Lähetän kahdessa osassa ja yritän lyhentää viestiä, kun kirjoitin niin pitkästi etten pystynyt lähettämään. Eli halusin kertoa tarinani, koska minulle se oli kertakaikkiaan uskomaton kokemus. Ehkä uskon liikaa ammattini kautta siihen että ihmisillä on jonkinlainen etiikka ja moraali, vaikka kuinka pienikin, mutta tämä tuli nyt osoitettua täysin naiiviksi uskomukseksi. Autoista en tiedä mitään, mutta muuten en tyhmä ole. Tarina siis seuraava, yritän kirjoittaa lyhyesti.
Myyn pakottavasti syistä auton, josta osa on vielä maksamatta rahoitusyhtiölle. Olisin mielelläni myynyt auton itse, mutta koska omalta puoleltani uskon rehellisyyteen, olisin halunnut käyttää auton korjaamolla, ja saada siitä täydellisen vikalistan, jotta ostaja tietäisi mitä ostaa. Tähän minulla ei sitten valitettavasti aika sattuneista syistä riittänyt. Joten päädyn myymään autoni autoliikkeeseen joka siis lupaa lunastaa loppuvelan. Tiedän kyllä jo siinä vaiheessa, että tulen häviämään rahallisesti huomattavasti. Sanon ostajallekin, siis autoliikkeen omistajalle, etten usko sanaakaan siitä mitä hän sanoo auton hinnasta, ja tiedän että koska en saa välirahaa, kauppa on minun puoleltani erittäin huono. No, pakko mikä pakko. Teemme paperit 4.3.13. Ostokuittiin tulee selkeä merkintä:Maksamatonta kauppahintaa koskevat ehdot" Kauppahinnalla xxxx maksetaan asiakkaan velkasumma Pohjola Pankki OPy:lle sopimuksesta se ja se (siis minun osamaksusopimukseni.) Ostaja lupaa hoitaa asian seuraavana päivänä, ja tähän minä luotan.
No, lopulta alan ihmettelemään kun vakuutusyhtiöltä ei ala kuulumaan palautuksia, koska olin juuri ennen myyntiä maksanut vakuutusmaksun. Soitan Trafille, kas kummaa, olen edelleen auton haltija. Soitan rahoitusyhtiölle, velkaa ei ole maksettu, vain joku ihme summa. Soitan ostajalle, hän lupaa hoitaa asian heti, ehdottaa vakuutusmaksujen osalta että annan pankkitilini ja hän hoitaa ne. No ei mene läpi. Ja tarina jatkuu.
Huijarin moraali, kun mikään ei riitä...
28
7337
Vastaukset
- querria4
Menen katsastuskonttoriin, mutta minunhan on mahdotonta autoa itse rekisteröidä koska en sitä omista. Katsastuskonttorin nainen soittaa ostajalle, hän on maksanut kuulemma juuri tänään. Soitto rahoitusyhtiölle, ei ole. Soitan ostajalle, huomenna hän maksaa, se on varmaa. Haluan kuitin, ei kuulemma onnistu, kun "tilitoimistolla" on vain sähköisiä. Sanon että minulla on kyllä s-posti osoite johon voi lähettää. Ok. samana iltana selviääkin, että ex-mieheni on huomannut että jobbari on myynyt auton nettiautossa. Se, miten hän on pystynyt sen tekemään, ei ole selvää kenellekään. Tulostan myyntitodistuksen. Soitan seuraavana päivänä jälleen rahoitusyhtiölle, ja sanon että nyt minulle ei sitten enää riitä asiakaspalvelun edustaja vaan haluan asiantuntijan, koska juttu alkaa olla niin mutkikas. Minut yhdistetään hallinto -ja rekisteröintipuolen asiantuntijalle. Ja vihdoin joku alkaa selvittää asiaa. Minä kerron asian alusta loppuun, myös sen että nyt selvisi myynti. virkailija sanoo, että on ihan totta, että tapana on, että vasta kun summa on maksettu ja rekisteröintipaperi uudelle omistajalle lähetetään, niin siihen merkitään ko. päivämäärä. Mutta koska minun tapauksessani voidaan puhua jo jopa petoksesta, päivämääräksi merkitään 4.3.13. sovimme että skannaan ostosopimuksen ja tulostamani myyntitodistuksen.
Saatuaan paperit, virkailija toteaa ettei asiassa ole mitään epäselvää. Ja että nyt hän soittaa ostajalle, ja sen jälkeen minulle. Myyjä väittää ettei hän ole myynyt autoa, vaikka virkailija sanoo että siitä on todiste. Nyt jobbari lupaa maksaa velkasumman keskiviikkona, ja että hän voi lähettää ostosopimuksen (minkä ilmeisesti olisi jo huolella muokannut täysin erilaiseksi).Virkailija ilmoittaa ettei tarvitse, koska kyseinen ostosopimus on toimitettu, siinä ei ole tulkinnan varaa ja se on oikeaksi havaittu.- querria4
Virkailija alkaa vääntää rautalangasta jobbarille että nyt on niin, että vaikka yleensä on tapana että rekisteröintiin tulee se päivämäärä kun maksu saapuu, minun tapauksessani siihen tulee 4.3.13. Tämähän on tietenkin jobbarin mielestä täysin käsittämätöntä. Virkalija kertoo, että minun osaltani kaikki vastuu autosta ja siihen liittyvistä velvoitteista päättyy tuohon 4.3.13. Ja siitä asti ostajalla on juossut korko ja juoksee edelleen niinkauan kuin summa tulee. Ja että ensiviikolla minut ns. "vapautetaan" autosta, ja velka siirtyy ostajan nimiin. Mikäli hän ei maksa velkaa, rekisteröi autoa. josta siitäkin tietenkin tulee sanktiot koska rekisteröiminen olisi pitänyt tapahtua 7 vuorokauden sisällä, ja pysty osoittamaan missä auto on, Pohjola tekee asiasta omat johtopäätöksensä. Vieläkin jobbari ehdottaa että jospa hän kuitenkin ottaisi yhteyttä minuun ja maksaisi vakuutusmaksut suoraan tililleni. Virkailija sanoo että toki hän voi niin tehdä, mutta että virkailija kyllä soittaa minulle puhelun jälkeen ja kertoo sen sisällön. En osaa kuvailla, miten helpottunut olen. En olisi ikinä uskonut että voi joutua tälläisen huijauksen kohteeksi kuitenkin rekisterissä olevan autoliikkeen kohdalla. Usko ja luotto ihmisiin meni kyllä kerta heitolla. Välillä tuli jo tunne että miten tässä käy, että voiko tosiaan syyttömänä joutua vaikka mihin, että eikö todellakaan minulla ole mitään oikeuksia. Onneksi vihdoin löytyi ihminen, kuka jaksoi ottaa asian hoitaakseen ja kuka välitti siitä, miten asiassa käy. Tästä haluan kiittää tätä virkailijaa todella sydämeni pohjasta. Niinkuin toki jo puhelussa teinkin. Mutta virheistä oppii, ja todella viimeinen kerta kun ikinä asioin tälläisten autoliikkeiden kanssa,
Kiitos jos joku jaksoi lukea. Takana on helvetillinen taistelu joka kesti melkein 4 viikkoa. Edelleen minua uteliaisuudesta kiinnostaa missä entinen autoni on nyt? Kenellä? Miten? Tuliko hän huijatuksi? Mutta näin. Kyllä helpotti kun sai edes jakaa tämän tarinan. - Hyvä juttu
querria4 kirjoitti:
Virkailija alkaa vääntää rautalangasta jobbarille että nyt on niin, että vaikka yleensä on tapana että rekisteröintiin tulee se päivämäärä kun maksu saapuu, minun tapauksessani siihen tulee 4.3.13. Tämähän on tietenkin jobbarin mielestä täysin käsittämätöntä. Virkalija kertoo, että minun osaltani kaikki vastuu autosta ja siihen liittyvistä velvoitteista päättyy tuohon 4.3.13. Ja siitä asti ostajalla on juossut korko ja juoksee edelleen niinkauan kuin summa tulee. Ja että ensiviikolla minut ns. "vapautetaan" autosta, ja velka siirtyy ostajan nimiin. Mikäli hän ei maksa velkaa, rekisteröi autoa. josta siitäkin tietenkin tulee sanktiot koska rekisteröiminen olisi pitänyt tapahtua 7 vuorokauden sisällä, ja pysty osoittamaan missä auto on, Pohjola tekee asiasta omat johtopäätöksensä. Vieläkin jobbari ehdottaa että jospa hän kuitenkin ottaisi yhteyttä minuun ja maksaisi vakuutusmaksut suoraan tililleni. Virkailija sanoo että toki hän voi niin tehdä, mutta että virkailija kyllä soittaa minulle puhelun jälkeen ja kertoo sen sisällön. En osaa kuvailla, miten helpottunut olen. En olisi ikinä uskonut että voi joutua tälläisen huijauksen kohteeksi kuitenkin rekisterissä olevan autoliikkeen kohdalla. Usko ja luotto ihmisiin meni kyllä kerta heitolla. Välillä tuli jo tunne että miten tässä käy, että voiko tosiaan syyttömänä joutua vaikka mihin, että eikö todellakaan minulla ole mitään oikeuksia. Onneksi vihdoin löytyi ihminen, kuka jaksoi ottaa asian hoitaakseen ja kuka välitti siitä, miten asiassa käy. Tästä haluan kiittää tätä virkailijaa todella sydämeni pohjasta. Niinkuin toki jo puhelussa teinkin. Mutta virheistä oppii, ja todella viimeinen kerta kun ikinä asioin tälläisten autoliikkeiden kanssa,
Kiitos jos joku jaksoi lukea. Takana on helvetillinen taistelu joka kesti melkein 4 viikkoa. Edelleen minua uteliaisuudesta kiinnostaa missä entinen autoni on nyt? Kenellä? Miten? Tuliko hän huijatuksi? Mutta näin. Kyllä helpotti kun sai edes jakaa tämän tarinan.Sinut pelasti hyvin tehty kauppakirja. Hyvä näin.
- querria3
Hyvä juttu kirjoitti:
Sinut pelasti hyvin tehty kauppakirja. Hyvä näin.
Niin, ja suuri kiitos tälle rahoitusyhtiön Martinalle, kuka vihdoin alkoi asiaa selvittämään ja päätyi poikkeukseen esim. tuossa rekisteröintipäivämäärässä minun suhteeni, koska oli samaa mieltä, että olenpa joutunut aikamoisen tilanteen "uhriksi". Mutta vieläkin jännittää, että tulee jotakin. Vaikka siis ensiviikolla minun pitäisi kokonaan olla "vapautunut" tästä asiasta. Kiitos kommentista!
- SekkaPuorsa
Nythän se säilyy vielä paremmin ja pitempään, kun nostit se keskusteluiden kärkeen uudella kommentilla, vuosien unholasta.
- Onneksi.On.Rehellisiä
Miksi pitäisi poistaa? Ottaako koville kun totuus liikkeestäsi on tullut ilmi ja kauppa ei enää käy?
- Anonyymi00032
querria4 kirjoitti:
Kiitos jos joku jaksoi lukea. Takana on helvetillinen taistelu joka kesti melkein 4 viikkoa. Edelleen minua uteliaisuudesta kiinnostaa missä entinen autoni on nyt? Kenellä? Miten? Tuliko hän huijatuksi? Mutta näin. Kyllä helpotti kun sai edes jakaa tämän tarinan.Tää on ihan huijaus automyyjä meille myytiin katsastettu auto joka viikon sisällä hajosi startti öljypohja. Remmikatksi. Et se oli tän auton katsastus Älkää missään nimessä ostako täältä autoja joppareitten kautta. AUTO piti olla ihan kunnossa
- Kerrotko?
Saat tiedot autosi liikkeistä ja nykyisestä omistajasta kirjallisena esim. palvelusta www.autorekisteri.fi
Mille autoliikkeelle myit autosi?- querria3
Ongelma on siinä etten saa, koska edelleen, siis ensiviikkoon asti, auton omistaa rahoitusyhtiö ja minä olen haltija, kuten tuossa pitkässä kirjoituksessa ilmeni. Muutenhan se olisikin helppo tarkistaa, mutta toistaiseksi vastaukseksi tulee vaan minun tietoni. Lahden keskusauto, enkä siis todellakaan suosittele. 'Täytyy sanoa että on ollut suorastaan helvetilliset viikot, ensiviikolla tämän pitäisi olla ohi, mutta vieläkin pelottaa, että jos sittenkin jotakin tulee... Kiitos että vastasit
- Kiintoisaa
Minkä auton myit sinne Lahden keskusautoon?
- querria3
peugeot 307 hatchback, kirjoitinkohan tuon oikein? sininen, rekisterinumero alkoi Z:lla.
- Älä odota enää yhtää
Olipa hieno ja vähän ajettu auto. www.nettiauto.com/peugeot/307/5439837 Ei ihme, että se meni heti kaupaksi. Aika erikoista, jos liike ei maksanut velkaasi heti ostamista seuraavana päivänä, kuten lupasi. Niinhän sellainen asia tietysti pitäisi hoitaa.
Itse olisin todella huolestunut, jos liike on jo kaksi viikkoa sitten saanut autostasi rahat ostajalta, mutta ei silti vieläkään ole maksanut velkaasi rahoitusyhtiölle. Tuollainen ei missään nimessä ole normaalia toimintaa autoliikkeeltä.- Ei uusi kuvio
Tarkoituksena tuossa on ollut ilmeisesti se, ettei kyseistä autoa missään vaiheessa edes rekisteröidä liikkeen nimiin, vaan suoraan sille uudelle ostajalle. Ei olis eka kerta. Alottajan kannattaa muuten varautua siihen, että pesästä saattaa kuulua parkkisakkojen ja nopeuskamerasakkojen muodossa... miksei muutenkin.
- Huolestuttavaa
Eli autoliike on pitänyt jo kaksi viikkoa hallussaan asiakkaan autosta saamiaan rahoja, jotka olisi pitänyt maksaa silloin oston yhteydessä eli yli kaksi viikkoa sitten välittömästi rahoitusyhtiölle.
Miksi autoliike ei voi maksaa velkaansa heti maanantaina eli ylihuomenna, vaan selittelee jotakin seuraavasta keskiviikosta?
Menette vaikka yhdessä pankkiin ylihuomenna, ja saat kuitin maksetusta summasta. Onko autoliike käyttänyt toiselle osapuolelle kuuluvat rahat omiin menoihinsa, kun niitä ei nyt heti löydy? Älä usko enää mihinkään selityksiin tai lupauksiin. Jos maksu ei onnistu maanantaina todistetusti, niin mene tekemään rikosilmoitus petoksesta. - Kauri Lahti
Jatimme automme myyntiin Lahdessa Autoarmada nimiseen liikkeeseen. Kauppias oli saanut automme myytya melko nopeasti, mutta pitikin rahat (30 000 euroa) itsellaan. Emme ole saaneet siita vielakaan euroakaan. Nyt mies on muka varaton ja jatkaa edelleen autobisneksessa. Haluamme varoittaa kaikkia, etsikaa joku toinen kanava myymaan autoanne!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4629945
Rahaa ei ole kuulunut 10 kuukaudenkaan päästa, vaikka kauppias tekee kauppoja jatkuvasti Virosta kasin. - querria3
Kiitos kaikille vastanneille. Pientä selvennystä, koska alkuperäinen tekstini oli siis hyvin pitkä,, 3 osassa, eikä sitä välttämättä jaksa niin perusteellisesti lukea. Mutta lyhyesti, kyllä 4.3. myin autoliikkeeseen auton, jossa oli vielä rahoitusyhtiöön velkaa. Sopimukseen kirjattiin selkesäti että ostaja hoitaa velan, ja mies sanoi maksavansa rahoitusyhtiölle seuraavana päivänä.
Siitä lähtien mikään ei pitänyt paikkaansa. 3viikkoa myynnin jälkeen olin edelleen auton haltija ja vakuutusmaksust juoksivat. Olin yhteydessä vaikka mihin instansseihin, myös ostajaa, jonka selitykset vaihtelivat. Lopulta, siis 21.3. ex-mieheni huomasi, että auto oli myyty nettiauton kautta. Ilman rekisteröintiä, maksuja, ilman mitään. Tässä vaiheessa pääsin lopulta yhteyteen rahoitusyhtiön asiantuntijan kanssa, joka vihdoin oli se ihminen, joka alkoi hoitamaan asian. Nyt asia menee seuraavasti; olen skannannut rahoitusyhtiöön kaikki paperit, ne on tutkittu, niissä ei ole mitään tulkinnanvaraa. Autoliike on ostanut auton 4.3. ja piste, ostaja syyllistyy ilmeisesti petokseen. Mutta minun kohdallani tehdään nyt näin: autosta maksamaton summa siirtyy autoliikkeen jobbarille, ja korko juoksee tuosta 4.3.asti. Poikkeuksellisesti, koska teko minua kohtaan täyttää petoksen tunnusmerkit, auton rekisteröimispäivämääräksi merkitään tuo 4.3.13. Mikäli maksua ei kuulu, autojobbari ei rekisteröi tai selitä missä auto on, rahoitusyhtiö nostaa häntä vastaan oikeusjutun. Tarkemmin selitin kaiken alkuteksteissäni. Mutta miten huonosti minulle olisi voinut käydä, jos en olisi löytänyt ihmistä joka alkaa asiaa hoitamaa ja todella haluaa sen hoitaa. Jobbarin kootutut selitykset jatkuvat.
Mutta kiitos kaikille jotka kommentoivat, tarkemmin tarina on luettavissa tuossa pitkässä, pitkässä muodossa.- querria3
Ja vielä...olisin siis kovin utelias tietämään missä ko. auto tällä hetkellä on? Jos jollakin, kuka sattumalta tätä palstaa lukee tulee siitä havainto, niin mielelläni otan kaikki vähäisetkin tiedot vastaan. Kiitos.
- 6370730370
Mihin liikkeeseen myit auton??
Liikkkeen kuvallisessa myynti- ilmoituksessa tulisi aina näkyä rekisterinumero josta tiedot voisi tarkistaa, muuteen saa unohtaa kaupat heti.
Ei liikkeestä ostaminen ole aina näköjään turvallista tai liikkeeseen myyminen.- Pohdintoja
Aiemmissa viesteissä tuo liike mainittiin: LAHDEN KESKUSAUTO
Myyjä on toiminut täysin oikein. Ostaja Lahden keskusauto toiminut väärin.
Itse asiassa näyttää, että tuo Lahden keskusauto on ollut vaan välittäjänä
Ostajan ja myyjän välillä, kertomatta sitä auton myyneelle henkilölle.
Myy-Ostaa-Vaihtaa-Välittää etc. - Anonyymi
Pohdintoja kirjoitti:
Myy-Ostaa-Vaihtaa-Välittää etc.Jouduin itsekkin kyseisen liikkeen/äijän uhriksi.
Ostin 3kk sitten "täysin kunnossa" olevan auton. Väliin jäi mun _oikeesti_ täysin kunnossa, huollettu ym oleva auto, mutta kun elämäntilanne muuttui ja tarvitsin isomman auton. Maksoin siis 1700e autosta mun 1500e arvoisen vaihtoauton lisäksi 700e välirahaa. Auto kerkes olla mulla muutaman pv mulla, kun alkoi tulla remontti toisensa perään...1200e meni 3kk:ssa huoltoon ja vielä kaverilla laitettuna, eli hinnan voi tuplata heti, jos haluaa todellisia kuluja laskea. Mutta auton kone on paskana...se olis moottoriremppa ja kustannus muutama tonni...näin 1700e arvoisesta autosta tulikin 2900e koneremppa sähkömoottori jäähdytysjärjestelmä fuskaa ym ym 😱
Ja mitä tekee myyjä..pesee kätensä valehdellen suoraan päin naamaa ja puhuen ittensä moneen kertaan pussiin todistajan läsnäollessa.
Ei ikinä enää lahden keskusautoon!!!!! Evöööö!!!! - Anonyymi
Pohdintoja kirjoitti:
Myy-Ostaa-Vaihtaa-Välittää etc.Meille kävi myös noin v. 2006 jätimme auton Lahden Auto Armadaan myyntiin, hinta oli 30 000€, koskaan emme saaneet rahoja.
Ulosoton kautta saimme 2800, sit todettiin autokauppias Kai Kauri varattomaksi.
Aikaa on kulunut rahoja ei ole kuulunut. Poliisi sanoi ettei tiedä missä kaveri toimii.
Äijä on ed autokauppias siis pimee joppari!!
Jos joku tietää mis tää kyseinen kaveri on, niin laittakaa viestiä.
Erittäin röyhkeä häikäilemätön huijari, joka olis sika saada tilille tekosistaan
Siis äijä on KAI KAURI, etsintäkuulutettu!
- querria3
Kiitos kaikille kommentoijille! Edelleen voin ilokseni ilmoittaa että sama kuvio jatkuu. Rahoitusyhtiön asiantuntija ole edellisen kerran yhteydessä ko. autoliikkeen omistajaan keskiviikkona ennen pääsiäistä, jolloin tämä siis edellisessä yhteydenotossa oli luvannut rahan maksaa. No, yllätys, eihän sitä ollut maksettu. Rahoitusyhtiössä asiaa hoitava henkilö soitti minulle, ja kertoi nyt ostajan sanoneen että ihan varmasti hän hoitaa asian keskiviikkona 3.4. Siinä onkin sitten tasan kuukausi kulunut kun autoni kyseiseen liikkeeseen annoin. Ja tällöin asia piti kaikelta osin olla hoidettuna 5.3.
No, viimeisen kerran otin yhteyttä omistajaan, ja täytyy myöntää, että vaikka en käytä yleensä mitenkään sopimatonta kieltä, sanoin että nyt minulle kertakaikkiaan riittää tämä "paskanjauhanta". Että vaikka rahoitusyhtiö asiaa hoitaa, ja heidän lupauksensa mukaisesti tulen saamaan vakuutusmaksuni ja trafimaksuni siitä kirjatusta 4.3.asti, enkä siitä päivästä kun vihdoin maksusuoritus tulee ja rekisteröinti voi tapahtua, niin mikäli asia ei ole keskiviikkona hoidettu, menen tekemään rikosilmoituksen. Sanoin myös asiaani rahoitusyhtiössä hoitavalla henkilölle, jota siis todella voin vilpittömästi kiittää, että hän otti asian hoitaakseen, muuten olisin ollut kertakaikkisesti vaikeuksissa, että jos keskiviikkona rahoja ei tule, teen rikosilmoituksen. Olen kertakaikkiaan todella väsynyt tähän rumbaan, ja kertakaikkiaan on niin uskomatonta miten pokalla tämä omistaja antaa selityksiä selityksien perään. No, keskiviikkona lienen taas vähän viisaampi. Huomenna vuorossa yhteydenotto omaan vakuutusyhtiöön hieman korkeammalle tasolle, jonne taas annan asiasta selvityksen, jotta hekin tietävät missä mennään. Hyvää pääsiäistä kaikille, myös entisen, mutta edelleen nykyisen autoni uudelle omistajalle, kuka sitten ikinä lienetkin... - querria3
Yes! Lopultakin 3.4. kuukauden piina oli ohi. Ja rahoitusyhtiö piti lupauksensa, eli autoliikkeen vihdoin maksettua sovitun summan, hänelle lähettiin paperit, joissa auto rekisteröity sinä päivänä kun sen oikeasti möin, eli 4.3. Jos en olisi asiasta taistellut, tai rahoitusyhtiöstä ei olisi löytynyt ihmistä joka asiaa alkoi hoitamaan, olisi rekisteröinti päivä ollut rahoitusyhtiön normaalikäytännön mukaisesti tuo 3.4. Eli olisin siis maksanut vakuutusmaksut yms. kaiken mitä autolla mahdollisesti on tapahtunut, koska se siis myytiin jo ennen omistajan virallista vaihtoa. Mutta ainakin opettavainen kokemus ole, ei tule tuollainen naiivi usko toisen rehellisyyteen toistumaan. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Asia päättyi tällä kertaa onnellisesti minun kohdallani, vaikka toisinkin olisi voinut käydä.
- Asialinjalla
Ostakaa liikkeestä, saatte turvaa...
- autokauppiaatRY
Täysin normaalia kaupankäyntiä. Tyhmähän se on joka itse kuluja makselee.
- Anonyymi
Älkää.missään nimessä.ostako tältä.huijarilra.autoja. . MYY AUTOJA MISTÄ.EI OTA.MITÄÄN VASTUUTA. AUTOJEN KUNNOSTA . VAIKKA AUTO kASTETTU
Pitäs olla .ajo .kuntoinen ..Tämän .liikkeen.vois.pyyhkiä.maailmam kartalta. Ja .äkkiä .Täysi.huujari- Anonyymi
?!!
Tätä tekstiä ei valitettavasti ymmärrä kukaan! - Anonyymi00033
Anonyymi kirjoitti:
?!!
Tätä tekstiä ei valitettavasti ymmärrä kukaan!olisiko kyseessä carbros muhos oy
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291909Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3751748Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81066- 881066
- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001