Niin, siis syön ko. lääkettä ja alkoholia kun tulee silloin tällöin otettua, niin iskee totaalinen black out; en pysy pystyssä (heittää jalat ihan veltoiks), muisti menee, näkö pimenee ja mikä parasta, lasken jopa alleni! Ja tämä siis tapahtuu todellakin yhtäkkiä, joskus jopa parin olusen jälkeen, yleensä useamman.
Tää on nyt toinen kerta kun olen lääkityksellä ja toki tiedän, ettei pitäs viinaa vetää. Ei se ainakaan auta, mutta nollauskeinonsa kullakin. Ilman lääkitystä tätä ongelmaa ei ole, mut ilmankaan en pärjää. Ei kyllä nykyään baariin ole asiaa, kun ei tiedä millä hetkellä taju katoaa.
Tää on nyt toinen kerta kun olen lääkityksellä ja toki tiedän, ettei pitäs viinaa vetää. Ei se ainakaan auta, mutta nollauskeinonsa kullakin. Ilman lääkitystä tätä ongelmaa ei ole, mut ilmankaan en pärjää. Ei kyllä nykyään baariin ole asiaa, kun ei tiedä millä hetkellä taju katoaa.
Vastaukset 3
Vanhimmat
SSRI(escitalopram) ja SNRI lääkkeitä syödessä täytyy muistaa se fakta, että alkoholi nollaa aina lääkkeen tehon. Ei kannata käyttää alkoholia.
Alkoholi ei todellakaan "nollaa" lääkkeen tehoa. SSRI- ja SNRI-lääkitykset vaikuttavat osin samoihin reseptoreihin, joihin alkoholikin, joten joillakin harvoilla tapauksilla voi tulla tuollaisia ongelmia. Itse syönyt vuosien ajan useita SSRI- ja SNRI-lääkkeitä viinan kanssa ilman mitään ongelmia.
Yleensä otan päälle vielä bentsoja, kipulääkkeitä, rauhottavia ja psykoosilääkkeitä.. mitä millonkin sattuu taskusta löytymään. Nytkin on päällä venla, pamit, tenox ja lyricat, niin ei paljoa eilinen juopottelu haittaa oloja!
Itse vedin joskus p€rseet ssri -lääkkeen käytön aikana, tämän seurauksena (mitä ilmeisimmin, sillä en ole päihtyneenä ollut millään tavalla muulloin aggressiivinen) tuhosin satunnaisen, kohdalle sattuneen pysäköidyn auton. Pään selvitessä putkassa oli sitten mukava miettiä, että mitähän helvettiä on tapahtunut ja mitä tästä vielä seuraakaan.