Tuli ostettua 35 000 km ajettu "huippuyksilö" lyhyen koeajon jälkeen.
Ajettavuus ihan hirveä: kova jousitus pompottaa, mutta ajotuntuma on silti etäinen kuin pehmeässä alustassa. Ohjaustuntuma nolla ja saa koko ajan vatkata ohjauspyörää, että kulkee suoraan. Ei todellakaan mikään matka-auto.
Märällä asvaltilla perä lähtee luistoon töyssyistä, koska ilmeisesti taka-akselin suorituskyky on mallia -45. Kiihdytyksissä Nitron takapää tärisee välillä ja välillä ei. :O
Ja se KEINUMINEN sivusuunnassa!!! Tekevätkö kaikki katu"maasturit" näin? Tosi raskasta ja selkä hiertyy, kun penkeissä ei ole mitään sivuttaistukea.
Iso diesel-moottori - pieni suorituskyky. 2,8 litraa eikä mikään tykki.
Ajovaloja en meinannut uskoa todeksi: lähivalot onnettomat, mutta pitkät valot eivät anna kuin pienen keltaisen läiskän. Kokeilin kahta erilaista poltinta ja pesin umpiot. Jenkeissähän ei ole lampunpesimiä ja polttimot ovat malli H4 ajalta hevonen. Ei todellakaan pimeän ajan auto kurakeleistä puhumattakaan.
Huollossa sain kuulla, että takaripustus menee vaihtoon. Joku suunnitteluvika ja pitää uusia 30 000 - 50 000 km:n välein. Siksi kuulemma saa halvalla. Ei siis mikään paljon ajavan auto.
Vaikka maasturi onkin, ei tuolla ole mitään asiaa esim. veden ylitykseen.
Vaikea keksiä kenelle on tarkoitettu tuollainen auto, joka
- kuluttaa paljon
- ei voi ajaa pimeällä
- ei voi ajaa pitkiä matkoja
- ei voi ajaa paljon
- ei kestä kilometrejä
- on sisältä helvetin halvannäköinen,muovinen ja ruma
- ei ole hyvä kaupungissa, maantiellä eikä maastossakaan
Lähti paska vaihtoon ja nopeasti.
Halpahan tuo on.
Dodge Nitro - miten auto voi olla NÄIN huono? :O
21
2464
Vastaukset
- Nitroa mummoille
Ei sitä jenkeissäkään ole juuri arvostettu:
"Overall, reviewers recommended almost every other 2011 compact SUV more strongly than they recommended the Nitro."
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Dodge_Nitro/
...toivottavasti kuitenkin löysi hyvän kodin ja jonkun joka tykkää - niin huonoa autoa tuskin on ettei joku pitäisi siitä! :) - nitroisti
Aloitus oli asiaatuntemattoman provo, Nitron omistavana ei mikään noista aloittajan väitteistä pidä paikkaansa.
Kiihtyvyys yli 2000 kiloa painavalle todella mainio, ajettavuus maantielläkin todella mainio, suuntavakavuus erittäin hyvä, ei pompi eikä keiku, jousitus on hyvä.
Siis todellinen matka-auto.
Eli aloittajalla ei ole minkäänlaista kokemusta Nitrosta, ainakaan autosta. - malttia ajoon
Katsastustilastojen valossa Chrysler teki viimeisinä vuosinaan autoja ala-arvoisista osista. Mm. akselistojen nivelet ovat hyvin lyhytikäisiä. Niihin saa kuitenkin huollossa alkuperäisten nippeleiden sijaan kunnon Jeep-tasoisia , mutta kalliita osia, mitkä kestää koko auton iän.
On vain hyvä ettei koneesta ole revitty ihan viimeisia tehoja ulos, sillä se tietää pitkää ikää. Ei kahden tonnin auton kuulukaan kiihtyä kovaa.
Kyseessä on iso ja korkea auto. Esin Kia Sorento huojuu ja lullaa samantapaisesti. Pienempi auto kovemmilla jousilla sopisi aloittajalle. - Silmiin sattuu
Nykyautoista Nitro on siitä hyvä, että se jo ulkonäöllään kertoo tai suorastaan huutaa ostoa harkitsevalle "ÄLÄ OSTA!". Nitro pitää nähdä luonnossa, jotta tajuaisi sen olevan yksi karmeimmista suunnittelukukkasista. Se on ruma.
Tällä hetkellä autojen rumuuskisan ykköspaikkaa pitää Fiat Multipla ja kakkosena on Nissan Juke. Kolmantena sitten Nitro.- komea on
Minä ainakin olen erittäin tyytyväinen omaan Nitrooni, itselleni sen ostin enkä sinunkaltaiselle aivoinvaliidille.
Nitro erottuu edukseen yleisestä tasapaksusta massasta. Miksi auton pitää olla muodoltaan kuin leppäkerttu tai torakka.
Nitrossa on näköä, ja mielestäni hyvää sellaista. - tuijajo3
komea on kirjoitti:
Minä ainakin olen erittäin tyytyväinen omaan Nitrooni, itselleni sen ostin enkä sinunkaltaiselle aivoinvaliidille.
Nitro erottuu edukseen yleisestä tasapaksusta massasta. Miksi auton pitää olla muodoltaan kuin leppäkerttu tai torakka.
Nitrossa on näköä, ja mielestäni hyvää sellaista.Oletko tarkistuttanut näköäsi, lähiaikoina? Nitrohan on siis ihan hirveen näköinen.
- mene silmälääkäriin
Kauneus on pelkästään katsojan silmissä. Multipla, Nitro ja varsinkin Juke poikkeavat ulkonäöltään edukseen tuosta tasaisen mitättömästä autojen nykymuotoilusta. Jos ulkonäkö olisi ainoa kriteeri auton valinnassa, olisi tuo kolmikko aika korkealla. Mutta ikinä en tule hankkimaan italialaista, amerikkalaista tai aasialaista autoa.
- Anonyymi
tuijajo3 kirjoitti:
Oletko tarkistuttanut näköäsi, lähiaikoina? Nitrohan on siis ihan hirveen näköinen.
Miksi sitten ostit jos oli ruma ja koeajolla pitäisi huomata muutenkin jos ei pidä autosta.
- asxcaaaaaa
Niin ja huonolaatuinen kosla muutenkin, eipä noita liikenteessä näykkään ja
se on usein se mikä kertoo onko autossa mitään laatua.
Yksi rimpula on fiat stilo niin sedan kuin farkku, montako pongaat niitä
liikenteessä, ihme jos edes yhden näkee kuukaudessa.
Ps, niitä myytiin kuitenkin monelle firmalle kuten kiinteistöhoito ym firmoja
että minnekköhän ne autot on sitten kadonnu, paalattu kaikki kai.- heh,
stilosta ei ole sedan-mallia, joten ei sellaista näe Erkkikään liikenteessä.
- 15+17
Nitro on kyllä melkoinen sohlo autoksi.
Mutta minkä ihmeen takia ostit moisen ritsan? - Itku-pilli
Minä miinustan kaikki Nitroa moittivat viestit. Teillä haukkujilla ei ole kokemusta muusta nitrosta, kuin siitä lääkkeestä.
Minä sen sijaan OMISTAN Dodge Nitron ja parempaa ei voisi edes kuvitella olevan olemassa. - Miksi sitten ostit?
Taidat vaan olla katellinen naapurille.
- kakkosauto
300 tkm ajettu. ei isompia vikoja. tekniikka yksinkertaista ja helppoa korjata. lisäkaukovalot hankittu. karu, mutta toimiva. ei hienohelmoille. paino viestii jämäkkää rakennetta. se pölkkypää ei hiffannu, että nitrossa ei ole henkilöauton, vaan pickupin alusta. jos on ikänsä ajanu tojotalla niin ei kannata vaihtaa merkkiä. tojota on uskonto.
- Tyhmätsopulit
Syvässä on junttikansan kateus.
- katsastusmies_tarkentaa
Nitron alustan välykset ovat uutenakin hiuskarvan päässä Suomen katsastuksen hylkäysrajasta. Ei siis tarvitse kuin sisäänajo ja sitten jo pitää alakerta rakentaa uusiksi leimaa varten.
Sama vika 300C:ssä. Siksi sitäkin saa käytettynä sikahalvalla.- ihan.normaalia
Nitroon kuuluu muuten normaalia isommat välykset. Inssillä ei ole niihin nokan koputtamista.
- Anonyymi
ihan.normaalia kirjoitti:
Nitroon kuuluu muuten normaalia isommat välykset. Inssillä ei ole niihin nokan koputtamista.
Oleppas munakarva HILJAA KUB INSSI PUHUU
HUUDAN ÄÄNEEN
T.katsastusmies_tarkentaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleppas munakarva HILJAA KUB INSSI PUHUU
HUUDAN ÄÄNEEN
T.katsastusmies_tarkentaaEt päässyt kytäksi, mutta auton alle kelpasit :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et päässyt kytäksi, mutta auton alle kelpasit :)
Kiitos! Äänestämällä nostat viestin näkyvyyttä.
- Anonyymi
Jenkeissä on jo uutena tehtaan jäljiltä alustan välykset sitä luokkaa, että ei läpäise suomalaista katsastusta.
Ja jenkkialustat eivät kestä Suomen teillä ja suomalaisia kilometrimääriä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614378KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1493165Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482482Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?502407- 982065
- 241883
- 301616
- 231612
- 1541451
- 341253