Panttilainaamo ja korut

vihkisormus yms....

Olen juuri valmistunut opiskelija. Olen aloittanu työnhaun, mutta vielä en itse töitä. Laskuja tulee postista silti siihen tahtiin, etten niitä voi maksaa. Olen varma, että saan töitä melko pian ja talouteni kohentuu.. Mutta nyt tällä välillä kuolen nälkään jollen tee jotain asialle.. Minulla on perintökoruja, joita ajattelin nyt pantata. Tiedättekö, pitääkö minun jotenkin tehdä erillinen panttisopimus jokaiseen koruun vai menevätkö ne jotenkin kimpassa? Mukana ovat vanhempieni vikisormus... mutta tämä on nyt pakkotilanne :(
kiitos paljon jo vastauksista.

46

6849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+16

      Tilaa Mobishopista lahjakortteja ruokakauppaan. Näin minä elin melkein vuoden kunnes puhelinoperaattori kyllästyi toimintaan.

    • hyggu

      Töiden saanti on nyt varsin haastavaa. Vaikka ennusmerkit hauista olisi kuinka hyvät, kannattaa pessimismiä viljellä raha-asioiden kanssa. Koska kun töitä saat kuralle mennyt talous ottaa tiukille kääntää kuntoon.
      Yllättävästi vaan voi joku varmahko paikka mennä ohi ja sen varaan lasketut pikavipit käy kalliiksi.

      Korut kannattaa toki hajauttaa niin ettei se tärkein mene ensimmäisenä. Myymällä saa kuitenkin paremman hinnan kuin pantista..

      Lykkyä elämän alkuun!

      • vihkisormus yms..

        Kiitos. Onni onnettomuudessa ja eräs ystäväni tarjosi apuaan ja 1500 euron korotonta lainaa kunnes saan raha-asiani kuntoon. Olen siis valmistunut yliopistosta ja takana on myös n. 10 työkokemus. Töitä en ole viime aikoina tehnyt koulun ohella, ja tiedäm, että nyt työtilanne on huono.. Mutta yrittänyttä ei laiteta.. ja kiitos ystävälleni, ei tarvitse ainakaan vielä pantana niitä koruja. Voimia ja onnea kaikille, jotka mahdollisesti ovat samassa tilanteessa kuin minä...


      • I no and you no now