Uskaltaako Skodaa ostaa??

Kestääkö Skoda??

Olen vaihtamassa autoa ja haussa on perhe-Farkku ja Octavia voisi olla sopiva. Muutama kaveri on suositellut Skodaa, mutta merkki on itselle ennestään vieras samoin VW.

http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/dsg-7-lovinen-skoda-octavia-combi-16-tdi

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1251.0

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9608546

Uskaltaako/kannattaako kumpaakaan edes harkita, koska netissä on paljon juttuja joissa asiakkaat eivät ole tyytyväisiä ja vikoja on ollut paljon!!!

Näitä juttuja on joka ikäisistä Skodista!!???

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9051466

http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/octavia-ii-tyyppivikoja

http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/878330-volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen-3.html

http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=460.0

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10825810

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8795782

http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/10/taman-takia-autovalmistaja-ei-kerro-tyyppiviasta/201235159/304


Aikapitkä lista on tyyppivikojakin Octavialla....ja kaiken ikäisissä!!
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/skoda/octavia/1135236880818

Ihmettelen miksi Skoda on nykyään niin suosittu?
Vai johtuuko se siitä että se on niin halpa, vaikkei kestävä olekkaan??

202

24753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varo VAAGENIA!!!!!!

      En voi suositella uusissakin TSI koneissa on ongelmia!!
      Ja Dieseleissä ei kestä suuttimet!!!

      • Provopelle

        Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.


      • autokuski

        tuo puhe on aika paksua, onko isojenpoikien juttuja? itselläni on 2kpl skodaa toisella ajettu180000 ja toisella 160000. eikä suuttimissa ole mitään vikaa ollut. laittakaa sinne kunnon täys-synteettinen moottoriöljy.LIGUI MOLY 4100. tämä öljy on tarkoitettu pumppu suuttimille. ja talvella voi käyttää polttoaineen seassa 2-tahtiöljyä niin se ainakin voitelee suuttimet. terveisn autokuskina 35vutta


      • oktavia1

        ei tuollaisten miesten jotka ei ymmärrä autoista mitään kannata puhua autoista, jos yhdestä menee suuttimet niin silloinko se koko merkin vika, näihin suuttimien menemiseen on miljoona eri syytä, ei pidä puhua potaskaa jos on kavereilta kuullut.
        asiasta pitää olla varma. ja niitä pitää mennä satoja samoissa km. määrissä ennenkuin voi puhua tyyppiviaasta itse olen huoltanut skodaa v.2000 ja yhdestä on mennyt suuttimet, syy miksi oli mennyt oli vääränlainen moottori öljy. pitää olla täysi synteettinen öljy. esim.ligui moly 4100, tämä öljy täyttää vaatimukset mitä vaaditaan pumppu suuttimiin. ei mitään halpis öljyä, eikä mitään mineraaliöljyä.


      • BMW kusipää
        Provopelle kirjoitti:

        Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.

        "Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"

        Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.


      • kusipää olet!
        BMW kusipää kirjoitti:

        "Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"

        Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.

        SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.

        ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä.


      • Vaapukalla 420 tkm
        kusipää olet! kirjoitti:

        SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.

        ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä.

        Manuaalilaatikolla ja ilman turboa Skoda on suhteellisen luotettava ajoneuvo, mutta ei Skoda silti mikään Toyota luotettavuudessa ole.

        Itselläni on Skoda Fabia 1.9 D ja ajokilsoja yli 400 t km. Pikkovikoja on ollut, mutta Vaapukka on parempi ajettava kuin ekan korimallin Toyota Yaris. Variksessa ei tunnetusti ole teknisiä murheita.


      • anska3

        YLI 60000KM AJETTU SUPERB EIKÄ MITÄÄN ONGELMIA OO OLLU..HYVÄ AUTO!!


      • Skeidaman
        kusipää olet! kirjoitti:

        SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.

        ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä.

        On puolueetonta tutkimustietoa että Skodista tippuu asioita tielle. Tämä on fakta.


      • FaktaKunniaan
        Skeidaman kirjoitti:

        On puolueetonta tutkimustietoa että Skodista tippuu asioita tielle. Tämä on fakta.

        Keropa tutkimuslaitoksen nimi ja tutkimusraportin numero, niin katsotaan.


      • Anonyymi
        BMW kusipää kirjoitti:

        "Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"

        Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.

        Skodan mootori on tsekkiläinen-sisällä sosialismin hikea,Toytolla voi ajaa 30 vuota,ei Skodalla
        Kestävä auto on vielä volvo-mittarilukemat puoli miljoona kilometria
        ja Ford transit-miljoona kilometria


      • Anonyymi
        kusipää olet! kirjoitti:

        SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.

        ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä.

        Täällä haukutaan kusipääksi ihmisiä,onko nämä forssasta vai porista,mitä juntteja,varmaan olleet myös koulukiusaajia


      • Anonyymi
        BMW kusipää kirjoitti:

        "Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"

        Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.

        No minkä ikäisessä Skodassa alkaa ne osat tippua. Minulla on Skoda Octavia 1,9 TDI vm 1999. Siitä ei vielä ole alkanut osat tippumaan, eikä vielä mitään natinoita. Sillä on ajettu vasta 568tkm siis vähän yli puolimiljoonaa. Tietysti joitakin kulutus osia on vaihdettu, mutta se on toiminut huomattavasti paremmin kuin kakkos auto Toyota Auris vm 2012. Mitenkähän se laatu sitten on.


      • Anonyymi
        Provopelle kirjoitti:

        Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.

        ERG-Venttiili ja ilmastointi ei pelaa,,käy kaikkiin VAG aihiohin.Ja ne koneet???


      • Anonyymi
        autokuski kirjoitti:

        tuo puhe on aika paksua, onko isojenpoikien juttuja? itselläni on 2kpl skodaa toisella ajettu180000 ja toisella 160000. eikä suuttimissa ole mitään vikaa ollut. laittakaa sinne kunnon täys-synteettinen moottoriöljy.LIGUI MOLY 4100. tämä öljy on tarkoitettu pumppu suuttimille. ja talvella voi käyttää polttoaineen seassa 2-tahtiöljyä niin se ainakin voitelee suuttimet. terveisn autokuskina 35vutta

        EI mun Toyotaan tarvii laittaa 2T Öljyä,, HEH


      • Anonyymi
        BMW kusipää kirjoitti:

        "Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"

        Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.

        Niin kaksi skoda octaviaa on ollut molemmissa oli lähes 600 000 tuhatta mittarissa kun kori lahoi alta. Että tältäpohjalta.. Nyt on kolmas. Ja kysyisin kun nyt ensipakkaset tulivat takaluukku jäätyy yön aikan eika aukene ennenkuin auto on sisältä lämmin. missä vika? Autossa on sähköinen avaus vipua kun koskettaa niin servo avaa lukon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kaksi skoda octaviaa on ollut molemmissa oli lähes 600 000 tuhatta mittarissa kun kori lahoi alta. Että tältäpohjalta.. Nyt on kolmas. Ja kysyisin kun nyt ensipakkaset tulivat takaluukku jäätyy yön aikan eika aukene ennenkuin auto on sisältä lämmin. missä vika? Autossa on sähköinen avaus vipua kun koskettaa niin servo avaa lukon.

        Ei oo tarvinnut mun vaihtaa. Ensimmäinen Skoda Octavia menossa ja 1,600,000 km mittarissa. Ei tipu osia eikö ole korjauskuluja ollenkaan. Ei oo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo tarvinnut mun vaihtaa. Ensimmäinen Skoda Octavia menossa ja 1,600,000 km mittarissa. Ei tipu osia eikö ole korjauskuluja ollenkaan. Ei oo.

        Ei nyt niin hyvin kyll ku edellisell jolla 600,000 tuhatta eli 600 miljuunaa km!


      • Anonyymi
        Provopelle kirjoitti:

        Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.

        Itsellä ollut myös 2 kpl Octavia RS TSI koneella, ei mitään vikaa kummassakaan, toinen jo 8 v, uudesta asti molemmat olleet. Ensimmäinen oli heti v 2014.


      • Anonyymi
        Provopelle kirjoitti:

        Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.

        Olet oikein Skoda-sankari.


    • Varo VAAGENIA!!

      Tuohon on helppo yhtyä yhden murheellisen Octavian perusteella!!!
      Ja netissä on miljoona valitusta tuostakin "oireesta" ja koskee kaikkia VAGeja!!!!!

      http://www.talouselama.fi/uutiset/varo tata kaytettya laatuautoa taysi pommi/a2096011

      http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/823693-polttoainesuutin-rikki-miten-edeta-asiassa.html

      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=101914

      http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459

      Suuttimet 500€/kpl työ ja niitä saa vaihdella parit vuodessa....
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8514649

      Koskee myös uusia!!!
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10672931


      Volkswagen-konsernilla on viime vuosina kaksijakoinen moottorionni. Konserni on osannut tehdä erinomaisen pieniruokaisia ja hyväluonteisia diesel- sekä bensamoottoreita. Niissä on kuitenkin paljon ja kalliita vikoja.

      • Anonyymi

        Turha kehua skodaa,menkää tarjoon tampereelle vaihdossa,kuulette samalla ne huonot uutiset siitä romusta


      • Anonyymi

        Eipä ole yhtään suutinta mennyt minulla ja olen ajanut lähes puoli miljoonaa skodilla ja siihen volkkarin dieselit päälle.


    • Skoda rulez

      Erittäin taidokkaasti tyhmän kysymyksen muotoon puettu provo. Ja varmemmaksi vakuudeksi laitoit vielä kaksi muuta kirjoitusta itse itsellesi vastaten.

      Voit jatkaa sitä ihmettelyäsi vaikka hautaan saakka.

    • Harkitse vielä!!!!
    • imago kysymys

      Kehtaatko ajaa autoa jota valmistetaan Venäjällä?

      • 440

        Vaikea kysymys, kun Suomessa ei ole nykyisin myynnissä olenkaan Veenäjällä valmistettuja autoja.


      • CCCP AVTO

        Venäjällä valmistetaan myös mm. BMW:tä ja useita VW:n malleja, kehtaako niilläkään ajaa?


      • Venäjä - vai DDR??

        Hyvin monet kehtais ajaa jopa DDR:ssä valmistetulla. Jos vaan semmoisen onnistuisi saamaan. Ovat vaan keskivertosuomalaisten ulottumattomissa hintansa puolesta.

        Hulppean upea VW Phaeton tehdään vain ja ainoastaan Dresdenissä. Siellä itäisessä Saksassa. Hieno auto. Kelpais varmaan sullekin. ;)


      • Anonyymi
        Venäjä - vai DDR?? kirjoitti:

        Hyvin monet kehtais ajaa jopa DDR:ssä valmistetulla. Jos vaan semmoisen onnistuisi saamaan. Ovat vaan keskivertosuomalaisten ulottumattomissa hintansa puolesta.

        Hulppean upea VW Phaeton tehdään vain ja ainoastaan Dresdenissä. Siellä itäisessä Saksassa. Hieno auto. Kelpais varmaan sullekin. ;)

        Vaan kun on pilattu siellä.Jos ois valmistettu lännessä niin homma olis toiminu,,,,BUT BUT .Yhdistymistä.Perseeeelleen meni.


    • luottamus skodaan

      Voin puhua kokemuksista. Ollut kaksi skoda ocatavia toinen 1,6 fis koneella ei ollut muuta vikaa kun ajovalon poltin meni ajoin 75 000km . Toinen 1,4 tsi dsg ei mitään vikaa ajettu 70 000km nyt tulossa skoda compi tässä kuussa. Luotan täysin skodaaaan. Nämä ovat omia kokemuksia

      • soudruh igor

        Niinpä kyllä nuo kaikki ovat keksittyjä juttuja joita Skodasta ja VW-konsernista muutenkin kirjoitellaan!!! Skodasta ei hajoo mikään se on kunnon tsekiläistä patarautaa!!!

        785423km ajettu ja kuskin oven sarana narisi, muttas en ku öljys ni taas mennään!! Öljyjäkään ei tarvitse vaihtaa...lisää vaan!!


    • faktaa!
      • halonhakkaaja1

        ilmeisesti euroopan kartta hukassa, jos skoda on itä-auto, huom älykääpiö otappa kartta käteen ja katso.
        onko tuulilasi sinulle pyhäkirja? siinä puhuu raha, ja nuo autot jotka olet laittanut tuoho esimerkiksi on aivan hanurista. pari ensimmäistä autoa on itä-autoja TS. AASIALAISIA ja RANSKALINEN, ranskassa ei ole muuta hyvää kuin viini ja kortongit ne se osaa kyllä tehdä.
        pösössä pitää olla sarannat kannessa jotta on helpompi vaihtaa tiiviste, koska niitä menee eikä meinnaa, ja viimeisenä olet laittanut VW ELI SKODAN. AIKA NEROKASTA SINULTA , MUTTA KAADUIT OMAAN TYPERYYTEESI.


      • Skeida tul perseest
        halonhakkaaja1 kirjoitti:

        ilmeisesti euroopan kartta hukassa, jos skoda on itä-auto, huom älykääpiö otappa kartta käteen ja katso.
        onko tuulilasi sinulle pyhäkirja? siinä puhuu raha, ja nuo autot jotka olet laittanut tuoho esimerkiksi on aivan hanurista. pari ensimmäistä autoa on itä-autoja TS. AASIALAISIA ja RANSKALINEN, ranskassa ei ole muuta hyvää kuin viini ja kortongit ne se osaa kyllä tehdä.
        pösössä pitää olla sarannat kannessa jotta on helpompi vaihtaa tiiviste, koska niitä menee eikä meinnaa, ja viimeisenä olet laittanut VW ELI SKODAN. AIKA NEROKASTA SINULTA , MUTTA KAADUIT OMAAN TYPERYYTEESI.

        Halonhakkaajalle tiedoksi, että Tsekki on Itä-Euroopan maa. Kun Skeidasi on tehty siellä se on itäauto puhtaimmillaan - ja näkeehän sen neukkulaadustakin.

        Ranskalaisilla autoilla on voitettu maalimanmestaruuksia useammassa autoluokassa myös suomalaiskuskien ohjaamana.

        Kortongeista sen verran, että vanhemmissa Skeidoissa kannatti vetäistä sellainen solenoidin päälle vesisateella. Jäätelötikku oli myös tärkeä työkalu, jolla pystyi "hienosäätämään" tuulilasin kumitiivisteen saumaa kun se alkoi vuotaa.


      • voi sinua ressukkaa
        Skeida tul perseest kirjoitti:

        Halonhakkaajalle tiedoksi, että Tsekki on Itä-Euroopan maa. Kun Skeidasi on tehty siellä se on itäauto puhtaimmillaan - ja näkeehän sen neukkulaadustakin.

        Ranskalaisilla autoilla on voitettu maalimanmestaruuksia useammassa autoluokassa myös suomalaiskuskien ohjaamana.

        Kortongeista sen verran, että vanhemmissa Skeidoissa kannatti vetäistä sellainen solenoidin päälle vesisateella. Jäätelötikku oli myös tärkeä työkalu, jolla pystyi "hienosäätämään" tuulilasin kumitiivisteen saumaa kun se alkoi vuotaa.

        Tsekki on läntisempi maa kuin Suomi! Eli Suomi on Itä-Euroopan maa, mutta ei Tsekki. Katsopa karttaa.


      • jakematic1

        EIKÖHÄN TOYOTA JA NISSAN OLE ITÄAUTOJA??! VAI ONKO MAAPALLOLLA MANTEREET JA SAARET MUUTTANUT?


      • FaktanTarkistaja
        voi sinua ressukkaa kirjoitti:

        Tsekki on läntisempi maa kuin Suomi! Eli Suomi on Itä-Euroopan maa, mutta ei Tsekki. Katsopa karttaa.

        Skodatrolli katsoo miten YK jaottelee Euroopan:

        https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_geoscheme_for_Europe

        Tsekki on Itä-Eurooppaa kuten vaikkapa Venäjä tai Moldova.

        Kerrotko muuten miten Suomen sijainti vaikuttaa itäautoon? Ei mitenkään.


      • Anonyymi
        voi sinua ressukkaa kirjoitti:

        Tsekki on läntisempi maa kuin Suomi! Eli Suomi on Itä-Euroopan maa, mutta ei Tsekki. Katsopa karttaa.

        Niin Tsekki ei ole koskaan kuulunut Venäjään, mutta Suomi on ollut osa Venäjää.


    • Antiprovoilija

      No uskaltaa sen ostaa. Nämä terot käyttävät kaiken aikansa veuhkaamiseen ja mouhkaamiseen, mutta totuus on kuitenkin toinen. Todellinen elämä osoittaa, että jos Skodassa olisi niin paljon vikoja kuin nämä peräkamarin paavot väittävät, niin autoja olisi korjaamoiden pihat täynnä. Näinhän eri kuitenkaan ole.

      Niin, ja provoilijathan ovat itse todenneet, että Skoda ei ole halpa. Uusi Octavia on provoilijoiden mukaan kalliimpi kuin vastaava VW Golf.

    • näin on

      kestää ........osta pois hyvä auto

      • MinaVaannnn

        Ei kestä, älä osta huonoa Skodaa


    • 202013

      osta pois . hyvä auto. ei skoda ole halpa

      • skoda-halppis-kallis

        Ei tosiaan :D
        Halvalla - lähes ilmaiseksi saa skodasia jos haluaa, mutta niiden korjaus ja ylläpito ovat se kallis osuus. Lisäksi ainainen jonotus. Varaosiakin kun menet ostamaan, saat hävetä, kun kuitenkin kysyvät, että mihin autoon.
        Minusta skoda ei ole edes auto, että rehellinen sanoo: ei autoon vaan skodaan.
        Sitten alkaa nauru ja tirskahtelu kuulua sieltä täältä. Pönttö punaisena joudut lähtemään ulos.


    • tyytyväinen vm. 2010
    • ajettuon

      Jos Skodaa harkitset, suosittelen ehdottomasti koeajamaan kunnolla. Tarkoittaa, ettei mitään 15min kierrosta, vaan pari tuntia ja myös matka-ajoa. Vain sillä tavalla huomaat omalle anatomiallesi mahdollisesti fataalit typeryydet, mitä Skodassa on.

      Itse ajoin 500km appiukon 2012 Superbbia. Hyvä ajaa, hyvä kone, loistavat tilat jne. mutta aivan uskomattoman huonot penkit minun makuuni, jo sen takia jättäisin ostamatta. Samoin keskikonsolin reuna painoi matkaajossa jalkaani riippumatta penkin asennosta ja Skoda on ainoa auto, jossa tuollainen pieni asia olisi myös noussut oston esteeksi, kas kun jalkaan oikeasti sattui 20min ajon jälkeen. Cruisen katkaisija oli mielestäni melkein vaarallisen typerä ja väärin sijoitettu myös. Muuten ok, mutten näiden takia itse edes harkitsisi.

      Lisäksi tuo Skodan typerä sorsalogo ois kyllä pitänyt vaihtaa siinä vaiheessa, kun tästä legenraadisen surkeasti itäautosta alettiin tehdä hyvää länsiautoa.

      • Skeida on skeida

        Ei Skeidasta voi koskaan tulla länsiautoa, koska se tehdään Itä-Euroopassa.
        Laatu on itälaatua.


      • Skodillac77
        Skeida on skeida kirjoitti:

        Ei Skeidasta voi koskaan tulla länsiautoa, koska se tehdään Itä-Euroopassa.
        Laatu on itälaatua.

        Jos auto on tehty Detroitista itään, se on itäauto. Se on ihan sama missä päin niitä Volkkarin osista tehtyjä autoja kootaan, jos niitä ei ole suunniteltukaan kestämään.


    • etep

      Kaikki VAG -konsernin autot ovat nykyään huonolaatuisia.

      Kuluttajille tuodaan konstruktioita, jotka eivät toimi. Sekään ei vielä ole ongelma, että on vikoja. Koska jälleenmyyjät ja maahantuojat välttävät vastuitaan, kuluttaja tulee kusetetuksi.

      skoda, seat, vw, audi. samat moottorit, samat ongelmat. Näiden autojen vaihtoarvo on surkea.

      Yritäppä tarjota tsi/dsg -autoa takuun jälkeen vaihdokiksi. Kauppias joutuu varmaan kuhunkin rusahdukseen 3000 euroa korjausvaraa. Ja voin kertoa, että niitä menee.

      Superhauska yhdistelmä tulee, kun auto on tsi/dsg/haldex-leluneliveto, jonka tekninen konstruktio on osoittaunut sekin heikoksi kestoltaan.

      Kauppias laskee yhden kolmen tonnin rusauksen lisää ( vaihtoarvoa alentamaan ).

      • Että sellaista

        Kyllä Audi hintansa pitää.
        S-tronic ei ole mikään Skeidan käyttämä heppoista DSGtä, jossa ei ole edes suodatinta.
        Löysäviritteinen 1.8 T kestää ½ miljoonaa kilsaa.


      • L ötk öp ötk ö
        Että sellaista kirjoitti:

        Kyllä Audi hintansa pitää.
        S-tronic ei ole mikään Skeidan käyttämä heppoista DSGtä, jossa ei ole edes suodatinta.
        Löysäviritteinen 1.8 T kestää ½ miljoonaa kilsaa.

        Audit ovat siis löysiä.


      • gs birotor

        Olet oikeassa, alkaa nuo VAG-konsernin autot olla huonoja, kun ikää niillä on uusimmillaankin jo 21v.


      • Että sellaista
        L ötk öp ötk ö kirjoitti:

        Audit ovat siis löysiä.

        Riippuu tarpeesta, mallista ja mihin vertaa.
        Toki tuo Audin 1.8 T 88 kW on tehoton verrattuna vaikka Skeidan 1.4 TSI moottoriin, mutta se kestää yhtä hyvin kuin esimerkiksi Toyotan moottorit.


      • Skeidaa ei
        gs birotor kirjoitti:

        Olet oikeassa, alkaa nuo VAG-konsernin autot olla huonoja, kun ikää niillä on uusimmillaankin jo 21v.

        No nehän kestävät, vanhoja Golfeja ja Audeja on paljon liikenteessä.


      • Pretsku

        Keskimäärin lapsellisia kirjoituksia. Aivan hiekkalaatikko poikien sanailua. Itselläni on ollut ovctavioita 2008 mallin DSG turbo 2 l diesel. 2013 tai 1.4 DSG ja nyt 1,4 tsi 2017. Näillä olen ajanut yli 200 tkm. Erinomaisia autoja kaikki. Ei pienintä vikaa. Olen ajanut monenlaisilla autoilla yli 1,5 milj.kilometriä. Nämä ovat parhaasta päästä, puhumattakaan hinta/laatusuhteesta.


    • lapsellinen aloitus

      Tosi surkea trolli jälleen kerran. Kilpailijat tärisevät tyhjien autohallien loosseissa ja koittavat kehitellä vaikka mitä typerää.
      Wokkeri on Euroopan luotetuin auto autoilijoiden haastattelujen mukaan, mitähän trolli sanoo siihen?

      • >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

        Mikä vitun Wokkeri?
        Autojen luotettavuudesta on ihan tilastoja - ei kai Avensiksella ajeleva voi tietää onko Skeida luotettava vai ei koska ei kuitenkaan ostaisi itäautoa järkisyistä.


      • anska3
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> kirjoitti:

        Mikä vitun Wokkeri?
        Autojen luotettavuudesta on ihan tilastoja - ei kai Avensiksella ajeleva voi tietää onko Skeida luotettava vai ei koska ei kuitenkaan ostaisi itäautoa järkisyistä.

        Ja taas 1,5 milj.tojotaa korjaukseen turvatyynyjen takia..muka laatu auto.


      • Anonyymi
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> kirjoitti:

        Mikä vitun Wokkeri?
        Autojen luotettavuudesta on ihan tilastoja - ei kai Avensiksella ajeleva voi tietää onko Skeida luotettava vai ei koska ei kuitenkaan ostaisi itäautoa järkisyistä.

        NO ,,VOI ****U .Ajan tojotalla,ostettiin vaimolle Skoda,,, puolivuotta ja täysi susi ..


      • Anonyymi
        anska3 kirjoitti:

        Ja taas 1,5 milj.tojotaa korjaukseen turvatyynyjen takia..muka laatu auto.

        Mutta auto viedään huoltoon. haetaan sovittuna aikana, ja kysytään tarviitko sijaus autoa.


    • AUTOILIJA1

      Kyllä skoda kestää,uskaltaa ostaa! itsellä skoda octavia 1.9tdi-98.ajettu 502000km. normaali huollot tehty,moottori ja muukin tekniikka hyvässä kunnossa vieläkin ja kori ruosteeton! vähäruokainen luotettava käyttöauto!

    • etep

      voi olla, että vanhemmat VAG -kulkineet OLIVAT parempilaatuisia.

      Nyt tuuttavat putkesta ulos sellaista paskaa, että ihmettelen oikeasti, kuka niitä ostaa !

      Multitronic, S-tronic/ DSG ovat susia. Dieselit ovat susia ( ja kylmiä ).

      TSI ei kestä. Nelivedotkaan eivät toimi, paitsi TORSEN. Kiertäkään 4 motion haldex -"nelivedot" kaukaa.

      • Kiitos vinkistä

        täytyypä muistaa


    • skoodamies

      ite ostin aikoinaan octavian, hyvin on rapiat 14 vuotta toiminut, ei mitään moitittavaa

      ainahan sitä pientä remppaa joutuu tekemään, pakosarja ja akun laturi esim kerran vaihdettu mutta ovat kuluvia osia

      mitään isoa remppaa ei ole tarvinnut tehdä

      • Näin se menee

        >ainahan sitä remppaa joutuu tekemään, (skodassa) pakosarja ja akun laturi ja kori esim kerran vaihdettu mutta ovat kuluvia osia
        mitään isoa remppaa ei ole tarvinnut tehdä<

        Ei tehdä ei, nimittäin ihmisten ilmoilla. Siellä tallin uumenissa salaa juu...


      • Anastasia ++++++++

        Pakosarjako kuluva osa? Elinaikanani en mihinkään merkkiin
        ole vielä pakosarjaa joutunut vaihtamaan enkä vaihdattamaan.
        Ettei vaan olis ollut huonolaatuista valua? Kiinassako alihankintana
        teetettyä vai jossain ivy-maassa??


      • Katsos..
        Anastasia ++++++++ kirjoitti:

        Pakosarjako kuluva osa? Elinaikanani en mihinkään merkkiin
        ole vielä pakosarjaa joutunut vaihtamaan enkä vaihdattamaan.
        Ettei vaan olis ollut huonolaatuista valua? Kiinassako alihankintana
        teetettyä vai jossain ivy-maassa??

        ..se itälaatu. Se itälaaaaaaatu..


      • pakoPUTKI?
        Anastasia ++++++++ kirjoitti:

        Pakosarjako kuluva osa? Elinaikanani en mihinkään merkkiin
        ole vielä pakosarjaa joutunut vaihtamaan enkä vaihdattamaan.
        Ettei vaan olis ollut huonolaatuista valua? Kiinassako alihankintana
        teetettyä vai jossain ivy-maassa??

        Tarkoittikohan kirjoittaja kenties PAKOPUTKEA??


    • mikä laatu???

      Kyllä skodahuollossa pakosarjoja vaihdellaan, kuuluu normi huoltoon. Ohut pelti, puhki kolmessa vuodessa. Se laatu. Se laaaatuuuuu.

      • sönder igen

        Ohuesta ja heppoisesta materiaalista halvalla kuten ne nokkaketjutkin. Näin saadaan loistava kate ja johtajille muhkeat bonukset.
        Loppukäyttäjä maksaa viulut.


      • pidätyskyky?

        höpö höpö höpö, taas yksi joka jauhaa ihan pazkaa. Onneksi jokainen sen tajuaa.


    • KYLLÄ

      USKALTAA OSTAA. Ja vaikka lainata. ;)

      • husqvarna'

        Harvoin se saha lainassa paranee, tuskin skodakaan.


    • minä

      Skoda on huono auto.

    • Skoda.

      On useimpien autolehtien testien voittaja. Harvoin testejä voittaa esim. Toyota,tai Nissan. Jokainen päättäköön itse, uskaltaako Skodan ostaa vai uskooko huoltamoiden baareissa heiteltyjä mutujuttuja ?

      • Skeida tul perseest

        Ei paljoa testit lämmitä kun Skeidalla tulee hylsy katsastuksessa tai moottori laukeaa.

        Ei Nissanissa tai Toyotassa ole itäauton vikoja. Siksi niitä myydään vuodesta toiseen.


      • Anonyymi

        Ehkä 5000km sit ongelmat . Ainaskin takuuajan jälkeen.


    • tyytyväinen ajelija

      Octaviaa myyty tosi paljon viime vuosina.Varustetaso todella hyvä, mulla on jo 3:s Octavia, ei mitään ongelmaa. Toimii hyvin ja luotettavasti, tilaa riittää. Eikä ole mitään imago ongelmaa eikä kovin monella muullaakaan. Hyviä autoja lähes kaikissa merkeissä nykyään. Nyt TSI, aikaisemmat dieseleitä ja paljon ajoa vuosittain.
      Ajakaa niillä tosi kaukaa idästä tulevilla japseilla ja olkaa tyytyväisiä valintaanne, niin kuin minä omaani. Uusi 2013 Octavia on kyllä hieno taidan taas vaihtaa ensi vuonna.

    • Viaton2006

      Mulla eka Ocu viaton 135 000 km ja toinen viaton myös 30 000 km. Kaverilla 270 000 km vm. 2005 ilman ongelmia. Autossa ei ole ruostetta eikä se natise eikä nitise. Täällä kaksi tyytyväistä omistajaa.

    • Vaihtaisko Toyotaan?

      Ocun turbo kesti about tollasen 35000 km ajaa kunnes alkoi taas kettuilla.
      Nytten korjaus tapahtui eri liikkeessä kuin viimeksi, johtuen siitä etten ollut kotipaikkakunnalla. Kertoivat aluksi puhelimessa,että edellisessä turbo rempassa olisi jäänyt jotain roskaa putkiin yms ja se olisi rikkonut sitten siivekkeet. Sitten kun seuraavana päivänä menin hakemaan autoa niin kertoivat vian johtuneen siitä, että turbon akseli olisi ollut väljä!

      Takuukin loppui sopivasti,mutta onhan sillä uudella turbolla oma valmistajan takuu! Toivotaan,kummiskin ettei tarttisi enää vaihdella!! Nyt mittarissa 93000km.

    • Paroni42

      Omistan Skoda Superb Combin 1.8 TSI;n vm. 2010, ei ollut edullinen auto tämä, ja tähän Skodaan vaihdettiin kaikki mahdollinen takuutyönä mitä voit kuvitella. Ramppasin Veholla 1kk välein teettämässä jotain kun KAIKKI hajosi vuorotellen....Viimeinen tikki oli takuuajan umpeen moottorin sisäinen vika ja auton hinauttaminen pajalle. Se oli siinä. Halusin uskoa Skodan laatuun, mutta mitä tämä kertoo siitä? Prestige-malli vielä! Suurin murhe oli 7-lovinen DSG-Rasia...sain tapella Vehon ja Helkama-Auton kanssa toden teolla...valitettavaa mutta totta. Nyt 36tkm takana uunituoreella Avensis Wagonilla, samat specsit, ja ihan helvetin hyvä auto. Nipponin pojat ne osaavat valmistaa autoja (Vaikkakin noi lyödään nippuun Derbyshiressä). Että siitä miettimään että Skoda vai ei....

    • juke1

      Tyytyväinen Skoda Octviaan 1,6 diesel,vuosimalli 2010 ajettu 94000
      Ei mittään vikaa näille kilometreille, 3 kertaa käytetty 30000 välein merkkihuollossa, ajan 150 000 tuhatta ja vaihdan Superbihin

    • Taaviskoda

      Kyllä hävettäisi ajaa itäautolla. Taavin ulkonäkökin ivymäisen
      vanhahtava verrattuna vaikkapa Avensikseen tai Mazdaan.
      Ei silti,ei Ladankaan mallia usein muutettu,mutta se oli kestävä.

      • Tyytyväinen

        Eipä yhtään hävetä ajaa skodalla. Testivoittoja pukkaa ja laatukilometrejä kertyy. Ja arvokin säilyy paljon paremmin, kuin useimmissa muissa. Nykyisellä tsi skodalla ajettu nyt n.125tkm ja ainoat osat mitä on täytynyt uusia ovat renkaat ja muutama poltin. Muuten longlife huolloilla menty ja matka jatkuu.


      • Skoda Octavia

        Kerro lisää Ladan kestävyydestä ja vankasta asemasta nykyisillä alutomarkkinoilla. Taidat olla kommunisti!

        Tuntuu mukavalta ajaa Tsekki-autolla. Ei tule politiikka pieneen mieleenkään, kun tsi etenee vaivatta. Ja mukavaa, kun alla on markkinoilla "uusi" haastaja, jolla on näytettävää ja voitettavaa. Tällä toyota- ja opel-laumalla on vain hävittävää...

        Ja älä sotke Tojoa ja Mazdaa. Mazdassa on sentään luonnetta...


      • Anonyymi

        Lippis väärinpäin----Säälipellet.


    • Aatteen auto

      Samaa kommaripaskaa niin Skodat kuin Ladatkin. Ladan laatu vaan oli parempaa kuin Skodan.
      Itse en kyllä ilkeäisi ajaa autolla, jonka muoviosat on kuin suoraan DDR:stä 1970 luvulta ja voi sitä nitinää ja natinaa, joka tässä idän ihmeessä ilmeisesti kuuluu laatuun.
      Tekniikkahan on jo todettu maailman huonoimmaksi autoteollisuuden tuotteeksi, kellään autotehtaalla ei ole tarjottavana mitään yhtä huonoa kuin VAG konsernilla on nykyään.

    • Kyykkänä

      Ei uskalla

    • Skeidaton

      Appiwanhemmat (72 vee) ostivat uuden Octavian nyt ja ollut pajalla melkein siitä lähtien koska ei käynnisty lämpimänä

    • TRUSTIVAPAA

      Jos oot suomalainen perusjuntti niin, et osta , mutta jos olet eu myönteinen ja nato kannattaja sekä olet käynyt keravan torin ulkopuolella jopa pariisissa asti niin ostat totta helvetissä...

    • Tyvestä-puuhun
      • Qyyqqendahl

        Tämä todistaa jälleen kerran sen, että laatu maksaa. Skoda on paska, mutta VW pystyy huomatta vasti parempaankin jälkeen esimerkiksi kalliimman Audin tapauksessa. Skoda on halpis ja se näkyy laadussa.


    • ei_uskalla

      Älä missään nimessä sorru VAG -kippaan kuten skodaan. Osta vaikka Ford mondeo farkku mieluummin. Saat länsiauton ja paljon paremman ajettavuuden, väljät tilat, koneetkin kestää "vähän" enemmän kuin 100 000 km.

      • Autoinsinööri

        Mikä on VAG?


      • Feiautojapeiihminen

        Fordin tekniikka kestää jopa pidempään kuin kori, joka lahoaa alta. Jos ajat riittävästi vuodessa, voit päästä pitkällekin yli 100 000:n. Väljät koneetkin kestää vähän enemmän kun lisää öljyä. Jos Fordia nimittää tämän päivän Ladaksi, se antaa Ladasta todellista huonomman kuvan.


      • Anonyymi
        Autoinsinööri kirjoitti:

        Mikä on VAG?

        V-varo
        A-aina
        Gatastrof.


    • Jakke-76

      Skoda on itäauto. Et sinä sellaista todellisuudessa halua, kysypä rehellisesti itseltäsi.

    • häpeäpaaluseon

      Jos kaveri suosittelee skodaa, se vihaa sinua. Oikea kaveri sanoisi heti, että skodaa ei kannata ainakaan ottaa.
      Skoda on ihmisen hätähuuto.

    • bmw-mies-99

      Eihä nyt kukaa oikeesti osta skeidaa,sitähä saa sikalasta ku hakee vaan. skeida kuskeille nauretaan seläntakana eihä niitä voi vakavastikkaa ottaa onha se nöyryytys olla skeidan kyydissä tai saati ajella sellasella. tunnen myötähäpeetä kaikkii skeida kuskeja kyydissä olijoita kohtaa, onha surkuhupaisaa et jotku oikeesti maksaa niistä ja ajelee niillä

    • Fakthöpoliiz

      LOL bemu o paras oot oikees dude

    • bmw-mies-99

      Mopo-autot rulettaah...

    • Skeidamani

      Ei uskalla

    • HarvinaisenSelvää

      Ei kyllä uskalla. Peloittaa kaikki nuo viat ja puutteet, sekä epämukavuudet. Kaiken lisäksi se on itäauto!

    • HarvinaisenHyväAuto
      • skeidojenskeida

        Nuo pikkuruiset ja lättänät lisävalot ovat todella hienot ja sopivat Skodaan.


    • FuntsisinTarkkaan

      Ainahan se venäläinen merkki on vähän kuin velka: Veli ostaessa, veljenpoika vaihtoon tarjottaessa.

    • ex-Skodisti

      Mitenhän se kestäminen sitten määritellään. Kuluvat osat kuluvat tuossa merkissä nopeammin kuin länsimerkeissä. Vikoja pukkaa mm. elektroniseen moottorin ohjausyksikköön, sähköjärjestelmään, pintakäsittely puutteellista (maaliviat, ruosteet, paljon puhuttu skodan "paperipelti", joks menee tuhannen myttyrälle pienestäkin kolarista. Vesi vuosi sisään auton lattialle ovitiivisteistä. Keskuslukitus reistaili. Öljyä meni huomattavasti, sai olla lisäilemässä tämän tästä. Olen kokenut nämä viat itse, minulla oli Skoda Octavia. Ei tule enää ikänä olemaan tuota merkkiä. Nykyään ajan Ford Mondeolla, ja 75 000 km mennyt pelkillä huolloilla, kerran vaihdettu taakse jarrulevyt ja palat.

      • Sarkasmi.sakari

        Mikä vuosimalli ja paljonko ajoit Octavialla? Minkälaisessa kolarissa pelti meni mykkyrälle, mistä ruostui? TSI, TDI,DSG? Vieläkö aamulla muistat?


    • noneweragainscouda

      Ei kannata uskaltaa. TÄYSI PASKA. 2010 ostettu olevinaan hieno SCOUT malli täysi susi ; korjauskustannukset / vuosi n.2000 EUR... viimeisimmät vaihdelaatikon kytkimen remppa 3 vuotta sitten n.3900 EUR. Nyt odottaa n. 4500,00 remontti " vetopyörästöön " joka on osa joka ei kuulu edes ko. merkin maahantuojan huolto-ohjelmiston piiriin. Auto rampana suurimman osan ajasta ja kaikki remontit tosi kalliita. Maahantuoja ei ota vastuuta mistään eli omillas olet kun menee perseelleen.

      • Anonyymi

        Opettele ajamaan. Kyllä kamppeet kestää, jos tietää, miten ajoneuvoa käsittelee!


    • Syoppäöljyä

      Älä helvetissä!

      Romu, ei viatonta päivää!

    • Uskaltaa ostaa samoja autoja kaikki seat skoda vw audi.
      Katsot parkkipaikalle niin noita noi kaikki autot o...

    • HalpaostaaKallispitää

      Paljon niissä on vikoja ja korjaamo tulee tutuksi.

    • en.itse.ostaisi

      Noissa skodissa on kuulemma paljon vikoja.

    • ÄveriäsSkodisti

      Aivan turha luetella anonyymisti noita linkkejä kun jokaisella työssäkäyvällä löytyy ympäriltä liuta Skodan omistajia, joilta asiasta voi kysellä ja saada oikeata tietoa. Ei tartte haaaskata arvokasta aikaa syrjäytyneen lääkehumalaisiin suoliteksteihin.

      Ja kyselyn tuloshan näkyy siellä rekisteröintitilastojen ekalla rivillä,

      • CostaDelSilencio

        Venäläis-trollien rinnakkaistodellisuudessa kaikki on toisin. Tsekki on itäblokin kommarimaa, joka ei todellakaan kuulu Natoon. Tästä seuraa, että Skodakin on jotain ihan muuta kuin Todellisuudessa...


      • trollinmasentaja
        CostaDelSilencio kirjoitti:

        Venäläis-trollien rinnakkaistodellisuudessa kaikki on toisin. Tsekki on itäblokin kommarimaa, joka ei todellakaan kuulu Natoon. Tästä seuraa, että Skodakin on jotain ihan muuta kuin Todellisuudessa...

        Otetaas asia toisinpäin:
        Skoda on Todellisuudessa ihan muuta kuin "kriitikoiden" provosointikirjoituksissa.


      • CostaDelSilencio
        trollinmasentaja kirjoitti:

        Otetaas asia toisinpäin:
        Skoda on Todellisuudessa ihan muuta kuin "kriitikoiden" provosointikirjoituksissa.

        Molempiin suuntiin sama, Skoda-kriitikko muuntelee totuutta. Se on sitä faktaa.


    • HOLISTI74.91

      älä missään nimessä osta skodaa, en suosittele edes ilmaiseksikaan ottamaan. vikoja on todella paljon ja korjaaminen ei todellakaan ole halpaa vaikka itse tekisi remontit!!!

    • Ureer

      Skoda Octavia kokemuksia v malli 2013
      Takuuaikana kolme erikertaa ajovalojen takia huollossa ja lopulta tehtaan ohjeitten mukaan saatiin korjattua.
      Autolla ajettu ehkä n.12000km meni termostaatti kustannus 650e
      Autolla ajettu ehkä n. 15000km meni kytkin (hinta 1400e) tehdas tuli osittain vastaan takuu ajan jälkeenkin (ihan hyvä siinä mielessä)
      Kitisi ja natisi monelta suunnalta ei muuta vikoja
      Mutta kaikissa autoissa on jotakin vikoja "jolloinki"

      • Anonyymi

        Kuskistahan se homma on kiinni. Termostaatit on ajoneuvoissa yleistavaraa, jota käytetään eri merkeissä. Kytkimen saa autossa, kuin autoissa hajalle, se on kuskista kiinni.
        Oikein ajettuna kytkin kestää jopa 600 000 km. Tosin ei kaupunkiajossa.
        Kitinät ja natinat hoituu, kun hoidat akkasi kotona. Tai huono ajotapa, niin natisee se väkisinkin, ellet jätä sitä kotiin.
        Tuossa kun tuntee kuskeja ja autoja, niin olkoon Audi - niin rehellinen johtaja - kertoi ongelmista. Uusi mersu ja ongelmia - "taksi" - kuskin piti buutata ongelmia.
        BMV- monen tonnin remppa ja ei vanha auto - kun vesi teki temppuja sähkökeskuksessa.
        Eli pojan työkaverin auto - eikä mikään halppis. Eli viidentonnin remppa, ja siihen tuli vielä merkkiliike vastaan.
        Auton kesto on paljon kiinni siitä ajotavasta - huollon teoista, sekä on hokattava, miten auto toimii. Eli itse olen tienpäällä vuosia, parhaillaan 500 km päivämatkoja.
        Mutta, vähintaa 100 km suuntaan ja takaisin.
        Auto, kuin auto kestää, tosin tämänpäivät sähköt on robeleema hyvässäkin merkissä.


    • keljut.kippanat

      älkää hyvät ihmiset vaan ostako itäauto skoodaa

      • Anonyymi

        Skoda on siinä folkkari, kuin folkkari yleensä. Ostat skeidaan osat - ja siinä lukee VW -paketissa.
        Aivan kuin meillä tehdään Mersua - kootaan - se ei ole Suomi-auto - vaan kasaamme, kuin skeida.
        Olen yhdellä ajanut - ja aivan se dieseli vei - tarpeen mukaan, eikä ongelmia.
        Mutta, joillekin merkki on robleema, mutta ajakoon, millä ajaa.
        ... Itse ajan ranskalaista - sen kanssa olen pärjännyt, tosin meni apulaiteremmi ja nykäsi jakoremmin, mutta ei rikkonut konetta. Jaa-a remmit on yleislaaturemmiä, ja ei kauaa, kuin vaihdatin. Sattui vain pettämään. Ihmisen tekemä, mutta matka jatkuu, enkä remmin tekijää vaihda, kuten en akkaakaan.


    • neuvoja-niilo

      Voi olla parempi, että katsot jotain länsimerkkiä mieluummin. Onhan noissa Skodissakin hyviä yksilöitä, mutta meluisuutta ja huonoja ajo-ominaisuuksia et saa oikein millään pois tuosta, ne jää kuitenkin viivan alle miinuksiksi. Samalla rahalla saat auton, joka on hyvä ajaa, ja hiljainen, ns. "asiallinen" auto. Skoda ei sitä ole.

    • mohammad.ibrahiim

      Minä ei uskalla. Paljon vikaa. Harmia paljon siinä.Ei näytä hyvä! Näyttää huono. Raha menee, auto kaputt!

    • kyykky-kääkkänä

      skoda tuo harmin. harmi tuo rahanmenon. rahanmeno tuo vitutuksen. vitutus tuo skoda-sitruunairvistyksen

    • Itse en skodaa ostaisi, enkä kyllä vW tä tai seat autoakaan. Saksalaisten tekemien laskelmien mukaan Skodan pitäminen tulee kalliimmaksi kuin Audin, joka on kuitenkin konsernin premium merkki. Skoda on "kallis halppis". Ovipahvi, öljytikku, käynnistysveivi. Niissä sanoissa skoda tiivistettynä.

      • kyykkyläisen_kyykähdys

        Audin , VW:n ja Seatin kaikkien näiden pitäminen tulee halvemmaksi kun skeidan. Näinhän se menee että moni luulee ostavansa saksalaisen laatuauton, mutta sitten saakin Skeidan.


    • 11505-uutta-skodaa

      Skoda Octavia eniten myyty uusi auto Suomessa 2017.Yli 5000 myytyä uutta Octaviaa.
      Skoda myynti kaikkien aikojen ennätys 11505 uutta autoa.

    • seat-tai-audi

      Mieluummin Audi tai Seat.Ei Skoda tai VW.

    • massaa

      Jos haluaa kuulua harmaaseen massaan ja tylsiin suomalaisiin, niin kannattaa ostaa hemmetin ruma skoda :)

    • moppikauppiaan.premium

      Skodan osto on ideologinen v alinta. Viat ja niiden korjaus on toisarvoista, auton pitää vaan olla ikävä ja kolho itäpulkka, ja sitähän skoda onkin. Skodaan liittyy vahva vasurileima, ja kaikki länsimainen on hapatusta ja provokaatiota näiden skoodafanien ideologian mukaan

      • Olet tosi surkeasti jälkeen jäänyt ...voi sinua reppanaa .Sua ei usko kukaan täysjäkinen . Ota jo lääkkeesi!


    • ei.kyllä.uskalla

      itse en uskaltaisi ostaa, niin kovasti on vikaa, ja lyhyt takuu. eikä tuo oikein silmääkään miellytä,rumat muodot ja karmeat värit. pitää auton olla edes auton näköinen eikä sikakarsinan. haperoa tekoakin ovat sanoi tuttu kolarikorjaamon työntekijä

    • UskallaEn

      Ei uskalla.

    • Anonyymi

      Minulla oli 2,0 octavia scout 07 se oli tylsyyteen asti varmapeli 300000km Isoin remontti siihen oli jäähtyttimen jonka joku johtonippu oli kuulema hangannut puhki. Sitten oli parikertaa turbon ja välijäähtyttimen välinen putki. Nyt tänä kesänä alkoi hävittää taas nestettä ja syksyllä höyrysi kummasti kylmällä ja sitten 313000 ja moottorista hävisi ykskaks vetot ja alkoi käytä kuin kahtella pytyllä sekä sytytti öljyn vähyyten valon. Vein pajalle ja siellä totesimme että moottori entinen eikä tuon ikäiseen kannata moottoria uusia ainakaan merkkiliikkeessä. Hyvä oli niinkauan kuin sitä kesti ehkä liijan vähän aikaa. Eilen poistin sen rekisteristä .

    • Anonyymi

      Kiertäisin kyllä kaukaa.

    • Anonyymi

      Uskaltaa ostaa helposti. Kun seuraa näitä automerkkipalstoja, niin jokaisella kysellään eri vioista, joita autoihin on tullut. Skodan palstalla ei kyselyitä näy. Se tarkoittaa joko sitä, ettei vikoja ole tai ne on helppo korjata itse tai saa korjattua halvalla.

      Tätä palstaa seuraamalla päädyin ostamaan Skodan, eikä ole tarvinnut katua.
      Aikoinaan Audi oli paljon huonolaatuisempi ja korjaaminen todella kallista.

    • Anonyymi

      Ilman muuta vaikka Octavia kaupoille heti. Vanha malli on vielä tarjolla eikä siinä mitään eroa ole uuteenkaan. Samalla tavalla ruostuu ja öljy maistuu. Samannäköisiäkin vielä joten vaihtoauton arvo säilynee siinä 5000-10000 euron haarukassa parin vuoden kuluttua. Skoda on hyvä ostos meille vannoutuneille itäautoihmisille.

      Purkaamotkin pullistelevat käytettyjä/romutettuja Skodia joten turvallinen ostos.

    • Anonyymi

      Kyll mie sano siule jot elä sie erehy Sokotaa ostamaa.
      Kyll sie siit sitte romu saat ja rahat männöö hukkaa.
      Kyll sinnuu kovast harmittaa jos sen virhee määt tekemää.

    • Anonyymi

      Osta miuluummin Toyota kuin Skoda.

    • Anonyymi

      Ruotsissa varoitetaan julkisesti skodasta .
      Skodan jälleenmyyntiarvo on todella huono.
      Skodan myynti sakkaa ja olemassa olevat yrittävät päästä eroon omistaan.

    • Anonyymi

      Ei kestä, mutta korona-hamstraukseen Skodan hermeettinen takalohvetti on ehdoton. Hinnat nousee!

    • Anonyymi

      Skoda on hyvä auto kunhan ei revittele sillä !

      • Anonyymi

        Takaloosteri täynnä vessapaperia on jo ylikuormaa Skodassa. Älä revitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takaloosteri täynnä vessapaperia on jo ylikuormaa Skodassa. Älä revitä!

        Puna-armeijan manttelin helmaanhan skodistit on hanuria pyyhkineet tähänkin saakka.


    • Anonyymi

      Oon ite ajanut eri SKODILLA vuodesta 1999 lähtien Felicia 1.9 D, Octavia1,9TDI, Superb 2.5TDI, Superb Combi 2.0 TDI 4x4,nyt alla Superb Combi 3.6 FSI 4x4 kaikilla herkuilla .Kaikki ovat olleet tosi luotettavia AUTOJA. Suosittelen ...Itse en merkkiä tule koskaan vaihtamaan,jos laatu on parasta,kuten tähän asti on ollut.SUOSITTELEN saat parhaan mahdollisen AUTON!

    • Anonyymi

      Skodasta ei ainakaan saa corolla-virusta.

    • Anonyymi

      Kyll mie naura jos sie määt Sokota ostamaa.

    • Anonyymi

      Tsekki on natomaa maaliskuusta 1999 lähtien. Länsimaihin luettu Tsekkoslovakia liitettiin Neuvostoliiton etupiiriin länsimaiden suosiolla avustuksella (pois lukien Winston Cuschill, joka vastusti asiaa lujasti) toisen maailmansodan jälkimainingeissa.
      Tuolloin 1900 luvun alkupuolella perustetut Skodan tehtaat siirtyivät siten neukkujen tarkan valvonnan alle 1940 luvun puolivälissä. Sodan aikainen tykki- ja panssarivau -nutuotanto vaihtui vähitellen taas autotuotannoksi yhdessä Skoda konsernin yksikössä.

      Materiaalit, suunnittelu ja valmistus määriteltiin tarkasti Stalinin valvonnassa. Tällöin Skodan autotuotannon laatu koki romahduksen jatkuen aina Neuvostoliiton romahdukseen, Tsekkoslovakian jakaantumiseen ja ww konsernin mukaan tuloon 1980 luvun puolivälissä. Skodan tehtaat modernisoitiin nopeasti, henkilökunta koulutettiin ja autojen osavalmistajat vaihtuivat länsimaisiksi. Alkoi uusi aika niin Tsekissä kuin Skodan tehtailla.
      Maa oli vapautunut idän ikeestä ja ylpeät tsekkiläiset vapautuneet kommarien vallasta.
      Nyt on pilkantekoa väittää natomaa tsekkiä itäblokin maaksi, jota se oli 1945 lähtien vajaat 40 vuotta olosuhteiden pakosta.

      Samaan aikaan täällä meillä niin kommarit kuin porvarit kilvan kumarsivat itään ja olivat sinne niin rähmällään kuin vain voi olla ja ihan vapaaehtoisesti, toisin kuin tsekin kansa.

      Vaikka tsekit ovat olleet itäblokin etupiirissä tuon kuvaamani ajan, ei se tee maasta nykyisin itäblokin maata. Tätä on turha huudella täällä pilanpäiten ja pilkata kovia kokenutta kansaa. Saivat kokea toisen maailmansodan seurauksia 1980 luvulle saakka vasten omaa tahtoaan. Maantieteellisestikään kyseessä ei ole mikään itämaa.

      Sinällään nämä täällä luetellut vikaluettelot ja ruostumiset niin skodista kuin toyotista ovat täyttä puppua. Tietysti kun lähimuisti alkaa mennä ja muistaa 1960 -1970 lukujen autolaatuja eli laaduttomuuksia ja kertoo niitä juuri nyt tapahtuneina on vähän hankala tilanne. Jos ei tuoreempia asioita muista, niin ei muista ja kirjoittamisen tuska on vain niin kova.
      Sitten on asia erikseen nämä kommentoijat joilla ei ole skodaa, toyotaa, eikä muutakaan nelipyöräistä, kuin unelmissaan. Tänne on vaan kiva kirjoitella puutaheinää ja purkaa omia turhautumiaan.
      21 autoa on ollut omassa omistuksessa ja työsuhteen aikana tuli lisäksi ajettua lukuisia muita merkkejä kaikkiaan yli 2 milj kilometriä, joten voin väittää omaavani jonkinlaisen kokemuksen eri automerkeistä ja niiden laadusta. Kirjoon mahtuu myös mersut, rellut, skodat, toyotat, fordit, folkkarit, volvot, saabit, talbotit, kuin ladatkin ja jokunen engelsmannimerkkikin. Yhteensäkään näihin ei ole mahtunut tuollaisia vikamääriä, kuin täällä jonkin kotteron kohdalle on väitetty ja se on jo aika paljon se.

      • Anonyymi

        Hyvä siinä on trollipojuille täyttä asiaa. Vaan eihän se näitä höpöhöpö juttuja lopeta. Kirjoittamisen ja provosoinnin tuska on vaan niin kova, varsinkin näin corona-aikana kun ei muutakaan ole.


    • Anonyymi

      Joo kannattaa, ehdottomasti, jos hintaluokka, auto ja sen ominaisuudet natsaavat sinulle kohdalleen ja jos se jollain toisella on vaikkapa toyota corolla hybridi, niin tähän myös kyllä, siitä vaan. Hyviä autoja varmasti molemmat. Se mikä miellyttää yhtä, ei tarvitse miellyttää toista. Ei kaikilla ole varaa, eikä haluja prenium merkkeihin, eikä tarvitse ollakkaan. Järkevämmällä rahankäytöllä jää varaa muuhunkin. Tosiasia on se, että aja kaupasta ulos seitkyttonninen mersu, tai audi, tai vaikkapa vähän hinnakkaampi tesla, niin ekan vuoden aikana on hinnasta sulanut toyotan tai skodan hinta taivaan tuuleen.

      • Anonyymi

        Nytpä on yllä kolme asiallista kirjoitusta ja ikitrollaajatkin saivat vähän ajattelemisen aihetta.
        Sitä on vaan kiva vastuuttomasti kirjoitella ja laukoa puutaheinää.
        Näinhän se on, että kun joku aloitta asiallisen kirjoittelun, niin viimeistään neljäs on jo trollaajien asiattomuuksia.

        Sinällään eri automerkeistä voi vapaasti olla mitä mieltä hyvänsä. Onneksi olemme vielä sen varran vapaassa maassa, että korkeasta verotuksesta huolimatta on valinnanvaraa niin automerkeissä, kuin malleissakin. Olihan nuo 1960 -1980 luvun autot pääsääntöisesti laadultaan monelta osin paljon huonolaatuisempia, kuin nykyautot merkkiin katsomatta. Ainoat asiat, jotka ovat menneet takapakkia, ovat autojen lämpiämiset sisätiloissa ja osin ajovalot, toki valotkin ovat pääsääntöisesti parempia kuin mainitsemieni vuosikymmenien kotteroissa.


      • Anonyymi

        Nytpä on yllä kolme asiallista kirjoitusta ja ikitrollaajatkin saivat vähän ajattelemisen aihetta.
        Sitä on vaan kiva vastuuttomasti kirjoitella ja laukoa puutaheinää.
        Näinhän se on, että kun joku aloitta asiallisen kirjoittelun, niin viimeistään neljäs on jo trollaajien asiattomuuksia.

        Sinällään eri automerkeistä voi vapaasti olla mitä mieltä hyvänsä. Onneksi olemme vielä sen varran vapaassa maassa, että korkeasta verotuksesta huolimatta on valinnanvaraa niin automerkeissä, kuin malleissakin. Olihan nuo 1960 -1980 luvun autot pääsääntöisesti laadultaan monelta osin paljon huonolaatuisempia, kuin nykyautot merkkiin katsomatta. Ainoat asiat, jotka ovat menneet takapakkia, ovat autojen lämpiämiset sisätiloissa ja osin ajovalot, toki valotkin ovat pääsääntöisesti parempia kuin mainitsemieni vuosikymmenien kotteroissa.


    • Anonyymi

      Jakoketju

      öljynsyönti sekä TSI että TDI-kts. moottorihiomo sivut

      dsg viat

      arvonalennus saastekohu

      ikkunat tippuu

      sähkökeskus palaa

      jne

      • Anonyymi

        Kommunisti tällä solvaa Tsekin modernia autoteollisuutta.
        Mites se teidän Kalina? Eikös ota myyntiä?
        Muutenkin nämä ruplatrollit riehuvat ympäri nettiä levittäen valheitaan mitä erilaisimmista aiheista.
        Yrittäkää nyt saada edes koronatestit lähemmäs Leningradia sieltä Irkutskista.


      • Ja sulla on se ruuvi tosi löyhällä ! Kantsii jo tarkistaa......


    • Anonyymi

      Ennen oli skootogtaavia, täysin romu itäauto lukemattomine vikoineen. Nyt on maailman suurimman valmistajan Toyotan Hybrid Corolla alla.
      On nimittäin valovuoden edellä muita kulkuneuvoja.

    • Anonyymi

      Täysin oma valintasi. Ei se ole minulta pois, ei se niin viaton ole hintaansa nähden. Tutustu kuitenkin merkkiin ensin. Jos saat erittäin halvalla vähän ajetun bensakoineisen manuaalilaatikolla, ehkä, ja jos ei ulkonäöllä ole väliä. Jos oikeasti autoilu merkitsee sinulle jotain, niin valitse joku muu merkki. Jos konsernissa haluat pysyä, niin...voi voi.
      Valintasi on omasi ja sopii minulle, koska eipä ole luotettavuusasioissa haastajaa omalle kohdalleni. Suomalaisillehan on tärkeää se, että starttaako auto kun sitä tarvitsee, edulliset huoltokustannukset, lisäksi jälleenmyyntiarvo, dieseleissä ei sitä ole. Harvempi autoilija ajaa autonsa nykyään loppuun saakka, vaan vaihtaa uudempaan ennenkuin ilmaantuu ns. kalliimpia huoltoja. Kestää? Mutta kehtaatko?

      • Anonyymi

        Paras auto skoda ja hyvin käsiteltynä kestää kilometrejä toisensa jälkeen. Tänä vuonna skoda valittiin ykkös autoksi. Nyt bemareita on pitkin tievartta odottamassa hinausta. Liikkeen mukaan nykyajan bemareilla on syntymä vikoja. Osiakin pitää odottaa. Nyt on järkiauto, ei kauniit kuoret auto.


    • Anonyymi

      Jos on uhkarohkea. Tutinat ja paha moottorivaurio on todennäköinen.

    • Anonyymi

      Skodan moottori käy tasaisesti ja on toimiva.

    • Anonyymi

      Jos haluaa edulliset vakuutukset ja halvan pumppulaskun, niin pieni kone on eduksi.

    • Anonyymi

      Turboissa on hyvä vääntö. Riittää kaupunkipyörittelyyn ja maantielle.

    • Anonyymi

      RS on tarvittavaa tutinaa.

      • Anonyymi

        Jep. Moottori käy epätasaisesti ja täristää ohjaamon paneeleita melkein enemmän kuin pyörien kautta tiestä välittyvät epätasaisuudet. Silti paremman puutteessa, jos haluaa kohtuusuorituskykyisen perheauton, ja tosiaan jos ulkonäöllä ei väliä.


    • Mieti miksi Skoda on Suomen myydyin AUTO? Ja miksi se voittaa aina kaikki vertailut? MIETI.......

    • Anonyymi

      Ei uskalla. Katso muita merkkejä.

    • Anonyymi

      Kyllä rohkeutta vaaditaan koska hajoaa ja ruostuu.

    • Anonyymi

      Venäjältähän ne parhaat tuotteet tulee...

      • Anonyymi

        nyt alkaa tulla vw.n hybrideistä oikeus juttuja..Todelliset kulutukset 8.5 litraa sadalla kilometrillä..Ois ollu paree jättää nuokin tekemättä..ja dsg vaivaa pahoin edelleenkin.
        mitä vw.n täyssähkö autosta...se on täysin susi sekin..ohjelmointi ontuu pahemman kerran..toimii miten sattuu..En kyllä ymmärrä miksi vw suoltaa kokoajan epäkelpoa toimimatonta tekniikkaa. tyhmää touhua,paniikissa tehtyä paskaa

        vituks meni taasen pahemman kerran..


    • Anonyymi

      En suosittele Skodaa kenellekään. Kaikki meni rikki mikä rikki mennä voi, eikä markkinoiden lyhin kahden vuoden takuu korvannut mitään.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei missään tapauksessa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Russki traktor paras traktor..

    • Anonyymi

      Te Huligaanit! Olette mun Märsun tiellä östrabileillänne ja pilaatte mun päivä!

    • Anonyymi

      Käytetyissä muutaman vuoden ikäisissä näkyvissä jo ruostevaurioita.
      Noin kolmen vuoden ikäisissä maalikupruja, jotka tulevat maalausvirheestä ja pohja- ja pintavärin yhteensopivuudesta. Nykyään eivät halua korjata virhettä.
      Hyviä autoja muuten.

    • Anonyymi

      Pakko kai se on skootaan tyytyä kun Ladoja ei enää saa.

    • Anonyymi

      Eipä kannata ostaa.Venäläinen p rseenpäristin.

    • Anonyymi

      Enpä ostaisi.

      • Anonyymi

        Vain kommari ostaa.


    • Anonyymi

      eihän skodaa ole valmistettu enää pitkään aikaan
      kuollut merkki , nykyään köyhien volkswagen

    • Anonyymi

      Ethän ota niiden kirjoittajien kommentteja tosissaan, jotka eivät vaihtonäppäintä pysty käyttämään.
      sE EI olE NiiN vAikEAa.

    • Anonyymi

      Octavia farkku 5v. Ei paljon ajettu, mutta paljon vikoja. Juuri taas korjaamolle mentävä.

    • Anonyymi

      Vieläkö näillä uusilla Skoda Octavioilla ajetaan 600 miljoonaa km ilman vikoja kuten tässä ketjussa yhdellä skodailijalla oli ollut kaksi sellaista maailmanennätysavtoa?

    • Anonyymi

      2020 Skoda Superb iV 35tkm ajettu. Ollut nyt kolme viikkoa korjaamolla. Uutta vaihdelaatikkoa odotellaan. Mennee varmaan vielö toiset kolme viikkoa ainakin. Takuu ei siis enää voimassa, joten vaikka vaihto laatikon saan Skodalta niin 500e pitäisi maksaa vian etsinnästä ja 700e omavastuu vaihtotöistä. Eli jos takuu on mennyt niin kierrä Skodat kaukaa ellei sitten ole tonni pari pistää korjauksiin ja olla ilman autoa pari kuukautta.

    • Anonyymi

      Halpa hinta, ei näitä muuten kukaan osta.
      Työttömien ja nuorten valinta.
      nuori skodisti

    • Anonyymi

      Ostin tytölle. Vikoja, vikoja, vikoja. Vajaan vuoden oli. Ei enää ikinä skodaa👍

      • Anonyymi

        Voi sinua valehtelevaa poikaa. Kaivaa nyt sitten vanha ketju joka on pelkkää provoilua.
        Eikö Auris startannut?


    • Anonyymi

      Lisäksi leimautuu työn orjaksi sorron yössä.

    • Anonyymi

      Ei Skodia järjellä osteta vaan tunteella. Aatteelliset kyllä ostaa, oli faktat mitä tahansa.

    • Anonyymi

      hyvältä näyttää

    • Anonyymi

      Tarjolla olisi V2004-2013 nelivedon tasauspyörästö myynnissä. Ajettu 16300km. Škoda Octavia Combi v2010
      Myydään edullisesti pois.Ter. A

    • Anonyymi

      Ostetaan heti Škoda Octavia vm -64
      Uudemmat on folksvaakenin osista tehtyjä ja siksi huonoja.

    • Anonyymi

      Olen ajanut SKODA autoilla vuodesta 1999 asti.Nyt menossa 4,s Superb. Kyllä suosittelen.

      • Anonyymi

        Laitapunaisten ykkösmerkki! Aatteen auto! Itäeurooppaan lanseerattu Ladan korvaajaksi.


    • Anonyymi

      Meneehän ne takuuajan ja säännöllisest vaihtaa enne takuun loppumist mut 10 vuotta ja 200 tkm alkaa näyttää sukuviat. Onhan se hyvä ominaisuuksiltaa noin mut 5 tuhanne euron käytetty voi muuttuu kustannuksiltaa 15 tuhanne koslaks. Siin ei ol järkee.

    • Anonyymi

      Ajoin työsuhde-Skodallani n 100000 km, mutta se sai kyllä varmasti kenkää 300000 km edestä. Korjaamolla sai takuuaikanakin juosta jatkuvasti. Kiva kun pääsin siitä romusta eroon. Sääliksi käy sitä joka sen osti myöhemmin käytettynä..

    • Anonyymi

      No sen verrahan pitää suamalaasella miähellä itsetuntoa olla, ettei ainakaan Toyotaa osta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      88
      8139
    2. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6228
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6178
    4. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4721
    5. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3235
    6. Onko yhtään ikävä

      Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      3224
    7. Sinulle J mies

      Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2779
    8. Sinällään hauska miten jostakin

      jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      41
      2705
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

      On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      43
      2661
    10. Olet taitava

      monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2522
    Aihe