Olen n. 17 vuotiaasta kolmeenkymmeneen vuoteen syönyt syystä hengelle (pitkä juttu, vaikea lapsuus, alkoholismia yms.) enemmän tai vähemmän. Eräs lekuri kirjotteli mulle pitkään määriä esim. 3 x 30 opamoxia, stilnoctia mistä olen päässyt eroon onneksi. Sitten raskauksien myötä jäin koukkuun panacodiin jota myös kirjoiteltiin huoletta raskauden jälkeenkin ilman kunnon syytä suuria määriä. Se johti yskänlääkeriippuvuuteen, esim. Recipectiä meni parikin pulloa päivässä ja silloin tajusin ettei näin voi jatkua ja kerroin läheisille jotka olivat jotain aavistelleet ja menin lääkärille jonka luona olen kulkenut näissä mielenterveysasioissa ja aloitettiin vieroitussuunnitelma. Kodeiini heti pois mut bentsot jatkuu mut määrät tuntuu liian pieniltä kaiken jälkeen ja himo tuntuu tulevan uudestaan yskänlääkkestä. Miten voisin lääkärille sanoa, että parhaalta tuntuisi diapamikin jos se olis 10 mg kun sen voi puolittaa kun taas 5mg puolittaminen on yhtä tyhjän kanssa. Tenoxilla menee välillä yöksi. Kaikki tuntuu et mennyt entistä sekavammaksi kun tunnustin riippuvuuden ja en halua enää y-lääkkeihin sekaantua. Lääkärini on ihana ja ymmärtäväinen mut onko mulla "oikeutta" vaatia tuo bentsoistakin vieroitus hellemmällä tahdilla, ihan senkin takia etten repsahda taas kodeiiniin. Sekava kirjoitus, mutta kaikki tuntuu hankalalta.
Kodeiiniriippuvuus + muut lääkkeet, neuvoja?
2
282
Vastaukset
- suunta on vain ylös
Kyllä sä eroon noista lääkkeistä pääset, usko pois. Toki kun käyttöhistoria on noinkin pitkä on viisainta todella rauhallinen vierotus.
Vierotuksen ajan ja toki vielä sen jälkeenkin voi olla pää sekavan oloinen ja tuntuu ettei mikään ole niin kuin ennen. Tuokin vaihe on ohimenevää ja ajan kanssa huomaat pääseessi lääkkeistä irti ja olet oma itsesi.
Työ on kova ja suoritus käy ihan töistä, mutta se kannattaa. Minä olin koukussa rauhoittaviin ja kodeiniin.. vierotin itseni niistä nopeasti ja pääsin psykoosiin. Psykoosistakin selvisin ilman lääkitystä ja tänä päivänä oloni on hyvä. Sen tiedän etten voi koskaan ottaa pientä murukaan rauhoittavia tai unilääkkeitä, koska minulla on syntynyt noihin riippuvuus.
Voimia vierotukseen. - Anonyymi00002UUSI
Oon reilun viikon aikana juonut 5 pullollista Recipektiä, jossa on kodeiinia 5 panacodin edestä per pullo. Onkohan pahojakin viekkareita tulossa? huomisesta lähtien aion olla ilman kodeiinia, selvin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1303089EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje392949- 1051331
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1351057Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621047Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661037- 60977
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373949- 41777
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22753