Hienoa Espanja! Sitä kautta valtaosa maahanmuuttajista pyrkii Eurooppaan jokatapauksessa. Ja syytä olisikin, sillä työvoimapula Eurooppassa onkin jo HUUUTAVAAA!!!
Espanjan hallitus aikoo jakaa oleskelulupia niille laittomille siirtolaisille, joilla on voimassa oleva työsopimus, kertoo maahanmuuttoministeri Consuelo Rumi El Pais -sanomalehden haastattelussa.
Oleskelulupia saisivat myös ne siirtolaiset, jotka ilmoittavat laitonta työvoimaa palkkaavista työnantajista. Lupien myöntämisen tarkoituksena on helpottaa ulkomaalaisten integraatiota, mutta myös taistella harmaata taloutta vastaan.
Lähes neljännes luvattomista Eurooppaan saapuvista siirtolaisista kulkee Espanjan kautta. Kansalaisjärjestöt arvioivat, että Espanjassa on ainakin miljoona laitonta siirtolaista. Suurin osa heistä on marokkolaisia tai eteläamerikkalaisia.
Hallitus aikoo myös helpottaa laillista maahanmuuttoa jakamalla kolmen kuukauden viisumeita, joiden tarkoituksena on antaa maahanmuuttajille aikaa hankkia työtä ennen oleskeluluvan hakemista.
Tänä vuonna Espanjaan on saapunut vesiteitse jo 8000 siirtolaista. Ainakin 81 maahan pyrkijää on hukkunut matkalla.
(MTV3-STT)
Monikulttuurisuus etenee vääjämättä!
8
250
Vastaukset
- Lukija x.
Suomessa ja Euroopassa ja akiteeraa sitten.
Mikä kätyri olet?
Tiedoksi:
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat/ulkomaat.shtml?2004/08/310667- Häh?
värväät tänne oikein urakalla.
Hyvä jos jaksetaan entisistä asukkaista pitää huolta. - Suvaitsevainen
Höh! Juuri tuon takiahan me maahanmuuttajia tänne tarvitaankin! Pannaan laiskat kommarit kyykkyyn:=)
- huhhuh
Suvaitsevainen kirjoitti:
Höh! Juuri tuon takiahan me maahanmuuttajia tänne tarvitaankin! Pannaan laiskat kommarit kyykkyyn:=)
Ne ei tee töitä.
- vanha
Suvaitsevainen kirjoitti:
tuttu "suvaitsevainen", jolla on ongelmia ja rajoituksia tuon suvaitsevaisuutensa kanssa, pyh.
- eli
vanha kirjoitti:
tuttu "suvaitsevainen", jolla on ongelmia ja rajoituksia tuon suvaitsevaisuutensa kanssa, pyh.
"suvaitsevainen" saavutti aikoinaan nimimerkillään kuuluisuutta muilla palstoilla olemalla hyvin hämmästynyt, kun suomalaiset eivät suostu tekemään 'riisikupillisella' päivässä töitä tai mieluimmin ilmaiseksi.
- kaiku
on...Myös suomessa vaaditaan sosiaaliturvaan muutoksia, viimeksi aiheesta oli uutisissa eilen.
- huuhailija
Kulttuuria ei voi syödä eikä se kulttuuri maksa meijän velekoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2582707Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1041656
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901576Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2061279- 671210
- 251141
- 501103
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036