olen syönyt e pillereitä jo kolme kuukautta ja harrastin poikaystäväni kanssa seksiä ilman kondomia päivänä jolloin otin viimeisen pillerin (jotta menkkani alkaisivat). ehkäisytehon pitäisi säilyä pakkauksen mukaan tämän "menkkaviikonkin" ajan sillä olen muistanut ottaa pillerin päivittäin. en kuitenkaan usko ehkäisytehoon täysin vaan otin jälkiehkäisypillerin n. 38h yhdynnän jälkeen. Menkkani ei ole vieläkään alkaneet vaikka viimeinen epilleri otettu lauantaina. j-ehkäisypillerin ohjeissa sanottiin että saattaa viivästyttää parilla pv. voinko olla raskaana? millon kannattaisi todella huolestua?
Onko mahdollista että olen?
hmmm5
282
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Syöt pillereitä eli sinulla ei ole menkkoja vaan tyhjennysvuoto. Kun pillerit ottaa ohjeen mukaan ehkäisyteho säilyy myös taukoviikolla. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma, mutta taukoviikko (kun pillerit otettu oikein) EI ole tarvittava syy jälkiehkäisyn ottamiseen. Tuolla logiikalla saat ottaa jälkiehkäisyn jokaisen yhdynnän jälkeen. Ja juu jälkiehkäisy voi sekoittaa kehon ja tyhjennysvuoto ei tule kuten normaalisti sinulla tulisi. Raskaustestin voit tehdä kun yhdynnästä on kulunut 19 päivää.
Täysin turhaan otettu jälkiehkäisy on sekoittanut kehoasi entisestään. Eihän se ollut vielä toipunut pillereiden aloittamisestakaan.
Tuli vuotoa tai ei, niin jatka pillereiden käyttöä niin, että tauko ei ylitä seitsemää päivää (tai mikä se tauon pituus sinun pillereilläsi on).