C-papereista

cmies95

Henkisistä syistä olen päätynyt siihen tulokseen että en kuulu armeijaan eikä tuo siviilipalveluskaan viehätä, joten olen päättänyt varata ajan psykiatrille lausuntoa varten. Pitääkö psykiatrilla käydä ennen vai jälkeen ennakkotarkastuksen vai onko sillä väliä? Terveystarkastukseenhan pyydetään tuomaan kaikki mahdolliset lääkärinlausunnot niin onko psykiatrin C-suositus yksi niistä vai pitääkö se hoitaa vasta jälkikäteen erikseen? Ajattelin itse että eikö psykiatrilla olisi hyvä käydä ennen ennakkoterveystarkastusta, niin kaikki on sitten siellä valmiina, vai onko näin?

8

2412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amies95

      Tai sitten voisi ehkä edes kerran elämässään ottaa niskastaan itseään kiinni ja koittaa edes. (paljon paskamyrskyä luvassa varmaan tästäkin kommentista kun asepalveluksen sivuuttajien kritisoinnista sitä yleensä tulee)

    • ihmetyyppi

      Ei c-papereista itse päätetä.

    • Onnellinen cmies

      Älä mene psykiatrille.

      Mulla oli masennusta yläasteella koulukiusaamisen takia ja olen ujo vieläkin ja kun tuli lappu kutsuntoihin, minua alkoi ahdistaa. Varasin heti ajan lääkärille, ensin terveydenhoitajan juttusille ja perustestausta esim. kuulo, näkö, kusinäyte jne. Ja keksusteltiin. Sit aika lääkärille, joka vahvisti paperit ja katsoi mm. ryhdin ja selän, vatsan, korvat ja muut jutut. Ei tarvinnut alasti olla...

      Sain lopulta lekurilta ilman mitään kauheaa selittämistä c paperit kouraan. Lääkäri sanoi suoraan ettei kannata armeijaan mennä jos se ahdistaa ja jos pelkää useiden ihmisten kanssa olla samassa tilassa. Kirjoitti c lapun ilman että määräsi mtn masennus lääkkeitä tai aikaa psykiatrille.

      Helppoa oli saadavapautus :)

      • Onnellinen cmies

        Kutsunnoissa näytin sen papruskan jonka lääkäri kirjoitti ja sain heti vapautuksen armeijasta,..

        Hakekaa armeijasta vapautus ja tehkää mitä vaan mikä kiinnostaa teitä...

        Itse olen työtön,mutta työtä eiole, joten nautin vaan kotona olemisesta ja kesällä käyn paljon rannalla uimassa jnejne.

        On tää elämä hienoo.


    • vikaantunut

      Hyvä, justiinsa noin. Sinne ei pidä missään tapauksessa mennä,
      kun kerran kaikki muutkin menee, ympäristön asettaman
      sosiaalisen paineen takia, jos ei ole siinä kunnossa henkisesti,
      että kestää sen reissun invalidisoitumatta lisää.

      Minä menin sinne tommoisten syiden takia, kävin läpi koko soopan,
      enkä tajunnut itse etten kuulu sinne siinä henkisessä terveydessä,
      eikä ollut ketään sitä kertomassakaan mulle.
      Lopputuloksena mun elämä otti siitäkin keikasta lisää takapakkia
      roimasti lisää. Ei sinne pidä mennä sillälailla, että oma elämä
      tärveltyy vain lisää, että lopputuloksena on myöhemmin vain jotkut
      latvainvalidieläkkeet, huono terveys ja syrjäytyneisyys.
      Kenen etu sekin sitten muka on?

      Tuo justiin, jos tuntee selittämätöntä ahdistuneisuutta toisten joukossa,
      se pitää itse tajuta, armeijaan menemällä omat asiat ei semmoisilla
      parempaan suuntaan muutu.
      Oman myöhemmän elämän tähden siihen asiaan kannattaa hakea
      ulkopuolista apua, itsensä takia, ei armeijan tähden.

      • ....

        Jokaisen fyysisesti terveen tulee käydä armeija, eikä keplotella mitään vapautuksia itselleen. Päästään pehmeät ahdistusherkät tulisi sijoittaa omaan yksikköön, josta ei lomille päästä koko palveluksen aikana, ettei tule karkaamisia. Ampumaradalla ammunnat suoritetaan sotilaspoliisien valvonnassa, jotta kukaan ei hulluile ja aiheuta vaaratilannetta.


    • Irene H

      Voit tehdä kuten minän, ole ennakkotarkistuksissa vain normaalisti, jolloin saat A-paperit, ja joko lykkäystä tai määäyksen armeijaan

      Varaa tämän jälkeen aika yksityiselle polille (noin 70€) ja satuile tunnin ajan elämästi, he eivät tutki taustojasi, eikä tempusta jää merkintljä, sitten vain lausunto postiin puolustusoimille ja C-paperit tippuu postissa.

      Muista säilyttää nuo C-paperit, niitä tarvitsee esim jos jää työttömäksi tai hakee passia

      Mutta A-paperit parempaan talteen, niitä voi tarvita esim. jos hakee töitä ja ilmoittaa että armeija on käyty

    • : Mutta A-paperit parempaan talteen, niitä voi tarvita esim. jos hakee töitä ja ilmoittaa : että armeija on käyty

      Muuten hyvä mutta eihän toi pelkkä kutsuntalappu vielä kerro oletko käynyt armeijan vai et. Mutta eipä tolla taida paljoa muuta väliä nykyisin olla, kunhan nyt jotain kautta on sen asevelvollisuuden suorittanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe