Miten käy kun vanhalla autolla kolaroidaan? Lunastus?

Lalla_malla

Minulla on Opel Astra -94 ja olin tällä autolla kolarissa syyttömänä osapuolena. Auto käytiin näyttämässä korjaajalla ja hän arvio hinnaksi 400-500 euroa. Luultavasti syyllinen osapuoli ilmoittaa vakuutusyhtiölle ja vakuutus korvaa minulle vahingot. Joten miten tää homma menee?

Mulla kuitenkin on aika vanha auto ja tuskin opelin arvo ole enempää kuin tuo 500e ellen väärässä ole? Korjaakohan vakuutus kyseistä autoa ja onko minulla mahdollisuus saada korjauksen ajaksi autoa vakuutusyhtiön puolesta? Vai onko tosissaan niin että auto on niin vanha että vakuutus ajattelee että auto on turha korjata koska auton arvo ei ole korjauksen arvoinen. Joten menee lunastukseen? Onko tietoa paljonko vakuutus maksaa autosta lunastattaessa?

Huomenna tosiaan selviää autoni kohtalo.

Ps. pahoittelut kun tämä viesti on muillaki palstoilla.

3

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lunastavat....-

Ei rmasti korjauta, vaan vakuutusyhtiö lunastaa auton.

Ja hinnanhan jo sanoit, eli saat korkeintaan sen 500€ käteen.

• Neuvottelukysymys

Esitä vakuutusyhtiölle, että he maksavat sulle 500€ käteen ja korjautat sillä autosi miten haluat. Suostuvat varmasti, ei ne sitä romua riesakseen halua.

• 1234236346

Mun edesmenneen pösön perään kolautti sälli liikennevaloissa. Sällin vakuutusyhtiö oli Lähivakuutus. He tarjosivat kaksi vaihtoehtoa 2800 euroa lunastus tai 2200 euroa korjausrahaa. Otin korjausrahan ja en tehnyt mitään autolle :) Vauriot olivat: takaa runko vääntyi sisään noin 2 cm, jonka vuoksi takaluukku oli vaikea saada kiinni. Muoviseen puskurin kuoreen tuli pari pientä halkeamaa.

Nyttemmin auto on saanut uuden elämän korjaamon omistaman kaverin tuttavan pojan ensiautona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe