Zyrtin innoittamana ajattelin että olisi hyvä koota kaikki älyttömyydet yhteen paikkaan (juu netissä on jo sivuja aiheesta mutta tähän saa hyvää keskustelua aiheesta)
Aloitan itse:
Eikö ateismi olekkin syntiä? Jesse siis sovitti kaikki synnit paitsi ateismin.
Käsitelin tätä jo aiemmin mutta laitan uudestaan: Jumala abortoi miljardeja ihmisiö maailmanlopuntultua/maailmanloppua ei tule. Taivaassa ei synny lapsia koska he pääsisivät vapaalipulla taivaaseen toisin kuin nykyihmiset. Joten jos Jumala päättää että on hyvä aika maailmanlopulle, nii silloin hän abortoi miljardeja potentiaalisia syntymättömiä lapsia. Tästä seuraa että Jumala joko hyväksyy abortin tai jumalallista maailmanloppua ei tule.
Kirjoitusvirheet koska puhelin, toivottavasti ei tullut kauheasti
Kooste Raamatun älyttömyyksistä.
22
388
Vastaukset
- 16+16
koko kristinusko on pelkkä järjettömyys. koko logiikka on alusta loppuun järjetöntä ja vailla päätä ja häntää.
- 1213
"Eikö ateismi olekkin syntiä? Jesse siis sovitti kaikki synnit paitsi ateismin."
Syntiä on hylätä Jumala tai olla erossa Jumalasta. Epäuskon voi saada anteeksi. Anteeksianto ei kuitenkaan hyödytä, jos ihmisessä ei tapahdu parannsta, eikä ihminen tule vanhurskaaksi. Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille, eikä anteeksianto hyödytä mitään, jos ihminen rakastaa pahuutta ja haluaa pysyä "pimeydessä".- ahaa :D
adventisti 1213 on taas palstalla :D
- 23refd
Olen ja tulen todennäköisesti aina olemaan ateisti, enkä rakasta pahuutta. Olen hyväsydäminen, kiltti, rauhallinen ja melko vaatimaton ihminen. Silti olen sinun ja jumalasi mielestä niin paha että ansaitsen käristyä helevetissä ikuisesti. Sama kohtalo muuten odottaa sinun omia ei-uskovia ystäviäsi ja sukulaisiasi. Tosin sinusta ilmeisesti tehdään taivaassa tunteeton ja muistamaton Jahvenylistysrobotti (jollet jo ole sitä), jonka ei tarvitse vaivata päätään koko asialla ikinä. Mukavaa.
- A.Mikkonen(ei kirj.)
23refd kirjoitti:
Olen ja tulen todennäköisesti aina olemaan ateisti, enkä rakasta pahuutta. Olen hyväsydäminen, kiltti, rauhallinen ja melko vaatimaton ihminen. Silti olen sinun ja jumalasi mielestä niin paha että ansaitsen käristyä helevetissä ikuisesti. Sama kohtalo muuten odottaa sinun omia ei-uskovia ystäviäsi ja sukulaisiasi. Tosin sinusta ilmeisesti tehdään taivaassa tunteeton ja muistamaton Jahvenylistysrobotti (jollet jo ole sitä), jonka ei tarvitse vaivata päätään koko asialla ikinä. Mukavaa.
Toi taivaaseenhinku jotenkin tuntuu oudolta, kun kukaan ei tiedä mitä siellä tapahtuu, kaikki kuvailut taivaasta kuvailee tosiaankin kullasta ja timanteista tehdyn hirvittävyyden, mikä on täynnä uskonhurmoksen täyttämiä zombeja. Ja tietenkin tämä kaikki on ikuista.
- 1213
23refd kirjoitti:
"Olen ja tulen todennäköisesti aina olemaan ateisti, enkä rakasta pahuutta. Olen hyväsydäminen, kiltti, rauhallinen ja melko vaatimaton ihminen. Silti olen sinun ja jumalasi mielestä niin paha että ansaitsen käristyä helevetissä ikuisesti. "
Minulla ei ole tuomarin oikeuksia, enkä pidä itseäni pätevänä myöskään tuomitsemaan ketään helvettiin.
En tiedä oletko paha. Sen kuitenkin tiedän, että Jumalan tahto on, että ihmiset pitävät käskyn rakastaa lähimmäisiä niin kuin itseä. Ja ne jotka Jumalaa vastustavat, vastustavat tuota käskyä, koska Jumalan vastsustaminen ei ole muuta kuin tuon käskyn vastustamista käytännössä. Jokainen joka sitä vastustaa on minun nähdäkseni epävanhurskas ja vaarassa joutua lopulliseen kuolemaan ja mielestäni syy on ymmärrettävä. - uskovainen--
A.Mikkonen(ei kirj.) kirjoitti:
Toi taivaaseenhinku jotenkin tuntuu oudolta, kun kukaan ei tiedä mitä siellä tapahtuu, kaikki kuvailut taivaasta kuvailee tosiaankin kullasta ja timanteista tehdyn hirvittävyyden, mikä on täynnä uskonhurmoksen täyttämiä zombeja. Ja tietenkin tämä kaikki on ikuista.
Eiköhän siellä eletä kuten täälläkin, paitsi ilman pahuutta ja kaunaa ja kateutta, itkua ja surua ja kuolemaa, syntiä! ilman luonnon saastumista tai tuhoutumista. Mikä ihaninta, ihmisen ei tarvitse enää pelätä eläimiä eikä eläinten ihmisiä, sillä emme syö enää eläinten lihaa taivaassa. Kuvittele, miltä tuntuisi elää ilman näitä maailman pahuuksia? Aika ihanalta!
ps. Raamattu ei pidä timantteja arvokkaina!
Mutta näitä 'kiviä' kylläkin:
Ilmestyskirjasta:
'Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi, viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.'
Ei siellä mitään zombeja olla:), mutta uusi ruumis meillä on, ei nämä raihnaiset sairaat mitä tässä maailmassa. - vaemo
1213 kirjoitti:
"Olen ja tulen todennäköisesti aina olemaan ateisti, enkä rakasta pahuutta. Olen hyväsydäminen, kiltti, rauhallinen ja melko vaatimaton ihminen. Silti olen sinun ja jumalasi mielestä niin paha että ansaitsen käristyä helevetissä ikuisesti. "
Minulla ei ole tuomarin oikeuksia, enkä pidä itseäni pätevänä myöskään tuomitsemaan ketään helvettiin.
En tiedä oletko paha. Sen kuitenkin tiedän, että Jumalan tahto on, että ihmiset pitävät käskyn rakastaa lähimmäisiä niin kuin itseä. Ja ne jotka Jumalaa vastustavat, vastustavat tuota käskyä, koska Jumalan vastsustaminen ei ole muuta kuin tuon käskyn vastustamista käytännössä. Jokainen joka sitä vastustaa on minun nähdäkseni epävanhurskas ja vaarassa joutua lopulliseen kuolemaan ja mielestäni syy on ymmärrettävä.Voin kyllä rakastaa lähimmäisiäni ilman uskoa Jumalaan tai mihinkään muuhunkaan.
- Apo-Calypso
A.Mikkonen(ei kirj.) kirjoitti:
Joo, taivaassa kadutkin ovat kullalla päällystetty, ja ihmiset koristautuvat asfaltinpalasilla.
- ???
uskovainen-- kirjoitti:
Eiköhän siellä eletä kuten täälläkin, paitsi ilman pahuutta ja kaunaa ja kateutta, itkua ja surua ja kuolemaa, syntiä! ilman luonnon saastumista tai tuhoutumista. Mikä ihaninta, ihmisen ei tarvitse enää pelätä eläimiä eikä eläinten ihmisiä, sillä emme syö enää eläinten lihaa taivaassa. Kuvittele, miltä tuntuisi elää ilman näitä maailman pahuuksia? Aika ihanalta!
ps. Raamattu ei pidä timantteja arvokkaina!
Mutta näitä 'kiviä' kylläkin:
Ilmestyskirjasta:
'Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi, viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.'
Ei siellä mitään zombeja olla:), mutta uusi ruumis meillä on, ei nämä raihnaiset sairaat mitä tässä maailmassa.Entäs ne läheiset jotka on kipattu helvettiin? Eikö harmittaisi yhtään, jos vaikka joku rakkaasi, joka ei vaan ole uskonut jumalaan, olisikin helvetissä?
- zyrt
Kooste älyttömyyksistä? Se on jo tehty ja sen nimi on Raamattu.
Mutta jospa otetaan käsittelyyn Jeesus. Hän oli siis ihminen, mutta Pyhän Hengen siittämä. Aika metka yhdistelmä noin niinkuin kromosomien kannalta.
Sitten hänet tapettiin, mutta nousi kuolleista ja häippäsi taivaaseen ja istuu (?) siellä Isä (?) Jumalan oikealla puolella jne. Eikös se sitten ollutkaan Pyhä Henki joka siitti Jeesuksen, vaan Jumala ihan itse?
Vajaakromosominen mies, jota sanotaan ihmiseksi nousi kuolleista ja muuttui jumalan kolmasosaksi ja on väitteen mukaan joskus tulevaisuudessa tuleva tuomitsemaan niin eläviä kuin kuolleita.- sdfghjkli
Kristityt eivät ajattele tuollaisia asioita. Niille on täysin yhdentekevää vaikka joku asia olisi epälooginen. Ne tallustelee kohti hautaansa täysin varmoina siitä, että kuoltuaan pääsevät taivaaseen, VAIKKA sekin on kristinuskon opin mukaan valhe.
Itsepetosta ja kuolemanpelkoa. Sitä on kristityn elämä.
- sdfghjklki
Uskikset hermostuvat kun heidän uskontonsa typeryydestä kirjoitetaan ja siksi miinustavat:)
- 0=0
Onhan tuota Raamattua kirjoitettu pitkä aika, mutta atet pudottaa sen hetkessä mitättömäksi kirjaksi. Kokonaisvaltaisesti ajateltuna ateistien sivistys on muutenkin perin juurin kehnolla tasolla.
- sdfghjkli
0=0 kirjoitti:
Onhan tuota Raamattua kirjoitettu pitkä aika, mutta atet pudottaa sen hetkessä mitättömäksi kirjaksi. Kokonaisvaltaisesti ajateltuna ateistien sivistys on muutenkin perin juurin kehnolla tasolla.
Ei sinun kannata sivistyksellä kehua, jos pidät henkiolentoja tosina ja kiellät tieteelliset tosiasiat maailmankaikkeudesta.
- latedude9666
ai tälle on tullut oikein miinusta? Puhelimella kun ei näe. Kertoo varmaan just siitä että osu arkaan paikkaan.
- 0=0
sdfghjkli kirjoitti:
Ei sinun kannata sivistyksellä kehua, jos pidät henkiolentoja tosina ja kiellät tieteelliset tosiasiat maailmankaikkeudesta.
Ei tässä kielletä tieteellisiä todisteita. Ne vain eivät ole riittäviä kaikille, mutta ovat sitä ateisteille.
- Etsivä löytää
Kooste Raamatun ristiriidoista on tehty. Tässä niistä osa:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Kaikesta huolimatta Raamatun ydinsanoma löytyy sille, joka etsii. Nuo virheet ja älyttömyydet ovat peräisin ihmisten virheistä. Koska Raamattu on noin kovin epätäydellinen, on tarvittu uusia ilmoituksia. Niitä on Mormonin kirjassa ym. myöhempien aikojen ilmoituksissa, joihin voi tustustua tästä:
www.mormonit.fi - velho3
Ei raamatussa kaikki ole humpuukia, sitä vain on tarkoituksellisesti muunneltu vallassa olevien kurinpito välineeksi
ajaos luemme niinkuin meidät on opetettu, niin emme löydä sitä
alkuperistä todellisuutta, jka on kaikissa uskonnoissa sama, ja myös Kalevalassa
Raamatun perimmäinen totuus ei ole uskoa vaan tietoa totuudesta
joka on mämärretty niin, että sitä ei sieltä voi löytää.
Vata kun kaikki usko ja epäusko ateeismi on päättynyt, niin voimme nähdä tuon sanojen takana olevan totuuden
Uskovaiset pitävät kiinni sen sanoja totuutena joka ei ole sitä, sillä sanalla ei voi ilmaista , koska sanat ovat aikaa ja totuus on ajaton
Joten sanoilla voi vain viitata tuohon totuuteen, mutta meilentaustamme estää sen ymmärtämisen
Vain lapsenkaltainen mieli, joka ei ole ehdollistut vielä aikaan voi oivaltaa sen
Kiitos ajattomalle eläm'lle kaiken lähteelle Tiede (tieto) on perkeleestä. Usko sokeasti puhuvaan aasiin.
- puhun itsekseni
Minä en usko puhuvaan aasiin, mutta puhuva käärme on hauska lemmikki.
- murhajumala
On älytön ohje kivittää kuriton lapsi hengiltä. On älytöntä kuinka neitsyen saa raiskata kunhan vaan ottaa vaimoksi sen jälkeen.
Älytöntä on myös se kuinka Nooan tulvien jälkeen löytyikin hyvin nopeasti tarpeeksi ihmisiä kansoittamaan egypti ja orjia rakentelemaan pyramideja, vaikka tulvien jälkeen vain 6 sukukypsää ihmistä säilyi hengissä.
Eikä uskovaiset todellakaan kyseenalaista tätä pientä "epäkohtaa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989