistyö ei ole myöskään pelkkään uskoon perustuva."

On se. Sellaisesta ei ole olemassa lainkaan todisteita, sen sijaan lajien kehittymisestä evoluution avulla on vuorikaupalla eri alojen todisteita.

• ideur
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Jos joku ihminen uskoo ihan oikeasti olevansa apina niin ei siitä voi mitenkään syntyä järkevää keskustelua.

Juuri tälläkin hetkellä miljoonat itsensä ihmisapinoiden heimoon kuuluviksi ymmärtävät ihmiset käyvät järkevämpiä keskusteluja kuin mihin kreationistit koskaan tulevat pystymään.

Hienoa, Repe. Siisti vastaus. Saat siitä .

• tieteenharrastaja

"Minä en osaa tulkita tuota mitenkään muuten, kuin siten että Enqvistin uskonnotonta kantaa ei mikään mahdollinen tieteellinen todistusaineisto voi muuttaa."

Niinhän Enqvist sanoo. Hän jatkaa tuota näin: "Uskonnottomuus on sisäinen tunne, joka on empiirisen koeteltavuuden tavoittamattomissa. Se ei ole tieteellisesssä mielessä totta eikä epätotta. Se on pelkkä mielipide."

Minusta tuossa on tärkeä lausunto:

"Uskonnottomuus on sisäinen tunne, joka on empiirisen koeteltavuuden tavoittamattomissa. Se ei ole tieteellisesssä mielessä totta eikä epätotta. Se on pelkkä mielipide."

Enqvist toteaa ateismin ja uskonnon yhden keskeisen samanlaisuuden. Kumpikaan ei ole tieteellä todistettavissa eikä kumottavissa.

• tieteenharrastaja kirjoitti:

Minusta tuossa on tärkeä lausunto:

"Uskonnottomuus on sisäinen tunne, joka on empiirisen koeteltavuuden tavoittamattomissa. Se ei ole tieteellisesssä mielessä totta eikä epätotta. Se on pelkkä mielipide."

Enqvist toteaa ateismin ja uskonnon yhden keskeisen samanlaisuuden. Kumpikaan ei ole tieteellä todistettavissa eikä kumottavissa.

"Minusta tuossa on tärkeä lausunto:

Enqvist toteaa ateismin ja uskonnon yhden keskeisen samanlaisuuden. Kumpikaan ei ole tieteellä todistettavissa eikä kumottavissa."

Niinpä. Ja aloittaja yrittää lainauslouhinnallaan perustella hölmöä kantaansa:

Aivan kuin hänellä itsellään olisi muka tarjota tärkeitä ja painavia lausuntoja.

• tieteenharrastaja

"Minusta tuossa on tärkeä lausunto:

Enqvist toteaa ateismin ja uskonnon yhden keskeisen samanlaisuuden. Kumpikaan ei ole tieteellä todistettavissa eikä kumottavissa."

Niinpä. Ja aloittaja yrittää lainauslouhinnallaan perustella hölmöä kantaansa:

Aivan kuin hänellä itsellään olisi muka tarjota tärkeitä ja painavia lausuntoja.

Kun muistissani vertasin tuota Enqvistin aikaisempien kirjojen esityksiin, tuntuu, että kanta olisi pyöristynyt ja pehmentynyt. Muistelen hänen aikaisemmin toistelleen mantraa. ettei ateismi ole uskoa, vaan pelkästään uskon puutetta. Täytyy ehkä jossakin kohtaa ottaa historia uusiksi.

"Aivan kuin hänellä itsellään [siis avaajalla] olisi muka tarjota tärkeitä ja painavia lausuntoja."

Ajoittain peruskreain mölystä silti aukeaa tällaisia kohtia osoittaa tärkeitä asioita tai jopa kehitellä niitä.

• Mie oon ateisti, tervetuloa vaan, mie onn ROKKA!

• Karjala poikii kaikki: mie, hää ja Sus.

• ideur

...Kukaan ei ole kyennyt tieteellisesti todistamaan 1) että jumala on olemassa...

On todistettu ja moneen kertaan, mutta sokeat ovat edelleen sokeita ja kuurot kuuroja ja tyhmät tyhmiä.

• Se, että veli "todistaa" väkevästi, ei omaa kaatumaseurojenne ulkopuolella minkäänlaista merkitystä.

Tieteessä todistaminen on jotakin ihan muuta kuin se, että ensin uskotaan ja sitten aletaan nähdä kaikkialla uskoon sopivia todisteita.

• tieteenharrastaja

Turha on peiliä syyttää, jos pärstä on kiero:

"On todistettu ja moneen kertaan, mutta sokeat ovat edelleen sokeita ja kuurot kuuroja ja tyhmät tyhmiä."

Todistuksella ei ole tarpeeksi uskottavuutta, ellei se vakuuta myös vastahakoisia.

• :-0
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Turha on peiliä syyttää, jos pärstä on kiero:

"On todistettu ja moneen kertaan, mutta sokeat ovat edelleen sokeita ja kuurot kuuroja ja tyhmät tyhmiä."

Todistuksella ei ole tarpeeksi uskottavuutta, ellei se vakuuta myös vastahakoisia.

"
        Todistuksella ei ole tarpeeksi uskottavuutta, ellei se vakuuta myös vastahakoisia. "

Evoluutioteorian uskottavuus on siis täysi nolla!

• tieteenharrastaja
        :-0 kirjoitti:

"
        Todistuksella ei ole tarpeeksi uskottavuutta, ellei se vakuuta myös vastahakoisia. "

Evoluutioteorian uskottavuus on siis täysi nolla!

Ei sentään, mutta kyllä alle 100 %:

"Evoluutioteorian uskottavuus on siis täysi nolla!"

Evoluutioteorian todisteet vakuuttivat ensin vain muutaman ihmisen (yksi oli nimeltään Darwin) ja muut olivat perusteellisen vastahakoisia. Siten on hyväksyjien määrä kasvanut sisältämään jopa paavin, suomalaiset piispat ja enemmistön näiden paimenten laumoista.

Jumalan olemassaolon todisteet näyttävät kaikki vaativan uskon jo etukäteen toimiakseen ollenkaan, joten vastaava prosenttiluku on nolla.

• "Evoluutioteorian uskottavuus on siis täysi nolla!"

Vain mielensä uskonnolla sekoittaneiden denialistien mielestä.

• ateismi on hulluutta

Onko yli puolet maailman väestöstä denialisteja? EI! Kyllä se on ihan toisin päin. Vain vähemmistöllä voi olla mielensairaus.

• ideur

...Vain mielensä uskonnolla sekoittaneiden denialistien mielestä...

Tätä sanotaan pilkkaamiseksi. Olet kyvytön keskustelemaan asioista asiallisesti.

Jos joku ei usko ollenkaan evoluutioon niin silloin evoluution uskottavuus on 0.
        Ei kannata sekoittaa mieltänsä evoluutiouskonnolla.

Todella epäasiallista keskustelua, hyi minua.

• ideur kirjoitti:

Tätä sanotaan pilkkaamiseksi. Olet kyvytön keskustelemaan asioista asiallisesti.

Jos joku ei usko ollenkaan evoluutioon niin silloin evoluution uskottavuus on 0.

"Tätä sanotaan pilkkaamiseksi. Olet kyvytön keskustelemaan asioista asiallisesti."

Ehei. Kyse ei ole pilkasta lainkaan, pelkkä tosiasia.

"Jos joku ei usko ollenkaan evoluutioon niin silloin evoluution uskottavuus on 0."

Höpsis, silloin kyse on vain mielen toiminnan häiriöstä.

"Ei kannata sekoittaa mieltänsä evoluutiouskonnolla."

Ei kannatakaan, sen sijaan kannattaa opiskella mitä tieteellinen evoluutioteoria sisältää ja mitkä ovat sen todisteita.

"Todella epäasiallista keskustelua, hyi minua."

Niinpä.

• ideur

"Tätä sanotaan pilkkaamiseksi. Olet kyvytön keskustelemaan asioista asiallisesti."

Ehei. Kyse ei ole pilkasta lainkaan, pelkkä tosiasia.

"Jos joku ei usko ollenkaan evoluutioon niin silloin evoluution uskottavuus on 0."

Höpsis, silloin kyse on vain mielen toiminnan häiriöstä.

"Ei kannata sekoittaa mieltänsä evoluutiouskonnolla."

Ei kannatakaan, sen sijaan kannattaa opiskella mitä tieteellinen evoluutioteoria sisältää ja mitkä ovat sen todisteita.

"Todella epäasiallista keskustelua, hyi minua."

Niinpä.

Kyse oli pilkasta, ei tosiasiasta.

Höpsistä vaan itsellesi.

Ei ole mitään tieteellistä evoluutioteoriaa, on vain uskonnollinen.

Niinpä niin.

• ideur kirjoitti:

Höpsistä vaan itsellesi.

Niinpä niin.

"Kyse oli pilkasta, ei tosiasiasta."

Ehei. Ei minulla ole tarvetta pilkata teitä, kerron vain syyn, miksi kiellätte evoluutioteorian.

"Höpsistä vaan itsellesi.

Niinpä niin."

Et sitten kykene kertomaan miksi yli 500 maailman parasta biologiaa opettavaa itsenäistä yliopistoa pitää ja opettaa evoluutioteoriaa biologian keskeisenä serlittävänä osana?

Tiedätkö sinä edes lainkaan missä tiedettä tehdään? Eikö edes tällainen tosiasia läpäise mielesi muuria? Ulkopuolisille on tässäkin tapauksessa selvää, että mielesi toimii väärin.

• ideur kirjoitti:

Höpsistä vaan itsellesi.

Niinpä niin.

"Ei ole mitään tieteellistä evoluutioteoriaa, on vain uskonnollinen. "

Niinkö? Mahdatko edes tietää, mitä tiede, tieteellinen ja (tieteellinen) teoria tarkoittavat? Tuolla toisaalla ainakin et näyttänyt ymmärtävän luonnosta havaittavan ilmiön nimeltä evoluutio olemassaoloa, koska väitit sen olevan taikauskoa.

Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

• ideur

"Kyse oli pilkasta, ei tosiasiasta."

Ehei. Ei minulla ole tarvetta pilkata teitä, kerron vain syyn, miksi kiellätte evoluutioteorian.

"Höpsistä vaan itsellesi.

Niinpä niin."

Et sitten kykene kertomaan miksi yli 500 maailman parasta biologiaa opettavaa itsenäistä yliopistoa pitää ja opettaa evoluutioteoriaa biologian keskeisenä serlittävänä osana?

Tiedätkö sinä edes lainkaan missä tiedettä tehdään? Eikö edes tällainen tosiasia läpäise mielesi muuria? Ulkopuolisille on tässäkin tapauksessa selvää, että mielesi toimii väärin.

Kyllä sinulla on tarvetta pilkata.

500 uskonnollista biologia saa lopputilin jos he eivät tunnusta uskoaan evoluutioon.

...serlittävänä osana...? Kenenkähän mieli se oikein sekaisin on?

• ideur kirjoitti:

500 uskonnollista biologia saa lopputilin jos he eivät tunnusta uskoaan evoluutioon.

...serlittävänä osana...? Kenenkähän mieli se oikein sekaisin on?

"Kyllä sinulla on tarvetta pilkata."

Ei ole. Sinun on vain vaikeaa ymmärtää, että mielesi toimii väärin, kieltää tosiasiat.

"500 uskonnollista biologia saa lopputilin jos he eivät tunnusta uskoaan evoluutioon."

LOL. Uskomatonta roskaa, jolla yrität puolustaa hassuja uskomuksiasi. Kuka tahansa tieteentekijä olisi riemuissaan, jos kykenisi kumoamaan tieteellisin perustein evoluutioteorian, sillä nimittäin saavutettaisiin kuolematon maine tiedemaailmassa.

"...serlittävänä osana...? Kenenkähän mieli se oikein sekaisin on?"

Sinulla. Ja siksi joudut puuttumaan kirjoitusvirheeseen, kun et kykene asiaa kommentoimaan.

• ideur kirjoitti:

>Jos joku ei usko ollenkaan evoluutioon niin silloin evoluution uskottavuus on 0.

Ei suinkaan. Suomen kieli on vaikea kieli, mutta autan sen verran että sana uskottavuus on luonteeltaan yleinen ja objektiivinen eikä subjektiivinen, eikä "jonkun" taviksen "uskominen" tai "ei-uskominen" "evoluutioon" vaikuta käsitteen "evoluutio" (tai minkä tahansa muun, just name it) uskottavuuteen mitään.

• ideur

Ei ole. Sinun on vain vaikeaa ymmärtää, että mielesi toimii väärin, kieltää tosiasiat.

"500 uskonnollista biologia saa lopputilin jos he eivät tunnusta uskoaan evoluutioon."

LOL. Uskomatonta roskaa, jolla yrität puolustaa hassuja uskomuksiasi. Kuka tahansa tieteentekijä olisi riemuissaan, jos kykenisi kumoamaan tieteellisin perustein evoluutioteorian, sillä nimittäin saavutettaisiin kuolematon maine tiedemaailmassa.

"...serlittävänä osana...? Kenenkähän mieli se oikein sekaisin on?"

Sinulla. Ja siksi joudut puuttumaan kirjoitusvirheeseen, kun et kykene asiaa kommentoimaan.

Minun on helppo ymmärtää koska mieleni toimii oikein, tunnustaa tosiasiat ja hylkää väärät.

Evoluutio on jo kumottu tieteellisin perustein.

Kaikki kuolee tästä maailmasta joten maineella ei ole mitään merkitystä.

Ei vaan sinulla ja sinun uskonnolliset selityksesi ei ole tieteellisiä.

• ideur kirjoitti:

Minun on helppo ymmärtää koska mieleni toimii oikein, tunnustaa tosiasiat ja hylkää väärät.

Evoluutio on jo kumottu tieteellisin perustein.

Kaikki kuolee tästä maailmasta joten maineella ei ole mitään merkitystä.

Ei vaan sinulla ja sinun uskonnolliset selityksesi ei ole tieteellisiä.

Ei. Sinä et vain tunnista tosiasiaa, vaikka se rautalangasta sinulle väännetään.

"Minun on helppo ymmärtää koska mieleni toimii oikein, tunnustaa tosiasiat ja hylkää väärät."

Eli uskot sittenkin evoluutioon ja mm. luonnonvalintaan, koska ne ovat todellisuudessa havaittuja faktoja?

"Evoluutio on jo kumottu tieteellisin perustein."

Ei ole. Mietipä hieman, miksi yli 500 maailman parasta itsenäistä biologiaa opettavaa yliopistoa opettaa evoluutioteoriaa biologian keskeisenä ja selittävänä osana. Ajattelepa asiaa, niinhän ei olisi, jos evoluutioteoria olisi kumottu.

"Kaikki kuolee tästä maailmasta joten maineella ei ole mitään merkitystä."

Haha. Kyllä maine kelpaisi kenelle tahansa tieteentekijälle.

"Ei vaan sinulla ja sinun uskonnolliset selityksesi ei ole tieteellisiä."

Eivät minun uskonnolliset selitykseni kun kerron uskovani Jumalaan, olekaan tieteellisiä. Sen sijaan noiden yliopistojen evoluutioteorian opetus pohjautuu tieteeseen.

• ideur

Ei. Sinä et vain tunnista tosiasiaa, vaikka se rautalangasta sinulle väännetään.

"Minun on helppo ymmärtää koska mieleni toimii oikein, tunnustaa tosiasiat ja hylkää väärät."

Eli uskot sittenkin evoluutioon ja mm. luonnonvalintaan, koska ne ovat todellisuudessa havaittuja faktoja?

"Evoluutio on jo kumottu tieteellisin perustein."

Ei ole. Mietipä hieman, miksi yli 500 maailman parasta itsenäistä biologiaa opettavaa yliopistoa opettaa evoluutioteoriaa biologian keskeisenä ja selittävänä osana. Ajattelepa asiaa, niinhän ei olisi, jos evoluutioteoria olisi kumottu.

"Kaikki kuolee tästä maailmasta joten maineella ei ole mitään merkitystä."

Haha. Kyllä maine kelpaisi kenelle tahansa tieteentekijälle.

"Ei vaan sinulla ja sinun uskonnolliset selityksesi ei ole tieteellisiä."

Eivät minun uskonnolliset selitykseni kun kerron uskovani Jumalaan, olekaan tieteellisiä. Sen sijaan noiden yliopistojen evoluutioteorian opetus pohjautuu tieteeseen.

Kyllä sinulla on tarvetta pilkata, sinä et vain tunnista sitä tosiasiaa, vaikka se kuparilangasta sinulle väännetään.

Eli uskot sittenkin Jumalan luomistyöhön koska ne ovat todellisuudessa havaittuja faktoja?

Maine kelpaa vain niille jotka juoksevat arvottoman ihmiskunnian perässä.

Evoluutio ei perustu tieteeseen vaan sokeaan uskoon.

• ideur kirjoitti:

Kyllä sinulla on tarvetta pilkata, sinä et vain tunnista sitä tosiasiaa, vaikka se kuparilangasta sinulle väännetään.

Eli uskot sittenkin Jumalan luomistyöhön koska ne ovat todellisuudessa havaittuja faktoja?

Maine kelpaa vain niille jotka juoksevat arvottoman ihmiskunnian perässä.

Evoluutio ei perustu tieteeseen vaan sokeaan uskoon.

"Kyllä sinulla on tarvetta pilkata, sinä et vain tunnista sitä tosiasiaa, vaikka se kuparilangasta sinulle väännetään."

Väitteesi on täysin perusteeton ja kirjoituksesi muistuttavat jo trollausta, niissä ei ole mitään mieltä.

"Eli uskot sittenkin Jumalan luomistyöhön koska ne ovat todellisuudessa havaittuja faktoja?"

Uskon, että Jumala loi alkuräjähdyksellä ja miljardien vuosien evoluutiolla, koska niistä on todisteet.

Typeryys. Kreationismin ainoa puolustus.

"Maine kelpaa vain niille jotka juoksevat arvottoman ihmiskunnian perässä.

Evoluutio ei perustu tieteeseen vaan sokeaan uskoon."

Et sitten vaivautunut pohtimaan, että miksi nuo yli 500 maailman parasta biologiaa opettavaa yliopistoa opettavat evoluutioteoriaa biologian keskeisenä osana. Et voi pohtia asiaa, koska silloin saisit annoksen realismia.

• moloch_horridus kirjoitti:

"Kyllä sinulla on tarvetta pilkata, sinä et vain tunnista sitä tosiasiaa, vaikka se kuparilangasta sinulle väännetään."

Väitteesi on täysin perusteeton ja kirjoituksesi muistuttavat jo trollausta, niissä ei ole mitään mieltä.

"Eli uskot sittenkin Jumalan luomistyöhön koska ne ovat todellisuudessa havaittuja faktoja?"

Uskon, että Jumala loi alkuräjähdyksellä ja miljardien vuosien evoluutiolla, koska niistä on todisteet.

Et sitten vaivautunut pohtimaan, että miksi nuo yli 500 maailman parasta biologiaa opettavaa yliopistoa opettavat evoluutioteoriaa biologian keskeisenä osana. Et voi pohtia asiaa, koska silloin saisit annoksen realismia.

"Typeryys. Kreationismin ainoa puolustus."

Korjataan hieman. Myös valehtelu on kreationismin puolustus.

• ideur

Väitteeni on täysin oikeita ja sinun kirjoituksesi muistuttavat jo trollausta, niissä ei ole mitään mieltä.

Vai huilasi se sinun "Jumalasi" miljardeja vuosia.

Evoluutiosta ei ole tieteellisiä todisteita. Mortonin demonin luomia uskonnollisia väittämiä ainoastaan.

Minkä ihmeen kreationismin?

Pohdittu on mutta sinä et ymmärrä vastausta vaikka se sinulle hopealangasta väännettäisiin.

Lisään myös. Valehtelu on evoluution ainoa puolustus.

• mdma
        ideur kirjoitti:

Väitteeni on täysin oikeita ja sinun kirjoituksesi muistuttavat jo trollausta, niissä ei ole mitään mieltä.

Evoluutiosta ei ole tieteellisiä todisteita. Mortonin demonin luomia uskonnollisia väittämiä ainoastaan.

Pohdittu on mutta sinä et ymmärrä vastausta vaikka se sinulle hopealangasta väännettäisiin.

"Pohdittu on mutta sinä et ymmärrä vastausta vaikka se sinulle hopealangasta väännettäisiin."

Anna tulla vaan, eiköhän joku evokki täältä löydy joka osaa sen tyhmemmilleen tulkata.

Ai niin ethän sinä ole mitään oikeasti pohtinutkaan...

• ideur kirjoitti:

"Väitteeni on täysin oikeita ja sinun kirjoituksesi muistuttavat jo trollausta, niissä ei ole mitään mieltä.

Lisään myös. Valehtelu on evoluution ainoa puolustus."

Et kykene siis lainkaan asiapitoiseen kirjoitteluun. Kyvyttömyytesi on mitä ilmeisimmin myös kreationismisi peruste.

• ideur kirjoitti:

>Pohdittu on mutta sinä et ymmärrä vastausta vaikka se sinulle hopealangasta väännettäisiin.

Mitä väliä sillä on? Kerro vaikka kaikille 50 000:lle palstakretulle jos suuren, ymmärtäväisen yleisön haluat. Uskovahan ei koskaan kyllästy kuulemaan Sanaa yhä uudelleen, vaikka olisi kuullut samat litaniat sataan tai tuhanteen kertaan.

Me ymmärtämättömät seuraamme sitten sitten sivusta kuinka tositiede etenee.

• fgyui0p+

Missä Enqvist muka noin sanoo? Linkki, kiitos.

• "Onko yli puolet maailman väestöstä denialisteja? EI! Kyllä se on ihan toisin päin. Vain vähemmistöllä voi olla mielensairaus."

Suurin osa maailman väestöstä on kouluttamattomia, tuskin ovat evoluutioteoriasta kuulleetkaan. Ne, jotka ovat siitä ja sen todisteista kuulleet ja silti sen kiistävät, ovat mielensä uskonnolla sekoittaneita denialisteja.

• mdma

Pieni lisäys.

"Suurin osa maailman väestöstä on kouluttamattomia"

Ja taikauskoisia.

• ideur
        mdma kirjoitti:

Pieni lisäys.

"Suurin osa maailman väestöstä on kouluttamattomia"

Ja taikauskoisia.

Evoluutio on taikauskoa.

• mdma
        ideur kirjoitti:

Evoluutio on taikauskoa.

"Evoluutio on taikauskoa."

Evoluutio on havaittava ilmiö joten tarkoitat ilmeisesti evoluutioteoriaa?

Taikausko on sanakirjan mukaan uskoa yliluonnollisiin, valitsevan maailmankäsityksen ulkopuolisiin voimiin tai ilmiöihin.

Mihin yliluonnollisiin voimiin tai ilmiöihin evoluutioteoria nojaa?

• ideur kirjoitti:

Evoluutio on taikauskoa.

Evoluutio on luonnosta havaittava ilmiö: perimän muutosta sukupolvelta toiselle.

Evoluutio on taikauskoa vain niillä, jotka eivät välitä sanojen merkityksistä. Itseasiassa annoit juuri erittäin hyvän esimerkin denialismistasi.

Taitaa pölhökustaamme taas olla vaihtanut nikkiään. Sama laulu jatkuu.

• ideur
        mdma kirjoitti:

"Evoluutio on taikauskoa."

Evoluutio on havaittava ilmiö joten tarkoitat ilmeisesti evoluutioteoriaa?

Taikausko on sanakirjan mukaan uskoa yliluonnollisiin, valitsevan maailmankäsityksen ulkopuolisiin voimiin tai ilmiöihin.

Mihin yliluonnollisiin voimiin tai ilmiöihin evoluutioteoria nojaa?

Jumalan luomistyö on havaittava ilmiö luonnossa ja laboratorioissa, evoluutio ei.

Luonnonvalinta on yliluonnollinen ilmiö jota ei ole olemassa joten se on taikauskoa.

Hokkusjapokkusjasilleen. Olinpa taas ilkeä.

• mdma
        ideur kirjoitti:

Jumalan luomistyö on havaittava ilmiö luonnossa ja laboratorioissa, evoluutio ei.

Luonnonvalinta on yliluonnollinen ilmiö jota ei ole olemassa joten se on taikauskoa.

"Luonnonvalinta on yliluonnollinen ilmiö jota ei ole olemassa joten se on taikauskoa."

TROLLOLLOO...

Ei edes kreationisti voi olla noin typerä.

• mdma kirjoitti:

"Luonnonvalinta on yliluonnollinen ilmiö jota ei ole olemassa joten se on taikauskoa."

TROLLOLLOO...

Ei edes kreationisti voi olla noin typerä.

"TROLLOLLOO...

Ei edes kreationisti voi olla noin typerä."

Ei passaa aliarvioida Mortonin demonin vaikutusta kreationistin mieleen. Se teettää kummalisia temppuja.

• ideur kirjoitti:

"Jumalan luomistyö on havaittava ilmiö luonnossa ja laboratorioissa, evoluutio ei. "

Väitätkö siis, ettei luonnosta ole havaittavissa sitä, että jälkeläisillä on erilainen perimä kuin vanhemmilla? Tai että geenien alleelisuhteet eivät voi erota eri sukupolvien välillä? Tai että mutaatioita ja niiden leviämistä populaatiossa ei havaita?

"Luonnonvalinta on yliluonnollinen ilmiö jota ei ole olemassa joten se on taikauskoa. "

Väitätkö siis, ettei luonnosta havaita eri populaatioiden sopeumia ympäristöönsä? Tai että ympäristöön sopeutumista ja sen näkymistä populaation geenistössä ei havaita?

Muutatko mielipidettäsi, jos sinulle osoitetaan luonnonvalinnan ja evoluution (perimän muutosta sukupolvelta toiselle) esimerkkitapauksia?

Näyttää pahasti siltä, että tämä ideur nikillä (tällä kertaa?) kirjoittava ei tiedä lainkaan, mitä evoluutio, evoluutioteoria ja luonnonvalinta tarkoittaa.

• ideur kirjoitti:

>Olinpa taas ilkeä.

Et suinkaan. Ei uskonnollisilla argumenteilla edes pysty olemaan verbaalisesti ilkeä tieteeseen nojaavia kohtaan. Ei riitä paukut.

Hämmästyttävän denialistinen kyllä olet, mutta se on ilkeyttä vain itseäsi kohtaan niin kauan kuin et pakota esimerkiksi puolustuskyvyttömiä lapsia denialismin kahleisiin.

• ideur
        antimytomaani_orig kirjoitti:

"Jumalan luomistyö on havaittava ilmiö luonnossa ja laboratorioissa, evoluutio ei. "

Väitätkö siis, ettei luonnosta ole havaittavissa sitä, että jälkeläisillä on erilainen perimä kuin vanhemmilla? Tai että geenien alleelisuhteet eivät voi erota eri sukupolvien välillä? Tai että mutaatioita ja niiden leviämistä populaatiossa ei havaita?

"Luonnonvalinta on yliluonnollinen ilmiö jota ei ole olemassa joten se on taikauskoa. "

Väitätkö siis, ettei luonnosta havaita eri populaatioiden sopeumia ympäristöönsä? Tai että ympäristöön sopeutumista ja sen näkymistä populaation geenistössä ei havaita?

Muutatko mielipidettäsi, jos sinulle osoitetaan luonnonvalinnan ja evoluution (perimän muutosta sukupolvelta toiselle) esimerkkitapauksia?

Näyttää pahasti siltä, että tämä ideur nikillä (tällä kertaa?) kirjoittava ei tiedä lainkaan, mitä evoluutio, evoluutioteoria ja luonnonvalinta tarkoittaa.

Väitätkö sinä että kun lapsi syntyy ja se ei ole samaa lajia kuin vanhempansa on?

Mortonin demonin riivaama evoluutiouskonto on epätiedettä.

• mdma
        ideur kirjoitti:

Väitätkö sinä että kun lapsi syntyy ja se ei ole samaa lajia kuin vanhempansa on?

"Väitätkö sinä että kun lapsi syntyy ja se ei ole samaa lajia kuin vanhempansa on? "

Riippuu tilanteesta, hevosen ja aasin jälkeläinen ei ole samaa lajia vanhempiensa kanssa.

• muista tämä
        mdma kirjoitti:

"Väitätkö sinä että kun lapsi syntyy ja se ei ole samaa lajia kuin vanhempansa on? "

Riippuu tilanteesta, hevosen ja aasin jälkeläinen ei ole samaa lajia vanhempiensa kanssa.

Siis MUULI ei ole mikään laji.

• mdma
        muista tämä kirjoitti:

Siis MUULI ei ole mikään laji.

"Siis MUULI ei ole mikään laji."

Mikä se sitten on? Kreationistien kanssa on hieman hankala keskustella, heillä kun sanojen merkitys vaihtelee päivästä toiseen. Kukaan kreationisti ei ole täällä kyennyt määrittelemään mitä esimerkiksi laji tarkoittaa.

• ideur kirjoitti:

En väitä. Ole hyvä, vastasi kysymykseesi. Vastavuoroisesti voisit vastata esittämiini kysymyksiin suoraan etkä vastakysymyksellä.

Jos sinulla on siis sitä selkärankaa, ymmärtänet mitä tarkoitan.

• muista tämä
        mdma kirjoitti:

Mikä se sitten on? Kreationistien kanssa on hieman hankala keskustella, heillä kun sanojen merkitys vaihtelee päivästä toiseen. Kukaan kreationisti ei ole täällä kyennyt määrittelemään mitä esimerkiksi laji tarkoittaa.

MUULI ei todellakaan ole mikään laji.

MUULI on hybridi.

• tieteenharrastaja
        ideur kirjoitti:

Useimmiten on samaa lajia:

"Väitätkö sinä että kun lapsi syntyy ja se ei ole samaa lajia kuin vanhempansa on?"

Koskaan ei ole täysin kummankaan kopio.

Joka sukupolvessa tuo ero kasvaa. Ellei sitä mikään pienennä, "lapsi" on joskus eri lajia kuin kaukainen esivanhempansa. Ei tuo evoluutio tuon kummempaa ole.

Tämä siis sivullisille selvennykseksi. Ideur on kaikesta ymmärryksestä pysyvästi heittäyksissä.

• ideur
        mdma kirjoitti:

Apina ja ihminen on eri lajia.

• ideur

Useimmiten on samaa lajia:

"Väitätkö sinä että kun lapsi syntyy ja se ei ole samaa lajia kuin vanhempansa on?"

Koskaan ei ole täysin kummankaan kopio.

Joka sukupolvessa tuo ero kasvaa. Ellei sitä mikään pienennä, "lapsi" on joskus eri lajia kuin kaukainen esivanhempansa. Ei tuo evoluutio tuon kummempaa ole.

Tämä siis sivullisille selvennykseksi. Ideur on kaikesta ymmärryksestä pysyvästi heittäyksissä.

Lapsi ei ole esivanhempiensa lapsi mutta on samaa lajia.

Evoluutio on Mortonin demonin riivaama uskonto.

• mdma
        muista tämä kirjoitti:

MUULI ei todellakaan ole mikään laji.

MUULI on hybridi.

Niin muuli on hybridi mutta se ei ole samaa lajia vanhempiensa kanssa. Anna tulla vaan sitä määritelmää käsitteelle "laji".

• mdma
        ideur kirjoitti:

"Apina ja ihminen on eri lajia."

Aivan kuten apina ja simpanssi ovat eri lajia.

• ideur kirjoitti:

"Evoluutio on Mortonin demonin riivaama uskonto. "

Ehkä se on sitä sinulla, mutta jos vielä et ole kerinnyt unohtamaan, niin evoluutio on luonnosta havaittava ilmiö: perimä muuttuu sukupolvelta toiselle.

Tähän menness olet väittänyt:
        1) evoluutio on taikauskoa
        2) evoluutio on uskonto
        3) luonnovalinta on yliluonnollinen ilmiö jota ei ole olemassa
        4) evoluutiosta ei ole tieteellisiä todisteita

Et taida tietää ollenkaan, mistä olet puhumassa.

• tieteenharrastaja
        ideur kirjoitti:

Turhaan vastaat, kun en kirjoittanut sinulle.

• ideur kirjoitti:

Hienoa. Millainen laji on apina?

• rusinat pullasta
        ideur kirjoitti:

"Apina ja ihminen on eri lajia."

Apina ei tosiaan ole laji, mutta ei takerruta siihen.

Mielestäsi kuitenkin leijona ja kotikissa ovat samaa lajia?

Jos ihmisellä olisi karvapeite, mieltäisitkö ihmisen ja simpanssin samaksi lajiksi? (Etpä tietenkään, vaikka ulkonäkö on yhtä lailla sama kuin kissalla ja leijonalla.)

• ideur

Turhaan vastaat, kun en kirjoittanut sinulle.

Tämä ei ole yksityinen kahden ihmisen välinen keskustelupalsta vaan yleinen.

Täällä ei evokkisäännöt toimi.

• ideur kirjoitti:

Ja kretusääntöihin näköjään kuuluu, että kretu saa esittää vaikka mitä humpuukia ja perusteettomia väitteitä, eikä hänen tarvitse kysymyksiin vastata.

Kretu saa valehdella eikä hänen tarvitse osoittaa selkärankaisuutta?

• ideur

Ja kretusääntöihin näköjään kuuluu, että kretu saa esittää vaikka mitä humpuukia ja perusteettomia väitteitä, eikä hänen tarvitse kysymyksiin vastata.

Ja evokkisääntöihin näköjään kuuluu, että evokki saa esittää vaikka mitä humpuukia ja perusteettomia väitteitä, eikä hänen tarvitse kysymyksiin vastata.

Evokki saa valehdella eikä hänen tarvitse osoittaa selkärankaisuutta?

• tieteenharrastaja
        ideur kirjoitti:

En minä mitään sääntöä asettanut. Sanoin vain, että turhaan vastasit.

• ideur kirjoitti:

Ja evokkisääntöihin näköjään kuuluu, että evokki saa esittää vaikka mitä humpuukia ja perusteettomia väitteitä, eikä hänen tarvitse kysymyksiin vastata.

Evokki saa valehdella eikä hänen tarvitse osoittaa selkärankaisuutta?

Voi kuinka omaperäistä. Kopioida osaat, senhän me jo tiedämme, mutta osaatko myös ajatella loppuun asti?

Nythän olet jäänyt vain väitteiden tasolle ja niistä käy ihan selvästi ilmi, ettet tiedä siitä mistä olet väitteitä esittämässä.

• ideur

En minä mitään sääntöä asettanut. Sanoin vain, että turhaan vastasit.

Niinhän sinä sanoit mutta turhaa se ei ollut.

"Tämä ei ole yksityinen kahden ihmisen välinen keskustelupalsta vaan yleinen."
        Tämä oli tarkoitettu sinulle. Täällä saa vastata jokaiselle oli se turhaa tai ei.

"Täällä ei evokkisäännöt toimi."
        Ja tämä taas yleisesti kaikille evokeille, siksi se oli vähän erillään. Siinä ei erikseen mainita sinun säännöistäsi yhtään mitään.

Äläkä "turhaan" vastaa enää tähän... tai vastaa vaan saat ihan itse päättää tai voit kilauttaa kaverillesi ja kysyä siltä.

• crea=valhe

Rekkaamattomia nikkejä käyttävät kretut valehtelevat minkä ehtivät ja kun jäävät todistetusti kiinni valehtelusta niin poistattavat kommentit ja keskustelut mikäli mahdollista. Niinpä niin. Sepä Se kertoo kretujen epärehellisyydestä.

• kvasi2

Mitähän eroa on Jumalalla ja energialla?

• tieteenharrastaja

Ei pysty vastaamaan. Jumalasta on niin paljon vähemmän tietoa kuin energiasta.

• ideur

Ei pysty vastaamaan. Jumalasta on niin paljon vähemmän tietoa kuin energiasta.

Saako tähän vastata?

• Antti.Jeesus

Tyhmiäkö kyselet?

Energian ja sen eri muotojen olemassa olo on todennettu kaikilla mahdollisilla tavoilla. Jumalan olemassa oloa ei ole todennettu mitenkään.

• kvasi2

Muutetaan hieman kysymystä. Mikähän saisi Enqvistin uskomaan energian olemassaoloon?

• tieteenharrastaja

Olisit muuttanut samalla osoitteenkin.

• ideur

Olisit muuttanut samalla osoitteenkin.

Entä saako tähän vastata? Miten on? Onko itsestään muuttuvat evokki-säännöt muuttuneet viime aikoina?

• ideur kirjoitti:

Entä saako tähän vastata? Miten on? Onko itsestään muuttuvat evokki-säännöt muuttuneet viime aikoina?

Tuollainen kiukuttelu on lapsellista.

Se on ihan sinun omassa vallassasi, mitä vastaat ja mihin vastaat. Kukin sitten tahoillaan päättää taas, mitä vastaa ja mihin vastaa. Tai on vastaamatta.

Ja nyt sanon mielipiteenäni: sinun esiintymisesi täällä on ollut lapsellista möläyttelyä. Jos yhtään olet ajatuksella miettinyt saamaasi palautetta, niin ymmärtäisit myös, miksi esiintymisesi täällä näyttää lapselliselta möläyttelyltä.

• kvasi2
        ideur kirjoitti:

Ajattelin lähinnä, että muinainen Sana ja Voima voisi olla nykykielellä informaatio ja energia.

• antimytomaani_orig kirjoitti:

Tuollainen kiukuttelu on lapsellista.

Se on ihan sinun omassa vallassasi, mitä vastaat ja mihin vastaat. Kukin sitten tahoillaan päättää taas, mitä vastaa ja mihin vastaa. Tai on vastaamatta.

Ja nyt sanon mielipiteenäni: sinun esiintymisesi täällä on ollut lapsellista möläyttelyä. Jos yhtään olet ajatuksella miettinyt saamaasi palautetta, niin ymmärtäisit myös, miksi esiintymisesi täällä näyttää lapselliselta möläyttelyltä.

"Ja nyt sanon mielipiteenäni: sinun esiintymisesi täällä on ollut lapsellista möläyttelyä. Jos yhtään olet ajatuksella miettinyt saamaasi palautetta, niin ymmärtäisit myös, miksi esiintymisesi täällä näyttää lapselliselta möläyttelyltä."

Täytyy pitää mielessä, että tälle palstalle voivat kirjoitella kaiken ikäiset. Lapsellinen kirjoitus voi oikeastikin johtua siitä, että kirjoittaja on lapsi tai varhaisteini, niin kuin mitä ilmeisimmin tässä tapauksessa. Pieni plussa hänelle kuitenkin siitä, että kirjoittaa samalla nimimerkillä, vaikka kirjoituksensa eivät tuokaan lisäarvoa keskusteluun.

• tieteenharrastaja
        kvasi2 kirjoitti:

Ajattelin lähinnä, että muinainen Sana ja Voima voisi olla nykykielellä informaatio ja energia.

Sanamystiikka on kaikkein helpoin pseudotieteen laji. Numerologia tulee hyvänä kakkosena.

• kvasi2

Sanamystiikka on kaikkein helpoin pseudotieteen laji. Numerologia tulee hyvänä kakkosena.

Eihan tuossa ollut sanamystiikkaa lainkaan!!!!

• Antti.Jeesus
        kvasi2 kirjoitti:

Eihan tuossa ollut sanamystiikkaa lainkaan!!!!

Eihän siinä olekaan muuta kuin pelkkää sanamystiikkaa. Sanat 'informaatio' ja 'energia' ovat juuri ne sanat, joiden varsinaista merkitystä erilaiset hörhöilijät raiskaavat: informaatiovesi, kosminen energia, energiaolio, korkeimman asteen informaatio, jne diipa daapa

• kvasi2
        Antti.Jeesus kirjoitti:

Eihän siinä olekaan muuta kuin pelkkää sanamystiikkaa. Sanat 'informaatio' ja 'energia' ovat juuri ne sanat, joiden varsinaista merkitystä erilaiset hörhöilijät raiskaavat: informaatiovesi, kosminen energia, energiaolio, korkeimman asteen informaatio, jne diipa daapa

Ateistille sana energia merkitsee jotain mystista, eika sen vuoksi usko sen olemassaoloon?

• Antti.Jeesus
        kvasi2 kirjoitti:

Ateistille sana energia merkitsee jotain mystista, eika sen vuoksi usko sen olemassaoloon?

Jurpo. Niinkö kirjoitin?

Fysiikan teorioiden selittämien energiamuotojen olemassa olo on todennettu kaikilla mahdollisilla tavoilla. Hörhöjen esittämien "energioiden" olemassa oloa ei ole todennettu mitenkään.

Esimerkki energiaan liittyvästä hörhöilystä:

"Enkelienergia on hyvin rakkaudellista, puhdasta ja korkeavärähteistä energiaa ..."

• kvasi2
        Antti.Jeesus kirjoitti:

Jurpo. Niinkö kirjoitin?

Fysiikan teorioiden selittämien energiamuotojen olemassa olo on todennettu kaikilla mahdollisilla tavoilla. Hörhöjen esittämien "energioiden" olemassa oloa ei ole todennettu mitenkään.

Esimerkki energiaan liittyvästä hörhöilystä:

"Enkelienergia on hyvin rakkaudellista, puhdasta ja korkeavärähteistä energiaa ..."

Kovasti kirjoituksesi menee mystiikkaan.

• tieteenharrastaja
        kvasi2 kirjoitti:

Kovasti kirjoituksesi menee mystiikkaan.

Aiv että kun hörhöä siteeraa, niin mystiikkaan menee.

• kvasi2

Aiv että kun hörhöä siteeraa, niin mystiikkaan menee.

Ilmeisesti olisit paennut sanamystiikkaan vaikka olisin kysynyt mitä eroa on Jumalalla ja Voimalla, molemmat termit suoraan Raamatusta. Samoin, jos olisin kysynyt mitä eroa on Voimalla ja energialla.

• tieteenharrastaja
        kvasi2 kirjoitti:

Ilmeisesti olisit paennut sanamystiikkaan vaikka olisin kysynyt mitä eroa on Jumalalla ja Voimalla, molemmat termit suoraan Raamatusta. Samoin, jos olisin kysynyt mitä eroa on Voimalla ja energialla.

Etpähän kysynyt noin:

"..olisin kysynyt mitä eroa on Voimalla ja energialla."

Olisin vastannut, että toinen on Raamatun ja toinen fysiikan termi, joille kuka vain voi kuvitella mitä tahansa yhteyksiä, jos haluaa harrastaa sanamystiikkaa.

• karvaton paviaani

Ateismi on uskonto siinä missä helluntailaisuuskin.

• kvasi2

Ja uskovainenkin voi olla ukskonnoton.

• Antti.Jeesus

Paviaani näytät tosiaan olevan ainakin älykkyyden suhteen.

Ateisti ei usko mihinkään jumalaan, eikä minkään jumalan ympärille kyhättyyn uskomusjärjestelmään. Hellarit sen sijaan eivät muuta teekkään kuin uskovat - oikein uskomalla uskovat.

• kvasi2
        Antti.Jeesus kirjoitti:

Ateisti ei usko mihinkään jumalaan, eikä minkään jumalan ympärille kyhättyyn uskomusjärjestelmään. Hellarit sen sijaan eivät muuta teekkään kuin uskovat - oikein uskomalla uskovat.

Ateismi on ismi.

• Antti.Jeesus
        kvasi2 kirjoitti:

Ateismi on ismi.

No just joo. Sanojen käyttö ei tosiaan taida olla sinun heiniäsi. "Ismejä" ovat myös kapitalismi ja alholismi. Nekään eivät ole uskontoja.

Teismi (kreikan sanasta theos, jumala) eli jumalausko on laajassa merkityksessä käsitys, jonka mukaan on olemassa persoonallinen jumala tai jumalia. A-teismi on teismin vastakohta - ateismin mukaan ei ole jumalia.

• kvasi2
        Antti.Jeesus kirjoitti:

No just joo. Sanojen käyttö ei tosiaan taida olla sinun heiniäsi. "Ismejä" ovat myös kapitalismi ja alholismi. Nekään eivät ole uskontoja.

Teismi (kreikan sanasta theos, jumala) eli jumalausko on laajassa merkityksessä käsitys, jonka mukaan on olemassa persoonallinen jumala tai jumalia. A-teismi on teismin vastakohta - ateismin mukaan ei ole jumalia.

Ismejä on muitakin, silti ateismi on ismi.

• ?..
        kvasi2 kirjoitti:

Ismejä on muitakin, silti ateismi on ismi.

:D Eihän se ole ismi, vaan a-teismi. Tajuatko eron?

• tieteenharrastaja
        ?.. kirjoitti:

:D Eihän se ole ismi, vaan a-teismi. Tajuatko eron?

Sanamystikko siinä taas vaeltaa omassa maailmassaan:

"..Ismejä on muitakin, silti ateismi on ismi."

Toki hän tekee esi-isille kunniaa, muinaissuomalaisethan uskoivat sanan mahtiin.

• tieteenharrastaja
        Antti.Jeesus kirjoitti:

Luepa ketju, jonka otsikossa on Enqvistin nimi. Siellä selviää, että Suomen valtakunnanuskonnottoman mukaan ateismi on mielipide; ei tiedettä eikä pelkkää uskon puutetta.

• maailmankuva

Luepa ketju, jonka otsikossa on Enqvistin nimi. Siellä selviää, että Suomen valtakunnanuskonnottoman mukaan ateismi on mielipide; ei tiedettä eikä pelkkää uskon puutetta.

Jopa aistein havaittavia tosiseikkoja uskova ihminen kieltää siksi, että uskoo tietyllä tavalla. En muista kuka sanoi, mutta aika tavalla totta, kun lukee tätä palstaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2474
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      206
      1859
    3. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1491
    4. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      57
      1467
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1416
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      195
      1266
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1160
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1075
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      15
      979
    10. Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !

Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako
      Mikkeli
      135
      861
    Aihe