Olen vaihtamassa autoa ja haussa on perhe-Farkku ja Octavia voisi olla sopiva. Muutama kaveri on suositellut Skodaa, mutta merkki on itselle ennestään vieras samoin VW.
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/dsg-7-lovinen-skoda-octavia-combi-16-tdi
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1251.0
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9608546
Uskaltaako/kannattaako kumpaakaan edes harkita, koska netissä on paljon juttuja joissa asiakkaat eivät ole tyytyväisiä ja vikoja on ollut paljon!!!
Näitä juttuja on joka ikäisistä Skodista!!???
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9051466
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/octavia-ii-tyyppivikoja
http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/878330-volkswagen-tsi-moottorien-ongelmat-ja-asiakkaiden-kusettaminen-3.html
http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=460.0
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10825810
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8795782
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/10/taman-takia-autovalmistaja-ei-kerro-tyyppiviasta/201235159/304
Aikapitkä lista on tyyppivikojakin Octavialla....ja kaiken ikäisissä!!
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/skoda/octavia/1135236880818
Ihmettelen miksi Skoda on nykyään niin suosittu?
Vai johtuuko se siitä että se on niin halpa, vaikkei kestävä olekkaan??
Uskaltaako Skodaa ostaa??
200
24449
Vastaukset
- Varo VAAGENIA!!!!!!
En voi suositella uusissakin TSI koneissa on ongelmia!!
Ja Dieseleissä ei kestä suuttimet!!!- Provopelle
Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.
- autokuski
tuo puhe on aika paksua, onko isojenpoikien juttuja? itselläni on 2kpl skodaa toisella ajettu180000 ja toisella 160000. eikä suuttimissa ole mitään vikaa ollut. laittakaa sinne kunnon täys-synteettinen moottoriöljy.LIGUI MOLY 4100. tämä öljy on tarkoitettu pumppu suuttimille. ja talvella voi käyttää polttoaineen seassa 2-tahtiöljyä niin se ainakin voitelee suuttimet. terveisn autokuskina 35vutta
- oktavia1
ei tuollaisten miesten jotka ei ymmärrä autoista mitään kannata puhua autoista, jos yhdestä menee suuttimet niin silloinko se koko merkin vika, näihin suuttimien menemiseen on miljoona eri syytä, ei pidä puhua potaskaa jos on kavereilta kuullut.
asiasta pitää olla varma. ja niitä pitää mennä satoja samoissa km. määrissä ennenkuin voi puhua tyyppiviaasta itse olen huoltanut skodaa v.2000 ja yhdestä on mennyt suuttimet, syy miksi oli mennyt oli vääränlainen moottori öljy. pitää olla täysi synteettinen öljy. esim.ligui moly 4100, tämä öljy täyttää vaatimukset mitä vaaditaan pumppu suuttimiin. ei mitään halpis öljyä, eikä mitään mineraaliöljyä. - BMW kusipää
Provopelle kirjoitti:
Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.
"Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"
Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty. - kusipää olet!
BMW kusipää kirjoitti:
"Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"
Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.
ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä. - Vaapukalla 420 tkm
kusipää olet! kirjoitti:
SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.
ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä.Manuaalilaatikolla ja ilman turboa Skoda on suhteellisen luotettava ajoneuvo, mutta ei Skoda silti mikään Toyota luotettavuudessa ole.
Itselläni on Skoda Fabia 1.9 D ja ajokilsoja yli 400 t km. Pikkovikoja on ollut, mutta Vaapukka on parempi ajettava kuin ekan korimallin Toyota Yaris. Variksessa ei tunnetusti ole teknisiä murheita. - anska3
YLI 60000KM AJETTU SUPERB EIKÄ MITÄÄN ONGELMIA OO OLLU..HYVÄ AUTO!!
- Skeidaman
kusipää olet! kirjoitti:
SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.
ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä.On puolueetonta tutkimustietoa että Skodista tippuu asioita tielle. Tämä on fakta.
- FaktaKunniaan
Skeidaman kirjoitti:
On puolueetonta tutkimustietoa että Skodista tippuu asioita tielle. Tämä on fakta.
Keropa tutkimuslaitoksen nimi ja tutkimusraportin numero, niin katsotaan.
- Anonyymi
BMW kusipää kirjoitti:
"Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"
Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.Skodan mootori on tsekkiläinen-sisällä sosialismin hikea,Toytolla voi ajaa 30 vuota,ei Skodalla
Kestävä auto on vielä volvo-mittarilukemat puoli miljoona kilometria
ja Ford transit-miljoona kilometria - Anonyymi
kusipää olet! kirjoitti:
SEITSEMÄN VUOTTA ajoin Octavialla eikä mitään osia tippunut eikä natisut eikä pettänyt. Auto oli TÄYSIN iskussa vielä seitsemänkin vuoden jälkeen. Usko jos huvittaa. Myin sen suoralla kaupalla yksityiselle.
ainoastaan KUSIPÄÄ voi väittää jotain sellaista kuin edellä.Täällä haukutaan kusipääksi ihmisiä,onko nämä forssasta vai porista,mitä juntteja,varmaan olleet myös koulukiusaajia
- Anonyymi
BMW kusipää kirjoitti:
"Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"
Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.No minkä ikäisessä Skodassa alkaa ne osat tippua. Minulla on Skoda Octavia 1,9 TDI vm 1999. Siitä ei vielä ole alkanut osat tippumaan, eikä vielä mitään natinoita. Sillä on ajettu vasta 568tkm siis vähän yli puolimiljoonaa. Tietysti joitakin kulutus osia on vaihdettu, mutta se on toiminut huomattavasti paremmin kuin kakkos auto Toyota Auris vm 2012. Mitenkähän se laatu sitten on.
- Anonyymi
Provopelle kirjoitti:
Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.
ERG-Venttiili ja ilmastointi ei pelaa,,käy kaikkiin VAG aihiohin.Ja ne koneet???
- Anonyymi
autokuski kirjoitti:
tuo puhe on aika paksua, onko isojenpoikien juttuja? itselläni on 2kpl skodaa toisella ajettu180000 ja toisella 160000. eikä suuttimissa ole mitään vikaa ollut. laittakaa sinne kunnon täys-synteettinen moottoriöljy.LIGUI MOLY 4100. tämä öljy on tarkoitettu pumppu suuttimille. ja talvella voi käyttää polttoaineen seassa 2-tahtiöljyä niin se ainakin voitelee suuttimet. terveisn autokuskina 35vutta
EI mun Toyotaan tarvii laittaa 2T Öljyä,, HEH
- Anonyymi
BMW kusipää kirjoitti:
"Mulla 3.Skoda vuoden 2005,jälkeen,kaikki ongelmattomia vehkeitä"
Niiin,ettei tuossa olisi nyt sitten vastaus MIKSI ovat toimineet!Olisit pitänyt sitä samaa autoa vuodesta 2005,niin varmasti oisit nähnyt osien tippuvan,natisevan ja pettävän.Skoda on ihan p*ska auto,mutta ei kai kukaan valmistaja ole niin tyhmä että tekee auton joka ei kestä takuuta kasassa.Tosi kestävyysmittari alkaa vasta 5-8 vuoden jälkeen,mistä auto on tehty.Niin kaksi skoda octaviaa on ollut molemmissa oli lähes 600 000 tuhatta mittarissa kun kori lahoi alta. Että tältäpohjalta.. Nyt on kolmas. Ja kysyisin kun nyt ensipakkaset tulivat takaluukku jäätyy yön aikan eika aukene ennenkuin auto on sisältä lämmin. missä vika? Autossa on sähköinen avaus vipua kun koskettaa niin servo avaa lukon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kaksi skoda octaviaa on ollut molemmissa oli lähes 600 000 tuhatta mittarissa kun kori lahoi alta. Että tältäpohjalta.. Nyt on kolmas. Ja kysyisin kun nyt ensipakkaset tulivat takaluukku jäätyy yön aikan eika aukene ennenkuin auto on sisältä lämmin. missä vika? Autossa on sähköinen avaus vipua kun koskettaa niin servo avaa lukon.
Ei oo tarvinnut mun vaihtaa. Ensimmäinen Skoda Octavia menossa ja 1,600,000 km mittarissa. Ei tipu osia eikö ole korjauskuluja ollenkaan. Ei oo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo tarvinnut mun vaihtaa. Ensimmäinen Skoda Octavia menossa ja 1,600,000 km mittarissa. Ei tipu osia eikö ole korjauskuluja ollenkaan. Ei oo.
Ei nyt niin hyvin kyll ku edellisell jolla 600,000 tuhatta eli 600 miljuunaa km!
- Anonyymi
Provopelle kirjoitti:
Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.
Itsellä ollut myös 2 kpl Octavia RS TSI koneella, ei mitään vikaa kummassakaan, toinen jo 8 v, uudesta asti molemmat olleet. Ensimmäinen oli heti v 2014.
- Anonyymi
Provopelle kirjoitti:
Etpä tietenkään voi suositella, kun sulla ei Skodaa ole ikinä ollut. Ihme peelo. Mulla 3. Skoda vuoden 2005 jälkeen, kaikki ongelmattomia vehkeitä.
Olet oikein Skoda-sankari.
- Varo VAAGENIA!!
Tuohon on helppo yhtyä yhden murheellisen Octavian perusteella!!!
Ja netissä on miljoona valitusta tuostakin "oireesta" ja koskee kaikkia VAGeja!!!!!
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo tata kaytettya laatuautoa taysi pommi/a2096011
http://murobbs.plaza.fi/autot-ja-muut-moottoriajoneuvot/823693-polttoainesuutin-rikki-miten-edeta-asiassa.html
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=101914
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=133459
Suuttimet 500€/kpl työ ja niitä saa vaihdella parit vuodessa....
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8514649
Koskee myös uusia!!!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10672931
Volkswagen-konsernilla on viime vuosina kaksijakoinen moottorionni. Konserni on osannut tehdä erinomaisen pieniruokaisia ja hyväluonteisia diesel- sekä bensamoottoreita. Niissä on kuitenkin paljon ja kalliita vikoja.- Anonyymi
Turha kehua skodaa,menkää tarjoon tampereelle vaihdossa,kuulette samalla ne huonot uutiset siitä romusta
- Anonyymi
Eipä ole yhtään suutinta mennyt minulla ja olen ajanut lähes puoli miljoonaa skodilla ja siihen volkkarin dieselit päälle.
- Skoda rulez
Erittäin taidokkaasti tyhmän kysymyksen muotoon puettu provo. Ja varmemmaksi vakuudeksi laitoit vielä kaksi muuta kirjoitusta itse itsellesi vastaten.
Voit jatkaa sitä ihmettelyäsi vaikka hautaan saakka. - Harkitse vielä!!!!
Uusi malli on yhtä äänekäs kuin vanhatkin!
Ja ajo ominaisuudet ovat suoraan 70luvulta!!!
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/03/kovaaaninen-kansanauto-idasta-skoda-octavia/20131732/304
"Tsekkiläisen kansanauton päivitys olisi muuten hyvin onnistunut, mutta oudon kova ajomelu ärsyttää. "
"tarkkaa ja huipputunnokasta mutka-ajoa kaipaavien kannattaa valita joku muu automalli. "
Itellä on 2octaviaa ollut, mutta kun ostin ekan ****** niin skodaan en enään koske!!!! - imago kysymys
Kehtaatko ajaa autoa jota valmistetaan Venäjällä?
- 440
Vaikea kysymys, kun Suomessa ei ole nykyisin myynnissä olenkaan Veenäjällä valmistettuja autoja.
- CCCP AVTO
Venäjällä valmistetaan myös mm. BMW:tä ja useita VW:n malleja, kehtaako niilläkään ajaa?
- Venäjä - vai DDR??
Hyvin monet kehtais ajaa jopa DDR:ssä valmistetulla. Jos vaan semmoisen onnistuisi saamaan. Ovat vaan keskivertosuomalaisten ulottumattomissa hintansa puolesta.
Hulppean upea VW Phaeton tehdään vain ja ainoastaan Dresdenissä. Siellä itäisessä Saksassa. Hieno auto. Kelpais varmaan sullekin. ;) - Anonyymi
Venäjä - vai DDR?? kirjoitti:
Hyvin monet kehtais ajaa jopa DDR:ssä valmistetulla. Jos vaan semmoisen onnistuisi saamaan. Ovat vaan keskivertosuomalaisten ulottumattomissa hintansa puolesta.
Hulppean upea VW Phaeton tehdään vain ja ainoastaan Dresdenissä. Siellä itäisessä Saksassa. Hieno auto. Kelpais varmaan sullekin. ;)Vaan kun on pilattu siellä.Jos ois valmistettu lännessä niin homma olis toiminu,,,,BUT BUT .Yhdistymistä.Perseeeelleen meni.
- luottamus skodaan
Voin puhua kokemuksista. Ollut kaksi skoda ocatavia toinen 1,6 fis koneella ei ollut muuta vikaa kun ajovalon poltin meni ajoin 75 000km . Toinen 1,4 tsi dsg ei mitään vikaa ajettu 70 000km nyt tulossa skoda compi tässä kuussa. Luotan täysin skodaaaan. Nämä ovat omia kokemuksia
- soudruh igor
Niinpä kyllä nuo kaikki ovat keksittyjä juttuja joita Skodasta ja VW-konsernista muutenkin kirjoitellaan!!! Skodasta ei hajoo mikään se on kunnon tsekiläistä patarautaa!!!
785423km ajettu ja kuskin oven sarana narisi, muttas en ku öljys ni taas mennään!! Öljyjäkään ei tarvitse vaihtaa...lisää vaan!!
- faktaa!
Älä osta Skeidaa - tässä faktaa:
"http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/autojen-tyyppiviat/octavia-ii-tyyppivikoja"
Skeida on aina ollut huono, mikä ymmärrettävää kun kyseessä on ITÄAUTO.
Osta Toyota, Nissan, Peugeot, Opel tai VW.- halonhakkaaja1
ilmeisesti euroopan kartta hukassa, jos skoda on itä-auto, huom älykääpiö otappa kartta käteen ja katso.
onko tuulilasi sinulle pyhäkirja? siinä puhuu raha, ja nuo autot jotka olet laittanut tuoho esimerkiksi on aivan hanurista. pari ensimmäistä autoa on itä-autoja TS. AASIALAISIA ja RANSKALINEN, ranskassa ei ole muuta hyvää kuin viini ja kortongit ne se osaa kyllä tehdä.
pösössä pitää olla sarannat kannessa jotta on helpompi vaihtaa tiiviste, koska niitä menee eikä meinnaa, ja viimeisenä olet laittanut VW ELI SKODAN. AIKA NEROKASTA SINULTA , MUTTA KAADUIT OMAAN TYPERYYTEESI. - Skeida tul perseest
halonhakkaaja1 kirjoitti:
ilmeisesti euroopan kartta hukassa, jos skoda on itä-auto, huom älykääpiö otappa kartta käteen ja katso.
onko tuulilasi sinulle pyhäkirja? siinä puhuu raha, ja nuo autot jotka olet laittanut tuoho esimerkiksi on aivan hanurista. pari ensimmäistä autoa on itä-autoja TS. AASIALAISIA ja RANSKALINEN, ranskassa ei ole muuta hyvää kuin viini ja kortongit ne se osaa kyllä tehdä.
pösössä pitää olla sarannat kannessa jotta on helpompi vaihtaa tiiviste, koska niitä menee eikä meinnaa, ja viimeisenä olet laittanut VW ELI SKODAN. AIKA NEROKASTA SINULTA , MUTTA KAADUIT OMAAN TYPERYYTEESI.Halonhakkaajalle tiedoksi, että Tsekki on Itä-Euroopan maa. Kun Skeidasi on tehty siellä se on itäauto puhtaimmillaan - ja näkeehän sen neukkulaadustakin.
Ranskalaisilla autoilla on voitettu maalimanmestaruuksia useammassa autoluokassa myös suomalaiskuskien ohjaamana.
Kortongeista sen verran, että vanhemmissa Skeidoissa kannatti vetäistä sellainen solenoidin päälle vesisateella. Jäätelötikku oli myös tärkeä työkalu, jolla pystyi "hienosäätämään" tuulilasin kumitiivisteen saumaa kun se alkoi vuotaa. - voi sinua ressukkaa
Skeida tul perseest kirjoitti:
Halonhakkaajalle tiedoksi, että Tsekki on Itä-Euroopan maa. Kun Skeidasi on tehty siellä se on itäauto puhtaimmillaan - ja näkeehän sen neukkulaadustakin.
Ranskalaisilla autoilla on voitettu maalimanmestaruuksia useammassa autoluokassa myös suomalaiskuskien ohjaamana.
Kortongeista sen verran, että vanhemmissa Skeidoissa kannatti vetäistä sellainen solenoidin päälle vesisateella. Jäätelötikku oli myös tärkeä työkalu, jolla pystyi "hienosäätämään" tuulilasin kumitiivisteen saumaa kun se alkoi vuotaa.Tsekki on läntisempi maa kuin Suomi! Eli Suomi on Itä-Euroopan maa, mutta ei Tsekki. Katsopa karttaa.
- jakematic1
EIKÖHÄN TOYOTA JA NISSAN OLE ITÄAUTOJA??! VAI ONKO MAAPALLOLLA MANTEREET JA SAARET MUUTTANUT?
- FaktanTarkistaja
voi sinua ressukkaa kirjoitti:
Tsekki on läntisempi maa kuin Suomi! Eli Suomi on Itä-Euroopan maa, mutta ei Tsekki. Katsopa karttaa.
Skodatrolli katsoo miten YK jaottelee Euroopan:
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_geoscheme_for_Europe
Tsekki on Itä-Eurooppaa kuten vaikkapa Venäjä tai Moldova.
Kerrotko muuten miten Suomen sijainti vaikuttaa itäautoon? Ei mitenkään. - Anonyymi
voi sinua ressukkaa kirjoitti:
Tsekki on läntisempi maa kuin Suomi! Eli Suomi on Itä-Euroopan maa, mutta ei Tsekki. Katsopa karttaa.
Niin Tsekki ei ole koskaan kuulunut Venäjään, mutta Suomi on ollut osa Venäjää.
- Antiprovoilija
No uskaltaa sen ostaa. Nämä terot käyttävät kaiken aikansa veuhkaamiseen ja mouhkaamiseen, mutta totuus on kuitenkin toinen. Todellinen elämä osoittaa, että jos Skodassa olisi niin paljon vikoja kuin nämä peräkamarin paavot väittävät, niin autoja olisi korjaamoiden pihat täynnä. Näinhän eri kuitenkaan ole.
Niin, ja provoilijathan ovat itse todenneet, että Skoda ei ole halpa. Uusi Octavia on provoilijoiden mukaan kalliimpi kuin vastaava VW Golf. - näin on
kestää ........osta pois hyvä auto
- MinaVaannnn
Ei kestä, älä osta huonoa Skodaa
- 202013
osta pois . hyvä auto. ei skoda ole halpa
- skoda-halppis-kallis
Ei tosiaan :D
Halvalla - lähes ilmaiseksi saa skodasia jos haluaa, mutta niiden korjaus ja ylläpito ovat se kallis osuus. Lisäksi ainainen jonotus. Varaosiakin kun menet ostamaan, saat hävetä, kun kuitenkin kysyvät, että mihin autoon.
Minusta skoda ei ole edes auto, että rehellinen sanoo: ei autoon vaan skodaan.
Sitten alkaa nauru ja tirskahtelu kuulua sieltä täältä. Pönttö punaisena joudut lähtemään ulos.
- tyytyväinen vm. 2010
Nyt kannattaa ostaa se uusi vähän isompi Octavia. Tässä artikkeli hienoista ajo-ominaisuuksista:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288554065583.html
Itsellä hieno Ocu farkku vm. 2010. Ei yhtään vikaa ollut, uutena ostettu. - ajettuon
Jos Skodaa harkitset, suosittelen ehdottomasti koeajamaan kunnolla. Tarkoittaa, ettei mitään 15min kierrosta, vaan pari tuntia ja myös matka-ajoa. Vain sillä tavalla huomaat omalle anatomiallesi mahdollisesti fataalit typeryydet, mitä Skodassa on.
Itse ajoin 500km appiukon 2012 Superbbia. Hyvä ajaa, hyvä kone, loistavat tilat jne. mutta aivan uskomattoman huonot penkit minun makuuni, jo sen takia jättäisin ostamatta. Samoin keskikonsolin reuna painoi matkaajossa jalkaani riippumatta penkin asennosta ja Skoda on ainoa auto, jossa tuollainen pieni asia olisi myös noussut oston esteeksi, kas kun jalkaan oikeasti sattui 20min ajon jälkeen. Cruisen katkaisija oli mielestäni melkein vaarallisen typerä ja väärin sijoitettu myös. Muuten ok, mutten näiden takia itse edes harkitsisi.
Lisäksi tuo Skodan typerä sorsalogo ois kyllä pitänyt vaihtaa siinä vaiheessa, kun tästä legenraadisen surkeasti itäautosta alettiin tehdä hyvää länsiautoa.- Skeida on skeida
Ei Skeidasta voi koskaan tulla länsiautoa, koska se tehdään Itä-Euroopassa.
Laatu on itälaatua. - Skodillac77
Skeida on skeida kirjoitti:
Ei Skeidasta voi koskaan tulla länsiautoa, koska se tehdään Itä-Euroopassa.
Laatu on itälaatua.Jos auto on tehty Detroitista itään, se on itäauto. Se on ihan sama missä päin niitä Volkkarin osista tehtyjä autoja kootaan, jos niitä ei ole suunniteltukaan kestämään.
- etep
Kaikki VAG -konsernin autot ovat nykyään huonolaatuisia.
Kuluttajille tuodaan konstruktioita, jotka eivät toimi. Sekään ei vielä ole ongelma, että on vikoja. Koska jälleenmyyjät ja maahantuojat välttävät vastuitaan, kuluttaja tulee kusetetuksi.
skoda, seat, vw, audi. samat moottorit, samat ongelmat. Näiden autojen vaihtoarvo on surkea.
Yritäppä tarjota tsi/dsg -autoa takuun jälkeen vaihdokiksi. Kauppias joutuu varmaan kuhunkin rusahdukseen 3000 euroa korjausvaraa. Ja voin kertoa, että niitä menee.
Superhauska yhdistelmä tulee, kun auto on tsi/dsg/haldex-leluneliveto, jonka tekninen konstruktio on osoittaunut sekin heikoksi kestoltaan.
Kauppias laskee yhden kolmen tonnin rusauksen lisää ( vaihtoarvoa alentamaan ).- Että sellaista
Kyllä Audi hintansa pitää.
S-tronic ei ole mikään Skeidan käyttämä heppoista DSGtä, jossa ei ole edes suodatinta.
Löysäviritteinen 1.8 T kestää ½ miljoonaa kilsaa. - L ötk öp ötk ö
Että sellaista kirjoitti:
Kyllä Audi hintansa pitää.
S-tronic ei ole mikään Skeidan käyttämä heppoista DSGtä, jossa ei ole edes suodatinta.
Löysäviritteinen 1.8 T kestää ½ miljoonaa kilsaa.Audit ovat siis löysiä.
- gs birotor
Olet oikeassa, alkaa nuo VAG-konsernin autot olla huonoja, kun ikää niillä on uusimmillaankin jo 21v.
- Että sellaista
L ötk öp ötk ö kirjoitti:
Audit ovat siis löysiä.
Riippuu tarpeesta, mallista ja mihin vertaa.
Toki tuo Audin 1.8 T 88 kW on tehoton verrattuna vaikka Skeidan 1.4 TSI moottoriin, mutta se kestää yhtä hyvin kuin esimerkiksi Toyotan moottorit. - Skeidaa ei
gs birotor kirjoitti:
Olet oikeassa, alkaa nuo VAG-konsernin autot olla huonoja, kun ikää niillä on uusimmillaankin jo 21v.
No nehän kestävät, vanhoja Golfeja ja Audeja on paljon liikenteessä.
- Pretsku
Keskimäärin lapsellisia kirjoituksia. Aivan hiekkalaatikko poikien sanailua. Itselläni on ollut ovctavioita 2008 mallin DSG turbo 2 l diesel. 2013 tai 1.4 DSG ja nyt 1,4 tsi 2017. Näillä olen ajanut yli 200 tkm. Erinomaisia autoja kaikki. Ei pienintä vikaa. Olen ajanut monenlaisilla autoilla yli 1,5 milj.kilometriä. Nämä ovat parhaasta päästä, puhumattakaan hinta/laatusuhteesta.
- lapsellinen aloitus
Tosi surkea trolli jälleen kerran. Kilpailijat tärisevät tyhjien autohallien loosseissa ja koittavat kehitellä vaikka mitä typerää.
Wokkeri on Euroopan luotetuin auto autoilijoiden haastattelujen mukaan, mitähän trolli sanoo siihen?- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Mikä vitun Wokkeri?
Autojen luotettavuudesta on ihan tilastoja - ei kai Avensiksella ajeleva voi tietää onko Skeida luotettava vai ei koska ei kuitenkaan ostaisi itäautoa järkisyistä. - anska3
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> kirjoitti:
Mikä vitun Wokkeri?
Autojen luotettavuudesta on ihan tilastoja - ei kai Avensiksella ajeleva voi tietää onko Skeida luotettava vai ei koska ei kuitenkaan ostaisi itäautoa järkisyistä.Ja taas 1,5 milj.tojotaa korjaukseen turvatyynyjen takia..muka laatu auto.
- Anonyymi
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> kirjoitti:
Mikä vitun Wokkeri?
Autojen luotettavuudesta on ihan tilastoja - ei kai Avensiksella ajeleva voi tietää onko Skeida luotettava vai ei koska ei kuitenkaan ostaisi itäautoa järkisyistä.NO ,,VOI ****U .Ajan tojotalla,ostettiin vaimolle Skoda,,, puolivuotta ja täysi susi ..
- Anonyymi
anska3 kirjoitti:
Ja taas 1,5 milj.tojotaa korjaukseen turvatyynyjen takia..muka laatu auto.
Mutta auto viedään huoltoon. haetaan sovittuna aikana, ja kysytään tarviitko sijaus autoa.
- AUTOILIJA1
Kyllä skoda kestää,uskaltaa ostaa! itsellä skoda octavia 1.9tdi-98.ajettu 502000km. normaali huollot tehty,moottori ja muukin tekniikka hyvässä kunnossa vieläkin ja kori ruosteeton! vähäruokainen luotettava käyttöauto!
- etep
voi olla, että vanhemmat VAG -kulkineet OLIVAT parempilaatuisia.
Nyt tuuttavat putkesta ulos sellaista paskaa, että ihmettelen oikeasti, kuka niitä ostaa !
Multitronic, S-tronic/ DSG ovat susia. Dieselit ovat susia ( ja kylmiä ).
TSI ei kestä. Nelivedotkaan eivät toimi, paitsi TORSEN. Kiertäkään 4 motion haldex -"nelivedot" kaukaa.- Kiitos vinkistä
täytyypä muistaa
- skoodamies
ite ostin aikoinaan octavian, hyvin on rapiat 14 vuotta toiminut, ei mitään moitittavaa
ainahan sitä pientä remppaa joutuu tekemään, pakosarja ja akun laturi esim kerran vaihdettu mutta ovat kuluvia osia
mitään isoa remppaa ei ole tarvinnut tehdä- Näin se menee
>ainahan sitä remppaa joutuu tekemään, (skodassa) pakosarja ja akun laturi ja kori esim kerran vaihdettu mutta ovat kuluvia osia
mitään isoa remppaa ei ole tarvinnut tehdä<
Ei tehdä ei, nimittäin ihmisten ilmoilla. Siellä tallin uumenissa salaa juu... - Anastasia ++++++++
Pakosarjako kuluva osa? Elinaikanani en mihinkään merkkiin
ole vielä pakosarjaa joutunut vaihtamaan enkä vaihdattamaan.
Ettei vaan olis ollut huonolaatuista valua? Kiinassako alihankintana
teetettyä vai jossain ivy-maassa?? - Katsos..
Anastasia ++++++++ kirjoitti:
Pakosarjako kuluva osa? Elinaikanani en mihinkään merkkiin
ole vielä pakosarjaa joutunut vaihtamaan enkä vaihdattamaan.
Ettei vaan olis ollut huonolaatuista valua? Kiinassako alihankintana
teetettyä vai jossain ivy-maassa??..se itälaatu. Se itälaaaaaaatu..
- pakoPUTKI?
Anastasia ++++++++ kirjoitti:
Pakosarjako kuluva osa? Elinaikanani en mihinkään merkkiin
ole vielä pakosarjaa joutunut vaihtamaan enkä vaihdattamaan.
Ettei vaan olis ollut huonolaatuista valua? Kiinassako alihankintana
teetettyä vai jossain ivy-maassa??Tarkoittikohan kirjoittaja kenties PAKOPUTKEA??
- mikä laatu???
Kyllä skodahuollossa pakosarjoja vaihdellaan, kuuluu normi huoltoon. Ohut pelti, puhki kolmessa vuodessa. Se laatu. Se laaaatuuuuu.
- sönder igen
Ohuesta ja heppoisesta materiaalista halvalla kuten ne nokkaketjutkin. Näin saadaan loistava kate ja johtajille muhkeat bonukset.
Loppukäyttäjä maksaa viulut. - pidätyskyky?
höpö höpö höpö, taas yksi joka jauhaa ihan pazkaa. Onneksi jokainen sen tajuaa.
- KYLLÄ
USKALTAA OSTAA. Ja vaikka lainata. ;)
- husqvarna'
Harvoin se saha lainassa paranee, tuskin skodakaan.
- minä
Skoda on huono auto.
- Skoda.
On useimpien autolehtien testien voittaja. Harvoin testejä voittaa esim. Toyota,tai Nissan. Jokainen päättäköön itse, uskaltaako Skodan ostaa vai uskooko huoltamoiden baareissa heiteltyjä mutujuttuja ?
- Skeida tul perseest
Ei paljoa testit lämmitä kun Skeidalla tulee hylsy katsastuksessa tai moottori laukeaa.
Ei Nissanissa tai Toyotassa ole itäauton vikoja. Siksi niitä myydään vuodesta toiseen. - Anonyymi
Ehkä 5000km sit ongelmat . Ainaskin takuuajan jälkeen.
- tyytyväinen ajelija
Octaviaa myyty tosi paljon viime vuosina.Varustetaso todella hyvä, mulla on jo 3:s Octavia, ei mitään ongelmaa. Toimii hyvin ja luotettavasti, tilaa riittää. Eikä ole mitään imago ongelmaa eikä kovin monella muullaakaan. Hyviä autoja lähes kaikissa merkeissä nykyään. Nyt TSI, aikaisemmat dieseleitä ja paljon ajoa vuosittain.
Ajakaa niillä tosi kaukaa idästä tulevilla japseilla ja olkaa tyytyväisiä valintaanne, niin kuin minä omaani. Uusi 2013 Octavia on kyllä hieno taidan taas vaihtaa ensi vuonna. - Viaton2006
Mulla eka Ocu viaton 135 000 km ja toinen viaton myös 30 000 km. Kaverilla 270 000 km vm. 2005 ilman ongelmia. Autossa ei ole ruostetta eikä se natise eikä nitise. Täällä kaksi tyytyväistä omistajaa.
- Vaihtaisko Toyotaan?
Ocun turbo kesti about tollasen 35000 km ajaa kunnes alkoi taas kettuilla.
Nytten korjaus tapahtui eri liikkeessä kuin viimeksi, johtuen siitä etten ollut kotipaikkakunnalla. Kertoivat aluksi puhelimessa,että edellisessä turbo rempassa olisi jäänyt jotain roskaa putkiin yms ja se olisi rikkonut sitten siivekkeet. Sitten kun seuraavana päivänä menin hakemaan autoa niin kertoivat vian johtuneen siitä, että turbon akseli olisi ollut väljä!
Takuukin loppui sopivasti,mutta onhan sillä uudella turbolla oma valmistajan takuu! Toivotaan,kummiskin ettei tarttisi enää vaihdella!! Nyt mittarissa 93000km. - Paroni42
Omistan Skoda Superb Combin 1.8 TSI;n vm. 2010, ei ollut edullinen auto tämä, ja tähän Skodaan vaihdettiin kaikki mahdollinen takuutyönä mitä voit kuvitella. Ramppasin Veholla 1kk välein teettämässä jotain kun KAIKKI hajosi vuorotellen....Viimeinen tikki oli takuuajan umpeen moottorin sisäinen vika ja auton hinauttaminen pajalle. Se oli siinä. Halusin uskoa Skodan laatuun, mutta mitä tämä kertoo siitä? Prestige-malli vielä! Suurin murhe oli 7-lovinen DSG-Rasia...sain tapella Vehon ja Helkama-Auton kanssa toden teolla...valitettavaa mutta totta. Nyt 36tkm takana uunituoreella Avensis Wagonilla, samat specsit, ja ihan helvetin hyvä auto. Nipponin pojat ne osaavat valmistaa autoja (Vaikkakin noi lyödään nippuun Derbyshiressä). Että siitä miettimään että Skoda vai ei....
- juke1
Tyytyväinen Skoda Octviaan 1,6 diesel,vuosimalli 2010 ajettu 94000
Ei mittään vikaa näille kilometreille, 3 kertaa käytetty 30000 välein merkkihuollossa, ajan 150 000 tuhatta ja vaihdan Superbihin - Taaviskoda
Kyllä hävettäisi ajaa itäautolla. Taavin ulkonäkökin ivymäisen
vanhahtava verrattuna vaikkapa Avensikseen tai Mazdaan.
Ei silti,ei Ladankaan mallia usein muutettu,mutta se oli kestävä.- Tyytyväinen
Eipä yhtään hävetä ajaa skodalla. Testivoittoja pukkaa ja laatukilometrejä kertyy. Ja arvokin säilyy paljon paremmin, kuin useimmissa muissa. Nykyisellä tsi skodalla ajettu nyt n.125tkm ja ainoat osat mitä on täytynyt uusia ovat renkaat ja muutama poltin. Muuten longlife huolloilla menty ja matka jatkuu.
- Skoda Octavia
Kerro lisää Ladan kestävyydestä ja vankasta asemasta nykyisillä alutomarkkinoilla. Taidat olla kommunisti!
Tuntuu mukavalta ajaa Tsekki-autolla. Ei tule politiikka pieneen mieleenkään, kun tsi etenee vaivatta. Ja mukavaa, kun alla on markkinoilla "uusi" haastaja, jolla on näytettävää ja voitettavaa. Tällä toyota- ja opel-laumalla on vain hävittävää...
Ja älä sotke Tojoa ja Mazdaa. Mazdassa on sentään luonnetta... - Anonyymi
Lippis väärinpäin----Säälipellet.
- Aatteen auto
Samaa kommaripaskaa niin Skodat kuin Ladatkin. Ladan laatu vaan oli parempaa kuin Skodan.
Itse en kyllä ilkeäisi ajaa autolla, jonka muoviosat on kuin suoraan DDR:stä 1970 luvulta ja voi sitä nitinää ja natinaa, joka tässä idän ihmeessä ilmeisesti kuuluu laatuun.
Tekniikkahan on jo todettu maailman huonoimmaksi autoteollisuuden tuotteeksi, kellään autotehtaalla ei ole tarjottavana mitään yhtä huonoa kuin VAG konsernilla on nykyään. - Kyykkänä
Ei uskalla
- Skeidaton
Appiwanhemmat (72 vee) ostivat uuden Octavian nyt ja ollut pajalla melkein siitä lähtien koska ei käynnisty lämpimänä
- TRUSTIVAPAA
Jos oot suomalainen perusjuntti niin, et osta , mutta jos olet eu myönteinen ja nato kannattaja sekä olet käynyt keravan torin ulkopuolella jopa pariisissa asti niin ostat totta helvetissä...
- Tyvestä-puuhun
Tyvi raportti...
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/tuv-katsastusraportti-2016/- Qyyqqendahl
Tämä todistaa jälleen kerran sen, että laatu maksaa. Skoda on paska, mutta VW pystyy huomatta vasti parempaankin jälkeen esimerkiksi kalliimman Audin tapauksessa. Skoda on halpis ja se näkyy laadussa.
- ei_uskalla
Älä missään nimessä sorru VAG -kippaan kuten skodaan. Osta vaikka Ford mondeo farkku mieluummin. Saat länsiauton ja paljon paremman ajettavuuden, väljät tilat, koneetkin kestää "vähän" enemmän kuin 100 000 km.
- Autoinsinööri
Mikä on VAG?
- Feiautojapeiihminen
Fordin tekniikka kestää jopa pidempään kuin kori, joka lahoaa alta. Jos ajat riittävästi vuodessa, voit päästä pitkällekin yli 100 000:n. Väljät koneetkin kestää vähän enemmän kun lisää öljyä. Jos Fordia nimittää tämän päivän Ladaksi, se antaa Ladasta todellista huonomman kuvan.
- Anonyymi
Autoinsinööri kirjoitti:
Mikä on VAG?
V-varo
A-aina
Gatastrof.
- Jakke-76
Skoda on itäauto. Et sinä sellaista todellisuudessa halua, kysypä rehellisesti itseltäsi.
- häpeäpaaluseon
Jos kaveri suosittelee skodaa, se vihaa sinua. Oikea kaveri sanoisi heti, että skodaa ei kannata ainakaan ottaa.
Skoda on ihmisen hätähuuto. - bmw-mies-99
Eihä nyt kukaa oikeesti osta skeidaa,sitähä saa sikalasta ku hakee vaan. skeida kuskeille nauretaan seläntakana eihä niitä voi vakavastikkaa ottaa onha se nöyryytys olla skeidan kyydissä tai saati ajella sellasella. tunnen myötähäpeetä kaikkii skeida kuskeja kyydissä olijoita kohtaa, onha surkuhupaisaa et jotku oikeesti maksaa niistä ja ajelee niillä
- Fakthöpoliiz
LOL bemu o paras oot oikees dude
- bmw-mies-99
Mopo-autot rulettaah...
- Skeidamani
Ei uskalla
- HarvinaisenSelvää
Ei kyllä uskalla. Peloittaa kaikki nuo viat ja puutteet, sekä epämukavuudet. Kaiken lisäksi se on itäauto!
- HarvinaisenHyväAuto
Tuossa esimerkki sopivasti sisään ajetusta yksilöstä:
http://www.autotie.fi/vaihtoautot/Skoda/Octavia/LZK-823/264?utm_source=is&utm_medium=artikkeli-ilmoitus&utm_campaign=banner
Vuosimalli
2011 (ensirek.6-2011)
Moottori
1.2 Bensiini
Mittarilukema
180000 km
Vetotapa
Etuveto
Vaihteisto
Manuaali- skeidojenskeida
Nuo pikkuruiset ja lättänät lisävalot ovat todella hienot ja sopivat Skodaan.
- FuntsisinTarkkaan
Ainahan se venäläinen merkki on vähän kuin velka: Veli ostaessa, veljenpoika vaihtoon tarjottaessa.
- ex-Skodisti
Mitenhän se kestäminen sitten määritellään. Kuluvat osat kuluvat tuossa merkissä nopeammin kuin länsimerkeissä. Vikoja pukkaa mm. elektroniseen moottorin ohjausyksikköön, sähköjärjestelmään, pintakäsittely puutteellista (maaliviat, ruosteet, paljon puhuttu skodan "paperipelti", joks menee tuhannen myttyrälle pienestäkin kolarista. Vesi vuosi sisään auton lattialle ovitiivisteistä. Keskuslukitus reistaili. Öljyä meni huomattavasti, sai olla lisäilemässä tämän tästä. Olen kokenut nämä viat itse, minulla oli Skoda Octavia. Ei tule enää ikänä olemaan tuota merkkiä. Nykyään ajan Ford Mondeolla, ja 75 000 km mennyt pelkillä huolloilla, kerran vaihdettu taakse jarrulevyt ja palat.
- Sarkasmi.sakari
Mikä vuosimalli ja paljonko ajoit Octavialla? Minkälaisessa kolarissa pelti meni mykkyrälle, mistä ruostui? TSI, TDI,DSG? Vieläkö aamulla muistat?
- noneweragainscouda
Ei kannata uskaltaa. TÄYSI PASKA. 2010 ostettu olevinaan hieno SCOUT malli täysi susi ; korjauskustannukset / vuosi n.2000 EUR... viimeisimmät vaihdelaatikon kytkimen remppa 3 vuotta sitten n.3900 EUR. Nyt odottaa n. 4500,00 remontti " vetopyörästöön " joka on osa joka ei kuulu edes ko. merkin maahantuojan huolto-ohjelmiston piiriin. Auto rampana suurimman osan ajasta ja kaikki remontit tosi kalliita. Maahantuoja ei ota vastuuta mistään eli omillas olet kun menee perseelleen.
- Anonyymi
Opettele ajamaan. Kyllä kamppeet kestää, jos tietää, miten ajoneuvoa käsittelee!
- Syoppäöljyä
Älä helvetissä!
Romu, ei viatonta päivää! Uskaltaa ostaa samoja autoja kaikki seat skoda vw audi.
Katsot parkkipaikalle niin noita noi kaikki autot o...- HalpaostaaKallispitää
Paljon niissä on vikoja ja korjaamo tulee tutuksi.
- en.itse.ostaisi
Noissa skodissa on kuulemma paljon vikoja.
- ÄveriäsSkodisti
Aivan turha luetella anonyymisti noita linkkejä kun jokaisella työssäkäyvällä löytyy ympäriltä liuta Skodan omistajia, joilta asiasta voi kysellä ja saada oikeata tietoa. Ei tartte haaaskata arvokasta aikaa syrjäytyneen lääkehumalaisiin suoliteksteihin.
Ja kyselyn tuloshan näkyy siellä rekisteröintitilastojen ekalla rivillä,- CostaDelSilencio
Venäläis-trollien rinnakkaistodellisuudessa kaikki on toisin. Tsekki on itäblokin kommarimaa, joka ei todellakaan kuulu Natoon. Tästä seuraa, että Skodakin on jotain ihan muuta kuin Todellisuudessa...
- trollinmasentaja
CostaDelSilencio kirjoitti:
Venäläis-trollien rinnakkaistodellisuudessa kaikki on toisin. Tsekki on itäblokin kommarimaa, joka ei todellakaan kuulu Natoon. Tästä seuraa, että Skodakin on jotain ihan muuta kuin Todellisuudessa...
Otetaas asia toisinpäin:
Skoda on Todellisuudessa ihan muuta kuin "kriitikoiden" provosointikirjoituksissa. - CostaDelSilencio
trollinmasentaja kirjoitti:
Otetaas asia toisinpäin:
Skoda on Todellisuudessa ihan muuta kuin "kriitikoiden" provosointikirjoituksissa.Molempiin suuntiin sama, Skoda-kriitikko muuntelee totuutta. Se on sitä faktaa.
- HOLISTI74.91
älä missään nimessä osta skodaa, en suosittele edes ilmaiseksikaan ottamaan. vikoja on todella paljon ja korjaaminen ei todellakaan ole halpaa vaikka itse tekisi remontit!!!
- Ureer
Skoda Octavia kokemuksia v malli 2013
Takuuaikana kolme erikertaa ajovalojen takia huollossa ja lopulta tehtaan ohjeitten mukaan saatiin korjattua.
Autolla ajettu ehkä n.12000km meni termostaatti kustannus 650e
Autolla ajettu ehkä n. 15000km meni kytkin (hinta 1400e) tehdas tuli osittain vastaan takuu ajan jälkeenkin (ihan hyvä siinä mielessä)
Kitisi ja natisi monelta suunnalta ei muuta vikoja
Mutta kaikissa autoissa on jotakin vikoja "jolloinki"- Anonyymi
Kuskistahan se homma on kiinni. Termostaatit on ajoneuvoissa yleistavaraa, jota käytetään eri merkeissä. Kytkimen saa autossa, kuin autoissa hajalle, se on kuskista kiinni.
Oikein ajettuna kytkin kestää jopa 600 000 km. Tosin ei kaupunkiajossa.
Kitinät ja natinat hoituu, kun hoidat akkasi kotona. Tai huono ajotapa, niin natisee se väkisinkin, ellet jätä sitä kotiin.
Tuossa kun tuntee kuskeja ja autoja, niin olkoon Audi - niin rehellinen johtaja - kertoi ongelmista. Uusi mersu ja ongelmia - "taksi" - kuskin piti buutata ongelmia.
BMV- monen tonnin remppa ja ei vanha auto - kun vesi teki temppuja sähkökeskuksessa.
Eli pojan työkaverin auto - eikä mikään halppis. Eli viidentonnin remppa, ja siihen tuli vielä merkkiliike vastaan.
Auton kesto on paljon kiinni siitä ajotavasta - huollon teoista, sekä on hokattava, miten auto toimii. Eli itse olen tienpäällä vuosia, parhaillaan 500 km päivämatkoja.
Mutta, vähintaa 100 km suuntaan ja takaisin.
Auto, kuin auto kestää, tosin tämänpäivät sähköt on robeleema hyvässäkin merkissä.
- keljut.kippanat
älkää hyvät ihmiset vaan ostako itäauto skoodaa
- Anonyymi
Skoda on siinä folkkari, kuin folkkari yleensä. Ostat skeidaan osat - ja siinä lukee VW -paketissa.
Aivan kuin meillä tehdään Mersua - kootaan - se ei ole Suomi-auto - vaan kasaamme, kuin skeida.
Olen yhdellä ajanut - ja aivan se dieseli vei - tarpeen mukaan, eikä ongelmia.
Mutta, joillekin merkki on robleema, mutta ajakoon, millä ajaa.
... Itse ajan ranskalaista - sen kanssa olen pärjännyt, tosin meni apulaiteremmi ja nykäsi jakoremmin, mutta ei rikkonut konetta. Jaa-a remmit on yleislaaturemmiä, ja ei kauaa, kuin vaihdatin. Sattui vain pettämään. Ihmisen tekemä, mutta matka jatkuu, enkä remmin tekijää vaihda, kuten en akkaakaan.
- neuvoja-niilo
Voi olla parempi, että katsot jotain länsimerkkiä mieluummin. Onhan noissa Skodissakin hyviä yksilöitä, mutta meluisuutta ja huonoja ajo-ominaisuuksia et saa oikein millään pois tuosta, ne jää kuitenkin viivan alle miinuksiksi. Samalla rahalla saat auton, joka on hyvä ajaa, ja hiljainen, ns. "asiallinen" auto. Skoda ei sitä ole.
- mohammad.ibrahiim
Minä ei uskalla. Paljon vikaa. Harmia paljon siinä.Ei näytä hyvä! Näyttää huono. Raha menee, auto kaputt!
- kyykky-kääkkänä
skoda tuo harmin. harmi tuo rahanmenon. rahanmeno tuo vitutuksen. vitutus tuo skoda-sitruunairvistyksen
Itse en skodaa ostaisi, enkä kyllä vW tä tai seat autoakaan. Saksalaisten tekemien laskelmien mukaan Skodan pitäminen tulee kalliimmaksi kuin Audin, joka on kuitenkin konsernin premium merkki. Skoda on "kallis halppis". Ovipahvi, öljytikku, käynnistysveivi. Niissä sanoissa skoda tiivistettynä.
- kyykkyläisen_kyykähdys
Audin , VW:n ja Seatin kaikkien näiden pitäminen tulee halvemmaksi kun skeidan. Näinhän se menee että moni luulee ostavansa saksalaisen laatuauton, mutta sitten saakin Skeidan.
- 11505-uutta-skodaa
Skoda Octavia eniten myyty uusi auto Suomessa 2017.Yli 5000 myytyä uutta Octaviaa.
Skoda myynti kaikkien aikojen ennätys 11505 uutta autoa. - seat-tai-audi
Mieluummin Audi tai Seat.Ei Skoda tai VW.
- massaa
Jos haluaa kuulua harmaaseen massaan ja tylsiin suomalaisiin, niin kannattaa ostaa hemmetin ruma skoda :)
- moppikauppiaan.premium
Skodan osto on ideologinen v alinta. Viat ja niiden korjaus on toisarvoista, auton pitää vaan olla ikävä ja kolho itäpulkka, ja sitähän skoda onkin. Skodaan liittyy vahva vasurileima, ja kaikki länsimainen on hapatusta ja provokaatiota näiden skoodafanien ideologian mukaan
Olet tosi surkeasti jälkeen jäänyt ...voi sinua reppanaa .Sua ei usko kukaan täysjäkinen . Ota jo lääkkeesi!
- ei.kyllä.uskalla
itse en uskaltaisi ostaa, niin kovasti on vikaa, ja lyhyt takuu. eikä tuo oikein silmääkään miellytä,rumat muodot ja karmeat värit. pitää auton olla edes auton näköinen eikä sikakarsinan. haperoa tekoakin ovat sanoi tuttu kolarikorjaamon työntekijä
- UskallaEn
Ei uskalla.
- Anonyymi
Minulla oli 2,0 octavia scout 07 se oli tylsyyteen asti varmapeli 300000km Isoin remontti siihen oli jäähtyttimen jonka joku johtonippu oli kuulema hangannut puhki. Sitten oli parikertaa turbon ja välijäähtyttimen välinen putki. Nyt tänä kesänä alkoi hävittää taas nestettä ja syksyllä höyrysi kummasti kylmällä ja sitten 313000 ja moottorista hävisi ykskaks vetot ja alkoi käytä kuin kahtella pytyllä sekä sytytti öljyn vähyyten valon. Vein pajalle ja siellä totesimme että moottori entinen eikä tuon ikäiseen kannata moottoria uusia ainakaan merkkiliikkeessä. Hyvä oli niinkauan kuin sitä kesti ehkä liijan vähän aikaa. Eilen poistin sen rekisteristä .
- Anonyymi
Kiertäisin kyllä kaukaa.
- Anonyymi
Uskaltaa ostaa helposti. Kun seuraa näitä automerkkipalstoja, niin jokaisella kysellään eri vioista, joita autoihin on tullut. Skodan palstalla ei kyselyitä näy. Se tarkoittaa joko sitä, ettei vikoja ole tai ne on helppo korjata itse tai saa korjattua halvalla.
Tätä palstaa seuraamalla päädyin ostamaan Skodan, eikä ole tarvinnut katua.
Aikoinaan Audi oli paljon huonolaatuisempi ja korjaaminen todella kallista. - Anonyymi
Ilman muuta vaikka Octavia kaupoille heti. Vanha malli on vielä tarjolla eikä siinä mitään eroa ole uuteenkaan. Samalla tavalla ruostuu ja öljy maistuu. Samannäköisiäkin vielä joten vaihtoauton arvo säilynee siinä 5000-10000 euron haarukassa parin vuoden kuluttua. Skoda on hyvä ostos meille vannoutuneille itäautoihmisille.
Purkaamotkin pullistelevat käytettyjä/romutettuja Skodia joten turvallinen ostos. - Anonyymi
Kyll mie sano siule jot elä sie erehy Sokotaa ostamaa.
Kyll sie siit sitte romu saat ja rahat männöö hukkaa.
Kyll sinnuu kovast harmittaa jos sen virhee määt tekemää. - Anonyymi
Osta miuluummin Toyota kuin Skoda.
- Anonyymi
Ruotsissa varoitetaan julkisesti skodasta .
Skodan jälleenmyyntiarvo on todella huono.
Skodan myynti sakkaa ja olemassa olevat yrittävät päästä eroon omistaan. - Anonyymi
Ei kestä, mutta korona-hamstraukseen Skodan hermeettinen takalohvetti on ehdoton. Hinnat nousee!
- Anonyymi
Skoda on hyvä auto kunhan ei revittele sillä !
- Anonyymi
Takaloosteri täynnä vessapaperia on jo ylikuormaa Skodassa. Älä revitä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takaloosteri täynnä vessapaperia on jo ylikuormaa Skodassa. Älä revitä!
Puna-armeijan manttelin helmaanhan skodistit on hanuria pyyhkineet tähänkin saakka.
- Anonyymi
Oon ite ajanut eri SKODILLA vuodesta 1999 lähtien Felicia 1.9 D, Octavia1,9TDI, Superb 2.5TDI, Superb Combi 2.0 TDI 4x4,nyt alla Superb Combi 3.6 FSI 4x4 kaikilla herkuilla .Kaikki ovat olleet tosi luotettavia AUTOJA. Suosittelen ...Itse en merkkiä tule koskaan vaihtamaan,jos laatu on parasta,kuten tähän asti on ollut.SUOSITTELEN saat parhaan mahdollisen AUTON!
- Anonyymi
Skodasta ei ainakaan saa corolla-virusta.
- Anonyymi
Kyll mie naura jos sie määt Sokota ostamaa.
- Anonyymi
Tsekki on natomaa maaliskuusta 1999 lähtien. Länsimaihin luettu Tsekkoslovakia liitettiin Neuvostoliiton etupiiriin länsimaiden suosiolla avustuksella (pois lukien Winston Cuschill, joka vastusti asiaa lujasti) toisen maailmansodan jälkimainingeissa.
Tuolloin 1900 luvun alkupuolella perustetut Skodan tehtaat siirtyivät siten neukkujen tarkan valvonnan alle 1940 luvun puolivälissä. Sodan aikainen tykki- ja panssarivau -nutuotanto vaihtui vähitellen taas autotuotannoksi yhdessä Skoda konsernin yksikössä.
Materiaalit, suunnittelu ja valmistus määriteltiin tarkasti Stalinin valvonnassa. Tällöin Skodan autotuotannon laatu koki romahduksen jatkuen aina Neuvostoliiton romahdukseen, Tsekkoslovakian jakaantumiseen ja ww konsernin mukaan tuloon 1980 luvun puolivälissä. Skodan tehtaat modernisoitiin nopeasti, henkilökunta koulutettiin ja autojen osavalmistajat vaihtuivat länsimaisiksi. Alkoi uusi aika niin Tsekissä kuin Skodan tehtailla.
Maa oli vapautunut idän ikeestä ja ylpeät tsekkiläiset vapautuneet kommarien vallasta.
Nyt on pilkantekoa väittää natomaa tsekkiä itäblokin maaksi, jota se oli 1945 lähtien vajaat 40 vuotta olosuhteiden pakosta.
Samaan aikaan täällä meillä niin kommarit kuin porvarit kilvan kumarsivat itään ja olivat sinne niin rähmällään kuin vain voi olla ja ihan vapaaehtoisesti, toisin kuin tsekin kansa.
Vaikka tsekit ovat olleet itäblokin etupiirissä tuon kuvaamani ajan, ei se tee maasta nykyisin itäblokin maata. Tätä on turha huudella täällä pilanpäiten ja pilkata kovia kokenutta kansaa. Saivat kokea toisen maailmansodan seurauksia 1980 luvulle saakka vasten omaa tahtoaan. Maantieteellisestikään kyseessä ei ole mikään itämaa.
Sinällään nämä täällä luetellut vikaluettelot ja ruostumiset niin skodista kuin toyotista ovat täyttä puppua. Tietysti kun lähimuisti alkaa mennä ja muistaa 1960 -1970 lukujen autolaatuja eli laaduttomuuksia ja kertoo niitä juuri nyt tapahtuneina on vähän hankala tilanne. Jos ei tuoreempia asioita muista, niin ei muista ja kirjoittamisen tuska on vain niin kova.
Sitten on asia erikseen nämä kommentoijat joilla ei ole skodaa, toyotaa, eikä muutakaan nelipyöräistä, kuin unelmissaan. Tänne on vaan kiva kirjoitella puutaheinää ja purkaa omia turhautumiaan.
21 autoa on ollut omassa omistuksessa ja työsuhteen aikana tuli lisäksi ajettua lukuisia muita merkkejä kaikkiaan yli 2 milj kilometriä, joten voin väittää omaavani jonkinlaisen kokemuksen eri automerkeistä ja niiden laadusta. Kirjoon mahtuu myös mersut, rellut, skodat, toyotat, fordit, folkkarit, volvot, saabit, talbotit, kuin ladatkin ja jokunen engelsmannimerkkikin. Yhteensäkään näihin ei ole mahtunut tuollaisia vikamääriä, kuin täällä jonkin kotteron kohdalle on väitetty ja se on jo aika paljon se.- Anonyymi
Hyvä siinä on trollipojuille täyttä asiaa. Vaan eihän se näitä höpöhöpö juttuja lopeta. Kirjoittamisen ja provosoinnin tuska on vaan niin kova, varsinkin näin corona-aikana kun ei muutakaan ole.
- Anonyymi
Joo kannattaa, ehdottomasti, jos hintaluokka, auto ja sen ominaisuudet natsaavat sinulle kohdalleen ja jos se jollain toisella on vaikkapa toyota corolla hybridi, niin tähän myös kyllä, siitä vaan. Hyviä autoja varmasti molemmat. Se mikä miellyttää yhtä, ei tarvitse miellyttää toista. Ei kaikilla ole varaa, eikä haluja prenium merkkeihin, eikä tarvitse ollakkaan. Järkevämmällä rahankäytöllä jää varaa muuhunkin. Tosiasia on se, että aja kaupasta ulos seitkyttonninen mersu, tai audi, tai vaikkapa vähän hinnakkaampi tesla, niin ekan vuoden aikana on hinnasta sulanut toyotan tai skodan hinta taivaan tuuleen.
- Anonyymi
Nytpä on yllä kolme asiallista kirjoitusta ja ikitrollaajatkin saivat vähän ajattelemisen aihetta.
Sitä on vaan kiva vastuuttomasti kirjoitella ja laukoa puutaheinää.
Näinhän se on, että kun joku aloitta asiallisen kirjoittelun, niin viimeistään neljäs on jo trollaajien asiattomuuksia.
Sinällään eri automerkeistä voi vapaasti olla mitä mieltä hyvänsä. Onneksi olemme vielä sen varran vapaassa maassa, että korkeasta verotuksesta huolimatta on valinnanvaraa niin automerkeissä, kuin malleissakin. Olihan nuo 1960 -1980 luvun autot pääsääntöisesti laadultaan monelta osin paljon huonolaatuisempia, kuin nykyautot merkkiin katsomatta. Ainoat asiat, jotka ovat menneet takapakkia, ovat autojen lämpiämiset sisätiloissa ja osin ajovalot, toki valotkin ovat pääsääntöisesti parempia kuin mainitsemieni vuosikymmenien kotteroissa. - Anonyymi
Nytpä on yllä kolme asiallista kirjoitusta ja ikitrollaajatkin saivat vähän ajattelemisen aihetta.
Sitä on vaan kiva vastuuttomasti kirjoitella ja laukoa puutaheinää.
Näinhän se on, että kun joku aloitta asiallisen kirjoittelun, niin viimeistään neljäs on jo trollaajien asiattomuuksia.
Sinällään eri automerkeistä voi vapaasti olla mitä mieltä hyvänsä. Onneksi olemme vielä sen varran vapaassa maassa, että korkeasta verotuksesta huolimatta on valinnanvaraa niin automerkeissä, kuin malleissakin. Olihan nuo 1960 -1980 luvun autot pääsääntöisesti laadultaan monelta osin paljon huonolaatuisempia, kuin nykyautot merkkiin katsomatta. Ainoat asiat, jotka ovat menneet takapakkia, ovat autojen lämpiämiset sisätiloissa ja osin ajovalot, toki valotkin ovat pääsääntöisesti parempia kuin mainitsemieni vuosikymmenien kotteroissa.
- Anonyymi
Jakoketju
öljynsyönti sekä TSI että TDI-kts. moottorihiomo sivut
dsg viat
arvonalennus saastekohu
ikkunat tippuu
sähkökeskus palaa
jne- Anonyymi
Kommunisti tällä solvaa Tsekin modernia autoteollisuutta.
Mites se teidän Kalina? Eikös ota myyntiä?
Muutenkin nämä ruplatrollit riehuvat ympäri nettiä levittäen valheitaan mitä erilaisimmista aiheista.
Yrittäkää nyt saada edes koronatestit lähemmäs Leningradia sieltä Irkutskista.
- Anonyymi
Ennen oli skootogtaavia, täysin romu itäauto lukemattomine vikoineen. Nyt on maailman suurimman valmistajan Toyotan Hybrid Corolla alla.
On nimittäin valovuoden edellä muita kulkuneuvoja. - Anonyymi
Täysin oma valintasi. Ei se ole minulta pois, ei se niin viaton ole hintaansa nähden. Tutustu kuitenkin merkkiin ensin. Jos saat erittäin halvalla vähän ajetun bensakoineisen manuaalilaatikolla, ehkä, ja jos ei ulkonäöllä ole väliä. Jos oikeasti autoilu merkitsee sinulle jotain, niin valitse joku muu merkki. Jos konsernissa haluat pysyä, niin...voi voi.
Valintasi on omasi ja sopii minulle, koska eipä ole luotettavuusasioissa haastajaa omalle kohdalleni. Suomalaisillehan on tärkeää se, että starttaako auto kun sitä tarvitsee, edulliset huoltokustannukset, lisäksi jälleenmyyntiarvo, dieseleissä ei sitä ole. Harvempi autoilija ajaa autonsa nykyään loppuun saakka, vaan vaihtaa uudempaan ennenkuin ilmaantuu ns. kalliimpia huoltoja. Kestää? Mutta kehtaatko?- Anonyymi
Paras auto skoda ja hyvin käsiteltynä kestää kilometrejä toisensa jälkeen. Tänä vuonna skoda valittiin ykkös autoksi. Nyt bemareita on pitkin tievartta odottamassa hinausta. Liikkeen mukaan nykyajan bemareilla on syntymä vikoja. Osiakin pitää odottaa. Nyt on järkiauto, ei kauniit kuoret auto.
- Anonyymi
Jos on uhkarohkea. Tutinat ja paha moottorivaurio on todennäköinen.
- Anonyymi
Skodan moottori käy tasaisesti ja on toimiva.
- Anonyymi
Jos haluaa edulliset vakuutukset ja halvan pumppulaskun, niin pieni kone on eduksi.
- Anonyymi
Turboissa on hyvä vääntö. Riittää kaupunkipyörittelyyn ja maantielle.
- Anonyymi
RS on tarvittavaa tutinaa.
- Anonyymi
Jep. Moottori käy epätasaisesti ja täristää ohjaamon paneeleita melkein enemmän kuin pyörien kautta tiestä välittyvät epätasaisuudet. Silti paremman puutteessa, jos haluaa kohtuusuorituskykyisen perheauton, ja tosiaan jos ulkonäöllä ei väliä.
Mieti miksi Skoda on Suomen myydyin AUTO? Ja miksi se voittaa aina kaikki vertailut? MIETI.......
- Anonyymi
Ei uskalla. Katso muita merkkejä.
- Anonyymi
Kyllä rohkeutta vaaditaan koska hajoaa ja ruostuu.
- Anonyymi
Venäjältähän ne parhaat tuotteet tulee...
- Anonyymi
nyt alkaa tulla vw.n hybrideistä oikeus juttuja..Todelliset kulutukset 8.5 litraa sadalla kilometrillä..Ois ollu paree jättää nuokin tekemättä..ja dsg vaivaa pahoin edelleenkin.
mitä vw.n täyssähkö autosta...se on täysin susi sekin..ohjelmointi ontuu pahemman kerran..toimii miten sattuu..En kyllä ymmärrä miksi vw suoltaa kokoajan epäkelpoa toimimatonta tekniikkaa. tyhmää touhua,paniikissa tehtyä paskaa
vituks meni taasen pahemman kerran..
- Anonyymi
En suosittele Skodaa kenellekään. Kaikki meni rikki mikä rikki mennä voi, eikä markkinoiden lyhin kahden vuoden takuu korvannut mitään.
- Anonyymi
https://www.ksml.fi/teemat/3196332
saat kohta korvausta auton hinnan? - Anonyymi
https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/teknikens-värld-nyt-uusi-škoda-octavia-ei-selvinnyt-hirvenväistökokeesta/ar-BB14FUQh
lentää mehtään herkästi - Anonyymi
Ei missään tapauksessa.
- Anonyymi
Toyotan mainokset perustuvan autoa koskevaan positiiviseen tietoon, sen korkeaan laatuun ja luotettavuuteen mutta saksalaiskonserni pitää yllä pelkästään mielikuvia ja puhuu laatuvaikutelmasta kun autosta ei ole mitään positiivista kerrottavaa.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.3wb6e5k
lue ensin ihmisten kokemuksia - Anonyymi
Russki traktor paras traktor..
- Anonyymi
Te Huligaanit! Olette mun Märsun tiellä östrabileillänne ja pilaatte mun päivä!
- Anonyymi
Käytetyissä muutaman vuoden ikäisissä näkyvissä jo ruostevaurioita.
Noin kolmen vuoden ikäisissä maalikupruja, jotka tulevat maalausvirheestä ja pohja- ja pintavärin yhteensopivuudesta. Nykyään eivät halua korjata virhettä.
Hyviä autoja muuten. - Anonyymi
Pakko kai se on skootaan tyytyä kun Ladoja ei enää saa.
- Anonyymi
Eipä kannata ostaa.Venäläinen p rseenpäristin.
- Anonyymi
Enpä ostaisi.
- Anonyymi
Vain kommari ostaa.
- Anonyymi
eihän skodaa ole valmistettu enää pitkään aikaan
kuollut merkki , nykyään köyhien volkswagen - Anonyymi
Ethän ota niiden kirjoittajien kommentteja tosissaan, jotka eivät vaihtonäppäintä pysty käyttämään.
sE EI olE NiiN vAikEAa. - Anonyymi
Octavia farkku 5v. Ei paljon ajettu, mutta paljon vikoja. Juuri taas korjaamolle mentävä.
- Anonyymi
Vieläkö näillä uusilla Skoda Octavioilla ajetaan 600 miljoonaa km ilman vikoja kuten tässä ketjussa yhdellä skodailijalla oli ollut kaksi sellaista maailmanennätysavtoa?
- Anonyymi
2020 Skoda Superb iV 35tkm ajettu. Ollut nyt kolme viikkoa korjaamolla. Uutta vaihdelaatikkoa odotellaan. Mennee varmaan vielö toiset kolme viikkoa ainakin. Takuu ei siis enää voimassa, joten vaikka vaihto laatikon saan Skodalta niin 500e pitäisi maksaa vian etsinnästä ja 700e omavastuu vaihtotöistä. Eli jos takuu on mennyt niin kierrä Skodat kaukaa ellei sitten ole tonni pari pistää korjauksiin ja olla ilman autoa pari kuukautta.
- Anonyymi
Halpa hinta, ei näitä muuten kukaan osta.
Työttömien ja nuorten valinta.
nuori skodisti - Anonyymi
Ostin tytölle. Vikoja, vikoja, vikoja. Vajaan vuoden oli. Ei enää ikinä skodaa👍
- Anonyymi
Voi sinua valehtelevaa poikaa. Kaivaa nyt sitten vanha ketju joka on pelkkää provoilua.
Eikö Auris startannut?
- Anonyymi
Lisäksi leimautuu työn orjaksi sorron yössä.
- Anonyymi
Ei Skodia järjellä osteta vaan tunteella. Aatteelliset kyllä ostaa, oli faktat mitä tahansa.
- Anonyymi
hyvältä näyttää
- Anonyymi
Tarjolla olisi V2004-2013 nelivedon tasauspyörästö myynnissä. Ajettu 16300km. Škoda Octavia Combi v2010
Myydään edullisesti pois.Ter. A - Anonyymi
Ostetaan heti Škoda Octavia vm -64
Uudemmat on folksvaakenin osista tehtyjä ja siksi huonoja. - Anonyymi
Olen ajanut SKODA autoilla vuodesta 1999 asti.Nyt menossa 4,s Superb. Kyllä suosittelen.
- Anonyymi
Laitapunaisten ykkösmerkki! Aatteen auto! Itäeurooppaan lanseerattu Ladan korvaajaksi.
- Anonyymi
Meneehän ne takuuajan ja säännöllisest vaihtaa enne takuun loppumist mut 10 vuotta ja 200 tkm alkaa näyttää sukuviat. Onhan se hyvä ominaisuuksiltaa noin mut 5 tuhanne euron käytetty voi muuttuu kustannuksiltaa 15 tuhanne koslaks. Siin ei ol järkee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181861Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541156Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74920- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752