pakkomielteinen ihastuminen - miten siitä pääsee yli?

ahdingossa

Olen aivan koukussa tähän naiseen, enkä pysty ajattelemaan oikein mitään muuta. Se näkyy muussa elämässä, en oikein pysty syömään tai nukkumaan, arki menee sumussa, jne. Tätä on jatkunut jo yli 2 kuukautta, yötä päivää, arkena ja lomalla. Keskittymiskyky on todella huono ja siksi asioita jää tekemättä.

Minulla on vaimo ja lapsia enkä halua rikkoa perhettäni, haluan vain päästä eroon tästä ihastumisen tunteesta - olen yrittänyt välttelyä, aktiivista unohtamista, ajatusten keskittämistä harrastuksiin jne. Olen kuitenkin hänen kanssaan samassa työpaikassa enkä pysty häntä täysin välttämään. Huomasin kyllä lomani aikana että ei se välttelykään auttanut, ihan yhtä hullu oli tilanne vaikka oli pitkä erossaolo.

Kaikki energia menee siihen, että pystyn pitämään keskustelut ja kanssakäymisen normaalilla tasolla ja viettämään normaalia perhe-elämää, mutta uskon että tämä ihastukseni ymmärsi että minulla on tunteita pelissä ja muutti oman käytöksensä täysin välinpitämättömäksi. Tämä vain pahentaa tilannettani :( voisi kuvitella että tästä pääsee eroon jos ei saa vastakaikua, mutta ei...

Lääkäriin tukeutuminen olisi kyllä todella noloa, mutta kyllä tämä omaankin korvaan jo vähän sairaalta kuulostaa :( ystävien kanssa ei tällaisesta asiasta voi keskustella jne...enkä kyllä tiedä mitä edes keskustelisin kun haluaisin vain tämän raastavan tunteen pois ja tuskin se keskustelemalla lähtää. En ole koskaan elämässäni ihastunut näin, en edes silloin kun nykyisen kumppanini kanssa tapailtiin ja seurusteltiin. Pitäisi kai tunnustaa tämä mutta en tiedä auttaisiko sekään että lähdettäisiin parisuhteen peruspilareja ravistelemaan, voisi olla ero edessä ja sitähän haluan välttää. Ihan neuvottomana tässä ollaan ja kai sekin jotain kertoo että tänne nimettömänä huutelen että keinot on lopussa :(

186

22194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arrrgh

Sama juttu näkyy täällä olevan kaikilla varatuilla, että oman kumppanin kanssa ei ole sellaista tunnetta ikinä koettu. Kumma juttu. Sehän johtuu juuri siitä että kyseessä on kielletty hedelmä ja se on hullaantumista ja himoa uuteen ihmiseen.

Jos et kerran aio rikkoa perhettäsi niin et tietenkään enää keskustele tai muutenkaan ole tekemisissä hänen kanssaan, sillähän ruokit vaan ihastumistasi! Työasiat pitää tietysti puhua mutta muu kannattaisi jättää.

Itseäni kyllä ällöttäisi jos oma mies vaan jäisi velvollisuudentunnosta luokseni, ihan kuin tekisi suuren palveluksen minulle roikkumalla luonani vaikka haluaisi olla ihan muualla. Käskisin häipymään jos tunteet toiseen eivät katoaisi. Ansaitsen olla ensimmäinen vaihtoehto.

Hyvä ettet ole kuitenkaan pettämään ryhtynyt, tunteillehan ei voi mitään mutta juuri sitä tarkoitin että keskity omaan suhteeseesi josnet kerran aio sitä päättää.

• 1234567345

Onko varattu vai vapaa?. Keskustele hänen kanssaan.

• Joskus asiaakin!!!!!
        1234567345 kirjoitti:

Onko varattu vai vapaa?. Keskustele hänen kanssaan.

Jos ylläpito on niin ylimielinen että poistaa asiallisen kysymyksen niin takuu varmasti kuulette siinä muissa osioissa!!! Uudestaan. MIKSI TEETTE AVAUKSIA ETUSIVULLE VAIN JA AINOASTAAN YLEENSÄ SUHTEET JA TUNTEET PALSTALTA????? Ylläpidon henkilökunta vaihtoon tai lukekaa joitain muitakin aihealueita kun näitä iänikuisia parisuhteet, sinkut yms palstoja!!!
        Itse harrastan metsästystä ja jos olisin ylläpidossa niin mitä luulette ihmisten suhtautuvan asioihin jos tekisin avauksia vaan hirven metsästyksestä, susista, aseista jne jne? Näitä palstoja lukee muutkin kun sydämiään suhteissa särkeneet idiootit kaikki kunnioitus silti heillekin.

• jasso

Muista, että olet ihan itse aikanasi valinnut oman vaimosi. Oletko huono itse näkemään mistä pidät ja mistä et. Saat olllakin nolo, tuskissasi ja kieri siinä oikein kunnolla.. Miksei tämä ns ihastus ole samanlainen sarjassa sinun huono valinta. Katso sitä omaa vaimoasi ja mieti onko hän ansainnutkaan sinunlaista tuuliviirtä. Kasvakaa pojat ja miksei tytötkin aikuisiksi jotka ottavat vastuun valinnoistaan. Tai sitten tunne itsesi ennenkuin teet niinkin tärkeän päätöksen kuin mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Aina ei yhdessäolo ole ruusuilla tanssimista, mutta arjessakin on pelkästään jo paljon ihania pikku asioita, jotka siitä tekevät juhlaa. esim kahvi on valmiina aamulla tai saat yllättää puolisosi aamukahvilla keittämällä sen ihan itse. ei siinä kummoisiakaan tunteita tartte riepotella pitkin päivää ka vuotta.

• hohhhohhoho
        Joskus asiaakin!!!!! kirjoitti:

Jos ylläpito on niin ylimielinen että poistaa asiallisen kysymyksen niin takuu varmasti kuulette siinä muissa osioissa!!! Uudestaan. MIKSI TEETTE AVAUKSIA ETUSIVULLE VAIN JA AINOASTAAN YLEENSÄ SUHTEET JA TUNTEET PALSTALTA????? Ylläpidon henkilökunta vaihtoon tai lukekaa joitain muitakin aihealueita kun näitä iänikuisia parisuhteet, sinkut yms palstoja!!!
        Itse harrastan metsästystä ja jos olisin ylläpidossa niin mitä luulette ihmisten suhtautuvan asioihin jos tekisin avauksia vaan hirven metsästyksestä, susista, aseista jne jne? Näitä palstoja lukee muutkin kun sydämiään suhteissa särkeneet idiootit kaikki kunnioitus silti heillekin.

Vähän aikaa sitten kun nostivat etusivulle jonkun valituksen siitä, miten oli unilääkkeen palasen otettuaan sammunut kuin saunalyhty takapihalleen 16 tunniksi, kommentoin asiallisesti aloituksen ilmiselvää epäkohtaa; miten ihmeessä voi maaliskuussa sammua pihalle 16 tunniksi ja olla vielä hengissä? No, ei mennyt aikaakaan, kun kommentti oli poistettu.

Se, että asiallisia kommentteja poistetaan ilman järkevää syytä kertoo minulle sen, että ylläpito itse kirjoittelee aloitukset etusivulle ja osuvat kyseenalaistukset poistetaan; provo-huutelut saa jäädä, ei niitä kukaan kuitenkaan ota tosissaan. Vai kuinka todennäköistä on, että joku oikeasti lukee näitä roska-kirjoituksia täällä päivät läpeensä ja jaksaa vielä kiinnostua jostakin sen verran että nostaa etusivulle?

Katsotaan kuinka kauan tämä kommentti saa olla ennen kuin poistetaan. Ja IP-osoitteeni bannataan.

• ainako näitä

Ja uutta tulee taas:) "Yhden illan juttu on este" Avauksen muodossa!!

• Rakkauttaanargiaa
        jasso kirjoitti:

Muista, että olet ihan itse aikanasi valinnut oman vaimosi. Oletko huono itse näkemään mistä pidät ja mistä et. Saat olllakin nolo, tuskissasi ja kieri siinä oikein kunnolla.. Miksei tämä ns ihastus ole samanlainen sarjassa sinun huono valinta. Katso sitä omaa vaimoasi ja mieti onko hän ansainnutkaan sinunlaista tuuliviirtä. Kasvakaa pojat ja miksei tytötkin aikuisiksi jotka ottavat vastuun valinnoistaan. Tai sitten tunne itsesi ennenkuin teet niinkin tärkeän päätöksen kuin mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Aina ei yhdessäolo ole ruusuilla tanssimista, mutta arjessakin on pelkästään jo paljon ihania pikku asioita, jotka siitä tekevät juhlaa. esim kahvi on valmiina aamulla tai saat yllättää puolisosi aamukahvilla keittämällä sen ihan itse. ei siinä kummoisiakaan tunteita tartte riepotella pitkin päivää ka vuotta.

Millaiset ihmiset antavat sinulle peukkuja ylöspäin? Ymmärrän mitä vastauksellasi tarkoitat mutta eihän kukaan voi todella olla tuota mieltä? Kaikki muuttuu - myös tunteet.

Ja olen myös pistänyt huomioon että suurimmalle osalle naisista tämä ei sovi millään. Monet tuttavani pitävät kynsin ja hampain kiinni suhteesta mikä on kuollut aikoja sitten. Minä itse henkilökohtaisesti arvostan valtavasti niitä jotka sanovat suoraan! Kumpaa sinä valitset: suhteen missä kumpikin on onnellinen vai suhde mistä kuvittellaan onnellisuutta?

Miksi vaaditaan rehellisyyttä jos sitä ei oikeasti haluta?

• hhklkkkkjjjj

Ghkjjjjczzxmmccccccc

• Valintoja ja valinto
        Rakkauttaanargiaa kirjoitti:

Millaiset ihmiset antavat sinulle peukkuja ylöspäin? Ymmärrän mitä vastauksellasi tarkoitat mutta eihän kukaan voi todella olla tuota mieltä? Kaikki muuttuu - myös tunteet.

Ja olen myös pistänyt huomioon että suurimmalle osalle naisista tämä ei sovi millään. Monet tuttavani pitävät kynsin ja hampain kiinni suhteesta mikä on kuollut aikoja sitten. Minä itse henkilökohtaisesti arvostan valtavasti niitä jotka sanovat suoraan! Kumpaa sinä valitset: suhteen missä kumpikin on onnellinen vai suhde mistä kuvittellaan onnellisuutta?

Miksi vaaditaan rehellisyyttä jos sitä ei oikeasti haluta?

Elämä on valintoja. Yllä kommentoiva "Jassoo" valitsee kestävyyden ja sinä valitset luovuttamisen ja vaihdon kun sen aika tulee.

Toiset tekevät töistä suhteensa eteen ja arvostavat yhdessä kasvamista.

• minä

Sama tilanne,mutta olen nainen ja ihastunut...ei ole helppoa.

• Femke6

Joo, mä tiedän sun tunteistas. Mut sori, ei tipu herkkua.

• remixi

varmaan saat ap hyvää tarkottavia neuvoja että sun pitää ensiksi keskustella kumppanisi kanssa tästä ja parisuhdeterapiaa jne ja jos oikeast rakastatte niin löydätte keinot. Varo kuitenkin, toi sun tilanne kuulostaa niin tutulta, ja mulla kävi just niin että otin asian rehdisti puheeksi ja luottamus meni vaikka en ollut tehnyt mitään "oot jo henkisesti pettänyt" oli se perusviesti. No ei tää ihastus ollut musta kiinnostunut ja menetin molemmat, nyt ollaan vuoroviikkoisä. Ei exälläkään ketään oo mutta ei kuulemma uskalla luottaa. Kyllä nyt tajuan että ei se mun ihastuminen ihan normaalia ollut, en suosittele lääkkeitä mutta mulla laukesi masennus päälle kun ero tuli ja sitä kautta sain lääkkeet ja se pakkomiellekin häipy pikkuhiljaa kun aistit turrutettiin (tai no, on pysynyt poissa kun on ne lääkkeet).

sori ei neuvoja, jos tietäsin miten mun olis kannattanut toimia niin varmaan osaisin vastata mutta mulla meni elämä laarista alas kun aloin tehdä jotain, ehkä olis pitänyt vaan kärvistellä tai käydä valittamassa masennusta lääkkeiden toivossa. Sun tilas tunnistan kyllä ja ei se normaalia oo jos noin kauan jatkuu.

• arrrgh

Kävipä sulla ikävästi! Toimit kyllä ulkopuolisen silmin ihan oikein kun et lähtenyt pettämään, mutta sua se ei tietenkään lohduta kun kävi noin.

Eihän aloittajan tosiaan tarvitse kumppanilleen kertoa ihastuksesta jos mitään ei ole tapahtunut. Toisaalta jos sen nykyisen kumppanin kanssa haluaa pysyä niin mun mielestä ei kyllä myöskään sille ihastukselle kannata kertoa eikä pitää kontaktia yllä, hänestähän on silloin tarkoitus päästä yli.

• jyrkänteet

täällä ihan sama tilanne, tiedän tunteen ihan tasan tarkkaan. Tiedätkö naisen tunteista? Jos ihastuminen on molemminpuolista, olisi varmasti hyvä tunnustaa asia molemminpuolin, ja sopia että sanoista tekoihin ei mennä. Näin siis itse toivon naisena että omalla kohdallani tapahtuisi, eipä vaan ole rohkeutta ottaa puheenaiheeksi kun toinen ei välttämättä tunne samoin...:-(

• Miä

Mä olen kyllä eri mieltä remixin kanssa (vaikkakin et olisi ansainnut tulla dumpatuksi), oletko ihan tosissasi? Lääkkeitä? Ei ihastumista hoidella minun mielestäni lääkkeillä, johan on ennenkuulumatonta! Musta on ihan käsittämätöntä tämä masennuslääkkeiden popsiminen jokaiseen elämään kuuluvaan käänteeseen ja kolhuun. Toki perheen menettäminen on tosi kova juttu, sitä siis lainkaan väheksymättä...

Kyllä ihastukset voi helposti jatkua parista kuukaudesta jopa vuosiinkiin, jos vielä esim. työpaikalla jatkuvasti näkee ihastuksen. Kuka määrittelee normaalin?
        Ihastuminen on normaalia, varsinkin näin keväisin ;) Ihastuminen on ihanaa ja kamalaa. Se maustaa mukavasti myös olemassa olevaa parisuhdetta.

Jos kovasti tuskastelee ihastuksensa perään, on parasta nostaa kissa pöydälle ja selvittää asia kyseisen ihmisen kanssa. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Noin niinkun jos pettäminen on pois suljettu asia.

• remixi
        Miä kirjoitti:

Mä olen kyllä eri mieltä remixin kanssa (vaikkakin et olisi ansainnut tulla dumpatuksi), oletko ihan tosissasi? Lääkkeitä? Ei ihastumista hoidella minun mielestäni lääkkeillä, johan on ennenkuulumatonta! Musta on ihan käsittämätöntä tämä masennuslääkkeiden popsiminen jokaiseen elämään kuuluvaan käänteeseen ja kolhuun. Toki perheen menettäminen on tosi kova juttu, sitä siis lainkaan väheksymättä...

Kyllä ihastukset voi helposti jatkua parista kuukaudesta jopa vuosiinkiin, jos vielä esim. työpaikalla jatkuvasti näkee ihastuksen. Kuka määrittelee normaalin?
        Ihastuminen on normaalia, varsinkin näin keväisin ;) Ihastuminen on ihanaa ja kamalaa. Se maustaa mukavasti myös olemassa olevaa parisuhdetta.

Jos kovasti tuskastelee ihastuksensa perään, on parasta nostaa kissa pöydälle ja selvittää asia kyseisen ihmisen kanssa. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua? Noin niinkun jos pettäminen on pois suljettu asia.

en mitään lääkkeitä ehdottanu totesin vaan että mulla kun ne muusta syystä tuli päälle niin auttoi tuohon tunteen tappamiseen myös. lue se ap:n viesti ja mieti onko normaalia ihastumista, kyllä joskus mennään sen rajan yli että jotain on tehtävä. totesin vaan että mulla ne toimi noin kaikilla ei varmaan.

• le-ku-ri
        remixi kirjoitti:

en mitään lääkkeitä ehdottanu totesin vaan että mulla kun ne muusta syystä tuli päälle niin auttoi tuohon tunteen tappamiseen myös. lue se ap:n viesti ja mieti onko normaalia ihastumista, kyllä joskus mennään sen rajan yli että jotain on tehtävä. totesin vaan että mulla ne toimi noin kaikilla ei varmaan.

Oikeasti se "päätön ihastuminen" voi olla merkki masennuksesta. Siksi lääkkeet auttaa.

• fsdgh
        Miä kirjoitti:

No eihän nyt mtn masennuslääkkeitä kannatakaan alkaa poopsimaan.. ne toimivat oikeasti vain 1/6 osalla ihmisistä.. kannattaa sen sijaan ottaa jotain kivaa pitkävaikutteista opiaattia.. bentsot toki myös rauhoittaa. Viinaa kannattaa vältää.. alko on ihan paska aine eikä siittä mitään hyötyä ole kenellekään.

• tunteellinen siili
        remixi kirjoitti:

jotenkin kolkko teksti. Selkäpiitä alkoi karmii. Kylmä koura puristaa jostain syystä.,Se ei johdu tekstistä, vaan siinä olevassa "piiloviestissä"

• Olen elossa!

Et todellakaan ole tunteinesi yksin, ihastumisia tapahtuu varmaan kaikissa hyvissäkin parisuhteissa, mutta eri asia on sitten se suuri jysäys, joita tapahtuu ehkäpä vain kerran elämässä. Voin hyvin kuvitella tilanteesi, itsellä on hyvin samankaltainen tilanne päällä, tosin olen nainen.

Elämä on opettanut että aika parantaa, et ole pettänyt vaimoasi, etkä sitä tahdo. Tunteet haalistuu ajan mittaan (jos haluat). Eri asia on, jos itse tahdot ruokkia ihastumistasi mielikuvilla, kuten itse nyt teen...=( tällöin kärsimystä saa pitkitettyä ja itseään piinattua helposti puolikin vuotta, jopa enemmän! En sano että se on järkevää, mutta kun ei malta irrottautua ihanan kiperästä ihastumisesta ja häneen liittyvistä haaveiluista.

Mitäs jos vain nautit tunteesta, (tiedän, ihastuksissa eläminen on toisinaan kaikkea muuta kuin nautinnollista), toisina päivinä leijailen pilvissä , mutta toisina taas murheen alhossa...Olen onnellinen että tämä ihminen on elämässäni, vaikka en häntä varmasti koskaan saa, mutta ainakin olen elossa!

Oletko varma että nainen on täysin välinpitämätön ja ihastuksesi yksipuolista? Mitä jos hänkin vaan pelkää rikkovansa perheen "väärillä" tunteillaan? Jos tunteet ovat molemminpuolisia, ainoa ihminen jolle voit tuskaasi purkaa on tämä nainen, joka tuntee sinua kohtaan samoin. Eikä sen tarvitse johtaa mihinkään fyysiseen pettämiseen, tai sen enempää henkiseenkään, eikö ole helpotus että asia tulisi tunnustettua, jonka jälkeen molemmat mahdollisesti voivat jatkaa omissa elämissään eteenpäin? Aikuiset ihmiset kyllä osaavat hoitaa asiat korrektisti, varsinkin kun ollaan samassa työpaikassa. Ei siis missään työpaikan pikkujouluissa tai muissa kekkereissä, eikä alkoholin rohkaisemana! =)

• beentheredonethat

Tuo oli hieno vastaus, "Olen elossa!". Täällä on saman kohtalon läpikäynyt mies. Kohtalotoverit, lukekaa tuo viesti ihan ajatuksella.

• Dingdong Doing Wrong
        beentheredonethat kirjoitti:

Tuo oli hieno vastaus, "Olen elossa!". Täällä on saman kohtalon läpikäynyt mies. Kohtalotoverit, lukekaa tuo viesti ihan ajatuksella.

Eieiei. Minusta tunteitaan ei saa missään tapauksessa paljastaa ihastuksen kohteelle. Mitä helvetin hyötyä siitä on, että on molemmat tunnustaa ihastuksensa? Siinä käy vain niin, että ihastus on heti lähempänä tavoitetta. Asialla mässäillään: ihanaa, se tykkää musta ja mä tykkään siitä. Ei mene kovin pitkään kun jaetaan sama vuode yms.

Tollaisen sielunkumppanuuden löytäminen aiheuttaa tosi vahvaa viettiä. Niin mekin työkaverini kanssa oltiin kuin bestiksiä, aina lounailla kahdestaan. Kumpikin seurustelee tahoillaan. Mä aloin olla niin kiinnostunut että olisin pettänyt kevyesti ja omatunnottomasti, mutta sitten mies sanoi jotakin joka kylmeni meikäläisen tosi tehokkaasti. Selitteli tunteitaan sillä ettei koskaan voi olla vain yhden naisen mies ja että heidän parisuhteensa vaimon kanssa on avoin. Se herätti mut. Mun parisuhde ei ollu avoin, mun näkökannoista mä olin miehelle ihan sallittu saalis enkä mitenkään erityinen kohtalon johdatus. :) Onneksi äin kävi ennenkuin kävi mitään! :)

• En halunnut ;)
        Dingdong Doing Wrong kirjoitti:

Eieiei. Minusta tunteitaan ei saa missään tapauksessa paljastaa ihastuksen kohteelle. Mitä helvetin hyötyä siitä on, että on molemmat tunnustaa ihastuksensa? Siinä käy vain niin, että ihastus on heti lähempänä tavoitetta. Asialla mässäillään: ihanaa, se tykkää musta ja mä tykkään siitä. Ei mene kovin pitkään kun jaetaan sama vuode yms.

Tollaisen sielunkumppanuuden löytäminen aiheuttaa tosi vahvaa viettiä. Niin mekin työkaverini kanssa oltiin kuin bestiksiä, aina lounailla kahdestaan. Kumpikin seurustelee tahoillaan. Mä aloin olla niin kiinnostunut että olisin pettänyt kevyesti ja omatunnottomasti, mutta sitten mies sanoi jotakin joka kylmeni meikäläisen tosi tehokkaasti. Selitteli tunteitaan sillä ettei koskaan voi olla vain yhden naisen mies ja että heidän parisuhteensa vaimon kanssa on avoin. Se herätti mut. Mun parisuhde ei ollu avoin, mun näkökannoista mä olin miehelle ihan sallittu saalis enkä mitenkään erityinen kohtalon johdatus. :) Onneksi äin kävi ennenkuin kävi mitään! :)

Minä pääsin suurimman ahdistuksen yli: olen todella pohtija tyyppiä. Ajattelen asioita niin että alkaa ahdistaa ja tuntuu, ettei mun kroppa mahu omiin nahkoihin. Sitten yks kerta kun olin kaupassa ja mietin mitä ostan, tajusin et tärkein miten elämää konttrolloi on: haluanko tätä vai en. Ja yllättäin kaikki alko järjestyy vaan sen takia että tajusin alkaa yksinkertaistamaan asiat.

• voi voi

Joko sinä vaihdat työpaikkaa, eroat vaimostasi tai päätät pääkopassasi että tuo nainen ei merkitse sinulle mitään. Käytä järkeä äläkä alapäätä, olet kuitenkin aikuinen mies ja kaikki vaikuttaa negatiivisesti sun muuhun elämään. Herää ennen kuin perheesi on hajalla.

• spring flower

Hei tsemppiä! Ehdotan myös että juttelet tämän ihastuksesi kanssa tai ainakin yrität ja selität tilanteen. En menisi ensiksi puolison puheille jos siis olet ihan rehellinen noiden aikeidesi kanssa ja pystyt ne kasvokkaine myös ihastuksellesi kertomaan.

Voi olla että välit häneen menevät poikki tai hän reagoi jotenkin oudosti - esimerkiksi jos hän itse onkin ihastunut sinuun mutta ei halua leimautua perheenrikkojaksi. Tiedän että joskus olen itse toiminut noin kun olen halunnut unohtaa toisen, eli kun olen itse ollut yksipuolisesti ihastunut ja on ollut pakko vain katkaista kaikki yhteydet jotta saa rauhan.

No, vaikka en tunnusta itseäni sarjaihastujaksi, niin minulla oli vastaava tilanne (olen nainen) pari vuotta takaperin ja löysin uuden elämän tämän ihanan miehen kanssa. Eli tuli se suuri jysäys ja se oli menoa =).

• kerran petetty

Rohkaise tosiaan pettämään kumppania...ei se henkinen pettäminen ole yhtään sen vähemmän satuttavaa, ja parisuhteessa kuuluu jakaa kaikki. Ajatteletko yhtään sen miehen puolisoa jonka itse vamppasit? Ap:lle: ei olisi tilannetta jos et olisi antanut sen kehittyä, joten kyllä se nyt vaan vaatii sellaista, että otat itseäsi niskasta kiinni ja lopetat haihattelun.

• huhhuh.
        kerran petetty kirjoitti:

Rohkaise tosiaan pettämään kumppania...ei se henkinen pettäminen ole yhtään sen vähemmän satuttavaa, ja parisuhteessa kuuluu jakaa kaikki. Ajatteletko yhtään sen miehen puolisoa jonka itse vamppasit? Ap:lle: ei olisi tilannetta jos et olisi antanut sen kehittyä, joten kyllä se nyt vaan vaatii sellaista, että otat itseäsi niskasta kiinni ja lopetat haihattelun.

Samaa mieltä edellisen kanssa, kumma kun kaikki hokee rehellisyyttä, juu reheölisyydestä sitä toista kohtaan, oman kumppanin selän takana! Eihän siinä mitään rehellistä ole jos oman rakkaan selän takana tunnustelee tunteitaan muille.

Ja kuulostaa myös erittäin pahalta idealta täällä esitetty ihastuksen vatvominen sen ihastuksen kanssa yhdessä. Mitä hyvää se muka tekee onalle suhteelle? Ap:n viestissähän luki.ettei ole eroamassa. Turha kai silloin on leikkiä tulellakaan.

• olemus_

Voimia ap:lle, tilanne ei ole helppo. Minulla on kokemusta sellaisesta kuviosta, jossa keskusteltiin "aikuisten kesken" ja päästiin hetkeksi sellaiseen moikkailutasoon, eli sovittiin yhdessä että tästä ei sitten tule mitään isompaa mutta kavereina pysytään. Siinä vaiheessa kun toinen osapuoli oikeasti sitten meni eteenpäin elämässään, tuli melkoinen vyöry tunteita ja en loppujen lopuksi pystynyt sitten kuitenkaan olemaan "vain ystävä", valitettavasti, vaan piti tehdä täysi pesäero ja unohtaa ja se vasta oli tuskaista. Olin pitkään katkera siitäkin että hän oli päässyt niin helposti eteenpäin ja minä jäin yksin tilanteeseen. Ei taida tällaisesta pääst yli kuin täydellä unohtamisella.

Elämää tämä vain on, ei sen vakavampaa.

• tyttönen

Tunnusta ihastuksellesi tunteesi, oli hän sitten kuinka välinpitämätön tahansa! Se todennäköisesti auttaa tilannettasi parhaiten. Jos hän suhtautuu negatiivisesti, et jaksa kauaakaan ihastunut olla :)

• Kaverilta tukea

Mitäos koittaisit ensin puhua asiasta jollekin luotettavalle miespuoliselle kaverillesi? Ehkä hän on jopa kokenut saman tai osaisi muuten asettua kenkiisi. Saisit hänen kanssa ainakin puhua asiasta ja tukea tilanteeseesi. Monesti asioista puhuminen tekee niistä helpommin käsiteltäviä. Ja saisit ehkä myös omat ajatuksesi selvemmiksi.

Ehkä kannattaisi koittaa myös mahdollisimman objektiivisesti miettiä kuinka paljon kokemistasi tunteista johtuu juuri siitä pakahtumisen tunteesta, kun toista ei heti saakkaan. Jospa kyse ei olekkaan elämää suuremmasta rakkaudesta, vaan kuukausien aikana kasvaneesta pakahtumisen tunteesta. Tämä tunne häväisi nopeasti sitten kun toisen saisi.

Tsemppiä!

• nimetönnä

Kannatan kanssa kaverille puhumista, jos ei löydy sopivaa läheistä kaveria niin löytyisikö joku vähän kaukaisempi mutta jota pidät luotettavana kuitenkin?

En mäkään varmaan lähtisi puolisolle ensimmäisenä kertomaan että olen palavasti ihastunut toiseen ihmiseen, aika harvoin kuitenkaan tuossa varmaan hänkään pystyisi ihan objektiivisesti arvioimaan tilannetta ja pian on kaksi tulipaloa sammutettavana samaan aikaan.

En kyllä sille ihastuksellekaan, voi mennä pahemmin solmuun.

• Roskapostirotta

Mulla oli monta vuotta sitten vastaavanlainen tilanne. Lopuksi en voinut olla puhumatta siitä eukolleni. Hän vastasi: "Tiedän. Se kyllä menee ohi niin voitte sen jälkeen olla parhaita ystäviaä". Nyt, 25 vuotta myöhemmin on näin käynyt, tai ainakin ollaan ihan hyviä ystäviä. Emme asu samalla paikkakunnalla emmekä koskaan asuneetkaan, mikä varmasti auttoi, sekä se että tämä nainen oli päättänyt ettei antaudu tunteiden uhriksi kun oli ysymys henkilöstä joka jo oli parisuhteessa.

Helppoa se ei ollut, se on pakko myöntää.

• e.k1

aina kun tulee haluja paina mieleesi lapsiesi ja vaimosi kasvot.siirrä huomio työpaikalla työn tekemiseen ja jutelkaa vain työ asioista .eli järkeä.itse kiinnitän kaiken huomioni siihen että käyttäydyn mahdollisimman luontevasti ja asiallisesti silloin tunne ei lähde liiaksi viemään.

• Apua kaipaava

Voi kohtalotoverit,
      Voimia!
      Omassa tilanteessa olen ihastunut esimieheeni jonka kanssa on aivan pakko olla paljon tekemisissä. Kuvio haittaa mun työntekoa kun ajatukset harhailee. Sit välttelen mikä on täysin idioottimaista. Mut kelle hitolle tästä puhuu en voi sille pomolle

• 48573732

Olin itse hirveän ihastunut yhteen mieheen vuoden verran. Näin häntä säännöllisesti, mutta en kuitenkaan työpaikalla. Hän kuten minäkin oli varattu ja aika hämmentynyt, kun huomasi tilanteen. Kun tajusin, miten hämmentynyt hän oli, niin tunnustin hänelle tilanteeni ja saatiin sovittua, että tämä ei johda mihinkään ja ollaan vain toisillemme asiallisen ystävällisiä. Pitkän aikaa meni hyvin, mutta en päässyt tunteestani eroon millään. Oli kiva nähdä häntä kaikesta huolimatta, mutta toisaalta tuskat oli kovat, kun en voinut saada häntä. Sitten kun hän jossain vaiheessa tajusi, että minun tunteeni eivät ole sopimuksesta huolimatta laantuneet, hän selvästi alkoi käyttäytyä hermostuneesti minun seurassani. Silloin tajusin, että minun täytyy jättää hänet täysin rauhaan ja onnistuin järjestämään elämäni niin, ettemme enää kohdanneet. Se oli ehdottomasti ainoa oikea ratkaisu.

Nyt olen päässyt elämässäni eteenpäin, olen eronnut silloisesta puolisostani ja minulla on uusi, rakas mies. Olen jälkeen päin tajunnut, että raju ja hallitsematon ihastukseni johtui siitä, että olin vuosia kärsinyt huonosta parisuhteesta ja kaipasin epätoivoisesti rakkautta.

Aloittajalle neuvoisin, että älä missään tapauksessa puhu vaimollesi. Ihminen saa ihastua eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta sen pidemmälle ei pidä mennä eikä myöskään puhua sille kohteelle, ellei tule jonkinlainen pakkotilanne, jolloin asiaa on välttämätöntä selvittää.

Voit yrittää ottaa tilanteesta ilon irti ja nauttia salaisesta ihastuksestasi. Mutta jos se on niin pakkomielteistä että häiritsee elämääsi ja aiheuttaa syyllisyydentunteita vaimoa kohtaan, niin yritä sinäkin järjestää elämäsi niin, ettet enää joutuisi kohtaamaan kyseistä naista.

• lilit m

Suosittelen keskusteluterapiaa, vaikka yksityisellä p. Mitä siinä naisessa viehettää, mitä sillä on? Varmaa jotain sellaista mitä sinussa ei oo :-)

• pohjoinen1

Pakko mielteinen ihastuminen. Muutaman kerran elämässä olen sen kokenut. Kun sitten kerron asiasta avoimesti ja toinen katkaisee täysin välit sitä jää pitkäksi aikaa tyhjyyteen. Masentuu.

TOivon etten koskaan ihastu enää! Ihmiset ovat alkaneet herättämään minussa vihaa! Jos muutama kerran olisin jäänyt ilman vastakaikua mutta kun ei sitä ole koskaan päässyt kokemaan! Mikä minussa on pielessä!

• QAG

onko ap:n tilanteessa tapahtunut muutosta, itsellä samankaltainen tilanne, kestänyt myös pari kuukautta...kiinnostaisi tietää miten aiot hoitaa tilaneen?

• salaaraks

Minun ihastuksellani on aivan ihana katse, joka kestää ja kestää...... HUH! Maailma on täynnä ihania miehiä, mutta kun just tämä yksi on ylitse muiden. Mies, johon ei ole mitään asiaa... :(

• voih

Mun ihatuksellani on myös ihanat silmät ja se katse.... Hänessä on sitä jotain...mitä en osaa selittää..Mutta... Häneen ei ole koskemista...

• ahdingossa (ap)

Olen lueskellut näitä vastauksia silloin tällöin, eikä täältä mitään kultajyvää taida löytyä. Tilanteessa ei ole tapahtunut mitään muutosta, paitsi että en näe ihastustani ennen kuin parin päivän päästä.

Yhtä kärvistelyä tämä elämä on nyt. Kuvittelen koko ajan hänet tekemään niitä asioita mitä teen vaimoni ja perheeni kanssa, vaikken haluaisi niin ajatella. Vähän naivia ajatella, että joku mielikuvaharjoittelu auttaisi, millä ihmeellä ihminen (ainakaan minä) pakottaa ajatuksensa johonkin muottiin - tuntuu itsensä huijaamiselta.

Ainoa hetki kun oikeasti pääsin hetkeksi eroon tästä, oli lauantai-iltana kun käytiin kaverin kanssa parilla (no, neljällä) oluella - ja ai että oli hienoa olla vähän aikaa ilman puristavaa tunnetta rinnassa. Kuningas alkoholi...

Keskusteluterapia voisi tietty olla vaihtoehto, mutta luulen, että liian kallista. Kavereille puhumisen voi hylätä tässä vaiheessa - kukaan heistä ei ole riittävän kaukainen että uskaltaisin keskustella suoraan. Ammattiauttaja tuskin moralisoisi, kaveri saattaisi.

Luulen että jossain kohtaa pyrin avaamaan keskustelun ihastuksen kanssa ja selittämään tilanteen - toivoen, että hän ei pidä minua jotenkin vinksahtaneena ja ala siksi välttelemään. Jotenkin tuntuu siltä, että totuuden kertominen auttaisi osaltaan aloittamaan sen toipumisprosessin tai mikä se nyt sitten onkaan. Toisaalta, pelkään että hän alkaa tietoisesti vältellä minua, enkä sitäkään halua.

Hirvittävän ahdistunut ja nyt myös surullinen olo on tässä tilanteessa, enemmän kuin aiemmin. Osa minusta pelkää myös sitä että menetän hänet kokonaan.

• Mies samassa jamassa

Olin samassa jamassa, kuin sinä reilu puolivuotta sitten. Tuo nainen oli aivan lumoava ja päässä takoi ajatus, että jotain on tehtävä, koska vastapuolen signaalitkin oli aika selkeitä.

Kyse ei ole mistään muusta kuin hormonimyrskystä oman pään sisällä. Kuvitelmista, että tuo nainen olisi jotain ihmeellistä ja kaikki hänen kanssaan tuntuisi ihanalta jne.

Sinnittele älä tee mitään nyt ainakin itsestä tuntuu hassulta, kuinka sekaisin voi mennä, jostain tuntemattomasta. Kyllä hän vieläkin aiheuttaa säväreitä, mutta ei kuitenkaan, niin voimakkaita, kuin alussa.

Arki tuntuisi kuitenkin parin vuoden päästä myös hänenkin kanssaan melkein samalta, kuitenkin sillä erotuksella, että sun perhe olisi hajonnut.

Itse kävin terapeutilla ja kyse on ns. kolmenkympin kriisistä, jolloin ihminen miettii arvojaan ja elämää uudelleen. Itse aion pitää kiinni, niistä arvoista, jotka olen hyväksi havainnut. Lapsille turvallinen koti ja rakastavat vanhemmat. Ei sitä saa rikkoa, joku hetken kaunis huuma.

Koita kestää kyllä ne hormonien aiheuttamat tunnekuohut ajan myötä tasaantuu. Tutkimusten mukaan 1.5 vuotta kestää tilanteen palautuminen normaaliksi.

Itsellä helpottanut, kun tunteita on päässyt kanavoimaan näille plstoille. Ja pääseepähän sitten lapsillekin kertomaan miltä rakastuminen tuntuu, mutta muista rakastuminen ja rakastaminen on kaksi eri asiaa.

• oikeasti mies
        Mies samassa jamassa kirjoitti:

Olin samassa jamassa, kuin sinä reilu puolivuotta sitten. Tuo nainen oli aivan lumoava ja päässä takoi ajatus, että jotain on tehtävä, koska vastapuolen signaalitkin oli aika selkeitä.

Kyse ei ole mistään muusta kuin hormonimyrskystä oman pään sisällä. Kuvitelmista, että tuo nainen olisi jotain ihmeellistä ja kaikki hänen kanssaan tuntuisi ihanalta jne.

Sinnittele älä tee mitään nyt ainakin itsestä tuntuu hassulta, kuinka sekaisin voi mennä, jostain tuntemattomasta. Kyllä hän vieläkin aiheuttaa säväreitä, mutta ei kuitenkaan, niin voimakkaita, kuin alussa.

Arki tuntuisi kuitenkin parin vuoden päästä myös hänenkin kanssaan melkein samalta, kuitenkin sillä erotuksella, että sun perhe olisi hajonnut.

Itse kävin terapeutilla ja kyse on ns. kolmenkympin kriisistä, jolloin ihminen miettii arvojaan ja elämää uudelleen. Itse aion pitää kiinni, niistä arvoista, jotka olen hyväksi havainnut. Lapsille turvallinen koti ja rakastavat vanhemmat. Ei sitä saa rikkoa, joku hetken kaunis huuma.

Koita kestää kyllä ne hormonien aiheuttamat tunnekuohut ajan myötä tasaantuu. Tutkimusten mukaan 1.5 vuotta kestää tilanteen palautuminen normaaliksi.

Itsellä helpottanut, kun tunteita on päässyt kanavoimaan näille plstoille. Ja pääseepähän sitten lapsillekin kertomaan miltä rakastuminen tuntuu, mutta muista rakastuminen ja rakastaminen on kaksi eri asiaa.

Hmmm....et taida oikeasti olla mies? Mies tunnistaa tekstistäsi piirteitä, jotka paljastavat...

• Kyllä olen mies
        oikeasti mies kirjoitti:

Hmmm....et taida oikeasti olla mies? Mies tunnistaa tekstistäsi piirteitä, jotka paljastavat...

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/kuin_salama_kirkkaalta_taivaalta_rakastumisen_kemiaa

Tuo selittää aika paljon ja kyllä olen mies ja kusessa, josta en tiennyt mitään. Aktiivisesti kyllä etsin jo toista työpaikkaa, jotta pääsis tästä piinasta ja sais ajatukset taas raiteilleen. Hitto ja olen hormonaalisesti naisen tunteiden tasolla, niin ja sitten vielä tuo nainen kiusoittelee ja ajattelee ties mitä miehen hormoneilla. :D

• heksl

En tiedä auttaako tämä, mutta ... tilanteeni on käänteinen, eli olen huomannut olevani ihastuksen kohde hieman samantyyppisessä tilanteessa. Huomasin pikkuhiljaa noin muutama kuukausi sitten, että tämä mies hätkähti tai alkoi liikehtiä epävarmasti kun tulin näköetäisyydelle. Nyt olen varma siitä, että mies on ihastunut minuun. Sen seurauksena olen alkanut vältellä kaikkia tilanteita, joissa saatan hänet kohdata. En oikein tiedä, miten minun pitäisi suhtautua häneen. Tottakai on imartelevaa, että joku on ihastunut. Mutta ihastuminen on fantasia. Onko se sitten enää niin imartelevaa, jos se alkaa vaikuttaa omaan elämään ihastuksen kohteena? Varsinkin kun sitä näkee kaikki ne sudenkuopat, joita se ihastunut naimisissa oleva mies ei ole vielä hetken huumassa ehtinyt miettiäkään järkevästi.

Ihastuminen on ihanaa, mutta ihastumisen tunne on fantasia. Fantasia, joka tapahtuu meidän oman pään sisällä. Se on sinun päässäsi, ei sen toisen ihmisen. Mielikuvasi hänestä saattaa olla aivan väärä.

Et tunne sitä toista ihmistä ollenkaan tai sitä millainen hänen elämänsä on. Ihastuminen ei ole TAE yhteensopivuudesta, tai ylipäätään edes merkki siitä, että tilanteen pitäisi edetä johonkin. Joissain ihmisissä on vain jotain sellaista, mikä sekoittaa ajatukset, mutta järki käteen, mies. Et katso tilannetta täysin objektiivisesti. Ja mitä pahaa siinä on, jos vaikka ihastuksella olisi oma elämä, joka menisi aivan eri suuntaan. Vaikka et enää ikinä häntä näkisi, niin olisiko se niin paha asia? Pitääkö sitä omistaa toinen ihminen, jotta sinusta tuntuisi hyvältä? Entä kuka ottaa huomioon tämän ihastumisen kohteen ajatukset omasta elämästään ja hänen tunteet? Ehkä hän haluaa jotain muuta? Miksi siitä pitäisi edes ottaa selvää, mitä hän haluaa? Ehkä voisit hetken aikaa ajatella asiaa hänen kannaltaan? Millaiseen tilanteeseen sinä olisit valmis hänet laittamaan, jotta saisit elää hetken fantasiassasi?

Jos nyt kuitenkin aiot jotain tehdä, niin tee se. Mitä tahansa se sitten onkaan, niin se taatusti muuttaa sinua ihmisenä.

• Ihastua55
        Kyllä olen mies kirjoitti:

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/kuin_salama_kirkkaalta_taivaalta_rakastumisen_kemiaa

Tuo selittää aika paljon ja kyllä olen mies ja kusessa, josta en tiennyt mitään. Aktiivisesti kyllä etsin jo toista työpaikkaa, jotta pääsis tästä piinasta ja sais ajatukset taas raiteilleen. Hitto ja olen hormonaalisesti naisen tunteiden tasolla, niin ja sitten vielä tuo nainen kiusoittelee ja ajattelee ties mitä miehen hormoneilla. :D

No, umpirakastua voi myös netissä. Ei tarvita ominaistuoksua.

• Entä jos
        Mies samassa jamassa kirjoitti:

1,5 vuotta ei riitä ohimenokaudeksi?

• jätkä28
        heksl kirjoitti:

En tiedä auttaako tämä, mutta ... tilanteeni on käänteinen, eli olen huomannut olevani ihastuksen kohde hieman samantyyppisessä tilanteessa. Huomasin pikkuhiljaa noin muutama kuukausi sitten, että tämä mies hätkähti tai alkoi liikehtiä epävarmasti kun tulin näköetäisyydelle. Nyt olen varma siitä, että mies on ihastunut minuun. Sen seurauksena olen alkanut vältellä kaikkia tilanteita, joissa saatan hänet kohdata. En oikein tiedä, miten minun pitäisi suhtautua häneen. Tottakai on imartelevaa, että joku on ihastunut. Mutta ihastuminen on fantasia. Onko se sitten enää niin imartelevaa, jos se alkaa vaikuttaa omaan elämään ihastuksen kohteena? Varsinkin kun sitä näkee kaikki ne sudenkuopat, joita se ihastunut naimisissa oleva mies ei ole vielä hetken huumassa ehtinyt miettiäkään järkevästi.

Ihastuminen on ihanaa, mutta ihastumisen tunne on fantasia. Fantasia, joka tapahtuu meidän oman pään sisällä. Se on sinun päässäsi, ei sen toisen ihmisen. Mielikuvasi hänestä saattaa olla aivan väärä.

Et tunne sitä toista ihmistä ollenkaan tai sitä millainen hänen elämänsä on. Ihastuminen ei ole TAE yhteensopivuudesta, tai ylipäätään edes merkki siitä, että tilanteen pitäisi edetä johonkin. Joissain ihmisissä on vain jotain sellaista, mikä sekoittaa ajatukset, mutta järki käteen, mies. Et katso tilannetta täysin objektiivisesti. Ja mitä pahaa siinä on, jos vaikka ihastuksella olisi oma elämä, joka menisi aivan eri suuntaan. Vaikka et enää ikinä häntä näkisi, niin olisiko se niin paha asia? Pitääkö sitä omistaa toinen ihminen, jotta sinusta tuntuisi hyvältä? Entä kuka ottaa huomioon tämän ihastumisen kohteen ajatukset omasta elämästään ja hänen tunteet? Ehkä hän haluaa jotain muuta? Miksi siitä pitäisi edes ottaa selvää, mitä hän haluaa? Ehkä voisit hetken aikaa ajatella asiaa hänen kannaltaan? Millaiseen tilanteeseen sinä olisit valmis hänet laittamaan, jotta saisit elää hetken fantasiassasi?

Jos nyt kuitenkin aiot jotain tehdä, niin tee se. Mitä tahansa se sitten onkaan, niin se taatusti muuttaa sinua ihmisenä.

Olet aivan oikeassa. En halua kiistää näkökulmaasi mitenkään, olen miettinyt aivan samoin ihastumisen fantasialuonnetta. Kuitenkin myös itse vähän AP:n esimerkin kaltaisessa tilanteessa itse olleena väitän, että rehellinen omien tunteiden tunnustaminen ja niiden mukaan toimiminen on yhtä tärkeää. Jostain ne tunteet tulevat ja niillä on merkityksensä. Voi kysyä itseltään "miksi?" mutta ei sillä saa kuin tentatiivisia vastauksia. Täytyy toimia ja käydä tunteet läpi että näkee miten asia todella on.

Seurustellessani viimeksi, ihastuin toiseen naiseen voimakkaasti. Annoin tunteilleni sopivasti periksi ja sen ansiosta näin miten pitkälle olen valmis niiden takia menemään. Tämä muistutus siitä että meressä on kalaa antoi rohkeuden kyseenalaistaa kunnolla silloisen suhteeni, joka oli sanalla sanoen paska. Kun sitten erosin, haipuivat ajan kuluessa myös ihastustunteet.

Tuo ihastukseni eroaa AP:n tapauksesta siten, että se ei kokenut tarpeelliseksi paeta tunteitani vaan hyväksyi ne kai ihan ilahtuneena ja kahvitteli usein seuranani vaikkei mihinkään lähempään kanssani ryhtynytkään.

Turha tuhlata elämäänsä velvollisuudentunnosta. Lapset varmaan mutkistaa asiaa, mutta haluatko niillekään antaa sellaisen kuvan, että jos valitsee huonosti, niin siitä on sitten kärsittävä vuosia alkuperäisten kuvitelmien ja naiivien lupausten mukaisesti, vaikka sitten katkeroituen?

• jokunaikkonenvaan

naisen näkökulmaa..

Luen ap:n viestejä ikään kuin ne olisi oman mielitiettyni. (niinhän ne kaikki muutkin täällä tekee..).

Otin itsekkin muutaman(8) viikonloppuna ja avauduin lapsuuden kaverille tästä miehestä. Suhdehan olisi kaikin puolin sopimaton. Selitin kuitenkin tilanteen että tässä mistään järjestä olekkaan kyse. Kaveri vain tokaisi että ei enään järkyty mun kohdalla mistään. oli vain että selvä. sen jälkeen hän uskalsi avautua omista miesasioistaan. No nyt tavallaan olen tuonut julki ajatukseni. Helpottiko? ehkä vähän.
      tajusin ainakin kuinka hullu olen.

btw. en tajua miksi tällä palstalla lukee paljon niitä juttuja, joissa naiset ovat haukkuneet tunteistaan kertoneet miehet pystyyn. toisaalta nämä kylmästi dumpatut miehet ovat päässeet samalla hetkellä ihastumisen tunteestaan eroon.

itse en voisi kertoa tunteistani koska leimautuisin jonkun tason perheenrikkojaksi. enkä ole mies, heh.

(ja luulenpa että osassa dumppaus-tapauksista nainen on pelännyt että hänen tunteillaan leikitään. kannattaa varmaan tehdä selväksi heti ettei se ole mikään vitsi. mikäs sen hienompaa olisikaan kun mies sanoo ''tykkään susta''. nainen vastaa ''niin minäkin.'' ja sen jälkeen mies alkaisi nauramaan,)

• b1tt3rsw33t

No, jopas osui ja upposi! Samaan tuskaan ap:n kanssa olen näitä palstoja toisinaan lueskellut. Ap:n (ja muutaman muunkin tässä ketjussa) kanssa minulla on aivan prikulleen sama tilanne. Tai, no, oli vuoden verran. Nyt pikkuhiljaa olen päässyt tilanteen herraksi, kun olen oikein yrittänyt pitää yhteiset työasiat viileästi työasioina. Vaikka eihän sekään ole aina onnistunut. Tunteeni ovat nyt toisaalta laantuneet siedettäviksi, mutta tiedän myös, että olisin "kypsää viljaa" tilanteen niin edetessä.
      En ole varma, tietääkö ko. nainen todelliset tunteeni häntä kohtaan, mutta arvelen, että ainakin aavistaa. Minulla ei itselläni olisi estettä ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan, mutta pelissä on aivan liian paljon menetettävää alkaen esim. perheistä.
      Ei näistä voi aivan kenen kanssa tahansa jutella (niinkuin joku tuossa mainitsikin) ja paras olisi varmaan joku luotettava kaveri (itselläni ei tällä haavaa ole, aika erottanut), jolla kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Luulisin, että varmaankin kaikilla on jonkinlaista ihastumista varattunakin ollut tai ainakin varattuun. Lääkäri ei ehkä myöskään ole paras vaihtoehto, kun kyse EI ole sairaudesta vaan jostain aivan muusta.
      Toivon ap:lle ja muille lukemattomille kohtalotovereille jaksamista sen mahtavan/kamalan pakahtumisen tunteen keskellä!

• sunny295

Tutulta kuulostaa. Minulla on myös ihastus työpaikalla, ja hän on kuin huumetta. Jos juttelemme ohimennen, seurauksena nauramme usein yhdessä, ja sen jälkeen parin tunnin ajan on hyvä ja seesteinen olo, sitten pitää "saada uusi annos".

Kun tulee viikonloppu, vierotusoireet alkaa ja paranee vasta maanantaina. Molemmat varattuja. Ei ole tunnustettu mitään puolin tai toisin tai edetty mihinkään ja tuskin edetäänkään, mutta tilanne on jotenkin selvä muutenkin - niin hyvin viihdytään toistemme seurassa. Toisaalta välillä sitä miettii että ei tää näinkään voi ikuisesti jatkua.

• sunny296

ihan sama homma erään miehen suhteen mulla.. tai vaan nähdään "työpaikalla..."
        harrastusten parissa.. ikäeroakin on mutta sitä ei tule mietittyä.. siinä ihmisessä vain on.. jotakin.. niin paljon. olo on ollut aika kurja kun menin asiaa vähän tunnustamaankin tälle henkilölle tuossa.... pyysin uloskin..tuloksetta..
        en tiedä tietääkö hän silti ajatuksistani.. ja elämäntilanteetkin molemmilla mitä on..
        tää on ihan hullua, mutta ei voi ihminen mitään jos pitää toisesta niin paljon..kun jonkinlainen sielunkumppani..

• yks vaan

Mulla ollu täs vähä juuri samanlaista ongelmaa kun sulla "sunny295"...

• ei muuta ku
    • Olet luuseri, Unohda se nainen ja keskity perheeseesi. Jos se ei onnistu. Ota ero, mutta älä leiki toisten tunteilla. Näitä kaapissa yms. salasuhteissa olevia tuntuu maa olevan täynnä ja suorastaan oksettaa!

• näin se on

valheella on lyhyet jäljet et ole aviossa eikä ole lasta muuten vaan jumittaa. molemmat höyryää.

• myhandstoo

Muistat vaan tumputtaa kovasti tuo ihastus mielessä,kyllä se siitä tokenee..!

• Hmmm 4

Tuttu tunne älä kuitenkaan poikkea kaidalta tieltä Sinulla on lapset ja vaimo sinulla on niistä suuri vastuu Ihastuksia tulee ja menee Luulen ,että jokaisessa avioliitoss on ihastuksia ne menee ohi Siirrä ajatuksesi muualle vaikka harrastuksiin...jne

• Järjen hiven

Tekee mieli sanoa; käytä järkeä, älä tunteile ja haaveile. Hoida arki ja rutiinit, pidä elämä kondiksessa, kyllä se siitä ...

• pöh

Kaikkea sitä aikuinen mies viitsii laskettaa !

• valakki

Hai yks antaa yhtä ja toinen toista mutta arkisiin huoliin kaatunee jokainen tommoinen päähänpisto.

• Ollyvia

Hulluinkin ihastus menee ohi. Siihen voi mennä helposti aikaa pari vuotta.

Neuvoni: psykan kanssa juttelu voi olla ihan paikallaan, koska syyt rajuun ihastumiseen voivat olla itselläsikin piilossa.

Toinen neuvo: mitä jos yrittäisit ajaa kaiken tämän lemmenenergiasi vaimoosi? Kaipaus on tietenkin vahva tunne, vahvempi kuin mikään mikä on tässä ja nyt, koska siinä on puolet omiin toiveisiisi pohjautuvaa mielikuvitusta. Tämän kun muistat ja vielä ymmärrät, olet jo voiton puolella.

• Käytännön neuvo

Likaa hänet mielikuvissasi. menet vessaan ja masturboit muutamia kertoja ajatellessasi häntä. Se auttaa. Kukapa sitä haluaisi hutsun kanssa seurustella.

• Förittar n29

Oli vähän samankaltainen tilanne menneinä vuosina. Ihastuin tulisesti -omaksi suureksi yllätyksekseni, ei yhtään ns. tyyppiäni- varattuun työkaveriin(mies). Olin aika sekaisin, pelkkä hänen hymynsä sai aikaan valtavan tunnemyrskyn ja ajatus hänestä tuntui vatsanpohjassa asti. Ihastus säilyi pari vuotta. Olin sen ajan sitten sinkkuna, kun en muitakaan osannut ajatella. Ihastus oli molemminpuolista, mutta mitään katseita, hymyjä kummempaa ei tapahtunut. Hän varmasti rakasti puolisoaan ihastumisestaan huolimatta, enkä minäkään halunnut yrittää viedä juttua pitemmälle. Vaihdoin sittemmin muista syistä työpaikkaa, ihastus jäi taakse ja lopulta haaleni. Jos nyt tulisi kadulla vastaan, tervehtisin, mutta se toisi vain muistoja menneisyydestä eikä samaa tunnetta takaisin.

Näin jälkeenpäin ajatellen hän oli ehkä turvallinen kaukoihastus. Vanhempi, vakaampi mies, joka oli sopivan tavoittamaton. Hänellä ehkä oli omassa elämässään jokin valjumpi jakso/kriisi, joka puolestaan sai hänet alttiiksi ihastumaan. Jos olisimme olleet vapaita, tilanne olisi saattanut johtaa johonkin mutten usko että meistä olisi tullut hyvää paria ja että olisimme todella rakastuneet. Sen perusteella mitä häntä tunsin, epäilen elämäntavoitteidemme, arvojemme jne. olevan liian erilaiset. Se oli vain järkisyistä riippumatonta vetovoimaa, joka lopulta haaleni.

• Voimia

Oot sä vaikeessa tilanteessa, ei käy kateeksi. Arvostan suuresti, että olet tosissasi yrittänyt päästä irti tuosta tunteesta ja pitänyt jalkasi todellisuudessa. Mondet olisivat tässä tilanteessa jo "antaneet mennä". (Ja sitten on usein mennytkin: avioliitto, perhe ja lopulta myös tuo uusi suhde.) No, tunnustan, että itse olen ihastunut vain kerran ja senkin seurustelukumppaniini. Muilta olen sitetn kuullut sydäntäsärkeviä tarinoita. Mitään keinoa en kyllä osaa tuohon neuvoa. Toivon vain sulle sitä, että nuo kiusaavat tunteet häippäisisivät ennen kuin jotain ehtii mennä rikki. Tekisi mieli jopa pyytää "apua ylhäältä" sulle. Voimia!

• jurasa

oiskohan ihastuksesi narsisti,neosaa antaa väärää infoa ja sit ??

• Koettu on

Kuuluu elämään. Uskoakseni lähes jokaisella. Pitää vain sitkutella, kyllä se ohi menee. Voi kestää parikin vuotta.

• LOVE YOU SOMETIMES

Rakkaus ei ole mitään lepoa ``herrassa``. Sen hoitamatta jättäminen saattaa kostautua juuri näin.

• Kauniit muistot

Olen kokenut tuon suuntaista toisesta suunnasta - naisena, johon hyvinkin korkeassa asemassa oleva mies ihastui tilanteessa, jossa meillä oli muutaman viikon ajan tilaisuus olla samassa seurueessa. Ikäeroa toistakymmentä vuotta. Mies pyrki selkeillä kysymyksillä kartoittamaan mahdollisuuksia jatkaa tapaamista, vaikka oli naimisissa ja minä en. Ajattelin hänen yhteiskunnallisesti näkyvää ja arvostettua asemaansa, laajaa sosiaalista ympäristöään ja sitä, millainen katastrofi se olisi nimenomaan hänen perheelleen, elämälleen ja elämän piirilleen. Asia puhuttiin auki: tunteita oli kummallakin, mutta en pystynyt kuvittelemain itseäni avioliiton rikkojana. Ajatus tuntui kerta kaikkiaan mahdottomalta.

Koska emme enää luontojaan tavanneet tai nähneet, pystyimme irtaantumaan toisistamme myös henkisesti. - Mitä asiasta sanoisi jälkeenpäin? Jäi kiitollisuus siitä, että koin sen mutta toisaalta kiitollisuus siitä, että voitin itseni. Mutta jäi myös vielä jotain: ainutlaatuisuuden tunne, tunne siitä että olin kohdannut niin korkeassa asemassa olevan erityisen hyvän ihmisen. Hänet tulen aina muistamaan yhtenä niistä unohtumattomista ihmisistä, jotka minun suotiin tällä elämäni matkalla kohdata.

• inkku_d44

Lääkkeillä ei rakkautta sammuteta. Mä muuten tiedän miltä tuntuu, kun saa kuulla että oma mies on rakastunu toiseen. Ristiriitasta. Mä ymmärrän että tunteilleen ei voi mitään, mutta mieti miltä susta tuntus jos sulle kerrottas et sun vaimo on rakastunu toiseen.. Jos sun naine sua rakastaa, eiköhän se ymmärrä.

• isomummi1

Ihminen rakastuu monta kertaa elämässään eikä aina järkevästi - ei auta sekään että oma liitto on suht´ hyvä. Rakastuminen vie ajatukset, voimat jne. mutta voin kokemuksen suurella rintaäänellä sanoa että se menee kyllä ohi.
      Hullaantuminen tulee omista aivoistamme, omista mielikuvistamme, halutaan taas kokea se ihanuus kun joskus ensi kerran rakastuttiin - ihan normaalia joskin hankalaa. Hullaantuminen vie ajatuskyvyn joten näemme ihastuksemme kohteen oman ihastumisen peilinä - totuus on toisenlainen.
      Anna ajan kulua - se menee ohi ja alat taas työtoveriasi pitää ihan tavallisena ihmisenä. Ei hän ole niin ihana tms. kun ymmärrät että se ihanuus tulee omasta mielikuvituksestasi.
      Parempi kun alat pikkuhiljaa ajatella miten muuten voisit rikastaa elämääsi ja avioliittoasi. Älä tee hätiköityjä ratkaisuja ettet pilaa elämääsi! t. isomummi

• Iluusiot

Keskustelun välttely tekee pakkomielteen, asia jää kesken. Jos keskustelisitte, huomaisit että nainen on vain ihastus, ei sitä mitä oikeasti haluat. Jos ette voi keskustella - tai se ymmärretäisiin väärin, käy mielessäsi läpi mitkä tai mikä on se ihastuksen syy - jokin sama asia kuin sinussa? Huomaat, että ajatus - eikä ihminen kiehtoo enemmän kuin esim. perheen rikkominen tai muiden ihmisten tunteiden satuttaminen.

• kokemuksen rintaääni

anna mennä ohi, älä ikinä pilaa nykyistä parisuhdettasi...tulet katumaan ja katkerasti..jos alat pettämään..

• es jonne ::D

Jua es ;;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• ihana851

mulla ei ole samanlainen tilanne kuin alottajan kanssa, olen sinkku, ja olen ihastunut naapurin mieheen, hänellä on naisystävä, ja pieni lapsi. miksi se vaan kaivelee mielessä eikä lähde pois,ihastuminen. todella ihana,mutta ärsyttävä tunne. enhän minäkään voi ihastukselleni mennä sanomaan että kappas olen muuten miettinyt sinua paljon. mitähän se kuvittelee? tiedän jo itse että olen ihan pöllö ajatusteni kanssa. menettäisin hyvän naapurisuhteen oman hölmöyteni takia. en todella puhu nyt aloittajalle, mutta viime suhteeni alkoi sillä, että ihastuin palavasti mieheen ja hän myös minuun, silloin seurustelin. annoin tunteen viedä ja lähdin siitä suhteesta tämän entiseni matkaan, se kannatti, sitä kipinää riitti kyllä, suhde katkesi muista syistä. mutta sain siitä kaksi ihanaa lasta. tuntuu vaan että kyllä niitä palavia ihastuksia kaikilla tulee ja menee, joskus ehkä kannattaa lähteä sen aallon mukana, joskus ei. eihän kukaan osaa tulevaisuutta ennustaa:(.
      mutta kuitenkin jos on jo naimisissa ja lapsia ja kaikki hyvin, järkevintä olisi pysyä vaan siinä jo olemassa olevassa suhteessa,eikä lähteä hölmöilemään.

• mooses2

Höpö, höpö...
      Taidat olla homouteen taipuvainen.

• Saimaan valssi

Vedä perskänni ja yritä iskeä ihastuksesi. Pakit tulee ja pääset pakkomielteestäsi. Sinulla on kaksi lasta. Olet heistä vastuussa. Älä särje heidänkin kotia.

• affdasfasfsad

Minä varmaan miettisin tuossa tilanteessa että kerranhan sitä vaan eletään ja että kuolinvuoteella varmaan katuisin jossen kerrankin eläisi täysillä. Paitsi että en välttämättä miettisi koska tapana on toimia. Varovasti ehkä, koska olen pelkuri, mutta toimia jotenkin kuitenkin.

Vaistosi huutaa että tartu tilaisuuteen, mutta kiellät sen itseltäsi jonkin ulkoa oppimasi ihmissivistyksen kehittämän sovinnaisuuskonstruktion nimissä. Mahdatko uskoa johonkin palkintoon kuolemanjälkeisessä kompensaatioksi siitä jos nyt pidättäydyt kaikesta? Mitä jos siellä on vastassa vain jumala joka sanoo että vittu sä olit tyhymä nuoleskelija, ei teitä ihmisiä varten ole muuta kuin yksi elämä, ja sitten jumalan mielenkiinto sinua kohtaan loppuu ja sinä päätyt siihen.

• 986565o

Ei tuo todellakaan sairasta ole, mutta toki kannattaa puhua asiasta jollekin, ettet jää yksin tunnekuohun kanssa. En suosittele kertomaan heti kumppanille, vaan ota yhteyttä vaikka johonkin auttamispalveluun. Noin vahvoja tunteita on turha yrittää tukahduttaa. En osaa neuvoa mitä pitäisi tehdä, mutta juttele tosiaan jonkun kanssa ja mieti tilannetta.

• vetoomus

"Vetoamme kaikkiin suomalaisiin, että käsitystä avioliitosta naisen ja
      miehen välisenä julkisena liittona suojellaan ja edistetään lastemme ja
      yhteiskuntamme parhaaksi."

Allekirjoita, jos yhdyt tähän vetoomukseen.

http://www.adressit.com/avioliitto_on_naisen_ja_miehen_valinen_julkinen_liitto

Nimeä ei julkisteta listassa, jos ei halua. Vaatii sähköpostiosoitteen. Allekirjoitus vie noin minuutin. Vahvista allekirjoitus sähköpostissa vielä. Kertokaa tästä adressista eteenpäin.

• Rakastunut1

Totuushan on kumminkin että joka toinen avioliitto päättyy eroon..siksi nämä pettämisjutut on yleisiä , koska siitä uusi monesti parempi toisinaan huonompi loppuelämä alkaa....ja jos tosissan rakastuu niin siinä ei järkisyillä ole mitään sanaa ei pysty tunteitaan muuttaan oli sit varattu tai ei.Kuolinvuoteellaankin ihmiset katuu eniten sitä mitä jättivät tekemäti yhteiskunnan tai soveliaisuuden pakottamina...elä onnellisesti edes pieni hetki elämässä vaikka joutuisit toimimaan vastoin yleisiä odotuksia.

• itsensä nolannut

Ihastuksesi kohteessa tuksuu tiedostamattasi sellaiset feromonit jotka aistit sopivan yhteen omien geeniesi kanssa. Lisäksi hän ehkä muistuttaa jotakuta aiemmin tuntemaasi henkilöä, jonka vuoksi sinusta saatta tuntua kuin olisitte aina tunteneet toisenne tai olisitte sielunkumppaneita.

Ihastuksesi tulee päättymään luultavasti siihen että nolaat itsesi hänen silmissään ja sen jälkeen joudut vaihtamaan työpaikkaa. Koita odottaa että keväinen into vaihtuu syksyn harmauteen ja usko siihen että hän ei tule tekemään sinua onnelliseksi ennen kuin seuraavassa elämässä sitten.

Minusta näistä asioista voi puhua jonkun verran parisuhteessakin koska ihastuminen on täysin luonnollista ja olisi ihme jos ei niin olisi käynyt tai tulisi käymään vaimollesikin. Puhuminen helpottaisi ja muodostaisi mieleesi uusia ajatusratoja.

• merja671

Mieti tilanne,jos lapsesi joutuu tehohoitoon,sinä siinä hänen sairaalasängyn vierellä toivomassa ihmettä, että lapsi selviää. Tuntuuko ihastuminen enää silloin miltään? Mikä elämä on tärkeintä sinulle? Pohdi kauan, saat vastauksenja toivut hetkellisestä hurmiosta.

• Luulot pois

Potkase ittees munilles ja anna aivojen tulla takasin päähäs. Lopeta haihattelu ja ruppee olemaan mies perheellesi. Sinä oot vastuussa perheesi hyvinvoinnista, etkä itsekeskeisestä itserakkaudestas. Älä säre perhettäs fiilistelyn takia, se on kallis hinta ihastuksesta.

• kevatnurmi

ajattele se pieree ja haisee ,aamuisin pesemättömät hampaat ,ruuan jälkeen röyhtäisee aivan tavallinen ihminen

• perhe on paras

Keskity vaimoosi ja perheeseesi. Älä menetä niitä. Ihastuksesi ei ole sen arvoinen, että hylkäisit jo saavutetut edut. Puhun kokemuksesta. Aika latistaa nopeasti sen ihastuksen, jos vaikka erehtyisitkin hänen pauloihinsa. Se voi olla voimakas roihu, mutta palaa nopeasti loppuun. Siinä vaiheessa se on jo myöhäistä, koska oma perheesi on hajonnut. Älä lähde haihattelemaan. Jäitä hattuun, anna ihastuksesi mennä. Nauti elämästä perheesi kanssa. Se on paljon arvokkaampaa. Ole mies.

• minävain1

Entäs jos tilanne onkin se että suhde vaimoon on käytännössä ollut kuollut viimeisen vuoden, eikä asia juurikaan parane ja molemmat ovat tietoisia tilanteesta, mies ehkä enemmän. Eikö saa ihastua, jos se tuntuu ns. oikealta. Mielestäni tässä ei pettämisestä taas ole kysymys jos omaan vaimoon tunteet ovat rehellisesti sanottuna kuolleet ja varsinaisessa suhteessakaan ei olla oltu enää pitkiin aikoihin?

• jokotai1

Sitten pitää ottaa ero vaimosta. Sehän on kauhean itsekästä ja raukkamaista toimintaa jos pitää toista varan vuoksi avioliitossa sillä välin kun käy testailemassa ihastuksia uudeksi puolisoksi. Joko sitä eroaa ja etsii itselleen sopivamman parin tai keskittyy vaimoonsa.

• Tapasin kuukausi sitten miehen baarissa; ihastusta kummankin puolelta ensi silmäyksellä, sillä erotuksella, että mies on varattu ja minä vapaa. Yksiä elämäni parhaita viikkoja ja pahimpia. Onhan näitä varattuja ollut ennenkin, mutta nyt lähti ihastumisessa täysin mopo käsistä. Ei auta järkeily. Sanoin tälle miehellekin, että onneksi asuu niin kaukana, ettei voida nähdä usein ja että yrittäisi nyt vielä lämmittää väljähtynyttä liittoaan. Mutta jos oikeasti vain voin mitenkään vaikuttaa niin kyllähän minä sen itselleni otan. Sitä jo luuli, että ei tässä seestyneessä neljänkympin iässa mitään tällaista enää eteen tule ja tässä sitä vahdataan puhelinta ja pähkäillään, että mitä se mussa näkee ja että milloin se huomaa, että olen tavallistakin tavallisempi. Kun olis joku kristallipallo, että miten käy. Jos huonosti niin voi kuitenkin olla onnellinen siitä, että on saanut kokea edes tämän onnen. Kaikille ei suoda edes tätä!

• usko huvikses

Unohda ja kärsi. Muu tuhoaa sinut.

• Yli, ohi, elämällä

Yeap: "Rakasta, kärsi ja unhoita, se on määräys kohtalon. Rakasta, kärsi ja unhoita, lyhyt tuokio onni on. Hyljätyn sydän sen ymmärtää, hyljätty aina kun yksin jää. Rakasta, kärsi ja unhoita, surun kyyneleet pyyhi pois."

Kaikki, mihin ei kuole, vahvistaa.

• MUUUUR

En voi ymmärtää näitä vastaajia lainkaan. Olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen ihmisoikeus on löytää rakkautta ja intohimoa, eikä kenenkään tarvitse tyytyä elämään rakkaudettomassa ja intohimottomassa parisuhteessa edes lasten takia. Jotenkin naurattaa tämä avioliiton sosiaalinen konstruktio, miten ihmiseltä odotetaan koko elämänsä uhraamista jonkun liiton takia, joka on usein solmittu iässä, jossa rakkaudesta ei vielä ymmärretä mitään. Minusta jokaisen kuuluisi kokea intohimoista rakkautta ainakin kerran elämässään, eikä tyytyä olemaan sen ns. hyvän rationaalisen valinnan kanssa.

Tuntuu, että ihmisillä on joku outo sisäänrakennettu pyrkimys tylsään elämään jonkun keskinkertaiselta tuntuvan kumppanin kanssa, eikä oikeasti etsitä sitä, joka herättää sen roihun, tai ei ehkä edes tiedetä, mitä rakkaus on. Varsinkin miehet tuntuvat tekevän näitä rationaalisia järkivalintoja tuon tuosta ja sitten vanhempana ihmetellään ihastumisia.

Onhan se ihan fakta, ettei onnellisessa intohimoisessa parisuhteessa normaalit ihmiset ihastu toisiin. Minusta ap. tekisi vaimolleenkin palveluksen antaessaan hänenkin löytää jonkun, joka häneen tuntee tällaista intohimoa.

• Outoa 2

Sinulla on sama ongelma,kuin Aimolla "LOMA"Elokuvassa.Katso DVD ja näet itse mikä tulee olemaan ns. vahvan ihastumisen lopputulos........................:))))))))).

• hushus

Nyt on aika lähteä vaimon kanssa kahdestaan etelänlomalle siis.

• chattailijamies

Minäkin olen pakkomielteisesti ihastunut. En kuitenkaan anna emotionalisten seikkojen sekoittaa rationaalista ajattelumalliani. yksinkertaista.

• ruud gullid

ISO MUNA PALJON NAISII! TRALALLAA HUIPATI HEI JA JONO KASVAA KUN LISÄÄ TAHTOO LISÄÄ!!! PÖSILÖ TOI TOIMITUKSEN VÄKI?

• hmm.

Se on NORMAALIA ja hyväksyttävää että on rakastunut tai rakastaa. Ahdistaa että niin kauniin asian luokittelet sairaaksi, oudoksi tai epänormaaliksi... Joko liittosi on lopussa tai sitten tuo ihastus menee ohi jonakin vuonna. Miksi syytät itseäsi? Uusi nainen pelkää siksi sinua koska olet varattu. Ilmeisesti hän ei ole kiinnostunut vai onko. Rakkaus vaan jatkuu... monilla muillakin.

Ihmisen rakastuminen on usen sokea. Sille ei mahda mitään. Lääkäri ei saa ihastusta loppumaan ja miksi pitäisikään.

• hmm.

Lisään myös että kannattaa erottaa ihastuminen - joka on hetkellistä. Ja rakastuminen - joka on pidempää. Ja rakastaminen on vielä pidempää.

• se työpaikan ihastus

parempi se on kotivessassa sitä tattia hakata ja unelmoida työpaikan akasta,kun rikkoa avioliitoansa

• azzari 1

oikeesti jos rakastaa omia lapsia niin kannattaa ottaa aika lisä ja miettiä tosisaan mitä tekee turha valittaa jälki käteen kaikki voi muuttua

• tuota3

Lapset ja vaimo ovat kaksi eri asiaa. Joskus voi terapeutti helpottaa keskustelulla, kun aloittaja kysyi mikä auttaisi. Hän ei saa kuitenkaan päättää toisen puolesta.

• ajomies ei kiirehdi

ei siinä auta kun käy laskemassa mällit sen akan kitalakeen, huomasin sen namisissa ollessani että se helpotti heti asiaa kun sihteeriä jyystin joka reikään. eikä akkakaaan narissut että aina vonkaan värkkiä siltä, itse asiassa sai olla aika rauhassa mitä nyt viikonloppuna vedin sitä tunteella ettei epäilyt herää
      eri asia oi se että akat liimantui kinni ja niiden ukot soitteli iltaisin ovikelloa, vitutti
      siirryin sitten nuorempiin lasten vahteihin ja niihin upposi joka osastoon, ai ai että oli makeaa laskea mälli ensin kurkkuun ja sitte b rappuun joka oli 17 v tytöllä aikas tiukkaa, vieläkin mulkku nytkähtää kun muistelen asiaa vaikka siitä on kulunut jo tovi
      nykyään ajelen vain vakiovuoroa ja paria muuta hoitosuhdetta

• F_rr

Tätä on joskus tuumailtu kaveriporukassa, että osa ihmisistä varmaan on yhdessä kumppaninsa kanssa ilman, että on tuntenut sitä jalat alta vievää ihastumisen/rakastumisen tunnetta. Ja koska sitä ei ole koskaan kokenut, niin siitä ei ole tiennyt mitään, vaan on ehkä kuvitellut, että "tämä nyt kai on sitä rakkautta", on muutettu yhteen, tehty lapsia jne. Sitten kun oikeasti se tunne tulee jonkun toisen kanssa, niin ei ihme jos on pieni pää sekaisin. Mutta ... sellaista se elämä joskus on.

Osa tekee asialle jotain, osa vaan koittaa haudata sen ensimmäistä kertaa tuntemansa tunteen jonnekin. Kumpikaan ei ole helppoa.

• likka vaan

hankala on tilanne. itse olen "se ihastuksen kohde", varattu naimissa oleva mies jolla lapsia on iskenyt silmänsä minuun. tavattiin myös työpaikalla. olin ennen parisuhteessa mutta erosin silloisesta poikaystävästä hänen takiaan. nyt jo vuoden verran on tätä säätöä jatkunut. ja näyttää ettei se lopu. itse umpirakastunut ja hankala tehdä itse mitään, odotan vain että tämä mies tekee jonkun askeleen johonkin suuntaan... mistään ei voi vielä tietää vaikka tuleekin haaveiltua ties mistä. vaikea tilanne tietysti meille molemmillekkin, tunnen itseni perheenrikkojaksi mutta minkä tunteille mahtaa. molemminpuolista on mutta mihinkään suuntaan ei pysty etenemään kun on niin paljon pelissä. miehen perhekin tietää tästä... itse oon melkeen masennuksen partaalla, mustasukkasuudesta ja ahdingosta. koskaan tällaista tilannetta ollut ja aika selväksi olen itelleni tehnyt että pysyn kaukana varatuista tästä eteenpäin.
      jaksamista kaikille samantyyppisessä tilanteessa oleville, ei tämmönen ole helppoa kellekkään.

• F_rr

"They usually go back" Eli jos varattu ei heti lähde omasta suhteestaan, ei hän tule koskaan lähtemäänkään. Tai jos joskus lähtee, niin homma ei enää toimi koska siinä meni liian kauan (1-3 vuotta esim.) ja tilanne ei koskaan tule olemaan entisensä.

• karing

Todella tutulta tuntuu. Itsekkin olen kokenut tuon saman painajaismaisen ihastuksen naimisissa olevaan mieheen. Tunnustin sen hänelle. Mielestäni hän laittoi tulta pesään, Huomasi ihastukseni ja loi pitkiä katseita ja hymyili, minusta niin ei kaikille tehdä. Hän kuitenkin sanoi hymyilevänsä kaikille..Vähitellen viileni kun ei ollut silmissä niin ei ollut sydämmessäkään..

• tee näin!

Hetken huumaa tai sitten ei. Vakavat suhteet sucks. Niihin kyllästyy, niissä kyllästyy. Seksi ei maistu, arki alkaa tuntua kurjalta. Mies tarvitsee virikkeitä, uusia seikkailuita, intohimoista kiihkeää rakastelua ja vauhtia elämään. Parisuhde on kuin vankila, keskitysleiri jossa olet vankina. Älä ikinä mene naimisiin. Yli puolet eroaa. Yli puolet kiroaa miksi ikinä tuli tehtyä näin. Suurin osa miehistä ajattelee, että eroan hänestä kun lapset ovat vähän vanhempia..

Tee kerrankin elämässsäsi jotain räväkkää. Oikean hetken tultua tartu naisesta, suutele häntä himokkaasti ja katso miltä tuntuu, miten vastapuoli reagoi. Saat vastauksesi. Voit myös elää lopun elämääsi nynnynä nössönä tekemättä ratkaisevaa liikettä. Voit vaan arvuutella lopun elämääsi mitä olisi käynyt jos.. Mies on tehty saalistamaan, ei yhden naisen kotimieheksi. Anna palaa, muistele millaista oli olla nuori. Älä kadu mitään. Saat paljon vastauksia kun teet asialle jotain. Kunhan et sekoita sitä seksiin, tyhjennä kassit ennen tätä tekoa. Katso naista silmiin, suutele, kosketa, tunne. Jos vielä tämän jälkeen tunnet samanlaista himoa ja kaipuuta, niin sitten pitää istua alas vaimon kanssa juttelemaan.

Haluatko muistella elämääsi lampaana vai leijonana? Mitä olisi voinut olla..? Kerran täällä eletään vaan, anna mennä ja repäise kunnolla! Jos oma vaimo ei enää sytytä, niin haaskaat elämääsi. Lapsia näet erosta huolimatta tarpeeksi. Kaikki järjestyy. Huonossa liitossa, missä intohimo on kadonnutta on turha olla vain olemisen pakosta, tai lasten takia. Tämän moni tajuaa liian myöhään ja menettää paljon vuosia..

• tamperehuamenta

mahtava kirjoitus!

ottakaa miehet mallia. naiset tykkää määrätietosista miehistä.

ei sitä kuolinvuoteella enään muutamia pakkeja murehdi.. vaan hymy suupielessä miettii elettyjä vuosia.

• Niin teenkin

Just, aivan. Onneksi myös naiset alkavat vihdoinkin oppia tämän läksyn. Kun mieäs samojen seinien sisällä alkaa ketuttaa, etsitään mukavampia ja kiihottavampia vaihtoehtoja.

Mitä h-ä varten te aivojen riiputtajat siis valitatte kaiken aikaa kuorona ja isonevalla äänellä, että missä ovat vanhanajan kunnolliset naiset?

• joka lähtöön miehi

"tee näin" tommosta ukkelia ei kukaan nainen huoli ja siksipä joudutkin käyttämään kertakamaa.

• minävain1

Nimimerkille "tee näin!": Hieno kirjoitus!

Mielestäni myöskään lapset eivät ole ainut syy olla suhteessa ihmisen kanssa joka muuten on kuollut. Toki ero ottaa lapsillekkin koville varmast
      i.
      Miettikääpä tilanne, että pariskunta jolla on lapsia, ja suhteessa on tunteet käytännössä kuolleet, ja molemmat on onnettomia.
      Kärsivätkö lapset enemmän erosta vai siitä kun vanhempansa ovat onnettomia, mahdollisesti riitelevät päivittäin, näyttävät hapanta naamaa toisilleen? Lapset elävät vanhempiensa kautta, ja jos vanhemmat ovat onnettomia, se kyllä ennen pitkään heijastuu lapsiinkin.

Kun taas tilanteessa, jossa vanhemmat eroavat toisistaan, ovat tahoillaan onnellisia ja näyttävät sen myös lapsille, lapset ovat varmasti myös paljon onnellisempia ja hyvinvoivempia. Pääasia on ettei kumpikaan vanhempi hylkää lapsiaan, vaan erosta huolimatta osaisi osoittaa lapsille rakastavansa heitä edelleen yhtä paljon vaikka eivät olekaan yhdessä.

Laiha sopu on parempi kuin lihava riita?

• laiha onnela

Onnelaa on aina kuvata, että eroperheessä lapsilla on kaikki hyvin, kun äiti ja isä tahoillaan ovat niin onnellisia ja jaksavat sitten telmiä lastensa kanssa. Lähipiirissä ei paljon ole tätä onnelaa tarjolla, näyttää vain siltä, että korkeintaan toinen on onnellinen ja hänkin sitten vain aikansa. Toinen onnettomampi kärsii yksinäisyydestä, ryyppää tms. ne vapaa-ajat rakkaudenhedelmistään. Arki se on kaikissa onneloissa, sitä ei pääse karkuun. Pitäisi tajuta etsiä se arjen piristys jo siihen ensimmäiseen parisuhteeseensa ajoissa.

• Vahva mies

Ap, missä sun munat on? Älä ruikuta kuin muijat. Kaikki ihastuu työpaikoilla, ja joskus pahasti. Mutta tosi kovat äijät osaa pitää munat housuissaan ja käyttäytyä duunissa kuin arvostettu ammattilainen. Siihen riittää ihan pelkästään miehen oma päätös: "Tää juttu jää täysin mun oman pään sisälle eikä kukaan, ei edes ihasrtuksen kohde, saa tietää."

• Rialiisa

Ihastuminen ja sitä seuraava "rakkaus" kestävät keskimäärin puolitoista vuotta, ja viimeistään 3 - 5 vuoden kuluttua homma on ohi. Perheellinen ihminen, jolla on järkeä ja itsekuria - siis mies, jolla on munaa, ei lähde mukaan tällaiseen keskenkasvuiseen flirttailuun. Nainen, joka houkuttelee perheenisää pettämään puolisoaan ja samalla hajoittamaan perheensä, on yksinkertainen ja itsekäs paska. Kuka haluaa oikeasti jakaa elämänsä tällaisen naisen kanssa?

• siinähän sitä

"ahdingossa"
      Asia on niin että tunteet viilenee ajankuluttua. Ei niitä tarvitse aviossa olevan testata, että riittäisikö ne pidempään suhteeseen.

Miten on tunteesi lapsia kohtaan? Haluatko heille kärsimystä?

Onko tunteesi riittävän hyvät ja kestävät lapsiisi nähden, vai ajatteletko, että vaimosi voisi heidät hoitaa, jos eroatte ja sinä eläisit raukkauden tunteessasi sen ajan, jonka se kestää? Kuitenkin arki astuisi elämääsi jossain vaiheessa tämän ihastumisen kohteesi kanssa ja hänen huonot puolet saattaisivat ärsyttää ja jatkuva lasten riepottelu paikasta toiseen.

Eikä ihastuksesi kohde voi lapsiasi pitemmän päälle sietää, kun sen ihastumisen ajan? Vieraat lapset ovat vieraat.
      Oman ex-än puoliso alussa näytteli lapsilleni hyvin rakastavaa ja lähestyttää ihmistä, mutta kun olivat muuttaneet yhteiseen kotiin puolisoni kanssa loppuivat lasten tapamaamiset tynkänään tai korkeintaan päiväksi, mutta ei enää yön yli ollut heillä sijaa. Lasten välit tähän puolisoon on olemattomat vielä tänäkin päivänä, kun on osa jo lapsista maailmalla.

Mikä on elämässä arvokasta ja oikeaa siitä kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain.

Jos elämäsi arvokkain asia on ihastuksesi kohde, niin kerro siitä kaikille ja pidä siitä kiinni niin kuin ainokaisesta pidetään. Kerro siitä ystävillesi, työkavereillesi, vaimollesi ja lapsillesi, jos todella häntä rakastat ja riittävästi arvostat.

• kauan sitten

Rakastuin vuonna 1968 yhteen tyttöön eikä se ole mennyt vieläkään ohi.
      Enkä usko että meneekään.

• Riialiisa

Se on sitten tosirakkautta! Tietääkö tyttö asiasta?

• kevt

Asuiko tyttö sinun kotiasi vastapäätä ?

• sukulis-sielu

Itselläni sama tilanne, olen nainen ja olen rakastunut tulisesti varattuun mieheen..Tapailemme salaa ja se ruokkii vain tätä tunnettani.

En kuitenkaan halua hänen perhettään rikkoa, enkä häneltä vaadi mitään.
      Hän voi käydä luonani aina kun voi. Sepä siinä onkin vaikeaa kun ei ole kenenkanssa tällaisesta keskustella. Alkaa omien korvienväli savuta.

Jos vain mahdollista puhu tämän ihastuksesi kohteenkanssa asiasta totuudenmukaisesti ehkä asia siitä selviää..

Kun et halua lähteä kokeilemaan hänenkanssaan salasuhdetta niin ota etäisyyttä. Perhettä ei kannata tällaisten ihastumisien vuoksi särkeä. Ihastus menee ohitse vaikka kipeää tekeekin.

• nimimerkki x

AP, oletko rakastunut nykyiseen varsinaiseen puolisoosi? Oletko ollut koskaan rakastunut? Oletko valinnut hänet, kun parempaa ei ole ollut tarjolla? Mielestäni tämä olisi olennaisin kysymys selvitettäväksi, eikä sitä voi sinulle kertoa kaverisi, puolisosi eikä terapeutti tai lääkäri. Vain sinä tiedät, mitkä ovat todelliset tunteesi vaimoasia kohtaan, ja ovatko ne koskaan olleet aidot.

Minäkin olen ollut jo kohta vuoden todella pahasti ihastunut mieheen, joka alussa antoi ymmärtää olevansa kiinnostunut ja vasta myöhemmin sain tietää hänen olevan naimisissa ja pienen pojan isä. Mitään en sen jälkeen ole enää asian suhteen tehnyt, mutta tunteet ovat edelleen vahvat ja hän on mielessäni joka ikinen päivä.

• Läksynsä oppinut

Olen ollut useasti ihastunut vaikka päällä on ollut pidempikin suhde. Sen olen oppinut, että päätä ensin toinen ja aloita vasta sitten uusi suhde. Jos et jostain syystä noin vain voikaan päättää suhdetta, ehkä teillä vielä voisi olla toivoa. Jos aloittaa uuden suhteen entisen aikana, siitä kärsii lopulta kaikki. Mutta kun se ei tietenkään silloin tunnu siltä, ymmärrän sen. Olen oman kantapääni kautta oppinut että 1) parisuhde vaatii työtä, 2) ei samanaikaisia suhteita, 3) ole rehellinen, itsellesikin.

Monelta itkulta ja tuskalta olisi vältytty, jos olisin itse tajunnut nuo asiat aikaisemmin. Nyt onnellisesti naimissa jo 8:tta vuotta, enkä oikeasti harkitsisi enää ketään muuta. "Rakastuminen" on vain hetkellinen hölmö tila. Arki kyllä iskee joka suhteeseen, ja se on se missä rakkaus punnitaan.

• Läksynsä oppinut

Olen ollut useasti ihastunut vaikka päällä on ollut pidempikin suhde. Sen olen oppinut, että päätä ensin toinen ja aloita vasta sitten uusi suhde. Jos et jostain syystä noin vain voikaan päättää suhdetta, ehkä teillä vielä voisi olla toivoa. Jos aloittaa uuden suhteen entisen aikana, siitä kärsii lopulta kaikki. Mutta kun se ei tietenkään silloin tunnu siltä, ymmärrän sen. Olen oman kantapääni kautta oppinut että 1) parisuhde vaatii työtä, 2) ei samanaikaisia suhteita, 3) ole rehellinen, itsellesikin.

Monelta itkulta ja tuskalta olisi vältytty, jos olisin itse tajunnut nuo asiat aikaisemmin. Nyt onnellisesti naimissa jo 8:tta vuotta, enkä oikeasti harkitsisi enää ketään muuta. "Rakastuminen" on vain hetkellinen hölmö tila. Arki kyllä iskee joka suhteeseen, ja se on se missä rakkaus punnitaan.

• Läksynsä oppinut

• H.Tapio

Tapahtumasi on normaali reaktio hs sitä. Ei voi tukahduttaa pois, kysy itseltäsi, mitä eroa on " ihastumisella" ja " rakkaudella"?. Ok.
      Periaattellisesti on että, " rakkaus" ei luonnollisesti aiheuta pahaa toiselle osspuolelle, mutta "ihastuminen" ei tiedä ja ei huomio rajoja, ymmärrätkö eron?
      Henkilöön joka on "niin ihana", et oikesstaan tunne häntä sisäisesti, eikö olekin niin, voi olla yhtähyvin olla niin että kun opit tuntemaa hänet sisäiset ominaisuudet, ehkä " ihastuminen" loppuu siihen, huomioi tärkeä asia tässä pulmassa, että perhesuhdettasi lappsesi et voi verrata tähän " ihastumis tunteisiin"?!
      Huomioi että Sinulla mahdottomasti hyviä ja huonoja kokemuksia perhehenkilöittesi kansss, mutta ei yhtään tämän " ihastus haamion" kanssa?!
      Siis; Ajattele ja elä!
      Kognitiivinen keskustelu voisi olla vaihto ehto kokeneen henkilön kanssa.
      Ymmärrän "tuskasi" se on normaali, mutta ratkaisusi tulee aihettamaan suuremman tuska monille, jos ratkaiset pulman väärin
      Näin on. Kokemuksia löytyy miljoonia.

• Tuo läksynsä oppinut

Anteeksi. Tulikin sitten useaan kertaan, vaikka Suomi24 väitti että laskutulos oli joka kerta väärä?!?!?

Saa nähdä miten tämä viestin kanssa käy...

• peterbild1

taas on sekotettu ihastuinen ja kiima, itsekin paneskelisin kaikkia isoperseisiä naisia jos saisin . menis siinä sivussa parit pikkupeputkin..

• Kaikkea Sattuu

Mä itse uskon että ajan kanssa... Itse olen nainen ja vähän saman tyyppinen tarina takana.. Mä lopulta luovutin ja järjestin itteni ulos tämän "tunteideni" kohteen kanssa. Kaikki tapahtui ja olo vielä entistäkin sekavampi. Lienee turhaa alleviivata, että tuntemukset ovat yksipuolisia. Olo on kuin jollakin pahaisella teinillä ja pakko kyllä myöntää, että en edes silloin tainnut olla näin typerä. Mulla ei ole mitään viisasta vinkkiä tähän, mutta ... Semmosta vaan sattuu... Itse tein nyt sitten sen päätöksen, että lähden itsenäiseen elämään, koska ei se oikein ole jäädäkkään jos alkaa tuntemaan kaikenlaista ja toimimaan miten toimin, parempi mennä ennen kun rikkoo sitä kenen kanssa on kaiken maailman vastuuttomilla tempauksilla. Tsemppiä sulle.

• amerikanherkku

Noniin justiinsa juu. Oletkohan aivan varma että tämä ihastuksesi tuntee yhtään mitään sua kohtaan. Monet suomalaiset miehet kuvittelee että nainen on heti kiinnostunut, jos tämä hymyilee, nauraa jutuillesi tai tulee viereen istumaan työpaikan taukotilassa. Koitahan koota itsesi ja pitää realiteetit mielessä, jos sulla kerran perhe elämä muuten on kunnossa.

Vaikea sanoa miksi edes tähän mitään kommentoin. Ehkä siksi, että luulisi aikuisten ihmisten osaavan toimia ja ajatella fiksusti.

• Shark Mac

Ei kai ongelma ole siinä, että tykkää aina vaan uusista naisista! Ongelma on se, että olet naimisissa ja estäny näin itseäsi elämästä täyttä miehen elämää. Voit korjata tämän virheesi.

• Nyt huomaa,

että on kevät.

• vaihtoon yp.

Ylläpidossa on idiootteja jotka ei osaa muuta kuin jankuttaa jatkuvasti suhteista/tunteista. Ylläpito vaihtoon.

• Testo suplements

Sulla on liikaa estrogeeniä aivoissa, syö testosteroiinia niin ei rakkaus pakota päätä!

• vinkkibinkki

Se on vaan ihastumista ja toisen ihmisen ulkokuorta. Mene parisuhdeterapiaan vaimosi kanssa, saatte uutta potkua parisuhteeseen ja ajatukseen, mitä se rakkaus ja toisen kunnioitus on.

• kuula kalloon idioot
        vinkkibinkki kirjoitti:

Se on vaan ihastumista ja toisen ihmisen ulkokuorta. Mene parisuhdeterapiaan vaimosi kanssa, saatte uutta potkua parisuhteeseen ja ajatukseen, mitä se rakkaus ja toisen kunnioitus on.

Kasvappa rääpäle aikuseksi. äläkä helvetis... lisäänny enempää.

• Tästä on ehkä apua

Mieti seuraavia:
      - Miksi et halua erota?
      - Rakastatko vaimoasi todella?
      - Miksi pidät ihastuksestasi?

Kannattaa keskittyä että miten rakastat vaimoasi, jos tämä on vain hetkellinen vaihe jossa haikailet että olisikohan tuo ihminen erilaisempi tai ns. parempi? Oletko ehkä kyllästynyt arkielämääsi? Jos et rakasta enään ollenkaan vaimoasi niin sitten tämä on väärin, että pidät vaimoasi sellaisessa suhteessa, ja se on myös väärin itseäsi kohtaan. Muista että tämä voi olla vain vaihe. Koita muistaa että miksi rakastat vaimoasi ja lapsiasi, ja että miten hyvin elämäsi on. Miksi keskittyä johonkin työpaikka naiseen? Ei hän sen ihmeellisempi ole kuin muutkaan. Jos et todella rakasta vaimoasi niin kerro se hänelle. Jos haluat olla vaimosi kanssa niin koita tehdä hänen kanssaan enemmän kaikkea. Vietä perheesi kanssa vapaa-aikaa ja nauti!

Ole iso mies äläkä haikaile turhaan muiden perään. (ellet todella rakasta vaimoasi)

• nainen851

tiedätkö mitä minä tekisin?
      ensin salaa vaimolta,
      selvittäisin ensin tunteeko nainen sinua kohtaan mitään, jos vastaus on ei, koita unohtaa se. eiköhän ns.pakit anna sinun mielellesi jo jonkinmoista toppuuttelua tunteillesi. silloin et ole sotkenut omaa vaimoasi vielä yhtään mihinkään.
      ja jatkat omaa suhdettasi, punnitsien kuitenkin onko silläkään suhteella tulevaisuutta. voithan toki puhua vaimon kanssa ihastumisesta ihan yleensä, jos vaimon vastaus on jyrkkä ei ja itku kurkussa, älä pahoita hänen mieltään enempää tällä aiheella.

jos ihastuksesi kokee myös ihastumista sinuun, tee valinta.
      ei ne lapset ole syy jäädä suhteeseen, ei ne siitä hajoa, ihan yhtä hyvän tulevaisuuden lapset saa, kun kuitenkin on kaksi rakastavaa vanhempaa. Eli vaikka lähtisit uuteen suhteeseen, ne lapset on silti pidettävä mielessä, sinulla on niitä kohtaan velvollisuuksia.

Ehkäpä hiukan kierolla ajattelutavalla mietitty, mutta sinulla on molemmat suhteet uhattuna jos kerrot ensin vaimollesi, ja jätät hänet, ihastuksesi ei ole kiinnostunut sinusta, ja loppujen lopuksi jäät nuolemaan näppejäsi...:(

Ei ihastumiselle mitään voi. ja tuntuu iskeneen kyllä aika kovaa.

• valinnoille voi

No kyllä sille voi, mitä sille ihastumisen tunteelleen tekeen, mikäli ihastuja on yli neljätoistavuotias! Kyllä lapset ovat syy jäädä suhteeseen, mikäli suhde muuten on hyvä. Ihmissuhteet ei saisi olla tuollaisia pelejä, mitä nainen 851 kuvaa, Huh, puistattaa! Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

• Rialiisa

Se on jo väärin, että salaa vaimolta kokeilee kepillä jäätä. Avoimesti pitää toimia. Oletko mies vai hiiri?

• hjkllllkb

Hhblllnnnbnnk

• jorma 10"

Tumputa 5 - 7 kertaa päivässä, se pitää tunteet aisassa.

• Hah !

Yeap, tässähän se taas tuli suoralla Suomen kielellä: miehen tunne on tumputus.

• DR. Phil

Jostain kuultua:

Te ette ole pelkästään parisuhteessa, te olette PERHE ja vanhempia pienille lapsille. Haaveilla saa, fantasioida saa, mutta tosiasioihin pitää suhtautua realistisesti! Mieti elämää eron jälkeen lasten itsesi kannalta (muutto, koulunvaihdot, joulut, synttärit, tuttu turvattu arki poissa) niin alkaa varmasti alkaa muuttua tuskan hieksi tuo ihana kuumotuksesi!

• Rialiisa

Juuri näin! Aikuisten on oltava aikuisia ja vanhempia lapsilleen ja jaksettava, vaikka arki ei aina voi yhtä onnenhuumaa ollakaan. Arjen vastoinkäymisissä tosirakkaus punnitaan. Kaikkihan lisääntyä osaavat, mutta kaikista ei valitettavasti ole vanhemman vastuuta kantamaan. Tätä satoa saamme korjata jatkuvasti lisääntyvänä lasten ja nuorten pahoinvointina ja syrjäytymisenä, jonka taustalta löytyy tunne siitä, että kukaan ei oikeasti välitä.

Herätkää! Tarvitsemme työkykyisiä ihmisiä tulevaisuudessakin, emme pelkästään mielenterveyskuntoutujia, peräkammarinpoikia ja sairaseläkeläisiä.

Vastuu tästä on jokaisella aikuisella!

• yäk mikä
        Rialiisa kirjoitti:

Juuri näin! Aikuisten on oltava aikuisia ja vanhempia lapsilleen ja jaksettava, vaikka arki ei aina voi yhtä onnenhuumaa ollakaan. Arjen vastoinkäymisissä tosirakkaus punnitaan. Kaikkihan lisääntyä osaavat, mutta kaikista ei valitettavasti ole vanhemman vastuuta kantamaan. Tätä satoa saamme korjata jatkuvasti lisääntyvänä lasten ja nuorten pahoinvointina ja syrjäytymisenä, jonka taustalta löytyy tunne siitä, että kukaan ei oikeasti välitä.

Herätkää! Tarvitsemme työkykyisiä ihmisiä tulevaisuudessakin, emme pelkästään mielenterveyskuntoutujia, peräkammarinpoikia ja sairaseläkeläisiä.

Vastuu tästä on jokaisella aikuisella!

Jep, täysin samaa mieltä.

"Vastuu tästä on jokaisella aikuisella!"

Juuri näin. Vastuu todellakin on jokaisella aikuisella, joka on päättänyt
        lisääntyä. Heillä on vastuu omista jälkeläisistään, eikä kenelläkään muulla.

• Zetator <3

Hei! Täällä on nuori kova nainen bailaaja, olisi ongelma että olen ihastunut tälläiseen upeaan mieheen, olen pyytänyt tälläiseen tapahtumaan kuin bimmerpartyt, niin huom kaikille ne on ( 5.7-6.7 ) nyt kesällä. Lähdemme tyttöporukalla ja olemme pyytäneet tuota miestä mukaan, mutta hän on perheellinen ja vaimo haluaa miettiä miten hän pärjää vauvan kanssa.
      Meillä on aina ollu hauskaa,kun nämä juhlat ovat olleet, ja nyt saisimme tuon miehen taas mukaan vaan. Kaikkki vaan Kalajoen hietikoille bailaamaan.

• Gubidi

Ap:n kannattaisi nyt ensimmäisenä hidastaa, pitää vielä suunsa kiinni ja lukea ensin pari rakastumista käsittelevää tietoteosta ja tutkimus aivokemiasta, ennen kuin alkaa söhläämään useamman ihmisen elämää (3 aikuista lapset) pelkästään oman tietämättömyytensä ja -anteeksi sanavalinta- keskenkasvuisuutensa takia. Ymmärrän täysin tunteesi ja sen ihanan/tuskaisan rakkauden voiman, mutta sinun olisi hyvä kerätä faktaa päätöstesi tueksi, ettet tule tehneeksi hormoonipäissäsi ja rakkaudenkaipuussasi typeriä ratkaisuja.

Ensinnäkin: Sielunkumppanuutta tai kuvailemaasi elämää suurempaa rakkautta ei ole olemassakaan. Kahdestakaan syystä. Toinen on aivokemia/hormoonit ja toinen omien tunteiden projisointi.

Hormoonit menevät tunnetusti sekaisin jo pienestäkin poikkeamasta normaalitilanteeseen (stressi, stimuloiva ruoka, vuodenajan muutos, elämäntilanteen muutos, omat ajatukset, jne.) ja joskus syy poikkeamaan voi olla niin hienovarainen, ettet sitä itse edes tiedosta. Aivosi kuitenkin alkavat syystä tai toisesta kehittää hormooneja, mitkä laittavat sinut rakastumaan. Ne viestittävät kehollesi: rakastu nyt äkkiä, aivan sama keneen, kunhan on suhtkoht sopiva ja mahdollinen kumppani paritteluun, aika on otollinen juuri nyt! Näin vain on, koska olemme biologisia ja psykofyysisiä olentoja. Mutta se, miksi olet ihastunut juuri tähän kyseiseen henkilöön, on ainoastaan sinusta itsestäsi johtuvaa. Se tunne mitä nyt kuvailet suureksi rakkaudeksi, juontaa juurensa aivan muusta kuin tästä ihastumisesi kohteesta. Se johtuu elämässäsi olevasta fyysisestä, emotionaalisesta ja/tai spirituaalisesta tyydyttymättömyydestä (vaje) ja vastaavasti jostakin pelosta mikä estää sinua saamasta sitä mitä tarvitset (este). Tämän vajeen ja sen täyttymisen esteen voit vain sinä yksin tietää, ei lääkäri. (Toki esim. terapeutti voi auttaa kaivelemaan ne esille, jos et itse niitä tiedosta.)

Toisekseen, se mitä tunnet (rakkaus, kaipuu, ihan mikä tunne tahansa) johtuu ainoastaan omista ajatuksistasi. Et voi tuntea mitään, ellet ajattele mitään. Kuten huomasit, viina vaikuttaa juuri näin. Tutki siis ajatuksiasi, ja haasta itsesi löytämään se todellinen syy, miksi ajattelet niin ihanasti tästä vieraasta naisesta ja niin kyllästyneesti omasta vaimostasi ja avioliitostasi. Älä siis projisoi tunteitasi kehenkään muuhun, vaan myönnä itsellesi mitä tunnet ja mitä tarvitset. Tämän jälkeen on helppo nähdä oikea ratkaisu tilanteeseesi.

Ei siis ole väliä, kehen olet nyt ihastunut. Hän voisi olla kuka tahansa ja ei ole sen kummoisempi kuin kukaan muukaan, mutta ajattelet että vain ja ainoastaan tämä kyseinen henkilö voi antaa sitä suurta rakkautta. Usein jalat alta vievä "suuri rakkaus" astuu kuvioihin juuri silloin kun sitä tunnetta -suurta rakkautta- eniten kaipaa. Ja vielä useammin kaukoihastumiset ovat merkki siitä, että ihastunut ei edes oikeasti halua suhdetta ihastumisen kohteensa kanssa, hän vain kaipaa tuota rakkauden tunnetta. Kyse ei siis ole siitä, saatko tältä ihastuksen kohteeltasi kuvailemaasi suurta rakkautta, kyse on siitä, että sinä itse kaipaat tuota rakkauden huumaa.

Ts. sinä olet ihastunut tähän vieraaseen naiseen, koska a) et saa nykyisessä elämässäsi sitä täyttymystä mitä tällä hetkellä tarvitset (ja kuvittelet vieraan naisen korjaavan asian) ja b) koska aivosi tuottavat rakastumishormooneja johtuen mistä lie syystä (esim. kevät muuttaa aivokemiaa halusimme tai emme).

Sulla on nyt jokatapauksessa vain kaksi vaihtoehtoa: mennä itseesi (eli ratkaista ongelman ydin) tai lopettaa toinen suhteistasi (eli jättää ongelma myöhemmin ratkaistavaksi).

Mutta jos tällä kertaa laistat itsesi tarkastelun, on sama tilanne vastassasi takuuvarmasti myöhemmin uudessa suhteessasi ja sama "taas ihastuin toiseen" -kierre toistuu tulevissa suhteissasi. Lienee paikallaan silloin myös kysyä itseltäsi, aloitko seurustella ensimmäisenkin kumppanisi kanssa samasta syystä?

En suosittele kertomaan asiasta kenellekään asianosaisille, varsinkaan ihastumisesi kohteelle. Sillä nyt ei ole kyse hänestä. Ei edes vaimostasi. On kyse VAIN JA AINOASTAAN sinusta. Sinun täyttymättömistä tarpeistasi ja sinun valinnastasi ongelman ratkaisemiseksi tai ratkaisematta jättämiseksi. Sinun mahdollisuudesta kasvaa ja kehittyä. Sinun arvoistasi ja vaivannäöstäsi ponnistella omien arvojesi eteen.

Joten mieti mikä on minkäkin arvoista, se johdattanee sinut oikealle polulle. Jos et näe avioliittoasi tai omaa henkistä kasvuasi minkään arvoisena, silloin ratkaisu lienee helppo.

Ps. Helppoheikkejä on maailmansivu täynnä, haluatko todella kuulua siihen porukkaan? Olet selvästikin fiksu ja vastuuntuntoinen (et muuten kysyisi neuvoa tilanteeseesi), joten käytä näitä ominaisuuksiasi sekä itsesi että muiden hyväksi.

• KäpyOksalla

"Mutta jos tällä kertaa laistat itsesi tarkastelun, on sama tilanne vastassasi takuuvarmasti myöhemmin uudessa suhteessasi ja sama "taas ihastuin toiseen" -kierre toistuu tulevissa suhteissasi."

Olen tuosta kokemukseni perusteella eri mieltä. Suhteessa ihastuminen voi yksinkertaisesti viitata siihen, että suhde on korjaamattomasti rikki tai että toinen vaihtoehto on parempi.

Kun erosin omasta avioliitostani, kävin pariterapeutilla yksin, koska vaimoni ei tahtonut tulla. Terapeutti sanoi, että vahva alkuajan ihastus ennustaa pitkää ja vahvaa suhdetta. Ja näin se on toisessa avioliitossani ollut. Meilläkin on ollut vaikeutemme, mutta ei puhettakaan tai edes ajatusta siitä, että eroaisimme. Se alkuajan huuma kantaa vielä melkein viidentoista vuoden jälkeenkin, vaikka siitä onkin jäljellä enää pienen pieni pisara.

Jotkut juoksevat tunnekuohujen perässä, mutta eivät kaikki. Monilla kysymys on yksinkertaisesti siitä, että liiton perusteet ovat peruuttamattomasti, jo alusta saakka, vinossa tai että elämään on sattunut toinen ihminen, jonka kanssa sopii paremmin yhteen.

• notietenkin
        KäpyOksalla kirjoitti:

"Mutta jos tällä kertaa laistat itsesi tarkastelun, on sama tilanne vastassasi takuuvarmasti myöhemmin uudessa suhteessasi ja sama "taas ihastuin toiseen" -kierre toistuu tulevissa suhteissasi."

Olen tuosta kokemukseni perusteella eri mieltä. Suhteessa ihastuminen voi yksinkertaisesti viitata siihen, että suhde on korjaamattomasti rikki tai että toinen vaihtoehto on parempi.

Kun erosin omasta avioliitostani, kävin pariterapeutilla yksin, koska vaimoni ei tahtonut tulla. Terapeutti sanoi, että vahva alkuajan ihastus ennustaa pitkää ja vahvaa suhdetta. Ja näin se on toisessa avioliitossani ollut. Meilläkin on ollut vaikeutemme, mutta ei puhettakaan tai edes ajatusta siitä, että eroaisimme. Se alkuajan huuma kantaa vielä melkein viidentoista vuoden jälkeenkin, vaikka siitä onkin jäljellä enää pienen pieni pisara.

Jotkut juoksevat tunnekuohujen perässä, mutta eivät kaikki. Monilla kysymys on yksinkertaisesti siitä, että liiton perusteet ovat peruuttamattomasti, jo alusta saakka, vinossa tai että elämään on sattunut toinen ihminen, jonka kanssa sopii paremmin yhteen.

No tietenkin ihastut toiseen, jos nykyinen suhde on rikki, haloo! Eikö se nyt ole itsestään selvää, että jos oma liitto on päin persusta, niin silloin juuri niitä ihastumisia tapahtuu?!!!

• sekaisin1

Pakko itekkin kirjoittaa, harvoin kirjoitan mitään tänne..
      Itsellä sama tilanne, olen vahvasti ihastunut mieheen jolla lapset ja vaimo ja mitä huonoa, itselläkin mies ja lapset..
      Ei oikein ruoka maistu ja unet ihan sekavia..
      Tuntuu, että tähänkö sitä masentuu.. Pitäis nauttia pienistä hetkistä ja yrittää unohtaa... Mutta jokainen laulu saa mielen alas ja tuntuu kun ei happea sais.. :(
      Mutta olen yrittänyt unohtaa ja katkaissut välit ihastumiseen vaikkei se todellakaan helppoa ole.. Mutta jos meinaa piettää perheen yhdessä niin pakko kait se on unohtaa..
      Mutt tiedän todella kuinka ikävä tilanne!! :(
      Onko ihastuksellasi perhettä? sekin vaikeuttaa varmaan jos hän sinkku ja itse naimisissa...

• yäk mikä

luuseri. Älä vaan lisäänny lisää.

• mm25

Toi on jotenkin naurettavaa, että vieläkin ajatellaan, ettei miehillä saa olla tunteita. Saa ja pitääkin olla, itse en ainakaan jaksaisi suhdetta, missä en tuntisi mitään naista kohtaan, siis muutakin kuin seksuaalista himoa. Ja seksikin on vaan kummasti parempaa, kun tunteet on pelissä.

• Elämänsä menettänyt

Itse olen ollut n. 8 vuotta jo rakastunut samaan naiseen enkä tule sitä koskaan saamaan.Pakkomielteinen rakkaus on raastavaa!Huvittavaa on kun en ole edes nähnyt kyseistä henkilöä pitkään aikaan!

Oispa joku lääkitys tähän :(

Nappi ottaan kyl auttais.

• ahdingossa (ap)

Kiitos vastauksista (niistä asiallisista). Mielestäni en missään vaiheessa ole indikoinut olevani rikkomassa nykyistä perhettäni, vaan sitä, että haluan tästä tunteesta eroon.

Kävin keskustelemassa asiasta ammattilaisen kanssa. Hän ei tuominnut minua vaan antoi samansuuntaisia ohjeita kuin tässä ketjussa on annettu (olisi kai säästynyt nekin rahat). Koska tämä on nyt selvästi herättänyt mielenkiintoa, kerron mitä ne ohjeet olivat.

1) selvitä tunteet itsellesi: kirjoita ylös mitä ovat ne asiat jotka herättävät tunteesi tätä uutta henkilöä kohtaan.

Minä olen ihastunut häneen ihmisenä: erityisesti siihen, että hän on itsenäinen - minun mielestäni avioliitto on kahden tasavertaisen ihmisen tahto jossa molemmilla on myös omat elämänsä ja päämääränsä mutta toisaalta kyky ja halu tukea toista tarvittaessa.

Hänessä on myös ne ominaisuudet joita ehdottomasti vaadin puolisolta: lapsi- ja eläinrakkaus ja se tietty elämänmyönteisyys joka huokuu kaikesta - hän "kuplii" elämää ilmeillään ja eleillään.

Meillä on samankaltaisia mielenkiinnon kohteita, mutta en usko että olettaisimme toisen hullaantuvan omasta intohimostamme, vaan osaisimme antaa toisillemme tilaa riittävästi.
      2) millä tavalla tämä kokemasi ihastus korjaisi asioita, joita nykyisessä suhteessasi koet vaikeiksi?

En ole kokenut tällaista ihastusta nykyisen kumppanini kanssa, vaan kyse on olosuhteiden ja toiveiden hetkellisestä kohtaamisesta. Toisaalta: joku viisas ihminen on sanonut, että rakkaus ja avioliitto on pääosin tahtomista. Kuitenkin tämä asia mietityttää - miksi en ollut yhtä hullaantunut silloin kun tapasimme, seurustelimme, kosin, menimme naimisiin.

Puolisoni on myös vahvasti ripustautunut minuun. Minä pärjäisin ilman häntä, hän ei pärjäisi ilman minua. Tämä ahdistaa, mutta siitä on vaikea puhua järkevästi (yritetty on) ilman että leimautuisi itsekkääksi henkilöksi joka ei halua auttaa (tai on laiska) arjen kiireissä.

Koen myös, että saisin hengittää, kun rakastamallani henkilöllä olisi myös muita aikuiskontakteja kuin minä. Erityisesti tilanteissa, joissa miehen ja naisen ajattelumallit kohtaavat - niitä on vaikea purkaa naisen kanssa. Tällä ihastuksellani on laaja tukiverkosto ja ystäväpiiri.

Mutkattomuus - hän ei ota asioita liian vakavasti, vaikka omaakin erittäin vankkumattomia periaatteita. Pidän tästä. Oma puolisoni pyrkii täydellisyyteen, joka aiheutta koko ajan kitkaa arkeen. Minä en ole täydellinen ja odotus minun täydellisyydestäni ahdistaa.

Eipä vielä mitään konkreettista, mutta näin on menty eteenpäin.

• : kevättä :

Ap, olen ollut vastaavassa tilanteessa ja olen edelleenkin. Tunteeni eivät kuole vaikka sitä toivonkin.

Olen myös kertonut puolisolleni tunteistani ja rakastumisestani toiseen. Hän on myöskin hyvin riippuvainen minusta, joka ahdistaa minua suunnattomasti. Hänen koko identiteetti perustuu perheelle, jonka on minun kanssa saanut.

Aikaa on kuitenkin kulunut ja pystyn ajattelemaan tilannetta objektiivisemmin. Tavallaan ymmärsin jo heti alussa vaiheessa, että minulla on todellakin kriisi, vakava sellainen ja elämäni oli niin pohjalla että minulle ei ollut mahdollisuuksina kuin selvitä tai ns. menettää ihmisyys, joutua hoitoon siis yhteiskuntakelvoton hoidokki. Eikä minulla ollut mitään mahdollisuutta alkaa luomaan uusia ihmissuhteita.

Ihastumiseni ravisteli vakavasti suhdettamme. Olen nyt ihmisenä vahvempi ja tiedän selviäväni. Surullista asiassa on se, että tämä nykyinen suhde ei ole missään tapauksessa rakkaussuhde, vaan tässä täytyy selvitä ja pitää jaksaa kannatella, jotta perheemme voi elää tässä.Tiettyä heikkoutta ( kuten sinun puolisosi vaatii sinulta täydellisyyttä, samoin on myös meillä) ei voi olla.

Mutta olen oppinut olemaan itsekkäästi itsenäinen. Tämä on minun elämäni, ja minä saan päättää ihmisenä omasta elämästäni niissä puitteissa kuin se on mahdollista ja että voin hyvin. Puolisoni saa sopeutua siihen, ehkä näin pitää mennäkin.

Toivon myös, että hänkin oppisi elämään ns. omaa elämää, mutta hän ei näytä kaipaavan mitään muuta kuin tämän jokapäiväisen pienen elämän.

Hänessä on miljoonittain hyviä ominaisuuksia ihmisenä, mutta ihmissuhteena/ rakkaussuhteena tätä on vaikea mieltää. Lähimmäisen rakkautta ja muuta tässä on kyllä. Huomaan vain usein haaveilevani elämästä ( ilman mitään suhdetta) jossa saisin olla oma itseni ja hengittää vapaasti.

Olemme kavereita :) Mielestäni. Hänen mielestään hän on aviomieheni, ja minä hänen vaimonsa. Ja näinhän se on. Huoh.

• mielenkiintoista1

Viestissäsi herätti mielenkiintoni tuo, että puolisosi ei pärjäisi ilman sinua. Etköhän nyt hieman liioittele omaa tärkeyttäsi = )? Vaimosi on syntynyt tähän maailmaan ilman sinua, kasvanut aikuisuuteen ilman sinua ja tehnyt monen monta juttua ihan ilman sinua. Hän pärjäisi ilman sinua aivan varmasti.

Mieleeni tuli myös ikäkriisi. Sellainen tai jokin muu merkittävä muutos elämässä voi aiheuttaa tuollaisen hullaantumisen tunteen.

Minusta olisi mielenkiintoista kuulla, mitä hyviä puolia omassa vaimossasi on. Ihastuneena näet tunnekohteesi täydellisenä ja etsit vaimostasi vain huonoja puolia. Kerro meille niistä hyvistä puolista. Entä mitä ja kuinka paljon olet itse panostanut oman avioliittosi hoitamiseen? Koet ilmeisesti tehneesi väärän valinnan aikoinasi kosiessasi vaimoasi? Onko sinulla huono itsetuntemus ja arviointikyky? Voisiko nytkin olla kyse samasta asiasta?

• mijaniitta

Minulla on hyvä ystävä, Jarno, jonka luemme samoja kirjoja, istumme baarissa ja vaikka ajattelenkin joskus hänen fyysistä koksketusta, emme ole menneet sen pidemälle kuin nukkuneet yhdessä, ja vaatteet päällä. Mieheni tietää, ja olen ollut rehellinen hänelle, ja ns tykkäämisen kohdekin pitää minusta. He ovat joskus ryypänneet rajusti yhdessä. Välillä mieheni tuhahtaa, että aina Jarno ja sen jutut... Mutta hänelläkin on oma eämä, sinkku, eronnut ja ylä-aste-ikäisiä lapsia. Itse olen ollut avioliitossa 26 vuotta. Että näinkin voi elämä mennä...

Nyt meillä kaikilla kolmella on niin paljon tekemistä, ettei aina jaksa istua baarissa juttelemassa, vaan senkin alkoholiin kulutetun rahan aion käyttää nyt järkevämmin. Muutos on käynnissä. Lanka palaa,.. emmekä ole kuitenkaan pelkkiä ryyppykavereita, joiden aika menee vain kapakassa notkumiseen...

• Ahdinkoon mietteitä

Sinulle, ahdingossa olevalle; Pari kuukautta on lyhyt aika, ja jos et todellakaan tahdo häntä elämääsi, olosi saattaa pikkuhiljaa helpottaa ajan myötä.

Luot ihastuksesi kohteesta todella puoleensavetävän kuvan. Et missään vaiheessa sano rakastavasi häntä, vaikka siltähän tuo vaikuttaa.

Luottaisin sinuna siihen, että voisit jutella asiasta tämän työkaverisi kanssa. Kertomasi perusteella, hänellä on elämän perusasiat oikealla tolalla, joten oletan hänen olevan luotettava, joten voisit kertoa hänelle aivan saman, kuin täällä netissä olet kirjoittanut. Ehkä voisitte päätyä helpottavaan halaukseen ja tunnustukseen, että katsotte ystävinä, ehkä tavallisempaa läheisempinä ystävinä tätä elämää eteenpäin.

Hänellä on kaiketi myös perhe, ja jos hän alkoi vältellä sinua tunteiden alkaessa syventyä, se kertoo ilmeisesti suurinpiirtein samanlaisesta tilanteesta hänen omien tunteidensa kohdalla. Eli tässä ei näytä olevan mitään flirttailun tai leikkimielisen kosiskelun merkkejä, vaan oikea rakkauden syttyminen. Onko se niin yleistä, että sen voi noin vain ohittaa?

ja sitten se Mutta:

Puolisosi on todennäköisesti jo ymmärtänyt ihastumisesi.

Kun kerran haluat perheesi parasta, sinun on nyt vain kerrottava vaimollesi, että tämä ja lapset ovat tärkeintä sinun elämässäsi. Hän saa siitä tukea ajatuksilleen, ja ymmärtää, että tällaisia ihastumisia tulee suurella todennäköisyydellä vastaan pitkässä parisuhteessa.

Valehdella ei pidä, mutta voi jättää jotain kertomatta. Tätä helpottaa myös se, että mystinen tunteiden myllerrys on jo keskusteltu läpi tämän ihastuksesi kanssa ja hyväksytty tilanne, platonista rakkautta vain on olemassa. Saat pitää sinulle tärkeän perheesi ja kasvattaa lapsesi lähellä olevana isänä ja samalla olet saanut työkaveristasi sydänystävän. Vaatteet päällä.

• rakkauden hauta

En lukenut kaikkia vastauksia, mutta itse pääsin eroon ihastuksestani työpaikkaa vaihtamalla. Tosin työpaikan vaihtaminen oli ollut jo muutoinkin mielessä.
      Silloinen ihastukseni kohde oli sihteerinäni työskennellyt nainen. Vaikka hän oli minua 10 v vanhempi, hänessä oli jotain jota en voinut vastustaa. En koskaan kertonut hänelle ihastumisestani sillä olen sitä mieltä että kuormasta ei syödä.
      Vaikkakin on jopa tilastossa todettu että työpaikalla alkaneet parisuhteet ovat kestävää laatua. Itselläni on 4 lasta enkä missään tapauksessa olisi voinut ajatella eroavani vaimostani.
      Työpaikan vaihdos teki muutoinkin hyvää parisuhteelleni.
      Mieti olisiko mahdollista vaihtaa työpaikkaa.
      Tämä on vain oma kokemukseni joka sai minut "järkiini"

• Ahdingossa minäkin

Hei ap "ahdingossa". Joko olet valintasi tehnyt?
      Olen malttamattomana odotellut mihin tarinasi päättyy..
      Olen myös tilanteessa jossa kultaiset neuvot olisivat tarpeen.
      Vaikka minulla ei ole mitään menetettävää. Lapset ovat jo miltei aikuisia eikä mikään pidättele "suhteessa", joka ei ole ollut mikään suhde enää vuosiin.
      Kuitenkin jokin velvollisuudentunto estää lähtemästä..
      Kumma kuinka ennen niin kultaiselta tuntunut kumppani on vaihtunut kodinhoitajaksi joka kuitenkin nukkuu samassa sängyssä.
      Kaiken lisäksi kaiken pitäisi olla niin hiton hyvin silloin on sukua paikalla.. Mikä näytelmä!
      Minä viis veisaan muutamasta villakoirasta tai katinkarvasta.
      Tärkeintä olisi lämmin halaus ja yhteinen illallinen keskusteluineen.
      Ei, meillä ei saa olla pölyäkään missään. Kuoit koneeseen ja imurointi joka päivä. En tiedä tehdäänkö joka kodissa näin.
      Ymmärrän että täytyy huolehtia kodista ja että on puhdasta, mutta kun kaikki on mielestäni LIIAN puhdasta ja siistiä
      Silloin harvoin rakastelemme, hän toivoo että en missään nimessä tulisi hänen sisäänsä ja likaisi häntä... Olenko teidän mielestänne normaali?

• Sekaisin1

Ei kannata ihastukselle kertoa, siitä tulee vain pahempi olo. Itse tein niin ja itkua ja hampaiden kiristystä,kun näen hänet.. Mutta toinen osaa olla niin itse varma ja aina katsoo,hymyilee. Ja se satuttaa.. Ehkä joskus tästä pääsee yli. . Ehkä..

• jokumiekkonenvaan

Ap:n viesti kuvaa pitkälti sitä tilannetta, jonka kanssa painin tällä hetkellä. Minulle ei ole selvinnyt vastapuolen todelliset tunteet, mutta nenilleni olen kuitenkin saanut, mutta onko asia kuitenkaan näin yksinketainen.

Mutta mielenkiintoista asiassa on se, kun jokunaikkonenvaan vastaus kuvaa hyinkin sitä mitä mielitiettyni olisi voinut kirjoittaa.

Kysynkin jokunaikkoselta onko hänen mielitiettynsä etunimessä kuinka monta samaa kirjainta kuin hänen omassaan ?

• jokunaikkonenvaan

Huomion viestisi nyt vasta- asteeksi viiveeni.

Onko teillä kaksi samaa kirjainta etunimissänne? Sattumaa on, jos on. Epätodennäköistä kuitenkin on että hän olisi minä. Onneksi olkoon, jos ei tärpännyt tämä ''hyinkin'' samankaltainen vastaus.

Kysynkin sinulta, mikä hänessä niin kiinnostaa -ilmeisesti taidat olla varattu mies.

• Itsekin ihmettelee

Ahdingossa, kerrothan mitä kuuluu!

• ahdingossa (ap)

No, kerrotaanpa. Kävin pari kertaa keskusteluapua hakemassa, ja sen tuloksena käyn nyt vaimoni kanssa parisuhdeterapiassa. Tämän prosessin edetessä alkaa käydä selväksi, että avioliitollamme ei ole tulevaisuutta. Todella surullista, koska näen hänestä kuinka hän aidosti välittää minusta ja perheestämme ja haluaa ymmärtää ja jatkaa ja löytää keinot, mutta minä olen menettänyt sen kipinän jo kauan sitten. Itse asiassa sitä ei ole tainnut koskaan ollakaan, vaan kyseessä on ollut ns. järkiliitto, sopiva ihminen sopivaan aikaan, ja paine olla kuten muutkin. Hän on vihainen, loukkaantunut ja surullinen, ja minulla ei ole keinoja suojella ja lohduttaa häntä.

Mitä tulee ihastumiseeni - se ei ole laantunut, ehkä kuitenkin tasoittunut niin, että se ei enää kontrolloi elämääni, pystyn taas nukkumaan ja syömään normaalisti, tekemään normaaleja asioita. Välillä kuitenkin tietoisuus viiltää syvältä ja lujaa, tuska jostain saavuttamattomasta.

Selvennyksenä tässä: hän ei siis ole itse perheellinen, vaan ollut vajaan vuoden sinkkuna erottuaan silloisesta avopuolisostaan.

Päätin puhua hänen kanssaan, olin miettinyt kaiken valmiiksi, sain hänet jutulle, ja mitä tapahtui - hän ilmeisesti säikähti siitä mitä olin aikeissa sanoa (en ehtinyt kuin katsoa ja sanoa, että haluaisin keskustella hetken rauhassa meidän väleistämme) ja perääntyi välittömästi. Seurasi monen viikon omituinen jakso kun hän vältteli minua korostetusti, oli suorastaan kylmä ja tyly, siten että muutkin huomasivat. Sitten tilanne lähti korjaantumaan, ja olemme taas moikkailu- ja keskusteluväleissä. Tämä oli todella outoa, koska seinä, johon törmäsin, oli niin totaalinen. Osuin johonkin arkaan

Syykin ehkä mutkan kautta selvisi. Hän on ilmeisesti ihastunut toiseen, itselleen sopivampaan ihmiseen, molemmat tunnemme ko henkilön. Sanon "sopivampaan" siksi, että en voi uskoa että tämä oli vain yksipuolista minunkaan kanssani. Jos hän olisi ollut hämmästynyt tai hämmentynyt tai jotain kun otin asian esille, olisin todennäköisesti uskonut vain tulkinneeni tilanteen kokonaan väärin. Se, että hän reagoi noin vahvasti ja asiasta ei voi edes puhua tai edes aloittaa puhumaan, tuntuu taas siltä, että hänellä on ollut tunteet mukana ainakin jollakin tasolla. Kummallista kyllä, olen jotenkin onnellinen hänen puolestaan, vaikka tietoisuus siitä että en pääse koskaan hänen lähelleen onkin välillä sietämätöntä.

En tiedä mihin tämä johtaa. Todennäköisesti siihen, että jään yksin elämään elämääni eteenpäin, vuoroviikkoisänä tmv.. Uskon että ihastukseni haluaa unohtaa minut mielestään, koska hänkin haluaa "soveliaamman" ratkaisun kuin "vampata perheellisen miehen", tai pelkää uusioperheen arkea, tmv. Tai sitten pääsemme jonkinlaiseen sovitteluratkaisuun vaimoni kanssa, mutta vaikeaa sekin on tästä eteenpäin pelkällä tahdolla edetä. Tahdolla on tultu tähän asti, mutta eipä taida kantaa loputtomiin.

Melkoinen kuilu ammottaa edessä, eikä mitään tietoa siitä mihin kaikki johtaa.

• Nettapaula

Ensin annoit ymmärtää, että rakastat muijaasi etkä missään tapauksessa halua jättää häntä. Nyt yhtäkkiä liittonne onkin vain järkiliitto ja aiotte erota! Aika iso mielenmuutos lyhyessä ajassa.
        Säälittää myös tuo itsepetoksesi, kun uskot että ihastuksellasi on myös ollut tunteita sinua kohtaan ja sen vuoksi ei suostu keskustelemaan asiasta. Eiköhän asia ole juuri päinvastoin, eli ihastumisesi tuntuu hänestä niin epämiellyttävältä, että siksi hän ei halua ajatella asiaa eikä puhua siitä. Tietysti itselleen voi uskotella vaikka mustan valkoiseksi, jos haluaa.

• Vapaa, onnellinen

Anna aikaa itsellesi.Elä jonkin aikaa yksin , tapaa vai lapsiasi. Kaikki selvää. Kyllä elämä kantaa.
        Olen elänyt melkein samanlaisen erotapahtuman, olen kuitenkin nainen.
        Tällä hetkellä elämäni on seesteistä, en etsi ketään. Jos joku mies tulee vastaani, annan mahdollisuuden.Tsemppiä!

• Ajattelen Sinua

Et sinä yksin jää. Huomaan että olet tunteellinen, tunteva mies.
        Kun ihastuksesi tietää että olet eronnut, hänen kiinnostuksensa herää.
        Me naiset olemme enemmän yksiavioisia ja siksi hänkin varmaan on ollut kovin varovainen suhteessasi sinuun.
        Toivon että päädyt vielä yhteen tuon ihastuksesi kanssa sillä kaikesta tuosta kertomastasi päätellen olet kohdannut sen OIKEAN.
        Olisinpa minä ollut kohteenasi.. Tiedän että meitä samoin ajattelevia on monia.
        Toivotan kaikkea hyvää elämääsi ja kerrothan kuinka elämä on Sinua kantanut.

• Startpetter
        Nettapaula kirjoitti:

Ensin annoit ymmärtää, että rakastat muijaasi etkä missään tapauksessa halua jättää häntä. Nyt yhtäkkiä liittonne onkin vain järkiliitto ja aiotte erota! Aika iso mielenmuutos lyhyessä ajassa.
        Säälittää myös tuo itsepetoksesi, kun uskot että ihastuksellasi on myös ollut tunteita sinua kohtaan ja sen vuoksi ei suostu keskustelemaan asiasta. Eiköhän asia ole juuri päinvastoin, eli ihastumisesi tuntuu hänestä niin epämiellyttävältä, että siksi hän ei halua ajatella asiaa eikä puhua siitä. Tietysti itselleen voi uskotella vaikka mustan valkoiseksi, jos haluaa.

Ymmärrän, ettei ihastuksen kohteena oleminen välttämättä tunnu miltään, mutta mikä siinä niin "epämiellyttävää" on? Ettei voi puhua mitään. Lapsellista, jos näin on.

• Pystyyn kuollut puu

Voimia Sinulle! Kadehdin Sinua siksi kun olet pystynyt olemaan rehellinen itellesi.
        Kysyn kuitenkin erään mieltäni askarruttavan asian, oletko aviossa jo toista kertaa? Mietin pitääkö paikkansa se että toinen ero olisi jotenkin "helpompi"?
        Minulla on myös samanlaiset kuviot edessä, Kyseessä ensimmäinen ero, josta lähteminen on erittäin vaikeaa. Parisuhde ei toimi, vaimoni haluaa jatkaa koska hän menettäisi asemansa ystävien ja sukulaisten silmissä. En kyllä ymmärrä miksi täytyy sen vuoksi elää kuolleessa suhteessa..

• Kyllä tai ei

Voimia sinulle. Kerrothan kuinka voit? Miten oletselvinnyt kaikesta? Kerroitko vaimollesi tästä ihaastuksesta terapiassa?
        Uteliaisuuteni johtuu omasta tilanteestani, joka on hieman samanlainen kuin sinulla.
        Kerrothan mitä olet päättänyt?

• Odotan syksyä

Voi! Ei tänäänkään mitään uutta! Oletko päässyt tuon kaiken yli? Kuinka paljon aikaa menee että voi unohtaa? Olen samassa tilanteessa oleva nainen. Odotan ja elän kuin sivustakatsojan roolissa. Kaikki tapahtuu jollekkin toiselle vaikka olen pääosassa. Miksi tällaista tapahtuu minulle? Tunnemyrsky on sellainen että työstä ei tule mitään,Kotona en saa tehdyksi mitään. Voi kun joku tulisi ja päättäisi puolestani kaiken. Mahtaakohan sinusta tuntua samalta vai aiotko kertoa ihastuksellesi kaiken?
        Otatko itse ohjat käsiisi? Onko lapsesi kovian pieniä? Näitä miettiessä aika kuluu ja kesäloma, jota odotan kauhuissani. Joudun olemaan erossa ihastuksestani MONTA viikkoa :( Kuinka kestän sen. Vastaathan mitä olet päättänyt. Meitä on paljon jotka elämme kulissisuhteessa ja elämä lipuu ohitsemme.

• ahdingossa (ap)
        Odotan syksyä kirjoitti:

Voi! Ei tänäänkään mitään uutta! Oletko päässyt tuon kaiken yli? Kuinka paljon aikaa menee että voi unohtaa? Olen samassa tilanteessa oleva nainen. Odotan ja elän kuin sivustakatsojan roolissa. Kaikki tapahtuu jollekkin toiselle vaikka olen pääosassa. Miksi tällaista tapahtuu minulle? Tunnemyrsky on sellainen että työstä ei tule mitään,Kotona en saa tehdyksi mitään. Voi kun joku tulisi ja päättäisi puolestani kaiken. Mahtaakohan sinusta tuntua samalta vai aiotko kertoa ihastuksellesi kaiken?
        Otatko itse ohjat käsiisi? Onko lapsesi kovian pieniä? Näitä miettiessä aika kuluu ja kesäloma, jota odotan kauhuissani. Joudun olemaan erossa ihastuksestani MONTA viikkoa :( Kuinka kestän sen. Vastaathan mitä olet päättänyt. Meitä on paljon jotka elämme kulissisuhteessa ja elämä lipuu ohitsemme.

Hei, kiitoksia viesteistä.

En voi hyvin tällä hetkellä. Viimeinen kuukausi on ollut elämäni rankinta aikaa. En ole terapiassa paljastanut tätä ihastumistani, koska minusta tuntuu, että se veisi huomion pois sen kipeämmän asian käsittelystä. Olisi liian helppoa todeta, että tämä kaikki johtuu siitä että keväthormoonit lähtivät vähän hyrräämään.

Olen siinä tilanteessa, että vaimoni kokee, että olen romuttanut hänen elämänsä, valehdellut jo alttarilla, ollut joku muu kuin se ihminen jota hän niin syvästi rakastaa edelleen. En tiedä mitä sanoa, muuta kuin "minä en tiennyt mitä on ihastuminen tai rakastuminen". Yritämme terapiassa mm. löytää ja elää uudelleen niitä hetkiä joissa olemme kokeneet sitä yhteenkuuluvuutta ja rakkautta. Minä en vain löydä :(. Yritämme kertoa asioista joihin toisessa ihastuimme, ja keksin vain, että "olit kiva". Minä välitän hänestä valtavasti, toivon hänen olevan onnellinen, haluan suojella häntä, mutta en pysty enää sanomaan rakastavani. Hirveintä tässä kaikessa on nähdä hänen luhistuvan kerta toisensa jälkeen ja sitten sen kuinka hän kerää kaikki voimansa jotta pystymme elämään arkea yhdessä.

Lapsemme ovat kouluikäisiä, pikkulapsiaika meni ohi jo. Rankimmat vuodet ovat takana siinä mielessä. Tokihan arki nytkin on vauhdikasta, mutta meillä olisi oikein hyvät mahdollisuudet järjestää aikaa toisillemme.

Ehkä kun aika kuluu osaan nähdä, että tämän kaiken piti tapahtua, mutta tällä hetkellä kadun syvästi että käynnistin tämän keskustelun - tuntuu siltä että kaikki menee enemmän solmuun ja olisi vain pitänyt jatkaa siinä lasilaatikossa kuten ennenkin. Antaa elämän vain lipua.

Ai niin, se ihastukseni. Hän pulpahtelee edelleen mieleeni, ja näemme työpaikalla edelleen lähes päivittäin, mutta tiedän nyt varmaksi, että hän seurustelee erään toisen kanssa. Tietoisuus tästä vei kyllä mielen matalaksi, mutta jollain kummallisella tavalla olen onnellinen siitä,että hän on löytänyt onnensa. Voi olla, että jos näkisin hänet oikeasti toisen sylissä, se olisi liikaa. Jotenkin kuitenkin tämän asian ratkeaminen näin helpottaakin.

Kyllä hän on ollut aiemmin ihastunut minuun, siis ennen tätä suhdetta. Uskon että tulkkasin ne merkit oikein, koska niitä ei ole enää, eikä hän ole samalla tavalla kiinnostunut minusta, ei katso samalla tavalla, eikä "ajaudu" kahvihuoneeseen samaan aikaan. Olemme ystäviä, työtovereita.

Olen silti edelleen ihastunut, ja ajoittain mieleeni kumpuaa ajatus siitä, millaista meillä voisi olla yhdessä. Ja katoaa "viiltävästi" hetkeä myöhemmin.

No, tällaista tällä kertaa.

• Tunteet pinnassa
        ahdingossa (ap) kirjoitti:

En voi hyvin tällä hetkellä. Viimeinen kuukausi on ollut elämäni rankinta aikaa. En ole terapiassa paljastanut tätä ihastumistani, koska minusta tuntuu, että se veisi huomion pois sen kipeämmän asian käsittelystä. Olisi liian helppoa todeta, että tämä kaikki johtuu siitä että keväthormoonit lähtivät vähän hyrräämään.

Olen siinä tilanteessa, että vaimoni kokee, että olen romuttanut hänen elämänsä, valehdellut jo alttarilla, ollut joku muu kuin se ihminen jota hän niin syvästi rakastaa edelleen. En tiedä mitä sanoa, muuta kuin "minä en tiennyt mitä on ihastuminen tai rakastuminen". Yritämme terapiassa mm. löytää ja elää uudelleen niitä hetkiä joissa olemme kokeneet sitä yhteenkuuluvuutta ja rakkautta. Minä en vain löydä :(. Yritämme kertoa asioista joihin toisessa ihastuimme, ja keksin vain, että "olit kiva". Minä välitän hänestä valtavasti, toivon hänen olevan onnellinen, haluan suojella häntä, mutta en pysty enää sanomaan rakastavani. Hirveintä tässä kaikessa on nähdä hänen luhistuvan kerta toisensa jälkeen ja sitten sen kuinka hän kerää kaikki voimansa jotta pystymme elämään arkea yhdessä.

Lapsemme ovat kouluikäisiä, pikkulapsiaika meni ohi jo. Rankimmat vuodet ovat takana siinä mielessä. Tokihan arki nytkin on vauhdikasta, mutta meillä olisi oikein hyvät mahdollisuudet järjestää aikaa toisillemme.

Ehkä kun aika kuluu osaan nähdä, että tämän kaiken piti tapahtua, mutta tällä hetkellä kadun syvästi että käynnistin tämän keskustelun - tuntuu siltä että kaikki menee enemmän solmuun ja olisi vain pitänyt jatkaa siinä lasilaatikossa kuten ennenkin. Antaa elämän vain lipua.

Ai niin, se ihastukseni. Hän pulpahtelee edelleen mieleeni, ja näemme työpaikalla edelleen lähes päivittäin, mutta tiedän nyt varmaksi, että hän seurustelee erään toisen kanssa. Tietoisuus tästä vei kyllä mielen matalaksi, mutta jollain kummallisella tavalla olen onnellinen siitä,että hän on löytänyt onnensa. Voi olla, että jos näkisin hänet oikeasti toisen sylissä, se olisi liikaa. Jotenkin kuitenkin tämän asian ratkeaminen näin helpottaakin.

Kyllä hän on ollut aiemmin ihastunut minuun, siis ennen tätä suhdetta. Uskon että tulkkasin ne merkit oikein, koska niitä ei ole enää, eikä hän ole samalla tavalla kiinnostunut minusta, ei katso samalla tavalla, eikä "ajaudu" kahvihuoneeseen samaan aikaan. Olemme ystäviä, työtovereita.

Olen silti edelleen ihastunut, ja ajoittain mieleeni kumpuaa ajatus siitä, millaista meillä voisi olla yhdessä. Ja katoaa "viiltävästi" hetkeä myöhemmin.

Upeaa että olet kirjoittanut ajatuksiasi tänne. Olen saanut vahvistusta ajatukselleni lähteä suhteesta joka ei toimi. Kävimme myös terapiassa ja sen jälkeen ei mikään ole ennallaan. En voi sanoa joka päivä hänelle niitä sanoja joita minun odotetaan lausuvan. Rakkaus on muuttanut muotoaan tai kadonnut jonnekkin. Koskaan ei pidä mennä nukkumaan vihan päälle ja jokainen päivä täytyisi muistaa lausua ne tärkeät sanat.Maksaisin jotain jos joku keksisi mistä löydän sen taikasanan jolla avaisin sanaisen arkkuni.
        Tiedän että on vain hetkestä kiinni milloin tämä liittoni kariutuu. Emme lausu toisillemme mitään kaunista. Vain ne arkiset pakolliset sanat joilla tulemme toimeen päivittäin. Kesää ja lomaa odotan kauhulla. MItä tapahtuu, mitä ihmettä teemme yhdessä ne viisi lomaviikkoa.
        Älä luovuta ihastustasi, olet saattanut erehtyä. Jos hänellä ei olekaan suhdetta. Olet vain kuvitellut sen. Pelkäät että liittosi kariutuu ja kuviteltu suhde pitää sinut vielä vaimosi luona?
        On meillä miehilläkin vaikeaa. Toivon että jaksat vielä tsempata.Kaikki muuttuu ja itsekin on vain muututtava sen mukana -

• Rakkaus asuu meillä
        ahdingossa (ap) kirjoitti:

Olen lukenut näitä vastauksia ja totean vaan että jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee.
        Itsekin lähdin parisuhteesta ihastukseni vuoksi.
        Päivääkään en ole katunut.
        Tosin lapseni olivat jo isompia. Ymmärsivät että en minä heiltä mihinkään karkaa.
        Olemme ihastukseni kanssa edelleen yhdessä, yhteinen työmatka. Emme ole kärsineet siitä että olemme samalla työnantajalla työssä.
        Meillä on kuitenkin eri tyäkaverit, joiden kanssa esim lounastamme.
        Minulla tällä hetkellä kaikki hyvin

• Jokujossaintaijtn

Hei, voimia sulle. Kyllä asiat selviää, älä huoli. Toivottavasti pärjäät, vaikka typerältä se kuulostaakin näin anonyymin suusta. Mutta toivon vilpittömästi voimia, että jaksat.

• Itsekin ihmettelee

Näin siis sinun elämässäsi. Ehkä tämä on vain vaihe johonkin parempaan, pakko olla....

• Kemiallisesti rakastunut

Karua luettavaa tuo sun tarina. Veit sitten ajatukset teoiksi. Itse olen järki ihminen ja olen pystynyt pitämään tunteeni omana tietonani, vaikka välillä fyysisesti puristaa sydämestä. Tänäänkin olisi mahdollisuus mennä jututtamaan tuota "unelmien naista" mutta en mene. Pitää vain hyväksyä tosiasiat. Ihmisiin rakastutaan eri tavoin ja nyt kävi vain, niin että törmäsin naiseen, joka olisi "kemiallisesti" sopiva, mutta siihen se jää, koskaan en saa tietää, miten henkinen kemia toimisi. Tai periaatteessa tiedän, ettei se toimi, kun mitään ei ole tapahtunut vuoden sisään. Saisi vaan tämä tunne jo pikkuhiljaa mennä ohi, pelkään että, pian pettää fysiikka.

• Nyt onnellinen :)

Kirjoitan vaimon ominaisuudessa. Mieheni työkaveri (nainen) paljasti minulle ennen joulua järjestämissämme pikkujouluissa, siis meidän kotonamme, että hänellä ja miehelläni on suhde! Pikkupäissään jossain omakotitalomme rauhallisessa nurkkauksessa istuessamme tuo nainen näytti minulle tekstiviestejä, joita mieheltäni oli tullut. Tuntuu, kuin olisin halunnut oksentaa siihen paikkaan.

Päivämääristä näin inhottavia yksityiskohtia, että mm. erään työmatkani aikana, muistan sen vaan niin tarkasti: Taksi tuli hakemaan minut kotimme pihasta klo 18.00. Samana iltana klo 18.10 mieheni oli lähettänyt naiselle viestin, että "Vihdoinkin! Nyt syömään ja juttelemaan kunnolla :)" ja he olivat tavanneet. Muistan, että mies vielä soitti minulle lentokentälle, ennen kuin koneeni lähti joskus klo 21. En ole aavistanut mitään. Muutenkin mieheni lähettämiä viestejä ihan tavallisina arki-iltoina tyyliin, "Olen ajatellut sinua paljon, koska nähdään?" jne. paljon hymiöitä.

Typeräksi ja hyväksikäytetyksi tunsin oloni erityisesti, kun osoittautui, että niinä kertoina, kun olen ollut miehen lapsen (edellisestä liitosta siis, en ole lapsen äiti) kanssa kotona, siis hoitanut lasta, kun mies on työ-yö-reissuillaan. Hakenut päiväkodista, hoitanut kaiken.

Miksi tämä nainen sitten paljasti kaiken? Hänellä oli pieni humalainen uho päällä, hän oli kyllä ystävällinen, mutta asenteeltaan vähän sellainen, että halusi sanoa, että sori, teidän liitto on nyt ohi, hän on tässä. Naisen käytöksestä huomasi, että hän on ollut ihastunut jo pitkään. Sitten osasin yhdistää aiemmista yhteyksistä muutamia asioita, joita olin katsonut sinisilmäisesti ja kuvitellut heidän olevan pelkkiä työkavereita.

Kun miehelle paljastui, että minä tiedän, hän lopetti yhteydenpidon ihastukseensa ja haukkui naisen minulle. Minä kylmenin täysin ja vaikka olisin ehkä halunnut, en enää pystynyt yrittämään. Hankin yksiön ja muutin pois. Mies ruikutti perääni pitkään. En vaan enää saanut rakennettua luottamusta takaisin.

Tiedän, että miehen kiinnostus naiseen sammui saman tien kun asia paljastui. Eikä minua enää kiinnosta, olen rakentanut luottamukseni toiseen henkilöön uudelleen ja elämä on uomissaan.

Kannattaa miettiä tarkkaan. Ihastuksen huumassa saattaa kuvitella, että tätä juuri haluatkin, mutta onko se sitten niin? Mieti.

• jokumiekkonenvaan

Nimimerkille jokunaikkonenvaan. Ei ole kahta samaa kirjainta. Miten oletkaan voinut kirjoittaa ne kaksi sanaa viestissäsi 25.3 ne sopivat niin hyvin ja muutenkin se teksti voisi sopia. Mikä pettymys, jos et ole hän, se ihana herkästi tunteva vaaleatukkainen nainen.

• samassatilanteessa

olen minäkin.ihastukseni kohde on ottanut heti kielteisen kannan,koska olen naimisissa.mutta sepä ei auttanut tämän taltuttamisessa.eli vain aika auttaa ja huomaat että kohde muuttuu sun silmissäsi.erota ei kannata.ja jos olet harkinnut
      kumppanille kertomista,niin siinä voi käydä huonosti,vaikka et oo tehny mitään.
      miten sulla menee nyt,tuostahan on jo aikaa kun oot tänne kirjoitellut.elämä on vain niin monimutkaista. ja ihastuminenkin kuuluu siihen.

• Sivusuhde

Hei,
      Aikaa on kulunut ja luultavasti myös ihastumisesi laantunut.
      Kesä lisää vapaa-aikaa ja perheen kanssa tulee vietettyä aikaa enemmän.
      Kenties sinäkin olet jo unohtanut kuinka ihastunut olit?
      Ihastumisille käy yleensä niin.
      Olet mies joka punnitsee eri vaihtoehdot ja ei voisi koskaan jättää perhettään.
      Mistäkö tiedän? Kokemuksesta. Olet tutustunut elämäni aikana muutamaan ukkomieheen. Eivät mistään hinnasta eroaisi vaimostaan. Hauskaa kyllä pidetään ja jopa pidetään sivusuhdetta siinä perheen ohessa mutta aina palatatan vaimon luo. Ensin vaimo haukutaan ties miksi pihtariksi ja kun seksiseurasta on nautittu, palataan kotiin häntä koipien välissä. En yleistä tätä enkä halua Sinua leimata samaan muottiin. Tämä on vain oma henkilökohtainen kokemukseni vuosien ajalta. Me sinkkunaiset olemme hyvää seuraa, mutta vain hetkeksi.
      Toivotan Sinulle lempeää ja rakkauden täyteistä kesää ja lomaa miten sen vietätkin!

• Kesälomasuhde

Aikaa on kulunut ja vettä virrannut päijänteessä.. Mitä Sinulle kuuluu nykyään?
      Toivottavasti olet saanut lomailla perheesi kanssa monta viikkoa ja ajatuksesi ovat kaukana työstä. Tällöin myös ihastuksen kohde on kauempana. Saa etäisyyttä ja tunne hiipuu.
      Kerro olinko oikeassa.

• Tähtitaivas

Hei,
      Mitä Sinulle kuuluu? Kuinka voit? Onko tunteesi tuota naista kohtaan muuttuneet vai oletko päässyt jo siitä yli?
      Toivottavasti uusi vuosi tuo tullessaan ratkaisun Sinunkin elämääsi!
      Toivon kaikkea hyvää!

• NainenRantatieltä

Minäkin olen ihastunut Sinuun. En uskalla lähestyä, pelkään että sen jälkeen kaikki muuttuu. Jos tapaisimme töiden jälkeen? Tiedän että se ei sovi tänään, olet lomalla.
      Mutta lähiaikoina, joku ilta kun tulet huoneeseeni ja en voi enää esittää välinpitämätöntä. Poistun pian kuvioista ja ennen sitä aion tehdä sen.. ;)

• NainenRantatieltä

Edelliseen lisäyksenä; olemmehan samassa kaupungissa? Kuopiossa

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe