Saksalainen autonmyyjä ei vastaa sähköpostiin

myynti ei kiinnosta.

Olen lähettänyt monelle saksalaiselle autofirmalle sähköpostia autosta,Kerroin mistä olen tulossa ostamaan ja kaikkea autoon ja myyntipaikkaan liiittyvää.

Kysyin myös voisivatko he auttaa minua saamaan auto siihenkuntoon, että voin sen ajaa Suomeen.

Yhteenkään sähköpostiin ei ole VASTATTU !

13

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 314

      Autonmyyjät ovat aika laiskoja Saksassakin!
      Jos olet ollut yhteydessä jonkun merkin ns. piirimyyjään, vastauksen pitäisi kyllä tulla.
      Jos myyjäliike kuitenkin on ns. "häkkikauppa", odottavat he kyllä, että itse tulet paikalle.

    • 14+12

      Ne taitaa olla aikuisia kaikki siellä Saksassa. Katsopa aikuiset soittaa, ei sähköpostita, eikä tekstiviestitä.

      Ja varmaan sä olet englanniksi (tai suomeksi) kysynytkin, koska et osaa saksaa senvertaa, kun ilmoituksissa yleensä lukee bitte keine email. Se tarkoittaa savoksi, että elä laeta sähköpostija!

    • natsit vauhdissa

      Sähköpostiosoitteet on ja olen niihin tekstin saksaksi käännättänyt.

      Sähköpostillla ne asiat hoidetaan - kännykät pätkii ja ei ole kenttiä.

      Jos ei pysty autoa etukäteen varaamaan, niin empä tosiaankaan osta lentolippua ja lähde paikanpäälle tyhjää tuijottamaan.

      • Tyhjänkysyjiä

        löytyy niin Saksasta että Suomesta - etenkin Suomesta. Laita joku paikalla oleva välittäjä tsekkaamaan auto ja mene itse rahan kanssa hakemaan se. Muuten et ole kauppiaan mielestä uskottava. Pistä linkki tänne niin luetaan tietoja myös "rivien välistä".


    • Näin se käy

      Saksalainen myyjä ei päivän mittaan muuta ehdikään, kuin vastailla epämääräisiin sähöposteihin, jos siihen käy. Erityisen normaaleja ovat "Last Price"-kyselijät, joiden postit menevät suoraan roskakoriin. Tähän syyllistyvät usein myös suomalaiset.
      Puhelintiedusteluihin vastataan ja auto kehutaan taivaisiin ja paikan päällä monelle paljastuu usein karmeakin totuus. Sitten vaan ajelemaan vuokra-autolla ympäri Saksaa.

      Paikalla asuva ja toimiva välittäjä saa yhdellä puhelinsoitolla selville asioita, joiden perusteella ei ehkä koko matkaa kannata tehdä. Usein hän tuntee liikkeen, jonka voi jättää heti väliin, jolloin säästyy aikaa ja rahaa.

      Kunnollisista välittäjistä löytyy mainintoja merkkifoorumeilla, ei tällä palstalla.
      Kuten ei kunnollisista ostajistakaan.

      • Kuule, ei niihin sähköposteihin kukaan viitsi vastata. Pitäisi olla joku
        hiton automaatti joka seuloisi tyhjän kyselijät pois. Lähdätään siitä,
        että tosi ostaja tulee paikalle , sen jälkeen katsellaan kohde ja neuvotellaan
        hinnasta. Niiden puheluidenkin kohdalla on niin, että jos olet asiakkaan
        kanssa" kiinni", niin puhelelimeen ei vastata. Yleensä ne puhelut ovat
        sellaisia, että siellä joku mongertaa .... sinä sano sinu viimeinen hinta!!!!!
        Kun sitten alat tuon kanssa jotain jahkaamaan, niin asiakkaasi on lähtenyt
        muualle.
        Mikäli et kieltä osaa, etkä tunne maan tapoja, niin unohda koko juttu.
        Osta autosi Suomesta. Loppuhinta on todennäköisesti halvempi
        kuin ns. tuontiautosi.
        Mitäs teet mikäli ilmenee joku takuu asia? Otahan sevää!


    • 565

      haluaisit siis siitä valitsemastasi käytetystä lintasta kirjallisia todisteita ja takuita

    • "Voisivatko he

      auttaa minua saamaan auto siihen kuntoon että voisin ajaa sen Suomeen". Siis mihin ihmeen kuntoon? Eikö se Saksan halvin romu ole edes ajokunnossa. Voit olla varma ettei myyjää kiinnosta panostaa siihen yhtään. Jos normaalin auton ostat, on helppoa pyytää myyjää auttamaan vientikilpien hankinnassa mutta jos romuauton niin saat luultavasti tulla toimeen omillasi. Siellä kun on oikeitakin ostajia liikkeellä eivätkä ne ole yhtä avuttomia kuin sinä.

    • 314

      Yritin n. 20 vuotta ulkomaankaupan- ja kauppaoikeuden toisen asteen opettajan ominaisuudessa - tarkoittaa Peruskoulun jälkeistä koulutusta - kertoa arvon oppilaille, että elämässä tarvitsee muutakin kuin Suomea ja että pelien pelaamisella aamuyöhön ei tätä taitoa opi.
      Nyt sen valitettavasti näkee näistä kirjoituksista, kun ei suomeksikaan osata lyhyttä lausetta kirjoittaa oikein, puhumattakaan siitä, että sananmukaisesti osattaisiin "puhua" puhelimessa, koska jokaisessa lauseessa esiintyy sana v**** monta kertaa.
      Lisäksi pitäisi toki osata vähän "neuvotella".
      Ymmärrän kyllä, että ellei itse osaa, niin on pyydettävä apua, mutta minua on vähän ihmetyttänyt näiden uusavuttomien suuri määrä.
      Asiat on kyllä käsitelty oppilaitoksissa ja niillä tiedoilla pitäisi osata "kysyä oikein", jos on vaivautunut olemaan niillä tunneilla.
      Lähes joka kirjoituksessa lähdetään siitä, että jonkun muun pitäisi tehdä tämä etsintä- ja valintayö ja usein vielä ilmaiseksi.

      • Tämä on

        tämä Pisa-sukupolvi vähän tällaista. Suuret luulot mutta mikään oikea asia ei ilman ulkopuolista apua etene mihinkään.


    • Maahantuonut

      Etsiskelin itse 2012 alkuvuodesta Jaguaria Saksasta, ja kokemukseksi muodostuikin että huonoiten vastaavat ne pienet liikkeet. Pienet liikkeet, jotka ovat useimmiten juuri niitä joita pitäisi muutenkin vältellä (läjä autoja jonkun omakotitalon pihalla ja nimi kuin pizzerialla).

      Päädyin lopulta ostamaan autoni yksityishenkilöltä Ranskasta, kun sieltä löytyi paras kombinaatio hyvää myynti- ja myyjäyksilöä. Hän toimitti tarvittavat paperit johonkin paikalliseen virastoon, jonka jälkeen Ranska-kilvet olivat kuukauden voimassa EU-alueella. Olimme ällikällä lyötyjä siitä, miten helposti kaikki sujui koko reissulla. Edes Suomen tullissa ei tarvinnut jonottaa täyttä minuuttia :D

      • hijjjk

        Teidän ongelma on tuo meili. Ei aikuiset miehet jaksa harrastaa mitään kirjeenvaihtoa naurettavista asioista. Saksassa se auton osto ja kilpiin laitto on niin simppeli ja jouheva homma, että kun syomipoika kyselee meilin avulla joutavia niin moni ajattelee, että tuosta tyypistä tulee vaan ongelmia jos sen päästää firmaan sisään.
        Siitä siinä on kysymys.


    • 19+8

      "Sähköpostillla ne asiat hoidetaan - kännykät pätkii ja ei ole kenttiä."

      Ei autokauppoja hoideta sähköpostilla. Ihan yhtä tyhjän kanssa vastailla tiukan hinnan kyselijöille. Siinä vaiheessa kun virtuaaliostajat odottelevat vastausta kysymyksiin, auto on jo vaihtanut omistajaa useita päiviä sitten.

      Jos ei ole kenttiä niin vaihda operaattoria tai soita jostain muualta kuin metsän keskeltä erämaasta. Jos puhelin on viallinen, korjauta se tai hanki uusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe