A-studiossa keskusteltiin maahanmuutosta ja Suomen Sisusta torstaina 14.3. Itäkeskusta käsittelevässä pätkässä haastateltiin Mohammed Mohamedia ja Ismail Ismailia. Mitenkä se sattuukin aina niin, että kun somalialaisia muslimeja haastatellaan, niin suomalainen naistoimittaja haastattelee somalialaisia miehiä? Ylipäätään koskaan en ole nähnyt haastattelua jossa kukaan haastattelisi somalialaista naista. Mitä mieltä somalialaiset naiset ovat somalien intekroitumisesta?
Miksi ei A-studion haastatellut hunnutettuja naisia?
19
220
Vastaukset
- No olen minä nähnyt
haastateltavan somalinaisiakin, ainakin Roda Hassania, joka istuu Turun kaupunginvaltuustossa. Noi jätkät oli kai ensimmäiset jotka toimittajaa käveli vastaan.
- Jussuf (se sama)
Minä muuten en ole koskaan nähnyt hunnutettua somalinaista. Onko sellainen jossain?
- röhnis
Minä olen. Toivottavasti en näe uudestaan...
- Jussuf (se sama)
röhnis kirjoitti:
Minä olen. Toivottavasti en näe uudestaan...
Missähän heitä liikkuu? Kaikki näkemäni perinteisiin pukuihin pukeutuneet naiset ovat jättäneet kasvot ja kädet paljaiksi.
- eipä sinun
Jussuf (se sama) kirjoitti:
Missähän heitä liikkuu? Kaikki näkemäni perinteisiin pukuihin pukeutuneet naiset ovat jättäneet kasvot ja kädet paljaiksi.
juttuihisi enää usko kukaan.
- ??????
Oletko koskaan käynyt Itäksekuksessa?
Ok. Eli somali naiset puketutuvat perinteisiin pukuihin joihin kuuluu huntu, mutta kasvot ja kädet jäävät paljaiksi. Mutta mitä he ovat mieltä intekroitumisesta ja miksei kukaan kysy heiltä? Myönnettäköön että olen vähän ennakkoluuloinen. Epäilen ettei heiltä saa kysyä siksi, että heidän miehensä (aviomiehet, veljet, isät...) eivät ylipäätäänsä anna heidän puhua suomalaisille tai tavata suomalaisia. Syytä onkin pelätä. Naisillahan saattaisi olla vaikka vääriä mielipiteitä? Oikaisehan toki jos olen väärässä.
perus1 kirjoitti:
Ok. Eli somali naiset puketutuvat perinteisiin pukuihin joihin kuuluu huntu, mutta kasvot ja kädet jäävät paljaiksi. Mutta mitä he ovat mieltä intekroitumisesta ja miksei kukaan kysy heiltä? Myönnettäköön että olen vähän ennakkoluuloinen. Epäilen ettei heiltä saa kysyä siksi, että heidän miehensä (aviomiehet, veljet, isät...) eivät ylipäätäänsä anna heidän puhua suomalaisille tai tavata suomalaisia. Syytä onkin pelätä. Naisillahan saattaisi olla vaikka vääriä mielipiteitä? Oikaisehan toki jos olen väärässä.
Korjaan: siis pukuun kuuluu huivi, mutta ei huntua.
- 18+8=26
perus1 kirjoitti:
Näkemyksesi ei kaipaa "oikaisua", koska olet aivan oikeassa.
- No ainakin
perus1 kirjoitti:
Roda Hassan sanoi jossain haastattelussa että somalien integroitumista edesauttaa kovasti jos he saavat asua samoissa asunnoissa kantisten kanssa eivätkä seurustele pelkästään toisten somalien kanssa.
- miksei ne sitten
No ainakin kirjoitti:
Roda Hassan sanoi jossain haastattelussa että somalien integroitumista edesauttaa kovasti jos he saavat asua samoissa asunnoissa kantisten kanssa eivätkä seurustele pelkästään toisten somalien kanssa.
tee siten kuin Hassan sanoo?
- Jussuf (se sama)
miksei ne sitten kirjoitti:
tee siten kuin Hassan sanoo?
Kysymys onkin: mikseivät kantasuomalaiset tee niin kuin Roda neuvoo? Hänhän nimenomaan halusi lisää kontakteja kantisten ja somalien välillä. Se toimii molempiin suuntiin.
Tervehdi somalinaapuriasi ja mene auttamaan häntä. Tarjoudu juttusille. Kyllä se siitä onnistuu... - häre3
Kysymys onkin: mikseivät kantasuomalaiset tee niin kuin Roda neuvoo? Hänhän nimenomaan halusi lisää kontakteja kantisten ja somalien välillä. Se toimii molempiin suuntiin.
Tervehdi somalinaapuriasi ja mene auttamaan häntä. Tarjoudu juttusille. Kyllä se siitä onnistuu...Millä niitä tervehtii, jos nainen ei kättele ja kääntää katseen pois? Kyllä hankalaa teikäläisten kanssa... Muiden uskontojen edustajien kanssa on paljon helpompaa...
- 1+4
häre3 kirjoitti:
Millä niitä tervehtii, jos nainen ei kättele ja kääntää katseen pois? Kyllä hankalaa teikäläisten kanssa... Muiden uskontojen edustajien kanssa on paljon helpompaa...
Minä tervehdin joka päivä naapureitani ja kättelen miehiä jotta en loukkaisi muita. Jotkut eivät halua jutalla eikä kätellä ihmisiä seon heidän ongelmansa eikä tarvii ottaa nokkiinsa siitä.
- Syy: kieltä ei osata
Miksi ei haastateltu? Syy on siinä, että Suomen Kielen taitoa ei ole opeteltu. Se on tarpeetonta. Harva somalinainen osaa kieltämme.
Omalta kielialueelta on väkeä riittämiin ja aika kuluu heidän keskuudessaan. Miksi siis vaivautua?
Kaikki järjestyy ilman kieliopintojakin. On "oma" ilmainen asunto jossa asua, kunnalta saatu ilmainen matkakortti jolla matkustella, palvelut pelaa joka elämän alalle vastikkeetta ja rahaitkemällä kurjuuttani lisää....
Kotona TVsta näkee afrikan ja lähi-idän kanavia joiden kieltä ymmärretään. Siihen ei Suomen kieltä tarvita.
Työssäänkään ei kielitaitoa tarvita koska työtä ei ole.- mette.soderman
Älä höpsi. Tunnen monta somalinaista, jotka osaavat suomenkieltä. He seurustelevat suomalaisten kanssa - pääasiassa naisten, siksi kai et ole tutustunut. He käyvät jopa evankelisluterilaisen kirkon ompelukursseilla täysin ilman uskonnollisia ennakkoluuloja. He yrittävät hakea työpaikkoja, niitä vain on vaikea löytää. Ja niin rohkeita, että välkkyy...
- häre3
mette.soderman kirjoitti:
Älä höpsi. Tunnen monta somalinaista, jotka osaavat suomenkieltä. He seurustelevat suomalaisten kanssa - pääasiassa naisten, siksi kai et ole tutustunut. He käyvät jopa evankelisluterilaisen kirkon ompelukursseilla täysin ilman uskonnollisia ennakkoluuloja. He yrittävät hakea työpaikkoja, niitä vain on vaikea löytää. Ja niin rohkeita, että välkkyy...
Nii-i, seurustelevat naisten kanssa. Miksei Suomalaismiesten?
Mikä ongelma me Suomalaismiehet ollaan Somalinaisille? Vastaas nyt kun tunnut tietävän niin hyvin niiden asiat! Ja minkä takia Somalialainen naispuolinen hoitajaharjoittelija ei suostunut kätteleen terveyskeskuksessa? - mette.soderman
häre3 kirjoitti:
Nii-i, seurustelevat naisten kanssa. Miksei Suomalaismiesten?
Mikä ongelma me Suomalaismiehet ollaan Somalinaisille? Vastaas nyt kun tunnut tietävän niin hyvin niiden asiat! Ja minkä takia Somalialainen naispuolinen hoitajaharjoittelija ei suostunut kätteleen terveyskeskuksessa?Naimattomat miehet ja naiset eivät islamissa saa kätellä toisiaan. Naimisissa oleville se on aivan OK. Somalialainen miesvieraani ei kätellyt minua, vaikka naiset halasivat. Kun menin naimisiin, kätetiin ja naisvieraat (naimisissa olevat) jopa halasivat miestäni.
Muuten venäläiset naiset eivät myöskään kättele miehiä. Tämä tieto oli oppaassa, jossa neuvottiin suomalaisia liikemiehiä.
- sierdavi
Ett fett hvordan de er kledd! De får ikke bestämme selv over sitt liv det vet da alle og en. Sånn er iFinland sånn er det dems hjemland.
DE har ikke noe de skulle ha sagt, samme hvor de bor.
Ketjusta on poistettu 56 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964754Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133912Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2073800Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1012205Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801336- 1321248
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1621226- 531095
En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???4771022