Panttilainaamo ja korut

vihkisormus yms....

Olen juuri valmistunut opiskelija. Olen aloittanu työnhaun, mutta vielä en itse töitä. Laskuja tulee postista silti siihen tahtiin, etten niitä voi maksaa. Olen varma, että saan töitä melko pian ja talouteni kohentuu.. Mutta nyt tällä välillä kuolen nälkään jollen tee jotain asialle.. Minulla on perintökoruja, joita ajattelin nyt pantata. Tiedättekö, pitääkö minun jotenkin tehdä erillinen panttisopimus jokaiseen koruun vai menevätkö ne jotenkin kimpassa? Mukana ovat vanhempieni vikisormus... mutta tämä on nyt pakkotilanne :(
kiitos paljon jo vastauksista.

46

6849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+16

      Tilaa Mobishopista lahjakortteja ruokakauppaan. Näin minä elin melkein vuoden kunnes puhelinoperaattori kyllästyi toimintaan.

    • hyggu

      Töiden saanti on nyt varsin haastavaa. Vaikka ennusmerkit hauista olisi kuinka hyvät, kannattaa pessimismiä viljellä raha-asioiden kanssa. Koska kun töitä saat kuralle mennyt talous ottaa tiukille kääntää kuntoon.
      Yllättävästi vaan voi joku varmahko paikka mennä ohi ja sen varaan lasketut pikavipit käy kalliiksi.

      Korut kannattaa toki hajauttaa niin ettei se tärkein mene ensimmäisenä. Myymällä saa kuitenkin paremman hinnan kuin pantista..

      Lykkyä elämän alkuun!

      • vihkisormus yms..

        Kiitos. Onni onnettomuudessa ja eräs ystäväni tarjosi apuaan ja 1500 euron korotonta lainaa kunnes saan raha-asiani kuntoon. Olen siis valmistunut yliopistosta ja takana on myös n. 10 työkokemus. Töitä en ole viime aikoina tehnyt koulun ohella, ja tiedäm, että nyt työtilanne on huono.. Mutta yrittänyttä ei laiteta.. ja kiitos ystävälleni, ei tarvitse ainakaan vielä pantana niitä koruja. Voimia ja onnea kaikille, jotka mahdollisesti ovat samassa tilanteessa kuin minä...


      • I no and you no now

        Höpö, höpö panttilainaamosta saa kullasta hyvän hinnan verrattuna siihen, jos meneen myymään romukullaksi jonnekin. Ne vie "kaniin" kellä on siihen varaa, koska korot on maksettava, joka kolmas kuukausi panteista. Voit hakea poiskin kun on rahaa, mutta saa vain maksaa pelkät korokin, tai samalla lyhentää sitä maksua, minkä lainasit sen verta kun pystyt ja asia aina siirtyy eteenpäin sen 3 kuukautta ja tuota voi tehdä niin kauan, kunnes pystyy lunastamaan panttinsa ulos silloin lunastaessa täytyy maksaa lainattu summa ja se 3 kk korko samalla kertaa.

        On tuo parempi vaihtoehto, mitä jotku pikavipit ja kuten aiemmin mainitsin "ne vie kellä on varaa siihen" (on omaisuutta mitä panttaa) kaikilla vain ei ole ja ne rypevät pikavippien armoilla, joita ei niin vaan siirretä useita kertoja eteenpäin ja niiden korot on päätä huimaavat. Jos kuvittelee, että en lunasta panttejani ikinä pois, niin sekin on sitten väärä luulo. Siitä saattaa tulla kuluja itselle lisää, koska pantit menee huutokauppaan ja jos jää panttikonttorille maksua vajaaksi huutokauppattavista koruista esim. niin joudut pulittamaan sen lopun panttilainaamolle ihan saletisti.


      • I no and you no now
        I no and you no now kirjoitti:

        Höpö, höpö panttilainaamosta saa kullasta hyvän hinnan verrattuna siihen, jos meneen myymään romukullaksi jonnekin. Ne vie "kaniin" kellä on siihen varaa, koska korot on maksettava, joka kolmas kuukausi panteista. Voit hakea poiskin kun on rahaa, mutta saa vain maksaa pelkät korokin, tai samalla lyhentää sitä maksua, minkä lainasit sen verta kun pystyt ja asia aina siirtyy eteenpäin sen 3 kuukautta ja tuota voi tehdä niin kauan, kunnes pystyy lunastamaan panttinsa ulos silloin lunastaessa täytyy maksaa lainattu summa ja se 3 kk korko samalla kertaa.

        On tuo parempi vaihtoehto, mitä jotku pikavipit ja kuten aiemmin mainitsin "ne vie kellä on varaa siihen" (on omaisuutta mitä panttaa) kaikilla vain ei ole ja ne rypevät pikavippien armoilla, joita ei niin vaan siirretä useita kertoja eteenpäin ja niiden korot on päätä huimaavat. Jos kuvittelee, että en lunasta panttejani ikinä pois, niin sekin on sitten väärä luulo. Siitä saattaa tulla kuluja itselle lisää, koska pantit menee huutokauppaan ja jos jää panttikonttorille maksua vajaaksi huutokauppattavista koruista esim. niin joudut pulittamaan sen lopun panttilainaamolle ihan saletisti.

        ...lisäys: jollet juuri pysty lainasi eräpäivänä maksamaan edes korkoja ei haittaa vaikka se myöhästyy, mutta se pitää hoitaa alle kuukauden kuluessa siitä, kun maksu aina erääntyy. Tietty joudut maksaan korkoa vähän enempi siitä myöhästymis ajasta. Asian voi hoitaa jopa postin kautta kirjattulla kirjeellä, että ei tarvitse mennä itse aina paikalle jos jostakin syystä ei pysty itse asiaa toimittamaan tai sen voi käydä kuka hyvänsä muu hoitamassa jos on vain panttikuitit mukana. Jos sinulla on esim. kultaa vaikka 250 euron edestä, niin sen korko on noin 45-47 euroa 3 kk välein.Vaan tuohon 250 euron "läjään" kultaa sitä saa olla sitten ei siihen yksi ja kaksi vihkisormusta riitä aivan.


      • dfksjdfksjndkfsdfsdf
        vihkisormus yms.. kirjoitti:

        Kiitos. Onni onnettomuudessa ja eräs ystäväni tarjosi apuaan ja 1500 euron korotonta lainaa kunnes saan raha-asiani kuntoon. Olen siis valmistunut yliopistosta ja takana on myös n. 10 työkokemus. Töitä en ole viime aikoina tehnyt koulun ohella, ja tiedäm, että nyt työtilanne on huono.. Mutta yrittänyttä ei laiteta.. ja kiitos ystävälleni, ei tarvitse ainakaan vielä pantana niitä koruja. Voimia ja onnea kaikille, jotka mahdollisesti ovat samassa tilanteessa kuin minä...

        Seuraavaksi sitten saamme lukea tällaista ketjua?

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11375629

        Jos ei osaa ylläpitää talouttaan, se kannattaa opetella, eikä siirtää vastuuta toisille.


    • haluatko lisävelkaa?

      Panttilainaamosta saa VELKAA joka on maksettava takaisin, ja korko on kallis. Eli homma ei toimi niinkuin Amerikan telkkarissa jossa panttilainaamo ostaa tavarat.

      • akkujukkka

        "haluatko lisävelkaa",kangelperin marjat,sä et tiedä mitään kanitus hommista,ei oo pakko maksaa takas,korko ei ole kohuuton...


      • knockknockknock
        akkujukkka kirjoitti:

        "haluatko lisävelkaa",kangelperin marjat,sä et tiedä mitään kanitus hommista,ei oo pakko maksaa takas,korko ei ole kohuuton...

        ei ookkaa pakko maksaa takas enää sen jälkeen kun on maksukyvytön ja tehnyt konkurssin ja ulosottomiehoset ovella kolkuttaaa....


    • tsumppis

      Hei! Haepa töihin esim. Opteamille, Vara-avulle, Extraajille tai esim. promootiofirmoille. Niistä saa takuuvarmasti töitä esim. kaupan alalta. Töitä löytyy (pääkaupunkiseudulta) vaikka millä mitalla! Minä olen opiskelija ja rahoitan opiskeluja tekemällä töitä usealle eri firmalle. Töitä saa niin paljon kuin haluaa.
      Toki ymmärrän, että jos menetät työttömyystuet, niin et halua töitä tehdä... mutta suosittelen, että otat vastaan jotakin työtä mieluummin kuin jäät kotiin makaamaan. :) Aikoinaan panttasin omat soittimeni, mutta meinasi tulla hätä, kun ei löytynytkään rahaa, jolla maksaa ne takaisin... hirveät korot jouduin maksamaan, omasta omaisuudestani. En suosittele panttaamista.
      Tsemppiä, kyllä se siitä!! :)

    • toma mykonos

      voi sitä verrata myymiseenkin jos ei aio hakeakaan rojuja pois ja helposti ne jää sinne korkeiden korkojen takia,jos viet ole valmis luopumaan niistä.

      • haluatko lisävelkaa?

        ...ja pääset ulosottoon kun tonnin lainan takia joudut maksamaan vaikka 1500 olet menettänyt sen tavaran mikä on ollut LAINAN panttina panttilainaamossa...


    • luovu omaisuudestasi

      Kannatan panttilainaamoa. Suosittelen myös pikavippejä ja varsinkin kaiken perinnöksi ja muistoksi saamasi tavaran panttaamista. Panttaa ne aina ensimmäiseksi. Ota aina mahdollisimman suuria pikavippejä ja hanki rahalla kotiisi älykännyköitä, pelikoneita pelejä, tietsikoita, käy baareissa useammin ja jos tupakoit niin polta kalliita savukkeita ja sikareita. Kaikenlainen pelaaminen (nettipokerit yms raaputusarvat) kannattaa myös. Takaajiksi kannattaa naukua vanhemmat, isovanhemmat, veljet, siskot, serkut, ystävät, kaverit, lemmikkieläimet. Kaikki :)

    • kantapäänkauttaoppin

      En suosittele panttaamista. Siinä on jumalattoman kallis korko ja esimerkiksi vajaan 500 euron laina tulee maksamaan neljässä kuukaudessa noin 80 euroa. Eli korot pyörivät noin 35-55%:n tietämillä. Tuolla rahalla saisi jo saman summan 470 euroa lainaksi 15% vuotuisella korolla, sen verran kallista se on. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kun panttaat jotain niin todennäköisesti et koskaan pysty lunastamaan sitä takaisin itsellesi. Maksat vain korkoja korkojen perään. Voi myös käydä niin, että lainasi erääntyy ja siirtyy huutokaupattavaksi joten menetät korusi kokonaan. Yritä keksiä muita vaihtoehtoja. Suosittelen panttilainaamista viimeiseksi keinoksi!

    • 3pojan isä

      Oletko ajatellut ihan käydä Kela/sossu luukulla, ei se mikään häpeä ole ja minä en ainakaan lähtis ensimmäisenä pantaamaan perintökoruja ym. vaan ottaisin sen mikä yhteiskunta tarjoaa avitukseksi jos tulee tiukka paikka.

      Toki ylpeus voi olla esteenä mutta mikään häpeä ei ole hakea rahallista avitusta jos on tiukka tilanne, sitä varten tämä systeemi on luotu että se auttaa. Ja kun saat sitten töitä niin maksathan sä veroissa tätä systeemiä, joten hae ny ekana avitusta yhteiskunnalta :)

      Ja onnea työnhakuun ja elämään

    • fmxjdhg

      ei ainakaan pikavippejä jos kuukausi aikaa maksaa niin millä sen sitte sen maksaa jos silloinkaan oo töitä millä sen sitte muka maksaa se on siinä sitte kaikki ulos otos. oli taas idea kerrakseen.

    • Hei !

      Mitä pienempi talous, sen tärkeämpää on budjetointi. Paperille laitat tulot ja yksilöidyt menot. Näet siitä mihin raha kuluu. _Osaat sitten säännöstellä menojasi.

      Laske kaikki säännölliset laskut yhteen paljon vuodessa ja jaa se kuukausille ja laita se tasasumma joka kuukausi tilille josta hoitelet laskuja.

      Myös panttilainaamon homma toimii samoilla periaatteilla kuin pikavipit, että korko on mittava. Ne pitää lunastaa poiskin. Minulla ei kuitenkaan ole kokemusta käytännössä pikavipeistä eikä panttaamisesta, mutta periaate on että saat kolmasosan tavaran arvosta rahana, ja jos et sitä lunasta takaisin olet sen myynyt halvalla. En kuluista tiedä, mutta katso jos on panttilainaamolle erityinen palsta täällä. Siellä on joku joka osaa vastata.

      Mutta halusin antaa Sinulle tämän;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/02/kevyen-lompakon-reseptipankki.html

      yst. t. Jari

    • apua..

      Kirkko auttaa
      Vatta
      Ruokajakelu
      Ystävät
      Kela..

      Ei mitään vippejä samoin panttilainaamo.

    • On sellaasta

      Hae kaupan takapihalta roskiksesta poisheitettyjä ylipäiväisiä ruokia, niillä mäkin "kitkuttelen", kun Kokoomus ryöstää rahat ihmisiltä, tekaistujen verojen ymm. maksujen myötä..

      Täällä KokoomusOnnelassa elo ihmisen on sellaasta..

      • vasemmisto

        Apuva apuva!!! Nyt kritisoitiin kokoomusta!!! Härre gyyyd!!!


    • Militantti Antti

      Panttilainaamot eivä tole mitään nylkyreitä, joskin korko on korkeampi kuin pankkikorko. Olen itsekin käyttänyt niitä joskus ja homma on pelannut. Jos sitten määräajan kuluttua et olekaan saanut rahoja, niin voit jatkaa panttaussopimusta maksamalla etukäteen koron. Ja- kannattaa pantata kaikki kerralla, niin selviät pienemmillä kuluilla. Vaimoni vie joskus vieläkin kallista turkkiaan panttilainaamoon kesäsäilöön, se on aika halpaa säilyttämistä. Ottaa vaan vaikka 50 euron lainan niin ei mene paljoa korkoakaan! Ja panttilainaamossa voi säilyttää muitakin kalliita tavaroita kohtuuhintaan !

    • bisnes mies

      Mee nyt soskuun hakee toimeentulotukea ensin ennen kun pantaat korusi.

      Panttaamsella saat korustasi jonkun tietyn hinnan ja sit sun pitää hakea se korusi 3-tai 6 kk päästä takas samalla hinnalla mitä sait siitä. Jos et hae niin korusi on panttilainaamon omaisuutta ja se my korusi voitolla.

    • Näin tekisin.

      Pikavippejä voi ottaa useasta paikasta samaan aikaan. Niitä voi sitten maksella myöhemmin takas ja kyllä ne trvittaessa myös ulosmittaavat saatavat jos et pysty maksamaan joten älä huoli. Ulosmittauksesta ei tarvitse olla huolissaan sillä siihen sinun ei tarvitse tehdä mitään, ryyppäät vipit vaan baarista ja ulosottolaput tulee ihan automaattisesti kotiin. Ne vaan menee sit sun palkasta. Me ollaa kavereiden kans tänäänkin lähös pikavipeillä baariin kun se on nykyään niin helppoa rahaa ja homma toimii. Suosittelen myös isoa kulutusluottoa jos saat jostain ekaks hyvän työpaikan. Isolla pankkilainalla voit kivasti lyhennellä muita pikavippejä jasiitä jää kyllä kivasti rahaa baarissa rällästämiseenkin. Etit nyt ekaks netistä noita pikavippifirmojen palveluita niin pääset alkuun..ei ole mikään häpeä ottaa pikavippejä. Niitähän ottaa kaikki jotka haluu olla rikkaita ja jotka haluu rahaa taskuunsa. 400e vipillä tilaat jo tänään shamppanjaa itsellesi jossain yökerhossa ja vietät elämäsi illan..huomenna voit ottaa uuden halvan vipin eri paikasta ja kato sit maksat nää vasta pois sitten kun saat töitä..eli maksat sitte sil pankkilainalla ne vipit vaan pois. Muista sitte et ennenkun ulosotto käynnistyy niin sun pitää olla ottanu ne lainat ekaks kun ne ei muuten anna sitä uutta lainaa sulle. Sit vaa luotat et sust tulee lääkäri tai voitat lotos ja maksat velat pois. Näin monet rikkaat just tekee.

    • bless you

      Sounausta ja vaurautta sinulle Jeesuksen nimessä ja uskoa!

    • Idiot.

      Ootko kuullu työttömyystuesta tai sosiaalituesta joihin olet oikeutettu?

    • ex-opiskelijatar

      ap!hae toimentulotukea,asumistukea ja työmarkkinatukea.älä ota ystävältäsi yhtään rahaa lainaksi tilisi kautta.vaan suoraan käteen!tehkää paperille velkakirja niin peli on reilu.kun sos.virasto haluaa tiliotteet ja huomaavat että sulla on rahaa tilillä niin ne laskevat rahat sun tuloiksi ja pahimmassa tapauksessa et saa soskun tukea kuukausiin..tää vinkki melkein salainen :).ja sosku tarkkailee kaikkia sun tilille tulevia rahoja eli ota aina kaikki mahdolliset yksityisrahat käteisenä.näin ne pikkulinnut kertoo..tätä jippoa käyttää varmaankin kaikki soskun asiakkaat.

      • verottaja­

        Tuostahan oli telkkarissakin juttua. Jätkä sain pahoinpitelykorvauksia ja sossu sitten katkaisi tuen, koska laski ne korvaukset tuloiksi.


      • KALLE KELLO

        Ei ihme, ettei työt kiinnosta vaikka pääsisikin johonkin. Verovaroilla on mukavampi elellä. Joskus oikein raivostuttaa tuo nuorten asenne.


      • sdau12
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Ei ihme, ettei työt kiinnosta vaikka pääsisikin johonkin. Verovaroilla on mukavampi elellä. Joskus oikein raivostuttaa tuo nuorten asenne.

        Nuorten asenne?? Meillä on älytön reservi "eläkeläisiä" näitä 65-79 vuotiaita täysin työkykyisiä ihmisiä jotka vain lorvehtivat kotona ja kahviloissa. Eikö heidänkin olisi jo aika antaa jotain yhteiskunnalle takaisin, eikä vain aina ottaa ja ottaa. Nuoret painaa duunia että saadaan maksettua näiden "vanhusten" eläminen.


      • krisma1
        sdau12 kirjoitti:

        Nuorten asenne?? Meillä on älytön reservi "eläkeläisiä" näitä 65-79 vuotiaita täysin työkykyisiä ihmisiä jotka vain lorvehtivat kotona ja kahviloissa. Eikö heidänkin olisi jo aika antaa jotain yhteiskunnalle takaisin, eikä vain aina ottaa ja ottaa. Nuoret painaa duunia että saadaan maksettua näiden "vanhusten" eläminen.

        Mä olen reservieläkeläinen, olen työssä niin paljon kun mahdollista.Sain kuitenkin silmilleni lokaa, sanottiien että vien nuorilta työpaikan. Tuskin kukaan haluaa tulla viikoksi tai muutamaksi päiväksi tuuraamaan, tulee karenssia ja sehän on ihan ymmärrettävää, että ei halua odotella työttömyyskorvauksia kuukausitolkulla.
        Tuohon "nuoret painaa duunia että saadaan maksettua näiden vanhusten eläminen": olen 45 vuoden duunitaipaleella maksanut kylläkin itse aikamoisen kasan veroja ja nyt maksan vielä enemmän tekemästäni työstä, joten "lorvin" aika hyvällä omallatunnolla.


      • Ekonomi ja seksikäs
        krisma1 kirjoitti:

        Mä olen reservieläkeläinen, olen työssä niin paljon kun mahdollista.Sain kuitenkin silmilleni lokaa, sanottiien että vien nuorilta työpaikan. Tuskin kukaan haluaa tulla viikoksi tai muutamaksi päiväksi tuuraamaan, tulee karenssia ja sehän on ihan ymmärrettävää, että ei halua odotella työttömyyskorvauksia kuukausitolkulla.
        Tuohon "nuoret painaa duunia että saadaan maksettua näiden vanhusten eläminen": olen 45 vuoden duunitaipaleella maksanut kylläkin itse aikamoisen kasan veroja ja nyt maksan vielä enemmän tekemästäni työstä, joten "lorvin" aika hyvällä omallatunnolla.

        Toki olet maksanut veroja aikanaan, mutta kun me eletään neljännesvuosittaisessa kapitalismissa eikä missään kekkosen kommunismissa.


      • Anonyymi
        sdau12 kirjoitti:

        Nuorten asenne?? Meillä on älytön reservi "eläkeläisiä" näitä 65-79 vuotiaita täysin työkykyisiä ihmisiä jotka vain lorvehtivat kotona ja kahviloissa. Eikö heidänkin olisi jo aika antaa jotain yhteiskunnalle takaisin, eikä vain aina ottaa ja ottaa. Nuoret painaa duunia että saadaan maksettua näiden "vanhusten" eläminen.

        Haista kakara vittu.mä olen 66v ja vielä duunissa ,ois kiva nähdä että sä teet duunia 52 vuotta ja haluat jatkaa yhä ,opiskelijat ja pakolaiset on suurimpia pommeja,koska sun mielestä vois alkaa nauttia eläkkeestä. Ootko itse valmis tekemään duunia 71v asti niinkuin minä epäilen


    • KALLE KELLO

      Pistipä tuossa silmiini "juuri valmistunut opiskelija", "ei töitä" ja "LASKUJA TULEE SIIHEN TAHTIIN".. Ei sitten juuri valmistuneella opiskelijalla ole yhtään kolissut siellä opiskeluvaiheessakaan, että ollaan hankittu sitä ja tätä vaikkei rahaa olekaan, että LASKUJEN MAKSAMISEN AIKA TULEE. Onko nuoret oikeasti niin tyhmiä, että suorittavat ostoksia (luottokortti ilmeisesti), että se maksun aika on väistämättä edessä

    • -----

      Tuttu mummo sanoi kysyneensä mitä pantissa maksettaisiin vihkisormuksista, 60 euroa, ei hän silti pantannut.

    • Lähtökohta on, että velaksi ei tule elää. Velkaa voi ottaa tilapäiseen tarpeeseen, jos varmasti tietää voivansa maksaa sen. Panttilainaus toki on siitä turvallinen, ettei mene luottotietoja, mutta haluatko menettää perintökalleutesi?

      Ensimmäinen asia mitä tehdä on rajoittaa menoja. Toki, jos on ostanut kaikkea kivaa luotolla tämä voi olla hankalaa.Yhteiskunnalla kyllä on tukia, joilla voi elää, kunhan ei ole velkoja. Opintolainan maksusta voi tarvittaessa sopia.

      Eli siis lehtitilaukset poikki, vaihla matkapuhelin halvempaan, pienempään puhepakettiin, jne. Ilmoittaudu työnhakijaksi TE-toimistoon, jos et vielä ole tehnyt sitä.

      • Velaton ja seksikäs

        Suomessahan puolet kansasta asuukin velaksi ja se on kaikkien mielestä ok. Ei kai nyt sapuskan ostaminen luotolle ole mitenkään iso juttu siihen verrattuna.


      • Velaton ja seksikäs kirjoitti:

        Suomessahan puolet kansasta asuukin velaksi ja se on kaikkien mielestä ok. Ei kai nyt sapuskan ostaminen luotolle ole mitenkään iso juttu siihen verrattuna.

        Oliko tämä vitsi?. Asuntoa ei voi maksaa niin vain käteisellä vaan sitä varten on otettava velkaa. Vaihtoehto olisi säästää ennakkoon, jolloin maksaisi kahdesta asunnosta: siitä, jota säästää ja siitä, jossa asuu. Asuntolainaa ei oteta ajatuksella, että ehkä sen joskus maksaa takaisin, vaan siinä katsotaan tulot tarkkaan ja sitä aletaan samantien maksaa takaisin.


      • Toinen seksikäs
        okaro kirjoitti:

        Oliko tämä vitsi?. Asuntoa ei voi maksaa niin vain käteisellä vaan sitä varten on otettava velkaa. Vaihtoehto olisi säästää ennakkoon, jolloin maksaisi kahdesta asunnosta: siitä, jota säästää ja siitä, jossa asuu. Asuntolainaa ei oteta ajatuksella, että ehkä sen joskus maksaa takaisin, vaan siinä katsotaan tulot tarkkaan ja sitä aletaan samantien maksaa takaisin.

        Taitaa osua pahasti nilkkaan kun sitä pyhää lehmää vähän katsotaan kriittisesti..


      • Toinen seksikäs kirjoitti:

        Taitaa osua pahasti nilkkaan kun sitä pyhää lehmää vähän katsotaan kriittisesti..

        Miitä pyhää lehmää? Onko asuminen joku pyhä lehmä?


      • KALLE KELLO

        Lisään tuohon vielä sen asenteen "menköön perintään" Tiedän itsekin tapauksia, jossa perintätoimiston kirjeet meni suoraan paperinkeräykseen. Ja sitten kun tapahtui ihme, ja pääsi töihin oli suuri hämmästyksen ja ihmetyksen aika, että ensimmäisestä palkasta lähtien ulosmitattiin niitä velkoja, ihan kuin ei olisi tiedetty että näin käy.


    • lillukka1989

      älä mee tota tekemään. ei se ole sen arvoista,
      mieti nyt perintökorujesi tunne arvoa... sovi mielummi laskuja vaikka maksueriin tai siirtele eräpäiviä. kyllä ne ymmärtää kun kerrot mikä tilanteesi on.
      paljon soittoja se varmaa vaatii jos laskuja paljon mutta miellummi niin entä menet panttilainaamoon ja saat hyvin vähän arvo koruista.

      perintätoimistojen ihmisetkin on vain ihmisiä
      ja ei ole häpeä kertoa mikä tilanne on. et ole todellakaan ainoa.
      ollaan täälläki laskujen keskel istuttu ja itketty ku lisää tulee mut rahat ei riitä.
      silloin otin puhelimen ja käytin puoli päivää puhelimes istumiseen ja kaikki sain sovittua joko eriin tai sain jopa kk maksuaikaa.

      älä anna periksi. zemppiä!!

    • 1993velkaantunut

      Otin itse juurikin kun täytin vuona 2011 18 otin ensinmäisen pikavipin noh sitten baariin vipin suuruus oli silloin 200e noh seuraavana päivänä otetaan lisää vlippiä vipin perään ja meni parisenkuukautta niin olikin jo 4000e edestä vippejä milläs maksat sitten hoksasin että soneralta/dnalta/tele finlandilta/elisalta/saunalahdelta tuli otettua puhelimia/läppäreitä noh milläs maksat nyt on 20000e edestä vippejä/kytkypaketteja ulosotossa. Noh sitten tuli aineet kuvioon noh ne jätin sitten aloin ryyppään noh nyt harvemmin juon abaut 4 kertaa kuukaudessa. En ole hakenut kun kerran sossuntukea ja sainki. jälkeen päin on harmittanut miten helposti nuita saa otettua velaksi. Nyt olen tuuminut että hyvä että vipit häipyy kesäkuussa markkinoilta pois. En suosittele kenenkään ottavan vippiä/kytkysopimuksia tämä on yhtä helvettiä...

    • Anonyymi

      Köyhyys on taitolaji. Vain oikea köyhä osaa maksimoida kulut saatuun hyötyyn nähden.

      Esimerkiksi tämä panttilainaamo. Aikanaan tonnilla ostettu esine pantataan että saadaan 200€. Myymällä itse olisi saanut 500€. Tai sitten se lunastetaan aikanaan takaisin korkojen ja kulujen kanssa samalla tonnilla minkä uusi vastaava olisi maksanut.

    • Anonyymi

      Suomessa kulta on lähes arvotonta, siis jos sen haluaa muuttaa rahaksi. Jos haluaa kullasta aidon romukullan tai valuuttakullan hinnan, kannattaa lunastus tehdä lomamatkalla vaikkapa Vietnamissa.
      Romukullasta siellä maksetaan ainakin 3x suomen hinta ja 999.9 harkoista päivän kurssin mukaan täysi hinta, siis ihan turisteillekin.

      • Anonyymi

        Niin siis itse lunastin Vietnamissa reilu 100g 999.9 kultaa ja hintaerolla siihen mitä siitä olisi suomessa saanut, sain maksettua koko matkan ja jäi vielä vähän käyttörahaakin.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe