lainasin alkutalvesta ystävälleni 200 euroa..nyt tilanteeni on kriisiytynyt ja olisin tarvinnut lainan takaisin tai edes osan,vaikka 50 euroa..en ole saanut sairaspv rahojani ja tili on tyhjä.pakastin syöty tiivisteitä myöten,puheaika loppu,elintärkeät lääkkeet ostamatta,netti menee kiinni koska hyvänsä,auton bensavalo keltaisella eikä lapseni pääse kuntoutukseen kilometrien päähän kun on liian pitkä matka kipeänä kävellä eikä ole rahaa bussilippuun.kaiken lisäksi noin puolet maaliskuun vuokrasta on vielä maksamatta..ja huhtikuun vuokra erääntyy 5.päivä.nämä asiat selitin hänelle mutta vastaus oli ettei ole rahaa antaa yhtään.hän kylläkin on töissä mutta tulot ylittyvät vain sen verran ettei saanut hakemaansa toimeentulotukea eli tiukkaa on hänelläkin,uskon sen.sosiaalivirastosta en saa jeniäkään kun vielä ansiosidonnaisia jäljellä.onneksi jaksoin nälkäisenä kävellä seurakunnan diakonityöntekijän luo.saimme kaksi ruokakassia joilla selviämme vielä muutaman päivän.ei taida olla nyt muuta mahdollisuutta kuin katkaista välit"ystäväni"kanssa ja keskustella vaan ja ainoastaan pankkitilin välityksellä.olisi edes maitorahan antanut,sekin olisi tullut tosi tarpeeseen mutta ei edes sitäkään.nyt tajuan olleeni tyhmä kun lainasin ja luotin.koen ettei nyt mun hädällä ole hänelle mitään arvoa.vaikea tästä on jatkaa mitään ystävyyttä enään...olen järkytyksestä lamaanunut.
köyhä lainasi köyhälle...
38
698
Vastaukset
- Lapsi kuntotuksessa?
Ja asuu kotona?
Taidatte siis saada tukia melkoisen hyvin?
Noh, nyt kun se netti menee kiinnin niin voitte myydätietokoneenne niin saatte rahaa.
Autonkin voi siinä samalla myydä. Kyllä se yhteiskunta sitten huolehtii lapsesi kuntotukseen saattamisesta..- suivaantunut äiti
kyse on fysikaalisesta kuntoutuksesta ja sen olen itse jo maksanut säästöistäni.mitn tukia en saa kaupungilta...eli eipäs yhteiskunta huolehdikkaan meistä vaikka niin päättelit fiksumpana mukamas..eli sun mielestä vingun turhaan kun omiani pyydän takaisin vai?miksi tämä ns.ystävä ei myy omaa autoaan,hänellä ne palvelut ovat aivan vieressä..ja hän voisi itse myydä oman koneensa tai jumbo kokoisen telkkarinsa,heillä kun niitä löytyy kahdestakin huoneesta tai sulkea toisen kännyliittymänsä..
- Todella outoa
suivaantunut äiti kirjoitti:
kyse on fysikaalisesta kuntoutuksesta ja sen olen itse jo maksanut säästöistäni.mitn tukia en saa kaupungilta...eli eipäs yhteiskunta huolehdikkaan meistä vaikka niin päättelit fiksumpana mukamas..eli sun mielestä vingun turhaan kun omiani pyydän takaisin vai?miksi tämä ns.ystävä ei myy omaa autoaan,hänellä ne palvelut ovat aivan vieressä..ja hän voisi itse myydä oman koneensa tai jumbo kokoisen telkkarinsa,heillä kun niitä löytyy kahdestakin huoneesta tai sulkea toisen kännyliittymänsä..
Kun vaan yhteiskunta minulle fysikaalisen hoidon on maksanut...
Johtuisikohan siitä että olen töissä....?
Mutta toisaalta, eipä ihme kun "ystävälläsi" noit jumbotelkkareita piisaa... On tainnut "lainailla" tahaa vähän muiltakin tuttavilta.... - suivaantunut äiti
Todella outoa kirjoitti:
Kun vaan yhteiskunta minulle fysikaalisen hoidon on maksanut...
Johtuisikohan siitä että olen töissä....?
Mutta toisaalta, eipä ihme kun "ystävälläsi" noit jumbotelkkareita piisaa... On tainnut "lainailla" tahaa vähän muiltakin tuttavilta....siksi itse maksoin hoidon kun kunnalliseen oli kamalat jonot ja maine niillä erittäin huono.vakuutusta ei ollut ja vain pieni kela korvaus tulossa joku pv.olisi voinut jäädä elinikäinen vamma ilman oikeanlaista asiantuntevaa hoitoa ja olisi muuttunut kaikki tulevaisuuden suunnitelmat ja mahdollisuudet.otin riskin ja maksoin että tilanne ei pahemmaksi muuttuisi..sitten itse sairastuin ja sairastan edelleenkin.joo kyllä tiedän että on velkaa muuallekkin,itse kertonut mulle.oli talvella kultakoruja kaniin vienyt ja vielä hyvin jäi viemättäkin,miksei myynyt jotakin?ei mulla ole varaa kultaan enkä onneksi haluakkaan.oonko mä nyt kohtuuton kun pyysin edes osaa lainasta takaisin?ja vielä perustelin miksi tarvitsen omia rahojani,siis nyt en ymmärrä enää yhtään mitään : ( musta tää on väärin.
- Pitkäaikatyötön
siksi itse maksoin hoidon kun kunnalliseen oli kamalat jonot ja maine niillä erittäin huono.vakuutusta ei ollut ja vain pieni kela korvaus tulossa joku pv.olisi voinut jäädä elinikäinen vamma ilman oikeanlaista asiantuntevaa hoitoa ja olisi muuttunut kaikki tulevaisuuden suunnitelmat ja mahdollisuudet.otin riskin ja maksoin että tilanne ei pahemmaksi muuttuisi..sitten itse sairastuin ja sairastan edelleenkin.joo kyllä tiedän että on velkaa muuallekkin,itse kertonut mulle.oli talvella kultakoruja kaniin vienyt ja vielä hyvin jäi viemättäkin,miksei myynyt jotakin?ei mulla ole varaa kultaan enkä onneksi haluakkaan.oonko mä nyt kohtuuton kun pyysin edes osaa lainasta takaisin?ja vielä perustelin miksi tarvitsen omia rahojani,siis nyt en ymmärrä enää yhtään mitään : ( musta tää on väärin.
"miksi tämä ns.ystävä ei myy omaa autoaan,hänellä ne palvelut ovat aivan vieressä..ja hän voisi itse myydä oman koneensa tai jumbo kokoisen telkkarinsa,heillä kun niitä löytyy kahdestakin huoneesta tai sulkea toisen kännyliittymänsä."
"on velkaa muuallekkin,itse kertonut mulle.oli talvella kultakoruja kaniin vienyt ja vielä hyvin jäi viemättäkin,miksei myynyt jotakin?"
"oonko mä nyt kohtuuton kun pyysin edes osaa lainasta takaisin?"
Nähdäkseni olet tuossa ylhäällä jo itse kirjoittanut itsellesi vastauksen.
Vaikka olet itse empaattinen ja annat vähästäkin toiselle, ei toinen sellainen välttämättä ole. Et ollut tyhmä lainatessasi, vaan vasta sitten jos teet sen uudestaan. Uhkaamasi välien katkaiseminen ei merkitse hänelle paljoakaan, veikkaan.
Jos et voi laittaa lainaasi perintään esimerkiksi suullisen sopimuksen takia, suosittelisin vierailua hänen luonaan. Sopivalla hetkellä otat häneltä jotain arvokasta & helposti myytävää, ja lupaat antaa takaisin kun maksaa velkansa. Vasta sen jälkeen katkaiset välit, kun olet saanut rahasi tai merkittävän osan niistä takaisin.
Valitettavasti joitakin tyyppejä ei vain saa hoitamaan velvoitteitaan kuin panemalla heidät selkä seinää vasten. Oma suu on heille aina lähimpänä, joten he eivät anna kärsivälle kaverilleen mitään, jos siitä aiheutuu heille pientäkin epämukavuutta. - suivaantunut äiti
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"miksi tämä ns.ystävä ei myy omaa autoaan,hänellä ne palvelut ovat aivan vieressä..ja hän voisi itse myydä oman koneensa tai jumbo kokoisen telkkarinsa,heillä kun niitä löytyy kahdestakin huoneesta tai sulkea toisen kännyliittymänsä."
"on velkaa muuallekkin,itse kertonut mulle.oli talvella kultakoruja kaniin vienyt ja vielä hyvin jäi viemättäkin,miksei myynyt jotakin?"
"oonko mä nyt kohtuuton kun pyysin edes osaa lainasta takaisin?"
Nähdäkseni olet tuossa ylhäällä jo itse kirjoittanut itsellesi vastauksen.
Vaikka olet itse empaattinen ja annat vähästäkin toiselle, ei toinen sellainen välttämättä ole. Et ollut tyhmä lainatessasi, vaan vasta sitten jos teet sen uudestaan. Uhkaamasi välien katkaiseminen ei merkitse hänelle paljoakaan, veikkaan.
Jos et voi laittaa lainaasi perintään esimerkiksi suullisen sopimuksen takia, suosittelisin vierailua hänen luonaan. Sopivalla hetkellä otat häneltä jotain arvokasta & helposti myytävää, ja lupaat antaa takaisin kun maksaa velkansa. Vasta sen jälkeen katkaiset välit, kun olet saanut rahasi tai merkittävän osan niistä takaisin.
Valitettavasti joitakin tyyppejä ei vain saa hoitamaan velvoitteitaan kuin panemalla heidät selkä seinää vasten. Oma suu on heille aina lähimpänä, joten he eivät anna kärsivälle kaverilleen mitään, jos siitä aiheutuu heille pientäkin epämukavuutta.niinhän se nyt on mennyt että kaksi viikkoa sitten ilmoitin tarvitsevani lainaa takaisin mutta vieläkään ei ole kuulunut senttiäkään..tässä alkaa olla tosissaan nälkä..
- Elinikäinen vamma?
siksi itse maksoin hoidon kun kunnalliseen oli kamalat jonot ja maine niillä erittäin huono.vakuutusta ei ollut ja vain pieni kela korvaus tulossa joku pv.olisi voinut jäädä elinikäinen vamma ilman oikeanlaista asiantuntevaa hoitoa ja olisi muuttunut kaikki tulevaisuuden suunnitelmat ja mahdollisuudet.otin riskin ja maksoin että tilanne ei pahemmaksi muuttuisi..sitten itse sairastuin ja sairastan edelleenkin.joo kyllä tiedän että on velkaa muuallekkin,itse kertonut mulle.oli talvella kultakoruja kaniin vienyt ja vielä hyvin jäi viemättäkin,miksei myynyt jotakin?ei mulla ole varaa kultaan enkä onneksi haluakkaan.oonko mä nyt kohtuuton kun pyysin edes osaa lainasta takaisin?ja vielä perustelin miksi tarvitsen omia rahojani,siis nyt en ymmärrä enää yhtään mitään : ( musta tää on väärin.
Ja ei kiireelisenä hoitoon muka päässyt?
Sori, nyt vaan en usko...
Tuollaisen vaaran uhatessa akuuttihoitoon kyllä pääsee.
Kaivappas ne paperit esiin ja tee valitus potilasasiamiehelle, ja sitten lähdette hakemaan korvauksia, niin saatte rahaa. - Tutkippa peiliäsi.
niinhän se nyt on mennyt että kaksi viikkoa sitten ilmoitin tarvitsevani lainaa takaisin mutta vieläkään ei ole kuulunut senttiäkään..tässä alkaa olla tosissaan nälkä..
Ja ajattelit ensin 200 eurolla laittaa taloutesi kuntoon, sitten jo 50 euron lyhennyskin olisi riittänyt, viimeisin pyyntösi edes maitoraha...
Laita kuule ensin kuntoon oma taloutesi ja sen suunnittelu. Elät selvästi yli varojesi, otat maksuvelvoitteita enemmän kuin pystyt maksamaan. Siirrypä takaisin yksityiseltä puolelta kunnalliselle puolelle. Siksi meillä on sosiaalijärjestelmä, että kaltaisesi köyhät niitä käyttäisi.
Mutta kun ei. Ei kelpaa edes ilmainen. Kaikki pitää olla kallista ja yksityistä.
- suivaantunut äiti
juu eipä päässyt.kaksi kuukautta pompottelivat"lääkäreillä"ja miettivät diagnoosia.tätä on yhteiskunnan terveydenhuolto köyhälle.potilasasiamies...sitä olen jo miettinytkin.
- tuttu tarina
Jaa lainasitko Sirpa nimiselle naiselle...
Toistaa sitten samaa kaavaa ja aina niitä hyvä uskoisia riittää.
Minä otin opikseni kerrasta, en ikinä lainaa kellekään vaikka olisi mikä...- hyvä ohje
Koskaan ei pidä lainata kenellekään enempää kuin on varaa menettää.
- rimpula
terve kaikille!ap esitti kysymyksen koskien ystäväänsä.kaikki osaavat sen lukea jos haluavat.taustoja hän kertoi miksi omat rahat loppu ja miten tilanteet voivat äkisti muuttua.ei ole asiallista kyseenalaistaa.ei oikea ystävä noin tekisi.nyt tuli pahasti takkiin,ikävä kyllä.anna hlön olla oloissaan mutta älä unohda tapahtumaa.te vielä kohtaatte joku päivä.voimia!
- en lainaile
En koskaan lainaa kenellekään mitään, paitsi aikuisille lapsilleni. Tyttäreni lainasi syyskuussa kaverilleen 50e eikä ole saanut rahaa takaisin vieläkään...välit on poikki, tyttäreni on kysellyt asiasta useasti. Kaveri jopa poisti facebook tilinsä ettei tyttäreni saa häntä kiinni ja samoin puhelinnumeronsa. Haloo, ei oo kaikki kotona. Olisi maksanut edes 10e kk, töissä käyvä ihminen sentään.
- peeaa aina
kyll törkee tapaus..hyväkskäyttäjä on!
- olen ap
hei kaikki asialliset olen ap.edelleenkään ei ole senttiäkään tilille ilmestynyt..eikä soittoa eikä edes textaria.mulla onneksi tilitapahtumat tallella,painumpa perintä toimistoon ti.
- huonompi homma
Eipähän auta paljon painua perintätoimistoon. Perintätoimistoilla ei ole oikeutta lähteä jokaista kavereiden kesken lainattua kymppiä perimään. Onko sinulla edes mitään mustaa valkoisella, että tämä kaveri on mitään lainannutkaan? Entä, jos hän sanoo, että puhut palturia.
Avaudut tuolla alussa toiselle kirjoittajalle: "sun mielestäs vingun turhia...". Kyllä sinä turhia vingut. Täältä netistä et ainakaan velkojasi takaisin saa.
Ainoa keino saada rahasi on yrittää sopia takaisinmaksusta velallisen kanssa. Kerro hänelle, että tarvitset rahaa ruokaan ja, että pienempikin summa riittää kerralla. Ehkä näin "lypsämällä" saat ajanoloon eurosi kotiutettua.
- olen ap
unohtui vastata että oliko henkilö sirpa niminen.ei ollut sirpa eli näitä kakkiaisia riittää.hyvää kevättä ja eikun eteen päin sanoi mummo lumessa!
- Olkoon vaik martta.
Ja ajattelit ensin 200 eurolla laittaa taloutesi kuntoon, sitten jo 50 euron lyhennyskin olisi riittänyt, viimeisin pyyntösi edes maitoraha...
Laita kuule ensin kuntoon oma taloutesi ja sen suunnittelu. Elät selvästi yli varojesi, otat maksuvelvoitteita enemmän kuin pystyt maksamaan. Siirrypä takaisin yksityiseltä puolelta kunnalliselle puolelle. Siksi meillä on sosiaalijärjestelmä, että kaltaisesi köyhät niitä käyttäisi.
Mutta kun ei. Ei kelpaa edes ilmainen. Kaikki pitää olla kallista ja yksityistä. - suivaantunut äiti
Olkoon vaik martta. kirjoitti:
Mutta kun ei. Ei kelpaa edes ilmainen. Kaikki pitää olla kallista ja yksityistä.hinta ja laatu kulkee yleensä käsi kädessä..harvemmin ilmaiseksi hyvää saa.tiedätkö missä maineessa tämän sitin kunnallinen hoito on?kun et tiedä niin älä kommentoi mitään.aurinkoista kevättä sinullekkin.
- täällä kitisemään
Varmaan turha edes sanoa, että lainaaminen on sama kuin laittaisi rahat Ray:n pelikoneisiin: Lainattua Bluerayta, satasta tai kirjaa ei saa ikinä takasin.
Koskaan lainaa enempää mitä on valmis menettämään.
Ylipäätään kun on yli 30 En enää lainaa kenelekkään mitään,
jokainen pitää tän ikäsenä huollen itsestään, tuo tarkottaisi minulle summana koko kuukauden käteeenjäävää osaa toimeentulotuesta.
Jos lainaisin lainaisin summia kuten 5 € mutta kun en lainaa.
Joskus kun vielä lainasin kävin sitten maksamassa ruuat
kaupan kassalla toisen puolesta ja ilmoitin jo kauppaan menessä,
etten maksa mitään alkoholipitoista. Jos tarve oli kova tähän ehtoon suostuttiin.
Menetit rahasi pelaa paremmin seuraava kierros. - Mitä häh?
Mitä ukkosi tekee? Onko hänkin työtön? Vai "omassa asunnossa" (luonasi) asuva työtön luuseri, ettei sinun tuet pienene???
- lishgeuryhirtduiotfi
Sait mitä äänestit!
- suivaantunut äiti
kuulkaahan te kettuilijat.jokainen tekee joskus elämässään vääriä valintoja,jopa tekin jos vain tunnustatte.tapahtunut on jo tapahtunut,sitä ei pysty enää muuttamaan.ihmettelin aloituksessani sitä että meneekö raha ennen ystävyyttä.tiedän nyt että todellakin menee.mä voin itse tyytyä vähempäänkin ja silti olen valmis antamaan siitäkin vähästä jos ystävällä hätä on suuri.ei todellakaan kannata luottaa kuin itseensä tästä lähtien ja antaa toisten hoitaa omat asiansa.älkää te vaivautuko vastaamaan mitään jos ei ole tahtoakaan keskustella rakentavasti.onko tämä paikka teille joku mollauspalsta?mä luulen että teiltä puuttuu tärkeä kyky.kyky asettua toisen asemaan..ja toisekseen,en ole sossu-äiti..sossussa ei kylläkään ole mitään pahaa.kiitos kaikille fiksuille kommenteista:)
- täällä kitisemään
Kuules lukihäiriö.
Vieläkänä en oo virheitä tehnyt,mikä vittu siinä nyt on niin vaikeaa
jokainen pitää huolen itsestään! Ihmiset on sisältä kuolleita joten
jos, et kestä häviötä elä pelaa Totoa. Jos kuitenkin Totoat,
niin kestä hävilösi kuin mies ja siirry eteenpäin.
Ymmärrätkö, et parut täällä jonkun hikisen 200 perään?
Saan pulloista (suomalaisista ) 600 € kuukaudessa pelkkiä sivutuloja.
(tosin niistä menee veroa 35%)
Älä lainaa,älä takaa! Älä lasta/perheen jäsentä, mummoa, äitiä,
isää saatika kaveria, tuttavaa tai ystävää. Ei se ole vaikeaa ja sitä ensimmäistäkään virhettä ei todellakaan tarvitse tehdä.
Jos ei ole jollakin tavoin sitten A) tyhmä B) Hyväuksoinen tyhmä
Mikä ihmeen default se on et jos teet niin muutkin tekee?
Ei se noin mee kato sitä kaverias joka lainas se tehnyt yhtään
miinusta, ja tuskin koskaan tekeekään. Nyt tienaat sen takasin
ja annat asian olla, etkä enää ikinä puhu sille henkilölle
tai jarruta jos ylittää tietä.
- 20+20
Miksi et saanut sairauspv.rahojasi?
- suivaantunut äiti
vaikka mulla olisi biloona tilillä niin se ei poista hänen velka vastuuta..laina on aina laina.mun ei tarvitse olla hyväntekijä ja ymmärtäjä loputtomiin.menkööt kirkolle hakemaan harkinnanvaraista raha-avustusta ja ruokakassia.jostakin syystä hän ei mene..
- suivaantunut äiti
olen ap.pvrahat tulossa!eipä ole mitään lainaajasta kuulunut,tietää yhteystietoni ja niin minäkin hänen...mutta me kohtaamme vielä...kiitos kaikille mukaville ja hyvää kevättä!
- nipottaja-N
Käypä kaverisi luona ja ota hänen telkkarinsa tai joku muu arvokas esine itsellesi pantiksi. Sano, että pidät telkkaria kuukauden ja jos ei maksa velkaansa siinä ajassa, niin pistät telkkarin huutonettiin myyntiin ja kuittaat siitä saatavaa summaa velan lyhennyksenä. Jos et saa telkkarista kahta tonnia, niin sitten käyt taas seuraavan kerran hänen luona kylässä ja vierailet vaikka korurasialla...
Miksi ihmeessä köyhä lainaa jollekulle 2000 euroa? Minä en keskituloisena velkaisena lainaisi kenellekään niin isoa summaa. Kannattaa lainata vain sen verran, mitä on varaa menettää. Itse lainasin kerran ex-poikaystävälleni 50 euroa enkä koskaan saanut sitä takaisin. Siitä opin, että ottakoon toinen pikavippejä, jos haluaa, mutta minulta ei rahaa irtoa.- suivaantunut äiti
lainasin 200..eli joka sentti liikaa.
- suivaantunut äiti
sain tämän"ystävän"tekstiviestein kiinni.hän on tietoinen velastaan eli muisti toimii ainakin pätkittäin.minun annettiin ymmärtää että velan suoritus ei ole onnistunut kun en ole ollut kotona.niin koskakohan olisi pitänyt olla kotona?niin ja postikaan ei meille kulje?hän ei kuulema voi tililtään rahaa siirtää..
tälläkin hetkellä hän seikkailee kahdella deittipalstalla miesjahdissa..unohtuikohan häneltä jotakin viimeksi tänään?ja useamman kuukauden aikana myös?tekisi mieli laittaa pieni viesti hänen treffisivuille kaikkien luettavaksi..ihan vaan muistutuksena ;)
ja siitä lapseni vammasta udelleille tiedoksi.hoitovirhesyyte lähdössä ja se menee varmasti läpi 1-0 nyt on faktat viimeksi hoitaneelta lääkäriltä.pitäisi nähtävästi olla lääkärin koulutus kun hoitoa hakee.
ja äijästäni kysyneille..ei ole sellaista.uhkasi potkia keskenmenon kun en ollut herralle mieliksi,jotenka lopun varmaan arvaattekin.
eli oma napa ensin taas kerran!- Pitkäaikatyötön
Niin tuotahan se on, seliseliseli loputtomasti...
Mutta postissa ei pidä rahoja lähetellä. Suurin osa postilaisista on rehellistä väkeä, mutta väkeä on paljon, joten ylimääräisiä kiusauksia ei ole fiksua järjestää. Kirje käy aika monessa kädessä... - Osaatkohan sinä
tehdä elämässäsi mitään oikein? Kuinka jotkut voivat tehdä vääriä valintoja kerta kerran jälkeen, tyhmyyttäänkö.
- suivaantunut äiti
Osaatkohan sinä kirjoitti:
tehdä elämässäsi mitään oikein? Kuinka jotkut voivat tehdä vääriä valintoja kerta kerran jälkeen, tyhmyyttäänkö.
jees jees.suosittelen sinulle syvällistä itsetutkiskelua äskeisen kysymyksesi johdosta ;) ;) kannattaisiko sun pikkasen availla niitä tunne-elämäsi solmuja?kaikkea hyvää sulle!
- hyväveli ja sisko
Hyvä Äiti, ensimmäinen ehto tässä aina vain pahenevassa paholaisen maailmassa on, että älä luota muuhun kuin itseesi.
- suivaantunut äiti
hih ja hei..laitoin rakkaalle ystävälleni hänen seuranhaku ilmoonsa viestin jossa muistutin velasta.viesti ehti olla hetken hänen etusivullaan kaikkien nähtävänä..hetken kuluttua hän ilmestyi koneelle ja laittoi minut torjuttujen listalle eli nyt sain yhteydenottokiellon.hmm..hänellä mielenkiintoinen tapa selvittää asiaa.eikä kännyyni viestiäkään kilahtanut tekosestani.noo,hän tekee asiakaspalvelutyötä..saattaa hyvinkin pian koittaa se päivä kun ruuhkassa tuleekin ns hankala asiakas käymään.siinäpä neito nöyränä kuuntelee totuuksia kun asiakashan on aina oikeassa.periaatteessa en luovuta asiassa.nyt hän saa mitä tilasi korkojen kera ja hän maksaa!
- ___mies83_
Henkilö jolle lainasit toimii törkeästi.
Mutta vaikka 200€ onkin vähävaraiselle paljon niin se ei ole sen arvoista että hermoilet itsesi kipeäksi asian vuoksi.
Myöskin ilkivaltaiset teot tai muu "oikeuden ottaminen omiin käsiin" todennäköisesti vain pahentaa tilannetta ja saatat jopa joutua maksamaan sakkoa tai kokea muita seurauksia jos viranomaiset tulevat kuvaan mukaan.
Ehkä kannattaa vain todeta että et enää "lainaa" kyseiselle ihmiselle toista kertaa ja jatkat elämääsi?
Hyvää jatkoa sinulla ja lapsellesi, toivottavasti saatte hoidot yms. järjestymään. - siis häh
1. miksi sinulla on vuokra maksamatta ? Tuskin tuo 200 euron laina siihen enää maaliskuussa vaikuttaa
2. Lapsesi saa taksilippuja, kysy soskusta
3. miksi lainasit jos ei ole varaa vieläkään mihinkään ?- suivaantunut äiti
velka on aina velka.tämän vastuuttoman "ystävän"laskussa on myös eräpäivä..kannattaisi lukea koko ketju läpi ajatuksella jos on kiinnostusta..hyvää kevättä : ).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman501663Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761375- 321209
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊891124Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1591017- 891006
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee198964Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20881Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?71844- 82841