Otetaas pieni kikkelinvenytysgallup. Eli kysymyksenä on: "Kenen autolla on ollut eniten omistajia".
Itse en kovin korkealle pääse, mutta laitetaan pohjat. Omistin 2000-luvun alussa vuoden 1974 Datsunin, ja kun Trafista selvittelin historiaa oli 90-luvun kiertopalkintovaiheen ansiosta ennen minua 9 omistajaa.
Tosin tuo ei ole vielä mikään luku, monella harrasteautolla saattaa olla todellinen luku kolmatta kymmentä. Trafin tietoja kun ei ole tallentuneena kovin kattavasti ennen vuotta 1988. Sitten on tietenkin nämä autot joissa seuraa mukana nippu luovareita, eli auto on "ei kenenkään nimissä".
Gallup: Montako omistajaa?
8
127
Vastaukset
- jokumuu.
Mulla oli 2000-luvun alussa Alfa Romeo 33 vm. -90 ja otetunnus 13. Eikä tuo pitkään viihtynyt meilläkään, ostin konevikaisena, laitoin kasaan ja myin pois.
Hauska auto ajella, vaikka ilmeisesti edelliset omistajat olivat olleet eri mieltä.- aloittaja aiheen
Itseasiassa otetunnus ei kerro välttämättä mitään. Otetunnuksen järjestysluku kasvaa kun vaihdat osoitetta, vakuutusyhtiötä, hankit erikoiskilvet, muutoskatsastat ym.
Esim. näin:
Auto on esittelyauto eli
01 auto liikkeen nimissä
02 auto ostetaan rahoituksella, omistaja rahoitusyhtiö
03 auto siirtyy ensimmäisen omistajan nimiin
04 omistaja kilpailuttaa vakuutuksia ja vaihtaa vakuutusta
05 auto menee liikkeeseen vaihdossa, liike rekisteröi nimiinsä
06 auto ei mene kaupaksi ja annetaan nipussa pikkuliikkeelle
07 uusi omistaja ostaa auton pikkuliikkeeltä
Eli varsinaisia käyttäjiä on 2, mutta otetunnus on jo 7. Toki siinä tapauksessa, että otteita on niin suuri määrä, että pelkät haltija/osoite/vakuutusyhtiömuutokset eivät voi olla syynä, voidaan puhua jo kiertopalkinnosta. - jokumuu.
aloittaja aiheen kirjoitti:
Itseasiassa otetunnus ei kerro välttämättä mitään. Otetunnuksen järjestysluku kasvaa kun vaihdat osoitetta, vakuutusyhtiötä, hankit erikoiskilvet, muutoskatsastat ym.
Esim. näin:
Auto on esittelyauto eli
01 auto liikkeen nimissä
02 auto ostetaan rahoituksella, omistaja rahoitusyhtiö
03 auto siirtyy ensimmäisen omistajan nimiin
04 omistaja kilpailuttaa vakuutuksia ja vaihtaa vakuutusta
05 auto menee liikkeeseen vaihdossa, liike rekisteröi nimiinsä
06 auto ei mene kaupaksi ja annetaan nipussa pikkuliikkeelle
07 uusi omistaja ostaa auton pikkuliikkeeltä
Eli varsinaisia käyttäjiä on 2, mutta otetunnus on jo 7. Toki siinä tapauksessa, että otteita on niin suuri määrä, että pelkät haltija/osoite/vakuutusyhtiömuutokset eivät voi olla syynä, voidaan puhua jo kiertopalkinnosta.Tottahan tuo on. Tarkoitinkin lähinnä, että otetunnuksesta voi saada jotakin suuntaa edellisten omistajien määrästä. Tämän pirssin tapauksessa ei oltu edes asennettu vetokoukkua tai touhuttu muuta muutoskatsastuksen aiheuttavaa.
- C180 Kompressor
jokumuu. kirjoitti:
Tottahan tuo on. Tarkoitinkin lähinnä, että otetunnuksesta voi saada jotakin suuntaa edellisten omistajien määrästä. Tämän pirssin tapauksessa ei oltu edes asennettu vetokoukkua tai touhuttu muuta muutoskatsastuksen aiheuttavaa.
Vaihdoin hiljattain pois auton, jonka ainoa omistaja olin siihen mennessä. Otenumero oli kuintekin liki 30. ...ja selittyy liikennekäytöstäpoistoilla.
- jokumuu.
C180 Kompressor kirjoitti:
Vaihdoin hiljattain pois auton, jonka ainoa omistaja olin siihen mennessä. Otenumero oli kuintekin liki 30. ...ja selittyy liikennekäytöstäpoistoilla.
Muistankohan väärin vai oliko niin, ettei ennen vanhaan seisontavakuutukseen laittamisesta ja takaisin liikenteeseen ottamisesta tullut rekisteriotteeseen merkintää? Tuon liikennekäytöstä poiston mahdollistuttua on kyllä tullut uusi ote aina mennen tullen.
- toinen omistaja
Paljon omistajia = Kiertopalkinto
- gtv916
Alfa GTV vm.96 ehtinyt olla vasta kolmella omistajalla. Olen siis se kolmas. Ensimmäinen talvikin vasta menossa.... Jos olisi mahdollisuus niin olisin sen tältäkin talvelta säästänyt ihan vaan maantiesuolan takia. Talvella pitäs tyyliin joku vanha Volvo olla millä ei mitään väliä olisi. Sori tämmönen pieni offtopic :D
- gti pösötin
Ittellä on pösönen 205 gti -89 ja olen toinen omistaja: naapurilta aikoinaan ostin jolla uudesta oli, tosiaan rekisteriotteesta päätellen monta omistajaa: maahantuoja,jälleenmyyjä yms..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770