Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tsi 2012 ja vanhemmat

tm.teki kyselyn vw,l

Jokaisessa VAGn koneessa on jonkun sortin tyyppivikoja, mutta 1.2 & 1.4 TSI / TFSI koneet on kyllä omaa luokkaansa. Hieno kone, mutta pelkästään valmistajan tunnustamien tyyppivikojen määrä on aika uskomaton kun vertaa mihin tahansa muuhun koneeseen konsernin sisällä.

Satuin eilen katsomaan uudet kampanjat ja TPI:t läpi ja 1.2 & 1.4 TFSI, sekä 1.4 TSI koneille löytyy mm. seuraavat TPI:t:


1.4 Turbo - Ylemmän ahtoputken (välijäähdytin - kaasuläppä) sisältä irtoaa pursketta joka tukkii ahtoputken. Seurauksena moottorin tukehtuminen ja käyntihäiriöt.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet jäävät vuotamaan suihkutussyklin jälkeen. Saattaa aiheuttaa autodetonointia moottorin sammuttamisen jälkeen tai estää käynnistymisen (tulpat kastuneet).

1.4 Turbo - DSG (0AM) vaihteiston öljytiiviste asennettu tehtaalla väärin, johtuen tiivisteen muotoilusta. Aiheuttaa öljyvuotoa moottorin ja vaihdelaatikon välistä.

1.4 Turbo - Turboahtimen imuletkun valmistusmateriaali liian pehmeä. Aiheuttaa resonanssiääntä erityisesti korotetulla tyhjäkäynnillä.

1.4 Turbo - Lisälämmittimellä varustetun moottorin jäähdytysnesteletkut ovat asennettu väärin päin. Lisälämmittimeltä tuleva jäähdytysneste virtaa suoraan moottorin lämpötilasensorille.

1.4 Turbo - Öljynpainesensorissa "klappia", resonanssi saattaa aiheuttaa virheellisiä hälytyksiä matalasta öljynpaineesta.

1.4 Turbo - Turboahtimen hukkaportti jumiutuu, jolloin moottoriohjaimen pyytämää ahtopainetta ei saavuteta tai se ylitetään. Seurauksena moottorin vikatila. Turboahdin korvattava uudella.

1.4 Turbo / Twincharged - Nokka-akselinsäätöyksikkö ei säädä nokka-akselia oikein kylmäkäynnistyksen aikana. Seurauksena mekaanista kolinaa. Nokka-akselinsäätöyksikkö vaihdettava parannettuun versioon.

1.4 Turbo - Nokka-akselin keskimmäinen laakeri irtoaa paikaltaan itsestään. Laakerointi korvattava parannetulla versiolla ja nokka-akseli uusittava.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Polttoaineen korkeapainepumppu jumiutuu, estäen pumpun toiminnan. Polttoainepumppu korvattava parannetulla versiolla.

1.2 & 1.4 Turbo / Twincharged - Öljynsuodatin tukeuttuu aiheuttaen öljynpaineen laskun. Suodatin ja moottoriöljy vaihdettava välittömästi.

1.4 Twincharged - DSG vaihteiston kytkimen ohjausventtiili (Mechatronics) kuluu ennenaikaisesti. Seurauksena vaihto-ongelmia ja nykivää käytöstä. Ohjausventtiili korvattava parannetulla yksiköllä.

1.4 Turbo / Twincharged - Käyntihäiriöitä johtuen likaisista sytytystulpista. Syynä "liiallinen käsittely". Korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Polttoainesuuttimet vialliset. Viallisten suuttimien valmistuspäivämäärä 17.9.2009 - 27.11.2009. Suuttimet korvattava uusilla.

1.4 Turbo / Twincharged - Turboahtimen kierrätysventtiili (by-pass) viallinen. Korvataan tarvittaessa parannetulla osalla.

1.4 Turbo / Twincharged - Jakoketjun kiristinyksikkö jumiutuu, eikä saavuta enää säätöarvojaan. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Kiristinyksikkö korvattava uudella.

1.2 Turbo - Jakoketju venyy itsestään valmistusmateriaalin poikkeaman takia. Aiheuttaa ajoituksen vääristymisen, mekaanista ääntä sekä mahdollisen moottorivaurion. Jakoketju ja kiristinyksikkö korvattava uudella.

Luonnollisesti viat eivät koske kaikkia kyseisillä moottoreilla varustettuja autoja tai yksilöitä. Kuitenkin mm. näitä vikoja esiintyy yleisesti kyseisissä moottorityypeissä.

Kyseessä on siis valmistajan tiedostamia yleisiä vikoja, mutta 1.2 TSI koneen venyvää jakoketjua lukuunottamatta millekkään niistä ei löydy varsinaista takaisinkutsu tai vaihtokampanjaa.

Toisinsanoen takuuajan jälkeen menee virhevastuusta vääntämiseksi. Esimerkiksi "kolahtaneen" yläkerran (jakoketju / kiristin -> jako tarpeeksi pieleen) vaihtaminen normaaleilla tuntiveloituksilla ja osahinnoilla kustantaa suurinpiirtein 30-50% koko auton markkinahinnasta, iästä ja kilometreistä riippuen.

20

3946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Faktat tiskiin

      Paa linkki peliin missä TM on tehnyt VW:lle kyselyn ja vastaukset tietysti myös, sitä ennen toi kaikki on pelkkää uskovaisten höpinää, jotka uskoo kaikkeen toiskäden tietoon.

      • Top secgret

        On ollu täälläkin monesti.linkki poistetaan heti.löydät faktat helposti googlaamalla.ja tuo alun juttukin on vw.n kertomaa huoltotiedotteessa sisäisessä asioinnissa.käy myös vw.n sivuilla


    • Näkökulma...

      Hyvä, että näistä asioista puhutaan.

      Ostajan on hyvä olla tietoinen riskeistä, mitä ottaa VAG:n kanssa.
      On myös erittäin tärkeää ymmärtää se, missä hintaluokissa korjauksissa liikutaan ja erityisesti miten korvausvastuut menee omistajan ja valmistajan suhteen.

      Ehkä ford onnistuu paremmin ecoboostinsa kanssa. Sanomattakin on selvää, kun japanilaiset ja korealaiset alkavat tuoda markkinoille näitä pieniä turbokoneita, että kestävyys tulee olemaan kohdallaan. Aasian suunnalta, kun harvemmin tuodaan markkinoille mitään keskeneräistä ja epäluotettavaa kuraa.

      • Eurostoliitto.....

        Näinhän asian laita ikävä kylläkin on. Pitäisi periaatteessa ostaa aina
        eurooppalainen auto, mutta kun aina joutuu enemmän tai vähemmän
        koekaniiniksi ja omaan piikkiin. Jos autoissa olisi japsitekniikka
        eurooppalaiseen koriin asennettuna niin murheita olisi aika vähän.
        Mutta kun ei ole. Volvokin oli hyvä ja kestävä kunnes alkoi yhteistyö
        Renaultin ja Fordin kanssa. Ei tämän jälkeen tarvinnut nauttia enää
        ruotsalaisesta laadusta. Jäljelle jäi vain nimi ja imago,joskin muotoilu
        on aivan omaaa luokkaansa verrattuna vaikkapa Skodaan.
        Japanista autot yleensä tulee markkinoille varmatoimisina ja kestävinä.
        Valmistusmoraali on korkealla tasolla. Takaisinkutsut ovat herkässä jos
        vikoja ilmenee ja valmistajan piikkiin tietenkin.VAGilla kuulmma asiakkaan
        maksettavaksi ainakin takuuajan jälkeen. Ja vikoja tuntuu löytyvän.
        Kyllä alkoi japsilaatukin kärsimään kun EU-tullien vuoksi valmistus piti
        siirtää Eurooppaan. Toyota on siitä hyvä esimerkki. Ne mallit jotka
        valmistetaan Japanissa komeilevat vika- ja katsastustilastojen
        kärkipaikoilla.


    • juuri näin

      skoda on murheen alho ainiaan.niinkuin kaikki vw,n tsi ja dsg virityksillä varustetut autot

    • huhaa huhaa

      mitäs skeidailijat vastaa.joka alkaa tieto mennä perille..

    • ???

      Mulla on 1.8 TSI DSG7 Superb ambition vm. -10. Ajettu 120 tkm silloin kajahti jakopää ketjun kiristin. Iso oli remppa, vaihdettiin ketju, kiristin, laahaimet? Kampiakselillekin tehtiin jotain. Kesäkuussa meni ja takuu loppui Heinäkuun alussa, joten siltä osin ei hätää, mutta auto oli pajalla ja oli muuten kauan. Välillä oli sijaisauto veloituksetta ja välillä vuokra-auto veloituksella. On tää käsittämätöntä laatua.
      Tätä ennen mulla oli Passat TDI 1,9 vm. -08. 100 tkm kohdalla kajahti koko kone, sieltä meni kiertokankia myöten liki koko moottorin sisuskalut uusiksi, tällöin oli ongelmana tuo talvinen jäätymisongelma, eli jäätyminen ja lämpimässä hallissa sulaminen jolloin kaiketi vettä pääsee palotilaan mäntien päälle jne. Että on se sitten bensa, diesel ja bensassa minkäkokoinen moottori tahansa, niin samaa laatua tuntuu olevan. Tämäkin meni takuun rajoissa, mutta että alle 2 vuotiaat autot tuhotutuu moottoriltaan noin totaalisesti, jota ei tee mitkään muut vanhemmatkaan moottorit mitä nämä edellä mainitut tyypit.

    • Teron paniikki?

      miks meijän perheen kahessa Wokkerissa 1,4 tsi ei ole noita vikoja, nyt harmittaa.

    • ---

      Varmaan siksi, että niillä ei ole ajettu vielä paljoa yli sataatuhatta, tai sitten ei edes lähellekään sitä. Minkä takia tästä asiasta ollaan niin käärmeissään, täähän on ihan täyttä faktaa. Juuri näinhän tässä pitää toimia, että asialle tehtäisiin jotain. Siihen asti kun moottori pelittää, on nämä VAG tuotteet todella hyviä ajettavia ja moottorit perheautoiksi äärimmäisen tehokkaita ja kuitenkaan kulutus ei nouse päätähuimaavaksi, tarttis vaan tehdä niille koneille jotain, tuntuu että kehitystyö on kestävyyden osalta jämähtänyt paikoilleen vaikka muuten ovat kehityksen huippua, tai siis eihän ne huippua voi olla, jos ne ei mitään kestä.
      Tiedoksi: heti kun moottori alkaa tyhjäkäynnillä täristämään/potkimaan, niin sammuttakaa moottori, koska silloin on taas jotain suurta ja kallista menossa. 3 VAG konetta perheessä ajettu, kaikissa sama juttu alkoi hyppimään ja täristämään liikennevaloissa tyhjäkäynnillä. TSI, TDI ja Touranin Conseptline, tuossa viimeksi mainitussa ei ollut edes turboa ja oli ajettu peräti 43 tkm.

    • kysyttyä tietoa

      jokos alkaa tsi,t kyllästyttää.eipä noita enää kukaan käytettynä uskalla edes ostaa..
      eipä ole vw tainnut vielä autotoimittajien kysymykseen vastata,eikä varmaan vastaa koskaan,eikä myönnä vikojaan,maksattaa asiakkailla kaiken

    • koppi mopooo

      ei kukaan terve järkinen noita osta..kun on vielä vw,n halpa kopio.mutta jos mahdollista vieläkin huonompi kuin vw

    • epäonnistuja

      miten on mahdollista ettei vieläkään vw.llä ole tarjota kestäviä moottoreita,sähkökeskuksia ikkunannostimia ja lämmintä autoa..ihmetyttää miten kusetusta voi jatkaa vuodesta toiseen

    • nasssin man

      Heheheheheeheeee! Esim NASSIN PASKAI jauhaa vahvaa myyntiä jatkuvasti. Siinä on auto ja moottori, joka oikeasti kestää!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe