Olen n. 17 vuotiaasta kolmeenkymmeneen vuoteen syönyt syystä hengelle (pitkä juttu, vaikea lapsuus, alkoholismia yms.) enemmän tai vähemmän. Eräs lekuri kirjotteli mulle pitkään määriä esim. 3 x 30 opamoxia, stilnoctia mistä olen päässyt eroon onneksi. Sitten raskauksien myötä jäin koukkuun panacodiin jota myös kirjoiteltiin huoletta raskauden jälkeenkin ilman kunnon syytä suuria määriä. Se johti yskänlääkeriippuvuuteen, esim. Recipectiä meni parikin pulloa päivässä ja silloin tajusin ettei näin voi jatkua ja kerroin läheisille jotka olivat jotain aavistelleet ja menin lääkärille jonka luona olen kulkenut näissä mielenterveysasioissa ja aloitettiin vieroitussuunnitelma. Kodeiini heti pois mut bentsot jatkuu mut määrät tuntuu liian pieniltä kaiken jälkeen ja himo tuntuu tulevan uudestaan yskänlääkkestä. Miten voisin lääkärille sanoa, että parhaalta tuntuisi diapamikin jos se olis 10 mg kun sen voi puolittaa kun taas 5mg puolittaminen on yhtä tyhjän kanssa. Tenoxilla menee välillä yöksi. Kaikki tuntuu et mennyt entistä sekavammaksi kun tunnustin riippuvuuden ja en halua enää y-lääkkeihin sekaantua. Lääkärini on ihana ja ymmärtäväinen mut onko mulla "oikeutta" vaatia tuo bentsoistakin vieroitus hellemmällä tahdilla, ihan senkin takia etten repsahda taas kodeiiniin. Sekava kirjoitus, mutta kaikki tuntuu hankalalta.
Vastaukset 2
- suunta on vain ylös
Kyllä sä eroon noista lääkkeistä pääset, usko pois. Toki kun käyttöhistoria on noinkin pitkä on viisainta todella rauhallinen vierotus.
Vierotuksen ajan ja toki vielä sen jälkeenkin voi olla pää sekavan oloinen ja tuntuu ettei mikään ole niin kuin ennen. Tuokin vaihe on ohimenevää ja ajan kanssa huomaat pääseessi lääkkeistä irti ja olet oma itsesi.
Työ on kova ja suoritus käy ihan töistä, mutta se kannattaa. Minä olin koukussa rauhoittaviin ja kodeiniin.. vierotin itseni niistä nopeasti ja pääsin psykoosiin. Psykoosistakin selvisin ilman lääkitystä ja tänä päivänä oloni on hyvä. Sen tiedän etten voi koskaan ottaa pientä murukaan rauhoittavia tai unilääkkeitä, koska minulla on syntynyt noihin riippuvuus.
Voimia vierotukseen. - Anonyymi00002
Oon reilun viikon aikana juonut 5 pullollista Recipektiä, jossa on kodeiinia 5 panacodin edestä per pullo. Onkohan pahojakin viekkareita tulossa? huomisesta lähtien aion olla ilman kodeiinia, selvin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811485
- 831306
- 1041048
- 48869
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40763Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7676Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83636Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.101594Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30576Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45557