Hummer h2 maasto-ominaisuudet?

lost in forest

Ei ole enään pahan hintasia joss huomioi että kyseiset laitteet oli 100.000e vehkeitä uutena. Mitenkä tuommosella pärjää rytelikössä? Ei mitään älytöntä off-road ajoa. Vaikkapa vähän upottavassa turpeikossa?

14

688

    Vastaukset

    • Sinnehän se on suunniteltu, jos sitten syvään uppoo niin nosturia kaivataan.

    • Kysytkö nyt ihan tosissasi?

      Alla vähän faktaa:
      - Pituus: 5170 mm
      - Leveys: 2063 mm
      - Akseliväli: 3118 mm
      - Omamassa: 3190kg

      Eiköhän noista tiedoista jokainen normaalijärjellä varustettu suomalainen kykene päättelemään miten laite soveltuu täkäläiseen maastoon.

      Hummereista H1 on se todellinen maastoauto ja sekin on suunniteltu lähinnä aavikolle ja panssivaunu-urille. Ei todellakaan mihinkään ryteikköön ja upottaville soille. H2 on pelkkä näyttöpeli kaupungilla cruisailuun niille, joille alkuperäinen sotakone on liian karu. Ei sitä ole edes suunniteltu maastoajoon.

    • Niin army -mallina (reilut 1000kg keveämpi kuin kaupassa myytävät) niin H1 meni ihmeen hyvin kun vain mahtui puiden väliin. H2 on yhtä kuin Chevrolet Tahoe, joten metsästä kannattaa pysyä kaukana.

    • Ei ole kovin kaksiset etenkään mainitsemassasi upottavassa maastossa.

      Hummer H2 on aivan tavallisen GM:n lavamaasturin tekniikalle tehty. Eli ainut asia "hummeria" siinä on ulkonäkö.

      Toisin kuin H1:ssä, H2:ssa ei ole portaalinapoja, ei ole planeettapyörästöjä navoissa, on pienet renkaat, on tavallisen auton tukivarret edessä ja jäykkä-akseli takana. Lukkoja ei ole akseleilla ollenkaan. No nämä eivät edes olisi huono asia, mutta kun auto on lisäksi suuri ja erittäin painava.

      Mikä pilaa sen etenemiskyvyn täysin upottavassa maastossa vrt. muihin maastureihin on juurikin suuri massa suhteessa pyörien kokoon.

      Upottavassa maastossa tärkeää on saada pieni pintapaine aikaiseksi. Eli mahdollisimman suuret pyörät, mahdollisimman pieni massa.

      • Asiantuntijalle tiedoksi, että kyllä siinä H2:sen nelivedossa vaan on taka-akselille, sähköisesti kytkettävä poikittaislukkokin.
        Yleensä näistä(kin) vehkeistä tuntuu tietävän eniten ne, jotka ei niillä ikinä ole edes ajanut.


    • Näin on asiat Matti-. H2 perustuu GMC 3/4 tonniseen pikc-uppiin, eli malliin 2500 4WD. Kulmikkaammat pellit ja pimpimpi sisustus, siinäpä erot. Pystyvä maastokulkine on varmasti helpompi ja paljon halvempi rakentaa GMC:stä, osia ja systeemeitä saa aika hyvin. Mikä sitten on lopputulos, on tekijänsä käsissä. Vakiona vain pick-up eikä sen kummempi.

      Mitä edellä lueteltiinkin, H1:een oli saatavilla lisävarusteena myös sisältä ohjattava rengaspaineen säätöjärjestelmä, joka - varsinkin hiekkaoloissa - parantaa suuresti etenemistä; juurikin pintapainetta alentamalla. Army-vehkeissä systeemi oli vakiona.

      H2-mallissa tuota rengaspainesysteemiä ei ole ollut saatavissa. Paitsi feikkinä, niissä H2 alkuperäisissä alumiinivanteissa on koristeena säätökanavan kohta.

    • Kyllä varmasti pärjää ihan missä vaan uskaltaa ajaa. Hummer on maastureiden kruunattu Kuningas!

      Kateelliset vaan vinkuu.

      • Montakos Humpuukia Sinulla on ollut?


      • Juu ei varmasti nouse perusasetuksella mihinkään ja sillä lailla saadankin kivasti videolle katsojia. H2:n nelivetojärjestelmä kun on sellainen, että ilmeisesti PA -taloudellisista syistä auto liikkuu takavetoisena normaalissa ajossa. Jos pyörät menettävät pitoansa, siirtyy jonkin verran vetoa eteen. Tällä setupilla auto ei tosiaan kiipeä kovinkaan kaksisen esteen yli. Mutta sitten, kun noita sähköisiä lukkoja alkaa napsia päälle, niin eteneminen paranee huomattavasti. Eli kun napista klikkaa päälle hitaan nelivedon, pitkittäislukon, sekä taka-akselin poikittaislukon, niin kyllä sillä vähän isommankin betoniporsaan päälle kiipeää kummasti.
        Sitä en kiellä, etteikö auto olisi iso ja painava ja siksi melko epäsopiva pehmeisiin metsiin, mutta kyllä tällä parjatulla mallilla maastossakin aika monta maasturia mennen tullen pesee silti...


    • Mikähän siinä on , että hummer aiheuttaa niin paljon kateutta ja paskanjauhantaa? Minulla on ollut hummer jo 8 v eikä ole tarvinnut kenellekkään vakuutella sen paremmuutta tai huonoutta. Halpa on ylläpitää , muuta ajoakaan ei tosin kerry vuodessa 20000 km enempää. Bensa on vielä kohtuu hintaista. Täällä kun näitä juttuja lukee niin uskallanpa väittää että harvalla on itsellä hummeria, sen verran tyhmyys ja valeet paistaa läpi. Ostakaa hummer ja puhukaa sen jälkeen..

    • Mites talvella... käyttääkö hummerin omistajat nastarenkaita vai meneekö kesä ja talvi hyvin nappularenkailla?

      • Nastat on alla. Nokian renkaat 20". Pitoa on kun painava auto. Edellistalvena postin kuorma-auton nyppäsin ojanpenkalta ylös. Ei ollut lähtenyt neliveto jontikalla ylös mutta H2 lähti. Osoittaa sekin jo jotain. CRV :llä olisi jäänyt tekemättä.


    • Kyl niis on yhtä hyvä neliveto ku hummerkuskeillaki. Ja lisäks pehmeet penkit iso plussa ni kuskin pylly ei aristu et voi sit ihan hyvin jatkaa illat/yöt nelivetoharrastusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Matkustaja ilmoitti omasta koronavirusepäilystään

      VR tehosiivosi junavaunuja. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a2da2794-58ae-4dbe-807c-83622f985a4c
      Maailman menoa
      141
      7135
    2. Coronasta jo parantuneet sairastuneet uudestaan

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/665a88cc-27e7-4aa9-8ce1-5e7a4f027914 Sairaus voi hetkellisesti mennä lepotilaan ja aktoivoitua uudestaan. Taitaa
      Maailman menoa
      181
      3869
    3. Marin: "Uuden virustaudin leviäminen on asetettava myös oikeaan mittakaavaan."

      Pääministeri puhuu eduskunnalle koronaviruksesta ja rauhoittelee tilanteesta. "Tavalliseen kausi-influenssaan sairastuu Suomessa vuosittain noin 5 pr
      Maailman menoa
      57
      2922
    4. Ymmärsinkö oikein tuon Jari Sillanpään jutun?

      Siis Jari Sillanpäälle oli tullut hieroja hieromaan Jari Sillanpäätä. Tällä hierojalla oli ollut 12 v lapsi mukanaan saapuessaan Jari Sillanpälle. Tä
      74
      1032
    5. Yksi pikku juttu

      Sun kannattaa varautua yllätykseen, tosi isson yllätykseen. Onhan sinulla passi voimassa?
      Ikävä
      55
      950