Miksi naiset eivät tee alotteita netissä?

15+18

Miksi pariutuminen on tehty niin hankalaksi meille miehille ja niin yksinkertaiseksi ja helpoksi naisille? Naisena on helppoa netissäkin saada seuraa, sen sijaan miehen pitää sietää pakkeja ja torjumisia koko ajan. Kunpa minulle tekisi edes yksikään nainen aloitteen edes netissä, mutta ei kun naiset eivät edes tunnu hakevan netistä seuraa vaan ihan vaan huvikseen egonkohotusmielessä tekevät profiilin näille sivustoille. Kehotankin kaikkia miehiä tästedes lopettamaan turhien aloitteiden teon naisille: annetaan naisten tästedes tehdä ne aloitteet ja katsotaan miten käy!

34

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+17

      Olen tehnyt aloitteen (siis lähettänyt viestin) aina kun olen bongannut kiinnostavan miehen netissä ja mikä on tulos: yksikään aloitteeni ei ole johtanut mihinkään. Eli jos mies ei ota yhteyttä niin hän ei myöskään ole kiinnostunut.

      Ja olen siis lähestynyt ihan TAVALLISIA miehiä, myös kuvattomia. Ja vain sellaisia jotka ovat hakeneet ikäistäni ja kaltaistani naista.

    • kaamea örkki

      Niin, olisi mukava kohdata kerrankin sellainen nainen, joka osaavat myös itse luoda ja ylläpitää jotain keskustelua. Kuitenkin kaikki viestittelyt jatkuvat aina niillä terveisillä, että "kirjoittellaanhan taas", mutta ne toisen osapuolen jutut on aina aivan kuin vähän kopioituja ja muunnteltuja siitä mitä itse juuri kirjoittelin. Ei mitään omia keskustelun avauksia yms... Olenko törmännyt vain feikkiprofiileihin vai mikä mättää?

      • veikkaan että

        Joko valitset vain sellaisia naisia, joilla on keskimääräistä heikommat kirjalliset kommunikointitaidot, esim. kouluttamattomia tai äärimmäisen ujoja.

        Todennäköisempi syy on, että naiset eivät vain olleet kovin kiinnostuneita.


      • kaamea örkki
        veikkaan että kirjoitti:

        Joko valitset vain sellaisia naisia, joilla on keskimääräistä heikommat kirjalliset kommunikointitaidot, esim. kouluttamattomia tai äärimmäisen ujoja.

        Todennäköisempi syy on, että naiset eivät vain olleet kovin kiinnostuneita.

        Jos kyse on kiinnostuksen puutteesta, niin miksi sitten edes jatkaa mitään viestittelyä. Kiinnostuksen loppuessa itse ainakin ilmoitan kohteliaasti, että tästä ei nyt taida tulla mitään ja eiköhän molemmat siirrytä muille apajille onneamme yrittämään...


      • veikkaan että
        kaamea örkki kirjoitti:

        Jos kyse on kiinnostuksen puutteesta, niin miksi sitten edes jatkaa mitään viestittelyä. Kiinnostuksen loppuessa itse ainakin ilmoitan kohteliaasti, että tästä ei nyt taida tulla mitään ja eiköhän molemmat siirrytä muille apajille onneamme yrittämään...

        Ei se ole niin mustavalkoista, että joko kiinnostaa todella paljon tai ei kiinnostaa pätkääkään.

        Jos kiinnostusta mitataan asteikolla 0-10, laiskasti vastailevan kiinnostus on tasolla 2 tai 3, mutta ei 0. Ei kiinnosta kovin paljon, mutta vastaillaan nyt jotain vähän koska tästä voi kehittyä jotain, mutta jos ei kehity niin ei paljon haittaa.


      • kaamea örkki
        veikkaan että kirjoitti:

        Ei se ole niin mustavalkoista, että joko kiinnostaa todella paljon tai ei kiinnostaa pätkääkään.

        Jos kiinnostusta mitataan asteikolla 0-10, laiskasti vastailevan kiinnostus on tasolla 2 tai 3, mutta ei 0. Ei kiinnosta kovin paljon, mutta vastaillaan nyt jotain vähän koska tästä voi kehittyä jotain, mutta jos ei kehity niin ei paljon haittaa.

        Voihan se olla noinkin, mutta järjellä ajateltuna tuossa ei ole mitään mieltä, koska hissuttelemalla ainakin varmistaa sen ettei asiasta tule mitään. Parempi siis antaa koko asian olla, kuin alkaa pitämään toisia ihmisiä varanumeroina "kaiken varalta".


      • veikkaan että
        kaamea örkki kirjoitti:

        Voihan se olla noinkin, mutta järjellä ajateltuna tuossa ei ole mitään mieltä, koska hissuttelemalla ainakin varmistaa sen ettei asiasta tule mitään. Parempi siis antaa koko asian olla, kuin alkaa pitämään toisia ihmisiä varanumeroina "kaiken varalta".

        Hissuttelemalla ei varmista että asiasta ei tule mitään. Ei kiinnosta -ilmoituksella varmistaa.

        Aika harvoin mitään muutenkaan ajatellaan järjellä, tunteiden pohjalta ne päätöset tehdään, isot ja pienet. Jos pysähtyisi miettimään, ymmärtäisi pitävänsä toista varalla. Mutta eivät ihmiset pysähdy. Eli jos näyttää että toista ei kiinnosta, voi sen lopettamispäätöksen itsekin tehdä. Mutta taas kerran, ei ajatella järjellä vaan ilmiselvää kiinnostuksen puutetta selitellään joksikin muuksi.


    • taasko tätä samaa

      Naiset tekevät kyllä aloitteita. Jos kukaan nainen ei tee aloitetta sinun suuntaasi, se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että kukaan nainen ei ole kiinnostunut juuri sinusta. Syitä en lähde tässä arvailemaan.

    • Ehkei ap:lle tee... mut ite oon ainaki saanu aloitteita netin kautta. Mut eipä niistä ole loppusaltaan tullut mitään.

    • swordfin89

      Mä oon saanu yhen aloitteen mutta kauaa ei sekään keskustelu kestäny.

    • hjbbvhjnnbv

      Itse olen mies enkä kauhean aktiivinen deittailija, mutta alkaa vituttamaan tämän saman asian valitus näillä palstoilla. Yhyy kun naiset eivät ota yhteyttä jne., voi kyynel...

    • joo en tee enään alotteita. Aika turhaa hommaa.

    • 1+1= 69

      Kyllä ne naiset aloitteita tekee, paljon aktiivisemmin netissä kuin tosielämässä.
      Varsinkin viikonloppuisin.

      Mutta aika harvoin ne mihinkään johtaa. Yleensä aloitteita tekevät sellaiet naiset, joista en itse ole kiinnostunut.

      Jos et saa viestejä naisilta, sun profiilissa on jotain vikaa.
      Ja miehiähän on monella deittisivustolla moninkertainen määrä naisiin nähden. vain parhaat miehet kelpaa...

      • Yksinkertainen.

        "Jos et saa viestejä naisilta, sun profiilissa on jotain vikaa."

        Roskaa

        "Ja miehiähän on monella deittisivustolla moninkertainen määrä naisiin nähden. vain parhaat miehet kelpaa... "

        Siis tarkoitat "parhaalta" vaikuttavat joilla on sopiva pituus, sopiva lompakon paksuus tai sopivan pituinen tumma sänkileuka.


    • Yksinkertainen.

      Miksikö?

      1. Koska heidän ei tarvitse -saavat aloitteita muutenkin
      2. Uskovat että se aloitteenteko kuuluu miehelle ja kertoo miehestä jotain ratkaisevaa antaen myös mahdollisuuden antaa itse pakit -ei tule pettymyksiä
      3. Naiset tekevät aloitteita vain poikkeuksellisen komeille/statusvoimaisille miehille (naisen omaan tason nähden) tajuamatta sitä itse vaan kuvittelevat näiden olevan "tavallisia" miehiä vaikka tavalliset miehet eivät saa aloitteita osakseen

      Aikanaan nettideitissä minullekin naiset tekivät muutaman aloitteen.
      Kaikki olivat yli-ikäisiä tai ylipainoisia tai lapsen omaavia vaikka olin rajannut ne hakujeni ulkopuolelle ja vaikka olin itse nuorempi mies, lapseton ja normaalipainoinen.

    • jeppe546

      Joo, sainhan noita aloitteita. Toinen kauhee gootti-punkero ja toinen susikoirankouluttaja forssasta. Näytti muuten itekkin ihan susikoiralta.

      Ja kyllä olen saanut treffeille naisia, tosin omasta aloitteesta. Olishan se imartelevaa saada naiselta aloitus. Siis sellaiselta, ketä olisi esim. samanikäinen melkeen jne..

      Ongelma myös. että olen 23v. ja olen tapaillut 19-22v. ikäisiä naisia. Olisi kivempi löytää oikeasti kypsiä naisia henkisesti, tuossa ikäryhmässä en ole valitettavasti vielä sellaiseen törmännyt. Toisaalta, mikä estää mua tapaamasta 26-30v. naista.

      • Tämä estää

        "Toisaalta, mikä estää mua tapaamasta 26-30v. naista."

        Se, että tuon ikäiset naiset etsivät netissä yleensä 28-37-vuotiaita miehiä, mitä nyt olen profiileita katsellut. Lähes kaikki naiset ovat sinun ikäisenä täysin teinejä, kuten itsekin olet havainnut. Jos pääset jotenkin ujuttautumaan vanhemman naisen seuraan ilman, että ikä paljastuu, on hyvät mahdollisuudet. Nainen luulee helposti viisi vuotta vanhemmaksi. Tämä ei valitettavasti netissä oikein onnistu.


    • Hittoletteidiootteja

      Yksinkertaisesti miehet on seksuaalisesti aktiivisempia. Minkäs teet.

      Jos joku tekee sinun työsi puolestasi kun itse istut vieressä ja keräät palkan, kieltäydytkö muka?

      Tuskimpa vain.

      Luonnon laki ikävä kyllä ja silti suomessa on enemmän väestössä naisia kuin miehiä. Itse olette tämän tilanteen ajaneet ja nyt on turha valitella.

      • kaamea örkki

        "Jos joku tekee sinun työsi puolestasi kun itse istut vieressä ja keräät palkan, kieltäydytkö muka?"

        Itseasiassa kyllä kieltäytyisin. Ihan jo itsetunnon ja -kunnioituksen takia. Mutta toisaalta tämän ajatusmallin kautta ehkä ymmärränkin taas vähän enemmän naisten käyttäytymismallia... :) Itse olen mielessäni lähinnä verrannut näitä nettideittejä työhaastatteluun, jossa haastattelija kutsuu hakijan kerta toisensa jälkeen uudelleen haastatteluun, mutta missään vaiheessa ei suostu kertomaan miten prosessi etenee tai missä mennään eikä edes itse suorita haastattelua vaan odottaa koko ajan, että hakija tekee kaiken.


      • naisen näkemys
        kaamea örkki kirjoitti:

        "Jos joku tekee sinun työsi puolestasi kun itse istut vieressä ja keräät palkan, kieltäydytkö muka?"

        Itseasiassa kyllä kieltäytyisin. Ihan jo itsetunnon ja -kunnioituksen takia. Mutta toisaalta tämän ajatusmallin kautta ehkä ymmärränkin taas vähän enemmän naisten käyttäytymismallia... :) Itse olen mielessäni lähinnä verrannut näitä nettideittejä työhaastatteluun, jossa haastattelija kutsuu hakijan kerta toisensa jälkeen uudelleen haastatteluun, mutta missään vaiheessa ei suostu kertomaan miten prosessi etenee tai missä mennään eikä edes itse suorita haastattelua vaan odottaa koko ajan, että hakija tekee kaiken.

        Toivottavasti kukaan minun tapaamani mies ei ole ajatellut minusta noin ikävästi treffeillä. En kyllä usko että on. Kai se näkyy päällepäin, ainakin sitten kun tutustutaan vähän paremmin.


    • ahsadd

      Niin ja aika monella naisella lukee jollain
      lailla ilmaistuna ettei nyt ihan ole niin tosissaan
      hakemassa sitä oikeaa,
      kyl mun mielestä nimenomaan
      pitäisi tosissaan ja hakemalla hakea...
      t.mies29

    • 1+16

      Minä tein nettideittaillessani aloitteita miehille (Minun tapauksessani omanikäisilleni normaalipainoisille, lapsettomille ja savuttomille opiskelijamiehille). Sain kuitenkin ensimmäisenä päivänä noin parikymmentä viestiä miehiltä ja senkin jälkeen niitä tuli päivässä useampia. Aika pian luovuin aloitteiden teosta, koska niitä viestien lähettelijöitä (miehiä) oli ilmankin niin paljon ja kaikille vastaamiseen meni paljon aikaa.

      Pari viikkoa myöhemmin poistin profiilini nettideitistä, koska löysin sieltä sopivan miehen. Aika paljon nettideitistä kertoo se, että hän oli ollut siellä miehenä jo pari vuotta ja minä naisena ehdin olla siellä vain pari viikkoa ennen kumppanin löytymistä.

      • naisen näkemys

        Sain itsekin paljon aloitteita. Miehet olivat kaikin puolin sopivia ja heistä olisi ollut helppo valita. Minuun vain ei ottanut yhteyttä kukaan kiinnostava mies. Joten aloin itse tehdä aloitteita kiinnostaville miehille ja sanoin yleensä "ei kiitos" niille jotka ottivat yhteyttä minuun.

        Olen kyllä aika nirso kaikenlaisten ihmissuhteiden suhteen, eli viihdyn vain tietyntyyppisten ihmisten seurassa. Varmasti vähemmän nirsolla naisella on helppoa, sen kuin valitsee jonkun niistä kymmenistä aloitteen tehneistä miehistä.


      • tavis mies.
        naisen näkemys kirjoitti:

        Sain itsekin paljon aloitteita. Miehet olivat kaikin puolin sopivia ja heistä olisi ollut helppo valita. Minuun vain ei ottanut yhteyttä kukaan kiinnostava mies. Joten aloin itse tehdä aloitteita kiinnostaville miehille ja sanoin yleensä "ei kiitos" niille jotka ottivat yhteyttä minuun.

        Olen kyllä aika nirso kaikenlaisten ihmissuhteiden suhteen, eli viihdyn vain tietyntyyppisten ihmisten seurassa. Varmasti vähemmän nirsolla naisella on helppoa, sen kuin valitsee jonkun niistä kymmenistä aloitteen tehneistä miehistä.

        Siis miehet oli sopivia mut sua ei kiinnostanut. Etsit siis täydellistä miestä joka on komea ja rikas.


      • naisen näkemys
        tavis mies. kirjoitti:

        Siis miehet oli sopivia mut sua ei kiinnostanut. Etsit siis täydellistä miestä joka on komea ja rikas.

        En tietenkään etsi.

        Pitää olla komea, rikas JA koulutettu. Lisäksi pitää olla sitä juuri oikeanlaista kemiaa.

        Sitten miehen pitää olla myös pitkä ja harteikas, koska olen erittäin lihava ja haluan näyttää sirolta miehen vieressä. Olen myös ruma ja luonteeltani ilkeä.


    • gfdsgdsghdsg

      Kans yritin yhen kans tos kirjoitella ihan niitä näitä mutta tympäännyin kun se oli aina minun aloitettava jos halusi jotain kirjoitella. Ihan testasinkin, meni monta päivää ellei viikkokin, niin ei mitään. Sitten kysyin että miksi ei kirjoittele vaan minun täytyy tehdä aloite koko ajan. Se vastas ettei viitsi yksinpuhelua harrasta???? MITÄÄÄH? :)

      • gfdsgdsghdsg

        Siis olen mies...


    • Naiset saa niin paljon viestejä että ilmeisesti vain odottavat että se herra oikea tupsahtaa sieltä.

      • kiltti mies.

        Minoko mies on osottautunut kus.ipääksi kun olette ensin luullut sen olevan ihana mies.?


      • kiltti mies.
        kiltti mies. kirjoitti:

        Minoko mies on osottautunut kus.ipääksi kun olette ensin luullut sen olevan ihana mies.?

        Moniko mies on osottautunut kus.ipääksi kun olette ensin luullut sen olevan ihana mies.?


    • jkhkhh

      Naiset eivät tee aloitteita siksi että heidän ei tarvitse. Jokaisella treffipalstalla on määrällisesti useita miehiä yhtä naista kohden. Naiset saavat lähestymisyrityksiä kaiken aikaa, niinpä on helppoa vain olla ja katsoa mitä sattuu kohdalle.

      Toki pitää muistaa että on myös naisia jotka tekevät aloitteita. Osa useammin ja osa silloin kun kiinnostava profiili osuu kohdalle.

      Tilanne ratkeaisi jos miehet lopettaisivat naisten lähestymisen kokonaan.

      Muuten, ei pariutuminen ole sen helpompaa naisille. Itse asiassa naisen on paljon miestä vaikeampaa saada haluamansa. Miehet ovat kumppanin suhteen usein paljon vaatimattomampia.

    • samallalailla

      Heh, kertakaan ei mies ole vastannut mitään, kun itse olen tehnyt aloitteen. Ei, en ole ylipainoinen vaan tällainen kiltin, mukavan ja järkevän näköinen. En siis miesten nielijätyyppiä ollenkaan.

      Jokusen kerran nettideittailua kokeillut enkä aio enää sitä kautta yrittää. Baarielämä on siirtynyt nettiin eli seksiä yritetään saada mahdollisimman pian. Ei kiitos.

    • No tee mulle aloite niin vastaan sulle takas.

    • Samaa mieltä

      Koska feministinen kasvatus tuottaa tulosta ja naiset ovat itsekkäitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      91
      2106
    2. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      48
      2001
    3. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      378
      1770
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      70
      1394
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1115
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1061
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      990
    8. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      88
      987
    9. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      71
      984
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      906
    Aihe