Minulla on Opel Astra -94 ja olin tällä autolla kolarissa syyttömänä osapuolena. Auto käytiin näyttämässä korjaajalla ja hän arvio hinnaksi 400-500 euroa. Luultavasti syyllinen osapuoli ilmoittaa vakuutusyhtiölle ja vakuutus korvaa minulle vahingot. Joten miten tää homma menee?
Mulla kuitenkin on aika vanha auto ja tuskin opelin arvo ole enempää kuin tuo 500e ellen väärässä ole? Korjaakohan vakuutus kyseistä autoa ja onko minulla mahdollisuus saada korjauksen ajaksi autoa vakuutusyhtiön puolesta? Vai onko tosissaan niin että auto on niin vanha että vakuutus ajattelee että auto on turha korjata koska auton arvo ei ole korjauksen arvoinen. Joten menee lunastukseen? Onko tietoa paljonko vakuutus maksaa autosta lunastattaessa?
Huomenna tosiaan selviää autoni kohtalo.
Ps. pahoittelut kun tämä viesti on muillaki palstoilla.
Miten käy kun vanhalla autolla kolaroidaan? Lunastus?
3
230
Vastaukset
- Lunastavat....-
Ei rmasti korjauta, vaan vakuutusyhtiö lunastaa auton.
Ja hinnanhan jo sanoit, eli saat korkeintaan sen 500€ käteen. - Neuvottelukysymys
Esitä vakuutusyhtiölle, että he maksavat sulle 500€ käteen ja korjautat sillä autosi miten haluat. Suostuvat varmasti, ei ne sitä romua riesakseen halua.
- 1234236346
Mun edesmenneen pösön perään kolautti sälli liikennevaloissa. Sällin vakuutusyhtiö oli Lähivakuutus. He tarjosivat kaksi vaihtoehtoa 2800 euroa lunastus tai 2200 euroa korjausrahaa. Otin korjausrahan ja en tehnyt mitään autolle :) Vauriot olivat: takaa runko vääntyi sisään noin 2 cm, jonka vuoksi takaluukku oli vaikea saada kiinni. Muoviseen puskurin kuoreen tuli pari pientä halkeamaa.
Nyttemmin auto on saanut uuden elämän korjaamon omistaman kaverin tuttavan pojan ensiautona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591194Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11870Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83633Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33547Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501