Olen miettinyt tatuoinnin ottamista oikeaan kyynärvarren sisäpuolelle kyynärpään alapuolelle. Onko tämä riskialtis paikka esimerkiksi pistoksia yms. ajatellen? Kokemuksia ja neuvoja kaipailen :)
Tatuointi riskipaikkaan?
21
7657
Vastaukset
- truio
Periaatteessa kyllä. Jotkut lekurit/hoitsut voivat kieltäytyä piikittämästä musteen läpi. Myöskin esim. tippaa laittaessa tatuointi estää suonien hyvän näkemisen.
Muutoin mestana hyvä, mutta eka kertalaiselle ei ehkä se soveliain ja kivuttominkaan.- suonet näkyviin perk
Juntti tatsaaja tikutti 20 vuotiaan poikani kyynärtaipeen. Vittu saa kyllä kuulla tästä !! Täysin vastuuntunnotonta toimintaa. Olen hoitaja ja sanoin pojalleni että olisi vaan ottamatta typeriä juttuja, mutta meni kuitenkin jonkun hölmön tikutettavaksi ja olin todella pöyristynyt kun näin tuloksen.
- lifemocker
jos sinä jotain mahdollisia lääkärissäkäyntejä ajattelet tai sattuuko ottaminen niin et kyllä taida oikeasti sitä kuvaa haluta!
- hyh hyh
Olen lab.hoitaja ja emme saa pistää tauoinnin läpi kuin hätätapauksessa. Aineet menevät muuten verenkiertoon. Meillä on AMK koulutus. Tatsaajat ovat täysin villiä porukkaa ja eivät ota huomioon tavallista verikokeen ottamista. Eivät ole selvillä näköjään ihmisen anatomiastaedes kun näitä juttuja lukee ja töissä näkee. Jotenkin on kummallista ettei tätä ammattiryhmää EU valvo millään tavoin.
- lifemocker
hyh hyh kirjoitti:
Olen lab.hoitaja ja emme saa pistää tauoinnin läpi kuin hätätapauksessa. Aineet menevät muuten verenkiertoon. Meillä on AMK koulutus. Tatsaajat ovat täysin villiä porukkaa ja eivät ota huomioon tavallista verikokeen ottamista. Eivät ole selvillä näköjään ihmisen anatomiastaedes kun näitä juttuja lukee ja töissä näkee. Jotenkin on kummallista ettei tätä ammattiryhmää EU valvo millään tavoin.
hohhoijaa, mulle on rokotukset laitettu ja kokeet otettu vaikka olkapää-kyynärpää välit tehty molemmissa käsissä
- 1414
Minulta on ainakin esim. verikokeet otettu kyynärtaipeesta, joten jos kuva tulee alkaa taipeen alapuolelta eikä tule juuri siihen taipeen päälle, niin ei varmaan tule niin ongelmaa pistämisten kanssa. Itse taive on tosiaan varmaan aika kivulias, eikä siihen värikään tartu niin hyvin ja se ärtyy helpommin.
Jos joku väittää ettei pysty verikokeita ottamaan tatuoinnin "läpi", ei tiedä asiasta yhtään mitään! Itselläni on koko käsi tatuoitu ja 4-5 kertaa on verikokeet otettu! Eikä ole hoitsu sanallakaan maininnut tatuoinnista...
Taipeet ovat kyllä kohtalaisen kivuliaita paikkoja tatuoida, mutta kyllä väri siihen ottaa kiinni ihan hyvin (terveisiä vaan nimimerkille "1414")
Ainoat paikat missä väri ei tule kestään hyvin on kämmenten sisäpuoli ja jalkapohjat! Kasvoihinkin hyvin huonosti, mutta tuskin olitkaan siihen tatuointia ottamassa ;-)- hoitaja vaan
Valehtelet !
- First_westley
Vain hintit ottavat tatuointeja, ja hyvä niin.
- toiskertalainen2
takapuolen reiän ympärille kun otat niin ei satu ja ei ole riskialtista aluetta, hyvin pystyy verikokeita ottamaan.kysy vain rohkeasti .
- Ei tatuointia
Naisten ei kannata ottaa tatuointia alaselkään. Voi estää kivunlievityksen synnytyksessä.
Toinen paikka mihin ei kannata ottaa on vatsa. Ja paikat jossa iho venyy raskauden tai painonnusun myötä. - antitattoo
Eläimet merkitään pysyvästi, ei ole ihmisen hommaa se.
Leimaa vaan itsesi, kirjaimellisesti.- sair.hoit.
Niin ja voit saada vaikka C -Hepatiitin tai tubin tai HIVin ... ihan mitä tahansa. Tatuoija ei pyydä lääkärintodistusta keltään ketä tikuttaa näiden tautien osalta. C- hepatiitti elää tatuoijan huoneessa jopa 3 päivää. En usko noihin hygieniaolosuhteisiin.
- Kuka4
ne eläimet leimaa jos ei oo ihmisen hommaa?
- levällinenhoitsu
Nii pitääkö mennä ihan mihin tahansa räkälään ottaan se kuva.. omani tehtiin ihan siistissä liikkeessä ja neulat otettiin avaamattomista pakkauksista. Ja c-hepan saa luultavammin steissillä sekasin olevalta hörhöltä kun siististä tatuointiliikkeestä. Voihan sillä kuvan tekijällä olla hepatiitti ja keuhkokuume ja vaikka mitä, ihan niinkun voi perussairaanhoitajallakin olla hiv. Ei sitä missään testata. Mutta samalla neulalla ei yhdessäkään liikkeessä tikata ketään tai asiakaskunta kaikkoo hyvin nopeesti. Sana kiertää noissa piireissä, ei ne ole niin laajat tässä maassa.
- bullipoju
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo99917
Kuolettavan pitkä linkki mutta tuolta voi jokainen käydä ihan itse lukemassa FAKTAT tatuointien riskeistä ja monelle saattaa tulla yllätyksenä että tuo epiduraalipuudutus (eli synnytyksen aikana annettava puudutus) on yksi niistä jotka EIVÄT kuulu riskeihin. Laiskoille jotka eivät jaksa lukea, artikkelissa lukee että epiduraalia ei suositella annettavaksi tatuoinnin läpi mutta jos ei ole vaihtoehtoja, pistos on annettava pystysuoraan ihon läpi mutta ESTETTÄ ANTAMISELLE EI OLE.
Sivulla ei mainittu mitään verikokeiden ottamisesta tatuoinnin läpi joten eiköhän se mene samaan kastiin tuon epiduraalin kanssa.
Loppupeleissä kuitenkin, vaikka hoitaja ei haluaisikaan ottaa sinulta verikoetta tatuoinnin läpi, on sinulla enemmänkin suonia kuin vain se yksi joka sattuu olemaan tatuoinnin alla. - Funky Town
Piirrätä terskallesi silmät!
- Oyutta
En näe tuossa riskiä ellei sit sitä toista kättä ole amputoitu olkapäätä myöten! Jos on, niin sit en ottais tota =) Arvannette miks...
- pällinkuukkeli
Kullinvarsi, siitä ei saa edes kirjoittaa täällä.
- no piercing no tatto
Taitaa ihmisen silmämuna, terska ja muutebkin genitaalialueet sekä suun seutu olla niitä kaikein hankalimpia paikkoja, mutta onhan ne niin siisteissä paikoissa, että!!
- Ongelmat kullakin
Injektioita antaessa tai verikoetta ottaessa ihoa venytetään, ja iho venyy varsin paljon. Joten äärimmäisessä tarpeessa pistopaikka aina löytyy (ja vanhan kansan mielisairaanhoitajilla kuulemma opetettiin piston anto hätätilanteessa vaatteiden läpi, siinä ei katsota, sattuuko alle tatsaväriä saatikka vaatekuitua). Itselläni on tatsaa lonkalla ja alaselällä, jossain vaiheessa sain hormonihoitoa, joka pistettiin vuorotellen kummallekin puolelle. Pistopaikka löytyi aina.
Vähän jotenkin risoo tuo asennne "olen hoitaja, puhdas kuin pulmunen ja tiedän kaiken". Siinä on sellainen hassu juttu, että periaatteessa teidän pitäisi kyetä suhtautumaan kaikkiin potilaisiin tasapuolisesti, eikä arvottaa ihmisiä esim. tatsojen mukaan. Ja sitähän ette tee. Olen itse työssä sairastunut ex-hoitaja ja sen verran alasta vieraantunut, että uskallan sanoa, mitä törkyä se ala kantaa omissa sisuksissaan. Aika harvalla on äititeresan sädekehä päänsä päälle.
Itse otin ekan tatsani opiskeluaikaan, ja hoitaja- ja lääkäriopiskelijat ottivat paljon tatsoja jo silloin. Pitäisikö nyt perustaa eri hoitopaikat tatuoiduille ja tatuoimattomilla hoitajille ja potilaille? Ihmisiä on maailmanhistorian aikaan jaettu esim. mustiin ja valkoisiin, naisiin ja miehiin, arjalaisiin ja juutalaisiin ym. Eiköhän nyt tehdä tämä jako tatuoitujen ja tatuoimattomien kesken kunnolla selväksi, eriväriset passi/henkilökortit kummallekin ryhmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939