Jos voitat LOTOSSA; jäätkö työelämästä pois?

kiira1

Mitä sinä teet, jos voitat Lotossa, jatkatko vanhaan malliin?

21

206

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imppu4

      Kyllä työttömälle tekemistä riittäs, jos muutaman miljoonan voittais, ei tarvis vieraalle mennä töihin.

    • jklolo

      kyllä jäänn

    • Duunari998888

      Kyllä mie ainakii töitten tekoo jatkasin, rahaa ei ikinä voi olla liikaa ja lottovoitostakii suurin osa menee kuiteskii perus elämiseen.

    • riuttala76

      No vähän riippuu myös siitä mikä pääpotti on ja kuinka monen kanssa se pitää jakaa. Työelämä ei kyllä minua kiinnosta voitin tai ei. Haluan saada elää joka päivän vapaana en vain viikonloppuina tai kesälomalla. Kai minä hieman matkustelisin ja ehkä jopa suunnittelisin muuttoa eri maahan. Tallinnassa Virossa jonkin verran olen ollut ja ainoan kerran lentokoneissa kun tein lyhyen kiehtovan matkan Hollantiin Amsterdamiin. Kyllä ainakin Thaimaan Bangkok, Japanin Tokio ja joku USA:n pääkaupunki olisi vielä kiva joku päivä kunnolla kokea. Toisaalta esim. Singaporeen mua ei saisi kirveelläkään. En sen lakisäädännöstä kauheasti tiedä, mut kuitenkin sen verran et mieluummin menisin vaikka helvettiin.

      • riuttala76

        Siis ei joku USA:n pääkaupunki vaan piti sanoa iso kaupunki.


    • orja mies

      Tienaan 9 euroa päivässä joten en jäis. On se sen verran hyvä palkka.

    • rahaa säästöön

      En jäisi pois työelämästä. Tällä hetkellä osa-aikaisena työssä josta pidän äärimmäisen paljon.

    • Toiveikas

      Kyllä jäisin, olis paremmin aikaa itselle ja läheisille. Ja muutenkin, 15v ikäisestä kuitenkin painanu työtä pitkää viikkoa, 50 tuntia/vko fyysisesti raskasta työtä on ihan normia mulla.
      Tosin vois sitä jotain ajankuluksikin tehdä osa-aikaisena. Mennä vaikka Heselle paistamaan hampurilaisia sillä 7e/tunti 20tunita/vko.

    • Lototon

      Riippuu summasta..
      100 000 eurolla en vielä jäisi, mutta puoli miljoonaa tai enemmän jos tulisi niin jäisin.
      Kämpän ja auton osto kuitenkin nielee sen 100 000-150 000e yhteensä, joten tosiaan alle puolen millin potilla en kuitenkaan lähtisi lorvaamaan.
      Olen kuitenkin vasta 33v ikäinen ja lähtökohta olisi se, että sen rahan tarvitsee sitten riittää vanhalle iälle asti(peruseläminen, reissaaminen ym normiasiat).

    • Kyl jämpti o näin

      Jään, jos saa vähintään puoli miljoonaa euroa. Siitä pois asunto auto, mahdollisesti vielä harrasteeksi asuntoauto.
      Pitäis jäädä yli vielä 250000-300000e, sen kun sijoittelee fiksusti ja elää fiksusti, niin pärjää kyllä ilman tilinauhojakin.

    • Varttia vaille peeaa

      Miljoonasta jäisin, kyllä sillä jo eläisi.
      Mutta tuskinpa näkyy, vaikka lottoankin joka viikko.

    • vitu suomi

      en ois enää töissä tunkisin johtajan perseeseen muutaman setelin ja haukkuisin mulkuksi ja sit huoriin ja sit auto ja vittuun suomest

    • Ladylady123

      Alle puolen millin ei ikinä kannattais jäädä pois duunista! Missä te oikein asutte jos asunto ja auto maksaa yht. 150 000-200 000????
      En jäisi pois töistä. Vaihtaisin työpaikan. Se olisi oma yritys.

      • Lototon

        Turussa.
        Täällä tosiaan kämpät maksaa jonkin verran, vaikka esim Tampereenkin hintoihin on jonkinverran matkaa, Stadista puhumattakaan.
        Tietenkin jostain Takahikiältä tai vastaavasta pikkukylästä asuntoja saa puoli-ilmaiseksi, mutta en todellakaan muuta enää takaisin mihinkään 1000-1500 asukkaan kokoiseen kylään.
        Täällä tosiaan rauhallisemmalla paikalla olevat kerrostalokämpät(isot yksiöt/pienet kaksiot eli 35-60neliötä) maksaa siinä 80000-120000e haarukassa. Varissuolta/Lausteelta saa kyllä isoja kolmioitakin jo 65000-75000e haarukassa, mut itse en ainakaan välitä muuttaa sellaiseen slummiin. Omistusasunto mulla täytyy olla sit oikeasti rauhallisesta lähiöstä.
        Ja uus auto, siihen saa laskea huoletta 20000-30000e(sedan/farkku..)
        Eli siitä tuo 100000-150000e hintahaarukka.
        Missä muuten itse asut, Ladylady123?


    • Megahobitti

      Jäisin, ilman muuta.
      Rahan takia sitä kuitenkin ihmiset tekee työtä, se on se perimmäinen syy.
      Itsellä sen verran selkärankaa, et jos saan jostain 2 milliäkin, niin pystyn antamaan oman työni sit jollekin joka sitä ja siitä saatavaa palkkaa tarvitsee.
      Ja jos nyt oikein påitkästyisin joskus, niin voishan sitä sit mennä osa-aikaiseksi Heselle töihin tai sit vaikka vapaaehtoistyöhön johonkin eläinhoitolaan tai mihkä sitä nyt pääsiskin.

    • takametsien mies

      Jäisin. Voisin toki välillä käydä omaksi ilokseni tekemässä joitain keikkoja. Muuten ostaisin metsää ja hoitaisin ja hakkaisin niitä. Siinä olisi samalla sijoitus, mieluisaa työtä mulle, ja omaan tahtiin saisi tehdä, sekä kaikenlaisia "leluja" hankkia...

      Toki hölläisin aika reilusti nykyisestä.

    • Juitsajussi

      Lennot kaikkien kavereiden kans jonnekin kauas ja siellä heti auto- ja asuntokauppaan. Loppuelämä leebeniä ja millit sijoitukseen. Sen tekisin ja jättäisin taakseni tämän surkean ajojärjestelijän paskanakin!

    • työonkivaa

      ostaisin firman jossa nyt työskentelen ja jatkaisin pienen loman jälkeen aika normaalia elämää

    • Pertitititi

      Jos päävoitto putoisi, ostaisin siskolle asunnon ja lähtisin itse Suomesta reppuselässä maailmalle.

    • If I were a....

      Jäisin ilman muuta.
      Pirtti jostain pohjoisesta, mihin voisi aina välillä hilpaista pois ruuhka-Suomesta ja näin... Hommaisi muutenkin näitä vähän pienempiä lisäks, mistä haaveilee ja sitten tosiaan, pitkät oravanpyörälle.
      1-2 miljoonaa jo piisais, fiksulla sijoittamisella pärjää kyllä tuolla rahalla.

    • heihoo ja

      mistä työelämästä?

      Päin vastoin, lottovoitolla olisi varaa aloittaa oma yritys, joka nyt on mahdotonta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe