Jumalan voideltuihin kajoaminen

stefanuspaavali

http://www.youtube.com/watch?v=Xqa-PjLgpa0

Tuossa uutisvuoto ohjelmassa Pekka Jalava rienaa Päivi Räsäsen. Merkille pantavaa että vähän aikaa sen.. tämä Pekka Jalava kuoli. Tulee mieleen Jumalan Sanan kohdat: "Älkää koskeko Herran voideltuihin" sekä "Jumala ei salli itseänsä pilkata. Paljon puhutaan Armollisesta Jumalasta, mutta eihän armollisuuttakaan ole ilman tuomiota. Jumala on myöskin Pyhä. On vaarallista mennä väärällä tavalla arvostelemaan Jumalan voideltuja.

59

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuolenko kohta?

Jumala murhaa siis edelleen, eikä ainoastaan vanhassa testamentissa?
      Melkoinen runkku kun tuolla tavalla ampuu puskista.

• stefanuspaavali

Kuten todettua...Jumala armahtaa ja Jumala tuomitsee. Rangaistuksesi on jo kärsitty ristillä 2000vuotta sitten Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen pyhässä sovintoveressä. Pyydä synnit anteeksi ja lähde Jeesusta seuraamaan niin saat hyvän siunatun elämän ja Iankaikkisen elämän. Tuomio lankeaa vasta sitten ihmiselle jos ihminen torjuu kaikki Jumalan antamat mahdollisuudet pelastua Tuomiolta elämänsä aikana.

• yksn olet

Jumala ei auta sinua, kun tarvitset apua, turvaudu vain omiin pilkkasanoihisi silloin.

• Kuolenko kohta?
        stefanuspaavali kirjoitti:

Kuten todettua...Jumala armahtaa ja Jumala tuomitsee. Rangaistuksesi on jo kärsitty ristillä 2000vuotta sitten Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen pyhässä sovintoveressä. Pyydä synnit anteeksi ja lähde Jeesusta seuraamaan niin saat hyvän siunatun elämän ja Iankaikkisen elämän. Tuomio lankeaa vasta sitten ihmiselle jos ihminen torjuu kaikki Jumalan antamat mahdollisuudet pelastua Tuomiolta elämänsä aikana.

En leiki kuolleen miehen verelle. Jo pelkkä ajatus siitä oksettaa.
        En myöskään seuraa kuolleita, näkymättömiä miehiä.

En pyydä Jumalalta (tai miltän muultakaan taruolennolta) yhtään mitään.
        Minä torjun kaikki Jumalan (taruolennon) antamat mahdollisuudet.

• Kuolenko kohta?
        yksn olet kirjoitti:

Jumala ei auta sinua, kun tarvitset apua, turvaudu vain omiin pilkkasanoihisi silloin.

Ei tietenkään auta. Ei auta smurffit eikä muumipeikotkaan.

• JumalaUsko
        Kuolenko kohta? kirjoitti:

En leiki kuolleen miehen verelle. Jo pelkkä ajatus siitä oksettaa.
        En myöskään seuraa kuolleita, näkymättömiä miehiä.

En pyydä Jumalalta (tai miltän muultakaan taruolennolta) yhtään mitään.
        Minä torjun kaikki Jumalan (taruolennon) antamat mahdollisuudet.

Sä laitoit kuitenkin taruolennon sulkuihin?

• Rukousta lisää

Vakava aihe. Jokaisen tulee olla varovainen lausuessaan arvostelua Jumalan asialla olevista, vaikka eivät olisikaan saman kutsumuksen omaavia.

Kyllä asioista voi keskustella asioina, mutta jätää henkilöiden parjaaminen pois.
      Esim. Päivi Räsäsen aloittama poliisivoimien alasajo on minunkin mielestäni virheteko. Mutta kukapa meistä ei tekisi viurheitä? Päivi R. on kuitenkin tärkeällä paikalla tehtävässään, "portissa". Kaikkien uskovien tulisi enemmän rukoilla USKOSSA OELVIEN Suomen päättäjien puolesta. Ja tietenkin koko esivallan puolesta. 1 Tim. 2.

Arvoistelua vähemmän!
      Rukousta enemmän!

• stefanuspaavali

Juuri näin olen tehnytkin rukoillut uskoville päättäjille rohkeutta pitää esillä evankeliumi ja Jumalan sanan arvovalta Arkadianmäelläkin. Sekä olen rukoillut varjelusta heille ettei vallanhimo sokaisisi heitä. Ihmisluonto on kuitenkin niin altis kaikenlaiselle lihallisuudelle. Lisäksi olen rukoillut herätystä niillekin päättäjille jotka ajavat vääriä asioita eteenpäin. Kuitenkin sama kallis Jeesuksen sovintoveri on vuodatettu heidänkin puolestaan.

• Tjaah-ah

>>Kyllä asioista voi keskustella asioina, mutta jätää henkilöiden parjaaminen pois.
        Esim. Päivi Räsäsen aloittama poliisivoimien alasajo on minunkin mielestäni virheteko>>

Ja minun mielestäni tuon Päivi Räsesäsen olisi tullut pysyä lestissään eli lääkärin ammatissa, johon hänet on koulutettu. Lääkäreistä on muutenkin huutava puute terveyskeskuksissa ja varsinkin syrjäseuduilla. Polititiikoiksi olisi Suomessakin vaikkapa työttömiä "pilvin pimein"; eikä siinä nyt niin suurta oppineisuutta tarvita tekemään kansaa kurjistavia huonoja päätöksiä.

• huolestunnu

Juuri näin olen tehnytkin rukoillut uskoville päättäjille rohkeutta pitää esillä evankeliumi ja Jumalan sanan arvovalta Arkadianmäelläkin. Sekä olen rukoillut varjelusta heille ettei vallanhimo sokaisisi heitä. Ihmisluonto on kuitenkin niin altis kaikenlaiselle lihallisuudelle. Lisäksi olen rukoillut herätystä niillekin päättäjille jotka ajavat vääriä asioita eteenpäin. Kuitenkin sama kallis Jeesuksen sovintoveri on vuodatettu heidänkin puolestaan.

Mikähän Päivi Räsäsen kannattama asia on ollut hyvä?
        Ei vaan tule yhtäkään mieleen.

• Rienata ja arvostella on kaksi aivan eri asiaa. En katsonut linkkiä enkä tunne asiaa, mutta jokaista Jumalan valtakunnan työntekijää saa ja pitääkin koetella ja arvioida. Jumala on sanassaan kehoittanut niin tekemään.

• Koetelkaa henget

Kuka on pätevä arvostelemaan ja koettelemaan Jumalan palvelijoita?
      Ensimmäinen edellytys tietenkin on, että muita arvostelevan tulee olla täyttynyt Pyhällä Hengellä sekä että hän tuntee Raamatun ja elää seurakuntayhteydessä vanhimmiston ohjauksessa. Mikään "mutu" -tuntuma ei riitä.

Kuuntele arvostelijan opas tästä:
      http://www.Jeesus-on-Herra.com/puheet/koetelkaahenget.mp3

Koetelkaa henget.

• höpö höpö taas

Jopa on pääsyvaatimuksia että voi esittää eriävän mielipiteensä jostakin.

• annii-ina
        höpö höpö taas kirjoitti:

Jopa on pääsyvaatimuksia että voi esittää eriävän mielipiteensä jostakin.

Niin tämä on juuri sitä seurakunnissa tapahtuvaa alistamista, on tarkka nokkimajärjestys siitä, kuka voi tehdä ja sanoa mitäkin. Täysin maailmallinen katsantokanta asioihin, ei lähelläkään Jeesuksen opetusta.

• Kyse ei ollut
        annii-ina kirjoitti:

Niin tämä on juuri sitä seurakunnissa tapahtuvaa alistamista, on tarkka nokkimajärjestys siitä, kuka voi tehdä ja sanoa mitäkin. Täysin maailmallinen katsantokanta asioihin, ei lähelläkään Jeesuksen opetusta.

varmaankaan siitä, mitä nimim. Koetelkaa henget tarkoitti, vaan siitä, ettei ei-uskova ole sopiva arvostelemaan, eikä koettelemaan uskovaa - mikäli oikein ymmärsin.

• Tjaah-ah
        Kyse ei ollut kirjoitti:

varmaankaan siitä, mitä nimim. Koetelkaa henget tarkoitti, vaan siitä, ettei ei-uskova ole sopiva arvostelemaan, eikä koettelemaan uskovaa - mikäli oikein ymmärsin.

>>varmaankaan siitä, mitä nimim. Koetelkaa henget tarkoitti, vaan siitä, ettei ei-uskova ole sopiva arvostelemaan, eikä koettelemaan uskovaa - mikäli oikein ymmärsin.>>

Tjaa-ah! Mitenhän lienee? Eivätkö esim. Amerikassa olevat käsin käärmeitä nostelevien uskovien lahkot ole hyvinkin uskovia. Kuitenkin raamatunsanan vastaisesti heitä on kuollut käärmeenpuremiin, joten jotkut osavaltiot ovat niin paljpn heitä arvostelleet, että ovat lailla kieltäneet koko touhun.

Tai, eikö se jonkinlainen uskovien lahko jenkeissä ollut se Daavidin oksakin tai muut itsemurhalahkot. Ulkopuolisen arvostelun kai nämäkin kielsivät mutta eikö täysijärkinen ihminen voisi ajatella, että heidän uskostaan osattomilla on siitä huolimatta oikeus heitä arvostella?

• NoChef

Hallitseminen seurakunnassa ei ole UT:n srk:aan kuuluva asia. Se on politiikkaa joka ei kuulu Jumalan seurakunnalle. Yksi on srk:n hallitsija Hän on Pää Jeesus Kristus. Hänen ruumiissaan joka on srk. on palvelijoita mutta ei hallitsijoita.

Matt."..Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä..."

Gal."..Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".."

1.Piet."..Palvelkaa toisianne, kukin sillä armolahjalla, minkä on saanut, Jumalan moninaisen armon hyvinä huoneenhaltijoina. Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen..."

( RK-38 ) 1.Kor."..Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä...") Em "hallita" ehkä paremmin "johtaa "
      (RK) 1.Kor.".. Jumala asetti seurakuntaan ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja kolmanneksi jotkut opettajiksi. Sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa, avustaa, johtaa, puhua eri kielillä..."

Millainen on "johtaja " ? (johtaja" on palvelija ) Luuk."..Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee..."

1.Piet."..Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka vastedes on ilmestyvä: kaitkaa teille uskottua Jumalan laumaa, ei pakosta, vaan vapaaehtoisesti, Jumalan tahdon mukaan, ei häpeällisen voiton tähden, vaan sydämen halusta, ei herroina halliten niitä, jotka ovat teidän osallenne tulleet, vaan ollen laumalle esikuvina,.."

• DoctorT

Pitäkääpä ero ja raja kuka on Jumalan Voideltu.

Minulle sellainen on yksi ja ainoa, Jeesus, Jumalan Poika.

Nämä, jotka vouhkaavat erilaisissa "voiteluissa", kieltävät sanomaansa arvostelun ja uhkailevat kaikenlaisilla tuomiolla, jopa kuolemalla, EIVÄT OLE JUMALASTA!

Älkää myöskään korottako ihmistä tasoille, joille Jumala ei ole ko kohottanut.

Jokainen palvelija asettuu myös arvostelulle ja arvioinnille alttiiksi ja ihan SANAN mukaisesti. Arvostelkaa ja arvioikaa, pitäkää se mikä hyvää on!!

Pois pelko arvostelusta!

• YtimenYdin

DoctorT:ltä jälleen Ytimeen osuva kommentti, hyvä.

• * Paavali opetti, että " Ei herroina halliten niitä, jotka ovat osaksenne tulleet, eikä niin, että vallitsette toisten uskoa."

• Apu tulee Herralta

Kyllä Jumala omiansa suojelee pahoilta ihmisiltä ja kääntää välillä pahojen ihmisten pahat ajatukset heitä itseään vastaan niin, että sotkeutuvat itse omiin juonitteluihinsa kuin kärpäset hämähäkinseitteihin. On tullut monet kerrat tämä todettua monessa elämänvaiheessa. Monesti olen huomannut myös sen, että ihan turhaan olen huolta kantanut selviytymisestäni ja ihan turhaan itse yrittänyt siihen vaikuttaa, koska Jumala on pistänyt asiat järjestykseen ja mieleiseensä marssijärjestykseen niin, ettei juonittelijoille ole paljon liikkumavaraa jäänyt.

• Olen tämän jo jossakin ketjussa kirjoittanut. Tulimummoillan jälkeen juttelin helluntaiseurakunnan vanhimmistoveljen kanssa illasta. Pidin kovaa huutoa ja kielilläpuhumista ilman selitystä epäraamatullisena. Vanhimmistoveli Kaukiainen sanoi että "Lähdet väärälle tielle, kun arvostelet herran voideltuja...". En kokenut tätä seurakuntaa muutenkaan itselleni. Joka tilaisuudessa mumistiin, välillä huudettiin aamenta ja hallelujaa. Kielillä puhuttiin ilman selittäjää.Omaan hiljaiseen ajatuksen tasolla olevaan rukoukseen ei voinut tällaisessa metelissä keskittyä.

• von bulke

On selvää, että kyseinen henkilö herjasi typeryyttään. Arvostelu ja kriittinen arvioiminen hengellisissä asioissa on erittäinkin tärkeä asia muutoin ja siihen Raamattu yksiselitteisesti uskovaa kehoittaakin.

Päivi Räsänen ei ole enempää "jumalanvoideltu" kuin minä tai joku muu Jeesuksen opetuslapsi. Meillä on jokaisella voitelu. On sitten eri asia, kun johonkin tilanteeseen uskova saa erityisen voitellun ja voiman.

Raamatussa puhutaan kyllä Herran voidelluista, mutta sillä tarkoitetaan kuninkaita ja pappeja. "Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni (psalmi 105:15). viitataan siis Israelin kuninkaisiin.

Jumalaton ihminen ei tietysti koskaan muutenkaan voi arvioida hengellisiä hengellisesti. Sen voi tehdä vain uskova ja hengellä täyttynyt kristitty. Toisille siihen on Herra erityisen armoituksenkin antanut.

• ~~tähkäpää~~

Kyllä VT on otettava samalla tavoin "vakavasti", kuin UT:kin, kuten tuolla eräässä toisessa ketjussa jo keskustelimme.

Eli VT:in tapahtumat ovat kaikki annettu jollain muotoa esikuvaksi UL:oon.
      Monet niistä ohjeista ja tapahtumista, jotka kuvaavat ja on annettu mm. israelilaisille, ovat voimassa myöskin UL seurakunnille ja uskoville.

Ja tältä pohjalta pidän ainakin omalla kohdallani voimassa tätä kieltoa; "...älä koskeko Herran voideltuun..." ja olen hyvin varoivainen ottaessani kantaa niihin henkilöihin, jotka meille Jumalan Sanaa ja opetusta jakavat, kuten jossain UT:kin puolella kehoitetaan heitä pitämään arvossa.

Raamattu antaa myöskin ohjeen siitä, miten tulee toimia, jos näkee jotain "moitittavaa" tai nuhdeltavaa.

Mutta ei tästä kannata peistä alkaa vääntämään, sillä jokaisen tulee toimia siten, kuin itse oikeaksi näkee.

Kunhan pidämme mielessämme, että me myöskin niitämme sitä, mitä olemme kylväneet ja viimeistään siinä niittovaiheessa saamme tietää, onko kylvömme ollut oikeaa vai väärää.

Viisasta toki olisi kylvää sitä, mitä on halukas itse leikkaamaankin. :)

• paatukoot lisää

Sittenhän nämä tyhjännaurajat, selkääntaputtelijat, jotka kannustuksensa hekotuksellaan miehelle antoivat tässä asiassa, ovat myös tulilinjalla - näin se muuten aika usein meneekin. Saahan sitä nauraa, mutta hymy hyytyy äkisti, kun jotain sattuu ja sitten nämä jumalanpilkkaajat tuhon tullessa elämäänsä huutavat Jumalan puoleen, että "Auta Jumala, jos olet olemassa." ja luulevat ihan oikeasti, että Jumala heitä kuulisi.

• tämä aika on nyt

"Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen."

• ikmjuyhnbgt

ketä on sitten nämä voidellut? Leo Meller sanoio ettei häntä ja muita voideltuja saa haukkua, kun mellerin avioliiton ulkop naisjuttuihin kaotiin ja vankilajuttuihin.

• Nimimerkki "Paatukoot lisää" on tyypillinen helluntailais-karismaattinen pelottelija ja valehtelija. Kai Jumala kuulee "jumalanpilkkajan" rukouksen vaikka tämän kuoleman hetkellä ja armahtaa. Helluntailais-karismaattisten armo on ehdollistettua.

• Voihan sitä kokeilla

Todella paatuneiden asenne,että Jumala, Kaikkivaltias ja Pyhä olisi sellainen, joka antaa ihmisen herjata itseään päivästä toiseen eikä sillä olisi varsinaista merkitystä eikä vaikutusta heidän elämäänsä. Se vaikutus sillä on, että mitä kauemmin herjaa sen kauemmaksi itseään Jumalan hyvyyden läsnäolosta vie ja sen lähemmäksi pahuuden olemusta itse vapaaehtoisesti tallustaa. Siellä pahuuden läheisyydessä ei sitten Jumalan armoa löydykään sormia napsauttamalla, heti kun siltä tuntuu, sitä on ihan turha luulla.

• Vakava varoitus
        Voihan sitä kokeilla kirjoitti:

Todella paatuneiden asenne,että Jumala, Kaikkivaltias ja Pyhä olisi sellainen, joka antaa ihmisen herjata itseään päivästä toiseen eikä sillä olisi varsinaista merkitystä eikä vaikutusta heidän elämäänsä. Se vaikutus sillä on, että mitä kauemmin herjaa sen kauemmaksi itseään Jumalan hyvyyden läsnäolosta vie ja sen lähemmäksi pahuuden olemusta itse vapaaehtoisesti tallustaa. Siellä pahuuden läheisyydessä ei sitten Jumalan armoa löydykään sormia napsauttamalla, heti kun siltä tuntuu, sitä on ihan turha luulla.

Galatalaiskirje 6:7
        Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Tulella leikkimistä

Tyypillistä harhaopetusta ja väärää tulkintaa on se, että Jeesus armahti ryöväriä ristillä tarkoittamaan sitä, että ihan vapaasti rellestäkää, pilkatkaa, herjatkaa ja kootkaa mammonaa ja turvottakaa päänne ihmisviisaudella viimeistä kuolonkorahdusta edeltävään viimeisiin sekuntiin saakka,kyllä Jumala silti armahtaa. Jumala on selvästi sanassaan kehottanut ihmisiä tekemään parannus ajoissa ja se viittaa siihen, että ihmisen ei tule leikitellä Jumalan pitkämielisyyden ja armahtavaisuuden kanssa, se on tulella leikkimistä. Jos ja kun Jumala viisautensa ja kaukonäköisyytensä kautta näkee jonkun ihmisen otolliseksi ottamaan vastaan Jumalan tarjoama pelastus vielä tämän elämän viimeisillä hetkillä, niin se on täysin Jumalan päätös, siihen kertakaikkiseen hyvään on silti kenenkään turha tuudittautua

• Älkää tuomitko!!!!

Matteus 7
      1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
      2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
      3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
      4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
      5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

• Varoituksia annetaan

Hes. 3:18

Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

Et ilmeisesti käsitä varoittamisen ja tuomitsemisen eroa. Kun ihmiset menevät pahuudessaan sille asteelle, ettei heille tunnu enää riittävän se omassa sikakaukalossa rypeminen, vaan he haluavat levittää sitä saastaa ympäriinsä, saada mahdollisimmat monet, niin pienet kuin suuret uskomaan, että Jumala ja Häneen uskominen on pahuutta, niin Jumalaan uskovan velvollisuus on varoittaa sanoin ja muuta ei tarvitakaan.

• Älä tuomitse!!!
        Varoituksia annetaan kirjoitti:

Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

Et ilmeisesti käsitä varoittamisen ja tuomitsemisen eroa. Kun ihmiset menevät pahuudessaan sille asteelle, ettei heille tunnu enää riittävän se omassa sikakaukalossa rypeminen, vaan he haluavat levittää sitä saastaa ympäriinsä, saada mahdollisimmat monet, niin pienet kuin suuret uskomaan, että Jumala ja Häneen uskominen on pahuutta, niin Jumalaan uskovan velvollisuus on varoittaa sanoin ja muuta ei tarvitakaan.

No en ilmeisesti käsitä. Miksi sinun pitä vastata kuin mulkku?

• ljhljlj
        Varoituksia annetaan kirjoitti:

Nimimerkille "Varoituksia annetaan". Pyydän anteeksi nimittelyäni. Suutahdin. Anteeksi.

Lisään kuitenkin vielä, että me emme saa tuomita Pekka Jalavaa.

Luuk. 6:37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

Juud. 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

• NoChef

"...Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta..."
      (tieto että "Jeesus on Kristus " (Messias - voideltu ) Jumalan Poika ja että Hänessä tulee pysyä "...Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.." )

1.Joh."..Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.

Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt..."

• Rukoile ääneen

Matzdels.
      Sinun pitää etsiytyä kirkon järjestämiin hiljaisuuden retriitteihin. Sellaisia ei järjestetä elävässä uskossa olevien piireissä. Meillä rukoillaan "yhdestä suusta ylistäen Herraa!- Room. 15:.5,6.
      Uskovien rukoushetkissä kuuluu ääni. Apt. 2:6.
      "He korottivat äänensä yksimielisesti." Apt. 4:24.

Älä meditoi.

• Nimimerkin "rukoile ääneen" mielipiteet ovat tyypillisiä helluntailais-karismaattisille: kirkon järjestämät hiljaisuuden retriitit eivät ole elävässä uskossa olevien järjestämiä. Jumala hyväksyy rukouksen sekamelskan ja huudon seurakunnassa, Jumala on järjestyksen jumala. Helluntailais-karismaattisten rukoushetkissä pitää olla ääntä, kaatuilua ja sätkimistä. Kielilläkin voi puhua mielellään vaikka kaikki sekaisin, eikä tarvitse olla selittäjää. Kasvotkin olisi hyvä vetää sopivaan irvistykseen rukoillessa ja ei tee pahaa muuttaa ääntään vaikeroivaksi. Joopajoo.

• ~~tähkäpää~~

Jos muuten tarkasti kuuntelette tuon Pekka Jalavan suoltaman tekstin, niin siinähän ei suoranaisesti pilkata Räsästä tai Jumalaakaan, vaan siinä paljastuu vain se, että me ihmiset oletamme uskon olevan = kirkkoon kuuluminen.

Eli hänhän viittaa Räsästä "Saa,tanan kätyriksi" siksi, että Räsäsen puheet Homo ilta ohjelmassa saivat 80.000 ? ihmistä eroamaan kirkosta.

Eli, jos kirkkosta eroaminen olisi = uskosta luopuminen, niin voisihan meistä kuka hyvänsä kysyä;
      "Käyttikö vihollinen Räsästä hyväkseen tuossa tilanteessa?"

Enkä nyt ole puolustamassa Jalavaa, enkä Uutisvuoto-ohjelmaa, itse en suostu katsomaan sitä olenkaan juuri siksi, että on vain ja ainoastaan täynnä kaksimielisyyttä, ihmisten herjaa, Jumalan ja Raamatun pilkkaamista ja ivaamista yms.

• leeviläinen

Meinaatko aivan tosissaan sitä, että Pekka Halava kuoli sen vuoksi, että rohkeni arvostella Päivi Räsästä ja esittää negatiivista kritiikkiä hänestä?

Keskuudessamme on hyvinkin paljon niitä, jotka sanovat olevansa Jumalan voideltuja, jotka itse tai joitten taustakuoro huutaa lausetta: Älä koske voideltuun!

Pari esimerkkiä asiasta: Helsingin seudulla eräs Aili Heinosen mantteliperijäksi itse itseänsä tituuleeraava "profeetta" piti tässä joku aika sitten suurta älämölöä asiasta. Ja vaikka hän sai kovaa kritiikkiä ja vastustusta asiassa, kritisoijat elää porskuttavat edelleenkin. Samoin Polvijärven pastoriksi itse itsensä korottanut henkilö ja hänen taustakuoronsa pitävät aika ajoin suurta älämölöä voitelusta ja siitä, että monet häntä arvostellleet ja vastustaneett ovat kuolleet, mutta mitään konkreettista todistusta ei asiasta ole. Pelkät parranpärinät vaan.

Mielipiteeni asiassa on tämä, että sellaisen uskovan, joka tosissaan on Jumalan voideltu, ei itse tarvitse pitää siitä voitelusta suurta älämölöä, sillä Isä Jumalan voitelu tulee kyllä ajanoloon esille sen tehtävän ohessa, johonka uskova on voideltu Pyhän Hengen kautta.

Edesmenneet Niilo Ylivainio ja Frank Mangs ovat tällaisesta Jumalan voitelusta oivallisen esimerkillisiä uskovaisia.

• stefanuspaavali

no en sitä meinannu että välttämättä Pekka Jalava kuoli juuri sen tähden kun rienasi...tarkoitus oli vaan tuoda mietteitä julki pohdiskellen ei väittäen sitä totuutena...en minäkään voi mennä tuomitsemaan Pekka Jalavan Iankaikkista kohtaloa...itseasiassa minunkin tapauksessani tuomitsijani on Kaikkivaltias Jumala...eihän näillä asioilla ole leikkimistä mutta onneksi on kuitenkin Jumalan sanassa paljon armollistakin sanomaa eikä pelkkää tuomiota...tasapainoon asiat...

• stefanuspaavali

no en sitä meinannu että välttämättä Pekka Jalava kuoli juuri sen tähden kun rienasi...tarkoitus oli vaan tuoda mietteitä julki pohdiskellen ei väittäen sitä totuutena...en minäkään voi mennä tuomitsemaan Pekka Jalavan Iankaikkista kohtaloa...itseasiassa minunkin tapauksessani tuomitsijani on Kaikkivaltias Jumala...eihän näillä asioilla ole leikkimistä mutta onneksi on kuitenkin Jumalan sanassa paljon armollistakin sanomaa eikä pelkkää tuomiota...tasapainoon asiat...

oon itekin ollu kait väärällä tavalla "kahlittu" siihen nähden että en oo uskaltanut vapautuneesti arvioida julistajia ovatko he totuudellisia vai ei...Jumalan sana kuitenkin käskee koettelemaan kaiken ja pitämään sen mikä hyvää on....hmmmm...sit ku kaikesta löytää aina jotain moitittavaa tai "epäraamatullista" jos riittävän kaukaa hakee...vielä oon ihan oppimisvaiheessa näitten juttujen kanssa...

• kysy- et eksy tieltä

oon itekin ollu kait väärällä tavalla "kahlittu" siihen nähden että en oo uskaltanut vapautuneesti arvioida julistajia ovatko he totuudellisia vai ei...Jumalan sana kuitenkin käskee koettelemaan kaiken ja pitämään sen mikä hyvää on....hmmmm...sit ku kaikesta löytää aina jotain moitittavaa tai "epäraamatullista" jos riittävän kaukaa hakee...vielä oon ihan oppimisvaiheessa näitten juttujen kanssa...

Millä tavalla Pekka kuoli?

• theatre mask

Tässä Pekan esiintyminen Turun kulttuuritalolla, katsokaa itse onko mies s'aatanasta vai Jumalasta vai ihan normaali suomalainen mies, omasta mielestäni Pekka on luonnonlapsi ja sanoi suoraan ja selvästi kaikki asiat, totuutta peittelemättä. Onko tällainen lappalainen(Taivalkoski) luonnonlapsi tehnyt niin kovan synnin sanoessaan nykyisestä vesittyneestä kirkostamme totuuden tavallaan, koska ei tarvitse ihmetellä miksi monet kirkosta eroavat. Pekka sanoi asian vain käänteisesti.

En tiennyt taustoja Jalavasta kun katsoin hänen viimeiseksi jääneen suuren esityksen Stand-Up koomikkona Turussa, ja nauroin katketakseni vedet silmissä, arvostelkaa itse Pekka taas h'elvettiin niiden muutamien pornahtavien kohtien tai hänen Räsäsen Päivin heittonsa takia(en sitä itse tee), tai hyvä vitsihän juttu on ja antaa vain makeat naurut, katsokaa vaikka.

Pekka Jalava Turun konserttitalo Osa 1/4

www.youtube.com/watch?v=Qd-7yCHRWLc

• ~~tp~~

Niin, Jalavahan sanoi tuossa aloituksen klipissä aika hienostikin tuon asian, josta itsekseni jäin miettimään, liekö hänellä jonkinlainen hengellinen tausta.

"Piru katseli maailman meno ja loi täydellisen taktiikan: Uskonnot on tehokkainta tuhota sisältä päin...." (tämä ei sana sanalta)

Tuohan on vain totuuden kertomista, sillä tätähän vihollinen juuri tänä päivänä tekee!

Tuhoaa Jumalan seurakuntia sisältä päin ja hyvin tuntuu taktiikkansa toimivan.

• theatre mask
        ~~tp~~ kirjoitti:

Niin, Jalavahan sanoi tuossa aloituksen klipissä aika hienostikin tuon asian, josta itsekseni jäin miettimään, liekö hänellä jonkinlainen hengellinen tausta.

"Piru katseli maailman meno ja loi täydellisen taktiikan: Uskonnot on tehokkainta tuhota sisältä päin...." (tämä ei sana sanalta)

Tuohan on vain totuuden kertomista, sillä tätähän vihollinen juuri tänä päivänä tekee!

Eikä kirkosta eroaminen ole negatiivinen asia, se kertoo vain kirkon tyhjän tilan ja sen todellisen uskon johon ei kirkkoja tarvita.

Meillä on Jeesus.

• stefanuspaavali
        ~~tp~~ kirjoitti:

Juu. Kyl mie oon vähän niinku liian kovaa settii menny sanomaan ku alotin tän viestiketjun. Ei me voida koskaan tuomita ketään kadotukseen. Eikä sitäkään tiedetä onko Pekka Jalava tosiaanki ollu uskonmiehiäkin jopa tai vaikka pelastunut ryövärin armolla kuoleman kielistä, koska niitäkin tapauksia on. Älkäämme tuomitko ketään väärällä tavalla. Pyhä Henki yhdistää kaikki Jeesuksen omat ja rukoilkaamme aivan jokaisen kansalaisemme puolesta aina asunnottomasta juoposta ylimpiin virkamiehiin. Sama kallis hinta kallis Jeesuksen veri on kaikkien puolesta vuodatettu. Sama pelastus on avoinna kaikille ja julistakaamme Ilosanomaa niin kauan kun vielä on armonaikaa.

• ~~tähkäpää~~

Totuushan on se, että jos me jokainen kuolisimme sen vuoksi, että olemme tehneet jotain vastoin Jumalaa tai alentaneet hänen Sanaansa, ei meistä olisi kukaan hengissä enää.

Tuon kun voi tehdä niin monella tavoin.

Jo siinä tilanteessa, että lähtee arvostelemaan Jumalan "työmiehiä" väärältä pohjalta tai väärässä mielentilassa ja jos henkilö onkin saanut Jumalalta kyseisen sanoman julki tuotavaksi tai toimiikin Jumalan tahdon mukaisesti, niin silloinhan me arvostelemme Jumalaa.

Eli minun nähdäkseni mieluummin liiaksi "kahlittu", kuin kaikki negatiiviset ajatuksemme, oletuksemme ja omat näkemyksemme missä hyvänsä ja kenen hyvänsä kuullen, julki tuoden.

• Hound Dog

Evankeliumi Luukkaan mukaan 13

1. Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen.
      2. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän?
      3. Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.
      4. Taikka ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun torni Siloassa kaatui heidän päällensä, luuletteko, että he olivat syyllisemmät kuin kaikki muut ihmiset, jotka Jerusalemissa asuvat?
      5. Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Jumalan "voideltuun" kajoaminen:

1. Sam: 26 (Daavid ei TAPA Saulia)

Toisen kerran sama toistuu kun Saul menee luolaan tarpeilleen. Taaskaan David ei Saulia tapa, mutta myöhemmin toruu/nuhtelee.

• theatre mask

Mutta Pekka Jalava ei ollut uskossa. Jos Jalava olisi ollut uskossa ja siis kuulunut seurakuntaan, niin asia olisi ollut aivan selvä, eikä hän olisi 'kajonnut' P. Räsäseen.

Mielestäni tosi väärin syyttää Pekka Jalavaa tällä tavoin.

• Jumalan voidellut voisi olla hiljaa, eikä mesota. Kristityt itse ovat syypäitä, kun joutuvat jossain maissa vainotuksia. On kokemuksia tästä.

• o tempora o . . .

Nostetaan vainottavaksi vainoaja, ja tällainen väittää olevansa Jumalasta?

• riuttala76

Mikä hiton yhdellä tavalla käsitettävä asia se sana jumalakin on olevinaan. Jonkun mielestä se on yhden ikivanhoja tarinoita sisältävän kirjan juttujen Jumala. Jonkun mielestä se on joku pidemmälle geeniperimyksessään ja tieteessä päässyt ihmisen seuraava aste jolla ehkä on esim. telepaattisia kykyjä ym. Monet yli 2000 vuotta sitten eläneet yhteisöt kokivat Jumalan käyneen heiden oman kehonsa sisällä kun nauttivat sopivia luonnon yrttejä joiden sisältämät tietyt aineet nykyaikana luokiteltaisiin huumausaineisiin. Itse oisin kyllä jo ala-asteella ihan toisella tavalla kiinnostunut uskonnosta jos vaikka Jeesuksen sijasta oisi ylistetty vaikkapa Kleopatraa. Tosin tuskin hänestäkään paljoa enempää faktatietoa löytäisi. No ehkä kuitenkin vaikka eli aiemmin niin erilaisia muistomerkkejä tai miksi niitä nyt kutsuisi löytyy tietääkseni Jeesusta enemmän. Itse en ole muodostanut mitään tiettyä uskonnon käsitystä itselleni. Varmasti oli sitten uskonto mikä tahansa niin joku perus totuus ja järki löytyy aina minkä tahansa uskonnon lukemattomista perusideoista. Koko ikäni mut on kuka milloinkin yrittänyt opastaa kristinuskoon mut aina sitä oon pitänyt lähinnä satuna. Kyllä mä avoin olen kaikenlaisille teorioille. Ihan mielenkiintoista oli esimerkiksi katsoa dokumentti Budhasta kun halusin ymmärtää mihin uskonto perustuu ja tietää mitä perusajatuksia se sisältää. En itse ole oikeastaan halunnut perus muslimien uskontoa ikinä ymmärtääkään, mutta käsittääkseni ainakin naisten epäseksikäs pukeutuminen johtuu lähinnä siitä että ei haluta häiritä miehen järjen ja keskittymiskyvyn toimintaa naisen liian seksikkyyden takia.

• kysyvä ei eksy

Mitä haluat tietää Jumalasta?

• Jaha sitten on yltiökarismaattisuus sanomassa että minua et arvostelee,,,, silloin sä kuolet. Mutta minäpä arvostelen sitä että se liikehdintä ei Jumalasta.Ja että siellä ei löydy Jumalan Voideltuja.. Katsoppas nyt sitten milloin mä kuolen kun olen nuo perceleestä kajonnut. Mutta varo että et ite kuolee iankaikkisesti eräänä päivänä värän hevosen selässä,, kun luulet olevansa taivaaseen menossa ratsasten torontonhengen päällä kaatuileva nykien karjuen pomppien ja nauraen.

• Tahdon nyt muistutta että rukoilen ja siunaan meidän Hallituxen ja päättäjien puolesta . Ei ainoastaan Räsästä vaan kaikki.

• Älä pilkkaa

Et sinä Savonarola ymmärrä näitä asioita, siksi vastustat Pyhää Henkeä.

"Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. " Gal. 6.

• NoChef

Ei pidä sotkea vanhan liiton aikaisia "voideltuja", silloin Jumalan Henki vaikutti harvoissa ihmisissä. Uuden liiton aikana on Pyhä Henki "kaiken lihan yllä ". Jokainen Jeesuksen Kristuksen seurakunnan so. "Kristuksen ruumiin jäsen " on "..Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi,.."

"Kristuksen ruumis" so. Kristuksen Jeesuksen srk. on Hengen temppeli joka koostuu "pyhistä"

1.Kor."..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? . Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..."

1.Kor."..Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo. Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta..."

Ihmisen korottaminen toisten ylä puolelle ei ole Uuden Liiton srk:n opin mukaista. Ihmiseen katsominen on syntiä. Palvelu virkoja on srk:ssa erilaisia mutta jokaisen viran haltija on yhden vertainen toisten kanssa Jumalan edessä. Palvelu virat ovat Jumalan asettamia, ja niiden haltijat Jumalan kutsumia. Politiikka ei kuulu srk:aan, ketään ei käsiä nostamalla tai muuten äänestämällä valita johonkin srk:n virkaan, ne ovat kutsumus asioita Jumalalta saatuja tehtäviä, eivätkä ihmisten mieli piteillä tehtäviä valintoja.

Matt."..Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään..."

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe