Hummer h2 maasto-ominaisuudet?

Ei ole enään pahan hintasia joss huomioi että kyseiset laitteet oli 100.000e vehkeitä uutena. Mitenkä tuommosella pärjää rytelikössä? Ei mitään älytöntä off-road ajoa. Vaikkapa vähän upottavassa turpeikossa?
Ilmoita


Sinnehän se on suunniteltu, jos sitten syvään uppoo niin nosturia kaivataan.
Ilmoita
Kysytkö nyt ihan tosissasi?

Alla vähän faktaa:
- Pituus: 5170 mm
- Leveys: 2063 mm
- Akseliväli: 3118 mm
- Omamassa: 3190kg

Eiköhän noista tiedoista jokainen normaalijärjellä varustettu suomalainen kykene päättelemään miten laite soveltuu täkäläiseen maastoon.

Hummereista H1 on se todellinen maastoauto ja sekin on suunniteltu lähinnä aavikolle ja panssivaunu-urille. Ei todellakaan mihinkään ryteikköön ja upottaville soille. H2 on pelkkä näyttöpeli kaupungilla cruisailuun niille, joille alkuperäinen sotakone on liian karu. Ei sitä ole edes suunniteltu maastoajoon.
Ilmoita
Niin army -mallina (reilut 1000kg keveämpi kuin kaupassa myytävät) niin H1 meni ihmeen hyvin kun vain mahtui puiden väliin. H2 on yhtä kuin Chevrolet Tahoe, joten metsästä kannattaa pysyä kaukana.
Ilmoita
Ei ole kovin kaksiset etenkään mainitsemassasi upottavassa maastossa.

Hummer H2 on aivan tavallisen GM:n lavamaasturin tekniikalle tehty. Eli ainut asia "hummeria" siinä on ulkonäkö.

Toisin kuin H1:ssä, H2:ssa ei ole portaalinapoja, ei ole planeettapyörästöjä navoissa, on pienet renkaat, on tavallisen auton tukivarret edessä ja jäykkä-akseli takana. Lukkoja ei ole akseleilla ollenkaan. No nämä eivät edes olisi huono asia, mutta kun auto on lisäksi suuri ja erittäin painava.

Mikä pilaa sen etenemiskyvyn täysin upottavassa maastossa vrt. muihin maastureihin on juurikin suuri massa suhteessa pyörien kokoon.

Upottavassa maastossa tärkeää on saada pieni pintapaine aikaiseksi. Eli mahdollisimman suuret pyörät, mahdollisimman pieni massa.
1 VASTAUS:
Asiantuntijalle tiedoksi, että kyllä siinä H2:sen nelivedossa vaan on taka-akselille, sähköisesti kytkettävä poikittaislukkokin.
Yleensä näistä(kin) vehkeistä tuntuu tietävän eniten ne, jotka ei niillä ikinä ole edes ajanut.
+Lisää kommentti
Näin on asiat Matti-. H2 perustuu GMC 3/4 tonniseen pikc-uppiin, eli malliin 2500 4WD. Kulmikkaammat pellit ja pimpimpi sisustus, siinäpä erot. Pystyvä maastokulkine on varmasti helpompi ja paljon halvempi rakentaa GMC:stä, osia ja systeemeitä saa aika hyvin. Mikä sitten on lopputulos, on tekijänsä käsissä. Vakiona vain pick-up eikä sen kummempi.

Mitä edellä lueteltiinkin, H1:een oli saatavilla lisävarusteena myös sisältä ohjattava rengaspaineen säätöjärjestelmä, joka - varsinkin hiekkaoloissa - parantaa suuresti etenemistä; juurikin pintapainetta alentamalla. Army-vehkeissä systeemi oli vakiona.

H2-mallissa tuota rengaspainesysteemiä ei ole ollut saatavissa. Paitsi feikkinä, niissä H2 alkuperäisissä alumiinivanteissa on koristeena säätökanavan kohta.
Ilmoita
Kyllä varmasti pärjää ihan missä vaan uskaltaa ajaa. Hummer on maastureiden kruunattu Kuningas!

Kateelliset vaan vinkuu.
1 VASTAUS:
Montakos Humpuukia Sinulla on ollut?
+Lisää kommentti
Ei nouse edes pienen betoniporsaan päälle,joten ei maastokelpoinen.

http://www.autonet.ee/uudised/kurioosumid/h2-55466.html
1 VASTAUS:
Juu ei varmasti nouse perusasetuksella mihinkään ja sillä lailla saadankin kivasti videolle katsojia. H2:n nelivetojärjestelmä kun on sellainen, että ilmeisesti PA -taloudellisista syistä auto liikkuu takavetoisena normaalissa ajossa. Jos pyörät menettävät pitoansa, siirtyy jonkin verran vetoa eteen. Tällä setupilla auto ei tosiaan kiipeä kovinkaan kaksisen esteen yli. Mutta sitten, kun noita sähköisiä lukkoja alkaa napsia päälle, niin eteneminen paranee huomattavasti. Eli kun napista klikkaa päälle hitaan nelivedon, pitkittäislukon, sekä taka-akselin poikittaislukon, niin kyllä sillä vähän isommankin betoniporsaan päälle kiipeää kummasti.
Sitä en kiellä, etteikö auto olisi iso ja painava ja siksi melko epäsopiva pehmeisiin metsiin, mutta kyllä tällä parjatulla mallilla maastossakin aika monta maasturia mennen tullen pesee silti...
+Lisää kommentti
Mikähän siinä on , että hummer aiheuttaa niin paljon kateutta ja paskanjauhantaa? Minulla on ollut hummer jo 8 v eikä ole tarvinnut kenellekkään vakuutella sen paremmuutta tai huonoutta. Halpa on ylläpitää , muuta ajoakaan ei tosin kerry vuodessa 20000 km enempää. Bensa on vielä kohtuu hintaista. Täällä kun näitä juttuja lukee niin uskallanpa väittää että harvalla on itsellä hummeria, sen verran tyhmyys ja valeet paistaa läpi. Ostakaa hummer ja puhukaa sen jälkeen..
Ilmoita
Mites talvella... käyttääkö hummerin omistajat nastarenkaita vai meneekö kesä ja talvi hyvin nappularenkailla?
1 VASTAUS:
Nastat on alla. Nokian renkaat 20". Pitoa on kun painava auto. Edellistalvena postin kuorma-auton nyppäsin ojanpenkalta ylös. Ei ollut lähtenyt neliveto jontikalla ylös mutta H2 lähti. Osoittaa sekin jo jotain. CRV :llä olisi jäänyt tekemättä.
+Lisää kommentti
Kyl niis on yhtä hyvä neliveto ku hummerkuskeillaki. Ja lisäks pehmeet penkit iso plussa ni kuskin pylly ei aristu et voi sit ihan hyvin jatkaa illat/yöt nelivetoharrastusta.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hummer h2 maasto-ominaisuudet?

Ei ole enään pahan hintasia joss huomioi että kyseiset laitteet oli 100.000e vehkeitä uutena. Mitenkä tuommosella pärjää rytelikössä? Ei mitään älytöntä off-road ajoa. Vaikkapa vähän upottavassa turpeikossa?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta