Pentti Yli-Rämi

arka alttarilla

Edesmennyt Herran palvelija oli taidollinen julistaja ja rukoilija. Sain hänen kauttaan tiedonsanat alttarilla sairauteni kulusta. Ne ovat pitäneet paikkansa tähän päivään saakka. Julistuksena lopuksi hän sanoi vain: alttari on avoin kaikille, niin hän sanoi joka kokouksessa. Hän rukoili hiljaisesti jokaisen puolesta joka rukousta halusi.
Onko täällä henkilöitä jotka ovat tulleet uskoon tai parantuneet hänen julistuksensa ja rukouksensa kautta. Missä ovat nykyään tällaiset nöyrät julistajat?

16

2777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiku.

Olen ollut hänen rukoiltavana, muistan siitä sen verran että oli Jumalan äänitorvi, en muuta.

• ei tule kaikille

Vierailivat joka syksy meidänkin srk:ssa. Puheet hyviä mutta minulle ei kyllä tullut mitään erikoista profeetallista kun kävin alttarirukouksessa.

• Erkinnimimerkki
        ei tule kaikille kirjoitti:

Vierailivat joka syksy meidänkin srk:ssa. Puheet hyviä mutta minulle ei kyllä tullut mitään erikoista profeetallista kun kävin alttarirukouksessa.

Miksi pitäisi tullakaan mitään profetaalista.
        Ei ennustelujen hakeminen kuulu terveeseen uskoon.

• Eenokki12
        Erkinnimimerkki kirjoitti:

Tietysti nuoria ja vakaantumattomia kiinnostaa ennustelijaukot ja eukot. Ja vielä alttarilla toiminta varmasti vetää uteliaita kyselemään tulevaisuudestaan.

• Anonyymi
        Eenokki12 kirjoitti:

Tietysti nuoria ja vakaantumattomia kiinnostaa ennustelijaukot ja eukot. Ja vielä alttarilla toiminta varmasti vetää uteliaita kyselemään tulevaisuudestaan.

Lienenkö jo tähän vastannut. Ylli-Rämit olivat jokasyksyinen puhujapari seurakunnassa. Tulivat puolukkaan tänne. Olin tilaisuudessa johon Pentin julistajamatkat päättyivät. Kesken puheen hän kaatui ja oli eloton. Tilaisuudessa oli kaksi rohkeaa ensiaputaitoista. Elevyttivät puhaltamalla ja painelemalla kunnes ambulanssi tuli ja käynistivät sydämen. Pentti eli vielä kolme kuukautta. Oli käynit jo kehonsa ulkopuolella, enkeli oli sanonut että työ on vielä kesken. Hänellä oli vielä sanoma seurakunnalle.

• Anonyymi
        Erkinnimimerkki kirjoitti:

Kyllä terveeseen uskoon kuuluu myös profeetallisuus. Minulla oli vaikeita ongelmia, tästä tapauksesta on kulunut monta kymmentä vuotta. Olin Pentti Yli-Rämin kokouksessa. Hän rukoili puolestani ja sanoi erään sananpaikan. En toista sitä nyt. Kysyin Yli-Rämiltä jälkeenpäin , että oletko lukenut psykologiaa. Hän vastasi; "En, se tuli Herralta."
        Nyt, kymmeniä vuosia tämän jälkeen, on Jumala tehnyt ihmeen. Se alunperäinen trauma, josta oli kyse, on Jumala parantanut.
        Sain Jumalalta muitakin sananpaikkoja, mutta tämä sananpaikka on erityinen. Jumalan Sanassa on parantava voima.
        Kyllä on ikävä sellaisia miehiä, mikä Yli-Rämi oli. Hän oli kuin karhu. Sanoi korottamatta ääntään tai heilumatta ,sanoi asian ja meni.Hän oli ollut Lauri Kuitusenkin sängyn vieressä, kun Kuitunen oli maannut kuusi vuotta ja sanonut: "Sinä nouset vielä sängystä. "
        Ja Kuitunen nousi.

• * Tunnen Yli-Rämän pariskunnan, olivat meillä sisällä priinkin otteeseen, kun kokousta paikkakunnalla pitivät, Hengen voimainen oli mies Sanassa. Oli pelkkää iloa saada pitää heitä kotonani, mistä tietää, vaikka saisi pitää enkeleitä kodissaan ?

• saaottaaoppia

Juu sinä olisi mallia tämänajan saarnaajavouhkaajille.

Sielläpä ovat perillä jo aikansa olleet mutta palvelustyönsä muistetaan.

• Cheikki

Tapasin Pentti Yli-Rämin ensimmäisen kerran Kuhmossa vuonna 1978 , hän toi pyhyyden tunnon tullessaan ja meidän kolmi vuotias tyttö parani ihottumasta,
      Kiitos Herralle!!!

• kalevim

Ei tarvi välttämättä kysyä "missä ovat sen ja senkaltaiset saarnaajat" -itse voi harjaannuttaa itseään rukoukseen. Siinä voikin sitten olla kohta voimallinen mies.?
      Jos ei ole rukoilijatyyppi...aloittaa pienehköstä ajasta ( 10 min)? siihen harjaantuu että kohta tunti menee kuin 10 minuuttia.
      Sitten alkaa jo pian vaikka vaikutuksetkin.

• Anonyymi

Pentti oli todellinen profeetta!
      Vieraili 1975 Porvoon Helluntaisrk.ssa.
      Samaan aikaan oli näkövammainen poikani Hyksissä halvaantuneista alaraajojensa tutkimuksissa. Hän kuunteli Metallican yhtä biisiä, jossa kutsutaan pimeys sisälle, niinkauan, että todellinen henkivalta pääsi hänen sielunelämäänsä sitomaan! Tätä jatkunut yli 22vuotta. Poikani on uskossa, mutta ei vielä vapaa.
      Menin Pentin rukoiltavaksi silloin ja hän ei edes kysynyt, mitä rukoillaan, vaan rukoili kielillä ensin ja sitten toi selityksen ; "Herra tulee pelastamaan ja parantamaan koko sinun huonekuntasi ja siunaamaan sinun kätten teot kaksinkertaisesti"!
      Tätä olen odottanut nyt yli 22vuotta! Ja edellään se usko on pinnalla, että näin tulee tapahtumaan! Mieheni ei ole vielä uskossa, eikä poikani vapaa eikä näkevä, mutta päivä on Jumalan kalenterissa!!!
      Minulle kerrottiin vielä, että kun Pentti oli vierailemassa Ruotsissa, hänen kokoukseensa tuli mies rukoiltavaksi, jolle Pentti vaan ilmoitti, että "tyhjän tilalle tulee uutta ja Herra alkaa käyttää sinua"! Näin tapahtui! Mieheltä oli leikattu toinen keuhko pois ja toiseenkin oli levinnyt syöpä. Mies meni lääkäriin ja kuvauksen jälkeen lääkäri ihmetteli, että täällä on 2 tervettä keuhkoa! Kiitos Herralle! Miehen oli ilo ja helppoa kertoa, että hänen puolestaan oli rukoiltu ja Herra oli luonut uuden ja parantanut sairaan!!!

Missä ovat tämänpäivän profeetat???
      Hilkka Jyväskylästä 27.1.2020

• Anonyymi

Lapsemme on palamisen jälkeen tullut täysin terveeksi,vaikka piti kuolla. Itse olen parantunut selkäsairaudesta.
      Kuka paransi?
      Jeesus Kristus ja ketään ihmistä ei ole välissä ollut,vaan Herra on tehnyt sen,mikä ihmisille mahdotonta.

Näitä kaikenmaailman jakajia on ollut ja on. Enpä menisi yhdenkään käden alle ilman tutkimista ja koettelemista,mikä henki vallitsee. Samaa oli aikoinaan nämä Rämienkin touhut. Yrittivät pumpata Pyhää Henkeä,mutta tilanne oli outo ja ei terve.
      Pyhän Hengen täyteys myös on tullut uudestisyntymisen kautta ja antaja Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Niin on. Jos itse menee rukousjonoihin tai jonkun käsien alle, on jo siinä vaiheessa antautunut sille mitä sieltä tuleman pitää.

• Anonyymi

Sain Pentti Yli-rämiltä tiedon sanat koskien sairauttani. En voi kertoa, mitä asia koski, koska se on niin henkilökohtainen. Hän oli aivan mahtava, jörö, joka ei turhia jaaritellut

• Paransiko pukamat?

• Anonyymi00014

Pentti oli Jumalam mies viimeisen viimeise päälle! Oli meillä majotuksessa jousassa käydessä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2531
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1465
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      86
      1437
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      920
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      36
      810
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      804
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe