Vapaamatkustajan pääsiäisloma

Duunikaveriani vituttaa aivan suunnattomasti että minä jään pääsiäisen aikaan lomalle vaikka en kuulu kirkkoon. Minua se vain naurattaa. Olen saanut nyt monena päivänä kuulla jupinaa vapaamatkustajuudestani ja siitä että minä teen moraalisesti väärin. Perinteistä kristillistä kateutta: ollaan kateellisia siitä että joku muu saa saman edun kuin mikä itsellä on. :D

12

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Nuo sovitaan työehtosopimusneuvotteluissa. Ei kirkko niitä palkallisia vapaita maksa, vaan työnantajat.

• Riokku

Mitä ihmettä pääsiäinen (yleinen palkallinen vapaapäivä) liittyy kenenkään kirkkoonkuulumiseen kenenkään mielestä??

• uskovien Suomi

Etkö tajua, että on työpaikkoja, jossa on joidenkin oltava töissä joka päivä, vaikka muilla olisikin palkallinen vapaapäivä jumaliensa palvontaa varten.

• Uskomatonta tämäkin
        uskovien Suomi kirjoitti:

Etkö tajua, että on työpaikkoja, jossa on joidenkin oltava töissä joka päivä, vaikka muilla olisikin palkallinen vapaapäivä jumaliensa palvontaa varten.

Tajuan. Ei ollut tuosta kyse, vaan siitä että aloittajan duunikaveri luulee kirkkoon kuulumisen/kuulumattomuuden määrittelevän, onko ihminen pääsiäisenä töissä vai ei. Mitrn ihmeessä joku luulee, että sellainen asia vaikuttaisi? Työn luonne, työsopimus ja työehtosopimus määräävät nämä asiat, joten miten kukaan voi sotkea kuvioon kirkon jäsenyyden mitenkään?

• tyhjää louskutusta

Palataan asiaan kun lopetat raamatun vastaisen kahden viikottaisen lepopäivän viettämisen ja luovut vuosilomista ja pekkasvapaista, joita ei raamatussa ole sinulle luvattu.

• No voi nyyh

Vituttaako työkaveriasi sekin, että työnantajat saavat vapun vapaaksi? Se kun on duunarien juhla. Kaikenlaisia pellejä tähänkin maahan mahtuu.

• nekros

Pääsiäinen, niinkuin joulu, juhannus, jne. ovat alkujaan ja edeleenkin pakanallisia juhlia, joita kirkko yrittää omia omiin tarkoituksiin. Tunemme kuitenkin näiden lomapäivien historian ja sekös uskovia harmittaa, kun heitä siitä muistuttaa.

• ????

Kuvitteleeko työkaverisi, että kunhan hän maksaa kirkolle voitelurahaa, niin kirkko maksaa hänelle näistä vapaista korvauksen?

• Ilmeisesti se jotenkin näin menee hänen päässään. :)

• ghjjhjfgj

Jotku uskovaiset on sitä mieltä että vain kristityllä pitäs olla vapaata kristillisinä juhlapyhinä.

Ne raukat kuvittelee että ei olis vapaa päiviä juuri ollenkaan jos ei olis kristillisiä juhlapyhiä ja vapaata niiden takia. Ei se nyt ihan niin ole.

Se on kyllä väärin että vapaapäivät on niin suureksi osaksi sijoitettu juurikin kristillisten juhlien yhteyteen. Se on taas yks esim. kristinuskion suosimisesta,

Jos noudatettais tasa-arvoa niin silloinhan kaikkien uskontojen juhlapyhinä pitäis olla vapaata töistä. Ei tarvis paljon töissä hapantua, käytäis vaan pyörähtamässä duunipaikalla ja taas lomille.

Kummasti vaan vähemmistöuskontojen edustajat Suomessa pystyvät juhliansa viettämään, vaikka niihin ei liitykään vapaapäiviä töistä.

Ja jos kerran ateistit ei ansaitse vapaapäiviä kristillisinä pyhinä, niin silloin uskovaisten pitäis olla töissä 6 pv viikossa, niin kuin jumalakin.

Mutta kyllä vaan kelpas palkansaajajärjestöjen taistelema 5 päiväinen työvikko uskovaisille.

• Teemu 12895789

Kai sitten vastaavasti kristityt ovat töissä kaikkina uskonnottomina juhlapäivinä: vappu, juhannus, uusi vuosi ja itsenäisyyspäivä. Sekä tietenkin kaikki lauantait.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2538
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1878
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1853
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1328
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1208
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe