Ote kirjoittamastani runokirjastani.
Uudestisyntyminen
Kuinka pimeydessä harhailetkaan ihmis-sielu, janoten totuutta, että korkeammalle ylettyisit aurinkoon tahi edes kuun lainavalon hopeiselle tielle.
Tuskissaan vääntelehtii sielu ihmisen, kiroten perisyntejään, jotka pauloissaan pyrkii hengen pitämään.
Ja kun voimat vastakohtaiset on taistelu tantereena sielujen nousee silloin helmeinä vedet kampailun, vilvoittaen otsan kuumenneen.
Luterilaisten eväät eivät taida tuon kaltaiseen taisteluun riittää.
Jalostumisesta
1
77
Vastaukset
- hovi
Niin kevyesti kilvoitteluun mä uskon tiellä läksin.
Pois synti perkele ruumiistain, mä Herran olen yksin. Vain hälle tahdoin elää mä ja muille sen myös näyttää. Siks hyviä tekoja mä ahkeroin, ne Raamattu mulle näyttää.
Vaan pian sain mä todeta, en paljoakaan voi mä täyttää. On ruumiin perkeleen vankina. Se sitä syntihin käyttää.
Nyt synnin hätään jouduin mä, miks rikon mä vastoin Herraa? Mitä voin hälle näytellä, kun ei pyhyyttä ole pätkän vertaa.
Ei kuuliaisuuden askeleet nyt ole toivonani. On usko vaa,assa mitätön, on synti painavampi.
Mihin voin mä enää turvata, on helvetti vieraanani. Tuonela portteja raottaa, on synti kauhunani.
Vaan kasteessa Herra lupasi, minut pitää omanansa. Se kertoo uhrista Jeesuksen, mä kasteessa Häneen liityin.
Hän tiesi kyllä vikani, ja silti omakseen otti.
Hei tästä lähden mä uudestaan, kilvoitteluun jaloon. On Kristuksen veri turvanain, en jää mä haudan lepoon.
Nyt hyvin mä kaiken ymmärrän, on mulla eväät jalot.
Ne Herra yksin on antanut, kuka voi ne multa riistää?
Kauhu, vaiko kuolema, ei edes perkele. Voi riistää multa toivoiain, on katse ristille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423497Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",42493Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/852196Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1381850- 1291812
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee281729- 1381395
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1131339"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551196Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1591111