ALD Automotive

Liikkeet

Onko kenelläkään kokemuksia autoliikkeesta nimeltä ALD Automotive? Ne myyvät vain käytettyjä liisingautoja vantaalla.

20

12271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Franz-setä

      ALD Automotive, ent. Hertzlease, ent. Axus

      En ole koskaan päässyt kauppoihin asti, vaihtohyvitykset ainakin joitakin vuosia sitten olivat aika kehnoja. Eivät myy itse vaihdossa saamiaan autoja. Vantaan liikkeessä puitteet ovat ihan hienot, mutta ainakin minulla on ollut vaikeuksia saada kontaktia myyjiin eli palvelua.

      Autot ovat tosiaan entisiä liisareita. En usko niiden joutuneen keskimäärin kokemaan juurikaan sen kovempaa kohtelua kuin yksityisomistuksessakaan olleet autot. Auton pitäminen on tietysti voinut olla ylimalkaisempaa, esim. vahaus on laiminlyöty, puhumattakaan ruostesuojauksesta. Monet autot ovat perusvärisiä; punaisia, valkoisia ja sinisiä. Näin myös kalliimmissa autoissa, esim. Volvo S60 ja V70. Muutenkin lisävarusteita on yleensä niukalti.

      • Yrittäjä

        Ostin Rellu Lagunan ALD:sta helmikuussa.
        Vm. 2000 Farkku 2.0 edellistä korimallia automaatilla ja kaikilla herkuilla.
        Mielestäni ei ollut erityisen halpa 18000,- (vastaavista perus-Lagunoista pyydettiin n. 15000)
        mutta ei törkeän kalliskaan. Myyjän palvelu oli hyvää. Kaikille autoille myönnetään 1 v./20 tkm takuu joka kyllä karsii pommit pois.
        Itse olen takuuta tarvinnut pariin pikkuvikaan, jotka korjattiin Biliassa asiallisesti ilmaiseksi.
        Vaihdossa annoin -99 Scenicin, vähän rupisen mutta ehjän. Hyvittivät kurjahkosti 10 000.
        Koska autokuumeen vallassa kävin monessa muussakin liikkessä ja täältä ostin, niin loppukaneettina sanoisin:

        Sittenkin asiallinen kauppa.

        ps. muistakaa, että auton vaihto maksaa ostajalle noin 2000 EUR. Kokemusta on noin 20 autosta. se on siis autokuumeen parantavan lääkkeen hinta. Tauti uusiutuu minulla joka toinen vuosi. Autot ovat olleet OK joka kerta, vika on korvien välissä.


      • oire
        Yrittäjä kirjoitti:

        Ostin Rellu Lagunan ALD:sta helmikuussa.
        Vm. 2000 Farkku 2.0 edellistä korimallia automaatilla ja kaikilla herkuilla.
        Mielestäni ei ollut erityisen halpa 18000,- (vastaavista perus-Lagunoista pyydettiin n. 15000)
        mutta ei törkeän kalliskaan. Myyjän palvelu oli hyvää. Kaikille autoille myönnetään 1 v./20 tkm takuu joka kyllä karsii pommit pois.
        Itse olen takuuta tarvinnut pariin pikkuvikaan, jotka korjattiin Biliassa asiallisesti ilmaiseksi.
        Vaihdossa annoin -99 Scenicin, vähän rupisen mutta ehjän. Hyvittivät kurjahkosti 10 000.
        Koska autokuumeen vallassa kävin monessa muussakin liikkessä ja täältä ostin, niin loppukaneettina sanoisin:

        Sittenkin asiallinen kauppa.

        ps. muistakaa, että auton vaihto maksaa ostajalle noin 2000 EUR. Kokemusta on noin 20 autosta. se on siis autokuumeen parantavan lääkkeen hinta. Tauti uusiutuu minulla joka toinen vuosi. Autot ovat olleet OK joka kerta, vika on korvien välissä.

        Hyvin sanottu ;)


      • Toinen yrittäjä
        Yrittäjä kirjoitti:

        Ostin Rellu Lagunan ALD:sta helmikuussa.
        Vm. 2000 Farkku 2.0 edellistä korimallia automaatilla ja kaikilla herkuilla.
        Mielestäni ei ollut erityisen halpa 18000,- (vastaavista perus-Lagunoista pyydettiin n. 15000)
        mutta ei törkeän kalliskaan. Myyjän palvelu oli hyvää. Kaikille autoille myönnetään 1 v./20 tkm takuu joka kyllä karsii pommit pois.
        Itse olen takuuta tarvinnut pariin pikkuvikaan, jotka korjattiin Biliassa asiallisesti ilmaiseksi.
        Vaihdossa annoin -99 Scenicin, vähän rupisen mutta ehjän. Hyvittivät kurjahkosti 10 000.
        Koska autokuumeen vallassa kävin monessa muussakin liikkessä ja täältä ostin, niin loppukaneettina sanoisin:

        Sittenkin asiallinen kauppa.

        ps. muistakaa, että auton vaihto maksaa ostajalle noin 2000 EUR. Kokemusta on noin 20 autosta. se on siis autokuumeen parantavan lääkkeen hinta. Tauti uusiutuu minulla joka toinen vuosi. Autot ovat olleet OK joka kerta, vika on korvien välissä.

        Tuo loppulausahdus oli kyllä mitä mainioin. Olen saman lääkkeen maksanut monta kertaa ja taudin uusiutumisvälikin on sama :D


      • Väiski
        Yrittäjä kirjoitti:

        Ostin Rellu Lagunan ALD:sta helmikuussa.
        Vm. 2000 Farkku 2.0 edellistä korimallia automaatilla ja kaikilla herkuilla.
        Mielestäni ei ollut erityisen halpa 18000,- (vastaavista perus-Lagunoista pyydettiin n. 15000)
        mutta ei törkeän kalliskaan. Myyjän palvelu oli hyvää. Kaikille autoille myönnetään 1 v./20 tkm takuu joka kyllä karsii pommit pois.
        Itse olen takuuta tarvinnut pariin pikkuvikaan, jotka korjattiin Biliassa asiallisesti ilmaiseksi.
        Vaihdossa annoin -99 Scenicin, vähän rupisen mutta ehjän. Hyvittivät kurjahkosti 10 000.
        Koska autokuumeen vallassa kävin monessa muussakin liikkessä ja täältä ostin, niin loppukaneettina sanoisin:

        Sittenkin asiallinen kauppa.

        ps. muistakaa, että auton vaihto maksaa ostajalle noin 2000 EUR. Kokemusta on noin 20 autosta. se on siis autokuumeen parantavan lääkkeen hinta. Tauti uusiutuu minulla joka toinen vuosi. Autot ovat olleet OK joka kerta, vika on korvien välissä.

        Vannoin , että ei mulle koskaan mikään autokuume iske , mutta kyllä se iskee.
        1kk:si sitten ostettu käytetty (15000e) alkaa polttamaan jo nyt , kun on niin vanha(2001). Perkele pakko saada uusi tai uudempi tai parempi tai eri värinen. Perkele , mutta onneksi tämä ei ole nin vakavaa kuin muijien vaateostokset:)


      • Väiski
        Yrittäjä kirjoitti:

        Ostin Rellu Lagunan ALD:sta helmikuussa.
        Vm. 2000 Farkku 2.0 edellistä korimallia automaatilla ja kaikilla herkuilla.
        Mielestäni ei ollut erityisen halpa 18000,- (vastaavista perus-Lagunoista pyydettiin n. 15000)
        mutta ei törkeän kalliskaan. Myyjän palvelu oli hyvää. Kaikille autoille myönnetään 1 v./20 tkm takuu joka kyllä karsii pommit pois.
        Itse olen takuuta tarvinnut pariin pikkuvikaan, jotka korjattiin Biliassa asiallisesti ilmaiseksi.
        Vaihdossa annoin -99 Scenicin, vähän rupisen mutta ehjän. Hyvittivät kurjahkosti 10 000.
        Koska autokuumeen vallassa kävin monessa muussakin liikkessä ja täältä ostin, niin loppukaneettina sanoisin:

        Sittenkin asiallinen kauppa.

        ps. muistakaa, että auton vaihto maksaa ostajalle noin 2000 EUR. Kokemusta on noin 20 autosta. se on siis autokuumeen parantavan lääkkeen hinta. Tauti uusiutuu minulla joka toinen vuosi. Autot ovat olleet OK joka kerta, vika on korvien välissä.

        Paikka joka myöntää noin hyvät takuut on aina plussaa.
        Vituttaa , kun itse tein kaupat autokeskuksessa ´´ylihintaan´´ ja seuraavana päivänä vastaava olisi lähtenyt 1500e halvemmalle ko. mestasta.
        Ja olis saanu ilmastoinnit päälle.
        AAAAPPPUUUVVVAAAA.


      • liisari

        Noissa autoissa saattaa merkistä riippuen olla hyviäkin "business"-varusteita, esim. automaattinen ilmastointi, cruise jne. mitä normaalimalleissa ei ole.


      • äs juusual
        liisari kirjoitti:

        Noissa autoissa saattaa merkistä riippuen olla hyviäkin "business"-varusteita, esim. automaattinen ilmastointi, cruise jne. mitä normaalimalleissa ei ole.

        ”"business"-varusteita, esim. automaattinen ilmastointi, cruise jne”

        Vai että oikein business? Mainitut on monessa uudessa Korean-ihmeessä vakiona.


      • Yrittäjä
        äs juusual kirjoitti:

        ”"business"-varusteita, esim. automaattinen ilmastointi, cruise jne”

        Vai että oikein business? Mainitut on monessa uudessa Korean-ihmeessä vakiona.

        Uudessa vm. 2005 Korean ihmeessä kaikki varustet tietysti onkin.
        Oma vm. 2000 Lagunani on juuri tällainen bisness-peli.
        Kaikki varusteet on, Cruise, Aut. ilmastointi,
        automaattilaatikko, aluvanteet, vetokoukku, kattokaiteet, elektroninen radioantenni (tosi hyvä!).

        Uuteen autoon maksaisi pitkän pennin lisää.
        Onneksi toimivatkin vielä. ;)


      • näin on
        Yrittäjä kirjoitti:

        Uudessa vm. 2005 Korean ihmeessä kaikki varustet tietysti onkin.
        Oma vm. 2000 Lagunani on juuri tällainen bisness-peli.
        Kaikki varusteet on, Cruise, Aut. ilmastointi,
        automaattilaatikko, aluvanteet, vetokoukku, kattokaiteet, elektroninen radioantenni (tosi hyvä!).

        Uuteen autoon maksaisi pitkän pennin lisää.
        Onneksi toimivatkin vielä. ;)

        ”…Kaikki varusteet on.. Uuteen autoon maksaisi pitkän pennin lisää…”

        Tuo on kyllä totta. Ainut järkevä syy ostaa vähän käytetty uuden sijasta on silloin kun käytetty erittäin hyvin varusteltu. Varsinkin ”premium”-kieseihin lisävarusteet maksaa mansikoita.


    • ALDsta

      Vaihdoin pari vuotta sitten edellisen autoni kesken sopimuskauden ALD:lle palautettuun Pösö 406:seen. Auto oli 1,5 vuotta vanha
      ja n. 20 tkm ajettu, siis kuin uusi. Hyvitys vanhasta ei ollut parhaimmasta päästä, mutta kun vaihdonkohteena
      olevakin auto oli 2000 eur halvempi kuin merkkiliikkeessä pääsin kauppoihin. ALD antoi vuoden takuun,
      jota ei onneksi tarvinnut käyttää. Olen ollut tyytyväinen.

    • Tieto!

      Tietysti myyvät käytettyjä liisareita, koska kyseessä on suuri leasing firma!

    • Anonyymi

      Kiertäkää tämä autoliike niin kaukaa kuin mahdollista! Kolmen vuoden leasing-aikana ehtivät hukata meidän sopimuksen, huijata meitä kuukausimaksuun kuuluvissa kilometreissä ja asian ilmetessä kuitenkin hyvittivät osan laskusta josta tuli sitten kahden viikon päästä muistutuslasku. Koko asiakaspalvelu ja laskutus on niin ulalla kuin missään ikinä olen ennen törmännyt. Kannattaa tutkia ensin yrityksen saamat arvostelut ennenkuin päätätte asioida tämän yrityksen kanssa!

    • Anonyymi

      Entisissä leasing-autoissa se hyvä puoli, että ne on ainakin huollettu kirjan mukaan, koska huolto on kuulunut sopimukseen. Sisätiloissa, puskureissa tms. voi olla tavallista enemmän pintakulumaa, koska firman auton kyydissä kuljetetaan ronskimmin tavaraa kuin omassa. Aikanaan osa porukkaa vältteli näitä, koska väitti että niitä "poljetaan" surutta. Hyviä löytöjäkin voi tehdä, jos on vähän tavanomaista harvinaisempi tai ei perusvolkkari, jolloin mahdollisuuksia tinkaamiseen. Itse ostin tuolta yhden suoralla kaupalla ja hinnasta sai hiukan pois.

      • Anonyymi

        Minulla on nyt ajossa neljäs liisarina taipaleensa aloittanut auto, tosin mikään ei ole ostettu ALD:ltä. Kaikki ovat olleet hyviä ostoksia. Toki käytetty kannattaa aina tarkastaa hyvin ennen ostoa. Kyllä niistä jo parin vuoden ikäisenä erottaa, minkälaisella kuskilla se on ollut ajossa.


      • Anonyymi

        Ei niissä ole senkään vertaa kolhuja tms. kuin ykstyisten autoissa. Jos jotain tulee niin se pitää korjauttaa ennen auton palautusta. Myös tuulilasi pitää oll liki virheetön.

        Itellä on ollut 2003 asti ALD liisari. Ajan edelleen ihan samalla tavalla kuin ennen ekaa liisaria. Polttoaine maksaa ja turvllisuus on tärkeintä joten eipä tule mitenkään erikoisen rajusti ajeltua. Auto tulee myös pidettyä nätisti. pesuissakin pitää käydä ihan ohjeen mukaan. Nimittäin jos lika pinttyy siksi että ei ole käytetty riittävän usein pesussa, joudun itse maksamaan eirkoipuhdistuksen. Niinpä auto käy pesussa aika usein. Sama kaikilla kollegoillakin.

        Se kannattaa ALD autoissa huomata että se heidän mainostama takuu on todella rajattu. Kannattaa lukea tarkasti.
        ALD:ltä saa ilman vaihtoauto kyllä erittäin hyvän alennuksen. Vaihturin kanssa tilanne mutkistuu koska he eivät myy vaihtureita vaan välittävät toisille liikkeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä ole senkään vertaa kolhuja tms. kuin ykstyisten autoissa. Jos jotain tulee niin se pitää korjauttaa ennen auton palautusta. Myös tuulilasi pitää oll liki virheetön.

        Itellä on ollut 2003 asti ALD liisari. Ajan edelleen ihan samalla tavalla kuin ennen ekaa liisaria. Polttoaine maksaa ja turvllisuus on tärkeintä joten eipä tule mitenkään erikoisen rajusti ajeltua. Auto tulee myös pidettyä nätisti. pesuissakin pitää käydä ihan ohjeen mukaan. Nimittäin jos lika pinttyy siksi että ei ole käytetty riittävän usein pesussa, joudun itse maksamaan eirkoipuhdistuksen. Niinpä auto käy pesussa aika usein. Sama kaikilla kollegoillakin.

        Se kannattaa ALD autoissa huomata että se heidän mainostama takuu on todella rajattu. Kannattaa lukea tarkasti.
        ALD:ltä saa ilman vaihtoauto kyllä erittäin hyvän alennuksen. Vaihturin kanssa tilanne mutkistuu koska he eivät myy vaihtureita vaan välittävät toisille liikkeille.

        Kuinka paljon noissa on tinkivaraa ilman vaihtoautoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka paljon noissa on tinkivaraa ilman vaihtoautoa?

        Erikoistahan tässä on se, ettei mikään ALD:lle vaihdossa annettu auto jää heidän
        nurkkiinsa vaan että he ovat jo usein myyneet auton sisämaan autoliikkeille eteenpäin - ehkä yhtenä 10 auton nipusta.
        Kolmevuotiaisiin autoihin tarjotaan 6-8 vuoden ikäisiä vaihdokkeja, joten Suomen
        oloissa niitä voi pitää vielä aika uusina.


    • Minullakin on entinen liisari, jonka pohjalukemat ostettaessa kolmevuotiaana olivat 58.500 km.
      Nyt 144.000 km ja hyvin on pelannut. Tietenkin joitain vikoja on ollut.
      ALD:ta voi aivan hyvin suositella, sillä viat eivät johdu myyjästä.
      Nox-suotimia on mennyt kaksi ja yksi ilmajousituksen "pussi" , mutta ns. halvat viat ovat loistaneet poissaolollaan, sillä niveliä, iskunvaimentimia pakoputkenpäitä ym. ei vielä ole ollut tarve vaihtaa.
      Jarrupalatkin vaihdetaan vasta viikon kuluttua ensimmäisen kerran.

    • ALD Vaihto autot Koivuhaassa vaihdoimme auton uudempaan. Kaupan käynti oli kaikin puolin helppoa ja myyjä oli ystävällinen, yritti kyllä kaikkensa hakiessaan parasta hyvitys hintaa meidän autollemme. Saamamme hinta oli linjassa siihen mitä tarjosivat muualla. Palvelu pelasi kyllä erittäin hienosti luovutukseen saakka ja lupasivat neuvoa jos tulee ongelmia ostamamme ajoneuvon kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe