Juhannuskonferenssi 2013

Hound Dog

Hei helluntailaiset siskot ja veljet!

Mitä jokavuotinen juhannuskonferenssi teille merkitsee? Millainen asema on tuolla tapahtumalla, joka kerää tulevanakin vuotena varmasti 30 000 ihmistä tai enemmän Keuruun isokirja-opiston campukselle?

Millaisia ajatuksia mieleenne on noussut kun katselette kirjatoria, ylistystelttaa, rukoustelttaa tai päätelttaa? Onko meiningissä "isien uskon" tuntua vai kaihertaako sielussa jokin? Jos teillä on useamman vuosikymmenen kokemus juhlista, mikä on muuttunut vai onko mikään?

Ehkä kysymykset olivat hiukan johdattelevia, mutta haluan nähdä, onko kehitys kaikkien mielestä hyvää vai huonoa. Olenko yksin tässä vielä vaiettujen ajatusteni kanssa..

Onko juhannuskonferenssi poikkileikkaus siitä, mitä helluntailaisuus Suomessa tänä päivänä on?

(Tuskin tässäkään keskustelussa trolleilta vältytään, mutta toivon asiallista keskustelua! :) )

Ei profetioita/"helluntailaisetonsaatanasta"/semper-greeeen-keskustelua/homoliittokannanottoja/ym. kiitos.

67

1968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olin

siellä oli joukkotappelu, jonku auto kolhittu. siellä oli varastamista....

• minä uskon

Ihmettelin mikä on Suomen vapaakristillinen neuvosto ? No netistähän se löytyi mikä se on. http://www.svkn.fi/?sid=12

Mutta ap:n kyssäriin, paikanpäällä en ole aktiivisesti viimevuosina ollut,vaikka mieli sinne on tehnyt mennä. Viimeiksi olin päivän 2v. sitten.
        Mutta netistä olen seurannut aktiivisesti, joka juhannus. Nettiseuraamisessa on se hyvä puoli, että siinä keskitytään vain asiaan, eli kokousten seuraamiseeen ilman sivuhäiriöitä.
        Ja olen kyllä saanut siunauksia, niistä puheista ! Ja muutenkin on ollut ihan heng. juhlan tuntua.

" siellä oli joukkotappelu, jonku auto kolhittu. siellä oli varastamista...."

Mutta on muistettava, että siellä on myös USKOSTA OSATTOMIA.

Sinänsä, kun vertaa tuota ihmismäärää, esim Ruisrockiin, tai muuhin ns. maailman ohjelmatarjontaan, on konferenssissa meno kuitenkuin PYHÄKOULUPOJILLA ,siihen verrattuna.
        Mutta toki kaikki muuttuu niin helluntaikonferenssikin, ohjelma on monipuolistunut, konsertit, maksulliset tilaisuudet jne.
        Itse olen kritisoinut maksullista evankeliumin julistusta, Raamatun mukaan evankeliumi on ILMAISTA ! Ja sitä tulisi julistaa kaikille ja kaikin tavoin, että ko. kohderyhmä tavoitettaisiin.
        Mutta onko esim. köyhällä opiskelijalla /työttömällä varaa mennä maksulliseen konserttiin ?
        Eikö Raamattu puhu siitä rikkaasta miehestä hieno sormus sormessa. Siihen tyyliin, että kohdelkaa kaikkia ihmisiä SAMANARVOISINA !
        Jos ei niin eikö tämä eriarvoista ihmisiä ? Matkat/ruoka / yöpyminen ovat jo pakollisia menoja.
        Konferenssi menot katetaan kuitenkin UHRITULOILLA ja käytännön työt tehdään ilmaistyöllä ? Niin miksi sitten peritään maksu, kun ns."asiakkaasta" on kyse ?
        Sitä kritisoin !

• ,,,

eri telttojen ylistäminen ei ole kovin raamatullista, ennemminki perke-leestä...

• bfbgb

Rahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• miten on ?

No mitäs mieltä Ari Joensuusta, mikä on miehiään ? Pitää puheen tänä aamuna konfassa.

• miten on ? kirjoitti:

No mitäs mieltä Ari Joensuusta, mikä on miehiään ? Pitää puheen tänä aamuna konfassa.

Ari Joensuun raamattutunti oli hyvin asiallinen ja rakentava, niin kuin raamattutuntien tulisi olla. Muistan vieläkin hänen maallisen isänsä, Viljo Joensuun aikoinaan raamattutunneilla antamaa hyvää opetusta.

• miten on?
        ekivaari kirjoitti:

Ari Joensuun raamattutunti oli hyvin asiallinen ja rakentava, niin kuin raamattutuntien tulisi olla. Muistan vieläkin hänen maallisen isänsä, Viljo Joensuun aikoinaan raamattutunneilla antamaa hyvää opetusta.

Vau ! Tämä oli kompa, mutta onneksi et mennyt lankaan. Ajattelin, että jos joku haukkuu Arin maanrakoon, niin täältä pesee !
        Minä en tuntenut hänen isäänsä, mutta Arin olen tavannut, tosin silloin hän oli nuorempi ja komeampi..:) Ja Arin siskon Heidin tunsin hyvin.

Luin illalla näitä kirjoituksia ( eri viesteistä ) täältä, ja mulle tuli pahaolo ! Ihan oikeasti.

Viestejä joissa haukuttiin, vähäteltiin !! Ihan TÖRKEÄSTI uskon veljiä nimeltä mainiten, jotkut puskahuutelijat !
        Ensinnäkin se on LAINVASTAISTA, levittää perättömiä valheita ja toiseksi se antaa niin surkean kuvan tästä palstasta, ja USKOVISTA,että jos olisin ei uskova ihminen helareihin EN ainakaan hakeutuisi.Toki täällä on trolleja, mutta ei se kaikkea selitä.

Olen ollut netin lähetyvillä koko päivän ja kuunnellut konf. ja olen ollut todella siunattu puheet oli osuvia ja kohtikäyviä !
        Me tarvitsemme herätystä ja jos se ei lähde MEISTÄ, niin kenestä.?
        Arvostelu, haukkuminen EI RAKENNA KETÄÄN, tämä ei tarkoita, että virheet lakaistaan maton alle.
        Siunataan ja rukoillaan, että voisimme oikeasti RAKASTAA niitä muitakin veljiä ja sisaria, joiden puolesta Jeesus on kuollut.

Ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa !

• edvaariton
        ekivaari kirjoitti:

Arin isä ei ole Viljo vaan Paavo.

• ~~tähkäpää~~

Jaa...a.....a...

Monia asia on paremmin, kuin vuosikymmenniä sitten, mutta monissa kohdin olen myöskin eri mieltä.

Mutta on muistettava, että meitä on aina niin monta mieltä, kuin on miestä / naistakin, että tuskin tuollaista "sessiota" koskaan kyetään viemään lävitse siten, että siihen olisivat kaikki tyytyväisiä.

Kaikkein viisainta olisi se, että jos ja kun kokee jonkin asian huonona / negatiivisena, tekee siitä asiallisen raportin suunnittelutoimikunnalle, mutta ihan joutavaa on sellainen, että ensin mennään ja nautitaan juhannus siellä ja sitten vuodatetaan seuraavan viikon RV:n keskustelupalstalla, Netmissionin keskustelupalstalla tai mahdollisesti täällä, mikä "..KAIKKI SIELLÄ OLI PÄIN PRINKKALAA....

"Puhujat oli valittu ihan väärin, kovaääniset olivat siinä ja siinä teltassa liian kovalla, puhumattakaan siitä....mikä lie rekka se siinä pihassa nyt onkaan.....matkamiehetkin pauhas siinä yks vuosi niin lujaa....että kaikkien juhannus meni pilalle.... vaikka ihmeesti se välillä kokosi massoittain ihmisiä siihen rekan eteeen, kaikki oli niin kallista ja mikä GAUHEINTA, päiväkävijöiltäkin otettiin jokunen lantti pysäköinnistä, ON SE NIIN GAUHEAA.......NOTTA.....eihän sellaista saisi tehdä uskovaisten...... jne.

Valitettavaa löytyy aina, jos vain sisimmän säädin on sillä sortilla suunnassa kaakkoon....

Kun olen joitakin vuosikymmeniä näitä seuraillut, olen huomannut, että kaikkein tyytyväisimpiä konferenssin kävijöitä ovat olleet ne henkilöt, jotaka ovat siellä uurastaneet vapaaehtoisesti muiden hyväksi, pariskunnat, jotka ovat jakaneet lastenhoitovuoronsa siten, että ovat saaneet antaa oman työpanoksensa, palvellakseen muita kaikessa siinä, mihin ovat kykeneviä, myöskin paljon on nuoria kuin myöskin vanhuksia, jotka ovat tehneet sen, minkä ovat jaksaneet ja kyenneet, kuka pesten vessoja yms., eräskin vanha sisar, joka on jo ihan mutkalla selästään, on niin kauan, kuin itse jaksan muista, näkynyt ruokailuteltassa hommissa yms. ja heille konferenssi on ollut aina niiiiiiiiin siunattu, niiiiiin siunattu että...... 8D

Ja tämä on itseäni puhutellut niin paljon, että varsinkaan silloin, kun en ole itse laittanut korttakaan kekoon konferenssin onnistumiseksi, en katso myöskään oikeudekseni sivusta arvostella sen onnistumista.

Sorry tämä jyrkkä kannanottoni, en halua tällä yrittää sulkea kenenkään suuta, mutta minua vain henkilökohtaisesti josku IHAN VÄHÄSEN VAIN :) ärsyttää ihmiset, joilla ei ole vuodesta toiseen muuta, kuin negatiivista sanottavaa kyseisestä kesäjuhlasta.

• Hound Dog

Olen kanssasi samaa mieltä, että jos haluaa vaikuttaa, se tulee tehdä asiallisesti virallisia kanavia pitkin ja kantamalla kortensa kekoon. Toiset ihmiset valittavat kaikesta, oli tilanne mikä hyvänsä. Järjestelyistä ja leirielämän toimivuudesta tai toimimattomuudesta nipattavat tai joihinkin yksittäisiin järjestyshäiriöihin puuttuminen ja niistä rupattaminen eivät ole agendassani, sillä siellä missä on 30 000 koolla, missä nimessä hyvänsä, ilmenee aina näitä kaikkia. Juhannuskonferenssissa onneksi melko vähän.

Kun on iloinen ja kiitollinen juhlakävijä, joka palvelee muita, on iloinen ihan oikeutetusti. Siihen iloon ei sitten vaan vaikuta se konferenssin rakenne tai siellä linjatut periaatteet, vaan enemmänkin "antaessaan saa".

Olen muutamina vuosina ollut antamassa ja sitä myötä saamassa itsekin, enkä ole liikkeellä siitä lähtökohdasta, että kaikki on pielessä kun minulla ei ole kyllin kivaa. Oma huoleni kohdistuu lähinnä opilliseen konsensukseen; siihen mitä kirjoja kaupataan hengellisinä kirjoina ja miten ylistämällä piiskataan jumalaa alas tai millaisia "karismattisia" puhujia kutsutaan. Onko tämä aina ollut tällaista, vai onko NÄISSÄ tapahtunut tosi nopeasti iso muutos? Onko Hound Dog ollut vaan ihan laput silmillä ja iloinnut kun kaikki kukat kukkii vai onko kukinnat alkaneet vasta nyt?

Viime vuodesta jäi mieleen kirjatorin "helmiä", mm. Joyce Meyerin uskonsana-kirjallisuus, Joel Osteenin itseapuoppaat, Selkomaan yliluonnollisuudet ja Bill Johnsonin okulttiset "Maan päällä kuin taivaassa" New Age-oppaat. Tälläkin palstalla aiheellisesti "parjattu" Selkomaa on saanut palsta-aikaa sunnuntain tilaisuuteen. Mielestäni tämä on selkeä kannanotto, että helluntaiherätys antaa siunauksensa sille mesmerismille, joita tämä missiokaksikko kannattaa.

Ehkä olen kasvamassa ulos helluntailaisuudesta, jos asiat ovat aina näin olleet. Tai sitten helluntailaisuus on kasvamassa ulos minusta, jos asiat ovat vasta nyt tällaisiksi muuttuneet. Kovasti karismakansa röyhistelee rintaansa, miten on torjuttu torontolaisuus ja uskon sana-liikkeen opit. Nyt ne marssitetaan etuovesta sisälle lippujen liehuessa.

Tällaisten asioiden kanssa minä kipuilen. Korjatkaa jos olen ihan pihalla! Ei linjauksia voi koko liikkeestä tehdä vaikka yksittäisillä kemuilla tällaisia ilmiöitä olisikin. Mutta niin kauan kuin liike avoimesti uskoo Jumalan antavan vielä ilmestystietoa ja painottaa jokaisen omaa valintaa, Jumalan valinnan sijaan, ovet ovat levällään. Se mitä nyt näkyy helluntaikonferenssissa, voi olla 10v päästä tarjolla jopa Hikipuhdan helluntaipiirissä.

• ~~tähkäpää~~
        Hound Dog kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä, että jos haluaa vaikuttaa, se tulee tehdä asiallisesti virallisia kanavia pitkin ja kantamalla kortensa kekoon. Toiset ihmiset valittavat kaikesta, oli tilanne mikä hyvänsä. Järjestelyistä ja leirielämän toimivuudesta tai toimimattomuudesta nipattavat tai joihinkin yksittäisiin järjestyshäiriöihin puuttuminen ja niistä rupattaminen eivät ole agendassani, sillä siellä missä on 30 000 koolla, missä nimessä hyvänsä, ilmenee aina näitä kaikkia. Juhannuskonferenssissa onneksi melko vähän.

Kun on iloinen ja kiitollinen juhlakävijä, joka palvelee muita, on iloinen ihan oikeutetusti. Siihen iloon ei sitten vaan vaikuta se konferenssin rakenne tai siellä linjatut periaatteet, vaan enemmänkin "antaessaan saa".

Olen muutamina vuosina ollut antamassa ja sitä myötä saamassa itsekin, enkä ole liikkeellä siitä lähtökohdasta, että kaikki on pielessä kun minulla ei ole kyllin kivaa. Oma huoleni kohdistuu lähinnä opilliseen konsensukseen; siihen mitä kirjoja kaupataan hengellisinä kirjoina ja miten ylistämällä piiskataan jumalaa alas tai millaisia "karismattisia" puhujia kutsutaan. Onko tämä aina ollut tällaista, vai onko NÄISSÄ tapahtunut tosi nopeasti iso muutos? Onko Hound Dog ollut vaan ihan laput silmillä ja iloinnut kun kaikki kukat kukkii vai onko kukinnat alkaneet vasta nyt?

Viime vuodesta jäi mieleen kirjatorin "helmiä", mm. Joyce Meyerin uskonsana-kirjallisuus, Joel Osteenin itseapuoppaat, Selkomaan yliluonnollisuudet ja Bill Johnsonin okulttiset "Maan päällä kuin taivaassa" New Age-oppaat. Tälläkin palstalla aiheellisesti "parjattu" Selkomaa on saanut palsta-aikaa sunnuntain tilaisuuteen. Mielestäni tämä on selkeä kannanotto, että helluntaiherätys antaa siunauksensa sille mesmerismille, joita tämä missiokaksikko kannattaa.

Ehkä olen kasvamassa ulos helluntailaisuudesta, jos asiat ovat aina näin olleet. Tai sitten helluntailaisuus on kasvamassa ulos minusta, jos asiat ovat vasta nyt tällaisiksi muuttuneet. Kovasti karismakansa röyhistelee rintaansa, miten on torjuttu torontolaisuus ja uskon sana-liikkeen opit. Nyt ne marssitetaan etuovesta sisälle lippujen liehuessa.

Tällaisten asioiden kanssa minä kipuilen. Korjatkaa jos olen ihan pihalla! Ei linjauksia voi koko liikkeestä tehdä vaikka yksittäisillä kemuilla tällaisia ilmiöitä olisikin. Mutta niin kauan kuin liike avoimesti uskoo Jumalan antavan vielä ilmestystietoa ja painottaa jokaisen omaa valintaa, Jumalan valinnan sijaan, ovet ovat levällään. Se mitä nyt näkyy helluntaikonferenssissa, voi olla 10v päästä tarjolla jopa Hikipuhdan helluntaipiirissä.

Kipuilemme ja kannamme huolta samojen asioiden kanssa, mutta toisaalta näen asian niinkin, että onhan Raamatussa jo ennustettu näin tapahtuvan ja etteivät asiat ainakaan sillä korjaannu, että jätämme hukkuvan laivan.

Aikoinaan, kun tulin uskoon, kävin kasteella ja liityin seurakuntaan, isäni muistutti minua siitä, että on helppoa seisoa laivassa silloin, kun on tyventä ja aurinko hellii kannella olevia, voi syödä ja nauttia siinä rauhassa tarjoilusta ja antimista.

Mutta miten tärkeää on seisoa lujasti paikallaan silloinkin, kun nousee myrsky ja rajuilma, antimet saattavat pilaantua ja että laiva saataisiin pysymään pinnalla, joutuvat ehkä kokitkin antamaan panoksensa muuhun, kuin hyvien ja maittavien aterioiden valmistamiseen, mutta jokainen laivastoon sitoutunut tekee tehtävänsä ja tietää, että tulee vielä päivä, että myrsky tyyntyy ja rajuilma rauhoittuu ja Jumalan armon aurinko alkaa paistamaan....

Jospa tämä aika koittaisi vielä meidänkin rakkaalle herätysliikkeellemme......kunhan vain uskollisesti seisomme omalla muurinaukollamme ja kannamme kotiamme jatkuvasti rukouksin?

Toki silloin, jos eteen tulee selkeästi sellainen tilanne, että näkee kaiken olevan jo mennyttä ja mitään ei ole enää pelastettavissa, joutuu kysymään Herralta, mitäs ja mihin nyt......mutta itse en ainakaan vielä koe, että olisin tullut tuollaiseen tilanteeseen.

• Hound Dog
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Kipuilemme ja kannamme huolta samojen asioiden kanssa, mutta toisaalta näen asian niinkin, että onhan Raamatussa jo ennustettu näin tapahtuvan ja etteivät asiat ainakaan sillä korjaannu, että jätämme hukkuvan laivan.

Aikoinaan, kun tulin uskoon, kävin kasteella ja liityin seurakuntaan, isäni muistutti minua siitä, että on helppoa seisoa laivassa silloin, kun on tyventä ja aurinko hellii kannella olevia, voi syödä ja nauttia siinä rauhassa tarjoilusta ja antimista.

Mutta miten tärkeää on seisoa lujasti paikallaan silloinkin, kun nousee myrsky ja rajuilma, antimet saattavat pilaantua ja että laiva saataisiin pysymään pinnalla, joutuvat ehkä kokitkin antamaan panoksensa muuhun, kuin hyvien ja maittavien aterioiden valmistamiseen, mutta jokainen laivastoon sitoutunut tekee tehtävänsä ja tietää, että tulee vielä päivä, että myrsky tyyntyy ja rajuilma rauhoittuu ja Jumalan armon aurinko alkaa paistamaan....

Jospa tämä aika koittaisi vielä meidänkin rakkaalle herätysliikkeellemme......kunhan vain uskollisesti seisomme omalla muurinaukollamme ja kannamme kotiamme jatkuvasti rukouksin?

Toki silloin, jos eteen tulee selkeästi sellainen tilanne, että näkee kaiken olevan jo mennyttä ja mitään ei ole enää pelastettavissa, joutuu kysymään Herralta, mitäs ja mihin nyt......mutta itse en ainakaan vielä koe, että olisin tullut tuollaiseen tilanteeseen.

Kiitos kiihkottomasta asia-vastaukstasi "tähkäpää".

Iso mylly vain pyörii niin lujaa ja ampuu täyslaidallisen siihen suuntaan, josta ääntä lähtee. Tuntuu, että kaiken pitäsi palaa poroksi, jotta jotain uutta voisi jälleen syntyä.

Jossain vaiheessa tulee vastaan sekin tilanne, että jossain pysyminen tarkoittaa myös jonkin asian hyväksymistä ja jos kantaa kristillisesti vastuuta asiaa seuraavista ihmisistä, sanoutuu irti sellaisesta minkä tietää vääräksi.

Hyvää pääsiäistä tähkäpäälle!

• ~~tp~~
        Hound Dog kirjoitti:

Kiitos kiihkottomasta asia-vastaukstasi "tähkäpää".

Iso mylly vain pyörii niin lujaa ja ampuu täyslaidallisen siihen suuntaan, josta ääntä lähtee. Tuntuu, että kaiken pitäsi palaa poroksi, jotta jotain uutta voisi jälleen syntyä.

Jossain vaiheessa tulee vastaan sekin tilanne, että jossain pysyminen tarkoittaa myös jonkin asian hyväksymistä ja jos kantaa kristillisesti vastuuta asiaa seuraavista ihmisistä, sanoutuu irti sellaisesta minkä tietää vääräksi.

Hyvää pääsiäistä tähkäpäälle!

Juuri näin:

>>>

• takarivistä kuuluu

"kun en ole itse laittanut korttakaan kekoon konferenssin onnistumiseksi, en katso myöskään oikeudekseni sivusta arvostella sen onnistumista."

Mikähän se nyt on sitä korren kantamista sinun mielestäsi? Jos siellä ei kukaan ostaisi mitään eikä tulisi osallistumaan edes penkissä istuen, niin siihenpä se konferenssi näivettyisi. Ei ois mahtavilla puhujilla kuuntelijoita, tyhjille penkeille saisivat huutaa.

Eli korren mukanaan tuominen on pelkkä paikalle tuleminen.

• Knuutti exm
        Hound Dog kirjoitti:

Konferensseissa näkemäni ja kokemani olivat yksi suurimpia vaikuttavia tekijöitä siihen, että jäin pois helluntaiherätyksen toiminnasta.

Nuo näkemäni ja kokemani tapahtuivat keskellä kokousta isossa teltassa.

En voinut yhtyä siihen tietyntyyppiseen tunnelman tavoitteluun, joka ohitti terveen järjen.

Olen laittanut merkille tuon saman mikä liittyy kirjoihin.
        Viime kesänä käydessäni totesin, että suuri osa siellä myytävistä kirjoista pitäisi heittää nuotioon, koska ne sisältävät väärää oppia.

• ~~tp~~
        takarivistä kuuluu kirjoitti:

"kun en ole itse laittanut korttakaan kekoon konferenssin onnistumiseksi, en katso myöskään oikeudekseni sivusta arvostella sen onnistumista."

Mikähän se nyt on sitä korren kantamista sinun mielestäsi? Jos siellä ei kukaan ostaisi mitään eikä tulisi osallistumaan edes penkissä istuen, niin siihenpä se konferenssi näivettyisi. Ei ois mahtavilla puhujilla kuuntelijoita, tyhjille penkeille saisivat huutaa.

Eli korren mukanaan tuominen on pelkkä paikalle tuleminen.

Kyllä, näinkin on!

• Eli miksi arvostelet
        Hound Dog kirjoitti:

" Tälläkin palstalla aiheellisesti "parjattu" Selkomaa on saanut palsta-aikaa .. "

Olenkohan jotenkin ulkona asiasta,kun en tiedä mikä Selkomaassa mättää ? Olen kuunnellut netistä hänen saarnojaan, ja en ole niistä löytänyt mitään epäilyttävää, hauska savolainen, sujuvasanainen mies.

• aika pian
        Eli miksi arvostelet kirjoitti:

" Tälläkin palstalla aiheellisesti "parjattu" Selkomaa on saanut palsta-aikaa .. "

Olenkohan jotenkin ulkona asiasta,kun en tiedä mikä Selkomaassa mättää ? Olen kuunnellut netistä hänen saarnojaan, ja en ole niistä löytänyt mitään epäilyttävää, hauska savolainen, sujuvasanainen mies.

Vai onko se , se suomalainen kateus, mikä jäytää , kun Jumala käyttää häntä, eikä noita haukkujia ! Ja miten voisi käyttää kun sydän on täynnä saastaa.
        Konf. on tullut paljon profetioita/viisaudensanoja siitä, että herätys on tulossa ja KATSOKAA MITEN VAELLATTE !

Pilkka käy omaan nilkkaan.

• tosi1
        Eli miksi arvostelet kirjoitti:

Olenkuullut luotettavalta taholta, että Selkomaan kirjoissa on jotain Raamatun ulkopuolista ilmestytietoutta. Olihan Ristin Voitossa kyselykin Markolta"Miten on?"
        Nyt kun olen kuunnellut Markoa, hän on ihan asiallinen. Annetaan toki miehelle aikaa ja mahdollisuus suunnan tarkistamiseen.
        Seuraan Iso-Kirjan konfaa mieluiten netistä. Saan siitä nykyään parhaimman siunauksen.Se kuuluu juhannukseen.Kyllä konfa on muuttunut. Nuorena olin paikan päällä, joka kokouksessa.Vaikka Helluntaiherätys on muuttunut, en usko vaihtavani herätysliikettä.

• Ei siellä tollasia kävijämääriä ole.
      Ihmiset vaan lasketaan useampaan kertaan, joka päivä erikseen ja vielä majoituspaikalla käyntikin pyöräyttää laskuria.
      Helluntaikansa ry on ostanut Mertiörannan ja pitänee siellä juhlansa, kun ei ole toivottu tervetulleeksi keuruulle.

• selekiskö ?

" Ihmiset vaan lasketaan useampaan kertaan, joka päivä erikseen ja vielä majoituspaikalla käyntikin pyöräyttää laskuria."

Ee, kun ne laskurit sukkeroijjaan . Voi pe-ku parka, valehtelija luulee, että muutkin valehtelevat, varas, etä muutkin varastavat.

• Kuivat luut kolisee

Keuruun juhlille kokoontuu helluntaiväki taas valmistelemaan herätyksensä lopullisia hautajaisia. Seremoniaa hallitsee helluntaikarismaattinen beelsebub-henki. Jumalan Henki on noista juhlista väistynyt jos on siellä koskaan ollutkaan.

• Mohikaani_27 ei kirj

* Ei pidä paikkaansa. Aamullakin oli aivan Hengen täyteibeb raamattu tubti, on paljon luulemista ja tietämättömyyttä, pitää tulla tänne ja kokea ihab itte. Jos kävijät lasketaan Pe.kun laskuopin mukaan, niin luku nousee 35000, varmaan tulee emmätyksiä, asuntovaunuja on ihan mieletön määrä. jokapaikka buukattu vaunuja ja asunto aotoja. Tulkaa kokemaan, ja Pe.ku myös

• älä levitä valheita

" Kuivat luut kolisee "

Hesekielin kirja 37 luku

4 Hän sanoi: "Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana!
        5 Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon.
        6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan ympärillenne lihan ja peitän teidät nahalla, ja minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. Silloin te tiedätte, että minä olen Herra."

• DoctorT

Melumarkkinat!

Hengetöntä ja kuollutta touhua.

Erinäinen määrä itseään esittäviä lauluporukoita. Juhlakansan edessä arkirääsyissään!! Masentavaa katseltavaa, missä juhla, missä juhlallisuus ,MISSÄ JUMALAN KUNNIOITUS JA PYHÄN HENGEN LÄSNÄOLON KAIPAUS?

• näinseasiaon

Taidan jättää väliin, juhlikoot kirkkolaiset nyt vaan omillaan.

siihen he o vat tähdänneet ja siihen he pääskööt kaikessa rauhassa.

Ei tälalisen sopan jälkeen ole sitä yhteyttä joka on ollut silloin kun oli yksi Helluntaiherätys.

Ei ole enää eikä tule koskaan. Hajaannus ei ole tullut itekseen, vaan siihen on tehty paljon töitä yhdessä vihollisen voimien myötä.

Tämä kirkkohullutus ei auta pennin vertaa mihinkään todelliseen tarpeseen, se on mailman turhin hanke ja seinään ajo ilman kypärää.

Siellä nyt vaan pomottakoot omaa hienoa kirkkolaisuuttaan en anna penniäkään siihen systeemiin enään.

• ~~tähkäpää~~

Uskon, että suurin osa konferenssiin osallistujista ja siellä toimivista ovat vielä ihan perus helluntailaisia, joilla ei ole paljonkaan tietoa siitä, mitä tarkoittaa olla helluntaikirkkolainen, helluntaikansalainen tai "perus" helluntailainen.

Jos menen, en mene kannattamaan sinne esim. helluntaikirkkoa, tai jos menen Mertiörantaan, en mene kannattamaan helluntaikansaa, vaan menen kohtaamaan Jumalaa ja hakemaan uskovien yhteyttä ja tiedän, että jokainen, joka Häntä ja Hänen tahtoaan etsii, myöskin löäytää, sillä Hän on Sanassaan luvannut olla löydettävissä!

Tiedän toki, että voin kohdata ja olen kohdannutkin pääsääntöisesti Jumalani täällä omassa hiljaisuudessani ja yksinäisyydessäni, mutta kaipaan myöskin sitä yhteyttä, joka muodostaa siitä, että Jumalan lapsia on koolla Jeesuksen nimessä.

Ei Jumalakaan tule näihin helluntaikirkon tai helluntaikansan nimissä ja vuoksi, vaan Häne tulee omissa nimissään sinne, missä on 2-3, jotka kokoontuvat Hänen nimessään.

• Rakkaus rakentaa

" Taidan jättää väliin, juhlikoot kirkkolaiset nyt vaan omillaan."

Miksi ainaista valitusta, vikoilua, parjausta. ?

Evankeliumi Luukkaan mukaan 11 luku
        35 Pidä siis varasi, ettei se valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 13

34. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.

35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

• Rakkaus rakentaa kirjoitti:

" Taidan jättää väliin, juhlikoot kirkkolaiset nyt vaan omillaan."

Miksi ainaista valitusta, vikoilua, parjausta. ?

Evankeliumi Luukkaan mukaan 11 luku
        35 Pidä siis varasi, ettei se valo, joka sinussa on, ole pimeyttä.

Evankeliumi Johanneksen mukaan 13

34. Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.

35. Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

* Se toinen toistaan rakastaminen on ihan helppoakin, kun vaan jokainen kohdaltaan on siihen valmis, mutta jos vaan vaatii sitä toisilta, ei taida koskaan onnistua. Ja että saataisiin sitä vanhanajan helluntaiherätystä mukaan, tuskin siihen auttaa mikään muu, kuin jatkuva jestävä rukous, sillä se on henkien taistoa, Pyhä Henkikään ei voi pakottaa ketään rakastamaan, mutta voiman, rakastaa, Hän antaa, jos vaan sitä anomme epäitsekkäästi, pyyteettämästi, sillä saalla Kristuksen agapee mielenlaadulla. Aloitetaan nyt, rukaous taistelu konfan puolesta, ja luvataan, ettei puhuta pahaa, ja ettei entisä muistella, Rakkautteen kuuluukin, "käsky", " rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa."!

• näin on näppylät

No eiköhän ja toivottavasti sentään perustietous ole jo kaiken kansan saapuville tullut mitä tarkoittaa mikäkin.

netmissiossa se tarkoitti mm sitä että jos et kannattanut kirkkoa, olit ulkona kaikesta näin on asia sanokoot kukin mitä sanookin. ja tarkoittaa yhä samaa siellä, siksipä en palaa sinnekkään koskaan enään.

• ~~tähkäpää~~

Kyllähän se noinkin on, mutta mitä olen esim. täällä omissa ympyröissäni keskustellut asiasta uskovien kanssa, paljon .. paljon on vielä väkeä, jotka eivät oikein tiedä, mistä on edes kysymys.

Hyvin paljon on sellaista oletusta, ettei ole kysymys muusta, kuin vain siitä, että paikallisen hell.srk. nimi muuttuu helluntaikirkoksi ja kaikki pysyy muuten ennallaan ja koska se ei ole tullut ajankohtaiseksi omassa srkunnassa, ei olla edes kiinnostuneita siitä, mitä vaihdos pitää sisällään.

Tuo, mitä NM kirjoitat, oli tosiaankin selvästi nähtävissä ja varsinkin erään henkilön kohdalla, joka avoimesti ja voimakkaasti uskalsi ottaa kantaa asioihin.
        Surullista ja tottahan tuo oli, ei sitä voi kiistää.

• OneWay777
      • Astian makua.

" Takavuosina törmäsin eräässä rukouspiirissä profetiaan, jossa seurustelevalle parille profetoitiin eroa. Motiivi paljastui varsin raadolliseksi: Profetoineella naisella oli tytär, jolle nainen havitteli tuota rukouspiirissä käyneen (nykyisen avioparin) miestä puolisoksi! "

Epätervettä sielullista profetoimista.

• joulua odotellessa

Konferenssi nyt on vain yksi tapa viettää juhannuksen aikaa. Ei tarvitse ainakaan kokoajan törmätä humalaisiin örveltäjiin ja väistellä niitä. Mitään varsinaista merkitystä konferenssilla ei minulle tosiaankaan ole, saatan siellä piipahtaa ja katsella ohikulkevia, ostaa jäden, kuunnella pari kipaletta niillä kivillä istuskellen, jos korvat kestää, kulkea virrassa lauman mukana läpi lähetystelttojen ja kirjatorien, nauttia auringonpaisteessa, jos sellaista ylellisyyttä suodaan ja sitten poistua ja ajatella, että siinäpä se juhannus meni joulua odotellessa.

• tode*

jos viime kesän malliin menee konffa, niin eipä ole kauheasti valittamista. Tuskin siellä joku Selkomaan on äänessä 24/24.
      Paljon muuta, hyvää ohjelmaa on tiedossa, raamattutunteja mm. aiheesta "Laupias mieli - keskeneräisyys minussa ja muissa". Vai mitä, ukkelit?

• * Olen tässä lueskellut näitä kommentteja. ja uhdyn kyllä tähkäpään ja aloittajan, ja nyt lähinnä Todé tähän vietiisi, on niin paljon ja monenmielistä, että pitänee vaan siunata järjestäjiä ja odottaa Jumalan ilmestymistä juhlien ISÄNTÄNÄ ja eläväksi tekijänä, Pyhän Hengen kautta, uudistusta itselle ja koko juhlakansalle. Aletaan rukoilemaan Konferenssin puolesta purnaamisen sijasta, me emme voi asialle yhtikäs mitään, vaikka kuinka täällä seulomme ja viskaamme lokaa erisuuntiin. Rukoillaan Hengessä ja totuudessa, vain Jumala voi vesioajat kääntää kuninkaidenkin mieliksi tai ei ! Ja toivotaan, ettei Jumala hylkää ketään,ja ei ole mukavaa sekään, jos ihmiset hylkää , on hieman kokemusta. Rukoustaistelu jatkuvasti, ettei katkeruuden juurikaan pääsisi tuhojaan tekmään, mutta uskokaa vaan, se on aina väijymässä, ja hakee oikeutta, jonka nimissä haluaa nujertaaa katkeruuteen, tähän asti Herra on auttanut, Maran ata ! Hyvää pääsiäistä ihan jokaiselle !

• Mohikaani_27 ei kirj
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olen tässä lueskellut näitä kommentteja. ja uhdyn kyllä tähkäpään ja aloittajan, ja nyt lähinnä Todé tähän vietiisi, on niin paljon ja monenmielistä, että pitänee vaan siunata järjestäjiä ja odottaa Jumalan ilmestymistä juhlien ISÄNTÄNÄ ja eläväksi tekijänä, Pyhän Hengen kautta, uudistusta itselle ja koko juhlakansalle. Aletaan rukoilemaan Konferenssin puolesta purnaamisen sijasta, me emme voi asialle yhtikäs mitään, vaikka kuinka täällä seulomme ja viskaamme lokaa erisuuntiin. Rukoillaan Hengessä ja totuudessa, vain Jumala voi vesioajat kääntää kuninkaidenkin mieliksi tai ei ! Ja toivotaan, ettei Jumala hylkää ketään,ja ei ole mukavaa sekään, jos ihmiset hylkää , on hieman kokemusta. Rukoustaistelu jatkuvasti, ettei katkeruuden juurikaan pääsisi tuhojaan tekmään, mutta uskokaa vaan, se on aina väijymässä, ja hakee oikeutta, jonka nimissä haluaa nujertaaa katkeruuteen, tähän asti Herra on auttanut, Maran ata ! Hyvää pääsiäistä ihan jokaiselle !

* Hyvää juhannusta ja nyt konferenssiin joukolla mukaan !

• Anna 32-v

En ole enää muutamana viime vuonna käynyt paikan päällä kun ei ole autoa, mutta netistä olen seurannut. Keuruun metsät ovat vain autollisten saavutettavissa. Netti on sillee parempi että voi oikeesti keskittyä paremmin tilaisuuksiin. Paikan päällä on aina menossa sellanen markkinahumu ja vaeltelu että keskittyminen jää. Tämä tietysti oma vika!

Olen kyllä viime vuosina huomannut muutoksen sanomassa ja sen esille panossa. Pinnallinen hömppä valtaa alaa. Ylistely ja esiintymiset ovat saaneet liian suuren osan ohjelma-ajasta. Kaiken maailman jumalan markkinamiehet ovat vallanneet päälavan. Kuulemme paljon tarinaa tempuista ja kuinka ne tehdään. Musiikissa on vain hyvin niukoissakin esiintymisasuissa (sateesta ja kylmästä huolimatta) esiintyviä fiilistelijöitä. Herätyksen piirissä on kuitenkin vielä toiminnassa muutamia laadukkaita ja syvästi hengellisiä kuoroja ja musiikkiryhmiä! Mutta netistä voi seurata rauhassa aamujen raamattutunteja. Suuri osa niistä on vielä syvällistä opetusta.

Tietysti pitää ymmärtää että "money makes the world go around" eli rahaa tarvitaan. Siksi voimakas markkinahumu on tullut kuvioon. Silti toivoisin viisautta järjestelytoimikunnan valintoihin. Ei Helsingin Saalemin musiikkipastorin mieltymykset voi säätää koko konffan tarjontaa ja vaikka Selkomaa on kassamagneetti juuri nyt niin on herätysliikkeessä muutakin tarjolla.

Mutta summa summarum, kyllä konffa on kuva herätysliikkeestämme. Nyt kosiskellaan nuorempaa ikäluokkaa, johon itsekin kuulun, vaikka en oikein pidä pinnallisesta fiilarikristillisyydestä joka on muka nuorison valinta. Kun haluan festareille on tarjolla monia ammattimaisempia esiintyjiä tarjoavia vaihtoehtoja.

PS. Tein vapaaehtoistyötä konffassa silloin kun asuin vielä kotona ja sain kyydin Keuruulle. Se antaa paljon paremman fiilarin kuin monet nostatussessiot päälavalta tai ympäröivissä teltoissa.

• Hound Dog

Kiitokset 32-v autottomalle naiselle!

Hyvin samankaltaisia ajatuksia löytyy myös täältä. Tässä maassa tarvitaan reformaatio. Kaikki herätysliikkeet & kristilliset puulaakit tarvitsevat sen - kuollakseen tai elääkseen. Ei mitään "Isän rakkaus" - hömppää vaan raamatullinen, evankeliumiin upotettu paluu Sanan ilmoitukseen, täynnä armoa ja totuutta.

• aina viisas salomo

"Hyvää tekeväinen sielu tulee ravituksi, ja joka muita virvoittaa, se itse kostuu."
      Snl. 11:25

Joka hyvään pyrkii, etsii sitä, mikä otollista on, mutta joka pahaa etsii, sille se tulee." Snl. 11:27

• leeviläinen

Ne, jotka menevät hakemaan konferenssin antimista henkilökohtaiseen hengellisen kasvuunsa rakennusaineita, ne saavat sen.

Ne, jotka menevät konferenssiin ensisijaisesti tapaamaan vuosien aikana elämäänsä tulleita tuttaviaan, ne löytävät tuttavansa ja saavat turista kuulumisensa toisilleen.

Ne, jotka menevät konferenssiin etsimään omaa heikompaa astiaansa tai vahvempaa kanttaan, ne saattavat jopa löytää sellaisen.

Ne, jotka menevät konferenssiin etsimään seksuaalisten tarpeittensa tyydyttäjää, nekin saattavat saada osansa teltta- ja asuntovaunualueen tarjolla olevista lähteistä.

Epilogi kaikkeen on se, että jokainen koferenssiin menijä saa itselleen sen, mitä menee konferenssista ensisijaisesti hakemaan.

• en ota

Jos Jumalan sanaa tahtoo etsiä, niin helluntailaisilta sitä ei saa. Helluntaioppia on kyllä tarjolla, mutta valitettavasti sitä ei löydy Raamatusta!

• en ota kirjoitti:

Jos Jumalan sanaa tahtoo etsiä, niin helluntailaisilta sitä ei saa. Helluntaioppia on kyllä tarjolla, mutta valitettavasti sitä ei löydy Raamatusta!

* Eiköhän kuitenkin löydy ? On aika kovasti sanottu, ettei Sanan opetusta helluntaiseurakunnasta löydy ! Yleensä löytyy, ja vieläkin löytyy. On harhauttavaa enakkoluuloa, ja lahkohenkeä, jota on niin kovin lietsottu viimeaikoina. Onhan joitakin puhujia, joiden ei tarttis puhua lainkaan, eikä ollenkaan missään, ennen kuin löytävät totuuden Kristuksesta. Eikä haudoilta. Saisivat aidon Pyhän Hengen täyteyden, Kristuksen verellä pestyyn sydämeensä.

• niinsaako

Mutta saako Jumala sen mitä odottaa omiltaan ?

• helluntaikansalainen

Tässä 5o luvulta konferensseissa (1 konffa Kuopio)mielipide.On ajat muuttuneet muista tässä joskus oliko se kuuskymmentä luvun alussa kun Reijo Tapani ja Ari lauloivat laulua"Kaikki kohdallaan kerran taivaassa" pojat joutui esintymiskieltoon hellareissa muutamaksi kuukaudeksi kun laulu oli liian reipasta.Muutama vuosi sitten yritin Keuruulla kuunnella tietoiskuteltassa Aaron Ibrahimin puhetta "ryöstökalastusta taivaskanavien avulla muslimimaailmassa).Kuulin tästä puheesta noin joka toisen sanan Gospelrekka pauhasi ehkä noin 15 m:päässä.Päätin silloin ,että nämä juhlat osaltani loppuu ja Kiitos Herralle tulevana kesänä aiomme mennä Mertiörannan juhannusjuhlille,jos Jumala suo.Ja jos sinne tulee jatkossaa diskovaloja tms.täytyy sitten etsiä uusi paikka,mutta tuskin näin tulee käymään.Kirjoitti eräs Helluntaikansa ry:n.jäsen.

• hys, hys,

Ehkä sinun onkin parasta mennä sinne Mertiörantaan, sillä sinunlaisesi ikuiset arvostelijat pilaavat muidenkin juhlatunnelman Keuruulla.
        Koskaan ei kaikki ole kohdallaan.

Mertiörannassa on hiljaista kun kuolemaa odotavat vanhat helluntailaiset muistelevat vanhoja hyviä aikoja!

Voi niitä aikoja.

• helluntaikansalainen
        hys, hys, kirjoitti:

Ehkä sinun onkin parasta mennä sinne Mertiörantaan, sillä sinunlaisesi ikuiset arvostelijat pilaavat muidenkin juhlatunnelman Keuruulla.
        Koskaan ei kaikki ole kohdallaan.

Mertiörannassa on hiljaista kun kuolemaa odotavat vanhat helluntailaiset muistelevat vanhoja hyviä aikoja!

Voi niitä aikoja.

Olen nyt tullut tånne Mertiörantaan juhlille,kuule ei me olla ikuisia arvostelijoita.Miksikö no siksi ,että odotamme seurakunnan ylösottoa,silloin tämä ns.arvostelukin lopuu .On täällä nuoriakin juhlissa mukana,ja kyllä te kirkkolaisetkin vanhenette meidän mukana 24 tuntia vuorokaudessa . Muista tämä.Jehovilla on sellainen kirja "Sinä voit elää ikuisesti maan päällä".Minä en tätä halua,eikä varmaan kukaan muukaan meistä.Ollaan sitten kirkossa tai ei.Siunattua juhannusta niillekin jotka sinne Keuruulle on eksyneet,tänä juhannuksena.helluntaikansalainen

• Uskovainennnn

Kannattaa mennä ihan omalle mökille jussina tai sitten kylään tutun mökille.

Jumala haluaa että uksovainen viettää kesälomaa perheen tai ystävien kanssa.

• tode*

ei se nyt taida aivan noin yksioikoista olla, Jumalan tahto meihin nähden. En tiedä, kuinka ihmeessä perustelet tuon "Jumala haluaa uskovan viettävän...".

Kyllä se on niin, että Jumala haluaa meidän joskus menevän juhannuksena vaikkapa Keuruulle. Tuskin Hän kuitenkaan tykkää siitä, että perhe jää aina kakkoseksi. Järki käteen tässäkin.
        Matkustellaanhan sitä muuallekin, eikö niin, eikä silloin itketä sukaulaisten ja tuttavien perään.

• kaikki tässä ja heti

Helluntailaisuus on jo aikansa elänyt harhaoppi. Pitää keksiä uusia. Karismaattisuus on mielenkiintoisempi, meininki on kovaa ja luvataan paljon. Hauska uskonto sekin kun keskittyy vain ihmisen maalliseen hyvinvointiin. Tarjotaan vaurautta ja terveyttä, - eipä ihme, että kaikkia kiinnostaa! Siksihän maailma näitten perässä juokseekin! Sitähän kaikki haluaa, jonottaa jopa! Mutta tarjotkaapa yksinkertaista Evankeliumia, syntien tunnustamista ja niistä luopumista, Kristuksen seuraamista, itsensä kieltämistä ja hyvinvointia vasta maallisen kuoleman jälkeen!!!!!!!!!!!!!!!!
      Sitä julistusta ei yksikään helluntailainen eikä karismaatti ota vastaan.

• pellekonffa

Ja jos nyt edes kerran viitsitään ajatulella katsoa miten oli alussa, niin kas ihmettä alussahan oli siten,e ttä Apostolit istuivat linnassa ja hengen vaarassa kaiken aikaa.

Monniko on lukenut Paavalinluettelon kuinka se oli lavashowta se hänen elämnänsä, mitens se menikää ....raippoja yhtä vaille neljäk....vaaroissa siellä ja täällä... eikä puhu mitään joka liippaa likikään meidän hegellisten suurmiesten viuhtomisesta.

meillä ei ole hengellistä johtoa ei millään tasolla ja piste. kaikki tämä konffatouhukin on enempi pelleilyä kuin jotain tosikristillisyyttä.

• Kadotettu konffahenk

Konferenssi tuskin on muuttunut mutta minä olen.

Olen 32v. Nyt perheellinen. Vaimo ei ole helluntailainen mutta on käyty parina vuonna yhdessä. Nuorempana 17-25-vuotiaana ja vielä 27v:nä oli kyllä mahtavat konfferenssit. Oli sairaan hauskaa, kokoukset oli antoisia, kaverit kivoja, seikkailu mukavaa, ruoka hyvää... kaikki oli niin upeaa. Nyt olen väliinputoaja.

Nuorten kokouksiin ei voi enää mennä. Niistä on vaan kasvanut yli vaikka ne oli parasta. Raamattutunnit eivät ole enää raamattutunteja. Liian tiukasti noudatetaan vuoden teemaa. Normaalikokoukset tuntuvat taas melkein liian vanhollisilta. :D. Lähetysteltta on jo niin nähty. Musiikki ei kiinnosta. Kirjat saa netistä.

Nyt huomaan pohtivani, että mikä siinä yöllä pihalla riekkumisessa, musan kuuntelemisessa kentällä ja auringossa istuskelemisessa lopulta on niin hienoa. No se oli tietysti ne kaverit ja se hullu mieli. Apua. Kuulostan todella vanhalta.

Ehkä minun pitäisi vain jättää vaimo ja lapsi kotiin ja mennä sinne telttaan majailemaan. Sitten voisin tutustua nuoriin, sillä useimmat nuorusuvuosien ystävät, ketä siellä tapasin, ovat joko 1) muille maille muuttaneita 2) helluntailaisuuden jättäneitä 3) ei kiinnosta tai 4) aina kiireissään tapaamassa 100 muuta ystäväänsä.

• KTS (Ei kirj.)

"...ne kaverit ja se hullu mieli....."

Eli ruisrok-meininki kuten arvelinkin.

Ei liity kristinoppiin mitenkään.

• 14-4

Konferenssi, kuten koko Helluntaikirkkokin on valtava bisnes, eli liiketoimi, sekä, jos joku ei todellakaan ymmärrä: valtava hengellinen huijaus ja eksytys. Sen todellinen olemus ei ole se "hengellisyys", jota ulospäin, pinnallisesti esitetään, vaan uskontoa hyväksikäyttäen kerätä rahat talousrikollisten taskuihin.

Konferenssi on tyypillinen viihdetapahtuma, viinapulloineen, maksullisine konsertteineen, jos naisineenkin. Helluntaikonferenssi pilkkaa Jumalaa ja häpäisee Israelia, jonka asiat eivät heille edes kuulu. He eivät ole juutalaisia, eivätkä juutalaiset heitä kaipaa. Kuin huo*rat he tyrkyttävät itseään kaikkialla esille.

• väärää tulta
    • 12-3

"Staaryi, staaraja" (ven. vanha). Stara tarkoittaa stadiksi vanhusta, käsittämätöntä että sen on landet sotkeneet tarkoittamaan muka tähteä. Tähti on stadiksi tsäärna. Aitoon stadinslangiin ei kuulu englanninkielestä tulleet väännökset, johonkin "hesaan" ehkä.

• Pikkukaupunki Hesa

Stara on yleinen sana Suomessa. Hesa ehkä poikeuksena tästä.

Hesalaiset on aika hassuja, kun yrittävät aina päteä omalla hesalaisuudellaan. Nytkin joku hesalainen naama mutrussa lukee tätä ja purnaa, etteis stadissa koskaan sanota hesa. Muuallapa sanotaan hesa ja stara.

Helsinki on pikkukaupunki verrattuna esim Tukoholmaan, jonka läheisyydessä asuin monta vuotta. Vaimoni asui New Yorkissa. Me kumpikaan emme kaipaa suurkaupungin arkea. Tällä hetkellä asumme Tampereen seudulla, joka meille sopiva. Myös hesa vois olla sopivan pieni paikka. Hesalaiset ovat vaan aika hassuja pätemisentarpeineen ja suuruudenhulluine ajatuksineen hesalaisten paremmuudesta.

• itsekin junantuoma
        Pikkukaupunki Hesa kirjoitti:

Stara on yleinen sana Suomessa. Hesa ehkä poikeuksena tästä.

Hesalaiset on aika hassuja, kun yrittävät aina päteä omalla hesalaisuudellaan. Nytkin joku hesalainen naama mutrussa lukee tätä ja purnaa, etteis stadissa koskaan sanota hesa. Muuallapa sanotaan hesa ja stara.

Helsinki on pikkukaupunki verrattuna esim Tukoholmaan, jonka läheisyydessä asuin monta vuotta. Vaimoni asui New Yorkissa. Me kumpikaan emme kaipaa suurkaupungin arkea. Tällä hetkellä asumme Tampereen seudulla, joka meille sopiva. Myös hesa vois olla sopivan pieni paikka. Hesalaiset ovat vaan aika hassuja pätemisentarpeineen ja suuruudenhulluine ajatuksineen hesalaisten paremmuudesta.

Näin on, juuri monet maalta muuttaneet "hesalaiset" yrittävät päteä ja esittää kovaa kaupunkilaista. Eivät tietenkään kaikki, mutta kovin pullistelijaporukka löytyy juuri näistä muuttaneista. Syntyperäinen porukka on yleensä rentoa, vanhemmista ihmisistä löytyy vielä noiden vanhojen slangisanojen käyttäjiä.

• stadin skidi*
        itsekin junantuoma kirjoitti:

Näin on, juuri monet maalta muuttaneet "hesalaiset" yrittävät päteä ja esittää kovaa kaupunkilaista. Eivät tietenkään kaikki, mutta kovin pullistelijaporukka löytyy juuri näistä muuttaneista. Syntyperäinen porukka on yleensä rentoa, vanhemmista ihmisistä löytyy vielä noiden vanhojen slangisanojen käyttäjiä.

Klabbeissa on mulla on tonnin stiflat, ei ne tonnii paina mut ne bungaa sen.
        Joskus mä stygen niille szungaan, silloin kummä muille szungaa en.
        Monen vuoden jälkee mä Hesarilla luudaan, mä dallaan sinne minne klabbit kuljettaa,
        snagarilla hodarin mä skruudaan, rundaan kohti kulmankuppilaa.

http://www.youtube.com/watch?v=xtcSziIdZlw

Slurkit ohi bilikalla skujaa, näil kanteil enne flindaa stikattii...

• muualla maassa

No staraa käytetään yleensä suomalaisessa puhekielessä tarkoittamaan jotain musiikki- yms. tähteä, joten slangiin sotkemisesta ei varsinaisesti ole kyse.

• En ole trolli

mutta rahastus alkaa olla huipussaan. Kaikkea mahdollista myydään ja tyrkytetään ostettavaksi rahan takia. Jos lähtee alueelta käymään jossain ja tulee takaisin, saa maksaa uudelleen..joku pieni puusta kaiverrettu enkeli tai kynä maksaa 5e..musiikki on etusijalla ja niinkuin aina sellaiset ihmiset, jotka ovat jollaintavalla olleet valokeilassa..

en ole enää viitsinyt mennä sinne, en maallisen, kuin hengellisen ravinnon vuoksi, koska kaikesta täytyy maksaa ja jos haluan kuunnella kunnon Raamattutunteja, niin niitä on vuosien varrelta omasta takaa ja aina yhtä tuoreena, kuin ennenkin, kun Jumala ne Henkensä kautta elävöittää ja kyseessä on saarnaajia, jotka aikoinaan antoivat hengellistä hyvää..muuttunut on meno uskovienkin keskuudessa, mutta jos joku kaipaa tuollaista menoa, niin senkun, mutta itse en koe mitään tarvetta aikani kuluttamiselle paikassa, jossa en saa yhtään mitään sen enempää, kuin rakkoja jalkaan edestakaisesta kävelemisestä..paikka vaikuttaakin ennemmin sellaiselta, jossa tavataan kavereita ja etsitään vastakkaista sukupuolta olevia, kenties tulevaa puolisoa..

Olen ollut aikoinaan Katinalan, kuin Hattulan konferensseissakin, silloin oli erilaista..kaipaan kovasti niitä aikoja, vaikkakin ymmärrän nykyaikaakin..itse tulin nuorena uskoon, etten siis ole mikään vanha ihminen arvioissani.

• ymmärrettävää

Mutta kun ajallinen elämä pyörii käyttämällä rahaa. Niin on ollut Jeesuksen aikaan ja ei Jeesus kiletänänyt käyttämässä rahaa vaihtovälineenä. Ruoka, palvelut konferensissa maksaa. Pitää saada läksut maksettua aijallaan. En minä nää siinä väärää, jos kudon neuleen ja joku ostaa sen vaikka lähetyksen hyväksi. Ja tottakai pitää hinnoitella että kannattaa tehdä. Ei ihan lankarahoilla ole kannatusta käsitöitä myydä. Myyvät maallisekin yhdistykset kannatuksen tukemiseksi tuotteitaan kirppareilla ja ylesötapahtumissa ja jokainen tietää että ilman rahaa emme selviydy yksityiselämässäkään.
      Usein monet yrittäjät tukevat lähetystytötä lajoittamalla tuotteitaan myytäväksi esim. jossain hengellisessä tilaisuudessa. Ne pitää silloin hinnoitella tuotteen arvon mukaan.

• ettäsemmosta

keuruun juhannus konferenssi on kyllä paljon muuta kuin maksullinen, toki siellä maksaa jos haluat maksaa.. ilmaiseksiko näitä isoja juhlia pidetään? kenen rahoilla? itse olen nuorena käynyt paljon keuruulla, ja tuolla jo mainittuna se hullu mieli ei toki ole mitään provinssi rock meininkiä, vaan heittäytymistä tilanteeseen kuin tilanteeseen ilman rajoja niinsanotusti, missä tietysti on jotkut rajat mutta itse olen saanut tuolla mitä olen ollut hakemassa, eiköhän sen jokainen itse päätä mitä saa jos avoimmin sydämin menee ja hakee sitä minkä tarpeessa on.. iltaisin saattaa olla tietyissä paikoissa kaljottelijoita, jotka ovat lähikylistä tulleita, en tiedä miten nykyisin.. itse meinaan mennä todellakin, ja tuo sana "helluntalaisuus" .. kaikista uskovaisista tai helluntalaisista, en voi sanoa että kaikki pääsevät taivaaseen.. mutta en noiden ihmisten takia syrjisi juuri helluntalaisuutta.. omasta mielestä mikä vain kristinusko on oikea jos puhutaan jumalasta ja jeesuksesta, tärkein pointtihan on vain se että uskot ja sen myötä pelastut.. itsestäsi se on kiinni, ei siitä missä olet ja missä käyt.. jos tuntuu että saa hengen ravintoa konffasta niin mene sinne, jos et niin älä tuhlaa aikaasi kyseisessä paikassa.. jokainen joka haluaa lopulta taivaaseen, tuntee sydämmessään oikean tien jos sitä vilpittömästi tahtoo ja siihen uskoo. mitä väliä onko konferenssissa disko valot :D ihan oikeasti? ei tuo tilaisuus ole mikään vanhoillis tapahtuma, ajat muuttuu.. sehän on vain modernia teknologiaa ja viihdykettä siinä sivussa minkä johdosta jaksaa seurata tapahtumaa entistäkin pidempään.. mitä väärää siinä on. nyt on ilon ja riemun vuosi! kuinka monessa normaali kirkossa missä veisataan vanhoja virsiä näkyy todellinen ilo ja riemu? ei jumala sano etteikö uskossa oleva tai sanaa puhuva saisi olla rento ja rempseä. ettekai te kuvittele että moisen juhlan järjestäminen ilmaista on.. iso kirja sivulla on vuokrattavana mökkejä tms ne on kalliita mielestäni, mutta nuokoin hinnat on voimassa muina aikoina kuin konferenssi aikaan.. silloin saa halvemmalla ja mielestäni uskovia enemmänkin suositaan kuin ryövätään.. tilaisuus on TÄYSIN ILMAINEN, kukaan ei pakota maksamaan, tuo omat eväät, ei niiden syöminen kiellettyä ole. Junalla pääsee jyväskylästä tai seinäjoelta keuruulle, juna maksaa 20€ ja keuruun keskustasta lähtee linja-auto kuljetuksia ihan vain tuonne konferenssi alueelle, muutama euro tms.. joten ilman autoakin toki pääsee, teltta mukaan! se tulee halvaksi.. eikä ole kallis, iso kirja sivulla myös tuo teltta vuokra on eri konferenssi aikana!! kannattaa kysyä. ei uskoa muiden puheisiin ja kommentteihin, eiköhän se ole parasta kokea ihan itse, niin saa käsityksen.. monena vuotena olin eikä mitään valittamista, osa ihmisistä on töykeitä, osa ei. eiköhän se päde kaikkiin ja missä vain.. Konffa 2014 here i come.. ->

• pötköä pesään

voisit hiukan opetella kirjoittamistakin jossain välissä !?

• Hesegiel

Riittää se yksikin henkilö siellä joka julistaa,,ja KOVAAN ÄÄNEEN!

• hellarityttö

heeei! ketkä tulee konffaan tänävuonna ? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3043
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1527
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe