Millaista aluetta tapulikaupunki,kontula ja myllypuro

Opiskelijapoieka

Hei kaikki.olen 19v opiskelija ku muutti opiskelun takia helsinkiin. Nyt tarvis löytää vuokrakämppä. Seuraavilta alueilta on sellainen halpa löytyny: tapulikaupunki, myllypuro, kontula ja jakomäki. Kontulassa ja jakomäessä olen jo käynyt katteleen niitä asuntoja. Mutta koska en tunne kyseisiä seutuja taikka ylipäätään helsinkiä niin kertokaa millaista seutua varsinki tapulikaupunki ja myllypuro ovat. Jakomäki ja kontula ovat varavaihtoehtoina noiden kahden jälkeen.

28

1759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelijapoeka

Olis kiva saada tietoo!

• mielestäni näin

Ehdottaisin Myllypuroa. En tiedä millainen paikka se oikein on, mutta tiedän nuo muut. Olen asunut Tapulikaupungissa, eikä se ole turvallinen. Kontulasta ja Jakomäestäkin on kirjoitettu negatiivisesti.

• pyIIymuro

Myllypurossa on menossa jonkinlainen sosiaalinen nousu ja yleinen siistiytyminen (paljon uutta rakennettu ja rakennetaan, myös omistusasuntoja), ja onkin noista selkeästi paras alue miljöön ohella myös palveluiltaan ja kulkuyhteyksiltään riippuen tietenkin vähän mihin suuntaan on menossa.

Jakomäessä on jo vuosia ollut kaupungin matalimmat bruttotulot/asukas, mikä kertonee alueesta kaiken tarpeellisen... Vinkki: syy ei ole sama kuin Espoon vastaavalla alueella Otaniemessä. Tapuli ja Kontula lähes yhtä ankeita paikkoja.

• cnc-sorvaajaz

Jakomäkeä en suosittele. Myllypuro on ok, mutta itse en ole mitään "nousua" havainnut, samanlainen ok lähiö kuin muutkin.

• Opiskelijapoeka

Kertokaa vähän enemmän kiitos. Haluan perusteluja miksi myllypuro on hyvä, jakomäki taas ei. Itseäni kiinnostaisi eniten tietää tapulista ja myllypurosta hyvien kulkuyhteyksien vuoksi

• 25v idässä asunut

Liikenneyhteydet on noista ehdottomasti parhaat Myllikästä ja Kontsista. Lähinnä metron takia. Tapulista löytyy toki juna. Jakiksesta ei pääse suoraan pois kuin bussilla. Tietty kulkuvälineiden tarve riippuu paljon siitä, missä muu elämä pyörii.

Myllikässä ja Kontsissa on isot hyvät ostarit ja Itis on lähellä. Kaikenlaisia liikuntamahdollisuuksia myös paljon. Tapulin ja Jakiksen palvelutkin varmasti ihan ok, mutten tunne niin hyvin.

Opiskelijana valitsisin itse Myllikän tai Kontsin. Kontsi varmaan vähän halvempi yleisesti ottaen.

• Opiskelijapoeka

Olen tota kontulaa käyny kattomassa,eikä se oikeen vaikuttanu kivalta. Myllypurosta ja tapulista löytyis parhaat asunnot kokonsa ja hintansa mukaan. Opiskelen helsingin yliopistolla joten sinne tarkoitus päästä joka aamu.kiitos kaikille vastaajille tähän asti!

• 270

myllypuron ja kontulan etu on nopea metroyhteys ja itäkeskuksen palvelujen läheisyys.

Jakomäki on syrjässä,vähän irrallaan. Sopii, jos on auto.

• Opiskelijapoeka

Kiitos kommentista. Kertokaa vähän lisää tapulin,myllypuron ja kontulan ilmapiiristä, palveluista yms. Kiinostais myös tietää kuntosaleista ja ulkoilualueista, koska tyttöystävällä on koira.

• TervetuloaVainKaveri

Jos kerran tyttöystävän omaat, Kontulaa en ainakaan suosittele. Siellä on todella paljon ns. kulttuurinrikastajia jotka ovat aikas kovia ahdistelemaan tyttöjä, melko uhkaavastikin usein. Valitettavasti en noista muista osaa juurikaan sanoa paitsi sen, että Myllypurokin mielummin kuin Kontula.

Helsinki on kuitenkin mukava kaupunki yleisesti ottaen.

Katso www.hsl.fi ja sieltä reittioppaasta, mistä pääset nopeiten ja vaivattomimmin perille. Sillä jos joka aamu on tunninkin matka kouluun, syö se nopeasti motivaatiota ja innostuneisuutta.

• 7+5

Yliopistolla on noita toimintoja aikalailla ympäriinsä, että riippuu aikalailla käytkö päivittäin esim. keskustassa, Viikissä vai Kumpulassa.

Googlemapsilla on aika näppärä katsoa nuo ulkoilumaastot... ;)

Helsingin kaupungin sivuilta löytyy kaupungin omat liikuntapalvelut ja vähän muutakin. Yksityiset kuntosalit yms. tietysti paljon kalliimpia, kuin kaupungin vastaavat. Kaupungin salille maksaa opiskelijalta vissiin 1,5€ kerta.

Kontulasta löytyy uimahalli ja kaupungin kuntosali (kuntokellari muistaakseni). Tästä ei kokemuksia itsellä, kuin monen vuoden takaa.

Myllypurossa Liikuntamylly, jossa pääsee harrastamaan jo paljon monipuolisemmin. Tosin hyvin kansainvälisessä ilmapiirissä. Myllypurossa on metroaseman lähellä myös urheilupuisto ja muutama muukin urheiluhalli, löydät varmasti tarkemmat tiedot halutessasi ;)

Itäkeskuksessa, johon siis Kontulasta ja Myllypurosta pääsee nopeasti metrolla, on uimahalli, kuntosali jne.

Jakomäessä on ainakin uimahalli, eiköhän joku punttiskin.

Tapulikaupungin läheltä löytyy ainakin Tapanilan urheiluhalli, jossa voi harrastaa vaikka mitä.

Palveluista tuossa oli mielestäni jo vastailtu ja eiköhän ne ole hyvät kaikissa noissa paikoissa.

• 7+5

Unohtui kysyä; mistä päin olet muuttamassa?

• Opiskelijapoeka

Hei kiitos tosta kattavasta vastauksesta! Olen tampereelta tulossa helsinkiin tossa toukokuun puolella muutto. Helsingin yliopistolla alan opiskelemaan, siellä keskustassa. Kiva ois saada lisää tietoa noiden alueiden ilmapiiristä yms. Palveluista ei tarvii enään tietoa kiitos edelliselle vastaajalle

• Opiskelijapoeka

Up!

• Opiskelijapoeka

Voisko joku vielä kertoo jotakin? Olis kiva tietää lisää...

• myllikkä

Myllypuro on paras näistä. Siellä asuu maahanmuuttajia, mutta eivät he haittaa, sillä kun tutustuu niin huomaa että mukavaa porukkaa. Kontulan spurgut eivät nyt niin mukavia ole. Myös varkauksia siellä saattaa käydä. Itse olin kävelemässa Kontulassa niin mukavana yllätyksenä oli siellä varastettu ja palava mopo. Se olisi voinut sytyttää tulipalon kun oli kuivassa metsikössä. Siinä piti sitten palokunta soittaa. En suosittele Kontulaa tai Tapulikaupunkia näiden hörhöjen vuoksi.

• ex-opiskelija1

Tapuli turvaton? WTF! Asuin 2 vuotta opiskelija-asuntolassa ja useita vuosia sen jälkeen olen asunut sillä seudulla. Opiskelijoita on alueella satoja.

Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa. Toki nuorisoa ja spurguja parveilee ostarilla, mutta eivät ne ole olleet päällekäyviä.

Itse kiinnittäisin huomiota joukkoliikenteeseen ja se tiputtaa ainakin Jakomäen pois laskuista. Olet dösän varassa ja se on auttamatta hidas.

Myllypurossa ja kontulassa on metro, tapulissa juna, joten siinä mielessä tasoissa.

Jakomäen ja Kontulan tiputtaisin välittömästi pois "monikulttuurisuuden" ja huumehörhöjen vuoksi. Et usko miten röyhkeitä osa näistä osaakin olla.

• Amandopondo

Juna menee 10-15min välein, metro 3min välein. Junalla jäät joko Pasilassa tai rautatieasemalla, metrolla tarpeen mukaan Sörkassa, Hakiksessa, Kaisaniemessä, rautatieasemalla tai Kampissa. Metro on usein siis yhteyksien kannalta junaa parempi.

Jos Helsingissä rajaa pois alueet, joilla on maahanmuuttajia, saa sitten muuttaa jonnekin hiton perä-Pakilaan omakotitaloon takakireiden kokoomuskotiäitien keskelle. Ihmisen ihonväri tai syntymämaa ei tee hänestä häirikköä, joten kannattaa antaa näiden "apuaaa siellä on mustia"-varoitteluiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja keskittyä asioihin joilla on oikeasti merkitystä. Maahanmuuttajat eivät automaattisesti tee alueesta levotonta (paitsi niille jotka on hädissään jo siitä ku joku puhuu liian kovaa vierasta kieltä), sen sijaan esim. päihdeongelmaisten ja pahonvoivien lapsiperheiden (olivatpa minkävärisiä hyvänsä) kasaantuminen voi tehdä.

Viimeksi kun kävin Tapulissa, oli meno asemanseudulla vähän hurjempaa kuin ennen. Muuallahan siellä on superhiljaista. Myllypuroa on tosiaan kehitetty viime vuosina voimakkaasti - se vois olla hyvä valinta!

• huolestunut Myllikäs
        Amandopondo kirjoitti:

Juna menee 10-15min välein, metro 3min välein. Junalla jäät joko Pasilassa tai rautatieasemalla, metrolla tarpeen mukaan Sörkassa, Hakiksessa, Kaisaniemessä, rautatieasemalla tai Kampissa. Metro on usein siis yhteyksien kannalta junaa parempi.

Jos Helsingissä rajaa pois alueet, joilla on maahanmuuttajia, saa sitten muuttaa jonnekin hiton perä-Pakilaan omakotitaloon takakireiden kokoomuskotiäitien keskelle. Ihmisen ihonväri tai syntymämaa ei tee hänestä häirikköä, joten kannattaa antaa näiden "apuaaa siellä on mustia"-varoitteluiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ja keskittyä asioihin joilla on oikeasti merkitystä. Maahanmuuttajat eivät automaattisesti tee alueesta levotonta (paitsi niille jotka on hädissään jo siitä ku joku puhuu liian kovaa vierasta kieltä), sen sijaan esim. päihdeongelmaisten ja pahonvoivien lapsiperheiden (olivatpa minkävärisiä hyvänsä) kasaantuminen voi tehdä.

Viimeksi kun kävin Tapulissa, oli meno asemanseudulla vähän hurjempaa kuin ennen. Muuallahan siellä on superhiljaista. Myllypuroa on tosiaan kehitetty viime vuosina voimakkaasti - se vois olla hyvä valinta!

Myllypuro on kehittynyt huolestuttavaan suuntaan. Kaupunki rakentaa lisää taloja, ja perheasuntoihin asutetaan kiireiset tapaukset.. Ei hyvä.

• city1

Olen asunut pari vuotta Tapulissa. (Silloin muutin itsekin keski-suomesta...)
      Aseman seutu on sinä aikana rauhoittunut, poliisi ja muut yhteistyökumppanit ovat tehneet valtavaa työtä sen hyväksi. Asemanseudulta jo satakin metriä pois päin on todella rauhallista. Itse asun 900 m asemasta ja olen kokenut asumisen vähän liiankin hiljaiseksi city-ihminen kun olen. Hiljaista on. Ei edes läpiajoa. Joskus kuulee lentokoneen äänen (Malmi ja Vantaa lähellä) ja kesällä lintujen laulun. Rauhaa rakastavan paikka tämä on. Itä-Helsinki (Kontula yms) ovat levottomia alueita.

• voi voi

@city1, joka sanoo 'Itä-Helsinki (Kontula yms) ovat levottomia alueita.

Ehkä lievää yleistystä - tyypillistä, mutta hyvin ala-arvoista. Vastaavasti yleistäen voi sanoa, että, kyllähän Pohjois-Helsinkikin siinä tapauksessa on hyvinkin levotonta aluetta (Tapuolikaupunki, Malmi yms.)

• Hs: olijuttua

Tapulista oli juuri Hesarissa juttua, siinä sanottiin että Poliisi esti nuorison jengitymisen, oli ollut ongelmia, tapulissa on paljon kaupingin kämppiä että omat juttunsa

• tapulipapuli

Maaliskuusta lähtien olen asustellut tapulissa, aseman lähellä, vvo-vuokrakämpässä. Ihan rauhallista mun mielestä, mitä nyt yhden kerran joku hiippari oli sammunut kämpän oven eteen. Ei muuta, talo on itsestään rauhallinen, normi työssäkäyvää porukkaa, työttömiä, juoppoja ja mamuja, kattava kirjo siis. Tapulin aukio näyttäs olevan ainakin vkloppuisin aika rauhaton, onhan siinä niitä pubejakin, samat naamat siellä näyttää joka päivä istuvan kun tulen duunista himaan.

• hih5

Kaverit nauraa sulle helsingissä jos muutat johonkin noista.

• Porttikuja

Kontulassa on hyvä puistot. Kesoilinmäen läheltä löydät koirapuiston, minigolfin ja hyvin rauhallista on. Tuo Vesala-Kontula -alue on huonoimpia siellä seudulla. Kontulan parhaat osat on huomattavasti mukavampia mestoja kuin Myllypuro, Mellunmäki tai Malmi..

• itäh

Asun itä-helsingissä (20v), mutten missään noista paikoista. Jos minun pitäisi muuttaa johonkin noista mainituista, valitsisin Myllypuron ihan käyntivaikutelmien perusteella. Ulkoilumaastoa ja liikuntamahdollisuuksia riittää. Parempi tunnelma kuin Kontulassa. Mylliksessä asuva tuttu on myös kehunut.
      Muutenkin minusta tuntuu naurettavalta ihmisten "sävähdys" kun sanoo asuvans itä- helsingissä. Täällä on monenlaisia asuinalueita ja huomattavasti enemmän upeaa merenrantaa ulkoilukäytössä kuin ylimielisessä Espoossa. Katsokaa vaikka kartasta.

• Myllypuronasukas

Suosittelen Myllypuroa, se on rauhallinen ja luonnonläheinen asuinalue, liikenneyhteydet ovat mainiot Metron vuoksi.

• beethooven

Kyllä Helsingissä pärjää kunhan ei ihan yksin heilu änkyrähumalassa puolen yön aikaa yhtään missään ja varsinkaan vielä eksyksissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe