Riitaa. Väittelyä.
Kuinkahan monen usko Jumalaan horjuu näiden kiistojen tähden? Omakin on ollut koetuksella, mutta Jeesus on vahvistanut minua.
Oma mielipide on, että sembersin kirjoitukset ohjaavat uskovaa paremmin totiseen kilvoitteluun kuin greeeenin kirjoitukset. Greeeen vetoaa usein nimimerkin 'asiastakyse' kirjoituksiin, sembers taas Jumalan sanaan.
Pahalta tuntuu tällaiset kiistat. Uskovien pitää tehdä tili kirjoituksistaan ja puheistaan.
Greeeen vastaan Sembers.
72
112
Vastaukset
"Ja joku kysyi Häneltä: 'Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat?' Niin Hän sanoi heille: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi." Luuk.13:23-24.
Uskovan kilvoittelu jatkuu tämän ajallisen elämän loppuun saakka.
Greeen ja hänen auktoriteettinsa "asiastakyse" markkinoivat harhaa, jonka mukaan 'uudestisyntymisen' jälkeen uskovan ei enää tarvitse sen koommin puhdistautua lihassa asuvan synnin vaikutuksista.
Jumalan sana ei millään tavalla tue heidän harhaista näkemystään. Jokainen itseään valvova uskova löytää itsessään joka päivä jotain, mikä kuuluu panna pois, viedä ristille, kuolettaa, hylätä. Mitä edellä mainituista ilmaisuista haluaakin käyttää, joka tapauksessa kyse on puhdistautumisesta kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta.
"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1.
On todella karkeaa Jumalan sanan ja totuuden pilkkaamista, jos esitetään uudestisyntyminen kilvoittelun ja puhdistautumisen päätepisteenä. Sellaisen harhan vastustamisessa olen halunnut olla mukana Sanan totuutta rakastaen, uskollisen todistajan tavoin.
Paavali: "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut." Fil.3:12.- _greeeeen
Eipä mennyt kauaakaan, kun valehteleva Semper pääsi taas mielipuuhaansa, eli vääristelemään ja valehtelemaan toisten uskovien piikkiin. Todellisuudessa asiastakyse on sanonut uudestisyntyneen suhteesta syntiin mm. näin ->
>>Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.
Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.>En ole täydellinen, mutta Jeesus on täydellinen ja saan elää Hänessä. Saan Hänen voimallaan vastustaa syntiä silloin, kun Sanan lampun ja Pyhän Hengen öljyn valossa sitä havaitsen. Saan elää vapaudessa ja se on suurinta mitä ihmiselle voi tapahtua.
- Sanopas muuta!
Niin monia aloituksia on tehty ihan vääristä motiiveista ja turhaan.
Kannattaisi miettiä sitä, tuoko kirjoitus(joka on sama, kuin puhuminen)
kunniaa Jumalalle vai onko kyse omasta kunniasta ja pätemisestä -
joka on todella lapsellista ja naurettavaa, että täällä kisailtaisiin siitä,
kuka on parempi uskovana ja kuka tietää asiat parhaiten..tuollaista
ylpeyttä on mahdotonta ymmärtää ARMOSTA PELASTUNEIDEN
kohdalla!!! - K Y L L Ä ! ! !
Oli taas mahtava kirjoitus Semper !!!
- asiastakyse
Riita ei todellakaan rakenna. Täällä pitäisi olla tilaa jokaisella kirjoittaa. Nyt on vain niin, että semper ja jonah ovat vainonneet minuaKIN jo pari vuotta. Valehdelleet jos mitä ja väittäneet minua jos keneksi. Greeeen pyrkii puolustamaan minua ja muita vainoojien kohteeksi joutuneita ja oikaisee vainoojien vääristelemät asiat. Itse luotan Jumalaan ja tiedän Hänen olevan siellä, missä eletään totuudessa, eikä vainota ketään. En enää kiellä greeeeniä oikaisutyöstään, vaikka aluksi niin teinkin. Olen sitä mieltä, että Jumala lähetti puolustajan paikalle. Puolustajan, joka ei syytä, ei soimaa, vaan vain oikaisee vainoojien valheita ja vääristymiä.
Pyhä Henki on puolustaja meissä Jumalan Poikaan uskovissa. Kuin Jumala valmistaa sovituksen Sanan tuojat, niin Hän valmistaa uskonystävät ja heidän puolustajat, joista valehdellaan ja joita vainotaan.
Kirjoitin monta vuotta ilman kenenkään ihmisen puolustamista. Perääni sain alusta alkaen heitä, jotka syyttivät ja vainosivat ja ajoivat minua täältä pois. Ritari.olevainen oli ystävänsä kanssa hyväveli järjestöä pitävä ja he kiittelivät toisiaan, kun luulivat loukanneensa minua. Sunilaiset hyökkäsivät tuolta raamattupalstalta joukkona ja haukkuiat ja herjasivat mitä pahemmin, semper ja jonah aloittivat valheensa ja saivat mukaansa heitä, joille Jumalan laki ei ole tullut eletyksi.
Jokainen, joka ei seuraa Jeesusta Kristusta ja näin hedemä ei synny hyväksi, tulee leikatuksi pois siitä kalliista puusta, mihin uskovaiset on oksastettu. Meidän tulee valvoa itseämme, ei toisiamme. Valvomme joka hetki itseämme ja näin elämme Jumalan armossa.Sinun olisi asiastakyse hyvä kunnioittaa sitä, että tämä foorumi on olemassa keskustelua varten. Sinunkin oppiasi, vaikka se oikeakin olisi, täytyy saada koetella Jumalan sanalla. Tämä sinun tulisi hyväksyä.
Nyt käyttäydyt arvostelusta loukkaantuneen fariseuksen lailla.
Vielä suuremmalla syyllä sinun oppikäsityksiäsi tulee koetella syystä, että ne EIVÄT noudata Jumalan sanan mukaista puhdasta oppia.
Toistuvat väitteesi vainoamisesta kuvaavat vain sinun ylpeyttäsi. Itsesäälissä kieriskelevä uskova ei kelpaa esimerkiksi kenellekään.
Käyttämällä vaino-sanaa oman itsetuntosi pönkittämiseen herjaat sekä meidän Herraamme Jeesusta että niitä uskovia, jotka ovat todellisen vainon kohteena tänäkin päivänä monissa eri maissa.
http://www.stefanus.fi/- _greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Sinun olisi asiastakyse hyvä kunnioittaa sitä, että tämä foorumi on olemassa keskustelua varten. Sinunkin oppiasi, vaikka se oikeakin olisi, täytyy saada koetella Jumalan sanalla. Tämä sinun tulisi hyväksyä.
Nyt käyttäydyt arvostelusta loukkaantuneen fariseuksen lailla.
Vielä suuremmalla syyllä sinun oppikäsityksiäsi tulee koetella syystä, että ne EIVÄT noudata Jumalan sanan mukaista puhdasta oppia.
Toistuvat väitteesi vainoamisesta kuvaavat vain sinun ylpeyttäsi. Itsesäälissä kieriskelevä uskova ei kelpaa esimerkiksi kenellekään.
Käyttämällä vaino-sanaa oman itsetuntosi pönkittämiseen herjaat sekä meidän Herraamme Jeesusta että niitä uskovia, jotka ovat todellisen vainon kohteena tänäkin päivänä monissa eri maissa.
http://www.stefanus.fi/Semper, kukaan ei varmasti kiellä sinua koettelemasta toisten oppeja, mutta sinähän et tee sitä, vaan VALEHTELET JA VÄÄRISTELET ihan jatkuvasti. Sitä olet tehnyt paljon erityisesti mm. Jaikalin, kalamos'n ja asiastakyseen kohdalla.
Kieroilijasta ei ole oppien arvostelijaksi!
Aloitus on hyvä,sinä pilasit sen
asiastakyse,"teapot".
Mieti kenen nimissä kirjoittelet.
Pyhänhengen antiko oli vastauksesi?- asiastakyse
Muistatko leahmin, miten vainosit minua jonkun numeroilla kirjoittavan kanssa?
Miten puhuit rumia ja rienasit, kun kerroin ihmeistä joita olen saanut kokea. Ymmärsitkö ollenkaan, että minäkin olen vain ihminen? Voiko ihmistä syyttää ja rienata siitä, kun tämä totuuden kertoo tuodakseen toivoa särkyneille? Voiko ihmistä Kristuksen lain mukaan yleensäkään rienata?
En ole teapot, vaan kirjoitan nykyään asiastakyse nimimerkillä. Olen vaihtanut nimimerkkejä saadakseni edes hetken kirjoittaa rauhassa, mutta nykyinen nimimerkkini on asiastakyse, ei teapot. Toivottavasti teapot nimimerkillä kirjoittava ei joudu tähteni kärsimään, eikä hänen luotettavuuttaan pyritä murtamaan väitteillä.
Tunnen sen joukon, joka vainoaa minua ja voisin kirjoittaa tänne nimimerkit, joilla vaino ja rienauskirjeet kirjoitetaan, mutta en tee sitä.
Minua syytetään jatkuvaksi joksikin toiseksi ja yleensä uudestisyntyneiksi uskovaisiksi. Uudestisyntyneet kirjoittavat saman Opettajan kirjeitä ja siksi kirjeet muistuttavat toisiaan. - _greeeeen
asiastakyse kirjoitti:
Muistatko leahmin, miten vainosit minua jonkun numeroilla kirjoittavan kanssa?
Miten puhuit rumia ja rienasit, kun kerroin ihmeistä joita olen saanut kokea. Ymmärsitkö ollenkaan, että minäkin olen vain ihminen? Voiko ihmistä syyttää ja rienata siitä, kun tämä totuuden kertoo tuodakseen toivoa särkyneille? Voiko ihmistä Kristuksen lain mukaan yleensäkään rienata?
En ole teapot, vaan kirjoitan nykyään asiastakyse nimimerkillä. Olen vaihtanut nimimerkkejä saadakseni edes hetken kirjoittaa rauhassa, mutta nykyinen nimimerkkini on asiastakyse, ei teapot. Toivottavasti teapot nimimerkillä kirjoittava ei joudu tähteni kärsimään, eikä hänen luotettavuuttaan pyritä murtamaan väitteillä.
Tunnen sen joukon, joka vainoaa minua ja voisin kirjoittaa tänne nimimerkit, joilla vaino ja rienauskirjeet kirjoitetaan, mutta en tee sitä.
Minua syytetään jatkuvaksi joksikin toiseksi ja yleensä uudestisyntyneiksi uskovaisiksi. Uudestisyntyneet kirjoittavat saman Opettajan kirjeitä ja siksi kirjeet muistuttavat toisiaan.Asiastakyse, kuten huomaat, SEMPER VALEHTELEE taas kerran meistä tässä ketjussa. Tuota samaahan kyseinen kirjoittaja on tehnyt paljon myös mm. Jaikalin ja kalamos'n kohdalla. Eli niin kuin varmasti tiedät, et ole ainoa Semperin (ja kanssaan samanmielisten) uhri, vaan mm. kalamos on todennut Semperille/Semperistä näin ->
>>Pyydän taas kerran, ties jo kuinka monennen kerran,
antamaan lainauksen viestistäni,
joka todistaa syytteesi paikkansapitävyyden.
Jos löydän viestin, jossa korotan kalamosta,
tai jossa alennan jotakuta,
niiin poistan viestin ilman muuta.
Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.
Ja niin toiset uskovat ovat minuakin
sinusta varoittaneet vakavaan sävyyn.
Sinua on kavahdettava.
Sinusta on pysyttävä erillään.
On aivan käsittämätöntä,
että sinä vainoat minua tällä tavoin.
Niin yököttäviä solvauksia, joita sinä
olet esimerkiksi helluntailaisuuspalstalle heittänyt,
eivät tavalliset ns maailman ihmiset edes osaisi kirjoittaa.
Ja kun en vastaa niihin,
niin sinä laitat ihan saman herjan
jopa samaan ketjuun uudelleen,
pitäähän kovan luokan herjaan kommentti saada.
Mikä sinua oikein riivaa? - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Asiastakyse, kuten huomaat, SEMPER VALEHTELEE taas kerran meistä tässä ketjussa. Tuota samaahan kyseinen kirjoittaja on tehnyt paljon myös mm. Jaikalin ja kalamos'n kohdalla. Eli niin kuin varmasti tiedät, et ole ainoa Semperin (ja kanssaan samanmielisten) uhri, vaan mm. kalamos on todennut Semperille/Semperistä näin ->
>>Pyydän taas kerran, ties jo kuinka monennen kerran,
antamaan lainauksen viestistäni,
joka todistaa syytteesi paikkansapitävyyden.
Jos löydän viestin, jossa korotan kalamosta,
tai jossa alennan jotakuta,
niiin poistan viestin ilman muuta.
Sinä olet nyt jo kymmenittäin esittänyt minusta
tällaisia erilaisia väittämiä. Kalamos sitä ja tätä.
Väität minun opettavan asioita, joita en ole koskaan opettanut.
Väität minun ajattelevan niin, kuin en ikinä ole ajatellut jne.
Väität minun olevan jotakin, mitä en koskaan ole ollut.
Ja aina kun pyydän lainauksen,
missä olen näin kirjoittanut,
niin sinäpä et koskaan sitä anna.
Sinä vain jatkat valehtelemista minusta.
Sinä jatkat minun vainoamistani,
kuljet perässä ja yrität pilata ketjut,
jotka minä olen aloittanut kirkastaakseni Kristusta.
Enkä minä ole sinun ensimmäinen uhrisi.
Käytät jopa aivan samoja kaavoja
käydessäsi eri uskovien kimppuun.
Ja niin toiset uskovat ovat minuakin
sinusta varoittaneet vakavaan sävyyn.
Sinua on kavahdettava.
Sinusta on pysyttävä erillään.
On aivan käsittämätöntä,
että sinä vainoat minua tällä tavoin.
Niin yököttäviä solvauksia, joita sinä
olet esimerkiksi helluntailaisuuspalstalle heittänyt,
eivät tavalliset ns maailman ihmiset edes osaisi kirjoittaa.
Ja kun en vastaa niihin,
niin sinä laitat ihan saman herjan
jopa samaan ketjuun uudelleen,
pitäähän kovan luokan herjaan kommentti saada.
Mikä sinua oikein riivaa?Ja näin on todennut Jaikal ->
>>jaikal
23.4.2012 00:12
Minä olen sitä mieltä että Semper vääristelee uskovien kirjoituksia. Sitten hän tuomitsee kirjoitukset vääristelynsä pohjalta. Sinä et ole kirjoittanut niin kuin Semper väittää sinun kirjoittaneen. Näin olen ymmärtänyt kun olen lukenut sinun ja Semperin välisiä keskusteluja. Koska Semper vääntää kieroon kirjoituksemme, hänen kanssaan on miltei mahdoton keskustella asiallisesti. Semper ei näytä olevan edes kiinnostunut siitä mitä toinen tahtoo sanoa kirjoituksessaan. Hän etsii ainoastaan syytä tuomita ja esiintyä "harhaoppisten" ojentajana ja paljastajana.
Miten sellaisen itseviisaan kanssa voi keskustella kun hän ei kuuntele toista keskustelijaa? - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Ja näin on todennut Jaikal ->
>>jaikal
23.4.2012 00:12
Minä olen sitä mieltä että Semper vääristelee uskovien kirjoituksia. Sitten hän tuomitsee kirjoitukset vääristelynsä pohjalta. Sinä et ole kirjoittanut niin kuin Semper väittää sinun kirjoittaneen. Näin olen ymmärtänyt kun olen lukenut sinun ja Semperin välisiä keskusteluja. Koska Semper vääntää kieroon kirjoituksemme, hänen kanssaan on miltei mahdoton keskustella asiallisesti. Semper ei näytä olevan edes kiinnostunut siitä mitä toinen tahtoo sanoa kirjoituksessaan. Hän etsii ainoastaan syytä tuomita ja esiintyä "harhaoppisten" ojentajana ja paljastajana.
Miten sellaisen itseviisaan kanssa voi keskustella kun hän ei kuuntele toista keskustelijaa?Ja lisää tosiasioita Semperiä koskien Jaikalin toteamana ->
>>jaikal
14.4.2012 20:16
En suostu keskustelemaan Semperin kanssa hänen ehdoillaan. Ymmärtääkseni meillä ei ole eriäviä mielipiteitä parannuksen teon tärkeydestä ja syntiä vastaan taistelemisesta. Ongelma on siinä että Seper, vaikka hän on lukenut kirjoituksiani, syyttää jatkuvasti minua synnin hyväksymisestä ja jopa parannuksen tekemisen halveksimisesta. Ei sellaisen henkilön kanssa voi keskustella aiheesta. Kyllä jonkunlainen yhteys keskustelijan kanssa täytyy ensin löytyä. Yhteys löytyy mikäli keskustelija osoittaa edes vähän kunnioitusta toista kohtaan.
Semper ei kunnioita toista keskustelijaa ja hänen mielipiteitään. Hän ei tahdokaan ymmärtää oikein kirjoituksiani. Hän alkaa keskustelun siitä lähtökohdasta että toinen on harhaoppinen. Hänen täytyy sitten Jumalan työtoverina Paavalin rinnalla taistella "eksyttäjiä" vastaan ja paljastaa heidät. Tällaisen ylimielisen hekilönkö kanssa minun pitäisi keskustella? Hän kun ei kuuntele eikä tahdo ymmärtää kirjoituksieni sanomaa. - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Ja lisää tosiasioita Semperiä koskien Jaikalin toteamana ->
>>jaikal
14.4.2012 20:16
En suostu keskustelemaan Semperin kanssa hänen ehdoillaan. Ymmärtääkseni meillä ei ole eriäviä mielipiteitä parannuksen teon tärkeydestä ja syntiä vastaan taistelemisesta. Ongelma on siinä että Seper, vaikka hän on lukenut kirjoituksiani, syyttää jatkuvasti minua synnin hyväksymisestä ja jopa parannuksen tekemisen halveksimisesta. Ei sellaisen henkilön kanssa voi keskustella aiheesta. Kyllä jonkunlainen yhteys keskustelijan kanssa täytyy ensin löytyä. Yhteys löytyy mikäli keskustelija osoittaa edes vähän kunnioitusta toista kohtaan.
Semper ei kunnioita toista keskustelijaa ja hänen mielipiteitään. Hän ei tahdokaan ymmärtää oikein kirjoituksiani. Hän alkaa keskustelun siitä lähtökohdasta että toinen on harhaoppinen. Hänen täytyy sitten Jumalan työtoverina Paavalin rinnalla taistella "eksyttäjiä" vastaan ja paljastaa heidät. Tällaisen ylimielisen hekilönkö kanssa minun pitäisi keskustella? Hän kun ei kuuntele eikä tahdo ymmärtää kirjoituksieni sanomaa.Laitetaanpa tähän vielä esille Teapotin toteamuksia Semperille/Semperistä ->
>>Ei minua ärsytä sekään että olet näissä omassa uskossasi vahva. Asia on sinänsä kaikin puolin ok. Mutta jos uskosi varmuus johtaa sinut väheksymään, aliarvioimaan, leimaamaan ja pilkkaamaan uskovia joilla on erilaisia tulkintoja tai painotuksia, tai jotka puhuvat jostain muusta kokonaisuuden osa-alueesta tai perspektiivistä kuin siitä joka on itsellesi läheinen, silloin asiat ei ole balanssissa.>Parhaimmillaan sinun ja Jaikalin kirjoitukset täydentävät toisiaan ja jokainen voi itse rukoillen ja sanaa lukien muodostaa käsityksensä. Huomaa ettei minulla ole mitään sitä vastaan että varoitat harhaopeista - miksi olisi! - mutta jos painopisteesi ei ole Kristuksessa ja suhtaudut veljiisi ja siskoihisi ikäänkuin he olisivat vastustajiasi, jotka tulee nujertaa, silloin et välttämättä erota kuka oikeasti on harhassa ja keneen suutut vain siksi ettei hän ole samaa mieltä kanssasi tai valottaa kokonaisuudesta jotakin muuta puolta, jota et koe yhtä tärkeäksi kuin sinun missiosi. Voitpa sitten niputtaa harhojen joukkoon sellaistakin mikä ei sitä ole.
Kaikesta huolimatta olen edelleen sitä mieltä että viesteissäsi on paljon hyvääkin. Leimaava ja toisia uskovia väheksyvä asenteesi vain on aiheuttanut sen että viestejäsi ei ole miellyttävä lukea. Kyse ei ole siitä että viestejäsi ei ole mukava lukea koska herkkänahkaisena ja joka suuntaan kumartelevana pellenä joka haluaa olla kaikken kanssa ystävä eikä siksi ota selkeää kantaa mihinkään vaan lipevästi luistelee siellä ja täällä - tai kuinka tahansa minut haluatkin määritellä - en kestä selkeää totuudenjulistusta.
Kyse on yksinkertaisesti siitä, että viestejäsi ei ole mukava lukea koska et huomaa itsessäsi sitä mistä muita moitit, itselleen auktoriteettia vaativan opettajan karttakepin huiskintaa. Jos nyt vähän kärjistäen sanon.
- !!!
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Ei kukaan, joka laskee kätensä auraan ja katsoo taaksensa, ole sovelias Jumalan valtakuntaan".
Ja Lootin vaimo, joka tuli hänen jäljessään, katsoi taaksensa, ja niin hän muuttui suolapatsaaksi.- !!!
Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu. - !!!
!!! kirjoitti:
Poista itsestäsi suun kavaluus, ja karkoita luotasi huulten vääryys.
Katsokoot sinun silmäsi suoraan, eteenpäin olkoon katseesi luotu.unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
- _greeeeen
!!! kirjoitti:
unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
Olen tuonut tähän ketjuun useamman todellisen sydämen uskovan todistuksen Semperistä. Pahaa tekevien puskahuutelijoiden kirjoituksille on aivan sama. Niillä ei ole mitään merkitystä.
- !!!
_greeeeen kirjoitti:
Olen tuonut tähän ketjuun useamman todellisen sydämen uskovan todistuksen Semperistä. Pahaa tekevien puskahuutelijoiden kirjoituksille on aivan sama. Niillä ei ole mitään merkitystä.
Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan:
"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. !!! kirjoitti:
Veljeni, älköön teidän uskonne meidän kirkastettuun Herraamme, Jeesukseen Kristukseen, olko sellainen, joka katsoo henkilöön.
mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.!!! Kiitos sananpaikasta!
>>>>>>>>>>>>>>
LÄHIMMÄISENRAKKAUS EI VALIKOI
Jaakob 2:1-13
>>>>>>>>>>>>
Jaakob sanoo tekstissämme, ettei tule katsoa henkilöön (1); lähimmäisenrakkaus ei valikoi. Olkoon rikas tai köyhä, terve tai sairas, kaikki olemme yhtä arvokkaita Jumalan silmissä.
Jaakobin ajan seurakuntakokous oli avoin kaikille.
Uusista tulokkaista oltiin tietysti kiinnostuneita ja silloin langettiin helposti henkilöön katsomiseen (2-7)
Rikas henkilö saattoi tuoda seurakuntaan vaikutusvaltaa ja aineellista tukea ja köyhän aloittelevan seurakunnan oli vaikea kieltäytyä kiusaukselta. Tästä on pahat seuraukset.
Jos väheksymme lähimmäistämme, se on samaa kuin pilkkaisimme ”sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu meidän ylitsemme”? Kristuksen jalo nimi, joka uskovan ylle on kasteessa lausuttu, joutuu rienattavaksi.
Seurakunnan rikkaat käyttäytymisellään häpäisevät köyhän, jolle ei löydy tuomioistuimissakaan puolustajia (6).
Köyhien on helpompi rakastaa Herraa (Jaakob 2:5), koska heillä ei ole mammona esteenä (Mark. 10:17-27).
Meillekin kuuluu kehoitus: "Meidän ei tule katsoa henkilöön"!
LÄHIMMÄISENRAKKAUS EI VALIKOI.- _greeeeen
!!! kirjoitti:
Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.Ettehän yritä väittää, että kyseinen sananpaikka tarkoittaisi sitä, että lähimmäisemme tulisi jättää pahantekijän armoille, pahantekijän tekoihin puuttumatta?! Siitähän tässä on kyse.
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17) - greenille
_greeeeen kirjoitti:
Ettehän yritä väittää, että kyseinen sananpaikka tarkoittaisi sitä, että lähimmäisemme tulisi jättää pahantekijän armoille, pahantekijän tekoihin puuttumatta?! Siitähän tässä on kyse.
17 Opetelkaa tekemään hyvää, tavoitelkaa oikeudenmukaisuutta, puolustakaa sorrettua, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa. (Jes. 1:17)Me vain puollustamme niitä, joille sinä green teet pahaa. Jesaja ohjeistaa tekemään hyvää ja tavoittelemaan oikeudenmukaisuutta. puollustamaan sorettuja ja hankkimaan orvoille oikeutta ja ajamaan lesken asiaa, siksi puollustamme niitä, joille sinä teet pahaa. Ei ole oikein jättää lähimäistään pahantekijän armoille, pahantekijän tekoihin puuttumatta, siitä tässä on kyse.
- _greeeeen
greenille kirjoitti:
Me vain puollustamme niitä, joille sinä green teet pahaa. Jesaja ohjeistaa tekemään hyvää ja tavoittelemaan oikeudenmukaisuutta. puollustamaan sorettuja ja hankkimaan orvoille oikeutta ja ajamaan lesken asiaa, siksi puollustamme niitä, joille sinä teet pahaa. Ei ole oikein jättää lähimäistään pahantekijän armoille, pahantekijän tekoihin puuttumatta, siitä tässä on kyse.
Näytähän ensin, kenelle teen pahaa ja missä! Se, että totean Semperin ja samanmielisten pahat teot (vääristelyn, valehtelun, ivaamisen, pilkkaamisen jne.) ei ole pahantekemistä, vaan se on totuuden esille tuomista. Semper ja kumppaninsa aiheuttavat itse pahan itselleen.
- itsesensuurin määrä
Luin vastenmielisen keskusteluketjun tällä kertaa kokonaisuudessaan läpi, sillä olisin tahtonut todellakin tietää mistä on kysymys Greenin kiukussa Semperiä kohtaan.
Ja myrsky vesilasissa, ja taas.
Green lainaa ylempänä jonkun Teapotin tekstiä, ja lainaus siis tältä, näin Teapot-nimimerkki kirjoittanut joskus, en tiedä onko se tapahtunut kaksi viikkoa sitten vai kaksi kuukautta sitten vai puoli vuotta sitten, mutta Green joka tapauksessa lainaa Teapotin kirjoittamaa, näin :
" Kyse on yksinkertaisesti siitä, että viestejäsi ei ole mukava lukea koska et huomaa itsessäsi sitä mistä muita moitit, itselleen auktoriteettia vaativan opettajan karttakepin huiskintaa. Jos nyt vähän kärjistäen sanon."
Siis onko tää totta.
: D : D : D
Oletko täyttänyt kymmentä vuotta gren?
Mutta todellakin, kyllä Teapotin tekstistä totuus tulee aivan selväksi :
Semperin viestejä EI OLE MUKAVA LUKEA, koska totuuden puhujaa, juuri sillä hetkellä, ei rakasteta.
Totuuden puhuja paskat välittää kuppikuntien kumarteluista, se joka sanoi aikoinaan fariseusten ja ylipappien kuppikunnasta totuuden, oli nääs Jeesus.
Siis onneksi on Semper piikkinä grenin lihassa.
Onneksi on - sanan vapaus.
Jos grenin tapaiset saisi huseerata täällä palstoilla, niin palstan itsesensuuri olisi itsestäänselvyys, tänne ei saisi kirjoittaa enää kukaan muu kuin gren ja ne jotka kirjoittavat greniä mielistellen.
Lähisokeutta ei sokeutuva itse näe, se pitää aina sanoa jonkun muun lähellä olevan sokeutuvalle, ja grn on kohta tosi lähisokee.
Ja mikä tärkeintä, uskonnollisen yhteisön lähisokeus voi olla sitä pysyvintä ja pahinta mahdollista mallia.
Huh huh, on tämä aivan idiootti palsta, äkkiä pois täältä, pilkunnussijoiden mesta, pakko suoraan sanoa, grnlle antaa puolen vuoden banni tänne, tajuais edes muuttaa nikkinsä !!!- _greeeeen
Teapotin kirjoitus kertoo totuuden siitä, mitä Semper täällä tekee. Jaikal ja kalamos kertovat samoin totuuden asiasta. Jokainen ymmärryskykyinen, asiaa seurannut on sen nähnyt. Ei siinä minun parjaamiseni auta.
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Teapotin kirjoitus kertoo totuuden siitä, mitä Semper täällä tekee. Jaikal ja kalamos kertovat samoin totuuden asiasta. Jokainen ymmärryskykyinen, asiaa seurannut on sen nähnyt. Ei siinä minun parjaamiseni auta.
Ja nyt menen huoltoon!
- _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Ja nyt menen huoltoon!
Jaahas, että sitten on tämä kortti taas esillä, kun asiaan ei ole sanottavaa. Eli vale-greeeeen kirjoittelee taas.
- hopihoppia
_greeeeen kirjoitti:
Ja nyt menen huoltoon!
mene ja ota sellainen syväluotaava perushuolto jossa muistipankkikin nollataan eikä valot vilku enää kuin marketin ikkunassa jouluna.
- _greeeeen
hopihoppia kirjoitti:
mene ja ota sellainen syväluotaava perushuolto jossa muistipankkikin nollataan eikä valot vilku enää kuin marketin ikkunassa jouluna.
Ja edellinen on siis Jeesuksen seuraajan kirjoitus, niinkö? On harmillista, että joudut olemaan tuollainen.
- tavallinen
Ei voi kuin ihmetellä tätä armotonta "noitavainoa". Miksi asioiden pitää olla näin?
Varmaankin sen tähden, koska nyt on sellainen aika, josta raamattu ennustaa näin: useimpien sydämet kylmenevät ja rakkaus kylmenee ja ihmisten vihollisiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.
Juuri tälle näyttää tämä greeenin ynnä muiden Jeesuksen Sanaa puolustavien ajojahti. Jos jahtaajien sydämissä olisi rakkaus, niin yhtään rumaa tekstiä ei kukaan heistä kirjoittaisi, mutta jostain syystä heidän sydämissään on kylmyys niitä kohtaan, jotka eivät lähde ihmismielipiteitä seuraamaan.
Joku kirjoitti olevansa sen ja sen puolta ja toinen taas jonkun muun.
Joka ikinen, joka johonkin lahkoon kuuluu tekee tuota samaa virhettä luullen olevansa oikeassa ja jokainen eri lahkoissa oleva väittää vain heidän sääntöjään noudattavien olevan vain ja ainoastaan oikealla tiellä ja muut mitä lie.
Jeesuksen seuraamisen ohjenuora on itsessä oleva rakkaus muita kohtaan ja sitä kautta seuraavat rakkauden teot, jossa toisia ei loukata ajatuksin, sanoin tai teoin.
Miksi useimpia ihmisiä ohjaa liha, eikä rakkaus? Siksi, koska lahkojen opetus on keskeneräinen näiden asioiden osalta!- Kilvoitellen !!
Älä höpötä joutavia. Puhut kevyesti rakkaudesta. "Armo ja totuus tuli Jeesuksen Kristuksen kautta". Ilmeisesti kirjoitit asiastakyse, greeeen, tai joku opetuslapsistanne. Ohoh. Nyt ymmärrän, että sä asiastakyse kirjoitit edellisen.
Palaa jo maan pinnalle ja seuraa Jeesusta. - tavallinen
Kilvoitellen !! kirjoitti:
Älä höpötä joutavia. Puhut kevyesti rakkaudesta. "Armo ja totuus tuli Jeesuksen Kristuksen kautta". Ilmeisesti kirjoitit asiastakyse, greeeen, tai joku opetuslapsistanne. Ohoh. Nyt ymmärrän, että sä asiastakyse kirjoitit edellisen.
Palaa jo maan pinnalle ja seuraa Jeesusta.Perustele esimerkein kirjoituksesi kilvoitellen !! nimimerkki!
- asiastakyse
Kilvoitellen !! kirjoitti:
Palaa jo maan pinnalle ja seuraa Jeesusta.Olen kirjoittanut eilen tänne helluntailaispalstalle kaksi viestiä ja ne ovat luettavissa tässä ketjussa. Jos olisit viisas, niin vaikenisit, vaikka luulotteluja ajatuksiin tuleekin. Jos seuraisit Jeesusta, niin jo ajatussynnin tunnustaisit Hänelle ja usko Häneen auttaisi sinut vapauteen tuosta ajatussynnistä ja näin se ei muuttuisi teoki. Jumalan lapset eivät tee syntiä. Jumalan lapsilla on Kristuksen laki.
Liha ei voi pitää lakia, mutta me voimme, jotka uskomme Jeesukseen. Me pidämme Jeesuksessa lain. Tuo kallis ja pyhä laki ajoi meidät Jeesukseen, joka on lain täyttäjä ja näin pääsimme lain alta vapauteen. Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä. - asiastakyse
tavallinen kirjoitti:
Perustele esimerkein kirjoituksesi kilvoitellen !! nimimerkki!
Tavallinen. Tällä palstalla on monta, jotka tuomioita latelevat, mutta eivät kykene perustelemaan, mistä tuomion antoivat. Eivät kykene tuomaan yhtäkään viestiä valheidensa tueksi.
- Samoin asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Olen kirjoittanut eilen tänne helluntailaispalstalle kaksi viestiä ja ne ovat luettavissa tässä ketjussa. Jos olisit viisas, niin vaikenisit, vaikka luulotteluja ajatuksiin tuleekin. Jos seuraisit Jeesusta, niin jo ajatussynnin tunnustaisit Hänelle ja usko Häneen auttaisi sinut vapauteen tuosta ajatussynnistä ja näin se ei muuttuisi teoki. Jumalan lapset eivät tee syntiä. Jumalan lapsilla on Kristuksen laki.
Liha ei voi pitää lakia, mutta me voimme, jotka uskomme Jeesukseen. Me pidämme Jeesuksessa lain. Tuo kallis ja pyhä laki ajoi meidät Jeesukseen, joka on lain täyttäjä ja näin pääsimme lain alta vapauteen. Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.Jos sinä olisit Jeesuksen seuraaja, niin voisit hieman valistaa ystävääsi greeeniä, että hänkin hillitsisi itseään. Tuskin sinä tarvitset häntä itseäsi puolustamaan, mikäli omasta mielestäsi vaellat totuudessa? Eikö tuollainen jatkuva toisesta ihmisestä tehdyt aloitukset ja itseään puolustavat kirjoitukset ole juuri lihallisuutta? Greeen ei osaa lopettaa, eikä päästää irti Semperistä - hänen ajatusmaailmansa ei ole silloin Jumalassa, vaan Semperissä, eikä hän ole Jeesuksen seuraaja vaan Semperin!
- o n g e l m a k o ?
KUN TÄÄLLÄ ON KERRAN SELLAINEN LEIRIYTYMINEN KÄYNNISSÄ, NIIN EIKÖ SEMPER JA SEMPERIN SEURAAJAT VOI PYSYÄ OMASSA LEIRISSÄÄN JA NÄIN HE SAAVAT EHKÄ ITSELLEEN LEIRIRAUHAN? JA JOTKA HALUAVAT OLLA KRISTUKSEN SEURAAJIA VOIVAT OLLA KRISTUKSEN SEURAAJIA, EIKÄ TARVITSE RIIDAN ENÄÄ JATKUA!
- sinussa on ongelma
Ja taas piti tämän pikkupirun puolueellisesti kehua "muut" Kristuksen seuraajiksi, ja semperin seuraajat ties minne.
Etkö näe.
Olet sokea ja onneton, puolueellinen kana. Valehtelet muut saatanallisiksi, ja itse olet sellaiseksi juuri tullut. - KYLVÖN TEIT
sinussa on ongelma kirjoitti:
Ja taas piti tämän pikkupirun puolueellisesti kehua "muut" Kristuksen seuraajiksi, ja semperin seuraajat ties minne.
Etkö näe.
Olet sokea ja onneton, puolueellinen kana. Valehtelet muut saatanallisiksi, ja itse olet sellaiseksi juuri tullut.VOIN OLLA KANA TAI KUKKO, MUTTA SAATANALLISEKSI EN OLE KETÄÄN VÄITTÄNYT. MIKSI HAASTAT RIITAA? SITÄ NIITÄT, MITÄ NYT ITSE KYLVIT! MIKSI SE SOPU EI KELPAA?
- itse niität
KYLVÖN TEIT kirjoitti:
VOIN OLLA KANA TAI KUKKO, MUTTA SAATANALLISEKSI EN OLE KETÄÄN VÄITTÄNYT. MIKSI HAASTAT RIITAA? SITÄ NIITÄT, MITÄ NYT ITSE KYLVIT! MIKSI SE SOPU EI KELPAA?
Tottakai sopu kelpaa, muttei puolueellisesti jaotellen semper ja hänestä pitävät, ja greeen ja hänestä pitävät.
Ei siinä nyt huuto auta. Tabulaattorista irti vaan.
Mielestäni koko juttu on vain myrsky vesilasissa, niinkuin ylempänä kirjoitetaankin, ja makuasioista ei voi kiistellä, tässätapauksessa kuka tykkää kenenkin kirjoituksista.
En näe mitään syytä jatkaa naurettavaa väittelyä vesilasissa.
Ehkä olisi aika rauhoittaa tilanne, jos vaikka semper ei kirjoittaisi greeenistä mitään ja greeenin porukka ei kirjoittaisi semperistä ja kumppaneista mitään.
Itse vihaan puolueellisuutta, ja oikeudentajuni ei koskaan tule hyväksymään joidenkin kirjoittajien mielistelyä. Totuus voittakoon. Aina. - _greeeeen
itse niität kirjoitti:
Tottakai sopu kelpaa, muttei puolueellisesti jaotellen semper ja hänestä pitävät, ja greeen ja hänestä pitävät.
Ei siinä nyt huuto auta. Tabulaattorista irti vaan.
Mielestäni koko juttu on vain myrsky vesilasissa, niinkuin ylempänä kirjoitetaankin, ja makuasioista ei voi kiistellä, tässätapauksessa kuka tykkää kenenkin kirjoituksista.
En näe mitään syytä jatkaa naurettavaa väittelyä vesilasissa.
Ehkä olisi aika rauhoittaa tilanne, jos vaikka semper ei kirjoittaisi greeenistä mitään ja greeenin porukka ei kirjoittaisi semperistä ja kumppaneista mitään.
Itse vihaan puolueellisuutta, ja oikeudentajuni ei koskaan tule hyväksymään joidenkin kirjoittajien mielistelyä. Totuus voittakoon. Aina.Se, että Semper VALEHTELEE JA VÄÄRISTELEE, IVAA JA PILKKAA, ei ole mikään makukysymys.
- SEMPER ja green
_greeeeen kirjoitti:
Se, että Semper VALEHTELEE JA VÄÄRISTELEE, IVAA JA PILKKAA, ei ole mikään makukysymys.
Missä? Milloin?
Aiotko kaivaa homehtuneet todisteesi, ja kuinka syvältä?
Niinkuin asianomainen ylhäällä toteaakin niin kieriskely itsesäälissä ja tervassa ja höyhenissä ei kuulu kunnon kristityn hyveisiin, ja sinä green olet nytten ihan, ihan pikimusta. - Greeen:lle Sanaa
_greeeeen kirjoitti:
Se, että Semper VALEHTELEE JA VÄÄRISTELEE, IVAA JA PILKKAA, ei ole mikään makukysymys.
Psalmista141 ja 1Kor.6:sta
Herra, pane minun suulleni vartija,vartioitse minun huulteni ovea.
Älä salli minun sydämeni taipua pahaan, pitämään jumalatonta
menoa väärintekijäin kanssa. Minä en tahdo maistaa heidän
herkkupalojansa.
Lyököön minua vanhurskas, se on rakkautta; kurittakoon hän
minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön
kieltäytykö..
Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa,
käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
Olemme keskustelupalstalla, jossa jokaisella on oikeus kirjoittaa ja kommentoida toisten kirjoituksiin - jatkuvat henkilöön kohdistuvat aloitukset eivät ole uskovalle
kuuluvaa ja mikäli ajatellaan Semperiä, niin hänen aloituksensa ovat koskeneet
keskusteltua asiaa, ei niinkään henkilöitä, vaikkakin joistakin olisikin nähtävissä
se, kenestä on kyse eli hän ei silti tee jatkuvia aloituksia ihmisiin nähden, vaan
Raamatun sanasta. On todella kurjaa huomata, ettei hänenkään ketjuissa käydä
asiallisempia keskusteluja, ne kun täyttyvät-Greeen-kaivelemillasi vanhoilla tai
nykyisillä Semperin kirjoituksilla ja sitten ketjuun tulee muitakin kirjoittajia, jotka
mukana samassa sopassa! Tälläinen ei ole Jumalan tahdon, eikä mielen
mukaista, ei sittenkään, vaikka omasta mielestäsi olisit oikeassa ja puolustaisit
mitentahansa itseäsi tai muita kirjoittajia.
Kannattaisi vakaasti harkita palstalla olemista, jos itseään ei pysty hillitsemään
ja joku henkilö saa noin karvaan tunteen aikaan, että se hallitsee koko elämää. - asiastakyse
SEMPER ja green kirjoitti:
Missä? Milloin?
Aiotko kaivaa homehtuneet todisteesi, ja kuinka syvältä?
Niinkuin asianomainen ylhäällä toteaakin niin kieriskely itsesäälissä ja tervassa ja höyhenissä ei kuulu kunnon kristityn hyveisiin, ja sinä green olet nytten ihan, ihan pikimusta.Nimimerkki SEMPER JA green
Ei todisteita tarvitse syvältä kaivaa. Semper kulkee uudestisyntyneiden Jumalan lasten jäljessä ja niitä todisteita löytyy alati ja tuoreena. Hän ei anna uudestisyntyeiden kirjoittaa rauhassa, koska hänen oma oppinsa on jäänyt ala-arvoiseksi. Vaikka se oppi kasvamattomista kuulostaa oikealta ja heille maistuu, niin se ei todella johda siihen uskovia iloon ja rauhaan. Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjat, mutta lukemattomat seisovat portilla esteenä, jotta tuo ilo ja rauha jäisi mahdollisimman monilta saavuttamatta. - asiastakyse
Greeen:lle Sanaa kirjoitti:
herkkupalojansa.
kieltäytykö..
Olemme keskustelupalstalla, jossa jokaisella on oikeus kirjoittaa ja kommentoida toisten kirjoituksiin - jatkuvat henkilöön kohdistuvat aloitukset eivät ole uskovalle
keskusteltua asiaa, ei niinkään henkilöitä, vaikkakin joistakin olisikin nähtävissä
se, kenestä on kyse eli hän ei silti tee jatkuvia aloituksia ihmisiin nähden, vaan
asiallisempia keskusteluja, ne kun täyttyvät-Greeen-kaivelemillasi vanhoilla tai
nykyisillä Semperin kirjoituksilla ja sitten ketjuun tulee muitakin kirjoittajia, jotka
mukaista, ei sittenkään, vaikka omasta mielestäsi olisit oikeassa ja puolustaisit
Kannattaisi vakaasti harkita palstalla olemista, jos itseään ei pysty hillitsemään
ja joku henkilö saa noin karvaan tunteen aikaan, että se hallitsee koko elämää.Olemme todella keskustelupalstalla, jossa joikaisella on oikeus arvostella toistensa kirjoitukset ja kirjoittaa omia viestejä. Miksi se ei mene muutamille perille. He syyttävät, soimaavat, VALEHTELEVAT ja tekevät kaikkinaisia lihantekoja pilatakseen tämän palstan ja mahdollisuudet ihmisten päästä kasvamaan vapauteen ja rauhaan.
Greeeeen ei tee lihantekoja, vaan tekee Raamatun mukaisia tekoja, eli puolustaa oikeutta. asiastakyse kirjoitti:
Nimimerkki SEMPER JA green
Ei todisteita tarvitse syvältä kaivaa. Semper kulkee uudestisyntyneiden Jumalan lasten jäljessä ja niitä todisteita löytyy alati ja tuoreena. Hän ei anna uudestisyntyeiden kirjoittaa rauhassa, koska hänen oma oppinsa on jäänyt ala-arvoiseksi. Vaikka se oppi kasvamattomista kuulostaa oikealta ja heille maistuu, niin se ei todella johda siihen uskovia iloon ja rauhaan. Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjat, mutta lukemattomat seisovat portilla esteenä, jotta tuo ilo ja rauha jäisi mahdollisimman monilta saavuttamatta.As.kyse: >>hänen oma oppinsa on jäänyt ala-arvoiseksi
- asiastakyse
As.kyse: >>hänen oma oppinsa on jäänyt ala-arvoiseksi
Kun hyökkäsit jonahin kanssa vastaani, yritin keskustella teidän molempien kanssa. Miten kävi? Pilkka ja iva lisääntyivät jokaisella keskusteluyritykselläni ja näin jätin teidät. Koska nyt on tärkeästä asiasta kyse, vastaan sinulle. Sinä johdat laumaasi ohi ahtaan portin. Sinä kerrot miten ihmien on syntinen loppuun saakka ja palaa uudelleen ja uudelleen ristille parannusta tekemään.
Et ole kuunnellu opetuksia, joissa Jeesuksen liha on esirippu, jonka tulee aueta ylhäältä alas asti, jotta ihminen pääsee Jumalan valtakuntaan. Tuohon lihaan on jokaisen naulattava laittomuutensa, jos aikoo päästä iloon ja rauhaan. Ahtaasta portista ei kuljeta edestaikaisin, vaan joko pysytään Jumalan valtakunnan puolella, tai luovutaan valvomisesta ja poistutaan Jumalan silmistä. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Kun hyökkäsit jonahin kanssa vastaani, yritin keskustella teidän molempien kanssa. Miten kävi? Pilkka ja iva lisääntyivät jokaisella keskusteluyritykselläni ja näin jätin teidät. Koska nyt on tärkeästä asiasta kyse, vastaan sinulle. Sinä johdat laumaasi ohi ahtaan portin. Sinä kerrot miten ihmien on syntinen loppuun saakka ja palaa uudelleen ja uudelleen ristille parannusta tekemään.
Et ole kuunnellu opetuksia, joissa Jeesuksen liha on esirippu, jonka tulee aueta ylhäältä alas asti, jotta ihminen pääsee Jumalan valtakuntaan. Tuohon lihaan on jokaisen naulattava laittomuutensa, jos aikoo päästä iloon ja rauhaan. Ahtaasta portista ei kuljeta edestaikaisin, vaan joko pysytään Jumalan valtakunnan puolella, tai luovutaan valvomisesta ja poistutaan Jumalan silmistä.Lisään vielä semperille, että minä en ole käynyt häiritsemässä sinua kertaakaan. En koskaan avaa ketjujasi. Sinäkin voisit vihdoin lakata seuraamasta minua. Tee parannus ja opeta ihmisille käskyt, tehden itse niiden mukaan, jotta ei kävisi niinkuin Jeesus käskee, että tehkää mitä fariseukset käskevät tehdä, mutta älkää tehkö heidän tekojensa mukaan.
Sinulla on paljon anteeksipyydettävää. Tee se, jotta saat sielullesi rauhan ja se puhdistuu ja pääset oikaisemaan vääryytesi parannuksen kautta.
Jeesus tahtoo pelastaa kaikki. Siksi meidän tulee ohjata ihmisiä Jeesuksen luokse. Ei itsemme luokse, eikä järjestellä täällä itselle laumaa. asiastakyse kirjoitti:
Et ole kuunnellu opetuksia, joissa Jeesuksen liha on esirippu, jonka tulee aueta ylhäältä alas asti, jotta ihminen pääsee Jumalan valtakuntaan. Tuohon lihaan on jokaisen naulattava laittomuutensa, jos aikoo päästä iloon ja rauhaan. Ahtaasta portista ei kuljeta edestaikaisin, vaan joko pysytään Jumalan valtakunnan puolella, tai luovutaan valvomisesta ja poistutaan Jumalan silmistä.Ensinnäkin, minulla ei ole mitään laumaa, vaikka sellaisella väitteellä minua jostain syystä rumasti leimaat.
Toiseksi, en kiellä enkä kaarra ahdasta porttia, vaikka niin haluat asian nähdä. Ahdas portti ja kaita tie on päivittäinen oma risti Jeesuksen seuraajana. Ahdas portti EI OLE yksittäinen "ruutulippu", joka heilahtaa sinulle ikäänkuin olisit päässyt kilvoittelun tiellä maaliin. Kaukana siitä!
Syntisyys on Raamatun mukaan sitä, että jokaisessa ihmisessä on syntiä. Lue hitaasti ja huolella 1.Joh.1:8. Tutki rehellisenä Herrasi edessä, näetkö ja tunnetko lihassasi mitään pahaa; teeppäs se.
En ole kertaakaan puolustanut uskovan tietoista synnin tekemistä, en kertaakaan ole pitänyt sitä uskovan rutiiniasiana, joka pitäisi hyväksyä Jeesuksen seuraajan elämään.
Sinulle ahdas portti ja lihan naulaaminen ovat kertaluonteisia suoritteita, jotka hoidettuasi sinulla on varaa häväisten naulata toisten vilpitön kilvoittelu "edestakaisin ahtaasta portista kuljeskeluksi".
Etpä voisi enää paljoa pahemmin erehtyä Herran tiestä, jonka meille Sana totuudessa opettaa.asiastakyse kirjoitti:
Lisään vielä semperille, että minä en ole käynyt häiritsemässä sinua kertaakaan. En koskaan avaa ketjujasi. Sinäkin voisit vihdoin lakata seuraamasta minua. Tee parannus ja opeta ihmisille käskyt, tehden itse niiden mukaan, jotta ei kävisi niinkuin Jeesus käskee, että tehkää mitä fariseukset käskevät tehdä, mutta älkää tehkö heidän tekojensa mukaan.
Sinulla on paljon anteeksipyydettävää. Tee se, jotta saat sielullesi rauhan ja se puhdistuu ja pääset oikaisemaan vääryytesi parannuksen kautta.
Jeesus tahtoo pelastaa kaikki. Siksi meidän tulee ohjata ihmisiä Jeesuksen luokse. Ei itsemme luokse, eikä järjestellä täällä itselle laumaa.Tuskin puhut totta sanaakaan, kun tuon viestin ahersit palstalle, ystävä hyvä. No, viimeinen kappaleesi on allekirjoitettavissa.
Minulla on puhdas omatunto. Olen pyrkinyt pysäyttämään sinun paatostasi, jonka keskipisteenä on harhainen käsitys Jumalan sanasta. Vain siitä on kysymys. Sinua henkilönä haluan siunata ja rohkaista etsimään koko totuutta Jumalan sanasta. Vääryydestä on luovuttava, sinunkin, jos Herran nimeä haluat mainita.- _greeeeen
Greeen:lle Sanaa kirjoitti:
herkkupalojansa.
kieltäytykö..
ja joku henkilö saa noin karvaan tunteen aikaan, että se hallitsee koko elämää.Nytpä kirjoitat, 'Greeen:lle Sanaa', asiaa tässä:
>>Olemme keskustelupalstalla, jossa jokaisella on oikeus kirjoittaa ja kommentoida toisten kirjoituksiin
>>Semper.Fidelis
23.3.2012 19:59
Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa. - _greeeeen
asiastakyse kirjoitti:
Nimimerkki SEMPER JA green
Ei todisteita tarvitse syvältä kaivaa. Semper kulkee uudestisyntyneiden Jumalan lasten jäljessä ja niitä todisteita löytyy alati ja tuoreena. Hän ei anna uudestisyntyeiden kirjoittaa rauhassa, koska hänen oma oppinsa on jäänyt ala-arvoiseksi. Vaikka se oppi kasvamattomista kuulostaa oikealta ja heille maistuu, niin se ei todella johda siihen uskovia iloon ja rauhaan. Jeesus tuli vapauttamaan synnin orjat, mutta lukemattomat seisovat portilla esteenä, jotta tuo ilo ja rauha jäisi mahdollisimman monilta saavuttamatta.Totta kirjoitat, asiastakyse. Semper vainoaa kaikkia todellisia Jumalan lapsia - niitä, joilla on todellinen sydämen usko, joka vie pois pahanteosta. Eikä Semper edes ymmärrä, mitä Hengen johdossa olevat uskovat kirjoittajat kirjoittavat, sen on useampi sydämen uskova täällä todennut.
- _greeeeen
Tuskin puhut totta sanaakaan, kun tuon viestin ahersit palstalle, ystävä hyvä. No, viimeinen kappaleesi on allekirjoitettavissa.
Minulla on puhdas omatunto. Olen pyrkinyt pysäyttämään sinun paatostasi, jonka keskipisteenä on harhainen käsitys Jumalan sanasta. Vain siitä on kysymys. Sinua henkilönä haluan siunata ja rohkaista etsimään koko totuutta Jumalan sanasta. Vääryydestä on luovuttava, sinunkin, jos Herran nimeä haluat mainita.Sinä, Semper, olet itse harhassa, etkä ole edes KESKUSTELUpalstalla keskustelemassa, vaan olet ylentänyt itsesi kaikkien tuomariksi ->
>>Semper.Fidelis
Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa. - _greeeeen
Ensinnäkin, minulla ei ole mitään laumaa, vaikka sellaisella väitteellä minua jostain syystä rumasti leimaat.
Toiseksi, en kiellä enkä kaarra ahdasta porttia, vaikka niin haluat asian nähdä. Ahdas portti ja kaita tie on päivittäinen oma risti Jeesuksen seuraajana. Ahdas portti EI OLE yksittäinen "ruutulippu", joka heilahtaa sinulle ikäänkuin olisit päässyt kilvoittelun tiellä maaliin. Kaukana siitä!
Syntisyys on Raamatun mukaan sitä, että jokaisessa ihmisessä on syntiä. Lue hitaasti ja huolella 1.Joh.1:8. Tutki rehellisenä Herrasi edessä, näetkö ja tunnetko lihassasi mitään pahaa; teeppäs se.
En ole kertaakaan puolustanut uskovan tietoista synnin tekemistä, en kertaakaan ole pitänyt sitä uskovan rutiiniasiana, joka pitäisi hyväksyä Jeesuksen seuraajan elämään.
Sinulle ahdas portti ja lihan naulaaminen ovat kertaluonteisia suoritteita, jotka hoidettuasi sinulla on varaa häväisten naulata toisten vilpitön kilvoittelu "edestakaisin ahtaasta portista kuljeskeluksi".
Etpä voisi enää paljoa pahemmin erehtyä Herran tiestä, jonka meille Sana totuudessa opettaa.Kyllä sinun oppisi, Semper, on portista edestakaisin kuljeskelua. Se on kaksimielisten oppi, tehtailtu niille, joissa Jumalan Pyhä Sana ei ole saanut ensimmäistä sijaa. Niille, jotka ovat todella uudestisyntyneet ja antaneet elämänsä Jeesukselle ristiinnauliten lihansa, yrität jatkuvasti syöttää uskontien alkeita. Yrität pakottaa kaikki kantamaan lihaansa päivittäin ristille, vaikka Kristuksen omat OVAT sen jo tehneet. (Ja yritäpä jo viimeinkin muistaa se, että tuo ei kuitenkaan tarkoita sitä, että emme joutuisi valvomaan itseämme jatkuvasti.)
Sinä VÄÄRISTELET Raamatun sanaa koko ajan mielesi mukaiseksi, ja moni asia, joka on Raamatun mukaan tapahtunut JO Kristuksen omille, on sinun mukaasi vasta tapahtumassa/tapahtuu joskus aikojen saatossa, kuten esim. näin ->
Semper vs. Raamattu
Semper:
>>Puhdistautuminen lihan ja hengen saastutuksesta tapahtuu siten, että vanhaa ihmistä riisutaan pois uuden ihmisen alta. Vain siten voi nousta ja kasvaa uusi Jumalan ihminen, uusi luomus. Ef.4:24.>Pyhitysprosessissa, päivittäisessä uskonkilvoituksessa, on kysymys vanhan ihmisen riisumisesta ja kuolettamisesta sekä pukeutumisesta uuteen. Room.13:12, Kol.3:12, 1.Piet.5:5. - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Kyllä sinun oppisi, Semper, on portista edestakaisin kuljeskelua. Se on kaksimielisten oppi, tehtailtu niille, joissa Jumalan Pyhä Sana ei ole saanut ensimmäistä sijaa. Niille, jotka ovat todella uudestisyntyneet ja antaneet elämänsä Jeesukselle ristiinnauliten lihansa, yrität jatkuvasti syöttää uskontien alkeita. Yrität pakottaa kaikki kantamaan lihaansa päivittäin ristille, vaikka Kristuksen omat OVAT sen jo tehneet. (Ja yritäpä jo viimeinkin muistaa se, että tuo ei kuitenkaan tarkoita sitä, että emme joutuisi valvomaan itseämme jatkuvasti.)
Sinä VÄÄRISTELET Raamatun sanaa koko ajan mielesi mukaiseksi, ja moni asia, joka on Raamatun mukaan tapahtunut JO Kristuksen omille, on sinun mukaasi vasta tapahtumassa/tapahtuu joskus aikojen saatossa, kuten esim. näin ->
Semper vs. Raamattu
Semper:
>>Puhdistautuminen lihan ja hengen saastutuksesta tapahtuu siten, että vanhaa ihmistä riisutaan pois uuden ihmisen alta. Vain siten voi nousta ja kasvaa uusi Jumalan ihminen, uusi luomus. Ef.4:24.>Pyhitysprosessissa, päivittäisessä uskonkilvoituksessa, on kysymys vanhan ihmisen riisumisesta ja kuolettamisesta sekä pukeutumisesta uuteen. Room.13:12, Kol.3:12, 1.Piet.5:5.Semper vs. Raamattu ->
Semper:
>>Oma turmeltunut tahto on päivittäin kuoletettava, vietävä ristille. - _greeeeen
Ensinnäkin, minulla ei ole mitään laumaa, vaikka sellaisella väitteellä minua jostain syystä rumasti leimaat.
Etpä voisi enää paljoa pahemmin erehtyä Herran tiestä, jonka meille Sana totuudessa opettaa.Ja se täytyy vielä sanoa, että kyllä sinulla, Semper, on lauma. Siihen laumaan kuuluu sellaisia, jotka uskaltavat tehdä jatkuvasti kanssasi vääryyttä kanssaihmisilleen. He vääristelevät, valehtelevat, ivaavat ja pilkkaavat lähimmäisiämme sinun tavallasi ja sinun rinnallasi, uskoen voivansa tehdä niin ja saavansa kaiken anteeksi 'pelkkinä kurjina syntisinä, jotka eivät parempaan pysty'.
- kysyvä ei eksy
Etpä voisi enää paljoa pahemmin erehtyä Herran tiestä, jonka meille Sana totuudessa opettaa.Mitä kautta Semperi menee Jumalan valtakuntaan? Kerro minulle tie sinne.
- jargon jargon
_greeeeen kirjoitti:
Totta kirjoitat, asiastakyse. Semper vainoaa kaikkia todellisia Jumalan lapsia - niitä, joilla on todellinen sydämen usko, joka vie pois pahanteosta. Eikä Semper edes ymmärrä, mitä Hengen johdossa olevat uskovat kirjoittajat kirjoittavat, sen on useampi sydämen uskova täällä todennut.
Lopeta jo tuo jargoni.
- syyllistämistä
asiastakyse kirjoitti:
Olemme todella keskustelupalstalla, jossa joikaisella on oikeus arvostella toistensa kirjoitukset ja kirjoittaa omia viestejä. Miksi se ei mene muutamille perille. He syyttävät, soimaavat, VALEHTELEVAT ja tekevät kaikkinaisia lihantekoja pilatakseen tämän palstan ja mahdollisuudet ihmisten päästä kasvamaan vapauteen ja rauhaan.
Greeeeen ei tee lihantekoja, vaan tekee Raamatun mukaisia tekoja, eli puolustaa oikeutta.Asiastakyseen pitää nyt ymmärtää, että ollaan suomi24:lla.
Turha tehdä semperistä syntipukkia. - miten on
_greeeeen kirjoitti:
Nytpä kirjoitat, 'Greeen:lle Sanaa', asiaa tässä:
>>Olemme keskustelupalstalla, jossa jokaisella on oikeus kirjoittaa ja kommentoida toisten kirjoituksiin
>>Semper.Fidelis
Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.Ja greeen ei vieläkään näe malkaa omassa silmässään.
- Ei todellakaan näe
miten on kirjoitti:
Ja greeen ei vieläkään näe malkaa omassa silmässään.
"malkaa omassa silmässään"! Semper ei kirjoita vihassa ja mikäli hän tuo jostain esille kärkevästikin, niin se johtuu siitä, että hänellä on silloin aito tahto paljastaa se, missä ollaan väärässä ja mitä hänen kirjoituksiinsa tulee, niin olen huomannut hänen ottavan kantaa todellisiin asioihin. Tokihan sekin täytyy ilmaista kenestä on kyse, jos esille tulee sellaista, mikä ei ole yhtä Raamatun kanssa. Jokainen lukija voi ja saa tutkia sen, mitä kukin kirjoittaa ja uskon, että palstalla jokainen on lukutaitoinen, niin, ettei kenenkään tarvitse kuukausikaupalla tehdä uutta ketjua puolustaakseen itseään. Semper on puuttunut yhteen ongelmaan näissä greeenin, kuin asiastakyseen kirjoituksissa ja siitä keskusteltaessa asiaan ei ole tullut mitään selvyyttä, eikä niissä ole kuunneltu muidenkaan mielipiteitä, vaan lujasti pidetty kiinni vain omasta näkökulmasta ja sen puolustaminen on mennyt jo yli äyräiden.
Minä olen ymmärtänyt niin, että kun ihminen nöyrtyy Jumalan edessä ja tekee parannuksen eli tulee uskoon, niin silloin mennään sisälle ahtaasta portista, jossa ihminen"riisuutuu" omasta tahdostaan ja luovuttaa itsensä Jumalalle ja tämä sama antautuminen jatkuu päivittäin, jossa me luovutamme Jumalalle oman tahtomme ja
niitä osa-alueita elämästämme ja itsestämme, jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia ja jotka avautuvat meille Pyhän Hengen kautta ja jotka tiedämme Jumalan sanasta olevan vastoin Hänen tahtoaan. Syntihän on tottelemattomuutta Jumalaa vastaan ja jos me emme näe itsessämme (jotka luonnostamme olemme kapinoivia Jumalaa vastaan) mitään synnillistä, vaan oletamme voivamme heti ja kaikessa, koko elämämme ajan elää täysin Jumalan tahdon mukaan, niin eikö silloin kyse ole jonkinasteisesta hengellisestä sokeudesta? Kukaan ei ole kerralla valmis, eikä kasva heti uskoon tultuaan täydelliseksi, vaan kasvu jatkuu loppuumme asti ja vasta perillä taivaassa olemme täydellisen täydellisiä, niin, ettei meidän tarvitse taistella lihassamme vaikuttavia synninhimoja ja kiusauksia vastaan.
Miksi Raamatussa mainitaan lankeaminen ja siitä parannuksenteko, jos ihminen voi elää täysin Jumalan tahdossa ja tekemättä koskaan syntiä??? Vai onko tuo kohta vain joillekin heikoimmille? Onko olemassa uskovia, jotka eivät koskaan missään lankea ja joiden ei koskaan tarvitse tehdä parannusta mistään??
En ole oikein saanut selvää greeeen, asiastakyseen ja savonarolan kirjoituksista...
olen saanut sen käsityksen, että kerran uskoon tultuaan heidän ei enää tarvitse parannusta tehdä eli ettei heissä ole mitään poispantavaa, eikä minkäänlaista väärää - aivankuin he pystyisivät elämään täysin synnitöntä uskonelämää??? - näinpäin
Ei todellakaan näe kirjoitti:
"malkaa omassa silmässään"! Semper ei kirjoita vihassa ja mikäli hän tuo jostain esille kärkevästikin, niin se johtuu siitä, että hänellä on silloin aito tahto paljastaa se, missä ollaan väärässä ja mitä hänen kirjoituksiinsa tulee, niin olen huomannut hänen ottavan kantaa todellisiin asioihin. Tokihan sekin täytyy ilmaista kenestä on kyse, jos esille tulee sellaista, mikä ei ole yhtä Raamatun kanssa. Jokainen lukija voi ja saa tutkia sen, mitä kukin kirjoittaa ja uskon, että palstalla jokainen on lukutaitoinen, niin, ettei kenenkään tarvitse kuukausikaupalla tehdä uutta ketjua puolustaakseen itseään. Semper on puuttunut yhteen ongelmaan näissä greeenin, kuin asiastakyseen kirjoituksissa ja siitä keskusteltaessa asiaan ei ole tullut mitään selvyyttä, eikä niissä ole kuunneltu muidenkaan mielipiteitä, vaan lujasti pidetty kiinni vain omasta näkökulmasta ja sen puolustaminen on mennyt jo yli äyräiden.
Minä olen ymmärtänyt niin, että kun ihminen nöyrtyy Jumalan edessä ja tekee parannuksen eli tulee uskoon, niin silloin mennään sisälle ahtaasta portista, jossa ihminen"riisuutuu" omasta tahdostaan ja luovuttaa itsensä Jumalalle ja tämä sama antautuminen jatkuu päivittäin, jossa me luovutamme Jumalalle oman tahtomme ja
niitä osa-alueita elämästämme ja itsestämme, jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia ja jotka avautuvat meille Pyhän Hengen kautta ja jotka tiedämme Jumalan sanasta olevan vastoin Hänen tahtoaan. Syntihän on tottelemattomuutta Jumalaa vastaan ja jos me emme näe itsessämme (jotka luonnostamme olemme kapinoivia Jumalaa vastaan) mitään synnillistä, vaan oletamme voivamme heti ja kaikessa, koko elämämme ajan elää täysin Jumalan tahdon mukaan, niin eikö silloin kyse ole jonkinasteisesta hengellisestä sokeudesta? Kukaan ei ole kerralla valmis, eikä kasva heti uskoon tultuaan täydelliseksi, vaan kasvu jatkuu loppuumme asti ja vasta perillä taivaassa olemme täydellisen täydellisiä, niin, ettei meidän tarvitse taistella lihassamme vaikuttavia synninhimoja ja kiusauksia vastaan.
Miksi Raamatussa mainitaan lankeaminen ja siitä parannuksenteko, jos ihminen voi elää täysin Jumalan tahdossa ja tekemättä koskaan syntiä??? Vai onko tuo kohta vain joillekin heikoimmille? Onko olemassa uskovia, jotka eivät koskaan missään lankea ja joiden ei koskaan tarvitse tehdä parannusta mistään??
En ole oikein saanut selvää greeeen, asiastakyseen ja savonarolan kirjoituksista...
olen saanut sen käsityksen, että kerran uskoon tultuaan heidän ei enää tarvitse parannusta tehdä eli ettei heissä ole mitään poispantavaa, eikä minkäänlaista väärää - aivankuin he pystyisivät elämään täysin synnitöntä uskonelämää???"antautuminen jatkuu päivittäin"
Tässähän pointti on. Ei tarvita mitään omituisia kummerventteja, ahdas portti on sama asia, lihan ristille vieminen myös sama. Ei todellakaan näe kirjoitti:
olen saanut sen käsityksen, että kerran uskoon tultuaan heidän ei enää tarvitse parannusta tehdä eli ettei heissä ole mitään poispantavaa, eikä minkäänlaista väärää - aivankuin he pystyisivät elämään täysin synnitöntä uskonelämää???Nimimerkki ”Ei todellakaan näe” sanoi:
>>En ole oikein saanut selvää greeeen, asiastakyseen ja savonarolan kirjoituksista...
olen saanut sen käsityksen, että kerran uskoon tultuaan heidän ei enää tarvitse parannusta tehdä eli ettei heissä ole mitään poispantavaa, eikä minkäänlaista väärää - aivankuin he pystyisivät elämään täysin synnitöntä uskonelämää???- JUDGE DREDD
Jonah kirjoitti:
Nimimerkki ”Ei todellakaan näe” sanoi:
>>En ole oikein saanut selvää greeeen, asiastakyseen ja savonarolan kirjoituksista...
olen saanut sen käsityksen, että kerran uskoon tultuaan heidän ei enää tarvitse parannusta tehdä eli ettei heissä ole mitään poispantavaa, eikä minkäänlaista väärää - aivankuin he pystyisivät elämään täysin synnitöntä uskonelämää???Sinäkin tuonne toisaalle ilmoittautumaan. JUDGE odottaa.
- TÄSSÄ TOTUUS
JUDGE DREDD kirjoitti:
Sinäkin tuonne toisaalle ilmoittautumaan. JUDGE odottaa.
"" Hip hei, riemuitkaamme näistä kilvoittelussaan maaliin päässeistä, puhtaat valkoiset vaatteet jo saaneista. Sanokoot he, että heissä ei ole syntiä.""
EREHDYIT JONAH, HE OVAT VALKOISEKSI KALKITTUJA HAUTOJA, JOILLA ON LIKAISET JA SAASTAISET VAATTEET SIELLÄ KALKITUKSEN ALLA.
EI ARMAHDETUT SYNTISET KUKKOILE JA KANAILE TOISTEN EDESSÄ TÄYDELLISYYDELLÄÄN JA OMAVANHURSKAUDELLAAN!
Aloituksen otsikko on paikkansapitävä ja Raamatun mukainen.
Minun kutsumukseni on olla Herran palvelija eikä riitelijä:
"Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;" 2.Tim.2:24.
Palstalla rehottaa katkeran grrr-riitelijän sapesta nouseva kiukku ja vääryys. Aloittaja on oikeassa siinäkin, että repivä riitely horjuttaa joidenkin uskoa Jumalan hyvyyteen. Mutta mikä on todellinen syy tuon kestoärhentelijän leppymättömään vihaan SF:ää kohtaan?
Toistaiseksi ainakaan minulla ei ole varmaa käsitystä grrr-vihan lähteestä. Todennäköisintä on, että ko. taholla koetaan hirvittävänä uhkana Sanan väärentämätön totuus. Totuus on noille omaan harhaansa linnoittautuneille jotain aivan muuta kuin evankeliumin lupaama vapaus ja hengellinen kasvu Kristuksessa Jeesuksessa.- _greeeeen
Älä Semper viitsi. Sinä olet palstan pahin riitapukari, valehtelija ja vääristelijä, ja sen ovat useat eri uskovat todenneet.
Tässä hieman näytettä siitä väittämästäsi lempeydestäsi (Semper Jaikalille/Jaikalista) ->
>>Vastenmielistä on helppoheikkimäinen HUUTAVA otsikkosi.
Se kertoo taas siitä markkinahumpuukista, johon sinä vertaat evankeliumin vastaanottamista. Voittamisesta sinun ei noilla eväillä kannattaisi puhua mitään, ei ainakaan hengellisessä mielessä.>Käsitteellä 'jaikalismi' tarkoitan sitä uskonnollista bluffia, joka on sinulle parahin jaikal todellinen tavaramerkki.>Olen ollut melko säntillinen jaikalin viestien lukijana, vaikka ne kovin usein ovat pitkiä ja jopa moniosaisia 'luentoja' viittauksineen hänen omille kotisivuilleen, joilla voi jatkaa "jaikal-bestsellerien" parissa.
Kestävää hengellistä opetusta en valitettavasti usko kenenkään saavan jaikalin "minä-elämäkerroista" tai muusta tuotannosta.>Voittaminen merkitsee sinulle vakavastikin katsoen lotteri- ja arpajaispelejä, 100.000 kruunun sattumaonnea ynnä muuta hömppää. 'Menestystä, menestystä, ostakaa onnenlehtiä!!'>Jaikalin edustama yltiöhelluntailaisuus voi tuottaa raskaitakin seurauksia, jos vähänkään kirjaimellisesti/tosissaan otetaan hänen totaalinen "hihhulsson"-oppinsa.>Epäilen vahvasti, että sinulle Pyhä Henki on pelkkä bennyhinninhenki, jossa kyllä riemuitset ja resuat tunnepuolellasi, mutta syntiä vastaan siinä hengessä ei ole MITÄÄN voimaa tai valtaa.>Sinun 'ymmärryksesi' jaikal perustuu omaan korvasyyhyysi.
Korvasyyhy ja Jumalan Sana eivät mene yksi yhteen, eihän.>Ei jaikal minunkaan mielestäni opettaja ole; ei ainakaan luotettava sellainen. Tarkoitin viestissäni tässä ketjussa 10.3.2012 klo 20:47, että jaikal on OMASTA mielestään opettaja. Sen aseman hän on itselleen varannut ja kehuu siinä toimessa menestyneensä hyvin!>Ei ole sekaannusta. Jaikal ON tehnyt selväksi, että hän ei koske mega-eksyttäjä Benny Hinnin ketkuihin. Näin tuo "opettajamme" osoittaa itse olevansa eksytetty. "Opettajamme" jättää henget arvostelematta. Hän jättää lampaat susien raadeltavaksi.>Se henki, mikä jaikalin valheellista ja ylpeää 'opetusta' ohjaa, EI ole Jumalan Henki. Jaikalin eksymys kauas pois totuudesta vie hänet yhä suurempaan pimeyteen, ellei hän hylkää sitä valheen henkeä, jonka vallassa hän eksyttäviä saarnojaan saarnaa.>Olet todellinen hämmentäjä kuten eksyttäjän kuuluukin olla.
Jeesuksen teoissa ja sovitustyössä EI ole mitään puutteellista.
Miksi nyt yrität ovelasti kääntää huomion Jeesukseen?
Aloituksesi otsikossa kiellät HELLUNTAILAISEN syntisyyden. Koukkusi on siinä, että väität helluntailaista synnittömäksi.
Koska väität, ettei helluntailainen ole syntinen, teet hänestä synnittömän. Muuhun johtopäätökseen ei saarnoistasi voi tulla. - _greeeeen
_greeeeen kirjoitti:
Älä Semper viitsi. Sinä olet palstan pahin riitapukari, valehtelija ja vääristelijä, ja sen ovat useat eri uskovat todenneet.
Tässä hieman näytettä siitä väittämästäsi lempeydestäsi (Semper Jaikalille/Jaikalista) ->
>>Vastenmielistä on helppoheikkimäinen HUUTAVA otsikkosi.
Se kertoo taas siitä markkinahumpuukista, johon sinä vertaat evankeliumin vastaanottamista. Voittamisesta sinun ei noilla eväillä kannattaisi puhua mitään, ei ainakaan hengellisessä mielessä.>Käsitteellä 'jaikalismi' tarkoitan sitä uskonnollista bluffia, joka on sinulle parahin jaikal todellinen tavaramerkki.>Olen ollut melko säntillinen jaikalin viestien lukijana, vaikka ne kovin usein ovat pitkiä ja jopa moniosaisia 'luentoja' viittauksineen hänen omille kotisivuilleen, joilla voi jatkaa "jaikal-bestsellerien" parissa.
Kestävää hengellistä opetusta en valitettavasti usko kenenkään saavan jaikalin "minä-elämäkerroista" tai muusta tuotannosta.>Voittaminen merkitsee sinulle vakavastikin katsoen lotteri- ja arpajaispelejä, 100.000 kruunun sattumaonnea ynnä muuta hömppää. 'Menestystä, menestystä, ostakaa onnenlehtiä!!'>Jaikalin edustama yltiöhelluntailaisuus voi tuottaa raskaitakin seurauksia, jos vähänkään kirjaimellisesti/tosissaan otetaan hänen totaalinen "hihhulsson"-oppinsa.>Epäilen vahvasti, että sinulle Pyhä Henki on pelkkä bennyhinninhenki, jossa kyllä riemuitset ja resuat tunnepuolellasi, mutta syntiä vastaan siinä hengessä ei ole MITÄÄN voimaa tai valtaa.>Sinun 'ymmärryksesi' jaikal perustuu omaan korvasyyhyysi.
Korvasyyhy ja Jumalan Sana eivät mene yksi yhteen, eihän.>Ei jaikal minunkaan mielestäni opettaja ole; ei ainakaan luotettava sellainen. Tarkoitin viestissäni tässä ketjussa 10.3.2012 klo 20:47, että jaikal on OMASTA mielestään opettaja. Sen aseman hän on itselleen varannut ja kehuu siinä toimessa menestyneensä hyvin!>Ei ole sekaannusta. Jaikal ON tehnyt selväksi, että hän ei koske mega-eksyttäjä Benny Hinnin ketkuihin. Näin tuo "opettajamme" osoittaa itse olevansa eksytetty. "Opettajamme" jättää henget arvostelematta. Hän jättää lampaat susien raadeltavaksi.>Se henki, mikä jaikalin valheellista ja ylpeää 'opetusta' ohjaa, EI ole Jumalan Henki. Jaikalin eksymys kauas pois totuudesta vie hänet yhä suurempaan pimeyteen, ellei hän hylkää sitä valheen henkeä, jonka vallassa hän eksyttäviä saarnojaan saarnaa.>Olet todellinen hämmentäjä kuten eksyttäjän kuuluukin olla.
Jeesuksen teoissa ja sovitustyössä EI ole mitään puutteellista.
Miksi nyt yrität ovelasti kääntää huomion Jeesukseen?
Aloituksesi otsikossa kiellät HELLUNTAILAISEN syntisyyden. Koukkusi on siinä, että väität helluntailaista synnittömäksi.
Koska väität, ettei helluntailainen ole syntinen, teet hänestä synnittömän. Muuhun johtopäätökseen ei saarnoistasi voi tulla.Ja tässä lisää Semperin 'lempeyttä' (Semper Kalamos'lle/Kalamos'ista) ->
>>Kysymyksesi ei lähde vilpittömästä ja puhtaasta sydämestä.
Jos olisit kääntymätön tai uskossa kasvamisesta kiinnostunut, vastaisin sinulle ilomielin. Käännynnäisyyttä saarnaavan itseriittoisen fariseuksen vedätykseen en osallistu.>Tämäkin aloitus on osa kalamoksen harhautusmissiota.
Avatkaamme hieman hebrealaiskirjettä paljastaaksemme kalamoksen 'Immanuel/Sear-Jaasub' -huijausyrityksen.>Olet kalamos hurahtanut (=tullut eksytetyksi) demonisen hengen vietäväksi. Sinut on eksyttänyt henki, joka matkii Jumalan Henkeä. Sinun henkioppaasi siteeraa sujuvasti Raamattua. Aivan samoin teki sielujemme vihollinen jo yrittäessään eksyttää Jeesusta.
Ssaatana jos kuka tuntee Raamatun. Raamattu-osaamisessasi sinä kalamos olet ja tulet olemaan s-tanan rinnalla vain oppipoika.>Iloitsen etukäteen siitä, että tulet näkemään oman koppavuutesi oikeassa valossa. Farisealainen sydämesi on saanut terveen kolahduksen, jonka uskon koituvan sinun parhaaksesi.>Kalamos jatkaa uskonnollista harharetkeään. Pintapuolisessa tarkastelussa kalamoksen markkinoimaa petosta ei huomata.
- tulisikohan rauha
Tulisikohan Rauha Pääsiäiseksi?
- tavallinen
Käsittättehän, että risti on ahtaan portin ulkopuolella ja siellä ulkopuolella se parannuskin on jo tehtävä! Näin on!
- tulisikohan rauha
Ei hyvältä näytä.
- tulisikohan rauha
Mutta :
" Tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme. "
Toivossa on hyvä elää. - Uskomatonta touhua
Oletko aloittaja ihan tosissasi että parin-kolmen onnettoman pohjasakan nettikirjoittelut horjuttaa jonkun uskoa?
- seonsiinäse
Rauha tuli heti kun greeni häipyi palstalta !
ja pysyy jos ei palaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665944Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per522994- 312183
- 131797
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181730
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453