Miten kreationisti selittää ..

Yksin Kertainen

.. tänäisen fysiikan tutkimuksen ja sen saavutukset - kumpi on väärässä Raamattu vai CERN?

22

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kredupelle

Lalllalla ..?

• Seitsemällä kirjaimella: evoilua.

• hähhää
      • Vai tuliko tuo vain tiedeuutisista ensimmäisenä esiin?

• tieteenharrastaja

Mitenkähän se, että vastaus pysyy samana, todistaa sen olevan oikean?

• tieteenharrastaja kirjoitti:

Mitenkähän se, että vastaus pysyy samana, todistaa sen olevan oikean?

Kreatut ajattelevat niin, että koska on selvää että oikea vastaus ei muutu, vastaus on oikea, jos se ei muutu.

He eivät pysty ajattelemaan niin pitkälle, että täysin vääräkin vastaus voi ihan hyvin pysyä muuttumattomana esimerkiksi silloin, jos se on kirjoitettu pyhään kirjaan ja sen kyseenalaistaminen on ankarasti kielletty.

• minä tiedän minä tie
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Kreatut ajattelevat niin, että koska on selvää että oikea vastaus ei muutu, vastaus on oikea, jos se ei muutu.

He eivät pysty ajattelemaan niin pitkälle, että täysin vääräkin vastaus voi ihan hyvin pysyä muuttumattomana esimerkiksi silloin, jos se on kirjoitettu pyhään kirjaan ja sen kyseenalaistaminen on ankarasti kielletty.

On se niin kiva ku aina varmistat että tuhansia viestejä ja vuosikausia palstalla olleet ymmärtää varmasti itsestäänselvät asiat... Jospa joskus antaisit kuitenkin niitten itse vastata keneltä kysytään.

• minä tiedän minä tie kirjoitti:

On se niin kiva ku aina varmistat että tuhansia viestejä ja vuosikausia palstalla olleet ymmärtää varmasti itsestäänselvät asiat... Jospa joskus antaisit kuitenkin niitten itse vastata keneltä kysytään.

No arvoisa palstatulokas kertoo sitten, keneltä kysyttiin.

Minusta kysymys "Mitenkähän se, että vastaus pysyy samana, todistaa sen olevan oikean?" oli yleinen.

Se että kysymys on palstahierarkiassa jonkin viestin alapuolella ei automaattisesti todista, että se on tarkoitettu juuri yläpuolisen viestin kirjoittajalle, etenkin kun hän oli palstalla perin yleinen täysin tuntematon ensikertalainen jollaisten kanssa harvemmin keskustelua syntyy.

Kiva kuitenkin, että rupesit palstapoliisiksi. Sellaiselle olisi täällä kyllä tarvetta, kunhan on sitten natsojakin.

• tieteenharrastaja
        minä tiedän minä tie kirjoitti:

Sitä, että tekee keskustelukumppanille (nyt avaajalle, mutta myös sivustaseuraajille) itsestäänselviltä näyttäviä kysymyksiä, jotta saisi hänet ajattelemaan tarkemmin, sanotaan sokraattiseksi metodiksi. Satutko tietämään, minkä takia?

• minä tiedän minä tie
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Sitä, että tekee keskustelukumppanille (nyt avaajalle, mutta myös sivustaseuraajille) itsestäänselviltä näyttäviä kysymyksiä, jotta saisi hänet ajattelemaan tarkemmin, sanotaan sokraattiseksi metodiksi. Satutko tietämään, minkä takia?

Sitähän minä olisin juuri halunnukki että avaaja miettii vähän tarkemmin. Ruutikallon vaan pitää aina päästä vastaamaan tuo itsestäänselvä valmisvastaus mitä kretut ajattelee.

• minä tiedän minä tie
        RepeRuutikallo kirjoitti:

No arvoisa palstatulokas kertoo sitten, keneltä kysyttiin.

Minusta kysymys "Mitenkähän se, että vastaus pysyy samana, todistaa sen olevan oikean?" oli yleinen.

Se että kysymys on palstahierarkiassa jonkin viestin alapuolella ei automaattisesti todista, että se on tarkoitettu juuri yläpuolisen viestin kirjoittajalle, etenkin kun hän oli palstalla perin yleinen täysin tuntematon ensikertalainen jollaisten kanssa harvemmin keskustelua syntyy.

Kiva kuitenkin, että rupesit palstapoliisiksi. Sellaiselle olisi täällä kyllä tarvetta, kunhan on sitten natsojakin.

Tieteenharrastaja kirjoitti alempana että lähinnä avaajalle tuo oli tarkoitettu. Eihän tämän mulle kuulu mutta monia kretujen ja myös evokkien vastauksia jää kuulematta ku sinä täräytät aina noita itsestäänselviä pakettivastauksia.

• minä tiedän minä tie kirjoitti:

Sitähän minä olisin juuri halunnukki että avaaja miettii vähän tarkemmin. Ruutikallon vaan pitää aina päästä vastaamaan tuo itsestäänselvä valmisvastaus mitä kretut ajattelee.

Ja sinä luulet, että kretut olisivat muotoilleet vastauksen edes sinne päin kuten minä?

Älä unta näe.

Täällä käy muuten joka päivä useita ensikertalaisia, joille mikään täällä ei ole itsestään selvää, vaikka sinulle heti olikin.

• Hörhöjen palsta
        minä tiedän minä tie kirjoitti:

Tieteenharrastaja kirjoitti alempana että lähinnä avaajalle tuo oli tarkoitettu. Eihän tämän mulle kuulu mutta monia kretujen ja myös evokkien vastauksia jää kuulematta ku sinä täräytät aina noita itsestäänselviä pakettivastauksia.

Ottaako joku tämän palstan vakavasti?
        Eihän täällä ole päätä ei häntää.

Kunhan soitetaan suuta ja älytetään toisia yhä järjettömämmillä kannanotoilla.
        Yksi mm. että kromosomivirheet ovat syntiinlankeemuksen aiheuttamia.
        Siinä sitä on tiedettä kerrakseen.

• blindwatchmaker
        Hörhöjen palsta kirjoitti:

Ottaako joku tämän palstan vakavasti?
        Eihän täällä ole päätä ei häntää.

Kunhan soitetaan suuta ja älytetään toisia yhä järjettömämmillä kannanotoilla.
        Yksi mm. että kromosomivirheet ovat syntiinlankeemuksen aiheuttamia.
        Siinä sitä on tiedettä kerrakseen.

"Ottaako joku tämän palstan vakavasti?"

Lähinnä muutama kreationisti.

"Yksi mm. että kromosomivirheet ovat syntiinlankeemuksen aiheuttamia.
        Siinä sitä on tiedettä kerrakseen."

Jep. Tuon kaltaisia ja vielä pahempiakin hörhöilyjä tällä palstalla voi lukea päivittäin :)

• tieteenharrastaja

Onko tämä nyt mustavalkoisen ajattelun ylittämätön huippu:

"..kumpi on väärässä Raamattu vai CERN?"

Itse sanoisin, ettei kumpikaan ole kokonaan oikeassa, mutta eipä täysin väärässäkään.,

• arkki-iIkimys
    • Sepä Se

Raamattu on aina oikeassa. Jos joku väittää että on olemassa tutkimus joka on ristiriidassa Raamatun suoran ilmoituksen kanssa, tutkimus on väärässä.

• Pieni vihje: "uskon"veljesi Jaakob on käyttänyt tuon vitsin niin loppuun ettei siihen minun jälkeeni kukaan luultavasti viitsi vastata.

• olet väärässä

väärin

• Kylä lähtee....

Todennäköisesti kumpikaan ei ole väärässä, mutta alkeishiukkasperheet ja superhiukkaset ja antihiukkaset vaikuttavat vähän "tuulesta" temmatuilta ideoilta, joita ei voi todistaa.....
      Sinänsä ihan kaunis se vanha down ja up-kvarkki teoria, joilla tehdään protoni ja neutroni, mutta sitten kaiken maaliman mesoneja kahden pareina, ja leptonille elektroni antihiukkasena positroni, mikä on merkillinen ajatus, miten kiertäjä voi olla olla kierrettävä, mutta siis vain toiseen suuntaan kiertää positronit, tuskin sen kummemmasta siinä kysymys.... Fotoni on mukamas joku muu hiukkanen kuin elektronisäikeen veto kohden atomiydintä....

• 3D.

Ne kolme hiukkasperhettä tulee varmaan niin yksinkertaisesta asiasta, että on down ja up ja left ja right ja forward ja backw.
        Mitkä noista on anithiukkasia ja mitkä superhiukkasia tavalliselle protonin ja neutronin tekemiselle?

• evo-logos

Raamattu on JO koko ajan vahvasti menettämässä asemaansa uskottavana kirjana huolimatta joidenkin fundamentalisti-kovapäiden huuteluista uskonsa puolesta. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, että henkisyys tai oikeammin hengellisyys olisi häviämässä; olemme vain oppimassa ymmärtämään sitä aivan uudesta näkökulmasta myös tieteen puolelta tulevan informaation kautta.

Sattumalta pari viikkoa sitten osui käsiini parikymmentä vuotta vanha kirja "Kantista kvanttiin, filosofiaa fyysikon silmin". Jos nyt täällä sattuu olemaan joku , jolle kvanttifysiikan 'filosofia' on vierasta, niin em. kirjalla on hyvä aloittaa tutustuminen aiheeseen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe