Ote kirjoittamastani runokirjastani.
Uudestisyntyminen
Kuinka pimeydessä harhailetkaan ihmis-sielu, janoten totuutta, että korkeammalle ylettyisit aurinkoon tahi edes kuun lainavalon hopeiselle tielle.
Tuskissaan vääntelehtii sielu ihmisen, kiroten perisyntejään, jotka pauloissaan pyrkii hengen pitämään.
Ja kun voimat vastakohtaiset on taistelu tantereena sielujen nousee silloin helmeinä vedet kampailun, vilvoittaen otsan kuumenneen.
Luterilaisten eväät eivät taida tuon kaltaiseen taisteluun riittää.
Jalostumisesta
1
81
Vastaukset
- hovi
Niin kevyesti kilvoitteluun mä uskon tiellä läksin.
Pois synti perkele ruumiistain, mä Herran olen yksin. Vain hälle tahdoin elää mä ja muille sen myös näyttää. Siks hyviä tekoja mä ahkeroin, ne Raamattu mulle näyttää.
Vaan pian sain mä todeta, en paljoakaan voi mä täyttää. On ruumiin perkeleen vankina. Se sitä syntihin käyttää.
Nyt synnin hätään jouduin mä, miks rikon mä vastoin Herraa? Mitä voin hälle näytellä, kun ei pyhyyttä ole pätkän vertaa.
Ei kuuliaisuuden askeleet nyt ole toivonani. On usko vaa,assa mitätön, on synti painavampi.
Mihin voin mä enää turvata, on helvetti vieraanani. Tuonela portteja raottaa, on synti kauhunani.
Vaan kasteessa Herra lupasi, minut pitää omanansa. Se kertoo uhrista Jeesuksen, mä kasteessa Häneen liityin.
Hän tiesi kyllä vikani, ja silti omakseen otti.
Hei tästä lähden mä uudestaan, kilvoitteluun jaloon. On Kristuksen veri turvanain, en jää mä haudan lepoon.
Nyt hyvin mä kaiken ymmärrän, on mulla eväät jalot.
Ne Herra yksin on antanut, kuka voi ne multa riistää?
Kauhu, vaiko kuolema, ei edes perkele. Voi riistää multa toivoiain, on katse ristille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517